~Kesäkuun Kullannuput -10~Varaslähtö Toukokuuhun <3 14 Kullannuppua syntynyt <3

Neuvolakuulumisia,suluissa viime viikkoset:
-paino 79,8(78,1) :kieh:
-verenpaine 134/86(115/77) :/
-turvotus -(-)
-hb 125
-pissa puhdas(hiukan proteiiniä)
-Sf mitta 35(35)
-sykkeet hyvät
- rt(rt)

Kaikki näyttäs olevan ok,verenpaine oli korkeampi,kun yleensä(saattoi johtua siitä,kun jouduin kauan odottamaan,kun aika myöhässä tai voi olla merkki lähestyvästä synnytyksestä) :whistle: Painoa oli tullut yli kilo viikossa :/
Pissa kerrankin aivan puhdas,eikä siinä merkkiä pissatulehduksesta ;)
Sf mitta sama,kun viime viikolla,terkka oli sitä mieltä että vauva olis hiukan laskeutunut,kun pää tuntui alhaalla :D
Viikon päästä tiistaina olis seuraava neuvola,ellei ennen sitä päätä syntyä =)

Rapu ja masuasukki 37+1 :heart:
 
Ihanaa, aurinko! =)

Elettaria voi kuinka ihana kommentti mieheltäsi. Minulle eräs vanhempi miespuolinen työkaveri sanoi, että onpa sinulla kaunis vatsa ja että kaikki raskaan olevat naiset on kuulemma niiiiin kauniita. Ja heti perään hän tuuletti, koska omat lapset ovat jo aikuisia ja muuttaneet pois kotoa ;)

OdottamatonOdotus kaunis masu :)

Mipsulle kiitokset kuulumisista ja ihanaa, että saatte tytön kotiin.

Pikiselle tsemppiä

(.) sokerirasituksessa käyty ja TH soitteli melkein heti perään, että kaikki oli kunnossa. Arvot olivat jopa ehkä vähän alhaiset. Paastoarvo oli 3,5.

Täällä on myös menkkamaisia kipuja ollut nyt parina päivänä. Jostain luin, että se olisi kiinnittymisen merkki, jaiks. muutaman viikon saisi kyllä vielä pysyä masussa.

Pyykinpesu jatkuu ja musta tuntuu, että nää vaatteet ei lopu ikinä. Hyvähän se on että niitä on riittävästi, mutta nyt on ehkä vähän liikaa. En saa näitä kaikkia mahtumaan kaappiin ja taidan pistää osan edelleen kiertoon.

Hyviä vointeja kaikille!

Jonttu & jättis 35+3
 

syyshortensia juu maha rauhottui (onneks) ja vaikka tässä oon kämppää siivoillut koko päivän moppausta vaikke valmis mutta jätin sen moppauksen huomiselle niin eipä oo maha ees kovettunut. kauhee päänsärky. kyllä tossa tunnin ehdin nukkuun että lapset oli oman onnensa nojassa mutta sit alko meno meneen rajuks niin oli pakko herätä. onneks huomenna ei tarvi mennä yhtään mihinkään.

Niiskuneiti- sullahan jännät paikat on kauheeta kun niin monella lähtö lähellä

heh no nyt kun istahdin tähän niin heti maha ihan pinkeenä ja alko sattuun.. ja sitten kun 3 tuntia siivoo niin ei tapahdu mitään.
neuvolatäti tuumas että mulla on todella runsaasti lapsivettä niin se voi heikentää iskuja etten sit tunne kaikkia muljahduksia mutta tiedä sitten kun sydänääniä kuunneltiin niin kylläpä terkkakin siinä sai jonkun tovin ettiä.

 
Aika jännä juttu,jos Niiskuneidin synnytys käynnistetään vauvan ison koon vuoksi :whistle:
Taysissa eivät mielellään käynnistä isokokoisuuden takia,jos vauvalla ja äidillä kaikki hyvin :|

Terkka muuten väitti käsikopelolla tänään vauvaa pieneksi :eek: ,kun taas lääkäri on ultrien mukaan kokoajan puhunut isokokoisesta vauvasta :/
 
rapu 82 ja niiskuneidille

mähän oon saanut täysissa käynnistyspäivän 38+4 ja syynähän ei ollut vauvan suuri koko kun poika oli rv 37+ risat 2,9kg (samankokonen kun mun nyt masussa elelevä poika rv 34)

mutta terkka mulle just tänään tosiaan sanoi että kyssissä eivät kovin helposti anna käynnistyspäivää jos ei mitään hätää ja vauva ei iso. että ovat tiukentaneet käytäntöään. sanoi että saattavat antaa munkin mennä sinne rv 39 asti ennen kun alkavat käynnistään.

mä meen maanantaina äippäpolille ja ainakin elmerin paino taas katotaan tietty koitan ylipuhua itselleni käynnistyspäivän mutta saa nähdä miten onnistuu jos se samaa hurjaa vauhtia on kasvanut niin se ois maanantaina n.rv 37 3,5-3,8kg eli ihan hyvänkokoinen jo syntymään.
 
Meidän kolmas pieni vauvamme syntyi tänään klo 12.19 suunnitellulla sektiolla :heart: Viikkoja oli siis 35+1.. Pituuden ja painon saamme varmaan tietää huomenna koska poika joutui heti synnyttyään hengityskoneeseen. Muuten pojan vointi on hyvä ja on kuulemma yrittänyt itsekin hengittää. =)

emmmaa ja pieni prinssi
 
Tulin vain äkkiä kurkkaamaan sivuja ennen nukahtamista ja täällähän on jo syntynyt seuraava vauva!! Ihanaa!!! Onnea EMMMAA pojasta :flower: Nyt se tosiaan taitaa alkaa; meidän jakautuminen.

PULINAPATA: kiitos tiedosta, että meillä onkin siis oikein kasvatetut lapset :) Tosiaan ovat kuin yö ja päivä joissain asioissa. Nyt voin ajatella, että olenkin onnistunut. Nähtäväksi jää minkälainen persoona täältä masusta putkahtaa :heart:

Voi, että nyt pyörii vain ajatus päässä, että me jakaudutaan kohta kaikki... Mitenhän tässä pysyy nahoissaan, kun itse on viimeisten joukossa. Jännää...

-unelias-
 
Onnea emmmaa.lle ja perheelle pienstä rinssistä!!! =) :flower:

Ihanaa kun alkaa jo vauvoja syntymään... jokapäivä käyn lukemassa, josko seuraava ois tullu, lähestyviä oireita jo monella!! jännää... =)

Itellä ei suurenpia, oikeestaan ihan hyvin menee..ei juurikaan supistele ja tuo VALO tuolla ulkona ja hyvät ilmat saa kyllä jaksamaan vaik ja mitä.. B) Lastenhuoneen remppaa oon tehny, tuolien päällystystä, pihan siivousta, haravointia..pe.tulee äiti mun kanssa siivoamaan oikein kunnolla. Pestää kaikki ikkunat urakalla..ym..kaappeja, sun muuta. Vauvan vaatteita oon (jo) pessy..
semmosta mukavaa touhua, muutaman viikon päästä aattelin tehä pakkaseen pullaa, pikkuleipiä..ym..ettei ihan het vauvan kanssa tarvi alkaa pullapuolta miettiin.. :D siis eihän tuota tarvis tehä, mutta mulla alkanu tää pesänrakennus ihan tosissaan jyllään! :LOL:

Semmonen vauhti välillä päällä, ettei itekkään pysy perässä. toisaalta tyhmää, pitäis osata levätä ja nauttia näistä viimeviikkoista, ottaa rennosti...muttaku kerranki ois virtaa!! välistä on kyllä kostautunu touhuamiset, viimestään sitte yöllä..selkää ja mahaa särkeny, että on itekki tajunnu seukki päivän olla vaan.
välistä ollu ummetusta, välillä saanu ravata vessassa tuon tuosta.. :/ :/ niinku tänään, eikyl aamusta viittiny kovin kauas lähtee pöntöstä...senverran usiasti suoli tyhjentyny. :$

Ensviikolla ois nla. Otetaan se streptokokki näyte, varmaan kohdunsuun tilanne katotaan samalla. Sittenpä tietäis vähän missä mennään..

inkkukinkku 34+3
 
Emmmaa: Onnea oikein paljon!!

Neuvolassa kävin tänään ja verenkuvavastauksetkin oli tullut...

Verenkuvassa hb oli ollut 106 kun neuvolassa se oli silloin 94...
Nyt siis 34+3 (32+1)
Hb nyt 110!!! JESS!!! (94) viimeeksi ollut näin hyvä uuden vuoden aikoihin...
Paino 66.3 (65.6) +306
Turvotus +/- vähän on ollut iltaisin
RR 126/84 (125/75)
SF 34 (30.5) yläkäyrän yläpuolelle mentiin..
sokeri +

Kysyin miltä vaikuttaa terkkarin käteen vauvan koko kun mun mielestä vaikuttais isohkolta. Meinasi että käteen ei tunnu isolle mutta SF mitan sai reippaan ja sanoi että uudelleen synnyttäjän kannattaa luottaa vaistoihinsa ja nyt seuraataan mihin suuntaan muuttuu.

Oon "tilannut" synnytyksen kolmen ja puolen viikon päähän, kiitos :) Alkaa oleen jo kärsimysviikot menossa eikä hyvää asentoa enää meinaa löytää...
 
Onnea emmaa! Toivotaan, että pojallasi kaikki hyvin ja saat hänet pian sylkkyyn. :heart:

Phil&Teds tuplista: Muista malleista en tiedä, mutta meillä Vibet eikä moitteen sanaa. En oikein ymmärtänyt tuota "paljaana" -kommenttia? Siis miten vauva on noissa rattaissa paljaana? Saahan niihin kopan ostettua ihan samalla tavalla kuin muihinkin vaunuihin... Phil&Tedsit on jopa niin hyvät, että monet muut valmistajat on alkaneet matkia niiden "sisarukset päällekäinperäkkäin" designia. :LOL: Meillä nyt käytössä nuo Vibet singleinä ilman sisaristuinta. Olen ostanut niihin taaperomakuupussin ja koppa odottaa sitten vauvaa. On meillä matkarattaatkin ja ne vanhat yhdistelmät, jotka piti myydä, mutta ei sitten myytykään. Nykyään kaikki rattaat menee niin pieneen tilaan, että ihan hyvin voi olla noin monet.

Rutti: Se on kaksinkertaista trikoota se ihokontaktitoppi! Eipä tuossa paljon kuvattavaa ole, mutta räpsäsin pari kuvaa, jotka voin huomenna (kun löydän sen pirun piuhan, että saan kuvat koneelle) laittaa tänne... Pesuohjeessa lukee 60 astetta ja max. 5% kutistuu, eli sen perusteella kangasta ostamaan.

Syyshortensia: Kiitos kysymästä, oikein kivasti meni vapaapäivä! Alkoi vähän huonosti, kun tytön 1,5 vee neuvolassa saatiin huonoja uutisia ja täytyy mennä jatkotutkimuksiin... Mutta ei siitä nyt enempää, maanantaina selviää enemmän tuosta asiasta ja mitään akuuttia ei tytöllä ole. Käytiin tytön kanssa kiinalaisessa ravintolassa buffet-lounaalla ja tyttö söi kuin hevonen! Äitiinsä tullut siinä asiassa. Heh. Sain kuin sainkin peruutusajan kauneushoitolasta ja otin 1,5 tunnin luxusjalkahoidon ja laitettiin tota naamaakin uuteen uskoon. Ihanku olis naamakaupassa käynyt! :saint: Mennessä hoitolaan mun jalat oli ihan turvonneet, mutta käsittelyn jälkeen turvotus laski! Sainkin hoitajatädiltä käskyn miehelle, että koko raskauden loppuajan miehen täytyy rasvata ja hieroa mun jalkoja JOKA ILTA! Senku näkis! :LOL:
Kävin shoppaamassa vikat tarvikkeet sairaalakassiin ja ostinpa samalla luontaistuotteitakin. Oon ihan hulluna tohon Weledan imetysteehen, niin sitä ostin paketin jo valmiiksi. Sitten oli ihan pakko ostaa sitä paljon puhuttua Vadelmanlehtiteetä. Ihan hyvän makuistahan se on, sitä tässä lipitän... Ja kivettömiä luomuluumuja ja kuitulakua... Olihan siinä kassillinen, en nyt enää muista kaikkea mitä ostin. Kävin salaa mäkkärissäkin. Oli aika hyvä se THE Mac. :kieh:

Joo, nyt on jännät paikat jo ainakin pikisellä ja Niiskuneidillä! Jänskättää teidän puolesta! Hyvin se menee!

Ja oliko minttu ilmottautunut tänään? Huhuu!
 
emmaaa voi onnea todella paljon :flower:

Anteeksi kun tekstini on ullut vain omaa napaa hengessä kaikinpuolin olen mukana mutta se että lukee kaikki läpi saa jo pepun nouseen tuolista kun istuminen tekee kipeää.
 
Emmaalle paljon onnea pienestä prinssistä :heart:

Mussupussu toivottavasti saatte hyviä ja rauhottavia tietoja lisätutkimuksista esikoisen kanssa :hug:

Mitäs tää sitten on? Moneen kuukauteen ei oo saannu nukuttua oikein yöllä eikä päivällä kun parin tunnin pätkissä. Eilen illalla menin matsin jälkeen nukkumaan, heräsin kerran yöllä kuopuksen huutoon, kävin vessassa ja jatkoin unia klo 7 asti :eek: En heränny kääntymisiin, en ravannu pissalla, en heränny supistuksiin... Omituista.

Eilen oli neuvola ja kaikki oli oikein hyvin. Sf mittakin oli lähtenyt jälleen nousuun, nyt 31. Terkka sanoi, että tuntuu kuin koko masu olis vaan vauvaa, ei mitään muuta :D Hb oli hienosti noussut 126, kun oli viimeks 114 ja sitä ennen 99. Painoa ei ollu tullut kun 200g/vko eli yhteensä n. 15kg. Turvotukset alkanu häviämään. Eli ilmeisesti vointi alkaa parantua, eikä keijo meinaa tulla ulos ennen juhannusta :LOL: Hyvin on pää alaspäin, muttei onneksi kiinnittynyt.

Mites muilla kellä illalla turvotusta onko myös kutinaa? Mulla iltasin kutisee joka paikka. Jalkapohjat, kämmenet, tissit...

tupaumi ja keijo 34+3 :heart:
 
Emmmaa onnittelut pienestä pojasta! :heart:

Eilisen neuvolakäynnin seuraksena huonosti nukuttu yö takana ja kaikenlaiset kauhu-unet jo nähty kääntämisestä siihen ettei lapsi syntynyt lainaan... Noh joka tapauksessa ultrassahan se siis vasta maanantaina selviää ja voihan se olla, että ei ole lainkaan syytä huoleen. Mullakin on vaan tuo istukka tuossa etuseinämässä, että jos vaikuttaa siihen kääntämiseen sitten... Tapanani on vain heti panikoida liikakin tällaisissa asioissa. :ashamed:

Olipa kiva kuulla, että mipsu saa neidin kotiin. :heart:

Sitten täällä oli mukavia neuvolakuulumisia! Oikein hyvä juttu! =)

Vadelmalehtiteestä sen verran, että mistä sitä voi ostaa? Onko se jotain luontaistuotekauppojen tavaraa? Tääkin haluu... :D

garden ja reiska 37+5
 
Onnea emmmaa :flower: :heart: Toivottavasti poika voi hyvin!!

Meikäläisellä taas mielenkiintoinen uusi vaiva yöksi; närästys. Täällä joku kyselikin, miltä se tuntuu ja täytyy sanoa, että ei voi erehtyä, kun se rupee vaivaamaan. Todella "miellyttävää" herätä kamalaan kurkun poltteeseen ja oksennuksen makuun suussa. :kieh:

Onko muuten jollekin tehty koskaan lapsivesipunktiota? Olisi kiva kuulla kokemuksia ko. toimenpiteestä.

Siiri ja Veijari 36+1
 
Emmmaa: Onnea kovasti pienestä pojasta! Toivottavasti saatte hänet pian pois hengityskoneesta ja syliin asti! Sulla oli odotusaikana jotain vasta-ainejuttuja, toivottavasti kaikki hyvin niihinkin liittyen!! :hug: :flower:

Pikinen ja Niiskuneiti: Onnea matkaan, kun aika on - enää ei ehkä mene kauan! :hug:

Mintun uutisia täälläkin kaipaillaan :wave:

Tänttärä ja Maira: Olipas ikävät yöt, toivottavasti ei toistu :hug:

Odottamaton odotus: Kaunis masu!

Mipsu: Ihana taas lukea teidän hyviä kuulumisianne =)

Myntti: Mukava kuulla, että pojilla vaikuttaa kaikki olevan hyvin! Jaksuja oloihin! :hug:

Garden: Toivottavasti Reiska tajuaa kääntyä itse :hug:

Hukkapätkä: Osanottoni sokerimittaukseen joutumisesi johdosta! :hug:

Milkei: Toivottavasti miehesi järjestää aikaa/ehtii mukaan synnytykseen!

Siiri: Samoissa painoarvioissa täälläkin :wave: Osaako joku sanoa, paljonko vauvat kasvavat näin lopussa per/viikko?

Jonna: Onnea sokerituloksista :flower:

Mammaliini: Onnea Hb:n noususta :flower:

Mussupussu: Toivottavasti lisätutkimukset esikollesi paljastavat, että kaikki hyvin sittenkin! :hug:
 
Lenniina Lääkärin kanssa eilen tutkailtiin jotain painoarviokäyrää ja siinä oli Veijarin painoarvio laskettuna aikana 4,5 kg joka tarkoittaa 1 kg/4 viikkoa. Eli aika hurjaa, jos 250 g/viikko tulisi lisää :eek: .
 
Hui Siiri! Mulla esikko tosiaan syntyi rv 36+6 ("tänään" :attn:), painoi 3325g ja imukuppia tarvittiin synnytyksessä ja tämä olisi nyt jo hieman isompi, että täytyy ensi viikolla ostaa sitä vadelmanlehtiteetä ja tehdä jotain suursiivousta (esim. kylpyhuoneen- tai ikkunoiden pesua) ja saunoa (kolmannesta S:stä saa vain haaveilla, kun mies pihtaa edelleen). Kaikki keinot käyttöön siis!

Toivottavasti närästyksesi ei uusi muina öinä!! Ja onneksi eilen käyrillä kaikki hyvin :hug:

Lenniina 36+6
 
Emmaa Paljon paljon onnea pikkumiehestä!

Siiri71 Jos ei muita ilmoittaudu, niin minulle tehtiin istukkabiobsia, joka toimenpiteenä sama kuin tuo punktio. (olisin saanut valita jomman kumman) Ei jäänyt ikäviä muistoja, jos voisi mennä koko jutun silmät kiinni, rauhassa niin toimenpidettä ei juuri huomaisi. Mitä vähemmän jännittää sitä parempi:)

Lenniina Painonnoususta käytännössä ei kokemusta, mutta Vau.fi sivustolla sanotaan että viikon 36 jälkeen vauva kerää painoa n. 200g/vko. Siirin arvio on siis varmasti pätevä:)
 
emmmaa oikein paljon onnea pojasta tulehan kertomaan kuulumisia kun ehdit :heart: :heart:

kyllä on niin paljon nyt joilla voi synnytys olla ihan käsillä 1-2 viikon sisällä hui toivottavasti itse kuulun samaan poppooseen =)

mulla meni viime yö hyvin olin koko päivän niin rätti poikki nukkuun pääsin vasta 23.00 mutta nukuinkin sitten 9.15 asti =) ois viäkin väsyttänyt mutta pakko nousta antaan lapsille aamupalat.

just eilen sit hoksasin että mulla on tässä raskaudessa tullu kaikki sellattet mitä mulla ei oo ikinä ennen ollut oon sit ollu raskaana tai en.. närästys, uudestaan tulleet pukamat ( en tiä oisko johtunut siitä mun ripuloinnista) ja supistukset/mahan kovettuminen

tänttärä ja elmeri 36+6
 
emmmaa:lle hurjasti onnea!! :flower: =)

Joo mintusta ei oo nyt kuulunu pariin päivään, noinkohan on käyny että sielläkin jakaudutaan...? :)

Nää mun yöt on ihan hassuja, nyt kiskoin taas yli 12h unta palloon ja vieläkin olis väsyttäny mut koira herätti... :whistle:
Vähän ottaa muuten päähän, meidän piti lähtee kattoo rallia tänään, no peruttiin sit se kun säätiedotus lupas ukkosta..UKKOSTA, mitä hiton ukkosta!?!?!?!Täällä paistaa aurinko pilvettömältä taivaalta ja arvatkaa onko isäntä töissä just sen takia kun piti olla huono keli ja mä istun taas itekseni täällä... :kieh: Mä en vaan uskalla lähtee enää iteksenikään heilumaan tonne toiselle paikkakunnalle kun ei tiiä jos jotain tuleekin...Hieman ottaa aivoon... :snotty: Noh, onpahan taas aikaa tehä kotihommia, enpä niitä vielä ole tehnykkää, pesin ikkunatkin eilen... :attn: Huomaako et alkaa kypsyttää tää kotona itekseen istuminen taas... :whistle: :p
Törmättiin vielä kaiken hyvän lisäks uuteen ongelmaan, isäntä halus lääkärin jälkeen tietää mitä siel sanottii, no minä typerä kerroin, nytpä meillä sitten pantataan fyysistä toimintaa.. :headwall: Eilen suuttu mulle niin et ei antanu koskee ollenkaa (ei siis antanu tulla ees lähelle kun mentiin nukkuu, vaan välissä oli sen 30cm tilaa.. )joten meillä mentiin nukkumaan sanaakaan sanomatta sekä aamulla se lähti sanaakaan sanomatta..Ihan hiton kiva..Ei auttanu vaikka kuinka yritti selittää et mä oon kuitenkin siinä välissä, et ei se voi mitään tehä...Mut ei..Tulee aika perkeleen pitkät pari kk tällä saralla sitten... :kieh: Ja just kun ite alko olee vähän aktiivisempi tuon suhteen.. :snotty:
Noh, ehkäpä tämäkin päivä tästä taas, pitäis vähentää tätä narinan määrää..
:LOL:

Voikaahan kaikki hyvin!Ja nauttikaa auringosta! :hug:

Maira ja temppuemppu 36+2
 

Yhteistyössä