**Kesäkuun kullanmurut 2014** Maaliskuussa

Sabsu, Facebookissa on kestovaippakirppis-ryhmä. Sieltä olen ostellut, kun poikien aikaiset olen kaikki jo myynyt pois. Voi kun saiskin ihan kunnon sangriaa, olisikohan ne tosiaan kehitelleet jonkun vaihtoehtodrinkin alkoholittomana.

Voiskohan tukisukkia löytyä Instrumentariumista?
 
Huomenet, uusi viikko jälleen pyörähti käyntiin...

10 viikkoa enää laskettuun aikaan :heart: Mihin tää aika menee....
Vaunut saapui perjantaina Hollannista ja ovat kyllä vieläkin ihanammat mitä kuvien ja tekstien perusteella ajattelin. Ja hyvältä kaikinpuolin vaikuttivat pienen testailunkin jälkeen.
Äitiyspakkaus saapunee varmaan tällä viikolla, jos vaikka pikkuhiljaa alkaisi vaatteita pesemään ja laittelemaan kaappiin.

Meillä varmaan synnytystapa-arviossa vasta vauvan painoa katsotaan, täällä ei esim. neuvolassa ikinä ultrata (ei ole laitteistoa)... Toivonkin tuota painoa vähän konrtolloiduksi, kun yli 3 kiloista ei mahdu tulemaan... Mutta kun vaihtui sairaala niin en sitten tiedä miten tuolla toimitaan...

Kovasti odottelen kutsua sinne sype-polillekin, mutta eipäs ole vielä tullut...
Onkos muut ketkä sypelle menossa, jo käyneet?

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja :)

Amy & masuasukki 29+3 :heart:
 
Amy_mam: minulla on myös papereissa esikoisen jälkeen merkintä kilorajasta ja edellisessäkin kävin polilla synnytystapa-arviossa viikolla 36 (sektio taustalla). Siellä ultralla katsottiin paino ja tehtiin päätös synnytystavasta. Esikoisen odotuksen aikana lantio kuvattiin, joten nämä tiedot yhdistämällä lääkäri teki päätöksen.

Eilen maalasin yläkerrassa kattoa, vielä jäi maalattavaa, kun veto loppui kesken. Ja saimmepa valittua tapetinkin yläkerran olohuoneeseen. Ihanaa, kun remontti etenee mukavasti. Ja ihanaa on myös edessä oleva irtiotto-viikonloppua miehen kanssa kahdestaan. Olen ehtinyt haaveilla vaikka ja mistä asiasta, mutta suurimpana hotelliyöstä hyvässä sängyssä ja runsaasta aamupalasta.

Ensimmäinen raskausarpi on ilmestynyt, sektioarven viereen on tullut punainen juova. Muita en ole bongannut, mutta niitä taisi tulla ensimmäisellä kerralla sen verran paljon, että vanhat vain palaavat eikä uusia tule. Tai ainakin toivon niin.

Annales 27+3
 
  • Tykkää
Reactions: Odottava73
Heipä hei pitkästä aikaa.
Täällä on pari viikkoa oltu melkein vuodepotilaana.. ensin kovan flunssan takia ja sitten viime viikolla alavatsa alkoi vihoitella niin paljon että piti lähteä käymään äitiyspolilla. Kaikki oli hyvin ja mitään ei löytynyt ja pienen painoarvio oli 1448g :) Nyt onkin sitten siitä asti vaihtelevasti mennyt tuo olo.. välillä ei meinaa sohvalta päästä ylös kivun vuoksi ja välillä ei tunnu mitään.. Vauva liikkuu hyvin ja sydänäänet kuuluvat eikä ole tullut vuotoja niin tässä kotona nyt seurailen tilannetta. Jossei loppuviikosta helpota niin mentävä sitten taas näytille. Ylihuomenna on neuvola että kysellä sielläkin ja katsoa mikä olo silloin. 3 viikkoa sitten oli viimeksi neuvola ja siellä oli kaikki hyvin, hemoglobiini oli noussut vaikkei alhainen ollutkaan enkä ole ollut millään rautakuurilla, painoa oli tullut maltillisesti ja sokerirasituksesta selvisin puhtain paperein. Toivotaan että tämä olo tästä tasoittuisi että pystyisi laittamaan kotia kuntoon pientä varten.. Tuo sängynpohjalla olo et oikein nappaisi enää.. :/ Sori, tämä omanapaisuus :) Nii ja äitiyspakkaus saatiin viime ti :) tykkäsin kovasti :) Tuli aika nopeasti kun 14.3 tilattu ja tuli 25.3 :) Ja tänä aamuna meillä oli eka hikka :) :heart:
Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille ja muutenki hyviä vointeja :) :hug:

suza86+pikkupulla 30+6
 
Kirjoittelenpa minäkin pikaisesti kuulumisia.

Elikkäs supistelee vähän liiankin kanssa, joten loppuviikko menee saikulla. Maanantaina sitten lääkäriin. Katsotaan mitä se sanoo. Minun (ja myös pomon) toive olisi, että sais suoraan saikkua loppuajan.

Tänään haettiin äitiyspaketti postista. Tykkään erityisesti sinisistä jutuista sekä siitä apinamakkarista. Lakanat oli myös tosi kivat.

Nyt pitäs sitten malttaa ottaa rennosti. Helpommin sanottu kuin tehty, sillä remppa alkaa tällä viikolla...

Nemelia ja Pikkujätkä rv 29+5
 
AnnaOnni Mä olin ihan alkuraskaudesta Kanarialla kanssa. Sieltä sai ainakin tosi hyviä alkoholittomia drinkkejä! Ihana oli niitä juoda lämmössä. Alkoholittomaan sangriaan en törmännyt, mutta kai ne jostain mehusta sen vois tehdä tai alkottomasta punaviinistä. Olispa hyvää sellainen! Mulla on kohta vauvajuhlat.. sinnehän voisinkin tehdä muuten sangriaa ehkä.. siis alkotonta itelle ja alkollista muille.

Tukisukista Instrusta kyllä saa niitä. Äitini just osti sellaiset sieltä, kun oli lentämään menossa. Ne ihan mittas kaikki pohkeen koot ja teki mittatilaustyönä.. tosin maksoi aika paljon.. jotain 70 e. Mä en oo käyttänyt tukisukkia, mutta pitäs alkaa käyttää. Viikonloppuna ajan pitkän matkan autolla ja aattelin, että voisin laittaa. Mulla on iha perustukisukat.. sellaiset lentosukat. En aatellut sen kummempia ostaa.

Raskausarvista Mulle ei oo vielä tullut. Tietääkö kukaan, että olisko niitä jo tullut, jos oli tullakseen. Mulla laskettuun aikaan enää 9 viikkoa!! Ihan käsittämätöntä. Mulle tuli kyllä teininä raskausarpia rintoihin ja lantiolle, että taipumusta on niihin. Toivottavasti ei tulis arpia.

Äitiyspakkaus Mä tilasin äp:n 9.3. sunnuntaina ja se tuli 21.3. perjantaina. Että melkein just se kaksi viikkoa siinä meni tasan. Mä tykkäsin äippäpakkauksesta tosi paljon! Just eilen kävin sen taas läpi ja oikeastaan kaikista vaatteista tykkään. Kaikkia voisin kuvitella käyttäväni meidän vauvalla. Ainoastaan tuo haalari oli outo minusta, mutta siitäkin oon alkanut enemmän tykätä. Makuupussi on mun suosikki! Sopii meidän vaunuihin tosi hyvin.

Raskausdiabetes Mulla on huomenna neuvola. Jännittää nähdä mitä se terkka sanoo noista arvoista. Mulla on vain yksi raja-arvo tullut ja yksi ylitys. Muuten on ruokavalio auttanut ja pitänyt arvot ihan kunnossa. Tuo raja-arvo ja ylitys tuli molemmat siitä, että olin juhlissa ja söin ja join mitä lystää (tai en juonut kyllä ihan mitä lystää... ;)). Tottakai ne silloin ylittyy ne verensokerit. Mutta neuvolassa terkka sanoi, että juhlissa saa syödä mitä vaan. Toivottavasti ei vaan syyllistä yhtään noista tai pidä mitään saarnaa. Jos noiden perustella se sanoo, että pitää alkaa pistää insuliinia, niin vaadin kyllä kunnollisen lääkärikäynnin ammattilaiselle. Jos parit juhlat ja siellä syödyt herkut aiheuttaa insuliinin, niin voin kyllä sitoutua loppuajaksi täyteen herkuttomuuteen ja tiukkaan ruokavalioon.. kunhan ei tarvi alkaa pistää.

Mukavaa viikkoa kaikille! Kevät tulee ja VAUVAT ihan kohta! Kauhea kun tää aika on mennyt nopeasti. Hurjaa!

-Nuppu- ja Vauva 31+0
 
Tosiaan pian meistä ensimmäiset alkaa olla jo vauvaantumassa. Toivottavasti vielä ei useampaan viikkoon, mutta tosi pian kuitenkin. Pikkaisen toivon, että voisin olla ensimmäisten joukossa vaikka heti toukokuun puolelle päästäessä, mutta veikkaan että kärvistelen näiden supistusten kanssa sinne yliajalle..

NancyC 31+0
 
Nuppu, on kyllä hölmö terkkari jos alkaa sulle noista arvoista valittaa :) Ts jos ylitykset on juhlista eli itse tiedät mikä niihin on syynä. Mulla jatkuu nyt toista viikkoa kokeilut sokereiden kanssa, alan hiljalleen osata muuttaa ruokavalion sellaiseksi että sillä taas pärjää. Ainakin hetken... Mutta siis pointti oli, että mulle sanoi oma terkkari, että niin kauan kuin itse tiedän miksi nousee (esim. kokeilin voinko syödä hernekeiton kanssa pannukakkua - en voi) ja korjaan sen jatkossa, ei mitään hätää ole. Ja täällä ainakaan ei terkkari päätä insuliineista, vaan ensin laitetaan äitipolille diabeteskätilön luokse, jos alkaa tulla jotain häikkää, ja hän sitten laittaa eteenpäin lääkärille, jos katsoo että insuliini olisi tarpeen. Eli ei niitä päätöksiä kai ihan heppoisesti tehdä.

NancyC, mä myös salaa haaveilen että vauva syntyisi jo toukokuun puolella, mutta koska esikoinen lopulta käynnistettiin vasta lasketun ajan jälkeen, veikkaan että tänkin kanssa kärvistellään juhannukselle... Mulla on jotenkin tosi vahva tunne siitä että sektiolla mennään tälläkin kertaa, saas nähdä kuinka sitten lopulta käy. En jotenkin osaa ajatella synnytystä ollenkaan, ts ainakaan sen luonnollista alkamista, kun en sellasta edellisestä kokenut.

Isonalle ja Pikkunalle 30+6
 
Voi stressi!

Yö pyöriskelty sängyssä työmurheissa. Eilen oli hankala päivä töissä ja tietysti tuli työasiat sitten mieleen keskellä yötä ja veikkaanpa, että tänään sama meininki jatkuu. Varmaan tätä tämä nyt on pitkälti äitiyslomaan saakka ei vielä sen vajaa 2 kk. Onneksi viikon loma välissä ja pääsiäinen ja vappu. Pidän työstäni, mutta nämä henkiset työpaineet ei kyllä sovi raskausaikaan lainkaan.

Kiitos teille murut tukisukkavinkeistä. Yritän tänään neuvolalääkärikäynnin jälkeen käydä ne hankkimassa. Ja ensi viikon loman köllöttelen menemään ilman yhtäkään ajatusta töistä (ainakin yritän kovasti).

AnnaOnni 27+3
 
Ääh ja puuh, eilisen illan olin sohvalla ja jossain vaiheessa aloin jo miettimään kellottamista, sen verran ihmeellisen oloista mahan kanssa oli. Supisteli (ja supistaa taas) ja asentoa piti vaihtaa useampaan kertaan. Ei vielä erityisesti sattunut, mutta vähän ikävä olo oli. Laantuivat sitten ja muuttuivat liitoskivuiksi, tai niiksi nuo alakerran vihlonnat tulkitsen. Huolestua en kuitenkaan vielä jaksa, vasta sitten jos selkään alkaa polttamaan ja sattuu oikeasti. Ainakin esikoisen kohdalla ne oikeat synnytyssupistukset tuntuivat minulla alaselässä eniten, tai sen verran muistan... Toisella kertaa en niitä kokenut, kun lapsi syntyi suunnitellulla sektiolla sovittuna päivänä.

Meillä mennään synnytyksen osalta sinne juhannuksen yli jos tyyppi ei päätä lähteä tulemaan ennen sovittua päivää. En kyllä liikoja odota, että kovin aikaisin supisteluista huolimatta kuitenkaan sairaalaan asiaa tulisi. Juhannuksena aiomme siis viettää perinteisen kakkukahvituksen, kuten jo monena vuonna aiemminkin (onnistuisinkohan tällä manaamaan itseni sairaalaan juhannukseksi :)).
 

Yhteistyössä