Kesäkuun kullanmurut 2015 **Tammikuu**

Kesäkuun kullanmurut 2015 **Tammikuu**



Lasketut ajat
Nimimerkki / ikä / monesko lapsi / sairaala

24.5.
*Pihla* / 27v. / 2.lapsi / :flower: / POIKALUPAUS
Jennyliini"" / 26v. / 4.lapsi / KYS / POIKALUPAUS


28.5.
Anselmus2 / ? / ? / :flower:


29.5
lauwra / 26v. / 2.lapsi / TAYS / POIKALUPAUS
aida1 / 23v. / 1.lapsi / PHKS / POIKALUPAUS


31.5.
Boni / 30v. / 1.lapsi / PS tai KOS


1.6.
Hopeakissa / 26v. / 2.lapsi / OYS
Pikku kakkonen / ? / 2.lapsi / OAS tai OYS
kissu1 / 23v. / 3.lapsi / SeKS
Charlie / 25v. / 2.lapsi / TAYS


2.6.
"Mama" / ? / ? / :flower:
Staffy85 / 29v. / 1.lapsi / :flower: / POIKALUPAUS
*Tuiki* / 31v. / 4.lapsi / TAYS
Kerttuli84 / 30v. / 1.lapsi / :flower:
Naneni / 30v. / 3.lapsi / TYKS tai KOS / POIKALUPAUS


3.6.
lumiriver / ? / 2.lapsi / :flower:
-Tipe- / ? / 3.lapsi / SeKS


4.6.
Aisha4 / 30v. / 4.lapsi / :flower:
Hansukas / 30v. / 2.lapsi / HYS
Mae / 30v. / 3.lapsi / KOKS
niiskuilija / 28v. / 1.lapsi / :flower: / POIKALUPAUS
cnnmn / 24v. / 1.lapsi / :flower:


5.6.
Klemmu / 31v. / 1.lapsi / PHKS
Alvinna / 28v. / 2.lapsi / :flower:
Ansku089 / 25v. / 1.lapsi / KOS tai JS
Eeka1234 / 28v. / 4.lapsi / KOS
Vihervaara / 30v. / 2.lapsi / :flower:


6.6.
matruusi78 / 36v. / 5. lapsi / K-SKS


7.6.
jjennna / 23v. / 1.lapsi / SeKS / POIKALUPAUS
Ameile / ? / ? / :flower:


8.6.
MiiSa-80 / 34v. / 1.lapsi / K-SKS
Myttö82 / 33v. / 2.lapsi / KOS / TYTTÖLUPAUS


9.6.
Ninatus / 30v. / 3.lapsi / SAS tai TYKS / POIKALUPAUS
miiula / 26v. / 1.lapsi / OYS / POIKALUPAUS
Valkoinen / 34v. / 3.lapsi / JS


10.6.
AUkko / ? / 1.lapsi / TYKS


11.6.
Hepuli_ / 30v. / 2.lapsi / TYKS / POIKALUPAUS
Pele / ? / 4.lapsi / TYKS
Lissu123 / 26v. / 2.lapsi / :flower:


12.6.
mariana87 / 27v. / 2.lapsi / KYS
peikkorinsessa / 31v. / 2.lapsi / :flower:
Emmi85 / 29v. / 3.lapsi / KOS
taikax / 32v. / 3.lapsi / TAYS / POIKALUPAUS
CityPähkinä / 34v. / 2.lapsi / KYS / POIKALUPAUS


13.6.
SaaraN / 35v. / 4.lapsi / :flower:
Saana78 / ? / 3.lapsi / :flower:
ruu79 / 35v. / 1.lapsi / KYS
Bella85 / 30v. / 3.lapsi / KOS


14.6.
Minchi84 / 29v. / 2.lapsi / :flower: / POIKALUPAUS


15.6.
Dzelli / 23v. / 2.lapsi / TYKS
vieno55 / 22v. / 2.lapsi / :flower:
Sasukka86 / 28v. / 2.lapsi / TYKS


16.6.
otustus / 24v. / 2.lapsi / K-HKS
Henttu82 / 32v. / 1.lapsi / KYS / TYTTÖLUPAUS


17.6.
Hep87 / 27v. / 1.lapsi / :flower:
Enni* / 31v. / 2.lapsi / Jorvi


18.6.
millimamma / 33v. / 4.lapsi / TYKS
Mamira / 25v. / 1.lapsi / :flower:


19.6.
Kuusama / 30v. / 1.lapsi / :flower: / POIKALUPAUS
mimii. / 22v. / 2.lapsi / SeKS
Catnip82 / 31v. / 2.lapsi / K-SKS
hennaliina / 26v. / 1.lapsi / K-SKS
Sulo-Sylvia / 37v. / 4.lapsi / HYS / TYTTÖLUPAUS



20.6.
Tähkä81 / 33v. / 1.lapsi / TAYS
Lassu / 26v. / 4.lapsi / PKSSK
Toukkamasu / 30v. / 3.lapsi / OYS


21.6.
Silva88 / 27v. / 1.lapsi / MKS
AnnaS. / 26v. / 1.lapsi / KYS
Tipsukka1 / ? / ? / KYS


22.6.
Aggen / 22v. / 1.lapsi / KYS
Misame / 23v. / 4.lapsi / PHKS
Maamis / 22v. / 2.lapsi / TAYS


23.6.
Jossu79 / 35v. / 3.lapsi / KOS


24.6.
inskun / 24v. / 3.lapsi / KAKS
Piupom / 24v. / 2.lapsi / :flower:
Emiliala / 22v. / 1.lapsi / TAYS
Kerttuliinu / 26v. / 1.lapsi / OYS


25.6.
Beibei / 25v. / 2.lapsi / VKS


26.6.
JeHil / ? / 5.lapsi / :flower:


27.6.
Lara-- / ? / 3.lapsi / K-HKS


28.6.
Na-dene / 29v. / 2.lapsi / TYKS
Helen85 / 29v. / 3.lapsi / OYS
Pihlaja / 28v. / 1.lapsi / :flower:
erel / 29v. / 3.lapsi / OYS


29.6.
riikkasss / 20v. / 2.lapsi / VKS
Seireeni / ? / ? / EPSHP


30.6.
Ellie_88 / 26v. / 1.lapsi / :flower:


LA ???
Mari
Kerttuli84
Kermeli
Mamira
Tildanystävä
Margareta 91/23v/2.lapsi/Jorvi
Ellil
Lassu / 26v. / 4.lapsi / PKSSK
Toivottavasti / 35v.


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Päivityspyynnöt punaisella tai omalle riville ISOILLA kirjaimilla, kiitos.

Aiemmat pinot

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-2015-lokakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...nmurut-2015-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-marraskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2428121-kesakuun-kullanmurut-joulukuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Taidan taas minäkin aktivoitua kirjoittelemaan kuulumisia. Monta kertaa päivässä luen palstaa ja mietin kommentteja mutta en vaan saa aikaan kirjoitella.

Uusin tuttavuus on dekolte-alueelle majoittunut hormoniakne. Voi fak. Ei auta pesut, rasvaukset, ilmakylvyt tai kaikkien näiden tekemättäjättäminen. Pitää kysäistä lääkärinlassa loppukuusta onko asialle tehtävissä mitään.

Lomailun ja lisääntyneen energian kunniaksi ompelin viisi pientä sisävaippaa ja pyöräytin yhdet villahousut kuoreksi. Saatoin olla vähän ajoissa mutta ei tämä energiataso tästä ainakaan lisäänny kun työt taas alkaa. Vielä jos tekis muutamat villahousut lisää niin niillä pääsee alkuun.

Mulla on ollut nyt parin päivän aikana sellaista inhottavaa menkkajomotusta alamahalla. Pitäiskö tässä huolestua? Liikkeitä on kyllä tuntunut joka päivä nyt viikon ajan. Kävelylenkillä olen käynyt päivittäin, nyt en tiedä uskallanko lähteä. Tympeää.

Ahkeran vaunututkailun jälkeen olen nyt päätynyt alkuperäiseen suosikkiini Hartan Topline X:n. Vielä mietin pehmeän ja kovan kantokopan välillä.. Onko pehmeä liian kuuma juhannusvauvalle? Jos sitä sitten rakenneultran jälkeen alkaisi katselemaan ihan tosissaan. Saksalaisia nettikauppojakin olen katsellut, pitää ensin kysyä tarjoukset kotimaisista kaupoista ja tehdä sitten ratkaisut.

Uusi vuosi otettiin vastaan aika rauhallisissa merkeissä. Ainut koira joka veti kierroksia paukuista oli tuo vanhin, joka ilmeisesti luuli että sorsastus on alkanut ja oli aivan innoissaan lähdössä töihin :D Minä olin jo nukkumassa ennen puolta yötä, en vaan pysynyt enää hereillä =) Tästä päivästä alkaa nyt sitten vauvan syntymään kestävä herkkulakko. Ounou, mitähän siitäkin tulee..

Kuusama ja Pikku (jolla on jo nimi valmiina!) rv 15+6
 
Kuusama, meilläkin on tytön nimi valmiina :D Oikeastaan ollut esikoisen nimimietinnöistä lähtien kun jäi paljon kauniita nimiä käyttämättä ja niistä muodostui siskolle oikein kaunis nimi, joka on edelleen meidän suosiossa :) Pojalle sitten onkin vaikeampi keksiä...
 
AnnaS, Henttu ja Ruu, mäkin voisin jopa olla samaan aikaan synnärillä :D Kysillehhän tulee se uusi rakennuskin, jossa on mm synnytys osastot, ihan kiva kun on eri rakennuksessa :Dmulla nääs on vanhassa rakennuksessa tuttuja joihin voi törmätä, enkä välttämättä halua juuri silloin keskustella puoli tuttujen kanssa :D
Mulla oli myös sokerirasitus PCOn ja ylipainontakia... Raskautta ennen laihdutin 20 kg, mutta silti on lievää ylipainoa ja nyt on tullut jo 5kg lisää... järkyttävää... nyyt joulun jälkeen pitää ottaa taas itseä niskasta kiinni...

Aggen ja 15+4
 
Aggen, eihän se auta sitten kun vaan KYS:n uuden rakennuksen valtaus kesäkuussa ;) Lienekköhän valmistuu moinen rakennus kesäkuulle? Minusta tuntuu, että sitä on rakennettu vähintään yhtä kauan kun toria ja Kallan siltoja :D

Minun raskauteeni kuuluu tylsääkin tylsempää oireettomuutta. Tiedän, hölmöä valittaa tämmöisestä kun pitäisi vain olla onnellinen ettei turvota, okseta tai kärsi aknesta jne. Mutta kun ois kiva jo pikkuhiljaa tuntea olevansa raskaana. Liikkeitä ei ole tuntunut vielä lainkaan, vatsa ei kasva, vaikka kuinka yrittäisi pyöristellä peilin edessä edes valokuvaa varten :D Tätä kun tässä manailen, niin kaikki rysähtää kuitenkin niskaan heti huomenna ja vatsa pullahtaa näkyviin yhdessä yössä...

Oireita odotteleva AnnaS. 16+4
 
Hei tässä nyt heti alkuun oma litaniani, tän voi päivittää paikalleen :)
Lassu/26v/20.6.2015/4.lapsi/PKSSK/ eli laskettu aika on varmistunut.

Mullakin on tuota samaa oireettomuutta, joka ärsyttää välillä. Tottakai olen tyytyväinen kun jatkuva pahoinvointi ja oksentelu vihdoin ovat takana mutta on epätodellinen olo että onkohan sitä edes raskaana kun missään ei tunnu mitään :D Liitoskipuja on satunnaisesti ja kun turvotus on hiukan helpottanut niin vatsakin on aika olematon. Mutta tästähän se vaan kasvaa päivittäin. Pikkuinen on kyllä elossa ainakin, dopplerilla pitää aina säännöllisesti tilanne tarkistaa. Liikkeitä ei tunnu vieläkään.. Viikkoja tulee tänään 16.

Meilläkin on nimet jo valmiina, sekä pojalle että tytölle. Saa nähdä sitten synnytyksessä kumpaa tarvitaan :) Miehen toivomuksesta me ei kysytä ultrassa sukupuolta. Meillä on ennestään kaksi poikaa ja yksi tyttö.

Lassu ja pikkuylläri <3
 
Kiitos Nanenille uudesta pinosta :)

Kuusama, voihan noista menkkajomotuksista kysyä neuvolasta, jos huolettaa. Mutta eiköhän ne ihan normaaleja kasvukipuja ole :)

Terveisiä rakenneultrasta! Niin se aika vierähtää :D kaikki oli niinkuin pitikin, vastasi 2 päivää isompaa (nt-ultrassa 6 päivää pienempää), mutta laskettua-aikaahan se ei muuta. Vilkkaasti liikkui ja oli helppo ultrattava :) kätilökin oli ihan hirmuisen mukava, koko ajan kertoi mitä katsoo ja missä mitäkin on. Laittaa mulle myös postissa ajan kasvukontrolliin viikoilla 28+ tytön alhaisen syntymäpainon takia. Katsoin neuvolakortista, että tyttö oli rakenneultrassakin viikkoa pienempi, mitä piti. Jospa tämä nyt kasvaisi vähän isommaksi :) liikkeet tuntuu välillä tosi huonosti, koska istukka on edessä ja vauva potkii aika paljon selkärankaan päin. Ultratessakin monotteli niin komeasti mun selkärankaa kohti :) eihän niitä liikkeitä tietenkään tunne. Huojensi oloa sekin tieto, vaikka näin olin epäillytkin. Nyt lopetetaan salailu ja jaetaan iloinen uutinen muillekin :)

Yö meni kyllä surkeaakin surkeammin, kun jännitti! :D ultra-aikakin oli jo klo 7.15, että edes aamulla ei saanut yhtään armoa. Toissayönä on nukuttu nelisen tuntia, kun pauke valvotti taaperoa. Kyllä tänä iltana väsyttää!

Nyt menen sohvalle lepäilemään, kun tyttö on päiväunilla. Palailen myöhemmin, kun ajatus toimii taas paremmin :)

Pihla ja POIKAlupaus 19+5!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Valkoinen ja aida1
Pihla ihanaa että kaikki on hyvin! Ja onnea poikalupauksesta! :flower:

Herkkulakko on menossa toista päivää eikä tee vielä edes tiukkaa :D Tänään aloitin päivän oksentamalla, great. Mä en ymmärrä mikä siinäkin on että mun oksentamiset ajoittuu aina tähän uuden rv:n alkamisen kohdalle. Vähän sellainen etova olo ollut koko päivän ja tuntuu että vieläkin on yrjö herkässä.

Sain mieheltä lahjaksi aktiivisuusrannekkeen ja nythän siinä on sitten käynyt niin että lenkkeilen ja liikun aika kiitettävän määrän päivässä :LOL: Pitäähän tuota mittaria ulkoiluttaa :whistle: Ja siinä sivussa yhtä raskaana olevaa naista ja aina jotain koirista =) Menkkajomotukset meni ohi, taisi olla enemmänkin suolistoperäistä vaivaa. Eli uskallan taas liikkua.

Unentarve on aivan mahdoton, säännöllisesti tulee 9-10 tuntia unta. Vähän hirvittää miten jaksan töissä kun ei silloin tule nukuttua näin paljon kun pitää olla aamusta jo asialla.

Nyt leipomaan broileripiirakkaa =)

Kuusama ja Vauva-T rv 16+0 *poks*
 
Onnea Pihla hyvistä ultrakuulumisista! Nyt voitte sit anopillekin jo kertoa ;) Tuliko vahva poikalupaus eli oliko tavara ihan selkeästi näkyvillä? :D

pian poksutteleva lauwra 18+6
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos onnitteluista :) kenen rakenneultrauutiset saadaan seuraavaksi? Lauwranko? :)

Lauwra, kyllä se hyvin vahva poikalupaus oli :D kätilö totesi, että jos tuo tyttö on niin hyvin hämää jollain sormella :D meinasi kyllä, että ei voi erehtyä. Tytöstä saatiin aikanaan tyttölupaus, joten uskon että tämäkin pitää paikkansa. Kivahan se on, että on sitten molemmat :) anoppi kuulee sitten, kun tulee käymään. Halutaan kertoa kasvotusten ja nähdä reaktio, kun ollaan salattu näin pitkään.

Mä ajattelin lopettaa herkuttelun nyt viikonlopun jälkeen. Tai en lopeta, mutta palaan ruotuun ja herkuttelen vain viikonloppuisin. Nyt tämä on ollut vähän jokapäiväistä herkuttelua, kun on ollut joulut ja uudet vuodet sekoittamassa.

Nyt, kun rakennneultrasta on kunnialla selvitty, niin ajattelin antaa itselleni luvan jo vähän perehtyä tuplarattaisiinkin ihan oikeasti :) vielä ei ole ostamisen aika, mutta voisihan sitä katsella tarjontaa. Saisi olla sellaiset peräkkäin olevat istuimet, kun ei muuten mahdu kulkemaan ovesta. Meillä ei ole rattaille muuta säilytyspaikkaa kuin sisällä. Pihavarasto on kylmä ja sinne pääsee helposti kaikki pikkujyrsijät tekemään tuhojaan.

Sain muuten avatun purkin bio-oilia kokeiluun. Kiva, ettei tarvinnut itse ostaa, kun se on niin kallista, jos toteankin sen ihan turhaksi. Nyt olen kolmena iltana öljynnyt mahan sillä, eikä ole hirveämmin kutissut :) sitä en tiedä, pysyykö arvet silläkään poissa, mutta kutinaan auttaa kuitenkin.

Täällä on kamala tuuli. Sain tytön nukahtamaan viereen ja kohta uskaltaudun sytyttämään pienen lampun ja kaivaudun kirjan kanssa peiton alle. Mies on vielä menossa kaverilleen katsomaan jotain jääkiekkopeliä. Tulee myöhään kotiin. Mä toivottavasti siinä vaiheessa nukun jo kuin tukki :D vähän verottaa huonosti nukutut yöt.
 
Mulla on rakenneultra maanantaina 19.1 eli kaksi viikkoa vielä. Jollakin taisi olla aiemmin, mutta en jaksa selata nimimerkkiä aikaisemmasta ketjusta :) ilmoittakoot itsensä!

Mä uskoisin, että jos niitä raskausaripia on tullakseen, niin ei niitä millään voi estää. Toi bio-oil oli kyllä loistava vaalentamaan arpia. Aloin hölväämään pian synnytyksen jälkeen ja yhdellä purkilla sain ne melko nopeasti paljon vaaleammiksi.

Tänään tuli postissa raskauskeijusta tilattu bola ja tämä kyllä helisee omaankin korvaan :) tykkään.
 
POKS! 16+0, neljä viikkoa ja puoli väli olisi saavutettu..ei voi käsittää! Vielä kun tietää, että alkuvuosi tulee olemaan niin hektinen töiden aloituksen, neidin hoidon aloituksen kanssa ja ihan vaan puhtaasti uusien arkirutiinien kanssa niin aika tulee menemään nopeasti!

Onnea Pihlalle poikalupauksesta! Täällä ru vasta helmikuun alussa, nyt ootan jo innolla seuraavaa neuvolaa. Itse tykkään neuvolassa käydä, tekee tästä kaikesta jotenkin todellisempaa :) Tänään olen kyllä varmuudella liikkeitä tuntenut, ei muistanutkaan miten veikeältä nämä ekat liikkeet tuntuvat <3

Maha on tullut totaalisesti esille, varsinkin selällään kun on niin selkeä kumpu tuossa alavatsan kohdalla on. Se sitten työntää tuota vararengasta ylöspäin niin ei kyllä epäselvää ole, että raskaana ollaan. Tilailin itselle äitiystakin ja muutamia vaatteita tällä viikolla. Paksu talvitakki menee vielä varmasti muutamia viikkoja, villakangastakkia en ole nyt kokeillut ja en usko, että napit menee nätisti kiinni enää. Tilasin kevyesti topatun maihinnousutakin, hieman isommassa koossa niin mahtuisi alle fleece kovimmille pakkasille. Pitää katsoa miten sitten keväämmällä tekee, jos tuossa tulee kuuma.

Täällä on esikoinen ollut tämän viikkoa kovassa flunssassa, kunnon räkätauti yskineen ja kuumeineen. Viime yö oli onneksi jo kuumeeton ja neiti nukkuikin 11h sikeästi, mitä nyt välillä yski, ei kuitenkaan itkeskellyt taikka muuten kitissyt oloaan. Toivottavasti tauti talttuisi ja jälkitaudit jäisi unholaan. Toiveissa olisi, että huomenna iltapäivästä pääsisi hieman puistoilemaankin.

Itsekin ajattelin herkkulakkoa, tänään vielä kuitenkin mennyt tässä pussillinen mikropopcornia ;) Jos vaikka loppiaisen jälkeen sitten, tässä tulee vielä kuitenkin meidän 1-vuotishääpäivä ennen sitä, niin jotenkin sitä tullaan juhlistamaan, varmastikin herkuttelemalla :) On se hassua kuinka tuollaista merkkipäivää odottaa, vaikka yhdessä on kuitenkin oltu yli 12 vuotta <3

Tuplarattaista, itse haluan vierekkäiset, omilla kuomuilla olevat istuimet. Joten taidetaan päätyä Bumbleride Indie Twin vaunuihin. Pitää vielä käydä mittaamassa meidän pyörävaraston/kellarivaraston ovet, että varmasti mahtuu. Niiden mainostetaan ainakin olevan kapet ja mahtuvan tavallisista ovista. Mutta parempi vielä mittailla :)

Catnip82 + kyytiläinen 16+0
 
  • Tykkää
Reactions: *Pihla*
Onnea Pihla hyvistä ultrakuulumisista! Mulla on samana päivänä ultra kun Lauwrallakkin. Kovasti jo nyt sitä jännäilen. Jos tuntisi liikkeitä niin olisi rauhallisempi mieli :) en tiiä onko muut näin epäluuloisia ja vainoharhaisia! Lassulla ja Annalla ainakin oli samaa oireettomuutta :) tämä kun on meille ensimmäinen niin ei oo mitään tietoa ja kokemusta mistään.
 
  • Tykkää
Reactions: *Pihla*
Heippa mammat! Vieläkö saa liittyä seuraan? Vai onko kaikki menny jo facen puolelle? Itse lueskellut näitä säännöllisesti mutta ei ole tullut sitten vaan kirjautua. Huomasin että täällä on myös muita mammoja kuopiosta. Ja lasketut ajat lähekkäin, tiijä vaikka samoihin aikoihin synnyttämässä :) Jos joku voisi päivittää minun tiedot:
Tipsukka1/LA 21.6/KYS
 
Tipsukka, hyvin täällä tilaa on! Aika iso osa on varmasti karannu faceen, mutta musta on oikeastaan mukavampaa kun nimimerkit jää mieleen ja on vähän kärryillä muiden jutuista :)

Siis mä tajusin juuri, että mun rakenneultra on vasta rv21+2! Kätilön kanssa puhuttiin, että se on 20+2 joten se on varannut ajan viikon liian myöhään. Ajattelin maanantaina soittaa ja koittaa saada aikaisemmaksi tuota. Meillä on kun on tuo synnynnäisesti sairas esikoinen ja mahdollisuus kromosomipoikkavuuteen, niin olisin tahtonut ultran mahd aikaisin. Jos siis jotain suurta löytyisi, niin ehtisi vielä lisäkokeita tekemään. Toki noilla viikoilla vielä ultran voi tehdä (viimeisin aika 21+6) ja kai se on helpompaa myöhäisillä viikoilla kun vauva on isompi. Noh, maanantaina selviää sitten.

Tänään on ollut pahin oksennuspäivä tähän mennessä! Tuli niin paineella, että nenästäkin tuli mahahappoa ja se vasta kirveli. Kamalaa.

lauwra poksuttelee 19+0!
Ens viikolla puoliväli, wow...
 
Tipsukka, tervetuloa :) on täältä aika paljon tainnut kadota porukkaa facebookiin, mutta on meitä täällä kuitenkin jonkin verran vielä jäljelläkin :)

Lauwra, toivottavasti pahoinvoinnit pian helpottaisi :)

Catnip, pikaista paranemista lapselle :)

Staffy, kyllä se vähän mieltä rauhoitti ennen rakenneultraa, kun tunsi liikkeitä, että tiesi siellä olevan vielä joku menossa mukana :) mutta kyllä mua silti jännittikin! Onneksi oli tosi mukava kätilö, joka huomioi tosi kivasti mun jännityksen ja tosi tarkkaan koko ajan piti minut "menossa mukana" :) mutta mä olen myös tälläinen hermoilija :D

Anopille kerrottu. Ei tullut kovin innostunutta, eikä edes ilahtunutta reaktiota. Oikeastaan aika pitkälti sivuutti koko aiheen. Onneksi osasin varautua, kun tiedän ettei anoppi pidä minusta. Mun mummi sen sijaan oli tosi ilahtunut uutisesta :) eikä mua haittaa, jos joku ei ilahdu uutisesta. Osaan silti itse iloita :)

Pihla 19+6
 
Nyt siellä mahassa myllersi jokin!! Heh, tuntui teidän kuvailemilta hennoilta ilmakuplilta :) mutta, mitä ihmettä, voiko näillä viikoilla jo nähdä liikkeen? Koska minä näin ihon muljahduksen ihan alavatsalla, Voiko olla?
Tietysti jotain ilmavaivoja vaan :)

Staffy 18+5
 
Viimeksi muokattu:
Oisinkohan mä seuraava rakenneultra uutisten kertoja? Meillä on 8.1 :)

Tänne ei mitään ihmeellisempiä kuulu, liikkeitä on tuntu nyt parin viikon ajan ja nyt viime päivinä selkeämmin :)

Me tilattiin vaunut :D Vaikka mun piti oottaa ainaki ultraan ja mielellään vaikka helmikuuhun. Mut ku sai hyvällä alella välipäivinä, nyt ne on kasattukin. Käyttäjää odotellessa :) Brio smilet tuli tilattua.

aida1& pikkukaveri 19+1
 
Kiitos reippaille päivittäjille, edelliselle ja tälle uudelle! :)

Ite oon yksi faceen karanneista mut käyn kyllä täälläki ahkeraan :D

Isompia liikkeitä odotan jo yli-innokkaasti.. oireina pahoinvoinnin loppumisen jälkeen oikeestaan paineen tunne alamahalla, selkäkivut, harkkasupparit jne tutut edellisistä raskauksista. Eivät oo vaivaksi asti vai oisko niihin vaan jo tottunu :D

Mulla rakenneultraan vielä reilu 5viikkoa joten sitäkään ei oikein osaa vielä oottaa ja hermoilla. Tällanen rauhallinen vaihe menossa tällä erää :)

Hankintoja en varmaan tee ennen sitä ru:ta ja sillon selviääki tarviiko mitään oikeestaan ostaa. Meillä siis 2poikaa ennestään ja vahva poikaepäilys tällä hetkellä :)

Helen ja murmeli 14+6 (huomenna poksuu!!)
 
Heippa pitkästä aikaa! :)
En oo jaksanut kirjotella, mutta aika tiuhaan oon käynyt lukemassa teidän juttuja. :)

Jouluviikolla mun masu pömpähti selkeämmin esiin ja joulupäivänä tunsin ensimmäiset liikkeet. Muutamana päivänä tuntui kunnolla ja selkeesti liikkeet, mutta nyt ei enään niin selkeesti, kaippa kohtu kasvanut sen verran että vauvalla on taas tilaa liikkua.

Rakenneultrista puhuttu. Meillä se on vasta 27.1. ja viikkoja silloin jo 21+2.. Melko myöhään mun mielestä.

Hankintoja ei olla vielä tehty, vaunuja vähän tullut selailtua... Äitiltä tuli suora mielipide että EI kantokopallista. :D On kuulemma niin pienet kopat niissä. Mitäs mieltä muut on vaunuista, minkälaisia meinaatte? Ja kokemuksia saa jakaa.
Rakenneultran jälkeen annan itelleni luvan alkaa investoimaan. :)

jjennna & pikkumurunen 17+6
 
Staffy, todennäköisemmin sä vauvan liikettä näit kuin ilmavaivoja :D kyllä mulla on tosi aikaisin ihan näkynyt ja tuntunut vatsan päälle, kun on sopivasti siellä mönkinyt :)

Aida, eiköhän ne seuraavat uutiset sitten tosiaan tule sulta :) eipä ole montaa päivää jännitettävää enää sullakaan.

Jotenkin konkreettisemmalta tämä raskaus tuntuu, kun rakenneultra on käyty ja uutista on alettu kertomaan muillekin :) vaikkei anoppi ilahtunutkaan, niin appiukko ilahtui kovin, kun mies sille soitti ja kertoi (ovat siis eronneet) :) ei mekään usein nähdä, mutta tullaan ihan kivasti juttuun kuitenkin :)

Oliko muilla muuten mitään oloja sukupuolen suhteen? Mä sanoin siskolle jo monta viikkoa sitten, että minusta tuntuu, että tämä on poika ja miehelle sanoin samoin uudenvuodenpäivänä. Ihan mielitekojen ja oireiden perusteella, kun on ollut niin erilaista kuin tytöstä oli. Tytöstä oli ihan järkyttävä suklaanhimo, eikä ollenkaan pahoinvointia. Tässä raskaudessa etovaa oloa oli monta viikkoa ja himot on olleet enemmän sipseihin kohdistuvia ja sitten niitä outoja, kuten sitruuna sellaisenaan :D

Käytiin tänään vähän alennusmyynneissä ja ai että, miten onkin kostautunut! Lonkat tuntuu repeävän irti ja nivusiin särkee. Häpyluutakin on taas repinyt. Panadolia nappasin ja nyt olenkin jo sängynpohjalla, kun tenava nukkuu. Mutta löysin sentään jotain ostettavaakin :) hakusessa oli löysempiä paitoja/toppeja kesää ajatellen. Mulla kaikki on vartalonmyötäisiä ja koska ensi kesänä mitä suuremmalla todennäköisyydellä en ole niin kovin timmissä kunnossa löysän etureppuni (sitähän se on, kuk vauva putkahtaa maailmaan) kanssa, niin tuntuu mukavammalta ajatukselta pukeutua vähän löysempiin paitoihin. Onnistuin jopa yhden itseäni miellyttävän t-paidan ostamaan :D laitoin myös nettikaupan aleen tilaukseen pari löysempää toppia ja paitaa. Toivottavasti ovat sellaisia, ettei tarvi palauttaa. Tilasin myös riskillä yhdet rintsikat, kun vanhat alkaa ihan oikeasti jäämään pieniksi! Mies jaksaa hokea, että mun tissit on ihan valtavat. Vaikka ei ne kyllä valtavat ole, normaalia isommat vaan ja normaalisti ne ei ole kovinkaan isot :D
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85
jjennna minäkin olen aina ollut sitä mieltä että ei koskaan kantokopallisia vaunuja, mutta sitten aloin miettimään niitä kaikkia mun tuntemia vauvoja jotka on siinä puolen vuoden kohdalla alkaneet "vaatia" parempia näkymiä vaunuissa ja on silloin jouduttu vaihtamaan ratasistuimeen. Kantokopallisissa yhdistelmissä tuokin säätäminen kuullostaa helpommalta kun ei tarvitse vaihdella makuukopan ja ratasistuimeen välillä. Lisäksi meillä päätöstä puoltaa se, että Hartaneihin saa vähän kuin kopan jatkopalan siihen jalkatelineen päälle, saa tehtyä siitä ratasistuimesta vähän suojaisemman. Ja säilytystilat on niin pienet että ei meille mahtuisi isoa vaunukoppaa varastoon. Kovan kantokopan ajattelin kuitenkin hankkia =)
 

Yhteistyössä