Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Voi mahdoton kun on taas tullut vauvoja! Mielettömän isot onnittelut kaikille vauvansa saaneille ja samalla isot tsempitukset mahan kanssa tuskaileville!

Täällä poika kasvaa ihan silmissä. Tänään mennään taas neuvolaan puntariin, saapa nähdä millaiset lukemat saadaan :D Maitoa riittää ja ruoka maistuu, niin kai sitä "tulostakin" alkaa näkyä puntarissa.

Yhtenä päivänä imettäessä ihmettelin että mistä tuota maitoa valuu kun pojalla oli kuitenkin täysi imu päällä eikä toisesta rinnastakaan vuotanut. No, poikaparka valutti maitoa ulos toisesta sieraimesta syödessään :eek: Pikkuisen piti googlettaa ilmiötä, ilmeisesti ihan normaalia. Heti piti tietysti epäillä jonkinlaista reikää tai halkiota :rolleyes:

Näistä maitomääristä on tullut mieleen että onko kenelläkään kokemusta maidon luovuttamisesta? Mua kiinnostaisi, tosin en tiedä millainen rumba se olisi.

Toinen mikä on tullut ajankohtaiseksi on matkarattaat. Osaako joku suositella/haukkua omiaan? Saisivat kulkea autossa mukana kauppareissulla jne.
 
Beibei, tuttua täällä tuo vauvan paikoillaan olo... Saanut kyllä tän raskauden aikana rääkäistä monet paniikki-itkut kun ollut satavarma et ei tuolla mahassa oo enää elämää ja monena kertana nlassa kun on alettu sydänääniä kuuntelee ni pelänny et kuuluukojan sieltä mitään.. Saanu kyllä tosissaan tökkiä hereille. Terkka sanoi et joillain vauvoilla on päivärytmin sijaan viikkorytmi, että toiset päivät nukkuu toisina valvoo enemmän. Isänsä unenlahjat taitaa täälläkin olla, jatkuis vaan sit täällä ulkomaailmassakin;)

Kuusama, mun siskolla on matkarattaina quinny zapp xtrat, kuulemma hyvät ja on ne ainakin hyvän näköiset!;) mikä kaukalo sulla on? Sehän ois kätevä, et sais matkiksien runkoon napsautettua kaukalon kauppareissuilla..

Mukavaa perjantaita kaikille, taas viikonloppu! Menipä viikko nopeaa..

Me 38+2
 
Paljon onnea Bellalle ja Sylille vauvoista! :) hui, mitä tahtia niitä nyt syntyykään :)

Meillä on nyt "matkarattaina" tytön vanhat vaunut, kun piti ne tuplat hankkia. Kulkee ihan kivasti autossa, mutta ei siellä vaunuja ja koiria yhtä aikaa kuljeteta. Ei siis ehkä se käytännöllisin ratkaisu, mutta meillä on niin vähän käyttöä matkarattaille, että tällä mennään :)

Viime yö meni vähän eri rytmillä kuin edelliset ja poika ruokaili 2.00 ja 5.30. Tyttö heräsi seiskalta ja mulle olisi vielä uni maistunut. Varsinkin kun on pilvinen ja sateinen päivä, ettei oikein uloskaan viitsi lähteä. Varsinkaan vauvan kanssa. Kunhan mies tulee töistä, mun on ehkä pakko päästä tuulettamaan päätä ja ottaa koirat ja mennä lenkille ihan yksin :) onhan se aika kikkailua, kun saa vähän kellon mukaan mennä, miten poika on syötetty ja milloin pitää taas syöttää. Oma vika, kun olen niin laiska pumppaamaan :D ne muutamat kerrat, mitä olen pumpannut, olen saanut parin päivän päästä kaataa maidot viemäriin, kun ei niitä tule annettua pullosta.

Tulipahan taas imuroitua ja lakanat pyörii koneessa. Ihanaa pystyä kotitöihin :D

Vaa'allakin kävin ja raskauskiloja on jäljellä 3,5kg. Kaikkiaanhan niitä tuli 12, joten ihan hyvin on mun mielestä lähtenyt reilussa 3 viikossa, kun ottaa huomioon, etten vieläkään ole päässyt lenkkeilemään normaalisti (nuo harvinaisen kauniit kesäsäät...).
 
Onnea Sylillekin vauvasta! :love:

Kuusama, ei ole kokemusta maidon luovuttamisesta, mutta jos sitä tulee yli omien tarpeiden niin suosittelen kovasti antamaan ylimääräisen sairaalaan! Kannattaahan sitä jonkin verran pakastaa myös omaan käyttöön, mutta jos siltikin jää yli :)

Täällä odotellaan lastenlääkäriä kuuntelemaan uudelleen sydäntä ja lisäksi odotan itsekin lääkäriä. Mun alapään kivut senkun lisääntyy vaikka pitäs alkaa paraneminen jo.. Sisätutkimus kauhistuttaa kun on niin perkeleen kipeä ilman ronkkimistakin. Kätilö sanoi, että ulkoisestk on siisti, mutta jospa sieltä löytyisi hematooma tai jokin muu ärsyttäjä... Pian sekin nähdään.

lauwra & poju 3vrk
 
Kerttuliinu, aika pitkälti lähti kivut :) muutaman päivän oikea lonkka oli ihan älyttömän kipeä, kun nosti jalkaa, mutta se oli tosiaan vaan muutaman päivän. Eikä sitä särkenyt, tietty liike vaan sattui ja koko lonkka tuntui tosi jäykältä. Alaselkä kipeytyy aika herkästi vielä, mutta muuten elämä on ollut aika kivutonta :) pystyn siivoamaan ja käymään lenkillä ilman kipuja, eikä tarvi popsia särkylääkkeitä jatkuvasti. Nyt kipeytyykin sitten yläselkä, mutta se on varmaan huonosta imetysasennosta johtuvaa. Pikkuhiljaa alkaa ne jäätävät lonkka- ja lantiosäryt unohtumaan :) sektion jälkeen olen ollut paljon kivuttomampi kuin raskausaikana ja se varmaan kertoo paljon :)
 
Lauwra, toivottavasti pojalla on sivuääni kadonnut ja syy sun kivuille löytyy, että saat helpotuksen :) mun on nyt pakko kysyä sulta, kun olet molemmat synnytystavat kokenut, että kumman jälkeen olet ollut kipeämpi? Ihan mielenkiinnosta vaan :) mulla kun nyt jäi se toinen tapa kokematta :D
 
Meillä on Gracon kaukalo, mutta Gracoja en haluaisi rattaiksi. Ne on niin kauhean rimpulan oloisia. Lisäksi luin jostain että ne yhteensopivuuden matkarattaiden ja kaukalon kanssa ei ole ihan niin tarkkaa mitä liikkeissä annetaan ymmärtää ;) Että aika monet kaukalot pysyy sitä rattaiden turvakaarta vasten paikoillaan oikeinkin tukevasti. Ja missään ryteikössä ei ole tarkoitus matkiksilla rallata, siihen hommaan on Hartanit :D Olen muuten edelleen aivan rakastunut meidän vaunuihin.
 
Pihla, mä tossa mietinkin asiaa ja yritin vertailla. Jos tää mun eppari ei olisi näin kipeä (ehkä alkava tulehdus, verikokeita odotellessa) niin sanoisin ilmanmuuta, että sektio oli kivuliaampi. Synnytyksen kivut oli toki omaa luokkaansa, mutta se oli niin voimaannuttava kokemus, että se antaa paljon anteeksi. Toisaalta mun käynnistys ja synnytys oli nopea. Sektion jälkeen sai kunnon lääkkeitä pari päivää ja olihan suihkussa käyminen yms. aivan yhtä helvettiä. Nämä jälkikäteen kärsityt kivut on kyllä aika hankalia mulla molemmissa, mutta ilman tota eppari-ongelmaa tosiaan alatie veisi voiton helposti :) Kyllä mä kuitenkin eilen kirosin kun perseeseen sattu, oli jälkisupistuksia ja maidonnousu teki tisseistä kipeät kivet ja seuraavat kipulääkkeet sai vasta parin tunnin päästä... On se kumma kun sairaala on täynnä lääkettä ja buranalla pitää pärjätä!
 
Hei taas pitkästä aikaa! Onnea kaikille jo jakautuneille!
Itse odottelen kiltisti jonossa lähemmäs juhannusta ja laskettua aikaa - kunhan ei yliajalle menisi niin hyvä on :)
Saisi kyllä minun puolesta tulla vaikka heti, mutta josko tässä nyt hetki vielä maltettaisi. Onkos mitään hyviä vauvan ulos savustus -kikkoja tarjolla? :D

Kävin tosiaan mutkan Lapissa ja automatkat menivät kyllä tosi kivasti, vaikka istumista tulikin se 10 tuntia suuntaansa. Häissäkin jaksoi vielä olla järjestelyapuna, mutta juoksutytön rooli oli kyllä löntystystytön rooli :D

Vatsa on nyt kasvanut viimeisen kahden viikon aikana hurjasti! En käsitä miten se nyt otti tämän kasvuspurtin kun pitäisi alkaa pikkuhiljaa laskeutua ja pienentyä.
Eilen vedin hirveät itkupotkuraivarit, kun olin lähdössä miehen kanssa kaupoille vaan eivätpä menneet mitkään kengät jalkaan. Niin on turvoksissa jalat (ja sormet) ettei mitään mahiksia saaha lenkkareita jalkaan. Siinä hetken "olen ikuisesti tuomittu neljän seinän sisälle" -draamaa vedettyäni laitoin sitten varvassandaalit jalkaan ja lähdin, mutta vois kyllä nämä säät vähän lämmetä, että tarkenis oikeesti niissä sandaaleissa kulkea.

Neuvolassa käytiin alkuviikosta, jälleen uusi työntekijä -_- Mukavan oloinen ja osaava ihminen, mutta kyllä se ajatus siitä, että saman neuvolantädin kanssa kestävä pitkäaikainen suhde auttaa ja luo luottamusta raskauden ja vielä vauvan synnyttyäkin, on ihan lytyssä. Josko nyt ei enää vaihtuisi...
Otin hullu mieheni mukaan ja kun olin päässyt vaa'alta pois, oli mies riisumassa kenkiään ja kysyi pokkana neuvolantädiltä, että "saankos minäkin kävästä". Voi helvata, että hävetti :D Täti meni ihan hämilleen ja mie väänsin tekonaurua ja totesin miehelle tuima ilma naamalla, että TUOHAN OLI VITSI EIKÖ NIIN? Jäi mies punnitsematta tällä kertaa :p

Koitan nyt aktivoitua tällä palstalla ja kirjoitella vähän useammin!

AnnaS. 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Onnea vauvautuneille :)
Ensin näitä sai odottaa ja nyt syntyy niin, ettei perässä pysy :D

Kuusama, mulla on gracon matkikset ja kaukalo. Kyllä niillä menee sen pari kertaa kuussa mitä me tarvitaan. Mutta on ne halpikset.
Kävin lastentarvikkeessa kokeilemassa erilaisia matkiksia. Ja olihan se eri suuri, vaikka tyhjänä niitä rullailin edes takaisin. Voi vaan kuvitella, kun sinne 10kg lisätään painoa.

Hei, meillä punnittiin mies joka kerta neuvolassa, kun oli mukana. Täti ihan käski! Ja verenpaineen otatti myös. Nyt kotikäynnillä mittasi myös molemmilta verenpaineen. Ja sillä oli kaikki miehen tulokset ylhäällä minun papereissa :D

Ruu
 
Tsemppiä Lauwralle kipuihin! Mä aattelin varalta pakata omat buranat ja panadolit sairaalakassiin kun oon kuulllu et tiukassa saattaa olla riittävä särkylääkkeiden saaminen..

Mulla ei mies oo ollut neuvolassa mukana kuin pari kertaa, mut jos myt tulis niin mä mittauttaisin kyllä paineet ja ehkä myös painon hältäkin ;)

Joku kyseli savustusvinkkejä. Täällä ainaki kaikki ässät on todettu tehottomiksi. Rehkimällä mä ainaki saan vaan itteni kipeäksi, mieluummin otan rennommin ja voin paremmin, synnytys käynnistyy sit kun on sen aika sille ei ite kotioloissa hirveesti mitään voi.. Vaikka kyllähän tää jo kyllästyttää! Me Annan kans ootellaan kiltisti juhannusta (ja miehen lomaa..)

Kuusama wow mikä painonnousu,jes! Moniin matkiksiin saa adapterit eri kaukalomalleille jos tahtoopi..

Tosiaan kesäkelit vois jo vähitellen tulla! Helteitä en kaipaa mut ois kiva ees yhellä paidalla tareta :)

Nyt ruuan tekoon ja sit alan petaamaan pinnasänkyä valmiiksi <3
 
Hei! Onnea isolle pinolle vauvan saaneita!
Täällä voidaan mainiosti. Keskiviikkona oli yli 3kg paino, niin ei tarvitse enää painokontrollejakaan. Saa nähdä miten hyvin paino tästä vielä nousee, kun korviketta nyt iltaisin annettu. Sama kun esikoisella. Iltatankkaus niin iso, että sekä äiti, että poika hermostuu lopulta, kun tissit tyhjenee, korvike tuo rauhan ja hyvän eka pätkän yöunia. Meillä myös suolatipat ja suihke ahkerassa käytössä, kun vetelee maitoa nenään aikas hyvin eli se aiheuttaa tukkoisuutta.
Meillä esikoisen aikaan kanssa miestä punnittiin ja verenpaineet mitattiin neuvolassa, kun neuvolatäti sanoi, että vähän huolissaan on miehistä, kun armeijan ja ekan sydän kohtauksen välissä miehiä ei hoideta yleensä yhtään ;)
Kiitos muuten niille jotka mainitsivat ryhmä haun. Päätin kokeilla meidän taapeeoon, joka on katsonut miljoonasti jo palomies samit ja postimies patet. Hyvin toimii ja mies sai yhtenä aamuna nukkua paljon pidempään, kun Poju innostui niitä katsomaan. Nyt vaan kriisin pukkaa, kun Yle areenasta poistui apina jakso, joka oli ihan suosikki...
Mukavaa kesäpäivää kaikille jakaantuneille ja vielä viimeisille sinnittelijöille. Crocs kauppaan vaan kaikki turvokejalkaiset, niin ei varpaat palele :)
 
Sonde ainakin puuttuu listalta, puuttuuko joku muu :) Ainakin nuo eilen syntyneet sain lisättyä, vinkatkaahan toki!

Ompas väsynyt olo, oltiin reipas tunti puistossa ja käytiin lounaalla ja kaupassa.. Nyt tyttö vetelee päikkäreitä ja äitee yrittää vähän huilia (selailla nettiä). On kyllä niin ihana ilma, että tänään ollaan paljon pihalla :)

Meillä OLI Safety1st-matkikset yök, en tykännyt. Onneksi pääsin niistä 5minuutissa eroon kun laitoin myyntiin :D Kyllähän ne asiansa hoiti, mutta niiden istuma-asento oli niin liukas alas ja eteen ettei meinannut kyydissä pysyä, eikä asentoa saanut muutettua.
 
CityPähkinä, meillä olisi kaikki ryhmä hau-jaksot digiboksilla, mutta niitä ei taida saada sieltä dvd:lle mitenkään tuollaisessa vanhemmassa mallissa. Olisi löytynyt myös apinajakso :D olisi hienoa, kun saisi ne jaksot boksilta tilaa viemästä ja dvd:lle.

Kuusama, melkoinen painonnousu :D mua himottaisi myös punnita poikaa, kun tuntuu paljon painavammalta, mutta tuo kalavaaka on niin hankala, kun joutuu aina virittelemään pojan harson sisään ensin. Pojan kärsivällisyys riittää kyllä, mutta itse en oikein tykkää tuosta systeemistä. Vaikka noinhan ne ainakin täälläpäin punnitsee neuvolan kotikäynnilläkin ja noin terkka opasti meitä punnitsemaan. Keittiövaaka olisi parempi :D

Lauwra, on se kumma, ettei lääkkeitä anneta tarpeeksi, kun olet noin kipeä. Siis ettei niitä vahvoja lääkkeitä voida antaa. Mun oli itse tällä kertaa sanottava, etten enää halua niitä vahvoja lääkkeitä, kun ne aiheutti huimausta ja aaltoilevaa pahoinvointia. Täällä niitä kyllä tyrkytettiin (toki sektio) kaiken aikaa. Mähän luovuin niistä keskiviikkona, kun poika syntyi tiistaina. Mä en vaan meinannut saada tarpeeksi lääkkeitä ilmaongelmaan, kauniisti ilmaistuna :D yksi hoitsu väitti, ettei voi antaa kuin primperania suoneen (oli jo kertaalleen aiheuttanut mulle käsien tärinää ja sydämen tykytystä). Onneksi toinen hoitsu toi cuplatonia pillereinä. Toimi paljon paremmin kuin primperan. Itsekin ehdin jo ihmetellä, että mikä sairaala sellainen on, missä on vain yksi lääkevaihtoehto johonkin vaivaan... Toivotaan nyt, että sun kivut alkaa helpottaa :)

Meillä yhdellä neuvolakäynnillä mieheltä mitattiin verenpaine ja hemoglobiini. Ja aikanaan tytön ensimmäisellä neuvolakäynnillä terkka halusi mitata miehen, kun mies ei osannut ihan tarkkaan kertoa pituuttaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: CityPähkinä
Onnea taasen kaikille nyytin saaneille! :love: Ja tulkaa kirjoittelemaan synnytyskertomuksia kun jaksatte.

Meillä ei mies ole kertaakaan ollut neuvolassa mukana, vain rakenneultrassa.

Mä olen tänä aamuna seilaillut youtuben ihmeellisessä maailmassa kattelemassa, jos löytyis jotain akupainantavideoita, joilla vähän avitettais paikkojen kypsymistä. :whistle: Löysinkin pari, voisin yrittää taas miestä suostutella vähän hieromaan. Löytyisihän tästä suht läheltä myös sitä oikeaa vyöhyketerapiaa, muistaakseni 60e/tunti, mutta en taida niin tosissani olla tämän "savustamisen" kanssa että sinne menisin. Toisaalta jokin ammattitaitoinen hierontasessio kuulostaa aivan ihanalta tässä vaiheessa, auttoi se kypsyttämään paikkoja tai ei. :D

Mies on nyt kotiin tullessa yleensä sanonut että jahas, vielä ollaan yhdessä kasassa, eli kyllä hänkin nyt pikku hiljaa selvästi odottaa, että koska tulee lähtö. Toisaalta olen onnistunut hänet vakuuttamaan, että tuskin tulee ennen laskettua aikaa. Mutta jänniä aikoja tässä elellään joka tapauksessa! :)

Mamira 39+1
 
Ahahahha mä täällä naureskelen ääneen teidän miesten hoitamiseen neuvolassa :LOL:

Pihla, joo nyt täällä annettiin periksi ja saan buranaa 6h välein 8h sijaan (y) paikallisessa apteekissa mua odottaa kaverin (lääkäri)poikaystävän soittama resepti, ah ihanaa!

Kuusama, vau mikä painonnousu! Ei voi muuta sanoa :barefoot:

Vauvan sivuääni löytyi vielä tänään, mutta kyseessä on se sikiöaikaisen reiän umpeutuminen vähän myöhässä. Ekg ja sydämen ultra oli ok, jos
neliraajapaineet vielä on hyvät niin päästään kotia...
Paitsi että pääsenkö minä o_O Ei ollut epparissa tulehdusta, mutta hb oli 86 (mulla normaalisti n.140). Nyt mietitään, että otanko punasoluja (joka estää kotiutumisen) vai riittääkö rautalisä kotona.
Jäämme odottamaan!
 
moikka.
En tykkää yhtään näiden sivujen uudistuksesta.. Jouduin luomaan uuden nimen eli entinen oli Henttu82 ja nyt sitte Henttu33...

Mutta kuitenkin paljon onnea vauvan saaneille :)

Meilläkin oli ja on vissii vieläkin jännät paikat. Muutama päivä sitte oli outoa pahaa olo ja menkkakipua no ne meni ohi. Sit toissa yönä alko maha toimimaan. Oli iha vesi ripulia. Verenpaine oli hiukan koholla ja neuvolassa sanovat että saattaa synnytys olla lähellä. No laskettu aika olis iha kohta 16.6.. eiliseen vielä että alku illasta tuli taas se paha olo ja kaikki eto. Pikkuhiljaa alko iha oksettaa ja kerran kävin puhumassa Norjaa. Se helpotti mut sit alko 10 min välein kramppaa mahassa ja maha meni kovaksi eli supistelu. Aattelin et Jes oisko nyt sit lähtö. Monta tuntia mentiin niin että kramppi tuli tasaisesti 10-15 min.välein. sitten ne laantunut ja nukahdin joskus kolme aikaa yöllä ja tänää ei ole ollut mitään. Olen siivoillu ja laittanut ruokaa ym. Hyvin normaali olo.. aamulla löysä vatsa vielä oli. Nyt ei koske mihinkään ja vauva liikkuu mahassa iha hyvin :)
Eli voisko tää olla että pian pääsis tosi toimiin??! Mitä te muut ootte mieltä. Hyvää perjantai päivän jatkoa :) hauska noi miehen punnitsemiset.. Alko ohan kunnolla naurattaa :D
 
Onnea vauvan saaneet <3 Ei ihan pysy perässä ketä kaikkia on jo ehtinyt onnitella :)

Kuusama mahtava painon nousu vauvalla, vau!

Kävin pelkopolilla painoarviossa. Vauva nyt noin 3,6kg ja laskettuna olis jo nelisen kiloa. Viime arvion mukaan olisi ollut laskettuna tuon 3,7kg... Kaikki hyvin molemmilla ja saatiin juhannuksen jälkeen kontrolliaika. Voisin kyllä jo synnyttää, olo on aivan hirveä. Eilen alkoi kova hammassärky ja tänään se levisi melkein silmään asti ylöspäin, no poskiontelontulehdushan se siellä. Että antibiottikuuri sitten tähän väliin. Positiivista on se että vauva voi hyvin ja äiti sillä tavalla kanssa, että raskauden puolesta ei ole mitään ongelmaa ja kaikki paineet yms on kun oppikirjasta. :)

Lara 38+0 <3
 
Mikäs Lauwran tilanne? Pääsittekö kotiin? :) mä ottaisin tuohon hemoglobiiniin rautalisää kotona :D tietysti jos oikein on heikko olo. Mulla oli keskenmenon jälkeen hb 82 ja käskettiin vaan ottamaan rautalisää ja juomaan paljon. Täällä 80 on kuulemma raja sille, että pääsee/joutuu tankkaukseen.

Meidän pojalla 9 vuorokauden painonnousu on 315g, että ihan ei taideta Kuusaman lukemiin päästä :D mutta ylittää sen 150g/viikko :)
 
Ei tosiaan pysy mukana, että onko tullu kaikkia vauvautuneita onniteltua, niin on nyt hyvä vauvautumistahti menossa! Onnea kaikille! (y) Ihana lueskella synnytyskertomuksia ja vauvajuttuja.

Täällä oli tänään neuvola. Verenpaineet oli ok ja Hb:kin ihan pikkusen noussu viime viikosta. Sf-mitta oli laskenu sentillä ja terkka arveli, että johtuisko sit siitä, että vauva on vähän laskeutunu, ei kuitenkaan vielä ollu pää kiinnittyny, mutta jospa se nyt jo pysyis raivotarjonnassa. Mun paino oli 400g vähemmän ku viime viikolla.

Nyt iltapäivällä ja illalla on tullu vähän rytmihäiriön oloisia muljahduksia. Taitaa olla aika yleistä raskaudessa, mutta tuntuu kyllä häijyltä.

Mulla on satunnaisia supistuksia ainoostaan, että olen täällä pallomahana varmaan kans vielä juhannuksen jälkeen.

Sulo-Sylvia ja sipsukka 39+0 (huh, huh, se on poks)
 
Jos sitä ehtis vähän kirjoittaakin.. :)

Beibei, ehkä tarkoitit mua kun mulla tippui paino viikossa melkein 2kg viime viikolla. Siitä ei ollut neuvola eikä lääkäri huolissaan kun sillon maanantaina kävin ja synnnyttämäänhän sitä lähdettiin silloin maanantai-iltana. :)

Maanantaina alkoi vereslimainen vuoto aamulla ja ja neuvolassa kun kävin niiin kipeät supistukset rantautui pikkuhiljaa klo 11 alkaen. Kävin lääkärillä tsekkaamassa lapsiveden määrän kun maha tuntui jotenkin pehmeältä, mutta kaikki oli ok ja lääkäri sanoi että syntyy viimeistään ensi yönä.

Supistukset jatkui koko päivän ja jahkailin lapsenvahdille soittoa kun ei ollut niin kipeä vielä. Soitin sitten kuitenkin ja ehtivät olla hyvän tovin täällä enne kuin päätettiin lähteä sairaalaan. 20 jälkeen päästiiin suoraan saliin käyrille. Kohdunsuu ihan hyvin auki joten sinne jäätiin. Ilokaasun otin jossain vaiheessa kun kivut yltyi. Kohdunsuulla ei juuri edistystä mutta kivut paheni niin epiduraali ja puhkaistiin kalvot. Epiduraali pistettiin kahteen kertaan kun eka osui suoneen. Paineentunne tuli nopeasti kalvojen puhkaisun jälkeen, mutta vauva ei laskeutunut vielä kunnolla. Pallon päällä istuin hetken ja kivut alkoi jo palata niin otin taas ilokaasun avuksi ja sain pian uuden annoksen epiduraalia. Sitten rysähti 5cm - 10cm auki ja pikkuhiljaa omien tuntemuksien mukaan ponnistaa. Aktiivinen ponnistus kesti 16min ja poika maailmassa. Napanuorassa oli kunnollinen solmu ja oli kaula ympäri, onneksi oli pitkä niin ei solmu päässyt aivan liiaksi kiristymään.

Voi.. Nyt heräs molemmat naperot.. Jatkan kunhan ehdin. Vielä on kerrottavaa :))

Malsa ja pojuE 3vrk <3
 

Yhteistyössä