Kesäkuun kullanmurut 2015 **Lokakuu**

Oletteko kokeilleet pahoinvointiin pahoinvointirannekkeita? Minulla alkoi ällötys 5+6 ja paheni muutaman päivän, kunnes ostin sitten nämä rannekkeet ja sen jälkeen on pysynyt täysin kurissa! Tänään aamulla oli ehkä viiden minuutin ajan hiukan ällö olo ennen kuin sain jotain suuhuni, mutta siinä kaikki. Suosittelen kokeilemaan! Ei toimi välttämättä kaikilla, mutta niillä joilla toimii, niin on kyllä iso pelastus.

Hailaiva 6+3
 
Varovaisesti mukaan!

Plussa tuli torstaina ja tein eilen uuden ja sekin näytti plussaa! :)

Kotona on 3 lasta, esikoinen 11v, toinen 5 vuotias ja kuopus 3 vuotias. Sekä muistoissamme on kaksosemme jotka menetimme 15+0 viikoilla maaliskuussa.

Raskaus oli toivottu, ajateltiin miehen kanssa vielä yksi lapsi ja lukumme on täysi :) Toivotaan raskauden nyt etenevän normaalisti ja hyvin.

Saara 5+0

LASKETTU-AIKA 13.6, IKÄ 35, 4 LAPSI

Kirjoitin kännykällä joten en saanut tummennettua :)
 
Hep87, just tuo käyntiin lähtevä hurinamoottori ja sen tasainen hurina on niiiin rentouttavaa.... :D mä jo täältä sängynpohjalta, kissanpentu jalkojen päällä, surffailen :)

Hepuli, onneksi vuoto loppui. Nyt peukut pystyssä, että kaikki on hyvin.

Täälläkin on yöllistä etomista. Mulla on pillimehu yöpöydällä, jos oikein pahaa alkaa tehdä. Vielä ei ole tarvinnut siihen koskea kuitenkaan.

Pahoinvointirannekkeita katselin netistä, mutta en raaskinut tilata, kun en koe tätä huonovointisuutta vielä niin pahana. Ja koska aion edelleen nauttia jokaisesta raskausoireesta siinä toivossa, että se on merkki siitä, että kaikki olisi hyvin. Onpa iskenyt hirveä iskiaskipu oikealle puolelle, välillä vaikea saada itsensä suoraksi. Mutta kyllä se siitä :) tytön kanssa se kipu oli vasemmalla puolella ja kesti läpi raskauden.

Etonut on tänään paljon. Ei oikein mitään iltapalaa saanut syödyksi. Vähän mandariinia. Onneksi päästiin tänään mun vanhempien soppakattiloille ja pääsin testaamaan teoriaani siitä, että pystyn syömään, jos joku muu laittaa ruuan. Ja niin pystyinkin :) viimisten suupalojen kohdalla meinasi alkaa etomaan, mutta hienosti pystyin tsemppaamaan, ettei kenenkään epäilykset heränneet. Tosin... Tuo vatsan turvotus on välillä aika jäätävä. Edes löysähkö huppari ei sitä peitä, ellei koko ajan vedä vatsaa sisään. Mutta multa ei taatusti kukaan tule suoraan kysymään, olenko raskaana. Ei sen keskenmenon jälkeen. Ja sen lisäksi mulla on ollut lievää syömishäiriötä, josta onneksi selvisin, kun jäin odottamaan tyttöä. Mun 15 raskauskiloa taisi todistaa sen, kun vauvakaan ei ollut iso :D

Mitähän vielä... Ehkä syytä mennä nukkumaan, ennenkuin olotila pahenee :)
 
Huomenta! Täällä taas aikainen aamu, meitä uniongelmaisia onkin aika paljon. En yleensä malta jäädä sänkyyn pyörimään kun kerran olen herännyt, mutta eilen olinkin sängyssä jo ysiltä ja päikkärit alla. Kehtaiskohan sitä jo aamukahvia keittää? :D

Mulla ei oo nyt moneen päivään ollut lainkaan huonoa oloa, ainoastaan nälkä ja väsy. Niin monella teistä on jo etovaa oloa ja housut kiristää, tulee vaan mieleen että onkohan tuolla masussa lainkaan ketään tai kasvaako se? Uitinkin aamulla tikun ja onneksi tuli vahvimmat viivat tähän asti. Tilasin halpoja testejä netistä päivä ennen plussaa seuraavaa kiertoa varten ja nyt aion kyllä käyttää ne pari loppuun ja nauttia siitä, että kerrankin tulee tuplaviivat, höperö tai ei. :whistle:

Pari viikkoa vielä ja päästään toiv kertomaan iloisia uutisia appivanhemmille. Ne menee varmasti aivan pähkinöiksi, mies on ainoa lapsi ja nyt viime aikoina anoppi on tiedustellut, että ollaanko lapsia mietitty. Ollaan aika läheisiä heidän kanssaan ja asuvatkin ihan tossa vieressä. Heillä on 2 isoa koiraa ja lauma kanoja, joten pääsee eläintenkin kanssa tekemisiin tuleva lapsuus, kun meillä ei ole tällä hetkellä omia lemmikkejä lainkaan. Veljeni sai vajaa kk sitten vauvan, joten olisi serkkukin pienellä ikäerolla odottamassa.

Meitä onkin jo aika paljon, jos joku on innostunut listaa päivittelemään, mun tiedot on

Haapis/29 v./1. Lapsi/la 10.6./Kätilöopisto
 
Täälläkin kärsitään uniongelmista, heräilen aamuyöstä ihan ilman syytä enkä meinaa saada nukuttua enää.

Oireet oli viikolla voimakkaammat sisältäen mm. voimakasta närästystä ja etovaa oloa aamupäivän ajan. Närästys lähti kun vähensin kahvinjuontia, paha olo katosi muuten vaan. Jäljellä on aivan puun takaa hyökkäävä nälkä, jolloin ruokaa on saatava just nyt ja heti sekä kunnon väsymys. En ole kuitenkaan huolissani oireiden vähentymisestä, olen jotenkin tosi tyynellä mielellä liikenteessä, toisin kuin kohdunulkoisen raskauden aikana. Silloin pelkäsin koko ajan.

Varhaisultraan minun pitäisi päästä automaattisesti historiani takia viikolla 6+, täytyy maanantaina soitella neuvolaan.

Minua taidettiin kosia eilen :heart: Mies alkoi eilen yhtäkkiä puhumaan että on ajatellut että mennään naimisiin ennen kuin vauva syntyy. Ja sitten se kosi mua :D Meidän tapauksessa asia hoidetaan tyyliin "kahvitunnilla maistraatissa", niin ei ole mitään väliä kuinka ison mahan kanssa juhlitaan =) Vauvan nimijuhlassa voisi sitten juoda samalla kahvit meidänkin onnelle.

Tulipa romaani :D

Kuusama ja Pikku rv 4+2
 
Minäkin varovaisesti mukaan! Raskaden kesto epäselvä kun sain yllätys plussan eilen :) Olen varmaan testiviivojen perusteella rv4. Pääsen ultraan ensi tai seuraavalla viikolla määrittämään raskauden kestoa. Pahoinvointi on kovaa ja päätä särkee, olo on tosi sekava kun vauva ei tosiaan ollut tilauksessa ja just päätettiin koirakin ostaa :D Että ilmeisesti meille tulossa juhannuksen tienoilla kolmas lapsi <3

Lara ja ylläripylläri rv4
 
Heippa hei!

Ei oo tullut päiviteltyä vaikka teidän kirjotuksia oon joka päivä käynyt lukemassakin. Ei vaan oo ollut hirveesti mitään kerrottavaa ja kiirekkin meinaa muka olla...

Varasin viikolla neuvolan ja aika saatiin 31.10. Ei millään jaksais odottaa, melkein kolme viikkoa vielä!! :D Silloin olis omien laskujen mukaan viikkoja 8+4, ultraavat silloin heti, niin saa selvyyttää tuohon laskettuun aikaan. :)
Meidän tuttava piiristä kyllä tietää jo niiiiiin moni raskaudesta.. Mutta ajattelin silloin, että en mä halua salata mun onnea, tai sitä suruakaan jos tämä kesken menee.
Kaikki joille ollaan kerrottu ovat olleet todella innoissaan vauva-uutisesta. :heart:

(.) Täällä yksi ärsyttävimmistä oireista on palelu. Koko ajan pitää olla fleece-takit päällä, collarit ja villasukat jalassa.. :/ Jotkut ruoat ovat alkaneet etoa ja on nyt vähän semmonen olo, ettei tiedä mitä sitä söis. Muutamana iltana on ollut oikein kunnon oksetus olo, mutta pönttöön ei oo vielä päätä tarvinut tunkea. Ja juurikin iltaa kohden tuo huonovointisuus pahenee.. Jäätävä väsy on, mutta nukkuminen tosi levotonta, painajaisia nähty nyt muutamana yönä ja unettomuudesta kärsin yhtenä yönä.
Justiin yksi päivä sanoin kälylleni, että oikein odotan sitä oksentelua, niin olis ainakin vahvasti raskautunut olo. :D Mutta joo empä taidakkaan odottaa, kun tää 24/7 krapula/pala kurkussa-olo saa riittää. :D

Selkäkipua oikein pelkään, että iskee raskausaikana. Mulla on ollut 14-vuotiaana välilevynpullistuma alaselässä rasitusvammana urheilusta. Toki nyt kun oon oppinut oikeat treenitekniikat salilla, niin mun selkä ei oo ikinä ollut näin hyvässä kunnossa! Että toivottavasti siltä vältyttäisiin.
RD on kyllä kans toinen mitä pelkään. Mun äitillä on ollut RD silloin kun odotti mua, ja hän on semmonen 50kg painava tikku, että ei oo kyllä ylipainon syy ollut... Ja siskollani oli myös RD odotusaikanaan.. Itse oon painoindeksin mukaan lievästi ylipainoinen, mutta lihas painaa enemmän kuin läski :p ja sitä lihasta on nyt reilu 2-vuotta kasvatettu tavoitteellisesti. :)

Rentouttavaa sunnuntaita kaikille kesäkuisille, nyt saa luvan kanssa levätä. :D

jjennna ja pikkumurunen 5+6
 
jjennna: mulla oli myös tapaturman seurauksena välilevyn pullistuma muutama vuosi sitten, saatiin silloin se kuntoon pitkällä kuntoutuksella ja juuri ja juuri vältin leikkauksen. Pelko uusiutumisesta on koko ajan ollut mukana ja niin pahin pelkoni kävi toteen pari päivää sitten :( Nostin lautasta astianpesukoneesta ja naps tuntui selässä ja sitten tunto katosi hetkeksi jaloista. Kyllä harmittaa, olen myös koko ajan treenannut ja pitänyt lihakset kunnossa, ettei näin kävisi. Nyt oon hetken sairaslomalla kun työni on fyysisesti tosi raskas ja tässä muutamissa päivissä suunta on kyllä ollut jo tosi hyvä. Panadol ei kyllä ole kovin hyvä lääke selkäkipuun enkä muuta uskalla ottaa. Kyllä pelottaa mitä sitten kun on päälle 10 kg enemmän painoa ja muuttuu etupainoiseksi, saati miten käy synnytyksessä. Kaverillani vanha välilevyn pullistuma akutisoitui synnytyksessä niin pahasti, että joutui pian synnytyksen jälkeen leikkaukseen...
Ei kai se auta kuin mennä päivä kerrallaan, olla varovainen ja pitää huolta kropastaan. Toivon todella, että vältyt selkävaivoilta! Selkäkipu on sellainen, mitä ei kyllä voisi toivoa edes pahimmalle vihamiehelleen.

Hep 4+4
 
Voi ei Hep87! :( Kokeile venytellä lonkankoukistajia jos siitä olis apua. Itellä selkä kipeytyy heti jos lonkankoukistajat tai yleensä jalkojen lihakset on jumissa, se lonkankoukistajien kireys vetää tuon alaselän niin notkolle ja aiheuttaa painetta selkään. Itellä silloin oli kans niin pahasti selkä mennyt että jalat pettivät muutaman kerran alta.
Se on kyllä semmoinen vaiva mitä ei kenellekkään toivoisi...
Nyt oon salilla vahvistanut erityisesti pakaroita ja takareisiä. Alkaa olla lihastasapaino kohdillaan, kun ennestään oli etureidet miljoona kertaa vahvemmat kuin takareidet. Muistaa vain venytellä kunnolla niin välttyy monelta vaivalta.

Itellä on jo kohta kymmenen vuotta aikaa kun välilevynpullistuma todettiin. Olin niin nuori ettei edes harkittu leikkausta.

Toivottavasti Hep87 sun vaiva ei pahentuisi!:hug:
 
Hei,

Täällä esikoistaan odotteleva "vanhus", jo 35 mittarissa. Neuvolaan soitin ajan varatakseni. Siellä luurin toisessa päässä ihmetteli, Ai onko tämä ensimmäinen raskaus?
Yritystä vain 1 kierron verran ja olotila on vähintäänkin sekava :) Ajattelin, että kun näin vanhana ja koko elämänsä pillereitä ja laastaria käyttäneenä, sitä ensimmäistä sitten yritetään pitemmän aikaa. Mutta eihän sitä tiedä vielä kuinka tässä käy.

Olotila on ollut melko normaali. Pientä turvotusta, palelua ja uskomattoman useaa pissillä käyntiä vain. Olen tehnyt tänään "ihmiskokeita" kun huomasin aamulla hajuaistin olevan todella tarkka. Olin koko aamun syömättä ja haistelin miehen metsästystakeista lähtien kaikkea, saadakseni pahan olon tulemaan :D Pientä nyrpistystä lukuunottamatta, ei mitään! Ajattelin kuvotuksen helpottavan tupakin unohtamiseen :D Ei sillä että haluaisin oksennella jatkuvasti, mutta keinonsa kullakin.

Kovasti ihmetyttää tapa laskea viikot ja päivät. Eikö pelkät viikot riitä? Nytkin piti taas raskauskalenterista katsoa, minkä numerosarjan se tänään antaa. Kun ei muista, niin ei muista :D

Ruu79 ja navanseutu 6+3

ruu79/35v./1.lapsi/la 4.6/ Kys
 
Kiitos paljon onnitteluista! :heart:

Tännehän on tullu lisää porukkaa! :wave: Turhaan sillon alussa yksin huutelin seuraa, että eikö ketään oo tulossa. :D

Selkäkivuista sen verran, että viime raskaudessa mulla oli tosi pahat iskias-säryt. Kipu muuttu loppua kohden ihan kamalaksi ja vasen jalka ei kantanut enää ollenkaan. Se kipu tosiaan oli ihan kamalaa. Kävin reissun jalan ultraäänessäkin, kun epäiltiin laskimotukosta, mutta onneksi sitä ei sentään ollut.

Mulla tosiaan tämä pahoinvointi alko kunnolla, niinku ounastelinkin. Tänään on ollu pahin päivä tähän mennessä ja itkua tuhersin sängyssä, kun kuuntelin miehen leikkivän esikoisen kanssa olohuoneessa. En haluaisi vain valittaa hajuja ja huonoa oloa ja maata. Pitää vain kokeilla muistaa, että tämä kyllä menee ohi aikanaan. Palkinto on kumminkin niin suuri.

Äh, tämä näytön tuijottaminen ei oo kivaa, kun alkaa velloa mahassa. :x

- Hopekissa ja 1,5h päästä 7+0 poksuminen!
 
ruu79 jee! Lisää kyssyläisiä! :)

Päivittelen listaa aina kun käytän tietsikkaa auki. Tabletilla on inhottava muokkailla. :/

(.) mulla kans velloo mahassa ohan kaaheesti, oon aikalailla vaan kyenny makaamaan viime viikon. Ihan järkyttävä olo. Jos vanhat merkit pitää paikkaansa vielä pari viikkoo tämän ellotuksen kanssa on vaan elettävä. :p Esikolla on onneksi nyt syysloma, ei eskariin kuskaamista!! :):) Ja Anoppi lupas ottaa isot tytöt hoitoon yhes yös.

Jennyliini""&Pien 7+1
 
Moi kaikki! Uskaltaiskohan tänne jo liittyä kirjoittelemaan.. :) Haalea plussa tehty ke 8.10., vahva plussa la 11.10. Mun rivi olisi hennaliina/26 v./1. lapsi/LA 20.6. tienoilla?/K-SKS.

Tässähän voi käydä vielä mitä vaan, mutta näyttää täällä muitakin olevan varhaisilla viikoilla kirjoittelemassa.. Mulla tänään 4+3. Yritys aloitettiin elokuussa, eli toisesta yrityskerrasta tärppäsi! En olisi ikinä uskonut! Erittäin toivottu raskaus siis kyseessä.

Oireena on jo lievää pahoinvointia, kovaa väsymystä ja menkkamaisia kipuja ollut monta päivää (menevät välillä pois, ja välillä taas alkavat.) Onko muilla noita kipuja ollut näillä viikoilla? Luin, että pitäisivät olla ihan normaaleja, ja johtuvat kasvavasta kohdusta.
 
Moi,

Huono olo yllätti viime viikolla ja onkin siitä jatkunut koko ajan. Koko viikonloppu meni sängyn pohjalla potien ja lämpöä on 24/7 se 37,3 joka mulla vetää olotilan tosi heikoksi. Ruoka ei maistu ja paha olo on heti, kun on jalkeilla. Kävin tänään lääkärissä ja sain sairaslomaa kolme päivää, mutta todistuksessa luki sitten lisätietona "todettu raskaus". Onneksi sain lääkärin vielä kiinni ja lupasi laittaa postitse uuden lapun ilman tuota mainintaa. Harmikseni vaan en tajunnut tätä puhelinkeskustelua käydessäni, että ovi oli raollaan ja seinät on muutenkin pahvia eli ilmeisesti naapurihuoneissa kuultiin mistä oli kyse. :( Harmittaa tosi paljon, etenkin kun yksi kuulijoista on harrastanut mua kohtaan kaikenlaista työpaikkakiusaa jo parin vuoden ajan ja olin jo pyytänyt sen takia vaihtoa toiselle puolelle konttoria. Mutta ei voi mitään.

Positiivista se, että torstaina varhaisultraan! Tervetuloa uusille! :)

Boni 6+5
 
pisamia
Täällä elellään hirveän paniikin kourissa. Olen sivan vakuuttunut että on tuulimuna tai menee kesken. Neukkari on kahden viikob kuluttua. Toivottavasti olisi hyvällä tuulella ja pääsisin helpottamaan sressiäni ultraan.

On kuutenkin historiaa jonkun verran, kun kuopuksen synnytys ei mennyt oppikirjan mukaan. Viisi kaavintaa, pari tähystystä ja lukuisat kohtutulehdukset olivat piinaajia kuopuksen ekan elinvuoden. Yritetty ollaan nyt tarkkaan vuosi, joten en osaa vielä iloita.

Nyt on jotain 5+3 kasassa jos viimeisistä kuukautisista laskee. Ne kyllä oli niukat ja sitä edeltävä kierto oli 45 pvä...
 
Kuusama, onnea kositulle! :)

Lara, ihanaa, onnea! :)

Kiva saada uusia mukaan :)

Meillä kävi nyt niin, että mun äiti arvasi tämän raskauden. En viitsinyt kieltääkkään. Äiti alkoi mulle eilen höpöttelemään, kun sillä oli lauantaina tullut ihan sellainen tunne, että olen raskaana ja sitten se näki sellaista untakin, että olen raskaana. Yritin ensin vaan muina naisina, että mistäs sellainen tunne tuli ja voi sentään :D sitten se sanoi, että nyt on vielä vahvempi tunne, kun et kielläkkään. Onneksi oltiin kahden. Sanoin äidille, etten halua vielä puhua asiasta ja ettei kenellekään saa kertoa. Lupasi olla hiljaa. Nyt sitten äiti tietää. Tietää myös keskenmenosta, joten ymmärtää hyvin, miksi olen niin varovainen. Lupasi muistaa meitä iltarukouksessaan :D (ei siis ole mikään himouskovainen)

Mun on vaikea syödä, kun etoo, mutta kun saa syötyä, niin tulee parempi olo. Ei vaan tee mieli syödä, kun on huono olo. Joutuu oikein pakottamaan itsensä syömään jotain. Väsymys, tai ehkä enemmänkin uupumus, on valtava. Rytmihäiriöitä on välillä ja se ISKIAS! Huh sentään! :D eilen illalla kovasti kupli ihan häpyluun yläpuolella ja hetken jo ajattelin, että ei kai ne sentään liikkeitä voi olla. Hassu on ihmismieli :) vaikka menkoista lasketut viikot jotenkin ihmeen kautta pitäisivät paikkansa, niin tänään olisi 9+0, joten tuskin olisi mitenkään mahdollista tuntea mitään liikkeitä vielä :D ja kun en usko, että nuo viikot paikkansa pitää. Viikon päästä olisi eka neuvola ja vähän tekisi mieli pyytää, että yrittää löytää sydänäänet, mutta jos ei niitä löydä, niin on pitkä aika odotella ultraa. Vaikka tiedän, ettei viikot välttämättä pidä paikkaansa ja jos/kun niitä on vähemmän, niin ei ole syytä huolestua, vaikkei sydänääniä löytyisikään.

Tuo iskiasvaiva on kyllä ihan mahtava... :D
 
Nyt en osaa kommentoida muiden juttuihin, kun on ajatukset niin sekaisin... mutta tänään kävin neuvolalääkärillä ultrassa selvittämässä raskauden kestoa. Olinkin melkein kaksi viikkoa edellä eli 5+0 vaihtui ja tänään on rv6+5 ja laskettu aika EHKÄ 3.6..2015. Sydänkin siellä jo löi :heart: mutta sitten se pasmat sekaisin saanut asia: lääkäri löysi toisenkin kaiun. Ei osannut sanoa johtuuko ruskuaispussista vai onko kyseessä kaksosraskaus. Nt-ultrassa selviää! Tässä on nyt varsin pitkät viikot edessä :D

lauwra & pulla(t?) 6+5
 
Viimeksi muokattu:
Mua väsyttää, etoo, väsyttää, pyörryttää ja väsyttää! Mietin pitäiskö mun yrittää saada neuvolaa aijjemmin mitä rv10+1? Jos johtuu paineista, hb:stä tai jostain? Oon ihan puol kuollu. Lihakset on sen tuntuset että oot tehny tunnin reippaan salitreenin vaikka todellisuudessa oot viettäny koko päivän kalsareissa lasten kans kotona tekemättä mitään! Taidan huomenna aamulla soittaa sille neuvolan tädille että mitä se sanoo..
 
Mä mietin mun hammasparkoja, happohyökkäys jatkuvasti suussa kun joutuu tunnin välein jotakin syödä pahan olon takia. Sitten jos syö yöllä, niin se ruoka jää muhimaan suuhun loppuyöksi :(

Meillä menee kyllä hyvin tässä porukassa, kaikilla on hyviä uutisia ja ihanan pahoinvoivaa porukkaa!

Staffy+ toukka 7+0
 
Aggen
heippa kaikki! Vieläkö pääsee mukaan? :) kahlasin koko ketjun läpi ja ajattelin josko uskaltaisin itsekkin liittyä. Eli täällä plussattu 11.9. ja laskurien mukaan LA on 22.6.
Raskaus on hyvin toivottu ja yritetty puolitoista vuotta. Nyt ensimmäisellä clomifen kierrolla tärppäsi. Taustalla lievä pco, joten hyvin varovaisesti jaksan tästä iloita, keskenmeno riski pelottaa valtavasti.

Kovasti tuntuu teillä muilla jo oireita olevan :) itsellä oireet on aika lievät, pientä palelua, menkkamaisia kipuja ja öisin vessassa ravaamista ja siinä se.. noh jospa tässä vielä kerkeäisi oireilla myöhemmin :p Niin ja itsekkin heräilen aamuöisin eikä sen jälkeen uni tule millään!

Onnea kovasti kaikille plussanneille <3
itsellä rv jopa huimat 4+0 :D

Niin ja tietoni ovat siis
AGGEN/22V/1.LAPSI/KYS

puhelimella en saa värilliseksi laitettua...
 
Staffy85, puhuit liian varhain... :( sori tulen tänne masentelemaan.

Multa katosi kaikki oireet viikonloppuna. Rinnat ei oo enää kauhean kipeät, ei ole etova olo, ei nälkä. Ja tänään ihan hienonvienoa menkkamaista jomotusta. Plus eilinen massiivinen itkukohtaus. Ylipäänsä on vaan sellanen tavallinen olo, ei yhtään tunnu enää että olisin raskaana. Soitin tänään neuvolaan, kun netissä lukee, että soitto sit kun on kuukautiset jääneet pois. Sieltä vaan sanottiin, että varaile kahden viikon päästä uudestaan ja kun sanoin, että olen vähän paniikissa kun oireet loppui seinään niin vastaus oli "niin joo jaa, vaikea sanoa mitään".

Kauheasti pelkään, että menee kesken. Pitääkö silloin soittaa vielä neuvolaan, vai kiinnostaako siellä ketään? Kuulostan varmaan ihan hassulta kun panikoin näin varhaisessa vaiheessa (4+4), mutta kun kaikki on niin uutta. Viime kuussa tuli todella varhainen keskenmeno eli sitä en ehtinyt edes surra, mutta nyt kun pääsin "näin pitkälle" niin tuntuu todella kurjalta.
 
Voi Mamira.. Minulla hävisi rintojen arkuus viikon viisi alussa ja säikähdin, mutta turvotus ja arkuus palasi muutaman päivän päästä. Muita oireita ei tuolloin vielä ollut, niin en osaa muiden oireiden katoamisesta sanoa. Menkkaolot minulla myös oli vielä jaloissa samoilla viikoilla kuin olet nyt. Toivotaan kovasti, että kaikki olisi hyvin!

Tervetuloa Aggen!
 
Moi!ilmoitan itseni mukaan. Tuulimunan jälkeinen raskaus menossa ja aika rauhassa siis otetaan siitä johtuen. Rv jotain 5 varmuus vasta ultrassa. Menkkoja ei ehtinyt tulemaan syyskuun alussa olleen kaavinnan jälkeen. Toivottavasti tällä kertaa kaikki menisi paremmin <3
 

Yhteistyössä