Lista päivitetty, tarkistakaahan vielä kuitenkin omat tietonne, oon vähän väsynyt ja jouduin muokkaamaan virheitäni pois pariin kertaan sieltä
Toukkamasu, runsas verenvuoto varmasti säikytti kunnolla, huh! Onneksi kuitenkin kaikki on hyvin vauvalla. Löytyikö vuodolle mitään syytä, hematoomaa tms? Päivä kerrallaan vaan eteenpäin ja yritä olla ajattelematta pahinta, viikko viikolta lähestytään sitä hetkeä, kun vauvalla on jo konkreettiset mahdollisuudet selvitä
lauwra Toi sun pahoinvointi kuulostaa tosi kamalalta, mä en tiedä mitä tekisin, jos jatkuvasti laatta lentäis. Tsemppiä, toivottavasti helpottaa pian!
Rattaista ja tuplarattaista: Mä olen pitkällisen pohdinnan jälkeen päätynyt kuitenkin tupliin. Junnu tulee olemaan vasta reilu 2v kesällä ja aikamoisen vilkas ja jääräpäinen tapaus nyt jo, eli lenkkeily koirien kanssa tai ostoksilla käynti kävellen junnu seisomalaudalla tai kävelemässä (eli juoksentelemassa päättömänä pitkin poikin) ei todellakaan houkuttele!
Tällä hetkellä pyörittelen päässäni Bumbleriderin indie twinejä, Easywalkerin duoja tai (jos vaikka lottovoiton sais...) Emmaljungan Viking doubleja (nämä olis niiiiin ihanat, mutta mistäs revit kotihoidontuesta ja lapsilisistä 1000e uusiin rattaisiin?
). Sitten, jos tulokas osoittautuu hyväksi ulkona nukkujaksi, niin hommaan jotkut vaunut parveke-/terassiunille. Autossa on jo BabyJoggerin City Minit matkiksina, niissä menee selkänoja ihan vaakatasoon eli pehmeällä kantokopalla saa vauvan alkuun sinne, tai sitten hommaan niihin kaukaloon sopivat adapterit, niin voi kaukalossa kuljettaa ekat kuukaudet.
Kaukaloakin pitäs alkaa katselemaan jossain vaiheessa, haluan sellasen, jossa on Isofix- telakka. Noilla ekoilla oli Gracon kaukalo, joka oli kyllä hyvä, kun oli niin tilava, mahtui hyvin vauva toppakuteissakin pitkään, mutta kun siihen ei saa Isofix- telakkaa ja mä en jotenkin saanu sitä turvavyöllä tiukasti kiinni takapenkkiin, vaan se aina jotenkin löystyi käytössä ja tuntui siksi turvattomalta.
(.) Väsyttää, väsyttää niin järkyttävästi! Johtunee ehkä varmaan siitä, että en oo saanu mentyä nukkumaan useimpina iltoina kuin vasta joskus puolenyön jälkeen, junnu heräilee vieläkin sen 2-3kertaa yössä ja täällä kotona tekemistä riittää eli touhuan kaiket päivät kuin pieni pyörremyrsky niinkuin ukko mua nimittää
Ukon kanssa ollaan vähän päästy parempaan yhteisymmärrykseen asioista, tein selväksi, että muutto on (ainakin siis mulla ja lapsilla) edessä tässä keväällä, tähän taloon on mahdotonta enää näillä asumisjärjestelyillä ja -olosuhteilla jäädä. Muutenkin ollaan oltu vähän rennommin toistemme seurassa eikä olla riidelty
Mun isällä on ollu tapana sanoa, että "asioilla on tapana järjestyä" ja mä oon todennut sen todella olevan niin. Ei kannata etukäteen hulluna stressata asioista, kyllä ne sitten järjestyy aikanaan ja vähemmälläkin hössöttämisellä
Nyt junnu heräs megapitkiltä päikkäreiltä (nautin tästä harvinaisesta 1,5tunnista melkein hiljaisuutta keskellä päivää
), joten välipalaa ja kauppaan, kun ovat huomenna kiinni.
Nanski + masussa monotteleva ja huomenna 19+0 poksuva toukkanen