**Kesäkuun kullanmurut 2014** Toukokuussa

Paljon onnea Elpukka, Karoliina, Miinu ja Miikku!:flower:

Kiva, kun jaksatte jo synnyttäneet käydä tänne kertomassa synnytyksistänne ja ensihetkistä pienten kanssa. Niitä on aina mielenkiintoista lukea.:)

Kesäkuu alkoi.. Enää olis vajaa 3viikkoa LA:n. Ja kärsimättömyys senkun kasvaa.
:) Jansson 37+3
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille. Muistankohan kaikki uudet eli Elpukka, Karoliina, Miinu ja Miikku! ONNEA!

Onko täällä vielä meitä, joilla kesäkuun alussa laskettu aika ja vielä vauvoja odottelemme? Vai onko kaikki syntynyt jo? Meillä on laskettu aika HUOMENNA! :D Ihanaa! Toivoin, että vauva syntyisi toukokuussa, mutta kesäkuulle menee nyt näköjään syntymäpäivä.

Miten teillä, joilla vauva on ollut sokeriseurannassa ja jopa tipassa syntymän jälkeen, niin onko teillä ollut raskausdiabetes? Miten vauvaa on tutkittu muuten syntymän jälkeen? Mä oon miettinyt näitä asioita kovasti, kun itelläni tuo radi myös on.

-Nuppu- ja Vauva 39+6
 
Huomenta vaan kaikille! Ihanaa, että kesäkuu alkoi...meidän kuukausi :)
Onnea kaikille, jotka varaslähdön ottivat pikkuisten kanssa! Mieletöntä, että saatte elää jo vauva arkea, kun meistä vielä suurin osa nauttii potkuista ja jännittää jokaista aamua, jotta jokos tänään....:)
Se on kumma juttu, kuinka joka päivä pitää monta kertaa käydä täällä kurkkimassa, jokos olis maailmaan tullut uudia kesäkuulaisia :) Niin ihanaa aikaa eletään! Meillä laskettu vasta loppukuusta, mutta toki toivon , että hieman ennemmin tulee. Onhan isoveli "tilannut" vauvan syntymäpäivälahjakseen :heart: Merkkejä tulevasta oikeastaan vain supistelut joita tulee melko paljon enemmän kuin aiemmin ja ovat kivuliaampeja. Jatkuva pissahätä myös vaivaa eli oikohan pikkuhiljaa laskeutumassa... Kaikki on valmista vauvaa varten vain tuleva isä toivoo, että vielä pari viikkoa saisi odotella...liekö jännitystä vai haluaako vauvan kasvavan vielä siellä missä sen on hyvä kasvella vielä hetkisen :)
Mutta nyt aamupuuroa napaan ja sitten hetkisen kirjan ihanaan maailmaan ennen päivän touhuja! Mukavaa sunnuntaita kaikille ja toivotaan, että aurinkokin päivän mittaan meille näyttäytyisi!

Nellineiti ja bebe 36+3
 
Huomenta vain! Ja tasapuolisesti onnea kaikille vauvautuneille! Innoissani olen kaikkien kuulumisia täällä lukenut ja miehellekin aina kertonut kun joku teistä on päättänyt jakautua. ;)

Omaa napaa sen verran että olo on kuin valaalla. Maha on korkealla (sf-mitta 34cm) ja joka paikka turvoksissa. Kenkien ja sukkien laitto on yhtä urheilusuoritusta! Muuten on onneksi kaikki hyvin, vaavi raivotarjonnassa ja kovin eläväinen. Saisimmepa jo hänet syliimme <3 En ole vielä vauvan vaatteita pessyt, se olisikin tämän viikon ohjelma nro 1.

Nuppu: minä olen täällä varmaan juhannuksen ylikin. :D La on tosiaan 17.6. :)

Tämä oli tällainen nopea kirjoitus kännykällä. Ihanaa kesäpäivää kaikille ja tänäänhän alkoi meidän kuu!!

UV 37+5 & tiikerinpoikanen
 
Onnea jälleen kaikille uusille mammoille! :)

Tosiaan, tänään alkoi meidän kuu! Liekkö sen kunniaksi meidän vaavi pitänyt äiteen neljästä saakka hereillä menkkajomotusten, sukkapuikkovihlaisujen ja ihan tosi pitkien vatsan kovettumisten vuoksi. Luulin jo väliin, ettei vatsa pehmene laisinkaan, mutta sitten lämpöpussin kanssa helpotti hetkeksi. Välillä hikkailtiin ja taas kovetus, tosi inhottava tuommoinen pitkä kiristävä tunne. Saisi vielä viikon pysyä kyydissä, sitten olisi minun puolesta lupa tulla ihmettelemään maailman menoa. :)

Hyvää meidän kuuta kaikille tasapuolisesti!

Nelina 36+2
 
Meillä myös päätettiin jakautua jo toukokuussa :D

Sockervadd 30.5 poika 2,8kg 47cm rv 39+1

Ollaan vielä sairaalassa sokruseurannassa pienen kanssa mut jos kaikki muuten ok niin päästäs illalla kotiin. Mä en jaksais enää olla täällä, osasto täynnä ja meno kuin eläintarhassa ;)

Synnytys oli nopea ja osasin onneksi ennakoida kivuttomien kanssa koska oli oikea aika lähteä. Yrittivät kyllä lähettää mua kotiin kun olin vain 4 cm auki eikä supistelu ollu kivuliasta mut ei onneksi lähdetty. Kivuliaat supparit alkoivat jossain kahden aikaan kun oltiin shoppailemassa. Mies ehdotti jos käytäs vielä autoja katsomassa mut onneks ei lähdetty :D Olin sairaalassa puoli kolmen jälkeen ja poika syntyi ensimmäisellä ponnistuksella ilokaasun ja geelityynyn voimalla 15:55.

S & poika 2vrk
 
-Nuppu-: Minullahan oli radi edellisessäkin raskaudessa, kuten myös nyt. Silloin ainakin meidän tapauksessa pojalle annettiin lisämaitoa heti syntymän jälkeen kun oli ensin rinnalla ollut hetken. Sokereita mitattiin tietyin väliajoin ja syötöt tapahtui hyvinkin täsmällisesti 3 tunnin välein. Sain ensin (yrittää) imettää n. vartin, jonka jälkeen aina annettiin lisämaitoa. Yhden kerran pojan sokerit oli liian matalat(?) ja silloin ohjeena oli antaa heti lisämaitoa. Tätä rumbaa jatkui pari päivää ja silloin viimeisenä sairaalaolopäivänä lopetetiin lisämaidon säännöllinen antaminen... sitä tosin jouduttiin edelleen nälkäiselle ipanalle antamaan, koska minulla maito nousi vasta kotona kunnolla.

Onnea uusille äideille :) Täällä edelleen itse kärvistellään...yliaikakontrolli on ensi perjantaina ja ilmeisesti ruuhkaa pukkaa, koska siellä on kätilön mukaan useampia yliaikaisia samalle päivälle. Kunhan ei sitten synnyttäessä olisi ruuhkaa kuten viime syksynä kun kaveri oli synnyttämässä.. osa äideistä joutui olemaan paareilla kun ei tilaa vaan ollut.
 
Paljon on vauvoja on taas tullut! Onnea kaikille jotka ovat nyyttinsä saaneet:flower:

Omaa napaa; Hermot on totaallisen riekaleina ja haluaisin jo oman kropan takaisin kun ei oikein mitään voi enää tehdä ilman että alkaa jomottaa ja kolottamaan. Esikoisen syntymäviikot ohitettiin eilen ja odottavan aika KÄY todella pitkäksi!!

Perjantaina olin todella kipeä jo illasta menkkajomotuksia ja supistuksiakin tuli jo 3-4min välein, otin sitten panadolin johon sitten supparit laantuivat.. Tänään olen tehnyt suursiivouksen ja hieman jomottelee muttei sen kummempaa. Toivottavasti nyt aukasis hieman noita paikkoja......

Viuhti 37+1
 
Hurjasti onnea kaikille tuoreille äideille! :heart:

Täällä on kyllä olo kanssa jo suht kypsä. Tänään oltiin tosiaan juhlistamassa ystävän ylppäreitä ja sielläkin sai tasaisin väliajoin tuntea niitä ihania supistuksia, jotka oli edellisiin verrattuna jo melko vahvoja. Vauva ei oo pariin päivään hirveesti potkinut, jos siis vertaa siihen, miten tuo vielä viikko sitte tuolla masussa joras.
Limatulppakin lähti kokonaisuudessaan edellispvän ja eilisen aikana. Mulla oli koko ajan tuolla juhlissa pienen pieni pelko persiissä, että eikai synnytys nyt vielä ala. Ne supistukset oli jotain niin kipeää, ei niitä onneks usein tullut. Mut sai ainakin muut vieraat nähdä mun hienoja ilmeitä, kun yritän niistä selvitä. Ja moni kyllä mun supistusten aikana keskitty muhun, kun olis enempi pitäny keskittyä ylioppilaaseen.
Mutta vielä ollaan yhdessä koossa, ei tullu juhlista lähdettyä synnärille. :D

Joo, tosiaan nyt on meidän kuu. Moni vauva on ottanu etumatkaa ja päättänyt tulla etuajassa maailmaan. Mutta mikäs sen ihanampaa. :)

Joo, itsekin haluaisin mielellään jo oman kropan takaisin. Jos tätä vaikka sais vähän kondikseen, ennen häitä. Ja sais tosiaan laitettua itse sukat, kengät, housut jne. Eikä aina tarvitsisi miehen apua siihen, että saa sukat tai kengät jalkaan.

Nii ja miehelläkin alko nyt sitte kesäloma.
Ihanaa, että on tällänen pitkä loma, niin saa isi ja vauva tutustua kunnolla toisiinsa. Ja olla päivätkin yhdessä.

Olipa muuten yhtä kärsimystä seistä tuolla juhlissa korkokengät jalassa, eikä niissä ollut ees mitään kunnon korkoa. Oiskohan noi jalat ihan vähän turvonnu. :D No onneks siellä nyt sai "virallisen" osuuden jälkeen istua ja sitä mä totaalisesti tein. Onneks siellä oli toinenkin raskaana oleva, niin olipahan ainakin juttuseuraa, ja sellaista, että pysty juttelemaan just raskaudesta ja kaikesta.
Kyllähän siinä moni ihaili masua ja onnitteli, vaikka en itse sieltä tuntenut kuin alle kymmenen vierasta. :D

Täällä ois huomenna viikot 38+0 ja laskettuun aikaan se 2 viikkoa. Esikoinen ei ees suunnitellu syntyvänsä näillä viikoilla, ei tullu silloin ees supistuksia jos pienen pieniä harjotussuppareita ei lasketa. Tää flikka onkin sitte erilaisempi tapaus. Nyt niitä supistuksia tulee ja vahvasti veikkaan, että syntyy ennen laskettua aikaa, mutta sittenhän sen näkee, kun flikka päättää syntyä.

Ja hurjasti voimia vielä kaikille, jotka malttamattomina odottavat vauvan syntymää ja kaikille tasapuolisesti jaksamisia loppuraskauteen! :)

Susanna#1 & Flikka 37+6
 

Yhteistyössä