Kesäkuun kullanmurut 2015 **Helmikuu**

Tervetuloa mukaan uusille!

Piti vielä tuosta perhevalmennuksesta kommentoida.
Kuulin tänään, että Kysillä on 1 luoento auditoriossa. Siellä näytetään dvd osastoista yms. Eli osastolle ei pääse tutustumaan. Mietin vaan, etää kun meillä se uusi sairaala otetaan toukokuussa käyttöön, niin onko tuo video paikkaansa pitävä ollenkaan. Kai ne siitä huolen pitää, että saadaan oikeaa tietoa.
Ja sitten meidän pikku neuvolassa, täällä korvessa on kerran yhteiskäynti alkukesän ensisynnyttäjien kanssa. Katsotaan muutamia juttuja. Siinä kaikki. Minun mielestä tää on tosi vähän, tai liian vähän. Muistan kun ystäväni tukihenkilönä olin 14v. sitten, niin me käytiin kerran viikossa useammassa valmennuksessa.

Ruu
 
Tosi kiva kuulla noin monelta näitä äitiysvapaa-ajatuksia. Todellakin, kukin tekee kuinka parhaaksi näkee ja hetki kerrallansa, kun ei tiedä kuitenkaan, mitä elämä tuo. Avoimin mielin siis, mutta kiva kun täällä on monenlaista porukkaa.

Ja niinkun toinen yrittäjä Ruu79 siellä mietti tekevänsä keikkaa ehkä ensi syksynä. Itse ajattelin salaa hieman samaa, mut just mun kollegani, jolla on parivuotias lapsi, pitää mua ihan hulluna, jos alkaisin jo tehdä töitä. :) Kukin tyylillään, katotaan mitä tapahtuu. Nautin tosi paljon työstäni ja luulen, että hinku voi olla jo tekemään jotain ennen ensi joulua. Riippuu miehen töistä, mutta hänellä ainakin nyt tilanne epävarma ja työt enimmäkseen iltaisin, joten sen puolesta voisi onnistuakin, ellei muutoksia tule.

Ruu79 näin unta yks yö, etten löytäny haluamaani valkoviiniä alkosta, siellä oli niin oudot valikoimat. :D En todellakaan ole mikään viiniekspetti, enkä edes kovin usein juonut valkoviiniä, mutta nyt vaan välillä on tehny mieli. Harmitti, että miksei siinä unessa sitten olisi vaan voinut juoda sitä viiniä. Olis ollut niin kätevää! Alkoholitonta maistoin jossain juhlissa ja oli kyllä ihan kamalaa. Suosittelen välttämään. Ja itse olen tehny mung-pavuista ituja ja syöny hyvällä ruokahalulla. En tiedä onko ne kieltolistalla, mutta jos ite idättää ja syö nopeesti, niin ei kai ne haitaksi voi olla?

Rakenneultrassa käyty ja kaikki todettu normaaliksi, myös pippeli ja pallit löyty, eli POIKA tännekin on tulossa! Tyttö olisikin kyllä yllättänyt, oli hyvin vahva poikafiilis.
5 päivää isompaa vastasi kooltaan, joten mietin jo, että mikä jötkäle sieltä valmiina saapuu. Hedelmöityshetki ei voi kyllä olla luultua aiemmin, koska inseminaatio. :) Joten hän vaan on vähän isompi.

Pääsin käsiksi tänään myös naapurin vauvanvaatekokoelmaan ja mukaan tuli iiiso säkki vaatteita. Heillä on tyttö, mutta kivan unisex-vaatteita löyty heiltä. En oo mikään pastelliväri-ihminen, niin ihania värikkäitä ja kivoja. Itse rakastan vaatteiden hipeltämistä ja kirppareita, joten eiköhän tässä ala kaikenlaista löytymään lisääkin.

Kestovaippa-asiaa vielä harkitsen. Meillä aika pieni asunto, joten jos ei saada isompaa ennen vauvaa, niin kuivaaminen on aikamoinen prosessi.

Illa Tuu + poika 20+1
 
Perhevalmennuksesta vielä.
Koen tarpeellisiksi ja mielenkiintoisiksi. Eilen mm. näyttivät videon imetyksestä ja varsinkin miehelle, kun on niin vieras asia, niin toi lapsihomman taas vähän konkreettisemmaksi. Ja näki alueen muita ensiodottajia. Täällä valmennuskertoja on muutama nyt ennen synnytystä sisältäen kättärillä käynnin ja lapsen syntymän jälkeen jatkuvat lähileikkipuistossa muutaman kerran. Kiva minusta ja miehen mielestä myös. Ymmärrän, että kaikki ei innostu.
 
Tervetuloa uusille! :)

Ja onnitellut hyvistä ultrakuulumisista kenellä niitä olikaan :)

Tänne ei taaskaan mitään uutta, eilen kyllä kärsin jostain ihmeellisistä vatsakrampeista, en tiiä mistä lie johtuivat, mutta tosi kipeetä kävi.. Toivottavasti eivät olleet mitään supistuksen tyylistä, vaikee tietää varsinkaan näin ensimmäisestä. Tänään ollut ihan normaali olo.

Mulla on tarkoitus olla kotona mahd pitkään, olen aina ollut koti- ihminen ja en haluis laittaa kovin pienenä lasta ainakaan muualle hoitoon, aika näyttää senkin, voihan olla että mulla ei kestäkään hermot kotona kovin pitkään.. Toivon vaan että voin olla :)

Mukavaa keskiviikkoa :D
 
Vieläkö mahtuu mukaan? Neiti Sievänen/30v/2.lapsi/la 3.6/poika tulossa

Oon varmaan alusta asti lukenut teidän juttuja, mutta nyt vasta sain aikaiseksi rekisteröityä :D

Mä nyt pikaisesti kommentoin tuohon lapsen hoitokuviokeskusteluun.. Ensimmäisestä menin töihin tytön ollessa n.8kk. Mies piti isäkuukauden ja jäljelle jääneet vanhempainvapaat. Menin töihin, koska töitä tarjottiin ja oma alani on todella haastava työnsaannin kannalta. Tuolloin minulla ei juuri ollut edes työkokemusta, joten en uskaltanut jättää tilaisuutta käyttämättä. Sain kuitenkin sovittua miehen vapaiden päätyttyä osa-aikaisen sopimuksen. Saimme sumplittua miehen vuorotyön ansiosta siten, että tyttö oli 1,5v tarhaan mennessään. SIlloinkin puolipäiväisenä. Tuo oli mulle aika kova isku, oisin halunnut olla kotona pitempään..

Tällä kertaa oon äitiysloman kotona ja sen jälkeen todennäköisesti mies jää hoitamaan lapsia kotiin. Taloudellisesti mun kotiinjäänti on täysin poissuljettu.. Tällä kertaa ei ees harmita (ainakaan vielä), sillä miehen kotonaolo on ollut parasta mitä tälle perheelle on tapahtunut :) On oppinut niin hyväksi taloudenhoitajaksi ja meillä on varmasti ihan tasavertainen ote lasten hoitoon. Ei tarvitse olla muistuttelemassa asioista, kun osaa kyllä itsekin pitää huolta <3

Neiti Sievänen 24+0
 
Ja jatkanpa vielä, kun tyttö touhuaa omiaan ;)

Mulla todettiin rakenneultrassa etinen istukka. Muistaakseni jollain muulla oli sama tilanne? Mulla istukka on takaseinän puolella, osittain portion päällä. Kohdun takaseinä ei ilmeisesti veny kovin paljoa, joten aika suurella todennäköisyydellä sektio luvassa :( Mutta pidän vielä sormet ristissä, seurantaultra rv 28..

Täällä päin perhevalmennuksessa kun kävin esikoisesta niin aika turhaksi koin. Päätin kuitenkin mennä vielä siihen yhteen tapaamiseen, joka oli synnytyksestä n.3kk. Enpä tiennyt, että tapaamiset jatkuivat esikkoryhmänä viikottain. Sain sieltä paljon ystäviä, yhden hyvin läheisen <3 Se ryhmä oli mun pelastus, lähipiirissä ei ollut lapsellisia ja olin hiukan masentunut tuolloin..
Synnärivideosta en saanut mitään irti, H-hetkellä ei paljoa tullut katseltua näyttääkö käytävät tutulta, vaan mentiin sinne minne kätilö ohjas :D


Neiti Sievänen
 
Olen ollut hyvin hiljainen taustailija, enkä kaikkia tekstejä ole kyllä ehtinyt lukemaan.

Margareta91 LA 15.6

Eli toinen raskaus, esikoinen täyttää 3vk päästä 1v. En juurikaan ehdi miettimään raskautta, huomaan asian vaatekaapilla ja kun kävelee peilin ohi ;) Maha on valtava viikkoihin nähden..

Sf mitasta
oli puhetta, esikoisen kanssa se hiuteli yläkäyrillä (ylipainoa ja poika oli kuitenkin 4120g). Tänään nla käynnillä ei sitä edes mitattu, kuulemma turhaa, vasta rv 30 kun toinen raskaus, näyttää muuten liian isoa lukemaa.. Nojoo..

Perhe/synnytysvalmennuksesta, olin esikoiseta kaikilla 3 kerralla+ tutustuminen sairaalaan. Ne 3 kertaa oli minusta ihan turhia mutta tykkäsin tutusta sairaalaan niin oli turvallisempi olo kun tiesi minne mennään.

TöihinpaluustaItse olen kotona kotihoidon tuella tällä hetkellä mutta teen 3-4vuoroa viikossa keikkaa, miehen arkivapailla ja sit viikonloppuisin kun mun vanhemmat hoitaa poikaa. Olen kokenut tämän meille sopivammaksi, saadaan enemmän rahaa mutta poikaa hoidetaan kotona. Ajatuksena tehdä vielä maaliskuu töitä. Omien voimien mukaan. Kotihoidossa halan että lapset ovat 1,5v asti, eli ajatuksena töihinpaluu 1/2017.

Lasten hoitaminen kotona on minusta paljon rankempaa kun töissäkäynti, mutten vaihtaisi hetkeäkään siitä pois :) Tai no ehkä jonkun hetken... :D

Ostoksista Emman halpis tupla vaunut olen ostanut kun olivat tarjouksessa, juurikaan muuta ei tarvitakaan kun kaikki löytyy valmiina. Esikoinen sen sijaan tarvitsee lastensängyn ja turvaistuimen kun vauva ne vie ;)

Rumpali 21+?... :)
 
matruusi78
Sairaslomaa sain eilen työterveyslääkärillä käydessä tän ja ens viikon. Selkää särkee ja kun käski tekeen kaikkee temppuja niin totes että iskiashermoo puristaa varmaan. Eipä oo itelle tullu se mieleen. Pitkästä aikaa tänään kävelylenkillä kävin ja ottaa mahaan ja selkään. Yskä on ollut viikon tosi kova ja pissa välillä sen takia karkailee et pakko pitää sidettä varmuudex.
Liikkeet tuntuu joka päivä moneen kertaan ja näkyykin välillä.
Neuvolakäynnillä viime viikolla valitti vaan liiasta painonnoususta (jo 12 kg) :( Paineet ja kaikki muu ihan normaalia ja sf-mitta yläkäyrällä niinkuin aina ennenkin.
Jos vaan mahdollista niin oon kotona 3 v asti. Töihin ei huvita yhtään mennä ja jos vaan saisin kotona tehtyä yrittäjänä tarpeeksi tulosta niin ei muualle tarvis mennäkään. Lasten vaatteita ja vaippoja ym. teen tilauksesta. Kumpa saiskin vaan tehdä sitä pelkästään.
Edelliseltä lapselta on säästetty kaukalo ja vaunut sekä kevyet rattaat. Vaatteita ei ole juuri mitään pieniä säästössä mutta niitä on kiva tehdä uusia tarpeen mukaan. Ja nyt kun ei ole täyttä varmuutta sukupuolestakaan. Kankaita vaan on niin paljon ihania ettei tiedä mistä alottaskaan :D

Matruusi78 rv 23+4
 
"lauwra"
perhevalmennuksesta: esikoista odottaessa semmoinen olisi ollut tarjolla, mutta sitten kun tämä sairaus ja sektio selvisi, niin ei sinne koskaan menty. Nyt ei ole tarjottu, vaikka tällä tietoo olisi nyt luvassa se normaali vauva-arki :) Jos sektioon ei päädytä taas, niin sitten varmaan käydään taysin synnytysosastolle tutustumassa.
 
"Catnip82"
Täällä K-SKS:n alueella eli Jyväskylässä perhevalmennus on nimensä mukaisesti perhevalmennusta. Eli olikohan niitä se 4-5 kertaa, missä mm. yksi kerta koski liikennetietoutta. Me ei noihin esikoista odottaessa menty, ekan kerran aikaan oltiin ulkomailla ja sitten muut kerrat olisin joutunut yksin menemään. Myös ne asiat tuntui sellaisilta, mitä jo tiedettiin koska lähipiirissä niin paljon lapsia kuitenkin. Täällä synnytysosastolle tutustuminen on powerpointesitys sairaalalla. Synnytysosasto on ns. moduulisairaalassa eli pienet tilat joten sinne ei vierailulle pääse. Käytiin tuolla esityksessä, pari tuntia siinä kesti ja siinä tuli ihan riittävästi tietoa miten synnytys alkaa ja miten se etenee ja mitä missäkin vaiheessa tehdään. Käytiin läpi kivunlievitysmenetelmät ja sen sellaiset asiat. Oli meistä ihan hyvä setti, alkoi jopa sen jälkeen jopa hieman jännittämään :)

Tässä tokassa ei ole mitään ehdotettu. Täällä taisi myös olla jotain toista vauvaa odottavien ryhmää viime vuonna, muistan esikoisen neuvolakerroilla sellaisia lappusia nähneeni. Jopa odotin josko nyt olisi kanssa, olisi ollut mielenkiintoista sellaisessa käydä.

Nyt ei varmaankaan mennä tuohon synnytysosasto tutustumiseen, samat tiedot saa netistä sairaalan sivuilta ja aika hyvin on muistissa vielä miten homma etenee :)

Catnip82 + kyytiläinen 21+6
 
Hei vaan kaikille odottajille. Eli siis täällä olisi yksi toista lastaan odottava pyrkimässä keskusteluun mukaan. Kuten jo edelliselle sivulle kirjoitin, niin 20.6. olisi laskettu aika, eli juhannusvauvaa kovasti odotellaan. Kaksivuotias esikoinen pyörii kotona jaloissa.

Ruu79 kävimme miehen kanssa esikoista odottaessa siellä KYS:an synnytysvalmennusluennolla. Oli ihan Ok, mutta en kokenut sieltä hirveästi uutta tietoa synnyttämisestä saaneeni. Paras anti oli esite, josta löytyi kaikki yhteystiedot synnytyssaliin, osastoille ym. Ja itsekin kun lopulta yöllä menin synnyttämään, niin päivystyksen kautta minut saatettiin oikeaan paikkaan kun pääovet siihen aikaan on lukittuina. Samoin nykyisellään sairaalan käytävillä (lattiassa) on opasteet synnyttäjille, joten vaikka osastot ja synnytyssali siirtyy sinne uuteen rakennukseen, niin ei siellä voi eksyä!
 
Olipas tullu paljon juttua. Tervetuloa uusille, hyvin mahtuu mukaan.

Lastenhoidosta... mulla esikoinen on jo ekaluokkalainen ja oon ollu hänen syntymästään asti kotona. Itse asiassa olin jo pari vuotta ennen sitä kotirouvana, koska oltiin ulkomailla ja eikä siellä löytyny töitä mulle. Mutta onneks mä ihan tykkään olla kotona. Nyt jos tän tulevan kanssa on vielä kolme vuotta kotona, niin saa nähdä kuinka sitä ikinä osaa enää mitään sen jälkeen missään töissä tehdä. Ehkä pitää perustaa sit joku oma yritys ja näperrellä jotain kotoa käsin. :)

Mulla ei oo mitään hajua noista perhevalmennuksista, mutta ei varmaan tuu mentyä, jos jotain tarjotaan. Tosin synnytyssairaalaan voisin mennä tutustuun, kun ei oo täällä vielä synnytetty ennen. Ultrat oli kyllä siinä ihan viereisellä käytävällä, joten tietää ainakin suunnilleen jo minne sit pitää mennä.

Huomenna on neuvola ja vähän jänskättää, kun kuulin viime viikolla tästä mun terkasta kauheesti negatiivista. Moni on täällä vaihtany toiselle terkalle... yks ihan lääkärin kehotuksesta. Oon kyllä nähny ton terkan kaks kertaa ja ollu ihan asiallinen mulle.. mutta niin se kuulemma aluks onkin.

Mukavaa loppu viikkoa kaikille,
Sulo-Sylvia ja sipsukka 21+6

muoks. Tähkä81 piti vielä kommentoida, että kyllä vauvalla tosiaan voi tulla sokerista "hepuli". :) Mulla aina vauvoilla ollu karkin syönnin jälkeen enemmän liikkeitä ja edellisessä raskaudessa ultraaja antoi tikkarin syötäväksi, kun vauva ei millään vaihtanut asentoa. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tähkä81
Tervetuloa uusille! Kiva saada lisää porukkaa :)

Sokerin vaikutuksesta vauvaan. Sehän on ihan ammattilaisten neuvokin, että jos on huolissaan vauvan liikkumattomuudesta, niin pitäisi syödä tai juoda makeaa, että vauva lähtisi liikkeelle. Mä olen näissä molemmissa raskauksissa huomannut, että suklaan syöminen saa jumppatuokion aikaiseksi :)

Ja nyt huomasin, ettei mulla ole edes mitään kirjoitettavaa :D pää tyhjeni ihan täysin. Olen tässä reilut puoli tuntia yrittänyt saada lasta päiväunille, mutta edelleen jatkaa pelleilyä. Kai sen tässä näkee, kun tänään ei ole oltu ulkona. Piha ja tiet on kuin luistinrata, niin en ole uskaltanut lähteä, eikä tyttökään uskalla liikkua, jos on liukasta. Niinpä ollaan rakennettu duploilla ja luettu kirjoja. Ei taida olla tarpeeksi väsyttävää puuhaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille ja tervetuloa uusille!
Kävin tiistaina neuvolassa ja keskiviikkona sitten lääkärillä. Neuvolassa vauvan osalta kaikki hyvin, äitin hemppa vain 111 ja paino -6kg, mutta on ollut vara mistä tiputtaa. Otin puheeksi siellä ahditukseni ja se oli todella helpottavaa. Siksi kävinkin jo sitten keskiviikkona uudelleen neuvolalääkärillä. Ylirasitus oli diagnoosi ja 1,5 viiikkoa saikkua. Juttelu aikoja neuvolatädille. Nyt tuntunut taivaalliselta. Sydämentykytykset helpottaneet ja tuntunut tosi hyvälle. Vielä on toki matkaa, mutta ei voi kun potkia itseään, ettei ollut tajunnut itse ja ottanut vähän huilia aikaisemmin. Töissä tosiaan painanut hullun lailla, kun luullut, että nimenomaan se pitää järjissä, mutta se olikin se joka vain pahensi asiaa ja en saanut levättyä. Siihen kun päälle muutot ja raskaus (sekä jatkuva flunssa), niin soppa valmis. Työterveyslääkärikin tarjosi lomaa jo maanantaina, mutta en suostunyt ottamaan, mutta neuvolasta onneksi osasivat selittää sen niin, että kannattaa kokeilla. Iso kiitos! Joten ehdottomasti kannustan kaikkia juttelemaan kaikesta oikeasti neuvolassa, kun ei saata oma järki näkäjään toimia. Huh, heijaa. No, katsellaan nyt päivä kerrallaan miten tätä euforiiaa kestää :)
Tosiaan työ ollut minulle ainaa tärkeää ja en oikein koe olevani kotiäiti. Mutta toisaalta tuntuu, että se sopii meidän perheeseen ihan hyvin. Lähdin töihin jo pojan ollessa 6,5 kk ja mies jäi kotiin. Täysimetin poikaa kuitenkin 6 kk, siten, että välillä isä hoiti syöttöjä. Imetinkin poikaa lopulta 8,5 kk ja sitten poika koki, että nyt riittää :) Hoidon poika aloitti kun oli 11 kk. Ajateltiin, että olisi ollut vuoden kotona, mutta isäkin sai uuden työpaikan, niin pakko oli aikaistaa, kun kaikki lomat oli itseltäkin käytetty. Kaikki meni kuitenkin enemmän kuin hyvin. Poika erittäin sosiaalinen ja kertaakaa ei itkenyt perään, joten helpotti siirtymää. Kaikki tosiaan tavallaan.
Nyt ulkoilemaan. Kaunista päivää kaikille!

CityPähkinä ja manteli
 
Mulla on ollut tällä viikolla jotenkin hermo niin tiukalla ettei ikinä. Olen samaan aikaan tylsistynyt ja stressaantunut ja kaikki asiat ottaa aivoon. Näen painajaisia ja nukun huonosti ja tämä elämä nyt vaan jotenkin tympäisee. Viikon kohokohta on ollut maanantainen kauppareissu naapuripitäjään, jes! Muuten tämä elämä on yhtä töissäkäyntiä, koirankusetusta ja nukkumista. Minulla ei ole mitään kodin ulkopuolisia harrastuksia eikä iltamenoja, koska täällä nyt vaan ei ole tarjolla yhtään mitään.

Se siitä seesteisestä keskiraskaudesta. Valivali.
 
Tänään oli rakenneultra vihdoinkin ja kaikki oli hyvin!! <3 kyllä helpotti kuulla että niin monet seikat näytti normaaleilta niin jospa sitä uskaltaisi vähän jo nauttia raskaudesta :)
Ja tyttöä lupaili kovasti!!! Ihana saada pikkuinen tyttö kun kaksi isoveljeä jo on odottamassa uutta leikkikaveria ja tämä tulee olemaan viimeinen ipanainen meille :) apua, nyt sitten tyttöjen vaatteita hipelöimään kauppoihin!!!
Helen ja pikkusisko 20+4 <3
 
"lauwra"
Staffy, meille just myönnettiin Ifistä vauvavakuutus. Odotusajan hinta oli n.140e. Haettiin ifistä kun esikoisellakin oli siellä, kätevämpää olla samassa paikassa vaikka taitaa esim. Tapiolassa olla paremmat ehdot.

Ja tosiaan kannattaa ajoissa ottaa. Olisko raja nimenomaan se rv32 kun se myönnetään ja sitten lapsuusajan vakuutuksen saa vasta 2kk syntymän jälkeen (ja se tietty poissulkee kaiken mitä vauvalla ehtii siinä välissä olla).
 
Me otettiin vakuutus Pohjolasta. Oli nyt edullisempi, kuin loppuraskaudesta. Hirmuiset hintaerot eri yhtiöillä. Lähitapiola, Pohjantähti ja If 400€ pintaan. Pohjola 200€. Osassa vielä omavastuu jokasairaudessa ja tapaturmassa 100€. Pohjolassa kerran vuodesssa 50, tai 100€. Yllätyin, kun vertailuja ja tarjouspyyntöjä tein.

Jooga on auttanut alaselän kipuihin. Niitä tuskin on enää ollenkaan. Käyn kerran viikossa ohjatulla tunnilla ja pari kertaa sitten kotona teen samoja liikkeitä. Mahallaan en enää voi olla, ihan satunnaisia kertoja pystyn, jos en ole pitkään aikaan syönyt mitään. Mutta onneksi korvaavia liikkeitä löytyy. Tykkään!:)

Ruu79 ja nappula 22+5
 
"lauwra"
Ifissä tosiaan 10% pitää maksaa laskuista (eli jokaisesta satasen käynnistä yksityisellä maksat itse 10e) ja vuosimaksu n. 300e. Tapiolassa ei taida olla omavastuuta ollenkaan. Mä olin vaan niin iloinen, että mum omien sairauksien (syöpä, keuhkoleikkaus) ja esikoisen (synnynnäinen hyvänlaatuinen kasvain, kromosomipoikkeavuus) sairauksien jälkeen tälle vauvalle myönnettiin mitään vakuutusta! En tosiaan jaksanut stressata hintavertailuista ja nyt ei enää edes ehdi kun jouduin niin paljon antaa lisäselvityksiä ja päätöksessä kesti kauan. En edes usko, että joka yhtiöstä tulisi hyväksyntää, joten Ifiin on oltava tyytyväinen ;) ainakin korvauspalvelu toimii moitteettomasti!
 
"Catnip82"
Vakuutusta on täälläkin pohdittu. Esikoisella se on, IFistä kuten kaikki muutkin vakuutukset. Emme silloin mitenkään kilpailuttaneet, otimme samasta puljusta kuin kaikki muutkin oli otettu :) Ei mitään hajua miten hyvin toimii korvausten maksut sun muut koska olemme onnellisessa asemassa ettei tarvetta ole ollut. Tässä reilun vuoden aikana ei ole tarvinnut käyttää ei julkisella eikä yksityisellä puolella lääkärissä. Mutta ajattelimme kuitenkin tällekin uudelle sen ottaa, koska ei voi tosiaan tietää mitä synnytyksen jälkeen paljastuu ja tiedä vaikka millainen koliikkivauva eri allergioineen ja tulehduksineen sieltä tulee.
Pitäisikin viikonloppuna aiheeseen taas paneutua ja laittaa tarjouspyyntöä menemään taloutemme kaikista vakuutuksista, jos jotain pientä ekstraa sieltä vaikka saisi :)

Uusille tervetuloa mukaan! Kivaa kun vielä "näin myöhäisessä" vaiheessa tulee uusia mukaan remmiin :) Mukaan mahtuu paremmin kuin hyvin!

Ihanaa kun huomenna on perjantai, viikonloppua niin jo odotellaan.Nyt siis peiton alle pikavauhtia ja unta palloon!

Catnip82 + kyytiläinen 21+6
 
..malsa
Voi väsymys täältä vaan iltaa!

Neuvolassa kävin taas pitkästä aikaa ja siellä ei mittään ihmeellistä, paitsi hb tippunu 108 ja käsky rautalisälle tietty. Rautavarastot ei välttämättä oo vielä niin hyvin palautunut kun edellisestä synnytyksestä ei kuitenkaan nyt niin pitkää aikaa ole enkä sillon rautaa syönyt odotuksen enkä synnytyksen jälkeen. Tarvetta olis kyllä ollut kun synnytyksen jälkeen hb 87.. Noh toivotaan, että lähtee nousuun ja väsymys vähän väistyis.

Tänään tuli taas käveltyä pitempi kierros ja kuten arvasin, se oli virhe. Jotenkin heti kun vähänkin pitempään kävelee niin alkaa vatsaan navanpaikkeille pistämään ilkeesti. Loppuu heti kun pysähtyy ja jatkuu sitten kun lähtee liikkeelle. En sitten tiedä onko noikin jotain supistuksia vai mitä, mutta inhottavaa se on eikä tee kauheesti kyllä mieli sitten kävelläkkään. hu0h.

Ei mulla nyt muuta valittamista :S Olo on niin vetelä ja kolottaa ja masentaa. Onneksi mun ihanan pienen prinsessan raivotar-kausi on vähän mennyt jo ohi niin on helpompi sen kanssa päivät jaksaa. <3

Malsa ja pojuE 24+0

Kohta muuten alkaa porukalla keskiraskauden viikot poksua loppuun ja loppuraskaus odottaa! ! :)
 
"lauwra"
Malsa, mä valittelin kans terkalle, että koiran kanssa lenkillä pistävää kipua tulee toiselle puolelle mahaa mutta mitään pinkeyttä en muutoin tunne. Sanoi, että yleistä on, että lihakset kramppailevat koska nyt maha kasvaa kovaa vauhtia ja paikat venyy :) joten oisko ollut sitä noi sinunkin vaivat :)

lauwra 24+6
 
"Catnip82"
Tuollaista samaa pistävää kipua toisella puolella mahaa tulee miulle kanssa kun lähtee kävelemään vähänkään rivakammin. Semmoinen pistävä tunne mikä voi muulloinkin tulla lenkillä ollessa (siis ei raskaana ollessa), mutta nyt kipu on alempana. Rauhoitan vaan tahtia ja yleensä homma raukeaa muutamassa minuutissa.
Täällä on ainakin nyt todella liukasta, eilen neidin kanssa lähdin ulos töistä tultuani ja tunti me oltiin, mutta suurin osa ajasta meni hiljaa töpötellessä. Ei meinattu päästä leikkipuistosta pois (on hieman montussa) kun oli niin liukkaat tiet.

Mutta miun pääpointti tälle aikaiselle aamukirjoitukselle oli, että ensimmäiset suonenvedot koettu aamuyöstä!! Ihanaa!! NOT.. ai että kun nyt on oikea pohje kipeänä.. Mutta nyt aloitan päivän työt, mutta vielä omaa napaa sen verran että POKS! 22+0 :)

Catnip82 + kyytiläinen 22+0
 
"Lassu"
Tervetuloa uusille! :)

Mulla on näköjään alkanu selkä vaivata. Pari päivää olen touhunnut miltei tauotta, vissiin pesänrakennusvietti vaivaa kun pitää kotia puunata :D Ja kaikki epäkohdat häiritsee hirveästi. Sitten olenkin tosi kipeä illalla eikä kärsi kävellä. Mulla on välilevyrappeuma ja viime raskaudessa se oireili niin pahasti etten tosiaan lopussa paljoa kävellyt ja mies jäi kotiin mua ja lapsia hoitamaan. Toivon, että nyt ei käy niin! Yritän ottaa iisimmin.

Eilen saunaan mennessä huomasin että koko vatsa on täynnä nokkosihottumaa :O Aika hurjan näköinen. Rasvailin kevyesti ja nyt aamulla edelleen tosi ärhäkkä. En ole syönyt mitään uutta enkä ole laittanut uutta rasvaakaan. Mistähän lie tullut.. Muutenkin on joka puolella tosi kuiva iho, mulla on atopiaa ja se on kyllä oikein puhjennut kukkaansa nyt raskausaikana. Käsissä, taipeissa ja selässä on läiskät :/

Sanoinkos viimeksi jo että ostettiin turvakaukalo? Kamala kun muisti pätkii :D Nyt on vaunut ja kaukalo, sitterin metsästys jatkuu. Haluan BabyBjörnin sitterin, mulla oli sellainen edellisillä muksuilla mutta myin sen pois kun luulin ettei meille enää lapsia tule. Se on ihan paras sitteri maailmassa :)
 

Yhteistyössä