NancyC, onnittelut pikkuisesta pojasta :flower:
Letun vauvauutiset varmaan sitten seuraavana
Viuh_ti kyseli vauvan
kotiutumisvaatteista. Meiltä tosiaan ajaa sairaalaan noin 10-15 minuuttia, joten mitään kovin ihmeellistä en ole ajatellut ottaa mukaan. Varmaankin bodyn ja päälle hiukan paksummat potkarit+sukat, tumput ja lakki. Ja tarvittaessa joku peitto.
RBB, joo, olen kuullut, että sairaalassa voisi pitää omia vaatteita sekä itsellä että vauvalla. Mä kyllä ajattelin, että ollaan kumpikin niissä sairaalan vetimissä, niin ei tule sitten itselle pyykkiä kotiin, jos täytyy vaikka useammankin kerran päivässä vaihtaa vaatteita. Ja jos nyt mieli muuttuu, niin mies voi tarvittaessa tuoda kotoa vaatteita meille. Omia alkkareita voisin ehkä ottaa parit mukaan, samoin ne imetysliivit. Ja tosiaan, se sairaalakassi pitäisi pakata.
Miinu84, täällä kohtalotoveri.
Herkut kyllä maistuu :headwall: Ja varsinkin jäätelö tässä viime päivinä! Ja täälläkin vielä pitäisi tehdä ruokaa ja leipomisia pakkaseen.
Briit,
nukkumisvaikeuksia. Löytyy. Melkeinpä joka yö olen 1-2 tuntia hereillä joskus aamuyöstä. Niinkuin nytkin. Onneksi on voinut nukkua päikkäreitä tarvittaessa.
Meinaatteko muuten ottaa
perhehuonetta sairaalassa? Me ajateltiin pyytää, jos niitä vaan on vapaana. On se kiva, että mies saa olla sitten ensi hetkistä mukana vauvan kanssa. Ymmärrän tietysti hankaluuden niillä, joilla on jo lapsia kotona.
Miten teillä mies pitää
isyyslomaa/kesälomaa vauvan syntymän jälkeen? Meillä mies jää lomalle 2.6. ja on 4 viikkoa ensin kesälomalla ja siihen heti perään 2 viikkoa isyyslomalla. Yhden viikon jättää ilmeisesti elokuulle. Toivottavasti vauva tulee siis lähellä laskettua aikaa (3.6.), jotta mies ehtisi olla mahdollisimman paljon vauvan kanssa samaan aikaan kotona.
Käytiin eilen synnärillä käyrillä. Olin koko päivän touhunnut ja ollut menossa ja illalla sitten tajusin, etten ole tuntenut kunnolla liikkeitä oikeastaan koko päivänä. Tein illalla liikelaskentaa ja tönin ja painelin vatsaa, eikä yhtään potkua tullut takaisin. Verenpaineet olivat 157/101. Soitin sairaalaan ja pyysivät käymään. Siinä sitten käyrillä istuessa alkoi tuntua liikkeitä ja päästiin noin vajaan tunnin päästä takaisin kotiin. Supistuksiakin oli käyrälle piirtynyt, mutta en tunne niitä itse mitenkään, paitsi vatsan kovettumisena. Kätilö vaan totesi, että saa tulla herkästikin käymään ja heti kun tulee huoli. Kyllähän se vähän säikäytti, kun vauva on ollut viime päivinä kuitenkin aktiivinen.
Täällä on nyt äippälomailtu jo 4 viikkoa ja aika menee ihan hirveää vauhtia eteenpäin. Vieläkin olisi paljon asioita tehtävänä. Olen kyllä niin nauttinut näistä päivistä, kun on pystynyt tekemään kaikenlaista. Vaikka olo on ollut entistä tukalampi viime päivinä, niin ei kuitenkaan ole tarvinnut petipotilaana olla.
Tänään on aamupäivällä toivottavasti viimeinen neuvola. Laskettuna päivänä on vielä varattu aika neuvolalääkärille, joka saa katsoa vauvan kokoa, jos ei ole sitä ennen syntynyt.
Karoliina & Kepa 38+3