**Kesäkuun kullanmurut 2014** Helmikuussa

**Kesäkuun kullanmurut 2014** Helmikuussa



LASKETTUAIKA/ NIMIMERKKI / IKÄ / MONESKO LAPSI / SYNNYTYSSAIRAALA

ODOTTAJIA YHTEENSÄ:
133

giraffe / 27 / 4. lapsi / ? / kotona
werrer / 30 / 2. lapsi / ?


27.5.
popsis / 31 / 2. lapsi / EKKS ***poikalupaus

28.5.
Cherrrye / 24 / 3. lapsi / EKKS

29.5
apanapa / 34 / 3. lapsi / JS tai LS ***poikalupaus

1.6.
Pallero24 / 20 / 2. lapsi / KOS
Räsynalle / 29 / 3. lapsi / KAKS

2.6.
OneMore? / 27 / 3. lapsi/ TAYS
Lilo&stitch / 26 / 2.lapsi / TAYS
NancyC / 31 / 1. lapsi / PS ***poikalupaus
PieniEnkeli* / 24 / 1. lapsi / PHKS
-Nuppu- / 29 / 1. lapsi / K-SKS

3.6.
Nannu32/ 32 / 3.lapsi / OYS
Karoliina81 / 32 / 1. lapsi / HYS ***tyttölupaus
suza86 / 27 / 1. lapsi / PHKS
moonika81 / 32 / 1. lapsi / K-SKS

4.6.
Syysneito / 28 / 3. lapsi / ?
Isonalle / 36 / 2. lapsi / KOS ***poikalupaus
Maanu / 31 / 2. lapsi / LS
Lettuperkele / 28 / 2. lapsi / KOS
Mmmutti83 / 30 / 2. lapsi / LKS

5.6.
Menhit / 25 / 4. lapsi / PKKS
Crimson80 / 32 / 2. lapsi / TAYS
Slallu / 26 / 1. lapsi / SKS tai MKS
Sormuslinna / 34 / 2. lapsi / Ulkomailla/Pk-seudulla
Sockervadd / 36 / 3. lapsi / PS ***poikalupaus
Jousitar / 25 / 1. lapsi /PKKS
tipi81 / 32 / 2. lapsi / ? ***tyttölupaus

6.6.
Innukka / ? / 5. lapsi / ?
Aslaki / 25 / 1. lapsi / KOS
jenzei / 28 / 2. lapsi / KYS
Taniira / 24 / 1. lapsi / KOS ***tyttölupaus
summeri14 / 28 / 1. lapsi / OYS
Janna_ / 29 / 1. lapsi / OYS

7.6.
MissMalin / 29 / 2. lapsi / TAYS
jonnamo / 20 / 1. lapsi / TAYS ***poikalupaus

8.6.
Nannenen / 26 / 1. lapsi / HYS
nasumasu_13 / 24 /1. lapsi / ?
julianna40 / 40 / 4. lapsi / K-SKS ***poikalupaus

9.6.
Taika86 / 27 / 1. lapsi / ?
.nenna. / 25 / 2. lapsi / TYKS
nasuemilia / 26 / 2. lapsi / EKKS
_Miikku_ / 34 / 2. lapsi / OYS ***tyttölupaus
-PikkuMyy / 27 / 2. lapsi / JS
miinu84 / 29 / 4. lapsi / SEKS ***poikalupaus

11.6.
Mippis / 25 / 2. lapsi / K-SKS
Lijena / 37 / 3. lapsi / OAS
nemelia/ 29 / 1. lapsi / KYS ***poikalupaus

12.6.
talvi1 / 38 / 3. lapsi / LKS ***tyttölupaus
Romanssi / 30 / 4. lapsi/ ?
emmai- / 25 / 2. lapsi / SATKS
Aela / 29 / 2. lapsi / TYKS
elpukka / 23 / 1. lapsi / KOS ***poikalupaus
ToKa89 / 24 / 1. lapsi / K-SKS ***poikalupaus
heiduli89 / 24 / 1. lapsi / PHKS ***tyttölupaus

13.6.
Odottava73 / 39 / 2. lapsi / TAYS ***poikalupaus
mudilli / 24 / 1. lapsi / HYS(?)
Katann / 25 / 1. lapsi / K-SKS ***poikalupaus
muumin / 25 / 1. lapsi / PKSSK ***tyttölupaus
Amy_mam / 28 / 2. lapsi / MKS ***poikalupaus

14.6.
Nooputin / 28 / 2. lapsi / SATKS
Hedeliini /27 / 2. lapsi / OYS ***poikalupaus

15.6.
sassunen / 28 / 3. lapsi / JS
Jeniita / 23 / 1. lapsi / PHKS
Orange80 / 33 / 3. lapsi /EKKS
summer82 / 31 / 3. lapsi / K-HKS
Mariska* / 29 / 2. lapsi / LS ***poikalupaus
satulu / ? / 1. lapsi / KOS ***poikalupaus

16.6.
FLV / 31 / 3. lapsi / OYS
Susanna#1 / 19 / 2. lapsi / SATKS ***tyttölupaus
moonika84 / 28 / 1. lapsi / TYKS

17.6.
Marilou / 25 / 2. lapsi / MKS
Larenzia/ 25 / /1. lapsi / SATKS
bumbis / 25 / 2. lapsi / KHKS ***tyttölupaus
Dogtor / 26 / 3. lapsi / KYS
uma82 / 31 / 2. lapsi / KYS ***tyttölupaus
Upseerinvaimo / 23 / 1. lapsi / KOKS ***poikalupaus

18.6.
~Viipukka~ / 32 / 1. lapsi / SEKS
Vilkkustiina / 28 / 2. lapsi / E-KKS
Lyde / 31 / 2. lapsi / PHKS ***tyttölupaus
havajipaita / 28 / 2. lapsi / TYKS
TriplaNasu / 24 / 3. lapsi / TAYS
Redwing blackbird / ? / 1. lapsi / OYS

19.6.
Sanna-M / 28 / 3. lapsi / PHKS ***tyttölupaus
illusiah / 26 / 2. lapsi / SAS tai TYKS
hipheihurraa / 19 / 1. lapsi / KOKS
Monaski / 25 / 1. lapsi / TAYS
Jansson / 34 / 1. lapsi / LS ***tyttölupaus
AnemoneL / ? / 3. lapsi / ?

20.6.
Elinasics / 24 / 2. lapsi / PHKS
Briit / ? / 1. lapsi / KAKS

21.6.
Pikkupeikko85 / 28 / 3. lapsi / K-SKS
Naive88 / 25 / 2. lapsi / TAYS
silent / ? / 2. lapsi / TYKS

22.6.
Anskuliini / 24 / 2. lapsi / OYS
kampanisu / 23 / 1. lapsi / LPKS
Minnah88 / 25 / 1. lapsi / KYS ***poikalupaus
Anniinaballeriina / 27 / 2. lapsi / OYS
Onyks / 29 / 4. lapsi / JS
Alexandra1 / 24 / 1. lapsi / TYKS ***poikalupaus
PikkuToka / 26 / 2. lapsi / OYS
pikkumöntti / 21 / 1. lapsi / NKL ***tyttölupaus
Inksulainen / ? / 1. lapsi / OYS

23.6.
Friude / 24 / 3. lapsi / LPKS
taiska87 / ? / 3. lapsi / K-PKS
Tinzu84 / 29 / 2. lapsi / KOS ***poikalupaus
mirkku78 / 36 / 2. lapsi / K-SKS tai KYS ***poikalupaus
cherba / 23 / 1. lapsi / TYKS ***poikalupaus

24.6
Chelsea2011 / 32 / 6. lapsi / K-HKS

25.6.
espe-- / 25 / 2. lapsi / K-HKS
elovena79 / 34 / 2. lapsi / TYKS ***tyttölupaus
Jepu85 / 28 / 1. lapsi / OYS ***tyttölupaus
LuckyLucia / 38 / ? / JS ***tyttölupaus

26.6.
Sachiel / 27 / 1. lapsi / TAYS ***poikalupaus
nellineiti75 / 38 / 4. lapsi / VKS ***poikalupaus
InMyDreams / 38 / 1. lapsi / ?
MMMJ / 22 / 1. lapsi / OYS ***tyttölupaus
Malaika_mama / 24 / 1. lapsi / ulkomailla ***poikalupaus

27.6.
Krish73 / 40 / 1. lapsi / ?
Marika90 / 23 / 1. lapsi / KOS
Smurde / 22 / 1. lapsi / HYS
Nelina / 27 / 1. lapsi / ?
annales / 34 / 3. lapsi / K-SKS

28.6.
Pieni riiviö / 35 / 3. lapsi / TYKS
MaMaFor3 / 35 / 3. lapsi / TAYS ***tyttölupaus
AnnaOnni / 31 / 3. lapsi / SEKS ***tyttölupaus
Tige / 25 / 3. lapsi / TYKS
sabsu77 / 36 / 2. lapsi / KOS ***poikalupaus

29.6.
Piukke / 28 / 2. lapsi / PHKS
Tintsuliini / 32 / 1. lapsi / KOKS

30.6.
Nannuliini- / 27 / 1. lapsi / TYKS
Aapaliini / ? / 6. lapsi / ? ***tyttölupaus

1.7.
ÄitiKohtaNeljälle / 28 / 4. lapsi / ?

2.7
eltsu81 / 32 / 2. lapsi / HYS


Surun kohdanneet: :'(
Pinkula
Maarii
Cinderella85
Emotar
sunflower86
Riiviöiden äippä
Ma&Mi
Mangona


Edelliset ketjut:

Kullanmurut tammikuussa
Kullanmurut joulukuussa
Kullanmurut marraskuussa
Kullanmurut syys-lokakuussa



Päivityspyynnöt punaisella!


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SEKS = Seinäjoen Keskussairaala
SATKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: NancyC
Ja täällä taas uutta ketjua. Ei voi uskoa todeksi että enää neljä kuukautta ja sitten on meidän oma kuukausi!

Jatkan noiden lupausten päivittelyä - jos olen jonkun päivityksen unohtanut välistä, pahoittelut, kertokaa ihmeessä uudestaan jos huomaisin sitten paremmin.

Mukavaa alkanutta (lumista) helmikuuta!

Lettu ja Kornelius 22+3
 
Heipsan!
Täällä oli rakenneultra eilen. Kaikki näytti hyvälle, ja poikalupaus saatiin. Kumpi vain olisi otettu ilolla vastaan, mutta mies oli hyvinkin yllättynyt kun oli kuulemma ollu 100% tytön tulossa, koska kaikille tutuille on tullu tai on tulossa poika. Mutta hieno juttu näinkin :)

Tsemppiä kaikille ja osanotto Mangonalle!!

Katann + PAM 21+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Karoliina81
Mangona pahoittelen :'(

Kuka se kyseli supistuksista.. Mulla oli enemmän joskus 3 viikkoa sitten, kävelyllä piti reilusti hidastaa tahtia kun mahaa alkoi kiristää tosi epämukavan tuntoisesti ja supisteli myös jos muuten oli kiireinen päivä töissä tms. On sitä edelleenkin aina välillä mutta maltillisesti, ja silloin pelkäsin et se vaan lisääntyy koko ajan ja viikkojakin niin vähän.. Neuvolan täti sanoi vain et oma keho on hyvä mittari, silloin pitää levätä jos supistelee. Ja sehän on tärkeää et supistelut rauhoittuu levossa.
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille! Milloinkohan mä sorrun vauvanvaateostoksille..vielä olen malttanut mieleni :)
Romanssi 21+3
 
Huomenta!

Hienoa, ollaan helmikuussa!

Täällä on yö pyykätty, isompi lapsi tuli oksennustautiin ja poikkeuksellisesti monen vuoden tauon jälkeen oksensi sänkyyn. Itselläni taas ihan perinteinen räkätauti iskemässä. Olo on erittäin tukkoinen ja kurkku kipeä, niistää saa jatkuvasti.

Huomenna on neuvola, onneksi. Alan nimittäin olla huolissani näistä liikkeistä. Tai siis lähinnä siitä kun niitä ei tunnu. Istukka oli nt-ultrassa ylhäällä, ei edes edessä. Liikkeitä ei siis tunnu. Yksi tai kaksi hipaisua saattaa tulla päivässä, mutta voihan olla, että nekin ovat jotain muuta. Pari viikkoa sitten olin tuntevinani enemmänkin/päivä, mutta nyt on kyllä jo pelottavan hiljaista. Tämä on kolmas lapsi ja aiemmin on kyllä jo tässä vaiheessa tullut pieniä potkujakin.

AnnaOnni 19+1
 
Kiitos uudesta pinosta ja päivityksistä Lettu :flower:

Suppareita on tullut varmasti rv 14 + lähtien. Ovat olleet useimin vain sellaisia vatsankovettajia useimmin aamuisin. Muutamia viikkoja sitten alkoivat olemaan napakampia ja kun suppari tulee niin joutuu pysähtymään ja odottamaan hetken. Nyt viime viikosta lähtien on muuttuneet taas astetta kipeämmiksi ja puristus tuntuu koko alapäässä särkynä/kipeänä puristuksena. Nämä kuitenkin vielä kaukana synnytyssuppareista (onneksi) :whistle: Nyt olen ollut suppareiden takia sairaslomalla jo useamman viikon :| Hyvä puoli kuitenkin on että ovat vain harkkareita eivätkä ole aiheuttaneet mitään synnytystä edistävää eli paikat napakat ja kohdunkaula normaali.

Sisustusintoa löytyy kans täältä meillä uusi talo ja kaikki ns. valmista mutta kun olen kotona tylsistynyt olen löytänyt kaikki ihanat nettikirpparit ja nettialet :LOL: Tilasin uusia tabletteja ruokatilaan sekä samaan sarjaan tyynynpäällisiä sohvalle ym muuta pientä sisustus tekstiilejä, hain ne eilen postista. Vaihdoin kans vähän muita värejä olkkarissa ja heti tuli niin keväinen ja pirteä olo itselle =)

S 22+3
 
InMyDreams

Mulla on rakenneultra vasta 19.2 ja en kyllä sinne asti jaksaisi odottaa, kun on jotenkin kuitenkin huolestunut olo noista liikkeistä. Eli siinä mielessä tosi hyvä, että huomenna on neuvola. Mitä luulet saisitko sä mennä sydänääniä kuunteluttaan neuvolaan, jos soittaisit sinne?

Luin kyllä tuolta jostain keskustelusta, että ihan hyvin saattaa vasta reilusti yli puolen välin mennä ennen kuin selviä liikkeitä tuntuu, mutta silti on huolestunut olo ainakin mulla. Ja osin johtuu kyllä siitä, että molemmista pojista liikkeet on jo tässä vaiheessa tuntunut, toisesta varsin selkeesti ja toisestakin melko hyvin, vaikka oli istukka etuseinämässä vaimentamassa.

AnnaOnni 19+1
 
Minäpä ostin vaunut :p
Brion yhdistelmät tuli meille! Minä olen tällainen hyvissä ajoin valmistautuja, minkäs teet.

Liikunnan ilo on taas löytynyt, ihanaa!!!! Koko alkuraskauden kävin vaan uimassa, kävelemässä ja sauvakävelemässä, oli jotenkin niin öklö olo (krapulapöhnä ilman krapulaa, jee) että ei oikein muu kiinnostanut. Salikortista luovuin marraskuussa ja olen onnistunut menemään omalla mittapuullani rapakuntoon. Nyt kun viimein mekin tällä korkeudella ollaan saatu edes vähän lunta ja pakkasta niin kyllä on luistimet ja sukset saaneet kyytiä! Aurinkokin pilkistänyt monena päivänä. Pitää vaan muistaa näissä lajeissa mennä "mummotahtia" ettei kaatuisi.
Äkäisyys on heti vähentynyt ja melkein kokonaan poistunut kun pääsee taas liikkumaan. Ihanaa. Ainoa ongelma on, että toppahousut ei todellakaan mahdu kiinni, piti laittaa hiuspompula napinläpeen että saa masu hiukan lisätilaa :LOL:

Viikko pitäisi vielä odotella rakenneultraa, ääääähhh!!!!!! Ei malttais!

ÄKN 18+6
 
Liikkeitä olen/olin/olen/olen ehkä/ehken sittenkään tuntenut ehkä viikon, hyyyvin epämääräisiä ja satunnaisia mutta kuitenkin. Onkohan mahdollista (ei kyllä vissiin pitäs olla?) että eilen tuohon navan viereen ilmesty muhkura joka oli kovahko, painaessani se katos ja mietin et pää/jalka/peppu -- mut eihän se ole edes niin iso et pitäs rv19 tuntua noin? No oli mikä tahansa..jokunen liike tuntunut muhkuran lisäksi.

Suppareita tulee edelleen, lähinnä rasituksessa mutta jokunen erillinenkin. Nyt on vatsa kipeä - vähän niinkö olis ähkyssä tai jotain vaikken edes ole. Alakertaa on myös jomotellut mutta ohi on mennyt. Tympeetä, ihan uusia riesoja.

Verensokereita mittaillut juu, jokunen lievä "yliajo" näyttäs olevan, saas nähdä mitä tästäkin seuraa.. edellispäivän herkuttelut kostautuu mm. aamulukemissa ja en kyllä millään saa ruokarytmejä (5 ateriaa taukoineen) kohdilleen työpäiviin jotta paasto vielä toteutuisi aamulle :p Raaaah..

Jokos olette ruvennut nimiä miettimään? :)

Sabsu 19+1
 
Täällä tuntui ekat selvät potkut 18+4 ja sen jälkeen on monotellut päivittäin, mieskin on jo tuntenut potkut. Myös muljahduksia tuntuu, taitaa kuperkeikkoja olla. :)

Selkä on ajoittain tosi kipeä, ja vatsaa juilii. Nyt myös tuntunut vihlaisuja alapäässä, vaikea ensikertalaisena paikallistaa ovatko kohdunsuulla vai missä. Onneksi ensi viikolla on ylimääräinen lääkäri, niin selviää ettei ole mitään tulehdusta tai varsinkaan ole alkanut paikat pehmenee. Supistuksia en tietääkseni ole tuntenut, mikäli niihin aina liittyy mahan kovettuminen.

Nelina 19+2
 
Sabsu: juu meillä on jo nimetkin valmiina! Yhden kerran jätin nimen valinnan viime hetkille ja tuli valittua hormoonihuurussa nimi jota en kyllä muuten valitsisi ja pari kertaa on tullut harmiteltua että pitikin valita ko. nimi. Muutenkin haluan jutella mahalleni jo tietyllä nimellä. Meillä paljastetaan nimi heti kun tiedetään kumpi siellä on, mitään ristiäisiä ja nimiäisiä en aio nytkään pitää.
Lisäksi olen kysellyt lapsilta mielipiteitä, ihastuin aluksi esim. Sofia-nimeen ja kyselin lapsilta mitä ovat mieltä niin luokkatovereissa olikin jo melkoisesti Sofioita, Anna-Sofioita yms. joten eipä sitä siis. Yhden nimen lynkkasivat myös "rumana". Kivaa kun koko perhe osallistuu isovanhempia myöten valintaan niin ei tarvitse yksin pähkäillä eikä ole kenelläkään myöhemmin urputtamista asiaan. Tämä nimiasia on minulle muutenkin tosi tärkeä, haluan tietää mitä nimi tarkoittaa jne. Asiaan varmaan vaikuttaa se että olen ikäni "kärsinyt" omasta nimestäni =)
 
Nimeä on meillä kans mietitty yhdessä lasten kanssa ja muutama suosikki on jo löytynyt. Mies ei vielä ole ottanut kantaa suuntaa eikä toiseen mutta eiköhän se tässä kevään aikana tule esittämään yhden jos toisenkin karmean idean :LOL: Mulla on tarkat speksit minkälainen nimen pitää olla eli lyhyt, ei yleinen, suuhun sopiva molemmilla kotimaisilla eikä se saa olla kenelläkään tutulla/kaverilla. Molempien lasten nimet ovat juuri sellaisia ja tietysti kolmannen tulee sontua siihen sulavasti ;)
 
  • Tykkää
Reactions: ÄitiKohtaNeljälle
Kannattaa käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä jos huolettaa kun liikkeitä ei tunnu. Minä olen tuntenut liikkeet jostain rv 17+ lähtien. Etenkin iltaisin kun pötköttelen sohvalla, niin tuntuu isompia muljahduksia ja pienempiä teräviä tökkäisyjä. Ja kun kuuntelen kotidopplerilla, niin kuuluu kuinka vauva liikkuu paljon paljon enemmän kuin mitä vielä tunnen. Kaikki raskaudet ja vauvat on erilaisia ja ehkä teillä liikkeet ei vaan vielä tunnu, vaikka aikaisemmissa raskauksissa on tuntunut jo tässä vaiheessa.
Tällä viikolla on neuvola ja odotan sitä jo että saan ne kelan paperit ja voin lyödä lukkoon päivämäärät kevään osalta. Olen mietiskellyt miten aloitan äitiysloman, ehkä pari vähän varhennettuna, kun loppuaika on aina ollut melko raskasta, ja kylläkin olen aina sairaslomalle jäänyt jossain vaiheessa mutta jos kaikki menee nyt hyvin ilman sairaslomia, niin olisi silti kiva jäädä edes sen pari viikkoa aikaisemmin kotiin, sillä olisi suuri merkitys siinä kohtaa, siellä äitiysloman toisessa päässä se parin viikon puuttuminen ei tunnu missään.
 
Ihanaa, kun kovat pakkaset ovat lauhtuneet! Minulle riittää tuo -5 astetta mainiosti isoimmalle osalle talvea. Tänään lupasin esikoisen kanssa mennä luistelemaan iltapäivästä järven jäälle. Siitä tuleekin ensimmäinen liikuntakerta reiluun viikkoon taas. Eilen piti lähteä hiihtämään miehen ja kuopuksen kanssa, mutta koska revin lauantai-iltana pelihousut ihan täysin, niin ei sitten eilenkään huvittanut liikahtaakaan sisätiloista mihinkään.

Perjantaina kuultiin miehen siskon odottavan esikoistaan. LA on varmaankin melko samoilla tienoilla kuin minulla, ei hän sitä sanonut. Eikä myöskään bongannut minun mahaani, olin ehtinyt vaihtaa siistimmät työvaatteet jo kotireleisiin, joten lököttävät vaatteet jättivät vatsan piiloon eikä tästä omasta odotuksestani tullut puhetta. Mutta oli se hienoa katsoa, kun toiset ovat ihan ujoja ja selvästi innoissaan kaikesta uudesta. Eilen taas miehen vanhemmat toivat esikoisen viikonloppukyläilyltä kotiin enkä mitenkään salannut tuota mahaani. Anoppi pari kertaa vilkaisi, mutta ei vielä kysynyt mitään. Meillä on siis tällä kolmannella kerralla linjana ettemme kerro. Näkyyhän se aikanaan kunnolla ja komeasti kuitenkin.

Nimiä olen vähän miettinyt, mutta koskaan ne eivät ole olleet kovin aikaisin valmiina. Onhan tässä vielä aikaa reilusti. Miehen mukaan tytölle on helpompi keksiä nimi kuin pojalle. Noh, ehkä se viikon päästä rakenneultrassa selviää kummalle nimeä pitäisi miettiä, sikäli mikäli kaikki on kunnossa.

Ai niin, minä en näköjään ole vielä listalla, joten viitsitkö Lettu minut lisätä mukaan?

27.6. Annales, 34 v./3. lapsi/K-SKS
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta vaan! Mä kanssa nautin näistä keleistä, just sopivasti pakkasta ja mukavat ulkoiluilmat.
Rakenneultrassa kävin tänään aamulla ja kaikki oli hyvin! Ja mikä kaikkein ihaninta maailmassa tällä hetkellä niin TYTTÖLUPAUS saatiin :heart::heart::heart:
Meillä tytön nimi on jo valmiina, pientä hiomista vailla nimen lopullisen kokonaisuuden kanssa. Tyttö on siinä mielessä oikein tervetullut, kun ei pojalle oltu keksitty yhtään nimeä, joka miellyttäisi molempia.
Tänään pääsee ensimmäisiä vaatteita ostamaan. Pakko ostaa jotain, että saa kotiin hypisteltävää :)
Mulla muuten istukka suoraan edessä, joten vaimentaa tehokkaasti iskuja :)
Toisinaan päiviä, että liikkeiden tuntuminen todella vaisua, mutta en ole siitä viitsinyt turhaan stressaantua. Mutta kyllä varmasti kannattaa oman mielenrauhan vuoksi käydä neuvolassa kuuntelemassa sykkeitä, jos kovasti huolettaa!!!

Lyde ja Lyyli (uusi työnimi) 20+5
 
letulle kiitokset uudesta pinosta.

Siis vau,se olis jo helmikuu..miettikää enää 4kk:ta ja ollaan kesäkuus..Justhan se plussa sieltä vasta tuli??!:OToisaalta toivoisin,että aika pysähtyis hetkeksi tähän.Nyt on jotenkin niin hyvä olla masun kanssa. Meidän poitsu potkiskelee tasaiseen tahtiin.

supisteluista oli puhettta. Mulla on jonku verran joka ilta. Jotenkin päivällä ei tuu,mutta illalla kun rauhottuu nii sit niitä muutamia tulee.Nää on kuitenkin tuttuja edellisistä raskauksista. Ja niin kuin joku jo totesikin,tärkeintähän on että ne loppuu kun lepää.

Onnea taas ihanista ultra uutisista!!!=)

Mä kävin perjantaina kirppistelees ja tietty sieltä nyt tarttui yhtä ja toista mukaan:D

Miinu ja Hippunen 22 POKS!!:heart:
 
Hui, hurjasti tullut tekstiä tännekin. Letulle kiitokset uudesta pinkasta :flower:

Nimiasiaa oli täällä keskusteltu... Meillä ollaan se jo oikeastaan päätetty, ja koko perhe siihen osallistui. Meidän mielestä oli taas pojalle helpompi löytää mieluinen nimi, tytön olisi voinut mietityttää enempi. Meistä tärkeää on myös, että se sopii meidän muiden nimiin ja kuulostaa muutenkin hyvälle.

Täällä kyllä liikkeet tuntuu, eilen illalla ihan säpsähdin, kun aika mojovan potkun antoi, vai liekö kuperkeikka. :heart: Tosta äityiskirjasesta luin, että voi olla rv 21 ennenkuin toisilla liikkeet tuntuu, mutta tottakai jos mietittää niin kannattaa käydä kuunteluttaa ne...
Mä hankin alkuraskaudesta sen kotidopplerin, se oli kyllä varsin mielenrauhaa tuova kapistus, mutta nytten sitten liikkeiden tunnuttua vähemmälle on sen käyttö jäänyt.

Jippii, nyt on sitten vaunutkin tilattu, eikun pakettia odottelemaan... Viikonloppuna tuli sitten jo vaatteitakin pikku-kaverille jo hankittua :heart:

Amy & masuasukki 21+3
 
Neuvolakuulumisia, eli tänään sain mielenrauhan. Sydän pamppaili hyvää tahtia, 150. Kohtu kasvanut navan kohdalle, hemppa vähän laskenut, verenpaineet kunnossa ja pissa puhdas. Tuleva isoveli, eli kuopus oli mukana käynnillä ja kuulemma oli hyvät sydänäänet. Pieniä liikeitä olenkin sitten taas tänään tuntenut, ehkä ne tästä säännöllistyy ja voimistuu. Ja kuulemma aina voin tulla kuunteluttaan jos huolestuttaa.

Sockervadd, laitappa mulle yv:llä sun nimiehdokas, on nimittäin just samat kriteerit kuin meillä. ;) Mä nimittäin vahvasti veikkaan, että meille on jälleen tulossa poika.

Ai niin, neuvolantäti kertoi, että Seinäjoella pääsee synnytysosastolle/-saliin tutustumaan. Ajattelinpa mennä, kun tämä on eka synnytys siellä meille. Aiemmat ovat syntyneet Taysissä.

AnnaOnni 19+2
 
Iltaa!

Mangona, osaan ottoni sinulle ja perheellenne.:hug:
Voin vain kuvitella surusi määrää. Voimia päiviisi.:flower:

Tänään viimein oli rakenneuä ja meille on ihan selvästi tulossa TYTTÖ.:) Ei voinut kyllä erehtyä, ja isänkin harjaantumattomat silmät kuvasta sen näki. Hauska, kun kätilö tuumas "Ei täällä näy mitään ylimäärästä":D Muutenkin kaikki vaikutti hyvältä. Mitat oli juuri viikkoihin sopivat ja kaikki tärkeät elimet ja ruumiinosat näyttivät siltä, miltä pitikin.<3

Nimiasiaa, meillä on myös nimi lähes tulkoon varmana, ainoa vaan, että sitten kun tytön näkee, voi vasta sanoa sopiiko nimi hänelle.

Liikkeet tuntuu täällä hyvin selvästi. Ihmekkös tuo, kun istukka takaseinällä. Iltaisin varsinkin on kunnon jumppa, mutta pitkin päivää tuntuu jo potkuja muutenkin.<3 Se taas ei ole yhtään niin ihanaa, että nyt on tullut kuvioihin myös liitos- ja kannatinkivut! Varsinkin työvuoron jälkeen käveleminen on kuin vaappuvalla ankalla, kun alakertaan sattuu ihan järettömästi. Supistuksiakin on väliin ollut, mutta ovat onneksi kivuttomia. Ja niihin on auttanut, kun olen pitänyt töissä tukivyötä. Mun maha kun alkaa olla jo aika massiivinen. (Tänään kätilö sanoi, että kohtu eteenpäin kallellaan)
Heh, eräs keikkalainen oli kysynyt työkaveriltani, että koskas se Jansson nyt jääkään äippälomalle. Työkaveri oli veikkaillut, että maaliskuussa.:D Joten kyllä tässä jo aika komiassa kunnossa ollaan.:)



Jansson 20+4
 
Onnittelut hienoista ultrauutisista!

Hoitolaukuista on ollut juttua, mulla sellaista ei ole koskaan ollut, enkä kyllä sitä hankikaan. Jos ollaan oltu pidempi aika jossain, niin oon johonkin kangaskassiin heittänyt mukana tarvittavat romppeet. Mulla on muuten arkikäytössä Marimekon olkalaukku, johon tungen yhden tai pari vaippaa mukaan. Nyt laukussa on muutenkin lasten neuvolakortit ja kuopukselle vaippa ja pikkupurkki jotain murkinaa hätäapuna, kyllä sinne vielä yksi vaippa pienelle mahtuu. En koe, että lapsen kanssa tarvitsee ihan älyttömiä määriä tavaraa muutenkaan. Meillä ei koskaan ole ollut esim. hoitopöytiä, kylvetystukia, pullonlämmittimiä, sterilisaattoreita tai hajuttomia vaipparoskiksia. Kantoliinan hankin, muttei pojat siellä suostuneet olemaan. Rintarepussa kulkivat miehen kanssa kotona, mulle siitä tuli niska kipeäksi. Sitteri on ollut, muttei siellä ole viihdytty.

Musta on tullut vaivainen. Ylösnouseminen makuulta on vaikeaa, en taivu kunnolla ja ähisen ja puhisen heti tehdessäni jotain. Ruokailun jälkeen olo on tukala, maha on ihan täynnä ja röyhtäilen. Välillä on paha olo. Lonkkiin sattuu kävellessä ja maatessa, nivuset ovat kipeät ja mua huimaa. Jätkä talloo rakkoa ja välillä kipu tuntuu peräsuolessa asti. Maha ei kuitenkaan ole vielä iso, mutta olo on kuin loppuraskaudesta.

Liikkeistä, ne on tuntuneet aika aikaisesta ja tuntuvat päivittäin, heti kun rauhoitun. Jostain viikolta 15 saakka on ollut näin, vaikka istukka on taaskin ihan edessä. Heti, kun istun alas tuntuu möyrintää, tosi alhaalla ja ylhäällä. Osa näkyy ulos saakka, maha aaltoilee. Kuopuksesta tunsin liikeet koko raskauden todella huonosti, päivää ennen syntymää kävin äitipolin päivystyksessä,kun liikkeitä ei tuntunut kunnolla. Ultrasivat ja jäbä oli kääntynyt potkimaan sisuskaluihin päin. Näin kuinka kädet heiluvat ja jalat vipattivat, mutta mitään ei tuntunut. Ja kyseessä oli kuitenkin ihan normikokoinen vauva, ei mikään pikkuinen.

Nyt nukkumaan, meillä nuoriherra valvoo vielä. Oksennustauti sekoitti koko porukan rytmin, viime yönäkin valvoin pojan kanssa aamuyöhön saakka.

Hyvää yötä!
Apanapa ja pieni nimetön mies 23+4
 
Moikka!

Pitkästä aikaa täällä. Masu kasvaa ja kesä lähestyy. Ylihuomenna on rakenneultrakin vihdoin ja sen jälkeen alkaa minullakin vähitellen tavaroiden miettiminen. Edellisten odotusten jälkeen oikeastaan kaikki liinavaatteita ja muutamia villavaatteita lukuunottamatta on myyty pois.

apanapa kirjoitti kuin itse ajattelen. Eli näin: "En koe, että lapsen kanssa tarvitsee ihan älyttömiä määriä tavaraa muutenkaan. Meillä ei koskaan ole ollut esim. hoitopöytiä, kylvetystukia, pullonlämmittimiä, sterilisaattoreita tai hajuttomia vaipparoskiksia. Kantoliinan hankin, muttei pojat siellä suostuneet olemaan."

Juurikin noin. Vaunut, turvakaukalo, pinnis, amme, hoitoalusta, vaatteet, vaipat ja tarvikkeet. Ehkä jokin kantojuttu, jos vauva on itkuinen ja tarvitsee huomattavan paljon syliä. Pulloja ei olla tarvittu, kun imetyksellä on aina pärjätty. Tutteja minun vauvat ei ole huolineet.

Varmaan muutakin, kunhan jotain tuohon kirjoitin. Mutta pointti on, että kamalasti on tarjolla kaikkea turhaa. Kannattaa miettiä mitä oikeasti tarvitsee ja ehkä tiettyjä asioita hankkia vasta tarpeeseen jos tarvetta tulee. Tärkeintä on läheisyys ja lämpö, maitoa siinä sopivin välein niin kärjistäen sillä pääsee pitkälle :heart:

Hyviä vointeja kaikille! Ja Mangonalle vielä pahoittelut minultakin, paljon voimia sinulle :flower:

LL, rv 19+6
 
Niinhän se menee noiden hankintoiden kanssa et aluksi ei tiedä mitä tarvitsee kun on ensimmäinen tulossa ja sit taas toinen äiti saattaa kokea jonkin tavaran aivan tarpeettomaksi mikä toiselle on todellä elämää helpottava kapine. Meillä on syöty vain pullosta ja tuttejan käytettiin hartaasti kun taas imetystyyny jäi todella turhaksi tavaraksi eikä rintapumpullakaan mitään tehnyt kun ei maitoa tullut.

AnnaOnni laitan sulle viestiä nimistä jos osaan :D -> viesti laitettu toivottavasti tuli perille!

S 22+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä