**Kesäkuun kullanmurut 2014** Maaliskuussa

**Kesäkuun kullanmurut 2014** Maaliskuussa



LASKETTUAIKA/ NIMIMERKKI / IKÄ / MONESKO LAPSI / SYNNYTYSSAIRAALA

ODOTTAJIA YHTEENSÄ:
134

giraffe / 27 / 4. lapsi / ? / kotona
werrer / 30 / 2. lapsi / ?


27.5.
popsis / 31 / 2. lapsi / EKKS ***poikalupaus

28.5.
Cherrrye / 24 / 3. lapsi / EKKS

29.5
apanapa / 34 / 3. lapsi / JS tai LS ***poikalupaus

1.6.
Pallero24 / 20 / 2. lapsi / KOS
Räsynalle / 29 / 3. lapsi / KAKS

2.6.
OneMore? / 27 / 3. lapsi/ TAYS
Lilo&stitch / 26 / 2.lapsi / TAYS
NancyC / 31 / 1. lapsi / PS ***poikalupaus
PieniEnkeli* / 24 / 1. lapsi / PHKS
-Nuppu- / 29 / 1. lapsi / K-SKS

3.6.
Nannu32/ 32 / 3.lapsi / OYS
Karoliina81 / 32 / 1. lapsi / HYS ***tyttölupaus
suza86 / 27 / 1. lapsi / PHKS
moonika81 / 32 / 1. lapsi / K-SKS
Lettuperkele / 29 / 2. lapsi / KOS

4.6.
Syysneito / 28 / 3. lapsi / ?
Isonalle / 36 / 2. lapsi / KOS ***poikalupaus
Maanu / 31 / 2. lapsi / LS
Mmmutti83 / 30 / 2. lapsi / LKS

5.6.
Menhit / 25 / 4. lapsi / PKKS
Crimson80 / 32 / 2. lapsi / TAYS
Slallu / 26 / 1. lapsi / SKS tai MKS
Sormuslinna / 34 / 2. lapsi / Ulkomailla/Pk-seudulla
Sockervadd / 36 / 3. lapsi / PS ***poikalupaus
Jousitar / 25 / 1. lapsi /PKKS
tipi81 / 32 / 2. lapsi / ? ***tyttölupaus

6.6.
Aslaki / 25 / 1. lapsi / KOS
jenzei / 28 / 2. lapsi / KYS
Taniira / 25 / 1. lapsi / KOS ***tyttölupaus
summeri14 / 28 / 1. lapsi / OYS
Janna_ / 29 / 1. lapsi / OYS

7.6.
MissMalin / 29 / 2. lapsi / TAYS
jonnamo / 20 / 1. lapsi / TAYS ***poikalupaus

8.6.
Nannenen / 26 / 1. lapsi / HYS
nasumasu_13 / 24 /1. lapsi / ?
julianna40 / 40 / 4. lapsi / K-SKS ***poikalupaus

9.6.
Taika86 / 27 / 1. lapsi / ?
.nenna. / 25 / 2. lapsi / TYKS
nasuemilia / 26 / 2. lapsi / EKKS
_Miikku_ / 34 / 2. lapsi / OYS ***tyttölupaus
-PikkuMyy / 27 / 2. lapsi / JS
miinu84 / 29 / 4. lapsi / SEKS ***poikalupaus

11.6.
Mippis / 25 / 2. lapsi / K-SKS
Lijena / 37 / 3. lapsi / OAS
nemelia/ 29 / 1. lapsi / KYS ***poikalupaus

12.6.
talvi1 / 38 / 3. lapsi / LKS ***tyttölupaus
Romanssi / 30 / 4. lapsi/ ?
emmai- / 25 / 2. lapsi / SATKS
Aela / 29 / 2. lapsi / TYKS
elpukka / 23 / 1. lapsi / KOS ***poikalupaus
ToKa89 / 24 / 1. lapsi / K-SKS ***poikalupaus
heiduli89 / 24 / 1. lapsi / PHKS ***tyttölupaus

13.6.
Odottava73 / 39 / 2. lapsi / TAYS ***poikalupaus
mudilli / 24 / 1. lapsi / HYS(?)
Katann / 25 / 1. lapsi / K-SKS ***poikalupaus
muumin / 25 / 1. lapsi / PKSSK ***tyttölupaus
Amy_mam / 28 / 2. lapsi / MKS ***poikalupaus

14.6.
Nooputin / 28 / 2. lapsi / SATKS
Hedeliini /27 / 2. lapsi / OYS ***poikalupaus

15.6.
sassunen / 28 / 3. lapsi / JS
Jeniita / 23 / 1. lapsi / PHKS
Orange80 / 33 / 3. lapsi /EKKS
summer82 / 31 / 3. lapsi / K-HKS
Mariska* / 29 / 2. lapsi / LS ***poikalupaus
satulu / ? / 1. lapsi / KOS ***poikalupaus

16.6.
FLV / 31 / 3. lapsi / OYS
Susanna#1 / 19 / 2. lapsi / SATKS ***tyttölupaus
moonika84 / 28 / 1. lapsi / TYKS

17.6.
Marilou / 25 / 2. lapsi / MKS
Larenzia/ 25 / /1. lapsi / SATKS
bumbis / 25 / 2. lapsi / KHKS ***tyttölupaus
Dogtor / 26 / 3. lapsi / KYS
uma82 / 31 / 2. lapsi / KYS ***tyttölupaus
Upseerinvaimo / 23 / 1. lapsi / KOKS ***poikalupaus

18.6.
~Viipukka~ / 32 / 1. lapsi / SEKS
Vilkkustiina / 28 / 2. lapsi / E-KKS
Lyde / 31 / 2. lapsi / PHKS ***tyttölupaus
havajipaita / 28 / 2. lapsi / TYKS
TriplaNasu / 24 / 3. lapsi / TAYS
Redwing blackbird / 29 / 1. lapsi / OYS ***tyttölupaus

19.6.
Sanna-M / 28 / 3. lapsi / PHKS ***tyttölupaus
illusiah / 26 / 2. lapsi / SAS tai TYKS
hipheihurraa / 19 / 1. lapsi / KOKS
Monaski / 25 / 1. lapsi / TAYS
Jansson / 34 / 1. lapsi / LS ***tyttölupaus
AnemoneL / ? / 3. lapsi / ?
Innukka / 36 / 5. lapsi / ?

20.6.
Elinasics / 24 / 2. lapsi / PHKS
Briit / ? / 1. lapsi / KAKS

21.6.
Pikkupeikko85 / 28 / 3. lapsi / K-SKS
Naive88 / 25 / 2. lapsi / TAYS
silent / ? / 2. lapsi / TYKS

22.6.
Anskuliini / 24 / 2. lapsi / OYS
kampanisu / 23 / 1. lapsi / LPKS
Minnah88 / 25 / 1. lapsi / KYS ***poikalupaus
Anniinaballeriina / 28 / 2. lapsi / OYS
Onyks / 29 / 4. lapsi / JS
Alexandra1 / 24 / 1. lapsi / TYKS ***poikalupaus
PikkuToka / 26 / 2. lapsi / OYS
pikkumöntti / 21 / 1. lapsi / NKL ***tyttölupaus
Inksulainen / ? / 1. lapsi / OYS

23.6.
Friude / 24 / 3. lapsi / LPKS
taiska87 / ? / 3. lapsi / K-PKS
Tinzu84 / 29 / 2. lapsi / KOS ***poikalupaus
mirkku78 / 36 / 2. lapsi / K-SKS tai KYS ***poikalupaus
cherba / 23 / 1. lapsi / TYKS ***poikalupaus
myhkäri / 32 / 3. lapsi / KYS

24.6
Chelsea2011 / 32 / 6. lapsi / K-HKS

25.6.
espe-- / 25 / 2. lapsi / K-HKS
elovena79 / 34 / 2. lapsi / TYKS ***tyttölupaus
Jepu85 / 28 / 1. lapsi / OYS ***tyttölupaus
LuckyLucia / 38 / ? / JS ***tyttölupaus

26.6.
Sachiel / 27 / 1. lapsi / TAYS ***poikalupaus
nellineiti75 / 38 / 4. lapsi / VKS ***poikalupaus
InMyDreams / 38 / 1. lapsi / ? ***tyttölupaus
MMMJ / 22 / 1. lapsi / OYS ***tyttölupaus
Malaika_mama / 24 / 1. lapsi / ulkomailla ***poikalupaus

27.6.
Krish73 / 40 / 1. lapsi / ?
Marika90 / 23 / 1. lapsi / KOS
Smurde / 22 / 1. lapsi / HYS
Nelina / 27 / 1. lapsi / ?
annales / 34 / 3. lapsi / K-SKS

28.6.
Pieni riiviö / 35 / 3. lapsi / TYKS
MaMaFor3 / 35 / 3. lapsi / TAYS ***tyttölupaus
AnnaOnni / 31 / 3. lapsi / SEKS ***tyttölupaus
Tige / 25 / 3. lapsi / TYKS
sabsu77 / 36 / 2. lapsi / KOS ***poikalupaus

29.6.
Piukke / 28 / 2. lapsi / PHKS
Tintsuliini / 32 / 1. lapsi / KOKS

30.6.
Nannuliini- / 27 / 1. lapsi / TYKS
Aapaliini / ? / 6. lapsi / ? ***tyttölupaus

1.7.
ÄitiKohtaNeljälle / 28 / 4. lapsi / ?

2.7
eltsu81 / 32 / 2. lapsi / HYS


Surun kohdanneet: :'(
Pinkula
Maarii
Cinderella85
Emotar
sunflower86
Riiviöiden äippä
Ma&Mi
Mangona


Edelliset ketjut:

Kullanmurut helmikuussa
Kullanmurut tammikuussa
Kullanmurut joulukuussa
Kullanmurut marraskuussa
Kullanmurut syys-lokakuussa



Päivityspyynnöt punaisella!


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SEKS = Seinäjoen Keskussairaala
SATKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Jo maaliskuu! Kohti kesää mennään hurjaa vauhtia. Enää huhti- ja toukokuun pinot tän jälkeen ja sitten onkin meidän kuu!

Lettu ja Kornelius 26+3
 
Meneepä aika nopeasti!

Nyt on tullu oltua kaks päivää töissä ja tänään on yks vapaa. Työpäivien jälkeen on selkä kipeä ja rasittunut jo pelkästä seisomisesta ja oon niin väsynyt että en kykene muuta kuin makaamaan sohvalla koko loppuillan.. Huomenna ois taas töitä. Ens viikolla meen lääkäriin jos tää ei tästä paremmaksi muutu.

Lettu kun painoin tosta sun laittamasta linkistä niin mulla se avas sen saman helmikuisen ketjun.

Hyvää viikonloppua! :)

elpukka & papu 25+2
 
Tänne kuulunut hyvää lähiaikoina :) Naperosta on tullut kova vipeltäjä (vkot 24-28 on ilmeisesti niitä aktiivisimpia), mutta viime yönä alkoi ylävatsaa poltella enkä sitte oikein saanut nukuttuakaan.. Tänään ollut ylävatsa (ja välillä myös alavatsa) piukean oloinen ja ollut sellaista puristavaa ja nipistävää kipua.. Välillä monta kertaa putkeen ja välillä taas pidempiä taukoja.. Ensimmäistä kun odotan, niin ei hajuakaan miltä supistukset tuntuu.. :/ ti olisi neuvolalääkäri.. Mutta pitäisköhän ennen sitä soitella jo päivystykseen jos ei mene ohi..?
 
Kiitos Lettu uudesta pinosta!

Ja hyvää maaliskuuta kaikille!

Supistukset alko melko pieninä ja kivuttomina joskus kolmen maissa yöllä, n. tunnin päästä olikin jo vähän kivullisempia ja matka synnärille sit alko siinä vaiheessa, ite tosin olisin pystynyt vielä olemaan kotona, mutta mies oli siinä vaiheessa jo vähän hermona, ni ajattelin, että parempi se on sitte lähteä.
Se n. 45min ajomatka meni hyvin ja päästiin synnärille rentoina (tai ainakin minä olin rento ).
Sit siitä tutkittavaks, muistaakseni siinä vaiheessa olin 3 sormelle auki. Siinä sitte venattiin, että milloinkas päästäis synnyttää. Siinä vaiheessa jo toki supistuksetkin sattui jo hiukan.
Siinä sitte oltiin, otettiin ihania kuvia ja juteltiin miehen kanssa, välillä tutkittiin ja taas juteltiin.
Yht'äkkiä ne kipeet supistukset sitte alko, kätilö ja jotain muutaki poppoota siihen tuli, tutki ja sit taidettiinkin jo olla kokonaan auki, kun käskettiin ponnistaa ja 16minuuttia myöhemmin oliki tyttö ulkona. Sairaalassa ehdittiin olemaan n. 3½ tuntia.. Joten nopea se synnytys oli. 8:16 syntyi terve tyttö, 2.1.2013. <3

Mua ei varsinaisesti synnytys jännitä, koska esikoisen synnytys meni kumminkin hyvin ja jäi positiivinen fiilis, jos nyt noin voi sanoa. Vaikka mentiin ilman kivunlievityksiä synnytys läpi. Tais siinä pari ärräpäätä päästä ja miehenki käsi koki kovia, mutta siitä selvittiin.
Oon mä sen päättäny, että kivunlievityksiä tällä kertaaa mielellään haluaisin. :D

Siinäpä tän mamman esikoisen synnytys, tyttö halus melko nopeesti pihalle. :D

Mammapakkaus tykkäsin. Tykkään toki vanhastakin, mutta tuo uus on tosi hieno. Ei mitään valitettavaa. Saas vaan nähdä, että kumman pakkauksen sieltä sitte saa. Laitetaan niin myöhään paprut menemään kuin mahdollista. :)

Töitä oon nyt jatkanu, ei oo kuin 2krt/vko, joten eiköhän tässä jaksa. Mutta saas nähdä miten pitkälle.
Lenkkeily on jatkunu, tosin akselilla juoksu-hölkkä-kävely.
Painoa on tullu se reilu 4 kiloa. Mutta oon päättäny olla stressaamatta asiaa, koska ei se stressi tee mitään hyvää, ainakaan itselleni.

Ostosteluun hurahdettu on myös täällä. Vois kauhia sitä määrää, kun tajuaa, että mitä kaikkea on tullukaan ostettua.
Vaatteita on taas kerran enemmän kuin tarpeeks..

Kaukalo meillä jo on esikoiselta, joten se otetaan käyttöön tällä toisella, tuplat on, pinnis on hankittu (<-- hankittiin siis uus, kun esikoinen siirrettiin ihan lastensänkyyn), sitteri on valmiina, hoitopöytä ja sen lisävarusteet on valmiina ja no kaikki vähän tollanen isompi on jo valmiina.
Tiedän kumminkin sen, että kaukalo on kolaroimaton, ja siihen on kumminkin kaikki adapterit ja isofix:it ja kaikki mahdolliset.

Flikka liikkuu paljon, varsinkin öisin.. :D
Päivisin on tosiaan yleensä hiljempaa ja sit kun siirryn sängyn puolelle ja ois tarkotus nukkua, ni sit alkaaki potkiminen ja kuperkeikkailu ja kaikki mahdollinen. :D

Mä en oo saanu mitään kutsua sokerirasitukseen..
Tosin mulla ei oo sukurasitetta, enkä oo ylipainoinen.
Mutta pakko myöntää, että ois kiva päästä maistamaan, että miltä se litku maistuu. Kun kaikki sen pahanmakuisuudesta/ällöttävyydestä sanoo.
Tosin pidän peukut pystyssä, etten siihen joutuiskaan. :D

Täällä masu on kans ottanu kunnon kasvuspurtin. Vielä ei oo onneks ku yks tullu kommentoimaan, että joko pian syntyy, mutta oon siihen sit vastannu, että syntyy toivottavasti vasta kesäkuussa. Mutta ei tää masu nyt niin iso vielä oo, tai ainakaan omaan silmään näyttää samalta, mitä esikoisen raskaudessa näihin viikkoihin. Mutta tiedä sitten. :D

Muuta valitettavaa ei oo, muuta kuin se, että ärsyttävä migreeni vaivaa välillä.. Ja allergia puskee päälle.. Mutta eiköhän tässä kesäkuuhun asti jakseta.

Muuttopuuhat meillä alkaa myös.
Käytiin pari viikkoa sitten katsomassa taloa, rakastuttiin, se on aivan ihana talo, tehtiin tarjous ja myyjät sen hyväksyivät.
Laitettiin tää meijän asunto myyntiin, tätä kävi katsomassa pari pariskuntaa, toinen pariskunnista rakastui tähän ja tekivät tarjouksen, me mietittiin tarjousta ja hyväksyttiin se.
Joten.. Muuttotohinat alkaa tässä taloudessa hyvin pian. Jos hyvin käy, niin huhtikuussa asutaan jo ihanassa omassa omakotitalossa.

Kirppiksiä on kierrelty jopa liikaakin.. Pitäs varmaan jättää vähäks aikaa kirpparit rauhaan. :D

Uskomatonta miten nopeesti aika menee. Ei oo enää pitkää aikaa, niin jo alkaa vauvojen ulos puskeminen. :D

Ja nyt lopetan höpöttelyn.

Susanna#1 & Flikk 24+5
 
Maaliskuuta kaikille!

Ihana synttärikuukausi edessä, 2/4 perheestä viettää synttäreitään tässä kuussa! Ja enää 5 viikkoa Teneriffan reissuun. Kevät näyttää tulevan kohisten tuolla pihalla ja eilen paistoi aurinkokin. Pitänee kyllä henkisesti valmistautua takatalveen, ettei tule pettymyksiä. Mutta onneksi on tuo viikon lämpö/aurinko odottamassa.

Käytiin eilen pikapikaa miehen kanssa potkimassa vaunujen renkaita. Voi voi, meni vain pää enemmän sekaisin. Gessleinit ei mene enää ollenkaan niin pieneen tilaan kuin 2004 vuoden mallit ja kolmipyöräiset Gessleinin, oli joko koottu hutiloiden liikkeessä tai sitten ne oikeasti ovat niin vempulan tuntuiset. Työntöaisa joenkin heilui puolelta toiselle. Nooh, sittenpä myyjä oikein innostui ja esitteli meille Bumbleridet. Mies innostui oitis ja minäkin. Tuntuivat tukevilta renkaat oikeat ilmakumit, etummaien pyörän saa lukittua ja kulkee maastossakin tuolloin hyvin. Hinta ei paha, 690 euroa kovan kantokopan kanssa. Kantokoppa oli tilavan oloinen (meillä ei aiemmin ole ollut kovaa kopppaa, vaan Gessleineissä oli melko pieni pehmeä koppa, jonka sai pohjalevyn irroittamalla lämpöpussiksi). No kun liikkeestä astuttiin ulos oltiin lähes varmoja, että nämä ostetaan. Nyt yönyli nukuttuani olen alkanut epäilemään, vaunukopassa olevan saa kasvot työntäjään päin, mutta kun siirrytään ratasvaiheeseen niin kasvot on vain menosuuntaan. Jäin tätä miettimään, meillä on tosiaan se tilanne, että rattaita tullaan pääosin käyttämään lenkkeilyyn täällä maaseudulla (asvalttia ja hiekkateitä), satunnaisesti käydään jossain kaupungissa ja ostoskeskuksissa, ja mihinkää busseihin ei tarvitse mennä, eli ei tule sitä tilannetta, että bussissa esimerkiksi pitäisi pystyä olemaan kasvokontaktissa lapseen ja "viihdyttämään". Eli pärjättäisiinköhän tuolla kasvotmenosuuntaan rataksella sitten sen jälkeen kun lapsi täyttää sen puolivuotta/8 kk ja alkaa istumaan rattaissa.

Eli siis vaunupohdinnat täällä sen kun vain jatkuvat.

Synnytykset Minussa on varmaan jotain outoa, koska jollakin tavalla pidän synnyttämisestä. Kaksi aiempaa on mennyt hyvin, vähän reilut 5 tuntia ekasta supistuksesta ja toinen vähän vajaa 5 tuntia. Ensimmäinen synnytys, jossa epiduraalin laittamisen jälkeen heti käännyin selälleni ja aloin ponnistaa, olin käytännössä katsoen ilman puudutusaineita pelkän ilokaasun voimalla, oli helpompi. Toisessa puudutuksena oli spinaali ja mielestäni se teki ponnistamisesta vaikeampaa, koska minua jouduttiin käskemään ponnistamaan kun en itse tuntenut tarvetta. Poika oli 200 gr pienempi kuin isoveljensä, mutta vaikeampi oli ulostulo kun käsi oli poskella. Mutta kaikkineen oikein hyvät kokemukset. Ja palkinto suorituksesta niin ihana. Tuskin maltan odottaa!

Huomenna olisi taas neuvola ja ehkäpä mies tulee mukaan. Tänään illalla pitäisi täytellä voimavaralomakkeet.

AnnaOnni 23+1
 
Mukavaa..tällä hetkellä räntäsateista sunnuntaita kaikille.

Synnytyksistä on paljon ollut juttua, jännä kun mä en okein "jaksa" vielä ajatella sitä lainkaan. Niin monta tekijää vielä edessä. Taidan odotella rv36 synnytystapa-arvioon ja katella sitten. Aiemman sektion takia tarkastellaan tarkemmin.

Sektiosta mullei jäänyt mitään traumoja vaikkei sinne tarkoitus alunperin edes ollut. Loistavasti toivuin eikä mitään ongelmia tullut. Minähän otin siis "kaiken irti" raskaudesta sekä synnytyksestä mennen yliajalle 42+3 -> käynnistykseen -> avautumisvaiheessa 10cm -> kiireellinen sektioon ;) Onneksi kylläkin sektioon, poju oli 4310g ja oltaisiin oltu rieskana alatiesynnytyksen jälkeen. Mullei muutes rakenneultrassa sanottu halaistua sanaa painoarviosta. Tarvii kysellä parin viikon kuluttua kun on lääkärikäynti (meillä nlassa on ultra).

Tällä hetkellä poitsu on pää alespäin koska potkii ylös jossa istukkakin, potkut tuntuu todella harvakseltaan ( vain joitain hassuja koko päivän aikana). Oon ihan neuroottinen mutta kerta noita tulee niin hyvä niin - mitään 10/h ei kylläkään toteudu villeimmissä kuvitelmissakaan.
Edellinen raskaus aiheutti harmaita noiden liikkeiden kanssa, toivottavasti tämä nyt aktivoituis.

Sabsu 23+1
 
Sabsu,

Täällä on liikkeiden kanssa myös melko heikkoa. Vauva oli rakenneultrassa pää alaspäin ja selkä mun mahaa vasten. Uskoisin näin olevan edelleen, eli jos potkii, niin potkii mua selkään tai ylös istukkaan, joka siis ultran mukaan kohdun pohjalla tuolla ylhäällä. Sitä mitä tuntuu on ainoastaan jotain pientä räpelöintiä tuolla alavatsalla. Uskoisin sen olevan vauvan pään kääntelyä tai käsillä heiluttelua. Mutta siis saan vaan uneksia kunnon potkuista tai sellaisista liikkeistä, jotka näkyisivät vatsan ulkopuolelle. Kuopus on kerran/pari tuntenut jotain kun on kättään masulla pitänyt, esikoinen ja mies ei lainkaan.

Muistaakseni esikoisen raskaudessa liikkeet oli tällaisia saman tuntuisia, mutta kuopus sitten taas pyrki vatsanahan läpi ulos aika-ajoin. Ja käänteli takapuoltaan niin selkeästi tuossa edes takaisin, ettei voinut olla huomaamatta. Melkein mielummin ottaisin sellaisen vähän selkeämmän liikuskelijan, ettei tarvisi pähkäillä onko kaikki hyvin. Toisaalta aina kun jotain tuntuu, vaikka harvakseltaan, niin tulee hymy huulille, kun ei vielä ole noihin liikkeisiin sillä tavalla turtunut, kuin ehkä kovemman muljuttelijan kanssa turtuisi ja tottuisi.

AnnaOnni
 
Isonalle mä oon kanssa saanut edellisen äitiyspakkauksen kierrätettynä, joten en sitä enää uudelleen haluaisi, mutta kun ekaa odotan niin kovasti haluaisin äitiyspakkauksen saada. Olen kyllä vähän skeptinen, että se ehtisi maaliskuun aikana vaihtua, joten todennäköisesti joudun ottamaan rahana :(

Mulla on kanssa nenä jatkuvasti tukossa. Käytän kortisonisuihkeita (Rhinocort Aqua) kun on vasomotorinen nuha. Ne vaan kuivattaa nenää niin pahasti, että pitää tasapainotella nenän tukkoisuuden ja verenvuotojen välillä. En tiedä onko tilanne sama Nasolinin kohdalla, mutta yleensä tuo kahden viikon raja tulee siitä, että reseptivapaita tuotteita ei saa suosittaa sitä pitempää aikaa ilman lääkärin seurantaa. Näin ainakin mulle on joku lääkäri selittänyt. Mulla oli kyllä aikoinaan tosi vaikea lopettaa jus Nasolinin tyyppisiä suihkeita kun meni nenä ihan tukkoon ja tuntui koko vasomotorinen nuha alkavan juuri tuollaisen pitkittyneen käytön seurauksena. En usko, että oikeasti näin voi olla, mutta oma kokemus oli hämäävä.

Hedeliini mistä esitietolomakkeesta puhut?

Lettuperkele Kiitos uudesta pinosta! Tuota tiedon saantia minäkin arvostaisin, mutta tosi huonosti mun mielestä on sitä saatavilla. Kaipaisin siis ihan terveydenhuollon puolesta kattavampaa materiaalia siihen mitä eri vaihtoehtojen on ja mitkä ovat niiden vaikutukset. Olen ensimmäisestä neuvolakerrasta saakka pitänyt ylhäällä pelkokeskustelua, mutta täällä ollaan tosi nihkeitä lähettämään polille. Joku kerta terveydenhoitaja lupasi yrittää saada ensimmäisenä tutustumiskertaa synnärille, mutta itse kyllä arvostaisin enemmän sitä varsinaista polilähtettä. Ovat saaneet synnäriltä paljon noottia siitä, että laittavat liian helposti lähetteen, joten nyt sitä saa pakolla kammeta irti. No tuosta synnäriasiastakaan ei nyt ole hetkeen kuulunut mitään. Oma terveydenhoitaja on taas saikulla ja kävin viimeksi taas uudella tyypillä. Tuntuu, että ei kukaan ole oikein kiinnostunut mun raskauden hoidosta kun joka kerta vastassa uusi henkilö. Tämäkin yritti viimeiseen asti varoa, että joutuisi minut uudelleen ottamaan vastaan. Minulla siis ei ollut seuraavia aikoja varattuna ja nyt sain yhden. Sekin taas sille terkalle, joka on saikulla, jos vaikka hyvällä tuurilla palaisi töihin. Täytyy maanantaina yritää soitella neuvolaan ja kysellä perhevalmennuksista ja muista ja keskustella siitä olisiko mahdollista saada varaterkkaa jolla kävisin ettei tosiaan menisi niin heitteellä tää koko aika. Ei kukaan ole noita voimavaralappujakaan kaivannut tai perhevalmennuksista puhunut. En siis valita tuosta mun omasta terkasta sinällään vaan siitä että mulla on nyt neljällä neuvolakäynnillä ollut neljä eri terkkaria niin ei tässä oikein tule sellaista jatkuvuuden tai edes seurannan tunnetta.

NancyC 26+6
 
Huomenta ja hyvää maaliskuuta!

Enpä ole pitkään aikaan jaksanut kirjoitella, kun on tässä ollut kaikenlaista hässäkkää.
Muutettiin viimeviikolla uuteen kotiin. Yritin ottaa muuton kevyesti ja en kannellutkaan suuremmin tavaroita, mutta loppusiivous kahdessa asunnossa otti kuitenkin niin voimille, että olen ollut voipunut(lähinnä mieli) siittä lähtien..

Viikko sitten oli myös neuvola, jossa taas tuntui kaikki ihan lässyn-lässylle. Th ei edes muistanut mua kunnolla! "Ai niin, mitäs töitä sä teitkään?" "Niin olitko se sinä, kun kyselit sitä ja sitä viimeksi?" Että terve vaan.. Painon otti ja kohdun mittasi +pissan stiksasi. Hemppaa ei ottanut taaskaan.. Mitään käryä onko se laskenut.
Sokerirasitukseen antoi lähetteen ja ens viikolle varattiin aika lääkärineuvolaan.

Vointi on fyysisesti ollut kyllä viime aikoina hyvä. Ainoa, että painoa tulee ja rytisten. Jalat on kuin kaksi ratapölökkyä.. Nilkat on muisto vaan.
Ja siis painoa on nyt tullut alusta se +13kg.

Jotenkin hermot on ollut pinnassa ja kireällä koko viikon..
Erityisen suurta raivoa saan nykyisin kaiken maailman neuvoista ja ohjeista ja toisten äitien "Kyllä mullakin sillon oli.." tai "Minä se jaksoin niin hyvin, että pesin vielä viimesellä viikolla lattiat juuriharjalla ja matot mäntysuovalla! Eikä tuntunut missään!"
Myös nuo vatsan taputteliat ja taivasteliat ärsyttää.(Juu, mun maha näyttää siltä, kuin olisin jo valmista mammaa laitokselle)
Kaikkein punaisin vaate mulle kuitenkin on nykyisin tuo paino.. En kestä yhtään kommenttia siittä, miten jollekkin on tullut niin vähän ja miten ne sitten on imetyksessä heti hävinnyt.

Voi voi.. Kun tulis jo kesäkuu ja sais vauvan syliinsä.:heart:

Äitiyspakkauksesta sen verran, että uuden nähtyäni mulle on ihan sama, kumpi tulee. Tykkän jopa tuosta vanhasta vähän enemmän. Uuden nään minäkin vähän poikamaisena. Vaikka haalari on uudessa kyllä paljon kivempi.:)
Muut hankinnat odottavat vielä edelleen.. Vaunut on tiedossa, mitkä haluan. Kaukalo ja pesupunkka tulee siskolta ja anoppi haluaa välttämättä ostaa vauvalle sängyn.. Joten meille jää vaunut ja vaatteet+tarvikkeet. Mutta onhan tässä viel aikaa..:)

Äitiysloman aloituksesta. Mulla alkaa virallisesti 14.5. Onneksi osastohoitaja lupas, että lomia ei tarvi pitää nyt vaan voin siirtää ne sitten kevääseen vanhempainvapaan jälkeen. Kivasti siellä on sitten 12viikkoa(30pv+30pv) palkallista lomaa, ennen kuin jään kotihoidon tuelle kitkuttaan loppuvuodeksi.:)

Tulihan tekstiä taas.. Jos lähtis viimeiselle kierrolle ennen aamua.
Letullekiitos uudesta pinosta ja päivityksistä.:)
Mukavaa maanantaita toivottelee
Yökkö-Jansson ja tytön-tyllerö 24+4
 
Mä olen rikki, suklaa ei maistu hyvälle! Oikeasti, nyt tämä alkaa menemään kummalliseksi, kun perinteiset herkutkaan eivät maistu. 100% ruisleipä kinkulla, juustolla ja runsailla kasviksilla on suunnilleen parasta mitä tiedän, ei makeat herkut. Tietysti hyvä vaan, niin ei liikaa kiloja tule, mutta on kyllä erikoista. Ja poikkeavaa tämäkin aiemmista raskauksista.

Sabsu: meillä esikoinen oli kanssa 4,3 kg syntyessään ja seuraavasta tehtiin synnytystapa-arvio jossa siis myös painoarvio tehtiin ja sen perusteella päätettiin synnytystapa aiemmat tiedot huomioiden. Lantioni kuvattiin esikoisen odotuksen aikaan ja arviossa sitten verrattiin lapsen kokoa, lantion mittoja ja edellisen synnytyksen etenemistä.

Huh, sukujuhlat juhlittu ja oli kyllä hulinaa, kun paikalla oli 15 alle 12 v lasta. Vähän pelkäsin miten jaksan kemut, kun edellisenä päivänä migreeni paukaisi päälle. Mutta selvittiinhän siitä kuitenkin ilman ongelmia.

Turvotuksia: nyt on iltaisin alkanut jaloissa näkymään turvotusta ja joskus sormukset kiristelevät. Yritän kyllä katsoa etten kovin suolaista ruokaa syö ja liikuntaa yritän taas saada elämään mukaan. Eilen käytiinkin pitkästä aikaa koko perheen kanssa kävelyllä. Paitsi ettei enää selvästikään reippaalla askeleella mennä, kun alkoi jotain supistuksen tapaista ilmenemään. Tänään illalla uimahalliin, joten saapa nähdä jaksaako rataa uida vai keskitynkö kuopuksen kanssa lotraamaan lasten altaassa.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Ja Letulle kiitos uudesta pinosta!

Annales 23+3
 
Jansson tuttuja tunteita. Mullakin rankka viikonloppu raksalla takana maalaamista ja talkooväen ruokintaa, niin väsymys vähän korostaa negatiivista latausta. Neuvolaan alkaa mennä niin käpy kun kaikki tosiaan pallottelee mua ja viime kerran kommunikaatio oli tasoa paino, turvotus ja tervemenoa. Soitin tänään neuvolaan noista perhevalmennuksista mihin olisi pitänyt tulla jo kutsu.. Lupasi laittaa mun tiedot eteenpäin. Viime viikolla kuulemma oli jo hammashoito sekä fysioterapia ja seuraava 21.5. Ihan hemmetisti auttaa raskausajan fyssari kun tuosta on vaan viikko laskettuun. Saan nyt sitten itse järkkäillä fyssarikäynnin ja paras jättää laskutus sen osalta väliin. Jos joku vaan olisi viime viikolla jaksanut panostaa enemmän kuin ihan pakolisen minimin niin tonkin olisi voinut hoitaa ajallaan. Arg. Nyt soittelivat aamulla kyselemistäni tulehduksen hoito-ohjeista ja kyllä sain käyttää samaa lääkettä mitä jo kotoa löytyi, mut samperin pahvi ei ollut kysynyt mitään annostusta. Mä oon itse käyttänyt tota ennen raskautta tilanteen /lääkärin ohjeen mukaisesti joko päivän tai 4 päivän kuurina. Eka kun kysyin että otanko vaan yhtenä päivänä, niin oli suosittamassa sitä ja sit kun yritin tarkentaa että kun sitä tosiaan on tilanteen mukaan käytetty eri annostuksia, niin terkka alkoi jostain tarkistelemaan tilannetta. 7 päivää nyt "määräsi". Ei tuohon maa kaadu, mut ekakertalaisen into kuitenkin.

Nyt täytyy lähteä uusia tukisukkia ostelemaan!

NancyC 27+0
 
hello ihmiset:D

Voima halaus kaikille sitä tarvitseville!!olkaa armollisia itteänne kohtaan,kaikilla tulee varmasti noita päiviä ja viikkkoja et hermot menee koko ajan!!:hug:

Letulle kiitokset uudesta pinosta!!

Äitiyslomasta alkaa mulla 3.5 ja lomat siirrän suosiolla sinne toiseen päähän vapaata.Ne kun on kumminkin palkallisia ja sielä päässä meillä on sitten enemmän rahaa kaivattu.Ja jos en pysty töitä tehdä,niin oon sitten saikulla ennen mammaloman alkua!

NancyC ja joku muukin.. Täälä kyllä aika samanlaisia kokemuksia ollut tässä raskaudessa neuvolan terkoista.Mulla on myös vaihtunu joka kerta eri tyyppi ja aina alkaa tyyliin "ja sulla on kaikki mennyt tähän asti ihan mallikkaasti"...joo no mitä nyt sitä aika rajua verenvuotoa oli tossa mutta mutta..|O Ja kun on kolme raskautta saanu mennä niin että aina on alusta loppuun ollu yks ja sama tyyppi niin kyllä tää on huomattavasti kurjempaa näin! Ja mulla on ainakin sekin,että sitten ei ees jaksa ruveta jotain juttuja selittämään neljättä kertaa alusta...


Omaa napaa keskiviikkona olis se kontrolli rakenen uä. Hippusen aivoissa oli se joku??? kohta jossa mitta oli 1 tai 2 mm isompi kuin olis pitäny..vaikka kuinka yritin olla rennosti,niin tietty tuo nyt vähä huolestuttaa..
Meidän jätkä vetää kyllä sellasta rumbaa tuola vattas,että oksat pois! Mies nauraa kun välillä sitä ihan säpsähtää ittekki kun kunnon potku osuu jonnekkin päin vattaa. Mä oon aina ollu ihan toivottoman huono hahmottamaan kuinka päin tuo vauva on vattas,enkä siis tiedä sitä nytkään ja onhan sielä masus vielä tilaa heittää kuperkeikkoja!
Sain viimein ja vohdoin tuunattua vanhat makuupussit http://unelmienelamista.blogspot fi ja suosittelen kaikille!siis jos vanha kuosi ei enää nappaa.

Viikot ne ihan juoksee eteenpäin!!!
Mukavat maanantain jatkot!!

Miinu ja Hippunen rv 26 POKS!!
 
Täällä oli eka työpäivä takana tammikuun puolivälin jälkeen... Oli muuten ihan mahtavaa, jotenki hyvä fiilis, jonka toivon välittyvän asiakkailleki, ihanaa kun tietää, että vain 2 kk enää töitä, ja sekin loppu lähinnä 4-päiväistä viikkoa + kaksi viikon lomaa siinä välissä, ihan unelmaa ja loistava työmotivaatio! : D

Mä jätin 18 vrk lomaa äippäloman loppuun, aion tehdä äitiyslomalla sunnuntaisin töitä, että saa vähän ylimäärästä rahaa, aikooko joku muukin? Aion ottaa vakiovuoron, esim. joka toinen sunnuntai-aamu kuukaudessa. Sunnuntaina työskentelyhän ei vaikuta vanhempainrahaan.

Muutaman kerran supisteli töissä, kun oli vähän enemmän vauhti päällä, mut ne ei ollu kivuliaita. Uskoisin, että jos vaan ei ala enempää supistella, jaksan sinne 14.5 asti, jolloin alkaa äitiysloma.

Töissä yks työntekijä tuli halaamaan tervetulleeksi töihin, muuten ihan kiva, mut se oli lähössä kotiin flunssan takia kesken päivän.. Musta flunssaisten ihmisten ei pitäis lähestyä raskaana olevia tai pieniä lapsia, tiedä mikä tauti sillä oli, esim. cytomegalovirus.. Onhan se ihan kiva, että työkavereistakin on mukavaa kun tulen vielä töihin, mutta... Oon edelleen hysteerinen näiden tautien vuoksi : C

Onneksi vauva potkii ja pyörii hirveesti, välillä se potkii mua kohdunkaulaan ja takapuoleen, minuutin päästä ja hirveen mukelluksen jälkeen potkut tuntuu jossain navan yläpuolella : ) Mä tunnen potkuja joka päivä tosi paljon ja edelleen ne silti hymyilyttää, raskaus on niin ihanaa ja tätä oon ottanut niin kauan..!

Mä oon nyt lukenut kaikki synnytyskertomukset kaks.plus:n sivustolta ja suuren osan vauva.info:sta, ja jostain syystä mulla alkaa synnytyspelko laantumaan... Kertomukset on niin hirveitä, tyyliin kellään ei oo menny niinku oppikirjoissa joten oon alkanu vakuuttumaan siitä, että kaikilla on synnytyksessä jotain poikkeavaa, liekö se sitten koko jutun juoni ja täysin normaalia. Oon niin vakuuttunut siitä, että se tekee helvetin kipeää, tulen varmaan oksentamaan, kärvistelemään 2-3 päivää suppareiden kanssa ja täytyy lopulta tehdä eppari ja vauva auttaa imukupilla pois, mut ihmiset tuntuu selvinneen näistäkin tilanteista vähin henkisin vaurioin (!), joten parasta kai mennä vaan avoimin mielin ja miettiä, että se loppuu aikanaan ihanaan lopputulokseen ja sektioista ja repeämistäkin toipuu. Ainut toive mulla olis, että tulisin kätilön kanssa toimeen. Sitä en kestä, jos mua käsketään tai kohdellaan kuten poikivaa lehmää : D Mut aion tästä sanoa kätilölle jo ovella, että mä en voi sietää käskemistä, joten eiköhän sekin asia mene hyvin. Tulen 99.9 % toimeen ihmisten kanssa, joten olis todella huono onni, jos kätilön kans ei menis kemiat yksiin. Ja ensikertalaisena mulla tullee varmaan olemaan 2-3 kätilöä synnytyksen kestäessä.. Kotona yritän olla mahd. pitkään, täytyy säätää boileri lämmittämään kaksinkertainen määrä lämmintä suihkuvettä ja jumppapallo me ollaan jo hankittu : )

Minäki kävin kaksi kertaa kävelyllä viikonloppuna sitten tammikuun.. Ihan mahtavaa! Mut huomaa kyllä kunnon huonontuneen ja lantion löystyneen, kävely tuntuu jotenki vaappuvalta, puolisokin sanoi, että kävelen niinkuin painaisin 150kg, heilun puolelta toiselle.. Kiitti vaan! : D

RBB 24+5 (voi muuten päivittää iäksi 29 ja laittaa tyttölupauksen taulukkoon
 
Voi Jansson... :) Sä et ehkä halua kuulla tätä, jos ja kun paino on sulle(kin) punainen vaate, mutta kyllä oli ihanaa nähdä sun teksti kun menin kiukkuitkuisena neuvolasta takaisin töihin tänään. Kävin nimittäin kuuntelemassa kuinka mä painan ihan liikaa, kuinka en pääse näistä kiloista ikinä eroon ja bla bla bla, nyt ei sais kuulema enää tulla yhtään painoa loppuraskaudessa. Ei ollut oma terkkari vaan joku ärsyttävä sijainen. Okei, on sitä painoa tullut (14kg, eli oikeasti kai aika paljon...), mutta syön terveellisesti, sokerit on pysyneet ok rajoissa, en vaan oikeasti enää voi vähentää syömisiä, kai tässä on kuitenkin jollain muulla elettävä kuin pyhällä hengellä. Esikoisesta tuli kanssa painoa reilusti, joten en jaksaisi itse stressata tuosta yhtään. Mutta sen verran ärsyttävä eukko siellä oli pöydän toisella puolella, että sai mun päiväni pilalle ja tosiaan kiukkuitkua väänsin kun otti niin julmetusti päähän sen asenne.

Tuli jotenkin sellanen olo, että käyn siellä vaan arvosteltavana ja miksei siellä keskitytä oikeisiin ongelmiin tai niihin asioihin mistä tuleva äiti haluaisi jutella? Musta olisi ihanaa, jos joskus multa kysyttäisiin että miten menee, mitä kuuluu ja joku ihan oikeasti jaksaisi kuunnella mitä mä sanon. Mutta ei, kun kiinnostaa vaan paino ja verenpaine yms. Sekin oli tänään liian korkealla (alapaine 90) ja sijaisterkkarin eka kommentti: sitä on vissiin tullut syötyä myös salmiakkia ja lakua, ei saisi! En yhtään ihmettele että oli korkealla paineet, kun oon ehtinyt istua paikallani ehkä minuutin ja siinä ajassa on jo ehditty haukuttu herkkuja mussuttavaksi läskiksi.

No, seuraava neuvola vasta rv 30, toivottavasti silloin on oma terkkari paikalla.

Isonalle ja Poikanalle 26+5
 
Voimia kaikille ikävien terkkareiden ja muiden ongelmien kanssa painiskeleville!

Miinu84 sulla on niin ihana blogi! Tuo pomp de luxe on mulle tullut tänään kahdessa kohtaa vastaan, en ole siitä aiemmin kuullutkaan. Eli sun blogista kattelin ja esikoisen kummitäti kysyi mitä kokoa kyseistä vaatetta voisi ostaa pojalle synttärilahjaksi. Eli jotain ihanaa sieltä on takuulla tulossa!

Meillä oli tänään neuvola ja mieskin oli mukana. Mun täytyy kyllä sanoa, että meidän terkkari on oikein ihana. Muistaa kaiken mitä edellisellä kerralla on puhuttu ja kyselee ja jaksaa kuunnella kaikki tilitykset ja murheet ja ilonaiheetkin. Neuvolassa muutenkin kaikki hyvin, painoa tullut nyt yhteensä 4 kiloa, nyt oli 250 gr/vko nousua. Hemoglobiini oli kivunnut alun 114 noussut 149:n. Sain luvan lopettaa hetkeksi ainakin Obsidanin. Verenpaineet ok ja samoin pissa. Vauvan sydän jumpsutti tasaisesti 145. Sf 21, eli maltillinen masu verrattuna poikiin. Kelan paperit sain täytettäväksi ja lääkärineuvolaan ajan. Sopivasti aika just ennen ulkomaanmatkaa, toivottavasti lähtölupa heltiää. ;) Sokerirasitukseen varailen itse aikaa tämän kuun aikana.

Kaikki siis hyvin ja muutenkin olen iloisella tuulella.

AnnaOnni 23+2
 
Hieman erilainen nlakäynti..olin odotellut jonkun aikaa aulassa, nlan ovet lukossa eikä valoja. Olin aikaisessa että ehdin antaa pissanäytteen. Aika oli 14.45 ja puhelin soi 14.50. Naapurikylän terkka soitti että oonhan saanut viestin että nla on peruttu. Nlatätin auto oli hajonnut Helsingissä eikä tietoa että milloin on taas paikkakunnalla. Että jos hän pyytää soittamaan uudesta ajasta kun on saapunut samalle kylälle. Kyllä paloi käpy siinä vaiheessa. En tosiaan ollut saanut mitään viestiä ja turhaan ajelin kymmeniä kilometrejä! Olis pitäny saada kelan laput,hb piti tarkistaa, samoin pissanäyte ja olisin tarvinnu lisää neuloja pistelyä varten. Edellisestä käynnistä yli 6 viikkoa. Pikaisesti kävin sen hiivanäytteen antamassa joku viikko sitten mutta se oli pikainen reissu..
AB 24+2
 
Isonalle, kyllä se on pelkästään lohduttavaa, kun kuulee, että joku toinenkin kamppailee painon kanssa. Itselläkään kun se ei todellakaan ole mistään herkuttelusta johtuvaa.. Ihan hyvällä ja terveellisellä kotiruuala on kilot tullut. Toki välillä oon herkutellut, mutta en tosiaan 12kg verran!
Vappu Pimiän paino nousi myös raskauden aikana +20kg. Vauva ei ole vielä vuotta ja Vappu varsin sutjakkaassa kunnossa. Joten eiköhän mekin! Ja jos ei, niin so what!:popcorn:
Ärsyttää se, että koko raskaus kulminoituu yhteen painon tarkkailuun.. Yritä tässä sitten nauttia..|O

Jotekin lohdullista kuulla myös, että ei kaikki muutkaan pelkästään hypettele ja kelluskele raskauden ihanuudessa. Ja että väsymystä on muillakin. (TsemppiäNancyCsinne rempan keskelle)
Välillä kun tuntuu, ettei saisi sanoa, että on saanut ihan tarpeekseen koko raskaana olemisesta.
Vaikka rakkaus vauvaa kohtaan on jo nyt aivan älytön ja pienen takia toivoo, että kestäisi sinne +40viikoille saakka, niin voin sanoa, että tätä olotilaa ei tule ikävä!:)
Synnytystä en osaa etukäteen pelätä.. Se menee sitten niinkuin menee. Ja luottavainen olen, että neljän siskon ja äidin vanavedessä myös mun keho "on kuin tehty synnyttämään".

Ei taida tämä nyky neuvola toiminta toimia oikeen missään..:( Täytyy toivoa, että huonosta seurannasta huolimatta meidän kaikkien raskaudet sujuisi kuitenkin hyvin ja mahdolliset ongelmat havattaisiin ajoissa..

Positiivista mieltä meille kaikille!
Mulla oli tänään hyvä päivä, kun mies tuli herättelemään iltapäivällä halauksin ja silittelyin. Oli tehnyt ruokaa ja toimitellut muutenkin koti-askareita.:heart:
 
Heipat täältäkin pitkästä aikaa! Enpä ole aikoihin kirjotellut, mutta lukenut teidän muiden kuulumisia kylläkin :)

Äitiyspakkauksesta sen verran että tästä uudesta pakkauksesta en hirveesti tykännyt. Ja kun joku kyseli miltä pakkaus vaikuttaa tyttöä odottavan silmin, niin mielestäni on taas kovin poikamainen pakkaus. :) Tosin kyllä meidänkin tyttö tulee pukeutumaan isoveljen vauvavaatteisiin jossain määrin. :) Mutta meille tulee kyllä pakkauksen sijasta rahana tällä kertaa.

Vaunuja olen käynyt testailemassa ja ihailemassa.. Ja kun viimeksi niin varmasti ilmoitin että meille kotiutuu emmaljunga double vikingit, niin nyt olen kyllä lähes varma että valinta kohdistuukin Bumbleride Indie Twin tuplakärryihin.. :)
Muita hankintoja on tehty yhden pinkin bodyn ja keinuvan sitterin verran, eli eipä vielä huimasti.. Tosin kaikki pakollinen on jo esikoiselta tallessa, mutta täytynee jotain vielä hankkia.

(.) Oma olo alkaa olla jokseenkin RASKAS. Tuntuu että töissä käynti ei ole enään niin itsestään selvyys.. Näin yövuoron loppupuolella huomaa jo että selkä ja jalat on aivan loppu, huh huh. Olenkin painanut töitä aikalailla koko raskaus ajan, niin taitaa kohta tulla jo raja vastaan ja pakko huolehtia omasta hyvinvoinnistaan.

HYVIÄ VOINTEJA MAMMATOVERIT!

Bumbis ja pipana 25+0! JO! KÄÄK! :)
 
Aamuinen neuvola takana, sain kelaan raskaustodistuksen, hemoglobiini laskenut 136->126 mutta ei vielä siitä huolestuta. Paino ei vain mulla nouse, se on vaan laskenut.. Mutta ei siitäkään neuvolan täti huolestunut koska vauva kasvaa ja liikkuu normaalisti. Sydänäänet kuului hyvin ja pissa puhdas. Verenpaineet hiukka koholla, mutta mulla se on vaan ns normaalia suvussa verenpainetautia ja aina raskauksissa mulla kohoaa paineet mutta sain käskyn seurailla kotona paineita. Ja kohdunpohjan korkeus 26. Ja varasin ajan siihen toiseen sokerirasitukseen. Nyt syömään ja lepäilemään. :)

Sanna-M ja Papu rv 24+5
 
Wiuh,vihdoinkin sokerirasitus koe ohi. Nyt vaan ootellaan tuloksia. :) Neuvolalääkäri vaan ihmetteli kun mun paino laskee..mut ei onneks huolestunut asiasta. :D sf mitta oli 24cm. Kovasti masu vaan kasvaa,pomokin jo tokas vaan eilen että on sulla jo iso masu... :D mitäs siihen muutakun vaan myöntyilemään.. ;) verenpaineet ollu nyt onneks ihan ok. Toivotaan et pysyykin. Ai niin ja tänään sain sen raskaustodistuksenkin et saan ruveta laittelemaan hakrmuksia kelaan.. Kiva kun ei edes itse tiiä mitä kaikkea pitää hakea. :) no ehkä se selviää kelan sivuilta. :D

Mut nyt tää kömpii päikkäreille.
Rv 25+5 :]
 
AnnaOnni kiitokset. Mä oon kyllä myös ihan ihastunut noihin Pompin vaatteisiin,niin kuin blogista huomaa:D

painon noususta siis kyllä inhottavaa,että joillakin menee neuvolat tuohon painon kyttäämiseen ja itestä tuntuis kyllä tosi kamalalta,jos sanottain,että paino ei saa enää nousta.Eli siis käytännössähän se tarkoittaa sitä,että sun täytyy itse laihtua,koska vauva kumminkin kasvaa ihan loppuun asti!!:O Ihan pepusta tommoset neuvola tädit!!! Mun kaverilla nousi myös paino vähän enemmän niin sille oli terkka tuumannu et nyt ihan valittet mitä leivän päälle laitat;joko juustoa tai makkaraa ei molempia:LOL:Auttaa hirrrrveesti siihen painon nousuun.Ja monellahan nousee ihan pelkästä turvotuksestakin paino..

Toivon kuitenkin,että Isonalle ja Jansson ja muutkin osaatte jättää nuo kommentit omaan arvoonsa ja niistä huolimatta NAUTTIA raskaana olosta.


Huominen ultra jännittää...Onneksi mieskin pääsee nyt ekaa kertaa uä mukaan.Toivotaan,että Hippusen aivoissa olis kaikki normisti.

Tiistain jatkoja teille!!

Miinu ja hippunen rv26+1:heart:
 
Tänään päästiin neuvolaan, oltiin jo eilen menossa vaan peruivat ajan.
Sf-mitta otettiin eka kertaa, oli 25cm, eli ilmeisesti ihan normaali?
Raskaustodistuksen sain, joten laitoin äitiyspakkaushakemuksen yms hakuun Kelalle.

Sokerirasitustestiinkin aika ensi viikolle, se vähän jännittää, kuinka sen litkun saa nieltyä.
Painoa on tullut nyt 5 kiloa eka neuvolasta. Maha on kyllä ihan valtava, töissä saa jatkuvasti kuulla, että joko sä kohta synnytät... Semmoset 112 cm oli vatsanympärys kun mittasin.

Vauvan liikkeitä en edelleen juurikaan tunne, mutta sydänääniä kuunneltaessa melko vilkas ja liikkuvainen kaveri siellä on. Ru:ssa valittelin tätä, niin sanoivat istukan olevan edessä.

Ai niin, ru:ssa veikkasivat tyttöä.

Vaatteita en taida ostella ollenkaan, olen saanut kavereilta jo niin paljon + äitiyspakkaus tulee. Vaunut ja sitterikin tuli jo kavereilta, turvaistuin pitäisi itse hommata, sitä en taida käytettynä ottaa.

IMD 23+6
 

Yhteistyössä