**Kesäkuun kullanmurut 2014** Toukokuussa

Huomenta.

Täällä ei edelleenkään mitään merkkejä, että vauva syntyisi. Uusia oireita tullut kyllä eli kädet ja jalat on turvonneet. Mun sormet on kuin nakit! Ihan hassun näköiset ovat. Kävely alkaa olla kohta vaikeaa, kun jalat turpoaa ja sitten niihin alkaa sattua.

Mua kanssa mietityttää kovasti, että miten se synnytys alkaa eli meneekö lapsivesi, tuleeko supistukset, irtoaako limatulppa vai joudutaanko käynnistää. Mulla on tosi vahvasti tunne, että tämä menee käynnistykseen. Jotenkin kun ei yhtään tunnu, että mitää tapahtuisi tai vauva syntyisi, niin veikkaan, että yliaikaiseksi menee.

Mulla on nyt vahvasti sellainen olo, että vauva voisi tulla. Pari viikkoa sitten vielä vähän jännitti, että jos vauva tuleekin ja hui kamala, en ole vielä valmis työrupeaman jälkeen, että haluan lomailla. Mutta nyt tuntuu, että olen saanut tarpeeksi touhuta kotoa ja levätä ja olla - että vauva tänne ja heti! :) Tai älä nyt heti synny, kun mies on toisella paikkakunnalla työmatkalla.

Oon kyllä kiitollinen siitä miten ihanat ilmat on sattunut tähän äitiyslomalle! Ei vois olla parempi aika lomailla :)

-Nuppu- ja Vauva 38+0
 
Heissulivei kaikille, viikko vierähtänyt niin nopeaan ja palstalla paljon luettavaa! ONNEA myös muille vauvautuneille :flower:

Sitten viime viikkoon, eli viime maanantaina tosiaan synnytystapa-arvio, jossa lääkäri huomasi istukan toiminnassa "blokkeja", eli virtauksissa oli häikkää. Vauva oli myös viikkoihin nähden tosi pienikokoinen, joten huoli heräsi. Ottivat minut osastolle seurantaan, tarkoituksena oli tiistai aamuna aloittaa oksitosiinirasitus, jossa olisi istukan toimintaa testattu. Vauvan sydänääniä ja liikkeitä seurattiin ahkeraan maanantai ilta, yö ja tiistai aamun ultrassa vauva vähän vaisu, ja virtauksissa edelleen häikkää. Lääkäri päätti purkaa raskauden, eli kiireelliseen sektioon päädyttiin. Kuulema istukka ei olisi edes kestänyt oksitosiinirasitusta, joten siihen ei lähdetty.

Minut valmisteltiin sektioon ja klo 13 pääsin leikkaussaliin. Puudutukset sun muut valmistelut ja klo 13.21 oli meillä pieni PRINSSI :heart: Painoa tosiaan 1850g, (pituutta 42,5cm, mitattiin 16.5) pisteet 9/9. Vauva siirtyi tehon valvontaan ja minä pari tuntia heräämössä, kunnes jalkoihin tuli tunto takas.

Itse pääsin kotiin jo perjantaina, eli hyvin olen toipunut. Kyllähän tuo haava ilmoittelee olemassaolostaan, mutta buranalla ja panadolilla pärjää. Vauva on edelleen vauvateholla, mutta ihan normi huoneessa. Siellä sitten syödään ja yritetään painoa kasvattaa. Itse syö jo tuttipullosta ja osittain rinnasta. Syöttömäärä on 40ml/3h välein.

Kotiinpääsystä ei vielä sen suuremmin tietoa, kunhan tosiaan painoa tulisi vielä lisää niin katsellaan sitten tilannetta. Mutta muuten asiat täällä hyvin ja ihana pieni prinssi meillä :heart: On vain vieläkin vähän uskomaton fiilis tästä kaikesta, viikko sitten vauva vielä mylläsi masussa ja nytten se rakkaus tässä sylissä...
Enpä ole ainuttakaan vauvanvaatetta edelleenkään pessyt ja kotikin ihan laittamaton... Mutta ehtiihän sitä tässä ennenkuin pikkuinen kotiutuu. Tälläinen äitiysloman aloitus täällä!

Me pidetään ristiäiset, kummit osittain jo päätetty ja varmaan nimikin...

Aurinkoista hellepäivää kaikille...

Amy & pikku-ukko 6vrk :heart:
 
Heissan, mulla tänään paineet nousseet yli sallitun ja siksi meen antamaan pissanäytteen 15.30 jos siinä on jotain niin ehkäpä tulee äitipoli reissu. Vauva on myös liikkunut todella laiskasti, tottakai tila rupeaa loppumaan mutta kun ei tuo vauva meinaa liikkua kuin tönäisemällä. :( Saa nähdä mikä on tuomio, liikelaskentaa pitäisi tehdä ja sitten jos ei ne liikkeet täyty, sitten äitipolille. Nyt jatkan hommia ja katsotaan mitä tapahtuu.

Sanna-M ja Papu rv 35+4
 
Tervehdys pitkästä aikaa!
Ja paljon paljon onnea kaikille vauvan saaneille, sekä pienille myös onnea elämän ensihetkiin.<3
Paljon myös tsemppiä ja voimia teille, joiden raskaus ei suju "niin kuin oppikirjoissa":hug:

Itsellä täällä kaikki periaatteessa hyvin. Viimeinen lääkäri käynti oli viime viikolla ja liukuhihnamaisesti kävi vaan läpi pissat, painon, hb:n, asennon ja sydänäänet.
Kaikki oli vähän koholla, paitsi paineet, joten ei reagoinut mitenkään pieneen määrään proteiinia virtsassa eikä kovaan turvotukseen.. Tuumas vaan, että oothan jo aika valtava.:x
Seuraavan ajan neuvolaankin sain vasta kesäkuun alkuun, vaikka nyt pitäis kai jo tiheämpään päästä..
Kai tässä on sitten vain luotettava, että kaikki on hyvin. Vauva on ainakin kovin liikkuvainen. Napa hellänä tääl kuljetaan, kun pieni puskee itteensä maksua vasten.:)

Viime viikolla oli myös tutustumiskäynti tuonne Lohjan sairaalaan.
Kivan pieni paikka kyllä on, mutta ei minusta mitenkään kotoinen, niin kuin kaikki on kehunut..
Heh, olin kirjoittanut siihen esitietokaavakkeeseen toiveistani synnytystä varten. Yllättäin siellä sairaalassa toimitaan jo valmiiksi niinkuin mä toivoisin(ihanne tilanteessa tietenkin)
Voi olla avautumisvaiheen ja synnytyksenkin vedessä. Epparia ei lähdetä herkästi leikkaamaan. Luonnonmukaisia kivunlievityksiä ensin yms..
Täytyy vain toivoa, että kaikki sujuis hyvin.:)

Ristiäisistä: täälläkin ne pidetään. Kummit on jo pyydetty ja vauvalla nimi, mutta kaikki muu viel auki.
Alunperin olimme suunnitellut, että mentäis samalla myös naimisiin, mutta alkoi väkimäärä paisua ja paisua, niin varmaan pidetään vain ristiäiset.
Miehen kans naureskellaan, että jos sairaalassa olis sitten pastori paikalla, niin sehän vois meidät vihkiä siellä salissa.:p

Paljon oli muutakin asiaa, mutta jääköön nyt tähän.. Kun pääkin tyhjeni sopivasti.:)
Täällä alkaa olla kaikki tarvikkeet valmiina vauvaa varten.. Kun tulis vaan jo pian!
Aurinkoisia päiviä toivottelee
Jansson ja tyttönen 35+4
 
Heippa taas, neuvolassa käyty kun pääsinkin jo aiemmin sinne, pissa oli puhdas ja verenpaineet laski jo kotona alemmas, mutta seurataan. Ja sydänäänet kuului todella hyvin, 130-150 välillä meni sykkeet, ja nyt vauva onkin liikkunut hyvin. Säikäyttää äitiä välillä :)

Onnea kaikille vauvan saaneille :heart:
 
Onnea vauvautuneille!

Täällä pidetään vielä pari päivää vuosilomaa, ennenkuin varsinainen vapaa alkaa. Outoa oli jäädä kotiin, tai kävin töissä hoitamassa muutaman asian, mutta noinniinkuin muuten. Kaksiveellä oli taas jokseenkin aktiivinen päivä, itse hyydyin jo iltapäivällä ja miehen tultua kotiin tulikin pikku torkut otettua. Nyt sitten ukkosta odottelen.

Vihdoinkin kelit ovat kohdillaan ja aivan mahtavat! Luontokin on ottanut kaiken irti tästä lämmöstä. On kyllä ollut mukavaa viettää aikaa ulkona. Enkä ole edes onnistunut polttamaan itseäni, vaikka usein kärähdänkin heti ensimmäisinä lämpiminä päivinä.

Vielä kun saisin virtaa tehdä jotain.. Huomenna saan neuvolassa tietää taas hb:n, löytyykö sieltä syytä tähän vetämättömyyteen. Minullakin välillä tuo mahanahka tuntuu ratkeavan ja kipuilevan, kun aktiivinen vauva venyttelee ja touhuaa.

Ristiäiset pidetään meilläkin. Kahdelle vanhemmallekin on pidetty, joten pidetään tällekin. Ja ihan kotosalla aiotaan ne pitää, kutsutaan omat vanhemmat, sisarukset ja vauvan kummit. Joista ei ole tällä hetkellä mitään hajua, keitä pyytää... Nooh, ehkä tässä on vielä aikaa heidätkin keksiä.

Mies katsoi viikonloppuna mahaa ja totesi sen painuneen alaspäin. Välillä on kyllä ollutkin tunne, että painetta alaalla on tuntunut. Mutta on tuo edelleen varsin korkealla.

Annales 34+
 
Hurjasti onnea vauvan saaneille!:flower:

Tänne ei mitään uutta, veren vasta-aineet ja se hemoglobiinijutun tulokset pitäisi soittaa neuvolasta. Väsyttää ja ärsyttää ja siitepöly vaivaa. Aamulla pesin terassia että päästiin siihen esikoisen kanssa "ulkoilemaan". Loppupäivä sitten onkin mennyt levätessä ja liikkuminen sattuu.

Viikon päästä kontrolli vauvan kasvusta. Toivottavasti käynnistävät sillä viikolla. Toisaalta olisi kiva kokea luonnollisesti käynnistynyt synnytys, mutta nyt en vaan jaksaisi olla raskaana. (Viimeinen lapsi). Lämpöäiset ilmat saa aikaan turvotusta, siedettävää onneksi, mutta ei se kovin kivaa oo olla näillä ilmoilla.

Meilläkin on ristiäiset. Kuulun tavasta kirkkoon, mies ei. Esikoiselle pidettiin kanssa ristäiset joten luonnollista pitää tällekkin. Olisin ollut valmis nimiäisiin, mutta miehelle oli tärkeämpää pitää ristiäiset:D Suvun vanhukset myös mielissään ristiäisistä. (Mun paappa ei tullut meidän häihin kun meidät vihittiin maistraatissa.) Vieraita n. 25, riippuu kuin moni pääsee. Kutsutaan mun ja miehen isovanhemmat, heidän lapset perheineen, kummit ja esikoisen toiset kummit. Ristiäiset pidetään mun isän luona. Meillä on myös pulaa kummeista, meillä on vähän ystäviä jotka asuvat suurimmaksi osaksi eri paikkakunnalla ja haluttaisiin osallistuvat mahd lähellä olevat kummit ja tuntuu että tälläisiä ei löydy. Meillä ei siis aavistustakaan ketä pyydetään. Ollaan niin pulassa. Sukulaisia ei haluttaisia pyytää, paitsi yhtä mun serkkua joka ei oo vielä rippikoulua käynyt (menee vuoden päästä).

Mulle voi muuten näin loppumetreillä päivittää iäksi 26 (tuli jo aikaa sitten:D) ja tyttölupauksen:)
 
Huomenta!

Taniiralle isot onnittelut pikkuisesta tytöstä ja Amy_mamille paljon onnea pikku-prinssistä! :flower: Toivotaan, että poika pääsisi pian kotiin.

Isonallelle tsemppiä raskausmyrkytykseen! Toivottavasti tilanne ei pahene.

Heiduli89, oikein paljon onnea kosinnasta! :heart: Pidättekö nyt samalla jotkut juhlat?

Takana tämän raskauden inhottavin yö. Mies nukkui tosi leveästi ja se ahdisti, kun en saanut hyvää asentoa, oli ihan hiton kuuma, selkää särki, ranteita särki ja vatsaa jomotteli koko yö. Tuntuu siltä, että en olisi nukkunut yhtään. :headwall: Ja eilen tuntui vatsa toimivan oikein kunnolla, kävin neljä kertaa isolla hädällä! Ei ole tämmöistäkään tapahtunut koskaan aikaisemmin. Tottakai sitten netin ihmeellisestä maailmasta selvisi semmoista, että joillakin suoli tyhjenee ennen synnytystä. Mies on ihan varma, että synnytys käynnistyy ennen laskettua aikaa. Itse en kyllä ihan niin varma ole asiasta. Vatsa on todella alhaalla ja jalkojen turvotus on siirtynyt ihan uusiin sfääreihin. Muutenkin olo on jotenkin huono. Tämmöinen valitusvirsi tähän aamuun. Tätä iloahan voi olla vielä vaikka 4 viikkoa edessä. Tällä viikolla olisi vielä menoja, joten ihan vielä ei vauvan tarvitsisi tulla. Ja on meillä tosiaan ne ylppärit ja yhdet ristiäisetkin ennen laskettua aikaa. Saa nähdä, miten käy. Perjantaina taas neuvolaan. Tänään kuitenkin poksuu :)

Karoliina & Kepa 38+0
 
Hei.

Täällä alkoi äippäloma. Olen aika poikki, ei jaksaisi edes päiväkodille lähteä.

Mullakin yöunet on menneet sotkuisiksi. Joko ei uni tule tai sitten heräilen vähän väliä. Ja väsyttää...

Onnea vauvan saaneille <3

LL, rv 34+5
 
Onnea vauvautuneille:flower:

täällä kans yöt alkavat olla todella rikkonaisia kun vessassa pitää rampata 3-4 kertaa yössä.. eilen olin todella kipeä alapäätä vihloi ja alaselkää jomotteli ihan kunnolla ja harkka supistuksia tuli jatkuvasti, otin sitten panadolin, join vettä ja laitoin pötkölleen niin kyllä ne siitä rauhoittuivat. torstaina on lääkäri neuvola siinäpä sitten selviää onko noilla tuntemuksilla ollut mitään vaikutusta kohdunsuun tilanteeseen...

Minkälaiset kotiutumisvaatteet olette vauvalle pakanneet?
itse ajattelin pakata ohkasen vanupuvun ja bodyn+potkarit alle. Täällä pohjoisessa on kuitenkin kylmää vielä kesäkuussa...

viuhti ja "elpukka" 35+3
 
Heipä hei!

Täällä myös yöt ovat todella huonoja ja katkonaisia. Vessassa pitää juosta 1-3 tunnin välein, riippuu paljon on päivän aikana juonut. Nyt kun vielä tuli nää helteet niin toi meijän yläkerta ja makkari on niin kuuma että nukkumisesta ei tuu yhtään mitään. Pistin tuulettimen pyörimään täysille mut eipä se juuri auta. Mä en kyllä tykkää yhtään näin lämpimistä ilmoista tällee raskaana ollessa.. Koirien lenkitys on yhtä tuskaa, turvotukset lisääntyy, hiki virtaa ja koko ajan tukala olo. Anteeksi kauhea valitus :D

Eilen oli tutustumiskäynti sairaalaan ja huomenna onkin se kontrolliultra. Jännittää onko pikkuinen kasvanut. Toivottavasti on :heart:

Mä pakkasin vauvalle kotiutumisvaatteiksi bodyn + potkarit, sukat, ohuet tumput, ohut hattu ja sellaisen trikoo jumpsuitin päälle. Sit on vielä viltti autoon jos sattuu olemaan viileempi ilma. Jos nyt näyttää siltä että on tosi kylmä niin sit ohut vanupuku päälle.

elpukka & papu 36+5
 
Nyt jos olisin oikein fiksu, niin ottaisin päikkärit, kun kuopus nukkuu. Mutta ei nukuta, yritin kyllä uinahtaa äsken. Eilen illalla meni valvomiseksi, kun esikoinen pelkäsi ukkosta ja ennenkuin hän rauhoittui yöunille, niin kello olikin jo paljon. Yöllä en tällä kertaa vessaan herännyt, mutta uudelleen saapunut ukkonen kyllä hoiti herättämisen, melkoista jytinää piti.

Aamun neuvolan tuloksena lievän turvotuksen toteaminen ja hb 109, taas laskenut. Ehkä sekin selittää tätä väsynyttä oloa, kun hb laskee vaan koko ajan. Noh, jospa se ei ihan anemialukuihin enää valuisi. Seuraavan kerran parin viikon päästä taas neuvolaan, sitten alkaakin viikoittaiset käynnit.

Kotiutumisvaatteet vauvalle tulevat varmaankin olemaan body (sellainen, jossa hihat saa käännettyä sormien suojaksi) + joku velourpuku, pipo ja töppöset. Kevyt viltti mukaan, jos sattuu viileää olemaan. Tai vastaavasti myös silloin, jos on kovin kuuma ja autoa joutuu viilentämään paljon. En ole vielä valmiiksi katsellut. Pieni epäilys on siitä, että tällä kertaa mennään sairaalaan hieman etuajassa, mutta en usko, että kiire tässä vielä tulee yhtään mihinkään. Paitsi saada remppa paremmalle mallille. Mutta kypsä olen tähän raskaana olemiseen. Olen niin tyytyväinen, ettei enää tähän tarvitse ruveta jatkossa. Ei vaan sovi mulle.
 
Tylsistynyt mamma tässä terve! Mitään ei "tapahdu" joten en oo jaksanu edes marista ;) Laitoin parvekkeen kesäkuntoon - kyykkiny ja istutellu, sain siitä hyvästä vain kipeän selän - en ainuttakaan harkkasupparia edes. Luovutan suosiolla :p Yöt menee suht ok - osittain nukun läpi yön heräämättä mut jos herään niin käyn wcssä, useinmiten nukahdan helposti uudelleen mut jos en niin sitten valvonkin yötä myöten.

Meille ei tule ristiäisiä eikä sen suuremmin nimiäisiäkään. Mun mies ei oo suomalainen joten sukua hällä täällä ei ole ja mun suku on yhtäkuin mun äiti joten kahvitellaan sitten normisti kun kotiudutaan tjs. Hieman suurempi suku ois kyllä kiva ;)

Koska kuulun tonne häntäpäähän synnyttävissä, uskon että ilmat suosii, mukaan kassiin pakkaan bodyn ja potkarit, harso varmaan ajaa peiton sijaa mut on tossa trikoinenkin vaihtoehto varuiks. Eipä sieltä aja kuin 20min kotiin niin ei oo iso juttu.

Synnytystapa-arvio olis ens maanantaina, aika tympeesti keskellä päivää niin ei mieskään pääse töiltä mukaan mutta samapa tuo :)

Tulipa ihanan turkooseja harsoja ja muutama huppupyyhe kun värjäilin. Muutaman tummemman väripisteen bongasin joten ihan ei tasaisesti tullut. Kukas se täällä oli kanssa värjäillyt? Tuliko tasaisesti?

No mutta josko sitä sitten lounasta loihtimaan :) Vointeja kaikille!

Sabsu 34+3
 
Onnea heiduli kihlautumisesta!

Jos on tälläiset ilmat tai vähän viileämmätkin ajattelin kotiutuessa pukea bodyn ja housut ja ohuen myssyn jos on tuulista. Meinaankohan ihan alipukea:) Viltti otetaan mukaan jos tuntuu viileeltä.

Väsyttää ja ärsyttää. Plaah:/
 
Oletteko kuulleet sellaisesta, että sairaalassa pukisi heti jo omia vaatteita päälle? Olis kiva laittaa jo salissa pesun jälkeen pehmoista vauvavaatetta vauvalle, meillä kun bodyja ja lakkeja sun muuta riittää. Ei haittais kuskata niitä sotkeutuneita sitten kotiin pestäväksi, vaan päinvastoin olis kiva laittaa "omalle kodille" tuoksuvat vaatteet jo sairaalassa? Olis kiva pakata sairaalakassiin jo muutamaksi päiväksi vaatteita ja myssyjä mukaan, mut en tiedä miten ne suhtautuu OYS:ssa omien vaatteiden pitoon.

Pitäis alkaa pakkailemaan sitä kassia, periaatteessa oon ostanut siihen nyt kaiken, rintakumeja lukuunottamatta. Uuden hammasharjan ja korvatulpat, hygieniatuotteet, liivinsuojukset ym. Ainoastaan Profeel tms proteiinijuomat puuttuu, niitä ajattelin kiskoa sitten salissa h-hetkellä. Ovat hyvänmakuisia oksennettavia (!), voi säilyttää lämpimässä ja saa energiaakin, jos ei kaikki tule ulos :D Lisäksi edestä avattavia Marimekon puuvillatunikoita, leggareita ja omat terveyssiteet, alkkareita nippu, siinäpä ne. Kännykän laturi, puoliso saa huolehtia kamerasta.

Meillä on viikonloppuna juhlat, oon touhunnut ja siivonnut, supistelee paljon vähemmän mitä aiemmin... Mulla näköjään kohtu rauhoIttuu loppua kohti, äitiyslomaa on nyt ollut viikko ja koko ajan synnytys tuntuu kaukaisemmalta... Neuvolalääkärin mukaan kohdunsuu on takana ja suljettu, vaikka pituus on vain pari senttiä, koostumus oli hieman pehmeä. Eli sama tilanne kuin kuusi viikkoa sitten.. Tuskin tässä siis pariin viikkoon ainakaan synnytetään, menee varmasti kesäkuulle, kunhan ei heinäkuulle menis! Turvotukset nimittäin täällä myös vaivaa, sääreen tulee kunnon kuoppa kun painaa peukalolla, vaikka liikun koko ajan ja juon pari litraa nesteitä päivässä (vettä, maitoa, vissya, mehuja)... Painokin on mennyt jo kaksi kertaa uusille kymmenyksille, neuvolan täti oli onneksi sitä mieltä, että se on turvotusta, mulla voi olla 4-5 kiloakin nestettä lastina, kiva! Vauvan pää oli neuvolalääkärin mielestä lantion pohjassa, mutta se "irtosi" helposti kun hieman painoi, ei siis ole kiinnittynyt vielä.

Meille tulee nimiäiset, koska me ei kuuluta kirkkoon, eikä kukaan kummeista. Kummeja tulee 3-5 henkilö/pariskuntaa, ei olla vielä kysytty kuin yhdeltä, joka oikeastaan on itse tarjoutunut. Ollaan katseltu kummeja sillä silmällä, että jos saadaan toinenkin lapsi, niin hänellekin riittää kivoja tuttavaperheitä kummeiksi.

RBB 35+6
 
Moiks masun kasvattajat!

Onnea suuresti vauvautuneille,nauttikaa siitä vauvan tuoksusta ja tuhinasta:heart:

Suuret tsempit kaikille joilla olo tukala tai muuten vaan rupeaa olemaan valmis synnärille:hug:

Oma olo on hyvä.Ekat kunnon supistukset ja on tääläkin koettu.viikonloppuna oltiin miehen kanssa vielä viimeisellä reissulla ihan kahdestaan,Niiiin luksusta!!käveltiin ideapark läpi ja sitten koko ilta kaupungilla kävelyä.ja sunnuntaina vielä ikeaan niin koti matka menikin sitten sellaisen lievän paniikin vallas,kun tujakoita supistuksia tuli kokonaiset 3 tuntia säännöllisesti 10min välein.Mies tuumas jossain vaihees,etä pitäskö ajaa sivuun ja mä tuumasin,et mitä jos nyt vaan painaisit kaasua:LOL: Kotona kun oli koko illan vaan pötkötellu sohvalla niin pikku hiljaa rauhoittuivat vaikka alavatta olikin vielä eilisen arka.Mut huoh,muistutti kivasti siitä kivusta mikä edessä: /

Mä pystyn vielä touhustella aika normi tyyliin,vaikak juu,vatta on kyllä tiellä just kenkiä laittaes.Mutta nurmikon oon leikannu ja siivoillu ihan niinku ilman masuakin.Rasittavaa kuskata tuota meidän vanhinta eskariin...Ensinnäkin inhoan heräämistä kelloon ja sitten koko aamupäivän saat kattella kellosta,että koska se pitää hakea pois.Sanoin jo eskaritätsyille,et jos mua ei joku päivä näy klo 12,nii soittakaa nyt hyvät ihmiset oon vaan unohtanu tulla:LOL:No onneksi ens keskiviikkona loppuu tuo nii saa nukkua aamuisin,edes vähän pidemmälle!

ristiäiset tulee myös meille,edellisilläkin on ollut,kummit on vähän vielä hakuses,nimeä ei oo ees mietitty,halutaan eka nähdä hippunen.Väkeä tulee varmaan n. 30.

hei ja täälä oli juttua jatkosta mä kannatan myös ehdottomasti jotain jatkoa tälle ryhmälle!!!Vaikka tuola vauva puolella.Vertaistukea tarvittee aina!

Nyt nautiskelemaan jätkistä...Mulla on ihan karannu käsistä tää herkuttelu..kohtalotovereita??!:popcorn:

Tiistain jatkoja!!

Miinu ja Hippunen 37+1:heart:
 
Miinu - karannu on. Hyvin pysynevät noi, radista huolimatta, vs arvot kohdillaan, niin saanu jädeä yms syödä aika estoitta.

Tuosta tulikin mieleen kun oon nyt jopa kahdesti saanut ruokailun jälkeiset arvot yli syömällä maitoon tehtyä riisipuuroa ja tänään kipollisen muroja (maidolla), että onko muut huomannu maitosokerin nostattavan erityisen paljon vai olisko sitvaan toi riisi/vehnä kun ovat vielä kunnolla prosessoitujakin..? Mä aika vähän syön nyt riisiä/pastoja/perunaa niin en oikeastaan tiedä miten ne vaikuttaa.

Sabsu
 
Tosiaan herkuttelu on lähtenyt täälläkin ihan lapasesta nyt loppua kohden. Koko ajan voi mutustaa jotakin ja syödä jätskiä. Onneksi nyt ei ihan tolkuttomasti ole painoa tullut lisää.
Ihanana raskausvaivana on ilmennyt nyt virtsankarkailu. Oli tosi hehkeä olo tänään, kun olin kaupassa hame päällä ja aivastin, niin tunsin kuinka pissaa lirahti housuun ja valui pitkin jalkaa ;) yritin siinä sitten olla, niin kuin ei mitään olis tapahtunut. Ei kun kohdunpohjalihaksia treenaamaan.
34+2
 
Tää lähtis nyt viimeiseksi päiväksi töihin. Melko kevyin mielin, vaikka tiedossa onkin pitkä ja kiireinen n. 12 tunnin työpäivä. Kaikkea on haluttu änkeä vielä tälle viimeiselle päivälle. Huomenna ottelen aurinkoa ulkona ja perjantaina sitten vielä yhden kurssin käyn suorittamassa.

Tuntuu jotenkin, että tästä tämä mun odotusaika vasta alkaa. Saan oikeasti keskittyä omiin oloihini ja silitellä vatsaa ja järjestellä kotia vauvaa varten. Eli mun toiveissa olisi tässä vaiheessa, että vauva odotuttaisi itseään vielä sellaisen kuukauden verran.

Jatkosta, toivoisin, että keskustelua jatkettaisiin jossain ja mulle sopisi vallan hyvin, että se paikka olisi suljettu. Olisin nimittäin kyllä kiinnostunut livetapaamisista jos sellaisia joskus päätetään järjestää.

AnnaOnni 34+4
 
AnnaOnnille tsemppiä vielä viimeiseen työpäivään!!!

Vitsi meidän taloon paahtuu yöllä|O tai siis ilmeisesti se oon vaan mä joka sinne paahtuu:headwall: Niin ärsyttävää nukkua ku tuskanen olo koko ajan...

Siis mä vasta tänään tajusin,etten oo leiponu pakastimeen mitään tarjottavaa tuleville vauvan katsojille...Onneksi on vielä muutama vko siihen laskettuun aikaan,mutta täytynee ottaa ohjelmistoon.Taidan kumminki odottaa jotain sateisempaa säätä.

Mulla on muuten kauhee ongelma vaatteiden kans.En meinaa löytää mitää päälle pantavaa näillä helle säillä,taitaa olla tasan yks mamma t-paita hommattuna,enkä kyllä enää mee ostelemaan mamma vaatteita!!!Pitää vissiin nykäistä maxi mekot kaapin perältä käyttöön:D

Hippunen on ruvennu ojentelemaan jalkojaan tuohon oikeaan kylkeen niin,että saa oikein säpsähdellä ku ottaa nii kipiää!!!Ja pakko painaa varovasti vähän vastaan.Reppanalla rupeaa varmaan tila olemaan lopus. Mulal oli muuten viime pe se kontrolli uä vielä äitipolilla ja istukka olikin nyt sitten ihan hyväs paikas,eli normi alatiesynnytykseen tähdätään. koko arvio la tienoilla oli 3300g,johon en kyllä luota ollenkaan!!!Ei varmaan tuu noin pientä:whistle:

Aurinkoista keskiviiikkoa

Miinu 37+2
 
Hei vaan kaikille! Ei ole tullut oikein kirjoiteltua tänne aiemmin, vaikka lukemassa olen aktiivisesti käynytkin.
Onko muilla nukkumisvaikeuksia? Tuntuu, että tässä kuumuudessa ja näillä viikoilla yöt on yhtä tuskaa; vessassa saa rampata monta kertaa yössä, eikä sen jälkeen enää unta meinaa saada. Normaalisti omaan kyllä erittäin hyvät unenlahjat :D
Täällä on lomailtu jo monta kuukautta, kun supisteluja on ollut niin paljon, ja mulla on fyysinen työ. Alkaa jo tylsistyttämään, kun iso maha rajottaa tekemisiä jonkin verran.
Kokoarviossa täälläkin jo käyty ja la:n tienoille n. 3500g arvioitu. Lääkäri kyllä epäili asukkaan tulevan jo ennen tuota päivää. Ei siis kauhean iso poika, vaikka täälläkin on koko raskauden ajan ne herkut maistuneet.

Briit ja poika 35+5
 
Huomenta naiset!

Alkaako meidän ketjussa kohta kaikki olla jo äippälomalla. No, ainakin vähitellen melkein kaikki. Nyt ei ole muutamaan päivään ketään syntynytkään, joten jännää nähdä kuka on seuraava!

Mä ajattelin tänään tehdä vähän raskaampia kotihommia, kuten pestä saunan ja mattoja. Jospa ne vähän lisäis mahdollisuutta, että vauva lähtis syntymään kohta jo. Toki rauhalliseen tahtiin noitakin pitää tehdä.

Sairaalavaatteista: Sairaalassahan voi ilman muuta pitää omia vaatteita, sekä äiti että vauva. Eikai sitä missään kielletä. Monet vaan sanoo, että paljon helpompaa pitää niitä sairaalan vaatteita, kun ei tarvi pestä omia vatteita kotona ja esim. imetyksen kannalta ne sairaalan kaavut on ilmeisesti aika näppäriä. Mä aattelin pitää sairaalan vaatteita itelläni ja vauvalla pääsääntöisesti, mutta otan omiakin mukaan ja laitan ne sitten meille päälle, kun tulee vieraita vauvaa katsomaan.

Kotiutumisvaatteista: Mä oon laittanut sairaalakassiin vauvan kotiutumisvaatteiksi valkoisen bodyn, valkoiset kuviolliset potkuhousut, valkoiset sukat, tumput ja villatöppöset ja valkoisen ohuen myssyn. Valkoista siksi, koska ei tiedetä kumpi tulossa. Jos on vilpoinen ilma, niin laitetaan sitten sellainen fleecehaalari vauvalle päälle ulkona. Peiton laitan kaukaloon mukaan myös, että senkin voi laittaa sitten päälle, jos ei ihan haalarikeli oo.

Leipomuksista: Mä aattelin varata meille keksejä kaappiin vauvankatsojia varten enkä leipoa mitään. Ei oikein pakkaseen mahdu enkä oo noin muutenkaan mikään leipojatyyppi. Keksit saa riittää.

Herkuttelusta: Mulle maistuis kyllä herkut ihan tosi hyvin, mutta tän radin takia on rajoitettava. Oon herkutellut nyt helteellä vesimelonilla! Maistuu kyllä ihan karkille sekin, kun muuten karkinsyöntiä oon pihdannut. Jäätelöä tekis mieli ja välillä oon pienen pallon ostanutkin tai kotona syönyt vähän. Tietääkö kukaan, että voiko se vauva vielä lihoa radin vuoksi, kun raskaus on melkein lopussa jo, että voiskohan sitä vähän rennommin ottaa jo syömiset?

Täällä ei edelleenkään merkkejä suuntaan eikä toiseen. Olo ihan ok, mutta helleturvotus vaivaa kovasti.

-Nuppu- ja Vauva 38+2
 

Yhteistyössä