Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Kiitos neuvoista haavan suhteen(y) Eiköhän toi ihan normaali oo, ei se ainakaa pahemmaksi oo mennyt..
Täällä aika katkonainen yö takana, eikä ihme kun eilen nukkui ihan koko päivän. Nyt kyllä nukahti mutta vähän väliä selvästi ottaa mahasta :( Jospa me ens yönä taas nukutaan muutama tunti putkeen!

Tsemppiä pupumamalle(y)
 
Huh kun on vetämätön olo ja väsyttää. Eilen siivoilin kämppää ja puuhastelin pihalla, mistä tuli ihan mojovat liitoskivut. Tänään tosiaan sit tekis mieli vaan koko päivä nukkua, vaikka on tosi kaunis sää. Äippäloman alusta alkaen päätin nukkua niin pitkään kuin huvittaa, mutta nyt on tultu mentyä sänkyyn yleensä joskus vasta yhden aikoihin niin se herääminenkin vaan venyy ja venyy...

Pitää kyllä olla onnellinen ettei ole jatkuvasti supisteluja ja kipuja, voin vaan kuvitella Lara miten ärsyttävältä tuntuu, kun toisaalta näyttää etenevän, mutta mitään ei sit kuitenkaan tapahdu. :confused:

Pupumaman kuulumisia odotellessa...

Mamira poksuu 39+0!
 
Muistanko nyt ihan väärin vai oliko se täällä kun joku vinkkas Facebookista ryhmän tms missä myydään niitä vaunuverhoja? Tai mikä lieneekään oikea nimi :)
Joka tapauksessa, jos joku muistaa ni kertokaa :D
 
Mulla oli samat ajatukset Ruun kanssa! Ai kauhea jos anoppi olisi sairaalassa töissä, vaikkei se äitikään kiva ole jos vielä antaa vääränlaista kannustusta :(

Toivottavasti pupumamalla hommat etenee. Mun huonekaveri läks kotio eli täällä ois paikka vapaana ;)

Me ei päästykään tänään kotia. Lääkärintarkastuksessa löytyi pojalta sydämestä sivuääni, joka siis 2vrk ikäisellä saa olla, mutta jos on vielä huomenna niin sitten joudutaan tarkempiin tutkimuksiin ja voi olla, että viikonlopun yli menee. Sen näkee sitten huomenna. Puoli sekuntia olin huolissani tuosta sivuäänestä, mutta turha sitä on stressata ennen aikojaan. On esikoisen kanssa aika paljon pahempaakin koettu o_O
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
Onnittelut kaikille vauvautuneille, varsinkin Lauwralle, joka niin pitkään kärvisteli.

Jännityksellä odottelen milloin pupumaman kuulumisia tulee.

Viidettä päivää kärsin hirvittävästä flunssasta, että se näistä kauniista päivistä, kun kuvittelin istuskelevani kahviloissa ja sisustelevani kotia. Ei oo pystyny mitään tekemään.:eek:

Tänään tuli toinenkin erikoinen muutos tähän odotukseen, kun kaikki on mennyt tähän saakka ihan normaalisti ja suht helposti. Eilinen neuvolaterkka patisti verikokeeseen maksa-arvoja mittauttamaan, kun valitin lievästä kutinasta. Tänään tulosten takia passitettiin sitten äitiyspolille päivystykseen ja siellä todettiin hepatogestoosi eli joku tuntemattomasta syystä syntyvä raskausajan sappitiehyttukos. Sain siihen lääkkeet ja viikon päästä ennen juhannusta kontrolli. Heti juhannuksen jälkeen maanantaina taas on uusi poliaika, jolloin katsotaan pitääkö käynnistää.

Vauva voi hyvin, sydänkäyrät normaalit ja kokoarvio 2900g, eli kenties pienehkö, mutta kuitenkin tasaisesti kasvanut. Polikäynti oli mukava kokemus, mulla on tosi vähän kokemusta mistään sairaaloista ikinä ja tuo päivystysosasto vaikutti ihme kyllä kiireettömältä ja lääkäri oli osaava ja selitti hyvin asiat, eikä saanut huolestumaan mistään. :geek:

Pikkasen kuitenkin googlettelin ja näyttäs yleistä olevan, että synnytys käynnistetään. Oliko täällä jollain kokemusta tästä hepatogestoosista?

Illa Tuu ja potkiva vilkas poju 37+2
(enkö ehkä sittenkään ole viimeinen synnyttäjä täällä ?)
 
Pikaiset kuulumiset!

Poika syntyi tänään klo 17.11 :love:pituutta 51cm ja painoa 3970g. Ihana pakkaus <3 on nyt vauvojen teho-osastolla koska tarvii apua hengityksessä, muuten kaikki hyvin! Synnytys kesti yhteensä 7h20min, josta 23min ponnistusvaihe.
 
  • Tykkää
Reactions: *Pihla* ja BeiBei
Lämpimät onnittelut jälleen vauvautuneille :love: Ihana lukea näitä uutisia :) Pupumammallakin siellä hyvänkokoinen poju viikkoihin näihden ;)

Tsempit Lauwra, varmasti vaan joku harmiton sivuääni siellä kuului mikä menee pois :)

Täällä ei ihmeellistä, ei supistuksia eikä muutakaan. Joten olo elo jatkuu odotellen ;)

JeHil rv 38+3
 
Pupumamalle isot onnittelut! :) tosiaan hyvän kokoinen viikkoihin nähden :)

Illa Tuu, ihan hyvän kokoinen sunkin vauva jo on :) mulla on molemmat olleet pienempiä syntyessään (tyttö 2388g rv 37+5 ja poika 2786g rv 39+2). Sulla ehtii varmasti vauva vielä vähän kasvamaankin :)

Lauwra, hyvä että osaat olla murehtimatta :) eiköhän se tosiaan ole ihan harmitonta. Mulla on itselläni lapsena ollut sivuääni sydämessä ja itsekseen se sieltä katosi.

Nyt kun olen lukenut teidän flunssakokemuksi täältä, niin jo olin varma, että omakin vauva on saamassa nuhan. Jonkin verran aivasteli päivällä ja mähän kyttäsin. Sitten totesin, että ei aivastele nukkuessaan, syödessään, eikä silloin, jos verhot on kiinni. Niinpä sitten päättelin, että pojalla vaan on valolle herkät silmät ja kirkas auringonvalo saa aivastelemaan. Ihan niinkuin isälläänkin. Poika kuitenkin on virkeä ja syö hyvin, eikä ole räkäinen tms. Mutta aina pitää huolestua...

Meillä on taas tissitelty 18.45 alkaen. Pari pientä taukoa on pitänyt, että olen hetkeksi päässyt irtaantumaan ja hoitamaan inhimillisiä tarpeitani :D jos tämä ilta toistaa samaa kaavaa kuin edelliset, niin menee tässä vielä toista tuntia näin. Päivällä syö sen n. 2,5 tunnin välein, mutta illalla aloittaa tankkailun 18.30-19.00 välillä ja jatkaa sinne 21.30-22.00 saakka ja nyt tällä viikolla on herännyt ekan kerran siinä 3.00-3.30 välillä syömään. Jännä ilmiö ekaa kertaa imettävälle, kun ei tuo korvikkeella kasvanut tälläisiä tankkailuja pitänyt :D onneksi ajoittaa tankkailut iltaan, kun mieskin on kotona.
 
Onnea pupumama! Iso poikahan sieltä vihdoin putkahti ja odotus on nyt palkittu. :)

Mittasin just verenpaineet ja onneks on huomenna aamusta neuvola, kun oli noi paineet noussu mulle aika korkeiksi. Alhaisista paineista ennemminkin kärsiny koko raskauden ja edellisessä mittauksessa (viikko sitten) oli 100/72, nyt oli siis 127/91. Toivottavasti vain väliaikaista paineen nousua, mutta heti rupee miettiin raskausmyrkytystä ym. ikävää.

Lauwra, meillä tytöllä oli kans synnyttyään joku sivuääni sydämessä ja ottivat sit sydänkäyrää ja ties mitä, mutta meni ohi ja oli ihan harmiton. Luotetaan, että sunkin vauvalla se on noita ohi meneviä, harmittomia juttuja.

Pikaisia paranemisia kaikille nuhaisille äideille ja vauvoille!

Sulo-Sylvia ja sipsukka 38+6
 
Onnittelut vauvasta Pupumama! :)

Illa Tuu: Mulla käynnistettiin tiistaina tää synnytys ton hepatogestoosin vuoksi. Kävin pari viikkoa ensin kontrolleissa tiheästi äitiyspoliklinikalla ja viikon välein katsottiin maksa- ja sappiarvot verikokeilla. Rv 39+3 käynnistettiin. Mulle ainakin sanottiin, että yli lasketun ajan ei anneta mennä.

Meille syntyi tänään klo 12.45 pieni poika rv 39+5. Pojalla on painoa 3944 g ja pituutta 52 cm. Synnytys meni hyvin, vaikka käyntiin saamisessa menikin hetki aikaa. (y)

Meidän rivi on:
11.6 / Bella85/ 39+5 /
POIKA / 3944 g - 52 cm
 
  • Tykkää
Reactions: henttu33 ja *Pihla*
Pupumamalle suuresti onnea, hyvin oli kyllä kerennyt kerätä grammoja :D lisäilen listalle huomenna ja jos joku puuttuu niin hihkaiskaa :)

Mä asensin turvakaukalon telakankin autoon tänään jo valmiiksi, eipä tartte sitäkään murehtia enää. Eli tää ei synny varmasti ikänä kun kaikki alkaa olla valmista. :D enää tosiaan se rintapumppu puuttuu.. Ja sitteri. Mutta senkin kerkeää myöhemminkin..
 
Onnittelut Bella pojasta! :love: hyvän kokoinen hänkin on ollut.

pupumama, onnea suuresti! :love: Hyvään aikaan käynnistetty niin ei ehtinyt poika liian suureksi. VTO:lla on ihanat hoitajat ja vauva hyvässä hoidossa. Toki toivottavasti pääsee nopeasti pois, mutta nyt rauhassa lepäät minkä pystyt.

Kukas sitten olisi seuraava? :)
 
Pupumamalle onnea!! Hyvä kun suostu ulos ja hyvät mitat :)

Meille synty aamulla poika <3 kaikki menny huippu hyvin ja hienosti, sain taas ihanan ja entistä paremman voimaannuttavan synnytyskokemuksen. Nopeasti ja helposti tuli, kirjoitan tänne positiivisen kertomuksen kun päästään kotiin. Mutta piti sanomani vaan että Lara vai kuka se sitä painontunnetta kiros niin mulla ei supistukset menny ees ihan äly kipeiksi saati pitkiksi, painon tunne vaan rupes oleen tosi inha ja sieltähän sitä sit tultiin nopsaan :D ammehuone, äänenkäyttö, leuanrentoutus ja syvä hengitys, Jumppapallo, musiikki ja roikkuminen autto paljon. Ja sit ajoissa päätin ottaa ilokaasua, kohdunkaulanpuudutteen ja pudendaalipuudutteen. Tosin sit kohdunkaulalle saatiin toiselle puolelle ja lääkäri sano että öö tää onki nyt täysin auki. Kätilö löi sen pudendaalipuudutteen laittanu hetkeä ennen että vissiin pikkasen autto ja ilokaasu toki. Mut sit pääsinki jo ponnistaan ja ah ihanaa kontillaan.... Poika tuli parilla supistuksilla maailmaan. Nyt on lepäilty perhehuonees ja olo on mainio ja kaikki menny mukavasti putkeen, jälkisupparitkin ollu hentoja. Palaan asiaan kun pääsen kotikoneen ääreen. Mutta täältä siis yks superhyvä kokemus taas listaan :)

Ai niin ja mitat oli 51 cm ja hurjat 3800g !

Terkuin typertyneen onnellinen Syli ja pirtsakka poju
 
  • Tykkää
Reactions: Staffy85 ja BeiBei
OnneaOnnea Bella, Syli ja pupumama! <3 niin niitä vauvoja vaan tupsahtelee taas kuin sieniä sateella! Ihanata!

Mä voisin ottaa seuraavan vuoronumeron. Tänään on kyl ollut jotenkin erilaiset tuntemukset kuin aiemmin, supistellut on pitkin päivää mut kivuttomasti, mutta sitten;ihan hirvee paineentunne rantautui iltapäivällä alavatsalle muttta en aio valittaa siitä vaan jos asia on noin niinkui Syli sano et vauva tulee helpommin niin oh yeah, painakoon vaan niinnpaljon ku tykkää! :) :)
Nouseeko teillä syke ennen supistusta, tai siis tottakai kaikilla nousee mut mulla tuntuu se tosi karulta, aivan ku kurkussa pomppis sydän.. Ja siis jo ennen kun tunnen sitä itse supistusta.
Saan varmaan laakin sit ku alkaa ne The Supparit. Apua.

Öitä!
Kerttuliinu ja taas niin rauhassa oleva sintti 38+1
 
Kiitos onnitteluista :love: tässä siis vielä meidän rivi helpottamaan päivitystä:

11.6. / pupumama / 37+2 / POIKA / 3970g - 51cm

Täytyy kattoa jos vaikka huomenna jaksaisin kirjoittaa vähän enemmän synnytyksestä. Avautumisvaihe oli kyllä todella raju, mut ponnistus meni yllättävän helposti :) hassu tunne se kyllä oli! :D

Kauhea kun on ollut pitkä päivä mutta ei oikein malttaisi mennä nukkumaan kun on niin paljon tunteita ja adrenaliinia ja kaikkea! Muutenkin outoa olla yksinään täällä synnyttäneiden osastolla ja vauva siellä teholla. Että jos lauwra näät sellasen surullisen hahmon haahuilemamassa käytävillä ilman vauvaa, niin se oon varmasti minä :p
 
Ui kuinka paljon vauvoja!! Onnea kaikille ❤

Pupumama, tiedän niin tuon tunteen. Molemmilla kerroilla olen palannut yksin osastolle ilman vauvaa. Levollisin mielin ja onnellisena tottakai mutta ei siinä nukkuminen tule ekana mieleen vaikka kuinka olisi pitkä päivä takana. Toivottavasti saat pojan vierihoitoosi mahdollisimman pian.

Täällä yön eka syöttö menossa, pullo alkaa olemaan tyhjä. Sitten vielä nenän imua hieman ja takaisin nukkumaan!!

Catnip82 + Toukotyttö 19 vrk
 
Hyi sentään mikä pieni pelko puski illalla kun mies kyseli että ollaanko masussa hereillä: No ei oltu enkä saanut tökittyäkään kun muutaman harvan nyrkin heilautuksen irti. Eikä kyljen vaihdollakaan suostunut muuttamaan asento tms.. Mutta nyt aamulla taas on niin vilkasta että kyllä siellä hengissä ollaan, hikankin sain aiheutettua. Huh sentään, taitaa olla yhtä sikeäuninen kun iskäkin :D enpä ole aiemmin näin säikähtänyt..

Voi elämä kun tekis mieli mennä taas kylpylään tytön kanssa mutta en tiedä viitsinkö enää :/ ei mitään tietoa kohdunsuun tilanteesta, mutta eipä tässä mitään olojakaan ole ollut. Mutta varmaan parempi pysyä kuivalla maalla ja mennä leikkipuistoon ja kiertämään kirppareita (jotka nekin aukee typerän myöhään) viimeisten ostosten toivossa. Ja joku hyvä jonkun muun kokkaama lounaskin maistuisi :D
 
Olipas ärsyttävä tämä palstauudistus kun ei päästänyt enää vanhalla salasanalla kirjautumaan eikä salasanan nollauspyyntö johtanut mihinkään :mad: No, rekisteröidyin uudelleen ja Hep87 on nyt Hep123.

Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille :love: Kylläpäs niitä nyt tulee vauhdilla :)

Mä voisin ottaa kans seuraavan vuoron. Viikon ajan on iltaisin supistellut 6-10 min välein ja rinnat vuotaa maitoa ja limatulppa irtoilee, mutta nukkumaan mennessä supistukset laantuu ja aamulla herää aina yhdessä kasassa :eek: Miehelläkin alkaa tänään kesäloma, joten nyt olisi kyllä täydellinen aika tulla jo :D

Hep ja pikkuneiti 39+4
 

Yhteistyössä