~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Helmikuussa -10 <3 ensimmäinen rakkauspakkaus syntynyt <3

Huomenia!

Sädehtijä: Ei olla ylimääräisiin ultriin menossa, kun täällä noita kunnallisiakin ultria ropisee edelleen niin tasaista tahtia. Ens viikolla on lääkärineuvola, jossa kuulemma ultrataan, ja sitten meillä olis vielä huhtikuun puolvälissä yks ultra äippäpolilla. En tiedä sitten ultrataanko neuvolassakin vielä vikalla lääkärikerralla, vai miten systeemi toimii.
Mutta jos nyt jo ois kaikki ultrat käyty, oisin varmaan varannut sen 4D:n tai ihan tavallisen ylimääräsen ultran:)

Anzzu1984 Mä en oo ollut ainoallakaan lääkärillä vaikka on eka raskaus, ja nyt rv 26. Eka ois sitten ens viikolla rv 27:) Neuvolasta kun asiaa kyselin, niin on kuulemma kuntakohtaista, esim. täällä ei olis paljon aikasemmin päässytkään, ellei raskaudessa oo jotain poikkeavaa. Mun käsittääkseni sit vielä joskus viikolla 30+ jotain olis toinen lääkäri. Kysele vaikka omasta neuvolasta jos kismittää, eiköhän ne sulle pian sieltä ajan varaa:)

Saagattarelle vielä :hug:

Ja paranemisia kaikille kipuilijoille!

Omaan napaan ei juuri uutta, oon onnistunut täysin menettämään opiskelumotivaation, lähinnä yhden typerän pakollisen kurssin takia (saa mut taas miettimään oonko suuntaamassa täysin väärälle alalle, mutta jos jätän kesken niin menetän ainakin kuukauden tuet..). Tekis mieli jättää kesken ja alottaa moinen uudestaan sitten kun palaan vanhempainvapailta, mutta kantti ei kestä kun on niin hiton jääräpäinen niin ei haluis antaa periks. Sit taas toisaalta ei varmaan tee vauvallekaan hyvää stressata moisesta.

Hyviä viikonloppuja kaikille!

Salma ja Sintti 25+6
 
Anzzu1984, salmander Ei ole täälläkään ollut yhtäkään lääkärikäyntiä vielä, ensimmäinen on varattu heti ensi viikon jälkeen viikolle 27. Np-ultrankin teki ihan hoitaja.
Hassua sinänsä koska jossain Kelan lapuissa oli minusta maininta että yksi peruste tukien myöntämiselle on, että (raskaus on kestänyt tietyn aikaa +) lääkärillä on käyty.
Niin ja esikoista odotetaan.

Huimaa! Vau.fi laskuri sanoo tuolle minun lääkärineuvolan päiväykselle "90% mahdollisuus selvitä jos lapsi syntyy"

Ärh, huono aamu. Tiuskin miehelle ihan turhasta ja tajuan asian aina vasta jälkeenpäin. Miksi pitää tiuskia vaikka perusfiilis olisikin ihan positiivinen :ashamed:

Kivaa viikonloppua kaikille!:)
 
Heippa pitkästä aikaa! Kylläpä tänne tulee tekstiä.. :whistle:

Ei edes muista mitä pitäis kommentoida.. :|
Maksulliseen ultraan ei olla menossa, kun oon tiukassa seurannassa äitipolilla suppareiden ja sokereiden takia niin siellä ultrataan joka kerta. Esikoisesta käytiin 4d-ultrassa kun kunnan tarjoama rakenneultra oli niin surkea (tai siis se ultraaja ei tuntunut tietävän yhtään mitä teki..) Nykyään kunta maksaa 2 ultraa yksityisellä niin ei ollut tarvetta mennä 4d:en varmistamaan.
Mulla on ollu kerran neuvolalääkäri, toista aikaa terkka tarjos mutta en vielä ainakaan ottanu enkä koe tarpeelliseks noiden tays käyntien takia.

(.) Mulla oli eilen lääkäri äitipolilla. Iltainsuliinit alotettiin, kun aamusokerit on koholla ja niihin ei oikeen voi ruokavaliolla vaikuttaa. Iltalenkillä vois olla hyvä vaikutus, mut suppareiden takia en voi lenkkeillä pahemmin :/ Vauva oli jo kasvanut sokereilla, muut mitat vastas viikkoja, mut vatsan ympärys oli reilu viikon edellä :whistle: No, painoarvio oli 1020g ja se on keskikäyrän tuntumassa, joten ei vielä mitään jättiläistä tulossa :) Lääkäri olis kirjottanu mulle saikkua, vaikka kohdunsuun tilanne oli pysynyt ennallaan viime tarkistuksen jälkeen, mutta itse halusin mennä kokeilemaan ens viikolla työntekoa. Sain luvan, kunhan muistan että "sota ei yhtä miestä kaipaa", helposti jäätävä pois jos supistelee. Mulla on ens viikolla vaan 4 työpäivää ja sit reilu viikon loma, toivoisin pystyväni nuo päivät oleen.. Esikoista odottaessa en näillä viikoilla ollut enää päivääkään töissä ennen äippälomaa. Niin ja vähän sain varmistusta ultrassa että kyllä siellä tyttö potkii :heart: On kyllä paljon aktiivisempi kuin veljensä oli mahassa, lääkärikin naureskeli kun prinsessa näytti kaikki mahdolliset voltit ja temput kun ultrattiin ja raapi välillä nenää.. Esikoinen viihtyi aina raivotarjonnassa, tämä asukki on välillä raivotarjonnassa, sitten taas perätilassa ja välillä poikittain. Toivottavasti vaan ymmärtää synnytyksen lähestyessä parkkeerata pää alaspäin :saint:
Täytyis alkaa pakkailemaan tavaroita, lähdetään huomenaamulla risteilylle. Ihanaa kun saa vaihtelua kotielämään, poikakin odottaa innoissaan että näkee muumit ja pääsee pallomereen :heart:

minttu ja rimprenssa 26+3

:heart:
 
Anzzu1984 lainaus:

Nyt sain viimesen palkan ja voin hakea itekkin sitä äippärahaa vihdoin ja viimein :) minunkin pitäis saada ihan ok äippäraha, kun oon ollu nyt 8kk töissä :) Pitää kyllä soittaa palkanlaskijalle, jos sais samalle lapulle ne kaikki palkkakuitit, ku ei taija olla itellä ees ne kaikki ihan tallessa.



Eli, jos haet 6kk tulojen perusteella äippärahaa, sun pitääkin pyytää työnanatajalta erillenen lomake liitteeksi äippärahahakemukseen. Lomake on Y17 "ilmoitus työnantajan maksamasta palkasta".
 
:wave: kaikille!

Hei onko kellään ollut vatsalihaksissa, tai vatsan kudoksissa kipuja?
Mulla on alkanut välillä sattumaan oikealle kylkikaaren alapuolelle ylävatsaan.Se lihas/kudos on kipeä.Ei siis ole supistuksista kyse...Tuntuu usein jos istuu kauan samassa asennossa. Voikohan ne lihakset jotenkin kipeytyä,kun kohtu työntää niitä ylöspäin?..

Mullakin eka lääkäri viikolla 26.
Vähän on huimaillut ja väsyttänyt nyt, täytynee vähän hidastaa tahtia, eikä olla kokoajan viilettämässä.
Huomenna on esikoisen 4-vuotis lasten kekkerit, mutta pidetään vaan synttärit kavereille, joten kokkaan vaan lapsille--> helppoa ja yksinkertaista. ;)
Vatsa kasvaa ja kasvaa.... :heart: Tukivyö pitäis ostaa pian.Iltaisin jumppaan jumppapallon kanssa, ja se on auttanut selkävaivoihin, joita on jo nyt ilmaantunut. Jooga alkaa parin viikon päästä!
Ihmiset utelee vauvamme sukupuolta, mutta ollaan pidetty se salaisuutena vieläkin. :heart:

Mukavaa viikonloppua!

Johanna ja vauva 22+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuVarpunen:
Hei onko kellään ollut vatsalihaksissa, tai vatsan kudoksissa kipuja?
Mulla on alkanut välillä sattumaan oikealle kylkikaaren alapuolelle ylävatsaan.Se lihas/kudos on kipeä.Ei siis ole supistuksista kyse...Tuntuu usein jos istuu kauan samassa asennossa. Voikohan ne lihakset jotenkin kipeytyä,kun kohtu työntää niitä ylöspäin?..
Johanna ja vauva 22+5
Mulla on oikea puoli kireempi ja kipeämpi. Syy selvisi eilen neuvolalääkärissä, johtuu siis siitä, että vauva oleilee sillä puolella enemmän. Mulla oikein sattui oikeaan kylkeen, kun lääkäri kokeili kohtua vatsanpäältä. Voisko sullakin siis johtua samasta asiata?

 
Tvvo: Hui! Kylmät väreet meni pitkin kehoa, kun luin sinun jo synnyttäneen. Viestistä päätellen voitte hyvin. Onnea koko perheelle :flower: :heart: :flower: Kyllä on pieni mies maailmaan tullut. Tsemppiä alkutaipaleelle!

Olin itse tulossa kertomaan kuinka hassua unta näin. Näin nimittäin unen, että meidän prinssimme syntyi 31.5. eli 3vkoa ennen la:ta. Painoa oli vain 1650g ja pituutta 16cm. Silti näytti ihan tavallisen kokoiselta vauvalta. Hulluinta oli se, että olin nukkunut koko synnytyksen ja kaksi vuorokautta sen jälkeen. Kätilö ei ollut raaskinut herättää :LOL: Viereisessä pedissä oli Heidi Klum, joka sai Sealin kanssa viidennen lapsen. Tyttö syntyi heti oman poikani jälkeen ja meillä oli ollut sama la. Huippukohta unesta oli ehkä se, kun pieni poikamme kakkasi Heidin sängylle ja Heidi moitti minua liiasta luumujen syönnistä :LOL:
Voi näitä unia!! Muutenkin raskausaikana olen nähnyt mitä hullumpia juttuja yöaikaan.

Nyt jo taas unohtui mitä piti kommentoida. Tuo Tvvo:n viesti pisti niin pään pyörälle. Joko nyt yhdellä meistä on vauva maailmassa?

-unelias-
 
Oi onnea tvvo!! Pikkuiselle prinssille paljon voimia elämän alkutaipaleelle!! :heart: :flower: :heart: :flower: :heart: :flower:

Lenniina kiitos! :hug:

Ja papuneiti kiitos kommentoinnista, mulla vauva potkii tohon oikealle ylös, jospas se aiheuttaa lihaksen kipeytymistä...
 
tvvo hurjasti onnea koko perheelle!!! Pienellä kaikki hyvin? Millä viikoilla syntyi loppuviimein? Toivotaan että kaikki menee jatkossa hyvin ja pieni saa kasvaa ja vahvistua ilman takapakkeja! :heart: :hug:

unelias unet alkaa saamaan kyllä mitä ihmeellisimpiä sävyjä ja tapahtumia!! Hauska uni sulla!! =)
 
tvvo, hurjasti onnea! :flower: :heart: Toivottavasti pikku mies kasvaa ja vahvistuu nopeasti. :)

Täällä taas poksuttiin tänään! 26. viikko alkoi. :D

mipsu ja nöttönen 25+0

Ja nyt anopille syömään ja saunomaan. =)
 
tvvo:lle hurjasti onnea ja pikkuiselle hurjan paljon kasvamista voi juku kun on viä niin pieni.
ajatella että kesäkuisissa on jo ensimmäinen syntynyt kukakohan on seuraava? toivottavasti kuitenkin lähempänä kesää.

minttu kauhulla luin sun insuliinille laittoa koska itehän oon rv 12 asti tapellut sokereiden kanssa ja tällä viikolla sanoivat äippäpolilla että oon kyllä nyt jo niin rajoilla että aloittavatko vai eivät. 2 viikon päästä selviää mutta ei hyvältä näytä sillä eilen tuli jo pari huonoa arvoa =(
ja nyt uutena siis on tullut että just aamu arvot on heitelleet. mulle sanottiin että mun pitäs syödä vielä jotain kevyttä n. 22.00 et jos se vaikuttas noihin aamu juttuihin. mutta oli kyllä puhetta että kai tässä insuliinille mennään jossakin välissä.. millattia määriä joudut laittaan insuliiniä? itellä viimeraskaudessa myös tuo ilta insuliini (pitkäkestonen)
olin tällä viikolla äippäpolilla mutta sanoivat että toistaseks kaikki mitat ok mutta sanoi että rv 28 viikon jälkeen alkaa paino nousemaan ny oli siis 770g

tänttärä ja elmeri rv 26+0 poks poks
 
tvvo Paljon onnea koko perheelle pienen prinssin johdosta! Ja pikkumiehelle toipumista ja kovasti kasvamista! :flower: =)

Mä en aio käydä maksullisissa ultrissa, sehän voi hyvin olla että joutuu vielä muutenki ultrassa käymään.

Hyvää viikonloppua :flower:

Niisku- ja kullervo 26+2 :heart:
 

Yhteistyössä