**Kesäkuun kullanmurut 2014** Helmikuussa

Me ollaan kans mietitty, että ei hommata hoitopöytää. Jokin lipasto makkariin olis kiva hankkia, jossa vois pitää ajankohtaisia vaatteita, koska varmaankin vaatteiden vaihtoa tullaan harrastamaan sängyn päällä ja toisaalta kylppäriin tulee varmaan otettua mukaan vaihtobodyja kun menee vaihtamaan vaippaa. Ollaan aateltu alkaa käyttämään kestiksiä, kun on eka lapsonen, laps syntyy kesällä (ja toivottavasti pyykki kuivuu nopsaan intiaanikesän auringossa...) ja koska vaipat vaikuttaa kalliilta. Ei toki aateltu ihan fanaattisia olla siinä suhteessa, esim. vierailuille ja kaupungille mennessä vois laittaa kertsejä. Jossain luki hyvin, että jos esim. kerran päivässäkin käyttää yhden kestiksen kertsin sijaan, vuodessa säästyy jo 365 vaippaa. Lisäksi näyttää siltä, että esim. käytetyt kuorivaipat huutonetissä yms on todella edullisia, niitä imujahan voi tehdä mistä vaan (kestovaippainfon sivujen perusteella).

Meki aateltiin yhdistelmävaunuja, ehkä Emmaljungaa, kun niissä näyttäisi olevan kaikki ne vipstaakit mitä ollaan vailla. Lisäksi haluan tukevat, perinteiset rattaat metallikorilla ja ilmakumirenkailla. Ongelmaksi on vain muodostunut peräkonttimme, joka on tilava, mutta suuaukko pieni. Pitää mennä kokeilemaan eri malleja lastentarvikeliikkeisiin.

Ollaan ostettu jo parit tutit, mutta kuulin, ettei OYS:ssa suositella tutin käyttöä kahden eka viikon aikana, että lapsi oppii hyvän imuotteen. Tutti on kuitenkin varmaan hyvä unilääke esim. öisin. Rintapumpusta en tiedä, taidan jättää sen hankkimisen sitten vauvan syntymän jälkeen. Äitini aikanaan on luovuttanut litroittain maitoa ja sisustanut tuloilla mm. olohuoneen, joten jos maitoa tulee paljon, mikä ettei, tosin ei sitä siis rahasta viitsi tehdä, vaikka onhan se tuloa sekin.

Babybjörnin sitterin haluaisin, ja alunperin ajateltiin hankkia lähes kaikki käytettynä, mutta sit hoksattiin, että tietyistä merkeistä (Baby björn, Stokke) saa maksaa lähes samoja hintoja kuin uutena. En käsitä miten esim. Baby björnin sitteristä voi käytettynä (tahraisena, vanha malli) pyytää kirppiksellä 80 euroa kun uutena saa tarjouksesta 115 eurolla... Ollaan sittemmin haudattu ekologiset ajatukset, ja aateltu hankkia uutena, meneehän ne seuraavalle vauvalle (jos sellainen meille suodaan)... Sama pätee kantoreppuihin, Manducat ja Babybjörnit maksaa kirppiksellä vaan 20 % vähemmän kuin uutena. Höh, ite kun myyn kirppiksellä kamoja pois, vähennän heti 50 % hinnasta, koska käytetty on aina käytetty, en minä mene kirppikselle tienaamaan vaan kierrättämään ja kiva jos siitä saa vähän vaivanpalkkaa. Olipa avautuminen : D
 
Minäkin kuulin esikoisen aikana ettei oysissa suositella tuttia mutta ekana yönä syntymän jälkeen veivät vauvan hoitajien huoneeseen ja antoivat lisämaitoa kun mulla nousi maito kunnolla vasta 5 päivää synnytyksestä niin takaisin tullessa vauvalla oli tutti suussa?! Sitä hieman ihmettelin mutta en kysynyt asiasta. Myöhemmin poika ei tuttia huolinut.
 
Moikka taas pitkästä aikaa. ei oo hirveesti tullu tänne kirjoteltuu lähi aikoina.. Tiistaina oli neuvola käynti ja antoivat sen voimavaralappuset täytettäväksi. kaikkea ne kyselevätkin.. :D Siihen neuvolatäti kiinnitti huomiota kun verenpaineet oli 123/87,käski mittailla kotona ja antoi vielä lainaksi mittarinkin kotiin.. Sanoi vaan et jos se nousee nyt kokonaan yli 90 toi alapaine niin soitat sitten uudestaan.. ja eihän se alapaine oo kotona ollessa laskenutkaan alle 90. Tänään sit soitin neuvolaan ja kävivät sitten miettimään jatkotoimista ja lupasivat soittaa sitten takaisin et mitä tässä tapauksessa tehdään. :/ Toivotaan vaan et kaikki menee hyvin,eikä tulis mitään lisä ongelmia matkan varrella. Onko muilla ollu verenpaineet normaaleina tässä raskauaikana? Muuten on ollu kaikki hyvin ja masu senkun kasvaa.. ei voi enään peitellä työvaatteilla.. asiakkaatkin jo ovat kyselleet että koskas se tulee pihalle? tekis mieli vaan sanoa et eihän se teille kuulu mut toivottavasti kesäkuussa syntyis. :DD En tiiä mistä johtuu mut tän viikon oon ollu niin allapäin ja kiukkunen töissä kuin sitten kotonaki.. täytyis varmaan vähän hölläillä.. :D ei viitsis aina kiukkuilla ilman syytä. :) Koskakohan se uusi äitiyspakkaus ilmestyy? Ois niin ihana päästä hypistelemään pikkusia vaatteita. :D Viikonloppuna saan vihdoinkin sisustella tuota tulevaa vauvahuonetta mieleisekseni. Mies ei kuulemma puutu siihen naisten hössötykseen :DD Auttaa vaan kuulemma raskaiden huonekalujen siirtämisessä jos on tarvetta. Pinnasänkyä en oo vielä löytänyt mistään käytettynä,kun uudet maksaa niin hirveesti et ei viitsi ees harkita uutena ostamista. En ees tiiä mikä niissä oikein maksaa..

Rv 21+6
 
Mulla on verenpaineet seurannassa, olleet vähän koholla alusta asti.

Onko kellään enää pahoinvointia? Itsellä palaili hissukseen takaisin ja taas on mennyt pari viikkoa etomisen ja satunnaisen oksentelun merkeissä :(.

Raskausdiabetekseen on nyt myös iltainsuliini, eli tuntuu että on kaikki mahdolliset vaivat, ja painonnousukin, joka on kiihtyvässä vauhdissa alun pysäyksen jälkeen.

Vauva sentään on kova liikkumaan <3

Odottava73 ja PikkuTyyppi 21+6
 
Täällä ainakin on taas ollut tuota pahoinvointia.. pientä verrattuna alkuaikoihin mutta sellaista etovaa oloa varsinkin aamusta ja aamupalat saattaa välillä tulla ylös.. viikon verran ollut tuollaista..
Täällä myös istukka edessä niin välillä tuntuu että onko siellä enää ketään kun on niin hiljaista mutta onneksi on toi doppleri että voi kuunnella että kyllä siellä meteliä pidetään :) Hauska kun pistää dopplerin mahalle niin heti siellä suututaan ja potkitaan siihen :D
Iteki mietin tota yksityiselle menoa et jos saisin tietää et kumpi siellä möngertää mutta olen ainakin vielä malttanut mieleni, ehkä myös toi rahapussin koko vaikuttaa tällä hetkellä asiaan :D

suza86+ pikkupulla 23+2 :)
 
Hei,

Vieläkös voi liittyä mukaan. Olen hiukka myöhään herännyt lueskelemaan näitä juttuja. Ryhmä vaikuttaa niin mukavalta, että päätin uskaltautua mukaan :).
La ois 22.6, 1.lapsi ja Oys ois synnärinä :).
Kovasti jännittää ens viikon rakenneuä...hui. Painajaisiakin tullut jo nähtyä, pientä stressiä vissiin asian suhteen ilmassa.
Tähän saakka kaikki mennyt ihan hyvin, alussakaan ei suuremmat huonot olot vaivanneet. Kovin on liikkuvainen tyyppi tuolla masussa. Ekat liikut tuntui vkolla 15 pieninä kutitteluina ja nyt kolmatta viikkoa ovat tuntuneet myös masun päältä <3
Hankintoja en ole vielä kauheasti miettinyt, ehkäpä rakenneuän jälkeen sitten...
 
Voi hemmetti näitä lapsia. Esikoinen parivuotiaana päivähoidossa oli laittanut koristehelmen korvaansa. Siis sellaisen pienen -- ja itse asiassa kolme sellaista -- ja niitä otettiin sitten kunnallisella ensin pois neuvolakäynnin yhteydessä ja sitten vielä yksityisellä myöhemmin että saatiin kaikki pois. Voisi kuvitella että neiti olisi oppinut kerrasta, mutta ei. Tänään eskarista tullessaan valitti korvakipua ja fikkarilla katseltuna, noh, siellä on koristehelmi. Ei muuta kun aikaa varaamaan vaan Pikkujättiin. :headwall: Pari viikkoa sitten oli laittanut kielensä kiinni metallitankoon kun kaverit tehneet sen ensin -- yhdeltä kaverilta jopa lähtenyt ihan kunnolla kielestä peitteet ja veri roiskunut, ja siltikin meidän neidin pitänyt kokeilla heti perään että jääkö se oma kielikin siihen tankoon kiinni. Ei hyvää päivää. :D

Kihisyttää tällä hetkellä jonnin verran, muutenkin ollut niin äksy päivä että. Eipä mulla muuta, halusin vaan purkaa tätä ihanaa vanhemmuutta miettiessäni että onkohan näillä geeneillä yhä lisääntyminen kovinkaan järkevää. |O

Lettu ja Kornelius 23+1
 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli neuvola rv 22+0. Kaikki hyvin, vauvan syke 150, RR 126/69. Hb 115. Sf 20cm (juuri keskikäyrän yläpuolella). Hemoglobiini oli laskenut 127 -> 115 mutta kuulemma lisäraudan syömisen rajana pitävät 110. Ostin sitten verilättyjä ja pinaattia josko niistä olisi apua.
Uusien ohjeiden mukaan (resurssipula, sitähän se on), seuraava neuvolakäynti olisi vasta rv 30! Aivan hullua! Terveydenhoitajakin sanoi ettei uskalla niin pitkää väliä pitää vaan varasi mulle seuraavan käynnin kuukauden päähän rv 26 tienoille.

Ostin käytettynä trikoisen tukivyön ja anitan baby beltin. Ne on kyllä ihan välttämättömiä kun mulla on aina vaivana se, et tuntuu kuin koko maha repeäisi tuolta ylämahalta. Johtuu kai kohdun painosta/kasvusta jne.. Pahenee päivän mittaan ja lopulta tuntuu ettei voi olla pystyssä ollenkaan. Makuulla olo helpottaa heti. Mutta onneksi tuo tukivyö auttaa aika hyvin.
 
Moikka!
Käytiin eilen rakenneultrassa jossa saatiin aika varma tyttölupaus. Painoa oli 375 grammaa ja vastasi rv 20+4 eli kolme päivää enemmän mitä on laskettu. Laskettua aikaa ei kuitenkaan ilmeisesti kovin herkästi muutella. Upea oli nähdä neiti 3D kuvanakin joka saatiin mukaan.. aika pysäyttävä kokemus :heart:

Mulls oli verepaineet pysyneet ihan hyvinä. Pahoinvointikin ollut poissa ja myös päänsärkyä vähemmän... sitähän kestikin melkein kuukauden. Nyt on ollut ilmeisesti jonkinlaisia kohdun kasvukipuja joita liikkuminen pahentaa joista aikasemminkin kirjoittelin.

Vieläkin ihan pilvilinnoissa eilisestä Jepu ja prinsessa 20+2
 
Täälläpäs taas ihanan paljon jutustelua, tervetuloa vaan mukaan Inksulainen!

Onnea kaikille rakenneultra kuulumisista, alkaa tasoittua poikavaltaisuuskin :LOL:

Hoitopyödästä oli keskustelua, emme aio hankkia, koska kodinhoitohuoneessa tuota pöytätasoo tarvittaessa tarjolla, ja siellä voi sitten pesutkin suorittaa...

Tutti on ollut esikoisellakin käytössä ja ei kyllä ongelmaksi koskaan tullut. Mieluummin tarjoan tuttia, kun itse toimin "huvituttina"...

Sitteri kyllä hankintalistassa, meillä asustelee vielä koiria, joten koen kyllä sitterin ihan kätevänä ja turvallisena paikkana vauvalle.

Redwing blackbird: Sulla samat kriteerit vaunujen suhteen, itse päädyin Tutekin Turran vaunuihin, jotka täytti omat kriteerit,eikä hinnaltaan ihan mahdottomat. Käy vilkasee :)

Mukavaa viikonloppua kaikille, huomenna ostoksille, alkaa pikkumiehelle kertyä tarvikkeita vähän liiaksikin, järki hoi... tainnut hävitä :LOL:

Amy & masuasukki 22+0

p.s ensi viikolla neuvola, ja kaikki kelan lappuset saatais... Aika paljon kyllä vaihteiluita näissä neuvolakäynneissä paikkakuntien välillä... :O
 
Viimeksi muokattu:
Rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin, vastasi viikkoja kooltaan. Sukupuolta en kysynyt, toivottavasti pysyy salassa loppuun asti. :D

Laitoin myös tilaukseen yhdistelmävaunut. Oran Jovi Airit tulee meille ja värisävyltään aika neutraalit, eli menee kummalle vain. Toisena vaihtoehtona oli Emmaljungan Duo Edget tai sinnepäin, mutta totesin että en ole valmis laittamaan noin 1000 euroa vaunuihin, joita pienen selvityksen jälkeen on yleisesti käytetty noin 1,5 vuotiaaksi asti. Ja mitäs jos tää muksu ei viihdykään vaunuissa ja ei tykkää vaunulenkeistä? Syytä kyllä olis tykätä, kun koiria taloudesta löytyy. :D Ja kun nuo Oran vaunut sai uutena samaan hintaan, mitä Emmaljungista saa maksaa käytettynä.

Hoitopöytä on meille tarpeen ja sellainen missä on laatikot, ei avohyllyjä, kun tuota säilytystilaa ei juurikaan ole yhtään ylimääräistä. Talo kun valmistuu sitten joskus... Turvakaukalo saadaan sukulaisilta lainaan ja pinnasängyn ostaa tuleva mummu. Eli hoitopöytä on vielä hankinnan alla, käytettynä aattelin sen hommata. Muutamia vaatteita olen ostellut kirppiksiltä ja saadaan sukulaisilta sitten lisää. Olen kyllä jotain vaatetta ostanut uutenakin.

Liikkeitä olen alannut selvästi tuntemaan vasta tällä viikolla. Tuntuu nyt kaikki jotenkin todellisemmalta. :) Päällepäin ei liikkeitä tunne eikä näe, mutta selvästi vauvelin aiheuttamia.

Verensokereita joudun seurailemaan ja aamun paastoarvot menee ajoittain yli, ruokailujen jälkeiset on ihan normaaleja olleet kaikki. Eli saas nähdä, epäilen että lääkitykselle joudun. Se selviää parin viikon päästä, kun on aika äitipolille.

Tutista muistelisin jostain lukeneeni, että sen käyttö ehkäisisi kätkyt kuolemia? En nyt vaan muista mistä sen luin. Joka tapauksessa, jos vauveli ei tuttia syö niin ei sitten syö, mutta jos syö niin siitä vaan. Mennään vauvelin mukaan, kaikkea kokeillaan. Samoin imettämisen suhteen, eli toivon että onnistuu, mutta jos ei, niin sitten ei. En menetä yöuniani asian takia.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: ~Viipukka~ Ja ny mennään viikolla 21+3


Ja nimistä sen verran, että mulla on ollu mielestäni tosi hyviä nimiehdotuksia vauvalle, mutta mies ei ole tykännyt ainoastakaan. Hakusessa ihan simppeli nimi, joka on helppo sanoa ja vielä kuulostaa nätiltä. Eli sen kanssa tulee olemaan ongelmia aika lailla...mieheltä kun niitä nimiehdotuksia ei ole vielä kuulunut. :D
 
Viimeksi muokattu:
Heipat taas muutaman viikon paussin jälkeen! Ja suurensuuret pahoittelut Mangonalle :hug::heart:

Oon ollu nyt vähän hiljaiselolla pari viikkoa ja kotona tärissyt siitä rakenneultrasta, joka olis ens keskiviikkona. Pelottaa kamalasti, että löytyykö tytöltä omfaaloselen lisäksi muuta rakenteellista vikaa vai saadanko ptää omfaloseele yksistään, jolloin ennuste on hyvä ja selviämisprosentit mahtavat 95 % <3

Maha kasvaa kovaa kyytiä ja sen kyllä alkaa huomaan jo selvästi. Omat S ja M koon farkut ei enää mee jalkaan ja käytössä onkin mammafarkut, collagehousut ja legginsit. Legginsit on kyllä mun pelastut ja sinne alle villaiset sukkahousut, niin jo tarkenee täällä Lapin pakkasissakki! Liikkeet tuntuu selvästi ja neuvolatädin mukaan tyttö on varsin eloisa kaveri :D

Vaunut on asia, jolle en ole oikeen uhrannut aikaa. Odotan nyt ensin rauhallisesti rakenneultran ja sitten alan pohtimaan. Ensimmäistä kun odotellaan niin mistään en oikein mitään edes tiedä :D Sen tiedän kuitenkin, että yhdistelmävaunut haluan ja sellaiset mitkä sopii pitkille lenkeille ja kauppareissuille. Käytettynä ajattelin kuitenkin hankkia jotkut suht laadukkaat ja kivan näköiset.

Neuvolassa kävin maanantaina ja mun neuvolan terkkari on niin ihana. Nyt on muutto edessä ja toivon, että saisin pitää saman terkkarin jatkossakin, on hän niin huippu ihana tapaus. Neuvolassakin päästiin taas ultrakäynnille ja siellä se pikkunen heilutteli menemään, ei näyttäny paljon mahan päällä möllöttävä omfaloseele vauvan touhujan häiritsevän. Oma olokin alkaa parantua pikkuhiljaa ja raskauden aikainen anemia helpottaan, kun hemoglobiinit saatu nousemaan jo 103 (huippuluku minulle, sillä olen käynyt yhdessä verensiirrossa ja hemoglobiini alimmillaan 58...)

Ei muutakun mukavaan odotusaikaa kaikille ja mie palaan kirjottelemaan varmaan rakenneultran jälkeen. Lueskelen kyllä ketjua joka ilta :)

MMMJ ja pikkuprinsessa 20+1
 
Heipat!

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista=)

Meillä tänään oli rakenneultra ja masuasukkaan koko vastasi viikkoja ja kaikki näytti oikein hyvältä. Poikalupaus saatiin! Ultraajakin sanoi, ettei ole epäilystäkään ja kyllähän siellä erittäin hyvin vehkeet näkyivät :D

Oltiin myös katselemassa parissa kaupassa vähän vauvatarvikkeita, mutta ihme kyllä mitään ei vielä lähtenyt matkaan. :D Vaatteita tulee kyllä varmaan netistä tilailtua, kun on löytynyt niin monta kivaa nettisivua!
Nimiä ei olla vielä mietitty oikeastaan ollenkaan. Kai niitäkin pitäisi tässä ruveta vähän pohtimaan. Itse haluaisin, että ainakin toinen/toiset nimet olisivat suvusta tuttuja nimiä. :)

Itsellä on verenpaineet laskeneet alkuvaiheesta, mistä lie johtuu.. Silti ei kuitenkaan huimaa tai ole muutenkaan heikko olo. Vihlaisuja masussa on ruvennut olemaan päivittäin ja se selittyy kyllä sillä, kun tuntuu että tuo maha päivittäin kasvaa ja kasvaa vaan :D

Nyt sitten odotellaan seuraavaa neuvolaa, joka olisi 17. päivä ja silloin sitten saisi raskaustodistuksen ja voisi ruveta paperisotaan kelan kanssa :D Vauvavakuutus käytiin tänään laittamassa eteenpäin.


cherba 20+4
 
  • Tykkää
Reactions: Karoliina81
Huomenta!
Hoitopöytää ei tarvita kun pitkä pöytätaso löytyy kodinhoitohuoneesta ja sängyn päällä tai sohvalla tuli vaippaa vaihdettua myös. Meillä on esikoisen ajalta vaunut ja ne saa kelvata. ABC merkkiset ja kun ne oli esittelyvaunut niin saatiin halvemmalla. Niissä on isot renkaat ja muutenkin ihan toimivat täällä maalla :) jotain pientä vaatetta on tullu ostettua. Tänään viikot taas poksuu <3 21+0!
 
Puolenvälin ja liian hyvän aamusokerin kunniaksi availin irtispussin ja vetelen niitä tässä heikkopäisenä.. tiesittekö, että susupaloja saa nyt myös mintunmakuisena ;)

Tuohon hoitopöytä-asiaan sellaista.. meillä on yhä tallella esikoisen ajoilta Lastentarvikkeesta ( varmasti saa tuhannesta ja yhdestä muustakin!) hommattu hoitotaso, siis sellainen pinniksen päälle asennettava pienillä reunoilla oleva puulevy jonka saa kiristettyä haluamallaan välille. Sen saa huitastua sivuun tai pidettyä päädyssä ja ei tarvi öisin kiikutella vauvaa pidemmälle. Mun selkä ei hirmuisasti innostunu vaihtelee vaippaa sängyllä/sohvalla. Todellakin suosittelen! Erillistä hoitopöytälipastohässäkkää ei sisustus nyt kaipaa :)

Muuten olo ennallaan paitsi turhautuminen on jossain huippulukemissa kun en noita liikkeitä tunne juur nimeksikään :/ Maanantaina ois ultra :)

Sabsu/ 20+0
 
Täällä myös puoliväli ! Wuhuu! Fiiliksiä heikentää ainoastaan ripulitauti, joka on kestänyt pari-kolme päivää. Nyt ehkä onneksi hiipumaan päin. Painoa lähtenyt lähes 2 kiloa. Normioloissa iloitsisin, mutta nyt en siitä osaa sellaista iloa repiä. Kaipa vauva ottaa omansa, ainakin niitä pikkuliikkeitä on nyt tuntunut, että elossa siellä ollaan.

Muuten masu kasvaa ja saa söpöydestään kehujaan! Tänään ehkä uskaltaudutaan tauteinemme jo ulos kotoa ja illaksi varmaan mummolaan saunaan ja ehkä yöpymäänkin koko perhe.

Ai niin, hankintoja ei edelleenkään ole tehty, lukuunottamatta kahta alebodya. Hankkia täytyy ainakin vaunut (käytettynä), pinnasänky (todennäköisesti saadaan jostain lainaan), sitteri (tämäkin varmaan tulee jostain), turvakaukalo (todennäköisesti uutena) ja kestovaippoja (sekä käytettynä, että uutena). Ai niin ja kodinhoitohuoneeseen hankin jonkun hoitoalustapehmusteen, koska siellä tulen varmaankin vaihtelemaan alkuun vaipat.

Rakenneultraa vielä 1,5 vkoa, mutta kyllä tämä vaan päivä päivältä todemmalta alkaa tuntua! :heart:

AnnaOnni 20+0
 
Lettuperkele: Ihania lapsosia :heart: Joissain sairaaloissahan on julkisissa tiloissa (korvanenäkurkkutautien klinikoilla) ihan vitriininäyttely esineistä, joita ihmisten ruumiinaukoista on kaivettu, varmaan siellä on kokoelma erilaisia helmiakin. Kuusamon tk:ssa tais olla iso taulu ongenkoukuista, joita turisteista on irroitettu. :D

Amy_mam: kävinkin katsomassa Tutekin Turra vaunuja nettisivuilta, kun niitä aiemmin täällä mainostit ja hyvältä vaikutti, mä vaan ihmettelen suuresti, miten Oulun seudulla voi olla niin vähän lastentarvikeliikkeitä (kaksi!) kun alueella asuu 200-250 tuhatta ihmistä ja hirveä määrä vielä lapsiperheitä (uskonnolisista vakaumuksista johtuen) ja mielestäni Tutekin vaunuja ei mainittu nuissa liikkeissä. Pitäis mennä etelämmäksi katselemaan.

~Viipukka~: minä luin kans just jostain vanhasta Vauva-lehdestä, että tutti ehkäisee kätkytkuolemia. Näin ollen ajattelin sen ottaa joka tapauksessa käyttöön, ja onhan se lisäksi hyvä rauhoitteluvaline esim. kaupassa tai kylässä kun ei voi tissiäkään ihan joka paikassa kaivaa esille : D

Mulla on verenpaineet pysyneet hyvin normaaleina, mittailen aina niitä jos näen mittarin jossain. Terkkarin mittaamana ne on aina aivan liian korkeat, jännitän vissiin niin paljon. Mulla todettiinkin jo toisen kohtuvaltimon takaisinvirtausta ja raskausmyrkytysriski rakenneultrassa.

Romanssi: mua ärsyttää nuo uudet neuvolasuositukset. Meilläkin oli pitkä väli ekakäynnin ja voimavarakäynnin välillä ja ehdin siinä melkein pimahtaa ihan täysin, niin huolissaan olin kaikista asioista. Minusta ne terkkarit ei aina tunnista riskiäitejä ja itse pidän itseäni riskiäitinä (masennuksen suhteen), koska pitkät hoidot takana ja sen myötä kauheasti erilaisia huolia raskauteen liittyen. Tottakai ne on ihan turhia huolia, mutta mä tarvin joku muun sanomaan sen mulle : D Minä oon ainaki kovaäänisesti vaatinut ylimääräsiä käyntejä, just sen takia, että mun on pakko vielä purkaa niitä hoitojen aikana tulleitä ajatuksia. Ja onhan niihin suostuttu, mulla on tosi kiva terkkari myöskin.

heiduli89: mä kans odotan innolla uutta äitiyspakkausta. Aluksi Kelan sivuilla luki, että menee vuosien 2013-2014 vaihteeseen, nyt lukee, että "kevään korvalla", mitä lie tarkottaakaan. Mä jätän hakemuksen viime tipassa, jotta saisin todennäköisemmin uuden pakkauksen, vaikka ei vanhassakaan mitään vikaa ole, mä vaan oon nähnyt sen niin usein kavereilla, että haluaisin jotain yllätystä : )

Mulla on kans vielä ajoittain pahoinvointia... Erityisesti kahvin juonnin jälkeen ja jos syö jotain rasvasta tai mahan liian täyteen. Magnesiummaito auttaa mulla hyvin, välillä nappailen Omepratsolia.

Me ollaan päätetty jo etunimet tytölle (ja pojalle), mut toisissa ja kolmansissa nimissä ollaan vielä ulalla. Haluttais lyhyt napakka etunimi, jota ei tarvitse arkikäytössä lyhennellä, mielellään hieman harvinaisempi, mutta ei mitään omituista tai liian taiteellisia. Suomenruotsalaisesta nimipäiväkalenterista löytyy ihania, samoin hautausmaan kivistä : D

21+ 3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille ultrakuulumisista <3

Hoitopöytä hankitaan, vielä on mietinnässä minkälainen. Käytettynä olisi tarkoitus ostaa. Pinnasänkyjä oon katellu ja varmaankin ostetaan Ikean Gulliver josta saa sit sen toisen laidan pois myöhemmin jos haluaa juniorsängyksi sen muuttaa :)

Äitiyspakkauksesta.. Aluksi ajattelin että haluan sen uuden mutta en jaksa odottaa vaan pistän heti ensi viikolla hakemukset menemään jotta saan ton vanhan :D Toi vanha on kuitenkin niin kattava ja mun mielestä aika poikamainen, joten se sopii meille hyvin :) Jostain luin että sen uuden julkaiseminen viivästyy sen takia noin paljon kun porukka panttaa niitä hakemuksia ja näin ollen ei päästä jakamaan niitä vanhoja pois.

elpukka & papu 22+2
 
Mun pomo soitti toissapäivänä ja sanoi että mun duunin palkkis haluaa raskaustodistuksen. Mä en nyt yhtään muista miten se meni silloin esikoisen kanssa seitsemän vuotta sitten, että toimitinko silloinkin töihin vai suoraan kelaan -- miten teillä muilla, onko työpaikat kyselleet todistuksen perään? Kaikki aina puhuu että kiikuttaa lappuset kelaan ja mulle sitten sanotaan että ei, tuot vaan töihin ja töistä hoidetaan eteenpäin. Tuntuu oudolta. Ajattelin antaa kopion töihin ja pitää itse originaalin. Saakoon kelvata.

Helmi saatiin korvasta pois, oli sellainen Hama leluhelmi, joita laitetaan piikkialustaan tms. ja silitetään sitten kiinni. Nyt tyttö lupasi meille ja korvalääkärille että oli viimeinen kerta kun työntää mitään korviin tai nenään. Katsotaan kuinka käy.

Mä olen vaan niin äkäinen että. Ei tää tunnu menevän ohi millään. Äksyilen ja ärhentelen ja ärsyttää itseänikin miten käyttäydyn mutta en mahda mitään madaltuneelle ärsytyskynnykselle ja jatkuvalle ketutukselle. Aivan kauhea vaihe menossa. : /

Hienosti näkee mahassa jo missä Kornelius liikkuu. Aamulla oli rullalla vasemmalla puolella ja se oli ihan sellainen möhky ja korkeusero oikealle puolelle verrattuna oli huima. Eilen aamulla pidin kahvikuppia vatsan päällä kun surffailin netissä ja hyvä että pidin siitä kiinni koska potkut niin kovia että neste hölskyi yli reunojen. Vahvaa kaveria tässä kasvatellaan.

Oon alkanut katselemaan huuto.netistä hoitotasoa ja pinnistä, että jos tulee hyvät kohdalle niin ostetaan pois. Ja ihanaa kun olympialaiset alkoi niin onpahan laatua mitä katsella kun makailee selkäkipuloisena.

Lettu ja Kornelius 23+3
 
Meillä pitää töissä toimittaa palkkoihin tuo todistus. Sen vuoksi, kun kvtes:n mukaan maksetaan ensimmäisiltä 72 äippälomapäivältä palkka.

Onkohan kellään kokemusta nuista Ikean sängyistä. Itsekin vilkaissut tuota Ikean gulliveria. Kai ne Ikean sängyt on yhtä hyviä kuin muutkin?

Tuo samainen tuttiasia mietityttää täälläkin, käyttääkö vai ei. Noh, josko sen sit aika näyttää. Kun ei tosiaan viittis joka paikassa sitä tissiäkään ottaa esille :D.

Kovasti oon myös Kelan sivuilla käyny kurkkimassa, joko uusi pakkaus tulis mut ei näy vielä..höh.
 
Mä taidan hylätä nykyisen työni äitiysloman jälkeen ja ryhdyn sijaissynnyttäjäksi. Sen verran hauskaa ja mulle sopivaa puuhaa tää on... Esikoisen aikana oli odotusaika ihan ok, mutta nyt... Voi *ittu! Väsyttää, selkä kipeä koko ajan, sietokyky kaikkea kohtaan ihan nollassa ellei jopa pakkasen puolella, paino vaan nousee ja ei voi harrastaa liikuntaa kun ei prkl pysty kävelemään edes sataa metriä kunnolla, ei kiinnosta mikään. Ei yhtään mikään. Eikä sais edes syödä lohtuherkkuja kun on raskausdiabetes. Ja syön kuitenkin ja tunnen siitäkin sitten huonoa omatuntoa. Pitäis varmaan mennä loppuraskauden ajaksi johonkin hautomoon, missä en tapaisi yhtään ketään. Pelkkä miehen näkeminenkin saa jo verenpaineen nousemaan, saati sitten jos se avaa suunsa, ja en jaksasi yhtä ainoota kommenttia keneltäkään raskauteen liittyen. En jaksa hymistä että joo kiva juttu, ihan hyvin voin, ja toisaalta ei taas kiinnosta alkaa kertoa vaivoista koska ei ne kysyjää kuitenkaan kiinnosta. Tai sitten kuulee vain kuinka kysyjälläkin oli niin vaikeaa tai vaihtoehtoisesti kuinka hänellä meni kaikki tosi hyvin.

No joo, tällanen päivä täällä tänään. Toivottavasti teillä on kivempi viikonloppu menossa.
 
Inksulainen: Ikean lasten sängyistä ei ole kokemusta, mutta itsellemme ostettiin Ikeasta sänky ja sen on ollut nyt vuoden verran käytössä. Patjat ostettiin myös Ikeasta ja tyytyväinen olen kyllä ollut. Uskoisin, että lasten sängyt on myös hyviä. :) Itse ainakin meinasin Ikeasta hakea patjan pinnikseen. Meillä siis minun vanha pinnasänky odottaa uutta käyttäjäänsä. Vanhemmat ovat säästäneet sen lapsenlapsille.

Äitiyspaketista: Neuvolassa juteltiin myös äippäpaketista ja neuvolan täti tiesi kertoa, että jonain vuonna oli mennyt jopa syyskuulle asti, että olivat saaneet uuden paketin jakoon. :O Minusta vähän tuntuu siltä, että uutta pakettia ei välttämättä ehdi saada. Itse en vielä laita papereita menemään, mutta en myöskään meinaa ihan viimetippaan jättää. Paketin otan joka tapauksessa.

Raskaustodistuksen meinaan toimittaa sekä töihin, että kelalle. Sain neuvolasta niitä kaksin kappalein.

Eilen pikkujätkä yritti työntyä läpi molemmilta sivuilta yhtä aikaa. Aika jännän tuntuista. Sitten jätkä innostui yrittämään vasemmalta puolen läpi ja näkyi, kun vatsa aina nousi potkujen voimasta. Vai mitä lie touhunnut. :D

Lopuksi pitää hehkuttaa, että meidän pieni kummityttö syntyi eilen illalla. <3 Jo viides kummitettava meille. :)

Nemelia ja Pikkujätkä rv 22+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä