AnnaOnni Mä olin ihan alkuraskaudesta Kanarialla kanssa. Sieltä sai ainakin tosi hyviä alkoholittomia drinkkejä! Ihana oli niitä juoda lämmössä. Alkoholittomaan sangriaan en törmännyt, mutta kai ne jostain mehusta sen vois tehdä tai alkottomasta punaviinistä. Olispa hyvää sellainen! Mulla on kohta vauvajuhlat.. sinnehän voisinkin tehdä muuten sangriaa ehkä.. siis alkotonta itelle ja alkollista muille.
Tukisukista Instrusta kyllä saa niitä. Äitini just osti sellaiset sieltä, kun oli lentämään menossa. Ne ihan mittas kaikki pohkeen koot ja teki mittatilaustyönä.. tosin maksoi aika paljon.. jotain 70 e. Mä en oo käyttänyt tukisukkia, mutta pitäs alkaa käyttää. Viikonloppuna ajan pitkän matkan autolla ja aattelin, että voisin laittaa. Mulla on iha perustukisukat.. sellaiset lentosukat. En aatellut sen kummempia ostaa.
Raskausarvista Mulle ei oo vielä tullut. Tietääkö kukaan, että olisko niitä jo tullut, jos oli tullakseen. Mulla laskettuun aikaan enää 9 viikkoa!! Ihan käsittämätöntä. Mulle tuli kyllä teininä raskausarpia rintoihin ja lantiolle, että taipumusta on niihin. Toivottavasti ei tulis arpia.
Äitiyspakkaus Mä tilasin äp:n 9.3. sunnuntaina ja se tuli 21.3. perjantaina. Että melkein just se kaksi viikkoa siinä meni tasan. Mä tykkäsin äippäpakkauksesta tosi paljon! Just eilen kävin sen taas läpi ja oikeastaan kaikista vaatteista tykkään. Kaikkia voisin kuvitella käyttäväni meidän vauvalla. Ainoastaan tuo haalari oli outo minusta, mutta siitäkin oon alkanut enemmän tykätä. Makuupussi on mun suosikki! Sopii meidän vaunuihin tosi hyvin.
Raskausdiabetes Mulla on huomenna neuvola. Jännittää nähdä mitä se terkka sanoo noista arvoista. Mulla on vain yksi raja-arvo tullut ja yksi ylitys. Muuten on ruokavalio auttanut ja pitänyt arvot ihan kunnossa. Tuo raja-arvo ja ylitys tuli molemmat siitä, että olin juhlissa ja söin ja join mitä lystää (tai en juonut kyllä ihan mitä lystää...
). Tottakai ne silloin ylittyy ne verensokerit. Mutta neuvolassa terkka sanoi, että juhlissa saa syödä mitä vaan. Toivottavasti ei vaan syyllistä yhtään noista tai pidä mitään saarnaa. Jos noiden perustella se sanoo, että pitää alkaa pistää insuliinia, niin vaadin kyllä kunnollisen lääkärikäynnin ammattilaiselle. Jos parit juhlat ja siellä syödyt herkut aiheuttaa insuliinin, niin voin kyllä sitoutua loppuajaksi täyteen herkuttomuuteen ja tiukkaan ruokavalioon.. kunhan ei tarvi alkaa pistää.
Mukavaa viikkoa kaikille! Kevät tulee ja VAUVAT ihan kohta! Kauhea kun tää aika on mennyt nopeasti. Hurjaa!
-Nuppu- ja Vauva 31+0