Huomentapäivää täältäkin.
Ikävää (mutta tavallaan huojentavaa) kuulla että muillakin on ollut rajuakin huimausta. Siis mä en ollenkaan stressannut yhtään mistään esikoisen kanssa. Tosin mä olin henkisesti niin hankalassa paikassa silloin että en tosiaan edes suostunut puhumaan koko raskaudesta ennen kuin pahoinvointi hellitti kuudennen kuukauden tienoilla. Nyt tuntuu että otan ongelmaa milloin mistäkin, ja mieskin jotenkin eri tavalla mukana -- oli siis esikoisen kanssa mun raskausaikana just sitä mitä tarvitsinkin; ei painostanut tai ahdistanut vauvapuheilla vaan antoi mun ihan rauhassa kasvaa tilanteeseen ja sitten vasta alkoi enempi intoilemaan -- tää pikkukakkonen ollut kuitenkin haaveissa (ja odotuksissa) jo pidemmän aikaa, vastapainona esikoisen yllätys-ehkäisystä-huolimatta raskaudelle, ja sen huomaa että sitä on ihan eri tavalla itsekin mukana tällä kertaa.
Mulla on ollut viime päivinä
pinkkiä vuotoa. Siis ihan vessakäynnin yhteydessä paperiin jää pinkkiä vuotoa ja yritän olla tuostakin stressaamatta. Mietin vain että oisko tuollakin jotain tekemistä näiden supistusten kanssa ja selkäkivun kanssa ja ja ja. No nyt on ylihuomenna vihdoin neuvolalääkäri niin toivottavasti tekee sisätutkimuksen että saan tietooni mikä tilanne kohdunsuulla jne. niin ehkä mun ei siitä(kin) tartteis stressata.
Harmittaa että oon kadottanut jonnekin esikoisen äitiysneuvolaseurantakortin. Ois ollu niin kiva vertailla kaikkia mittoja ja edistystä. Noh, minkäs tuolle voi. Varmaan muutossa kadonnut.
Sivuvaunua tai jotain vastaavaa, pienempää pinnistä mistä saisi laidan irti tai tarpeeksi alas oon miettiny meidän makkariin. Mä tosiaan ostan kaiken käytettynä ja aika tiiviisti oon pyrkinyt selaamaan tori.fi ja huuto.nettiä. Haluisin
Ikean Diktad-hoitopöydän, mutta niitä on niin harvassa myynnissä ja hinnatkin on aika kovia. Vaikuttais parhaimmailta ratkaisulta meille, tuo lipastohoitopöytä.
Vauvan tavarahankinnoista noin muuten:
tällaisen, vaikkakin vaalean ruskean, bongasin kirppikseltä muutama viikko takaperin. Hintaa oli 10 euroa niin pakkohan se oli ottaa. Saa käyttöön sitten syksyllä ja jos toi vielä talvella menisi niin olisi hyvä. Myös viimevuotisen äitiyspakkauksen makuupussin ostin kahdella eurolla. Jotain pientä siis on tullut hankittua. Kellarissa meillä on kuitenkin satoja vaatteita ihan joka koossa, niin ei ole niistä pulaa.
Painajaisia tai levottomia unia ei täällä ole ollut enää. Niitä oli jokunen kuukausi takaperin mutta menivät ohi piakkoin. Nykyään mä vaan kuolaan kaikki tyynyt -- en ymmärrä miksen yhtäkkiä enää osaa niellä kun nukun. :ashamed:
Esikoisella parvorokkoepäily ja mäkin kävin sitten lääkärin puheilla ja sanoivat ettei ole raskaudelle vaaraa yli rv 20 jälkeen. Myöskin
listeriasta kysyin ja vastaus oli että jos rajuja infektion oireita niin sitten voisi olla huoli ja voisi ottaa testejä että sitten antibiooteilla voisi moisen hoitaa. Lääkäri sanoi että paljon listeriasta puhutaan mutta todellisuudessa niitä tapauksia tosiaan ei ole montaa. Ja totesi siihen että jos mentäisiin täysin ravintosuositusten mukaan raskausaikana niin vähän kaikkea saisi varoa. Mä olen vedellyt inkivääriä sushin kanssa, mätiä jouluna ja maksaakin just silloin kun siltä on tuntunut. Alkoholia ja tupakka on ainoita jotka oon itseltäni kieltänyt -- vaikka en mä näe että saunaolut kerran, kaksi kuukaudessa nyt tekisi mitään haittaa. Sama vinkkulasin kanssa. Mun vaan ei ole tehnyt mieli ottaa yhtä, vaan ihan lähteä baarikierrokselle ja juoda reippaasti. Sitä odotellessa.
Nyt en ole varma pitikö vielä kommentoida johonkin mitä täällä on viime aikoina tullut esille -- luultavasti -- mutta tässä tää nyt taas oli hetkellisesti. Takaisin jääkiekon pariin.
Lettu ja Kornelius 24+6 (huh, huomenna jo 25+0!)