**Kesäkuun kullanmurut 2014** Toukokuussa

**Kesäkuun kullanmurut 2014** Toukokuussa



LASKETTUAIKA/ NIMIMERKKI / IKÄ / MONESKO LAPSI / SYNNYTYSSAIRAALA

ODOTTAJIA YHTEENSÄ:
136

giraffe / 27 / 4. lapsi / ? / kotona
werrer / 30 / 2. lapsi / ?


27.5.
popsis / 31 / 2. lapsi / EKKS ***poikalupaus

28.5.
Cherrrye / 24 / 3. lapsi / EKKS

29.5
apanapa / 34 / 3. lapsi / JS tai LS ***poikalupaus

1.6.
Pallero24 / 20 / 2. lapsi / KOS
Räsynalle / 29 / 3. lapsi / KAKS

2.6.
OneMore? / 27 / 3. lapsi/ TAYS
Lilo&stitch / 26 / 2.lapsi / TAYS
NancyC / 31 / 1. lapsi / PS ***poikalupaus
PieniEnkeli* / 24 / 1. lapsi / PHKS
-Nuppu- / 29 / 1. lapsi / K-SKS

3.6.
Nannu32/ 32 / 3.lapsi / OYS
Karoliina81 / 32 / 1. lapsi / HYS ***tyttölupaus
suza86 / 27 / 1. lapsi / PHKS
moonika81 / 32 / 1. lapsi / K-SKS
Lettuperkele / 29 / 2. lapsi / KOS

4.6.
Syysneito / 28 / 3. lapsi / ?
Isonalle / 36 / 2. lapsi / KOS ***poikalupaus
Maanu / 31 / 2. lapsi / LS
Mmmutti83 / 30 / 2. lapsi / LKS

5.6.
Menhit / 25 / 4. lapsi / PKKS
Crimson80 / 32 / 2. lapsi / TAYS
Slallu / 26 / 1. lapsi / SKS tai MKS
Sormuslinna / 34 / 2. lapsi / Ulkomailla/Pk-seudulla
Sockervadd / 36 / 3. lapsi / PS ***poikalupaus
Jousitar / 25 / 1. lapsi /PKKS
tipi81 / 32 / 2. lapsi / ? ***tyttölupaus

6.6.
Aslaki / 25 / 1. lapsi / KOS
jenzei / 28 / 2. lapsi / KYS
Taniira / 25 / 1. lapsi / KOS ***tyttölupaus
summeri14 / 28 / 1. lapsi / OYS
Janna_ / 29 / 1. lapsi / OYS

7.6.
MissMalin / 29 / 2. lapsi / TAYS
jonnamo / 20 / 1. lapsi / TAYS ***poikalupaus

8.6.
Nannenen / 26 / 1. lapsi / HYS
nasumasu_13 / 24 /1. lapsi / ?
julianna40 / 40 / 4. lapsi / K-SKS ***poikalupaus

9.6.
Taika86 / 27 / 1. lapsi / ?
.nenna. / 25 / 2. lapsi / TYKS
nasuemilia / 26 / 2. lapsi / EKKS
_Miikku_ / 34 / 2. lapsi / OYS ***tyttölupaus
-PikkuMyy / 27 / 2. lapsi / JS
miinu84 / 29 / 4. lapsi / SEKS ***poikalupaus

11.6.
Mippis / 25 / 2. lapsi / K-SKS
Lijena / 37 / 3. lapsi / OAS
nemelia/ 29 / 1. lapsi / KYS ***poikalupaus

12.6.
talvi1 / 38 / 3. lapsi / LKS ***tyttölupaus
Romanssi / 30 / 4. lapsi/ ?
emmai- / 25 / 2. lapsi / SATKS
Aela / 29 / 2. lapsi / TYKS
elpukka / 23 / 1. lapsi / KOS ***poikalupaus
ToKa89 / 24 / 1. lapsi / K-SKS ***poikalupaus
heiduli89 / 24 / 1. lapsi / PHKS ***tyttölupaus

13.6.
Odottava73 / 39 / 2. lapsi / TAYS ***poikalupaus
mudilli / 24 / 1. lapsi / HYS(?)
Katann / 25 / 1. lapsi / K-SKS ***poikalupaus
muumin / 25 / 1. lapsi / PKSSK ***tyttölupaus
Amy_mam / 28 / 2. lapsi / MKS ***poikalupaus

14.6.
Nooputin / 28 / 2. lapsi / SATKS
Hedeliini /27 / 2. lapsi / OYS ***poikalupaus

15.6.
sassunen / 28 / 3. lapsi / JS
Jeniita / 23 / 1. lapsi / PHKS
Orange80 / 34 / 3. lapsi /EKKS
summer82 / 31 / 3. lapsi / K-HKS
Mariska* / 29 / 2. lapsi / LS ***poikalupaus
satulu / ? / 1. lapsi / KOS ***poikalupaus

16.6.
FLV / 31 / 3. lapsi / OYS
Susanna#1 / 20 / 2. lapsi / SATKS ***tyttölupaus
moonika84 / 28 / 1. lapsi / TYKS
norappi / 27 / 1. lapsi / TAYS

17.6.
Marilou / 25 / 2. lapsi / MKS
Larenzia / 25 / 1. lapsi / SATKS
bumbis / 25 / 2. lapsi / KHKS ***tyttölupaus
Dogtor / 26 / 3. lapsi / KYS
uma82 / 31 / 2. lapsi / KYS ***tyttölupaus
Upseerinvaimo / 23 / 1. lapsi / KOKS ***poikalupaus

18.6.
~Viipukka~ / 32 / 1. lapsi / SEKS
Vilkkustiina / 28 / 2. lapsi / E-KKS
Lyde / 31 / 2. lapsi / PHKS ***tyttölupaus
havajipaita / 28 / 2. lapsi / TYKS
TriplaNasu / 24 / 3. lapsi / TAYS
Redwing blackbird / 29 / 1. lapsi / OYS ***tyttölupaus

19.6.
Sanna-M / 28 / 3. lapsi / PHKS ***tyttölupaus
illusiah / 26 / 2. lapsi / SAS tai TYKS
hipheihurraa / 19 / 1. lapsi / KOKS
Monaski / 25 / 1. lapsi / TAYS
Jansson / 34 / 1. lapsi / LS ***tyttölupaus
AnemoneL / ? / 3. lapsi / ?
Innukka / 36 / 5. lapsi / ?

20.6.
Elinasics / 24 / 2. lapsi / PHKS
Briit / ? / 1. lapsi / KAKS

21.6.
Pikkupeikko85 / 28 / 3. lapsi / K-SKS
Naive88 / 25 / 2. lapsi / TAYS
silent / ? / 2. lapsi / TYKS
Viuh_ti / ? / 2. lapsi / LPKS ***tyttölupaus

22.6.
Anskuliini / 24 / 2. lapsi / OYS
kampanisu / 23 / 1. lapsi / LPKS
Minnah88 / 25 / 1. lapsi / KYS ***poikalupaus
Anniinaballeriina / 28 / 2. lapsi / OYS ***poikalupaus
Onyks / 29 / 4. lapsi / JS
Alexandra1 / 24 / 1. lapsi / TYKS ***poikalupaus
PikkuToka / 26 / 2. lapsi / OYS
pikkumöntti / 21 / 1. lapsi / NKL ***tyttölupaus
Inksulainen / ? / 1. lapsi / OYS

23.6.
Friude / 24 / 3. lapsi / LPKS
taiska87 / ? / 3. lapsi / K-PKS
Tinzu84 / 29 / 2. lapsi / KOS ***poikalupaus
mirkku78 / 36 / 2. lapsi / K-SKS tai KYS ***poikalupaus
cherba / 23 / 1. lapsi / TYKS ***poikalupaus
myhkäri / 32 / 3. lapsi / KYS

24.6
Chelsea2011 / 32 / 6. lapsi / K-HKS

25.6.
espe-- / 25 / 2. lapsi / K-HKS
elovena79 / 34 / 2. lapsi / TYKS ***tyttölupaus
Jepu85 / 28 / 1. lapsi / OYS ***tyttölupaus
LuckyLucia / 38 / ? / JS ***tyttölupaus

26.6.
Sachiel / 27 / 1. lapsi / TAYS ***poikalupaus
nellineiti75 / 38 / 4. lapsi / VKS ***poikalupaus
InMyDreams / 38 / 1. lapsi / ? ***tyttölupaus
MMMJ / 22 / 1. lapsi / OYS ***tyttölupaus
Malaika_mama / 24 / 1. lapsi / ulkomailla ***poikalupaus

27.6.
Krish73 / 40 / 1. lapsi / ?
Marika90 / 23 / 1. lapsi / KOS
Smurde / 22 / 1. lapsi / HYS
Nelina / 27 / 1. lapsi / ?
annales / 34 / 3. lapsi / K-SKS

28.6.
Pieni riiviö / 35 / 3. lapsi / TYKS
MaMaFor3 / 35 / 3. lapsi / TAYS ***tyttölupaus
AnnaOnni / 31 / 3. lapsi / SEKS ***tyttölupaus
Tige / 25 / 3. lapsi / TYKS
sabsu77 / 36 / 2. lapsi / KOS ***poikalupaus

29.6.
Piukke / 28 / 2. lapsi / PHKS
Tintsuliini / 32 / 1. lapsi / KOKS

30.6.
Nannuliini- / 27 / 1. lapsi / TYKS
Aapaliini / ? / 6. lapsi / ? ***tyttölupaus

1.7.
ÄitiKohtaNeljälle / 28 / 4. lapsi / ?

2.7
eltsu81 / 32 / 2. lapsi / HYS


Surun kohdanneet: :'(
Pinkula
Maarii
Cinderella85
Emotar
sunflower86
Riiviöiden äippä
Ma&Mi
Mangona




Syntyneet:

17.4 / Odottava73 / rv 31+6 / poika 2195 g ja 45 cm
2.5 / jenzei / rv 35+0 / poika 3250 g ja 49 cm
4.5 / suza86 / rv 35+5 / poika 2860 g ja 50 cm
12.5 / NancyC / rv 37+3 / poika 2820 g ja 48 cm
13.5 / Amy_mam / rv 35+4 / poika 1850 g ja 42,5 cm
15.5 / bumbis / rv 35+2 / tyttö 3040 g ja 49 cm
17.5 / Taniira / rv 37+1 / tyttö 2660 g ja 47 cm
24.5 / Lettuperkele / rv 38+4 / poika 4095 g ja 51 cm
26.5 / Miinu84 / rv 38+0 / poika 3450 g ja 51 cm
27.5 / Jousitar / rv 38+5 / poika 3120 g ja 50 cm
27.5 / pikkumöntti / rv 36+2 / tyttö 3500 g ja 50 cm
29.5 / Isonalle / rv 39+1 / poika 3830 g ja 53 cm
29.5 / julianna40 / rv 38+4 / poika 3800 g ja 51 cm
30.5 / elpukka / rv 38+1 / poika 2345 g ja 46 cm



Kesäkuun kullanmurut 2014 - vauvat 0-12 kk (yleistä löpinää vauva-ajasta)
Kesäkuun kullanmurut suljettu kerho (vapaampaa hölinää)



Edelliset ketjut:

Kullanmurut huhtikuussa
Kullanmurut maaliskuussa
Kullanmurut helmikuussa
Kullanmurut tammikuussa
Kullanmurut joulukuussa
Kullanmurut marraskuussa
Kullanmurut syys-lokakuussa



Päivityspyynnöt punaisella!


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SEKS = Seinäjoen Keskussairaala
SATKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NancyC
Toukokuu! Vihdoin!

Ensimmäinen kesäkuinen jo syntynyt ja tässä kuussa lista pitenee.

Ihan kohta on meidän "virallinen" kuu. :heart:

Lettu ja Kornelius 35+2
 
Kiitos Lettu uudesta pinosta!
Aamun ensimmäinen ajatus oli, että ensi kuussa meillä on vauva!!! :heart:
Se on kyllä kaiken tämän vaivan ja hampaiden kiristelyn arvoista.
Päivän sanoma siis, jaksamista kaikille ja nautitaan vappupäivästä.

Mä alan nyt tekee vappubrunssia läheisille ja ystäville!

Lyde 33+1
 
Huomenta, täällä jo aamulla ulkoiltu koko perhe ja nyt pikku hiljaa ruuan laittoon. Räntää tuossa sateli eikä kyllä yhtään tunnu toukokuulta :)

Mutta täällä kaikki kunnossa, eilen illalla särki päätä aika ikävästi ja heti mittailemaan paineita, mitkä oli kyllä hyvät, eli ei ainakaan vielä ole hätää. Vauva potkii ja hikkailee usein, maanantaina neuvola. Tässähän tämä vappu menee, mutta uskomatonta että ensi kuussa on jo mahdollisesti vauva sylissä. :) Jos menee sen 2 viikkoa yli, on se jo heinäkuu kun meidän pikkuinen syntyy, toivottavasti kuitenkin tulee jo aiemmin.

Sanna-M ja Papu rv 33
 
Heippa Kaksplussalaiset ja Onnittelut ensimmäiselle jo syntyneelle ja Odottava73 äidille <3

Meillä meni kevät hujauksessa töitä tehden hullun lailla, nyt on mammalomailtu jo viikon verran. on tämä ihanaa. pääsee aloittamaan pesäilyn ihan kunnolla kun ei ole hoitolapsia asuntoa sekoittamassa. Miettikääs että ensi kuu on meidän kuu. <3 Oooooo en millään malttaisi odottaa, että saa nyytin syliin. Ihanaa Vappua kaikille!
 
Kiitokset hyvästä palvelusta Letulle! :flower:

Viimeinkin toukokuu ja todellakin olen päättänyt synnyttää tässä kuussa! :LOL: En jaksa enää odottaa! No se jää nähtäväksi mitä masukki tästä ajattelee ja jos on kuin veljensä tällä hetkellä 6-v uhmassa eikä usko mitään niin varmasti sitä kiusallaankin venyy oleskelemaan yksiössään kesäkuun puol väliin ;)

Allergia on ihan kauhea olen aivastellut niin et vatsa ja kyljet on ihan kosketus arat. Öisin en saa enää kunnolla nukuttua ja viime yönä kävin kolme kertaa vessassa :headwall:

Vappu on menny vähän ohi ja harmittaa lasten puolesta. Isot vappupallot käytiin hakemassa ja eilen syötiin herkkuja ja juotiin simaa mut serpentiinejä ja puhallettavia ilmapalloja en saanu kaivettua kaapista :( Meil on ollu traditiona käydä piknikillä vappupäivänä kavereiden kanssa mut tänä vuonna en vaan saanu itseäni tsempattua siihenkään. Olen vaan jotenkin niin alamaissa tai ärsyyntynyt kaikesta...

Kirjoitin just seinäkalenteriin toukokuun menot poikien treenit, turnaukset, harkkamatsit ja pelit, hammaslääkärit, eskaritutustumisen ja muut tärkeät tapahtumat missä pitää olla et olis miehellä jotain hajua tästä arjesta jos ja kun itse olen sairaalassa. Puuhaa kyllä näyttää riittävän eikä tässä kyllä olis ylimääräistä aikaa synnyttää :LOL:

Vappufiiliksiä toivottelee S 35+0
 
Hauskaa vappua kaikille!
Täällä tänään 36+0 ja fiilis aika kurja. Maha on iso, isoin mitä mulla on ollut, mutta jätkä on kuitenkin tosi pieni. Neuvolatäti kuvaili harvinaisen siroksi tapaukseksi, ultrassa oli siellä -2 ja -1 käyrien välillä. Painoa on tullut viime aikoina jopa kilo per viikko, nyt on 10 kiloa yli aloituspainon, en ole kertaakaan lihonnut raskausaikana näin paljoa. Osa on turvotusta, osa silkkaa läskiä.

Kun olen pystyssä vauva painaa virtsarakkoa ja liitoskipuja on alkanut kävellessä tulla. Istuen voin olla pari tuntia ilman vessakäyntiä, seistessä saan käydä puolentunnin-tunnin välein. Yöllä juoksen jopa kerran tunnissa vessassa. Olisin niin valmis synnyttämään. Pojatkin vaan sairastelevat ja tappelevat, pienempi ei suostu enää potalle, vaan pissii ja kakkaa housuun tai lattialle tai sohvalle. Isommalla on myös joku uhma, kiusaa pikkuveljeä 5-veen innolla. Ainoa positiivinen juttu on se, että isompi on vihdoin alkanut nukahtamaan omaan sänkyyn ihan itsekseen ja pysyykin siellä koko yön.

Viime viikolla lääkärineuvolassa kohdunsuu oli pehmeä ja kiinni ( päästä jonkin verran auki, mutta niin on ollut koko raskauden) ja 3 cm pitkä. Edistystä ei ole siis tapahtunut juuri ollenkaan, vaikka niin toivoin ja aikaisemmin kohdunsuu on jo ollut kypsempi tässä vaiheessa. Vauva ei varmasti synny ennen kesäkuuta, masentaa. Viime yönä synnytin unessa pienen tummatukkaisen poja , joka oli tosi söpö, muistutti huomattavasti pojan kaveria. Vauva syntyi meidän sohvalle ja yritin herätellä muita, että soittaisivat ambulanssin, mutta kaikki vaan nukkuivat.

Apanapa ja nimetön jätkänpätkä 36+0

Ps. Nimiehdoituksia otetaan kiitollisuudella vastaan. Haussa suomi-enkkusuuhun sopiva pojannimi, jossa on B tai D. Ei Sebastian, Benjamin tai Daniel-tyylisiä , vaan mielellään lyhyempiä ja ei mitään hienostelunimiä.
 
Kiitos Letulle uudesta ketjusta! :) On se vaan hurjaa, että meidän kuukausi on seuraava. Voitteko uskoa todeksi!! Mä en meinaa. Vaikka maha on iso ja into suuri, en meinaa tajuta, että kohta meillä on vauva sylissä. Ei sitä varmaan tajuakaan ennen kun se on oikeesti täällä kotona se pikkuinen.

Onko teillä synnyttäneillä ollut yhtään aavistusta aiemmissa raskauksissa, että synnytys alkaa lähipäivinä? Vai alkaako se aina ihan yllättäen? Mulla ei oo yhtään sellainen olo, että vauva syntys vielä pitkään aikaan.

Kasenja Mulla alkaa maanantaina vko 36 ja oon lähdössä noin 300 km päähä matkalle. Autolla olis tarkoitus matkustaa, mutta en oo itse ratissa. Mulla on ihan hyvä mieli lähteä, koska olo on hyvä. Mulla ei myöskään istuminen oo mitenkään erityisen hankalaa. Kyllähän se vähän on mielessä käynyt, että mitä jos se synnytys alkaskin tuolla reissussa, mutta en usko, että alkaa. Sitä paitsi isoon kaupunkiin oon menossa niin onhan sielläkin sairaaloita! Mieskin on mukana, niin ei tässä hätää ole. Mutta näinhän se on, että ei näitä voi ennustaa - oloja siis. Yhdellä kollegalla alkoi synnytys 2 kk etuajassa ihan tosta noin vaan. Hänellä vaan meni lapsivesi yhtäkkiä ja synnytys käynnistyi. Kertoi, että ei ollut sitä ennen mitään tuntemuksia ollut, että vauva syntyisi.

Äitiyslomalla on kyllä ihana olla. Oon nauttinut siitä, että ei oo kiire mihinkään ja elämä on jotenkin pysähtynyttä hyvällä tavalla.

-Nuppu- ja Vauva 35+3
 
Juurikin tänään selitin miehelle, että tämä raskaus ei varmasti mene yli kuten edellinen. Ja jos muut täällä jo odottaa syntymistä, niin mie hoen vaa miehelle "ei vielä, mie en taho!" Pientä ahdistusta ilmassa synnytystä ajatellen...

Olo on välillä ihan ok ja lenkilläkin pystyy käymään koiran kanssa hyvin. Toisina päivinä taas jomottaa milloin mihinkin kohtaan ja ei tee mieli muuta kuin maata sohvalla.
Ja jos vielä saa lisää valittaa, niin perskuleen hiivakin hiipi kylään tässä loppumetreillä..

Popsis & tyyppi 36+2
 
Moikka, eilen pakkailin jo sairaalakassia ja oli kauhean vaikea päättää vauvalle kotiutumisvaatteita kun 2 edellistä on olleet talvivauvoja, otin sellasen hupputakina ja siihen housut, sellasta pehmeää kangasta ja bodyn, hatun ja sukat ja päälle villasukat sekä peiton jos tulee kylmä. :)

Alapää ihan kipee, en tiiä painaako jo vauva siellä vai mikä mutta sattuu kävellessä, no maanantaina neuvola jossa selviää miten päin toi vauva tuolla on, on kyllä jo pää aika alhaalla kun painaa ja potkut tuntuu kylkiin. :)

Sanna-M ja Papu rv 33+1
 
Ihan alkuun...Letulle kiitoksia uudesta pinkasta :flower:

Se olis sitten tosiaan toukokuu... vappu vietelty rauhallisissa merkeissä ja tänään vapaapäivä ja ensi viikolla vielä 3 työpäivää ja sitten lomille :D

Sektiosta oli puhetta, mä jotenkin toivon, että saisin sektion, lantio ahdas ja edelleen olen aika varma, että vauveliini perätilassa. En halua lähteä synnyttämään pelokkaana, kun edellinen synnytyskin meni hätäsektioon... Ensi viikolla sitten sype ja toivon, että minua kuunnellaan. Ja kenties ultralla katsottais miten päin tuolla masussa elellään...
Kääntöön en myöskään aio suostua...

Muutoin täällä voidaan kyllä hyvin, masu ei ole mikään älyttömän iso, mutta toki kenkien laitto yms, kumartelu on hankalaa. Kipuilujaan ei ole, hävis ne liitoskivutkin johonkin.. :O
Oikeastaan nautin olostani ja masu on kaunis. :heart:
Yöt toki alkaa olla repaleisia, vessassa juoksua ja levotonta unta muutenkin. Tylsistyttää nukkua vaan vasemmalla kyljellä ja varsinkin, kun hyvää asentoa ei ole aina helppo löytää...

Mukavaa viikonloppua kaikille =)

Amy & masuasukki 34+0 POKS!! :heart:
 
Letulle kiitokset uudesta pinosta. Tässä kuussa varmaan tulee jo muitakin tuohon synnyttäneet listaan! Jännää!!:D

Amy_mam toivon,että sulla on onnistunut sype käynti.

Nuppu kyseli noista aavistuksista. Mulla on nyt kolme synnytystä käynnistyny ihan puskista. Siis niin,että ei oo ollu pienintäkään fiilistä tai tuntemusta siihen et synnytys ois alkamas. Ekas ja kolmannes käynnistyi vesien menolla. Nousin vaa sohvalta ja samas hulahti. keskimmäisen synnytys käynnistyi supisteluilla.Aamulal ei mitää merkkiä mistään ja siitä pari tuntia niin supisteli jo tosi kipeää. Että,kyllä voi alkaa ilman mitään aavistuksia!=)

Omaa napaa: Keskiviikkona oli äitipolilla kontrolli uä hippusen vasemman aivokammion takia. No se todettiin suht normiksi->tullaan ultraamaan syntymän jälkeen.MUTTA nyt sitten huolta aiheuttaa istukka. Ja tää kaikki tuli nyt ihan puskista mulle:OELi lääkäri ultras ja tuumas,että istukka on 1,13cm päässä kohdunsuulta ja heillä on vähän aina mietinnässä voiko silloin synnyttää alakautta.Tähän asti ei oo siis kukaan lääkäri puhunu mitään koko istukan paikasta???No eipä siinäkään vielä kaikki..Tämä lääkäri oli siis TAYS:stä tullu meille ja soitti sit siinä puhelun röntgenosaston ylilääkärille. Ja ystävällisesti vasta puhelun JÄLKEEN selitti mulle mistä on kyse.
Eli nyt sitten vielä joudun tiistaina magneettikuvaukseen jossa selvitetään mihin istukka on kiinnittinyt,Kohdun seinämään (niin kuin yleensä) vai kohtu lihakseen,jolloin ei siis irtoa itsestään synnytyksen jälkeen.Mä olin kyllä ihan puusta pudonnu. Siis miten tollasta ei oo muka aikaisemmin huomattu?????Ainahan se istukka on tsekattu ku on ultrattu???!

Nyt olo ihan sekava,mä kammoan niin ahtaita paikkoja...pelkkä ajatus sinne putkiloon menosta:(Nii ja se,että sielä saa sitten nököttää selällään..en pysty olla paria minuuttia kauempaa ja ahdistaa yli kovaa hengistystä.JA tuntui,että se röntgen puolen lääkäri oikee ees tajunnu mitä multa pitää sit kuvata ja miks..

No näillä mennään,toivotaan että kaikki on kuitenkin kunnossa ja saan mennä ihan normi alatie synnytykseen.Ja tietty hyvä et etukäteen tutkitaan.


Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua masun kasvattajat!!

Miinu ja Hippunen 34+4

Nii ja blogis on mun kotiintulo vaate pohdintoja ja pinniksen petailuja=) unelmien elämistä
 
Kääks, nyt kyllä iski pieni paniikki kun kävin kurkkaamassa pikaisesti Miinun blogia :) Ihanasti sulla on hoitotarvikkeita korissa, pinnis laitettuna yms, jotenkin jo niin valmista pienen tulla kotiin. Mitä meillä on... Pinnis täynnä tavaraa (okei, koottu sentään, kun ei koskaan jaksettu purkaa sitä esikoisen jäljiltä), hoitopöytä täynnä kaikkea turhaa mille en vaan ole keksinyt paikkaa, vaatteet ties missä. APUA! Pitäiskö jo ryhdistäytyä ja tehdä jotain sen eteen että tää saattaa oikeasti vaikka syntyäkin joskus? Oon jotenkin niin tuudittautunut siihen uskoon että tää joko käynnistetään rv 41+5 jälkeen tai sitten syntyy suunnitellulla sektiolla ja mulla on sitten hyvää aikaa pakkailla ja laittaa kotia kun tietää päivämäärän tai tuskastelee kun tää ei vaan synny. Mutta mitäs jos lähtö tuleekin eri mallilla kuin kuvittelen... Voi, mistä sais ostaa itselle kodinlaittopuuskan? Ostettavaa ei kai enää ole kuin vaipat ja korvikkeet ja uusia tutteja tuttipulloihin ja ne mies voi ostaa sitten kun vauva on jo syntynyt. Vaatteita on esikoisen jäljiltä mielettömät pinot, pitäis nyt vaan kaivaa ne esiin ja keksiä niille paikka :)

Isonalle 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: Miinu84
Isonalle no mullaki tuo kodinlaitto iski tehokkaasti päälle,kun isäntä tuumas,et ajattele tästä pari vkoa ja esikoinen oli jo syntyny!Vauhdilla kamat paikoilleen:LOL: Varmaan tää menee sinne 41+5 ja sitten saan käydä puristelemas pölyjä peiton päältä:D

Ja oon kyllä muutenkin semmonen ihminen joka tykkää laittaa kaikki valmiiksi,osa mun valmistautumista tulevaan.

Mä meen nyt alottelemaan mattojen pesua:LOL:
 
Hei vaan te kaikki ihanat kesämasut!

Täällä on niin kiva käydä lukemassa kuulumisia! :)

Mä hankin pian vip-kortin synnärille...olin siellä taas tänään monta tuntia. Eilisestä aamusta vuotanut/tihuttanut jotain ja supistuksia tullu ympäri vuorokauden 5-15min välein, osa sattuu hurjana, osa ei. Tänä aamuna olo erityisen huono ja kipeä, kuumettakin nousi. Soitin neuvolaan, josta käskettiin soittaa synnärille. Sinnehän ne passitti käymään, kätilö vielä sanoi, että varaudu että jäät osastolle...

Käyrillä olin pitkään, supistukset piirtyi ja kätilö ihmetteli miten ne on pitkiä ja voimakkaita. Pissa puhdas, verenpaine ok. Vauva oli eilisestä iltapäivästä hyvin vaisu liikkeissään, ei yölläkään myllännyt, mutta käyrillä ollessa livahteli karkuun vähän väliä. :D

Lääkäri otti strepton ja sen lapsivesikokeen (ei ollu lapsivettä kuitenkaan!!), teki sisätutkimuksen käsin ja ultralla... Kohdunsuu on pehmeä, kaulaa 2cm, mutta kun ultrasi ja painoi mahan päältä niin kuulemma sisäsuukin lähti avautumaan ja sikiöpussi (?) on ihan hollilla, että millon puhkeaa eli vedet menee.

Vauvan painoarvio oli 2500gr, joten saisi tuo vielä kasvaa, ees viikon tai kaks. Mutta eivät pidättele, jos synnytys käynnistyy. Lääkäri sanoi, että synnytys ei oo vielä käynnissä, mutta käynnistymäisillään...voi mennä muutama tunti tai päivä...tai 2vkoa. Epäili ettei yli 2vkoa pysy kuitenkaan. Saa nähdä!!!

Sain päättää jäänkö osastolle vai kotiin lepäämään... no arvaatte varmaan, ett kotona olen. :) Supistelee edelleen tiheästi ja kipeästi, painaa peppuun etenkin ja alapää muutenkin kipeä... :( Ja olo kuumeinen ja kurja. Oonkohan mä seuraava???

En meinaa jaksaa enkä pystyä lasten kans olemaan, mut pakkohan se on... vauvan sänkykin on edelleen varastossa ja oisko nyt aika pakata sairaalakassi... ; D

Aurinkoista viikonloppua! Voikaa hyvin!

-julianna rv 35/36 (ei tietoa kumpi)
 
Heipä hei!

Jahas, se olisi sitten toukokuu täällä. Huomenna kuukausi laskettuun aikaan, ou mai gaad! :p Yhtään en pistäisi pahaksi, jos vauva päättäisi tulla tämän kuun loppupuolella.

Tänään oli vihdoin neuvola, kun maanantain aika peruttiin ja siirrettiin täksi päiväksi. Pissa oli puhdas, hemppa 130, turvotukset ++, painoa tullut parissa viikossa yli 3 kiloa, sykkeet 140-156, rt edelleen ja toivottavasti nyt myös jää tuohon, sf-mitta 34,5 cm, liikkeet ++. Viikon päästä on viimeinen neuvolalääkäri, jossa vielä ultrataan ja katsotaan varmaan myös se synnytystapa yms. Nyt onkin sitten loppuraskauden joka viikko neuvola, paitsi ensi viikolla tosiaan tuo neuvolalääkäri. Valitin terkkarille selkäkivusta ja siitä, etten saa nukuttua sen takia sekä sormien jatkuvasta puutumisesta ja ranteiden kipeytymisestä. Sain lähetteen fyssarille, joka katsoo tuota selkää. Täytyy maanantaina aamulla soitella heti aikaa. Varasin myös itse raskausajan hieronnan maanantaille, jos siellä saataisiin tuo hermopinne selästä laukaistua. Verenpaineet ovat nyt karanneet käsistä selkäsäryn ja nukkumattomuuden takia ja mittaan kotona koko ajan 145/95 arvoja ja neuvolassa oli 147/109. Ei siis ole raskausmyrkytystä, koska pissa on puhdas, päätä ei särje eikä ole mitään muita oireita. Mutta kuitenkin pitää soittaa sairaalaan, jos kotona tulee 150/100 arvot.

Ensimmäinen mammalomaviikko takana ja aika on mennyt hurjaa vauhtia. Tuntuu, etten ole ehtinyt mitään tekemään. No, oltiin me siellä reissussa pari yötä ja sitten oli vappu, joten ei tässä normaaleja arkipäiviä ole ehtinyt hirveästi olemaan. Joudun myös päivisin nukkumaan päikkäreitä, kun yöllä en saa nukuttua, niin tietysti sekin nopeuttaa päivien kulumista. Vauvan huone ja tavarat ovat onneksi jo muuten kunnossa, vaatteet pitää vielä pestä ja silittää ja se sairaalakassi pakata. Mutta muuten täällä kotona olisi kaikennäköistä puuhasteltavaa :) Muutama kaappi pitäisi siivota ja ikkunat pestä, jos vaan jaksan. Ajattelin myös leipoa ja tehdä ruokaa pakkaseen valmiiksi.

Viimeinen perhevalmennus ennen synnytystä on ensi viikolla ja sinne tulee kätilö kertomaan synnytyksestä. On varmasti mielenkiintoinen ja hyödyllinen kerta.

Kasenja, mäkin olin tosiaan Päivä Tukholmassa –risteilyllä tällä viikolla ja reissu meni hyvin. Kyllähän sitä vähän jännitti, että mitäs jos se vauva lähtee syntymään, kun ollaan keskellä merta jossain Suomen ja Ruotsin välissä. Mutta mulla ei ole ollut mitään ennakoivia tuntemuksia, yhtäkään supistusta ei ole ollut.

Miinu84, kuulostaa erikoiselta, että sulla ei ole katsottu sitä istukan paikkaa aikaisemmin. Mulla on katsottu sekä nt-ultrassa että ru:ssa ja samoin vielä 4D:ssä katsottiin istukan paikka. Magneettikuvaus kuulostaa kyllä vähän ahdistavalta, jos pitää tosiaan selällään maata. Saisikohan siellä olla kyljellään? Eikö se kuitenkin kestä useamman minuutin? Mä olen kerran ollut siinä putkessa, kun kuvattiin olkapää ja se kesti muistaakseni 30-45 minuuttia. Ja oli tosi ahdistavaa, kun ei saanut yhtään liikkua. Niin ja kivannäköinen blogi sulla :)

Isonallen itkukohtauksia nauroin minäkin ihan ääneen :LOL:
?
Oli vielä paljon muitakin, joille piti kommentoida, mutta nyt ei jaksa :headwall:

Karoliina & Kepa 35+3
 
PIKAKYSYMYS!

pesettekö kaikki vauvan vaatteet ennen käyttöönottoa? Olin siinä olettamuksessa, että tietty pesen, mutta nyt tulin miettineeksi että kuinka esim. Hm vaatteet venähtää jne. Varmaan ainakin bodyt ja housut(iholle tulevat) tulee pestä? Onko täällä joku joka ei pese?

Typeriä kyselen, muttaku ei voi tietää.
 
Minä olen kyllä pessyt kaikki vauvan vaatteet, oli ne sitten uusia tai ystäviltä lainassa. Ihan äp toppapuvun ja makuupussinkin pesin. Silittänyt en kuitenkaan ole kuin harsot, lakanat jne. Moni kuulostaa kaikki vaatteetkin silittävän. :) Tuo peseminen ja kaappiin järkkääminen on jotenkin niin ihanaa valmistautumista.

Täällä voidaan ihan entiseen tapaan, päivittäin supistelee kivuttomasti mutta aika paljon kyllä tulee touhuiltuakin aina kun jaksaa. En oo kokenut, että supistelisi vähemmän vaikka olis vaan jouten.

Muutamana päivänä iho on kutissut melkolailla, lähinnä reidet ja selkä. Oon vielä pitänyt sitä ihon kuivuutena kun ei ole päivittäistä ja rasvaus yleensä auttaa. Täytyy ottaa ensi neuvolassa puheeksi tai tarvittaessa soitella aiemmin.
Mukavaa viikonloppua!
Nelina 32+0
 
Taniira Mä oon pessyt ihan kaikki vauvalle tulevat vaatteet, lakanat, petauspatjan, peiton, pinniksen pehmusteet ja jopa kosteussuojan. Mä kutian ite kaupan jäljiltä vaatteista, niin tuntuu epämiellyttävältä ajatus, että laittaisin vauvan ihoa vasten pesemätöntä. Mutta eihän niitä varmaan oo pakko pestä, kun ei monet aikuisetkaan pese uusia vaatteita. Silittänyt en oo mitään, kun en muutenkaan silitä vaatteita enkä lakanoita.

Musta noita vaatteita on ollut ihana pestä ja laitella kaappiin :heart:

Kiitos Miinulle synnytyksen alkamiskokemuksista. Kertokaas muutkin, miten teillä alkanut synnytykset!

-Nuppu- ja Vauva 35+4
 
Mun eka synnytys käynnistyi lapsivedenmenolla kesken yöunien, edeltävästi ei ollu mitään oireita. Supistukset alkoi kyllä tunnin sisällä vedenmenosta.
Seuraavat kaksi raskautta on supistellut loppuraskaudesta viikkoja ja valmistellut paikkoja hyvin. Jonakin päivänä sitä vaan on todennut että kai se on lähdettävä ja toivottavasti tämä on nyt sitä itseään ja synnärillä olenkin ollut jo 6-7cm auki.

Mä odotan ens keskiviikon lääkärineuvolaa, edellinen ollu 5 viikkoa sitten! Ahdistaa puntarilla käynti :( tuntuu että paino vaan nousee ku tulee syötyä liikaa eikä liikkua voi paljoa.
Kiinnostaa kohdunsuun tilanne ja tarjonta, toiv on pää alaspäin niinku luulen.

Juliannalle tsemppiä!

Romanssi rv 34+2
 
Viimeksi muokattu:
julianna40 tsemppiä sinne ja toivotaan että kaikki menee hyvin ja pieni tulee kun on valmis :heart:

Eilisessä neuvolassa kaikki ilmeisesti niin hyvin kun nyt näillä viikoilla voi olla. Kipuja vähän siellä sun täällä ja paino nousee ihan liikaa... Parasta kuitenkin oli että th;n mielestä kaveri olis kääntynyt ja alhaalla odottelemassa kiinnittymistä. En ollut uskoa ja täti melkein närkästyi siitä :whistle: Hän kuitenkin tunnusteli vatsaa pitkän aikaa ja selitti missä on jalka ja peppu. Kai se vaan on uskottava vaikka möyrintä tuntuu edelleen jokapuolella niinkuin tähänkin asti enkä ole mitään käännöstä huomannut. Olen todella onnellinen jos näin tosiaan on mutta tuuletan vasta äippäpolin jälkeen :D

Kaikki vaatteet ja asusteet, peitot ym olen pessyt ja laittanut valmiiksi lipastoon. Kotiutumisvaatteitakin olen jo katsonut mutta vielä en ole laittanut mitään valmiiksi. Olen saanut uuden lemppari merkin Lundmyr of sweden ja Älskling sarjaa, jota on tullut vähän hamstrattua vaikka mitään en enää tarvitsisi. Nyt odottelen postia jos saisin viimeisimmän shoppailut kotiutumisvaatteiksi :D Ja onhan sillä säälläkin aika suuri merkitys jos on kuin nyt 5 astetta lämmintä tai sit kesäkuussa 20 astetta. Saattavat asut vaihtua vielä muutamaan kertaan :LOL:

Esikoisen synnytys käynnistettiin ja kesto oli 1:25 min, ponnistus 3 min. Toisen kanssa käskettiin tulemaan heti kun siltä tuntuu. RV 39 tuli vaan sellainen fiilis et jos nyt kuitenkin tämä olis tässä kun alkoi supistella vähän tiukemmin ja useammin. Supparit havaitsin noin klo 14 aikaan ja silloin olin esikoisen kanssa ruokakaupassa ja siitä ajelin kotiin tein ruokaa ja kun eivät supparit helpottaneet soitin miehelle ja mun vanhemmille. Mun faija heitti mut synnärille ja olin siel noin neljän aikaan silloin vielä ei ollut tullut yhtään oikeasti kipeää supparia, eikä mua otettu mitenkään tosissaan. Kätilö tarkasti tilanteen ja totesi synnytyksen olevan käynnissä ja olin jokusen sentin auki. Mies ehti kuudeksi sairaalaan ja kävimme kahvilla siellä sain ensimmäisen kipeän supistuksen ja sit tuli hoppu takaisin osastolle kun alkoi samalla ponnistuksen tarve. Poika syntyi noin tunnin päästä 19:05 :heart: ensimmäisellä ponnituksella kun sain luvan ponnistaa :)

S 35+2
 
Letulle kiitos taas uudesta pinosta. Hurjan nopeasti aika menee!

julianna40 tsempit sinne!

Mä oon tällä viikolla ravannut kaks kertaa neuvolassa kun noita verenpaineita ja pissaa seurataan (toki seuraan niitä myös kotona päivittäin). Verenpaineet on ollu nyt ok, mutta pissassa on proteiinit ollu pari päivää yhdellä plussalla. Olo on kuitenkin hyvä eikä oo muita huolestuttavia merkkejä. Ohjeena oli että heti päivystykseen jos olo huononee tai verenpaineet taas nousee.
Mun oma terveydenhoitaja ei edelleenkään osaa varmaksi sanoa onko vauva raivotarjonnassa, enkä osaa minäkään. Joka kerta kysyy että missä tuntuu vauvan potkut, mutta kun mun mielestä tunnen joka puolella liikehdintää ja möyrimistä, en osaa varmaksi edes sanoa mitkä on potkuja ja mitkä esim. käsien räpiköintiä ym. liikehdintää. Tosi vähän mun mielestä tuolla ylhäällä tuntuu mitään. Ois vaan kiva saada varmuus siitä miten päin siellä majaillaan.
Miten ja missä teillä muilla tuntuu vauvan liikkeet ja potkut?

Mä oon myös pessyt kaikki vauvan vaatteet, lakanat ym. Nyt alkaakin olla kaikki valmiina vauvaa varten, lukuunottamatta rasvoja, vaippoja ym. pientä. Paitsi sitteri ja turvakaukalo puuttuu mutta ne haemme ens viikolla :)
Viime viikolla käytiin ostamassa vaunut ja päädyttiin Brio Happyjen sijaan Emmaljungan edge duoihin. Oli ne vaan niin paljon paremman oloiset ja näköiset ja paljon tukevammat! Kaikenlisäksi niissä oli niin hyvä tarjous että hinta oli melkein sama mikä Brioissa olisi ollut.

Sairaalakassia vois pikkuhiljaa alkaa miettimään ja pakkailemaan.

Hyvää viikonloppua kaikille! :)

elpukka & papu 34+2
 
elpukka, mulla tuntuu potkut vasemmalla nivusen kohdalla, tuntuu että iskis kohta reiteenkin jos vaan saisi tilaisuuden. Pää tuntuu välillä kovana pallona rintojen alla oikealla ja kädet taitaa heilua siinä sitten välillä mukana. Joskus taitaa oikoa jalkojaan niin, että potkii myös tossa aika keskellä vatsaa, käsistä tulee musta kevyempi hipellys. Eli näin siis liikkeet tukevasti istuvalla kaverilla :) Esikoinen oli raivotarjonnassa oikeastaan koko ajan ja silloin tuntui potkut ylävatsassa rintojen alla ja käsillä hiplasi sitten alempana. Tää nykyinen tulokas potkii niin tiukasti kovia potkuja alhaalla, että siitä ei voi erehtyä että ne on jalat eikä kädet. Harmi, saisi jo kääntyä...


Isonalle 35+3
 
elpukka mulla tyyppi on rt ja potkuja tuntuu juurikin tuossa oikean rinnan alla, ja ne on sellaisia,että välillä pitää varovasti painaa vastaan kun tuntuu niin ilkeältä:DJotain pienempää hipelöintiä tuntuu sitten tuola ihan alhaalla vasemmalla.Peppu tuntuu vasemmalla ylhäällä kovana kohtana.

Tariina mäkin niin kuin monet muutkin oon pessy ihan kaikki. Eikä mulla oo kyllä esim. h&m:n vaatteetkaan venähtäny.Nelinan kanssa samoilla linjoilla,tuo vaatteiden laittelu on kyllä ihanaa valmistautumista:heart:

Karoliina81 toivotaan ,että sun paineet pysyy kurisssa ja ettei nyt ainakaan muita raskausmyrkytyksen oireita tulisi. Mun serkku kärvisteli korkeiden paineiden kans kokonaiset 3 vkoa ennen kuin vauva syntyi...Ja mä kysyin jo puhelimes tuosta magneettikuvauksesta ja kyllä sielä joku ystävällinen täti ihminen oli sitä mieltä,että selällään se on suoritettava.Toivoa sopii ettei kestä ihan hirveen montaa minuuttia tai tää äippä on ihan hapeton sielä!

Juliannalle ihan mielettömästi voimia jäljellä oleviin päiviin/viikkoihin:hug: Oon itte joutunu makaamaan keskimmäisen aikana sairaalas ihan totaalises vuodelevos ja ei ollu kyllä hääviä. Mutta toisaalta kotona on hankala ihan sitä totaalista lepoa saada. Toivotaan,että vauva vielä masussa pysyisi,mutta jos pihalle tulee niin onhan 2500g jo ihan hyvän kokoinen.Tsemppiä!!!

Mulla niin kuin jollakin muullakin,on kalenteri ihmeellisesti täyttyny tähän toukokuuhun.Siis on just esikon kouluun tutustumista,kouluun siunausta,miehen synttäriä,noita äitipoli aikoja.Ja sitte olis kkumminki kiva tehdä vielä ennen kuin vauva ulkoistuu jotain asioita,niinku olla miehen kans kahdestaa ja käydä kaverin kans kirppistelemäs...Missä välillä tässä synnyttämään mennään??!:LOL:

Toivottavasti te muut saatte nauttia auringosta,meillä tulee jotain räntä/vesi juttua taivaan täydeltä!: /

Miinu ja Hippunen 34+5
 

Yhteistyössä