!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

No nyt on täälläkin ultra-aika varattu! 8.2 eli viikkoja olis silloin kasassa.... 20+6. Kenellä se ultra oli 22+ viikoilla? Täällä ainakin rakenneultra tehdään 19-22 viikoilla eli eikös sen mukaan olis niinkuin myöhässä?:O
Kivasti tullutkin jo ultrakuulumisia ja "merkkikin" selvinnyt! Me ei olla kysytty aiemmissa sukupuolta perusultrissa. Kuopusta oottaessa jouduin niin monta kertaa munuaisultraan niin koitettiin lopulta niissä kurkkia, mutta vaikka ultraaja kuin yritti katsoa, niin pikkumies piti jalat ristissä joka kerta :LOL: Tällä kertaa en ole ihan varma kysyiskö... Tavallaan pilaa yllätyksen, mut sitten olis kiva tehdä viimeisellä kertaa eritavalla.. Muille kerrottais kyllä kuitenkin vasta synnytyksen jälkeen.

Emmerdalen pariin...

 
iltoja!

taas on ultria ollu, onnittelut et kaikki hyvin ja nyt taitaa olla poikavoittosta ultraa ollu :) eka tyttöja ja nyt poikia, kiva et pysyy tasasena saldo :D mä oon kuullu et jos karvankasvu säärissä hidastuu se on merkki tytöstä mut sunburned nyt kumos sen :LOL: lisääntynyneen karvotuksen just esim mahassa sanotaan olevan pojan merkki, katotaan kumooko lily sen :whistle:

sannikki voi vitsi miten hienoja uutisia! tuli paljo rauhallisempi olo synnytyksen suhteen ku tietää et se tyrannkätilöi ei oo enää siellä!

mmilia korjaillaan sit vkoja tarpeen vaatiessa ;) ja kohtahan vaihtuu jo 19 :whistle: :D

iinu asutaan haminassa et aika lähellä :) mä myös otin rokotuksen ja nyt on vanhempiki poika rokotettu ja isäntä aikoo myös rokotuttaa itsensä. toi kuolemantapaus säikäytti myös täällä ja rokotteiden myynti kasvoi reilusti. mulla meinas entinen luokkakaveri kuolla siihen tautiin, siellä oli teholla kans, nyt on jo tavan osastolla ja tänään valitteli ku huoneessa hais paska eikä se tullu siitä :LOL: kotiin ois jo kiire ja toivottavasti kohta pääseekin :)

hiq täällä myös edelleen voidaan pahoin, rankkaa :| mä kyllä pystyn ruokaa laittamaan mut jauheliha haisee edelleen hirveelle :x yrjö saattaa tulla ihan puun takaa ja välillä pitää ennen syömistä käydä oksella ja jatkuvasti etoo. en uskokkaan että tää tästä helpottaa ennen synnytystä.

canwen täällä myös mennään "tyttösykkeillä" :xmas: eipä noista kyllä pysty arvuuttelemaan, ehkä sit jos pysyy loppuun asti korkeina. en tiiä.

myrsky-maija laitoin spostia sinne veripalveluun :)

sannikki jos muistat vielä ni kerroin aiemmin et mulla on kanssa huidellu sf-mitta ihan omilla käyrillä eikä siitä huolestuttu ja uskon et sullaki se kasvu alun jälkeen tasaantuu. kyllä ne sit rupee sitä tutkimaan jos jatkuvasti menee korkeella. ja tosiaan voi olla myös mittavirhe. eikä hirveen monelta oo vielä taidettu ees mitata. mullaki vasta ens vkolla ekan kerran eli 19+5.

riksumi mä luotin kyllä ekassa raskaudessa ultraan kun niitä tehtiin lopussaki, muuten en kyllä luottais 100 % pelkkään rakenneultran perusteella tehtyyn arvioon vaikka täällä ne on aika hyvin oikein veikannukki. mut onhan noita vääriä veikkauksia ollu paljonki.

mä kävin taas tänään neuvolassa :ashamed: ahisti vaan kaikkienkä eilen tuntenu oikeen mitään liikettä ees mahallaan ni en ois saanu mielenrauhaa. no onneks täällä on aivan loistavat neukkutädit, sano et herkästi vaan sinne jos yhtään arveluttaa ja et sitä vartenhan ne siellä on ja et ei siihen kauan mene ku äänet kuuntelee. eikä tää ollu ees mun oma th mut niin pieni paikka et ne kyl jo tuntee mut ku oon jo kolmatta kertaa asialla :xmas: rauhotti kyllä mieltä paljo, vikkelästi pieni liikku ja sykkeet oli sellasta 155-160 luokkaa niinku ennenki. saa nähä laskeeko loppua kohti niinku pojista.
hurja tarina tais tulla joten parempi pistää piste .

jessi ja pikkuj 18+4
 
Omaa napaa pikaisesti; tänään supisteli ekaa kertaa. Hieman jopa sattuikin, ei siis pelkkiä kovotteluita. JA sit saunassa tuntui tisseissä tosi oudoita, ja saunan jälkeen ne alkoikin sit vuotaa. Sellaista kirkasta nestettä(esimaitoa?). Hienoa...

bre ja elsa 18+2
 
Otokka
Rakenneultra takana, kaikki oli paikallaan ja vauva vastasi hyvin viikkojaan, sykkeet muistaakseni 144. Peukkuaan pikkarainen siellä imutteli ja haarojen välissä oli sellaiset vehkeet, että kätilö onnitteli 100%:sti pojasta :D.

Otokka ja ElmoPikkarainen 20+3
 
Kiitos ultra onnitteluista ja onnittelut täältäkin muille ultrassa käynneille:heart:
Töllerö samoissa mennään sukupuolten suhteen=)

Vaatetus: Mä heräsin vasta nyt koko vaate asiaan kun luin teidän juttuja:D en ollut ajatellut ollenkaan että silloin on kesä! meillä kun muut menevät 2x tammi, 1x helmi ja 1x maaliskuu =) ja aloin myös miettiä omaa pukeutumista ettei taida oma kevättakki mennä kun sitä tarvitsee vielä ennen kunnon lämpimiä.

Luulen oli muutakin kommentoitavaa mutta kun koko nipun lukee läpi tulee että apua kuka se nyt sanoi mitäkin: /

Omia neuvola kuulumisia tähän loppuun.
Sydänääniä ei kuunneltu kun sanoin just eilen oli ultra. Oma th oli sairaana joten oli sijainen joka ei ole yhtään mun mieleen ollut koskaa: / mutta eihän kaikkia voi miellyttää;) Paino oli viime punnituksesta tippunut (rv 15+2) katson tota syömistä ettei ylimäärästä tulis ja ei oo ollut edes sellasia kauheita mielitekoja. Hb 138 ja Pissa puhdas. Sf ei sitten mitattu vieläkään mutta ehkä ens kerralla kun on neuvola lääkäri ja se on sitten vasta 24.2. Kilppariarvot pitäs käydä taas otattaan labrassa mutta mä jotenki sen vaan aina unohdan kun olokin ollut hyvä:ashamed: Sokerirasituksesta puhui että se olis joskus rv 24-28 :eek: Joten ei mitään ihmeellistä ollut. Muokkausta vielä siihen että apteekissa kun kävin hakeen noita raskaus multitabuja lisää, käskettiin ottaa 2 päivässä niin saa tarpeeksi D:tä.

amma rv 20+3 ja kovasti jo tuntu eilen illalla että olispa se LA jo lähempänä.
 
Viimeksi muokattu:
Suuret onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:. Miulla rakenneultra on vasta 8.2. eli viikolla 21+0, ei ihan kaikista myöhempään, mut 3 viikkoa vielä, et pääsee näkemään taas vauvelin:heart:. Aikasemmissa raskauksissa rakenneultra on ollut jo aikasemmilla viikoilla, mut ei tää haittaa.

sannikki ihana tuo siun juttu tyttäres suhtatumisesta tohon isä-asiaan :heart:. Minkä ikäinen tyttös on? Meillä tuo on jossain vaiheessa esissä, mut miun neiti on vasta vähän yli 3 vuotta ja pitää miun nykystä miestä isänään ni en oikein tiiä miten kerron sit joskus, et ei hää ookaan siun biologinen isä. Hää ei siis muista biologista isäänsä ja miusta tää miun mies on kyllä neidinkin isä, koska ei se biologisuus isää tee. Kerron varmast vähän samalla tavalla sitten joskus ku sie :D.

Sheivauksesta en ennen raskauttakaan ajellu posliiniks alapäätä vaan siistin sitä, joten nykyään on aika luonnollinen. Sit ku liian pitkäks kasvavat ni leikkaan karvat lyhemmäks. Ajan kyl kainalokarvat ja sääri-ja käsikarvat sillon, ku ne kasvavat liian pitkiksi. Miun ois pitäny perii enemmän turhamaisuutta ni jaksasin kiinnittää enemmän huomiota ulkonäköön :D.

Täällä taas hiiva vaivana :kieh:. Sen sai tuo antibioottikuuri aikaan. Kävin tänää senkin takia extempore neuvolassa, ettei vaan oo muuta tulehusta. Ei onneks ollu. Ja senkin takia, ku en oo kunnolla tuntenu liikkeitä moneen päivään ja ootin sillon, ku ne kävi tuntumaan, et nyt jo ois kunnon potkuja ni olin vähän huolissaan ni sain täksi päiväksi ajan. Ja oli kaikki hyvin :heart:. Sydänäänet löyty heti ja hienosti sykki sydän :heart:. Ja mikä parasta: sain myös vähän aikaa nähä pikkusen :heart:. Terkkari sano, et katotaan kans ultralla, et et enää huolehi, ni liikkeet ja hienosti liikkui ja huomasin ite, et kaikki oli hyvin ja oli kasvanutkin viime näkemästä :heart:. Miun veikkaus tytöstä senkun kasvo, ku nii paljo liikku :D. Poika oli paljon rauhallisempi. Painoa ei ollu tullu ku vajaa 2 kiloa :O. Ilmankos miul onkin nii hyvä olo eikä nii turvonnu ku pojasta. Hb oli 140, sekin menee samalla tavalla ku neidistä. Pojasta jouduin jo aloittamaan raudan. Ja verenpaine oli hyvä. Kyllä kivi vierähti tällä mammalla sydämeltä ja olo helpottui :D.

jessi hienoa, et siullakin oli kaikki hyvin :heart:. Taietaan olla samanlaisia huolehtijoita molemmat :D. Mut minkä sille mahtaa, et omasta lapsesta on jo huolissaan enne ku se syntyy ja se jatkuu syntymän jälkeen. Sellasia myö äidit ollaan :D.

Pyyter ja OttoAnneli 18+0 tänää poksu siis viikot 19 POKS!
 
Sunburned: Hih ei se kuule mitään :)

Mimmimami: Mulla on 22+ viikolla rakenneultra. Käyn äitipolilla ultrassa ja lääkäri (tämän seudun tunnetuin huippulääkäri), joka teki rakenneultran myös edellisessä raskaudessani, tekee sen nytkin ja sanoi että 22+ viikko on hyvä aika tehdä ultra.
Siksihän siinä rakenneultrassa on se "aikaraja", että on vielä mahdollista keskeyttää raskaus jos vanhemmat niin haluaa.

Minultakin oikein isot onnittelut kaikille ultrassa ihania uutisia saaneille, teitä olikin jo monta :flower:

Tetasha :heart: Kakkonen 18+5
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Joskus viime vuoden puolella täällä pari kertaa kirjottelin, sen jälkeen en ole saanut aikaseksi kirjottaa, mutta taustalla olen kyllä seurannut.

Moneen asiaan on pitäny kommentoida ja nyt vihdoin saan aikaseks, kun on pakko kirjottaa Sannikille tuosta sf-mitasta :D Mulla se nimittäin on kaikissa viidessä aiemmassa raskaudessa ollut alussa aina reilusti käyrien yli, mutta tasoittunut sitten raskauden edetessä yläkäyrän tuntumaan. Tässä kuudennessa raskaudessa mitta oli aika huikea, kun rv15+5 terkka sai mitaksi 19cm. Mä sanoin, että ei voi olla oikeesti, että voisko tarkistaa. Otti sitten oikein tiukan mitan ja sai 18,5cm. Mittavirheestä tuskin on kyse, kun kahdesti tosiaan mittasi, mittaaja sama kun aiemmissakin raskauksissa eli kokemuksenkaan puutetta ei ole eikä mulla ole ylimääräistäkään mahassa, mutta melko huima mitta vaikka isoon sf:ään olenkin tottunut.

Kommentoinpa tässä samalla nyt muutakin sitten =)

Onnea kaikille hyvistä ultranäkymistä ja tyttö-ja poikaveikkauksista!!
Täälläkin odotellaan rakenneultraa malttamattomana, vielä ois melkein kolme viikkoa jaksettava, kun aika on vasta 7.2. Kovasti toivon, että saatas veikkausta sukupuolesta vaikka mä kyllä oon melko varma siitä näiden oireiden perusteella, kun ero neljän pojan ja tytön odotusten välillä oli kuin yö ja päivä niin siihen perustan tän vahvan fiiliksen :D Jos sukupuoli ei nyt selviä niin kyllä se selviää sitten viimeistään rv24 paikkeilla 4D-ultrassa.

Aikooko teistä kukaan mennä yksityiselle 4D:hen?
Me on käyty nelosen ja vitosen odotuksessa ja aika varmasti siis nytkin. Kolmosen odotuksessa oli jo tarkoitus mennä, mutta tuntui sitten jotenkin hölmöltä, kun muutenkin ultrattiin vähintään kerran viikossa ä-polilla ja osastollaolojaksoina joka päivä.

Synnytyksistä ja puudutteista ollu puhetta. Ekassa synnytyksessä muhun pumpattiin varmaan kaikki mahdollinen ja tietämättömänä ensikertalaisena en yhtään älynnyt laittaa vastaan. Olin alusta asti koko 10 tuntisen synnytyksen niin sekasin etten muista oikeastaan mitään koko hommasta, lähinnä sen mitä mies on kertonut ja jotain välähdyksiä sieltä täältä. Mulla oli ihan järkyttävän pahat turvotukset ja tosi paljon harkkasuppareita niin ottivat mut perjantaina osastolle, että saisin heidän apujensa voimin nukuttua ja kerättyä voimia maanantaina käynnistettävään synnytykseen. Mulle annettiin nukahduslääke ja supistuksia estävä, no eipä auttanut niin antoivat toisen satsin, mutta eipä auttanut sekään kun synnytys alkoi käynnistyä. Olin siinä vaiheessa niistä kahdesta nukahduslääkkeestä niin sekasin, että hädin tuskin pysyin pystyssä seiniä pitkin kävelemällä. Kun huomasivat että alan olla jo aika kipeä niin lykkäsivät petidiiniä kankkuun ja se sai mut lopullisesti sekasin ja vei muistin. Myöhemmin synnytyksessä olin vielä saanut epiduraalin, joka oli auttanut hyvin.
Kakkosen synnytyksessä otin ilokaasua ja sain parakervikaalin eli kohdunsuunpuudutteen, synnytys kesti 2h15min. Kolmannessa (käynnistys 37+3), neljännessä (käynnistys rv39+0) ja viidennessä (käynnistys rv38+6) otin myös tuon kohdunsuunpuudutteen ja vannon sen nimeen. Se auttaa samantien, ei vie tuntoa mistään, mutta on tosi tehokas. Jos nyt sinne asti päästään niin aion tälläkin kertaa turvautua tuohon, jos helpotusta tarvitsen.


Ja loppuun jos laittasin vielä vähän esittelyn tynkää...
Eli olen 27v kotiäiti, ennestään löytyy neljä poikaa 7, 6, 5 ja 3v ja tyttö 1v eli kuudetta odotellaan =)
 
Viimeksi muokattu:
Jessi75. Joo, nauratti itseänikin tuo, että kumoan kaikki uskomukset. Lisäksi mulla on naama täynnä finnejä plus muita epäpuhtauksia ja sitähän sanotaan, että tuollaiset merkit viittaisivat tyttöön. Mutta toisin on. Ultrannut lääkäri ja kätilö eivät tosin olleet 100% varmoja sukupuolesta, mutta aika luottavainen olen.
Kiva muuten, että teidän vauvalla on kaikki hyvin! Ja samoin Pyyter-2! Kyllä mä olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos jokin vaivaa vauvan/omassa olossa, niin ei muuta kuin neuvolaan soitto tai käymään. Turha sitä on kotona murehtia. Sitä paitsi joskus voi murehtia ihan syystäkin, että hyvä on tarkistaa. Vauvakin voi paremmin, kun äiti ei stressaa vaan nauttii parhaansa mukaan raskaudesta (hah, minä olenkin paras puhumaan stressaamattomuudesta..).

Tänään poksuu mun laskujen mukaan, menkkojen mukaan poksuttiin jo aikoja sitten :LOL:
Mutta ultrassakin Aarre tuli vähän päivissä myöhässä, joten mun 19+0 pitää varmasti paikkansa!

Sunburned + Aarre
 
Huomenta!

Tää hilluu täällä hereillä jo 8 aikaan aamulla vapaapäivänä, ettei vaan mene päivä pilalle ja tuu migreeniä liiallisesta nukkumisesta :D Ja saapahan jotain asioitakin hoideltua. Tilalle vaan tullu nyt hirvee kurkkukipee ja nuha, sitähän se enteili eilen ku oli niin kalsee olo illalla. :( Vielä olis jaksettava huominen ja ylihuominen töissä ennen LOMAA :) Mut jos tää yltyy niin jätänpä välistä. Muutenkin taas jotenkin raskasta ollu töissä, selkö vihottelee ja maha kovettelee.. äiti kyllä eilen illalla taas sanoi et en sais turhaan huolstua mahan kovettumisesta et niin se on tehny hälläkin meiän ootuksessa.. Huomenna ois tulossa vieraita aamupäivästä käymään Vantaalta asti.. Ku ovat taas pohjosessa liikkeellä, oishan tuo kiva nähäkin jo ku viimeks viime kesänä. Saanu uusia ystäviä koirapalstojen kautta joskus vuosia sitten jo :)

Liikkeistä: Eilen illalla oli aivan ihanaa ku Reino mylttäsi mahassa ihan kovasti niin aattelin et kokeillaan tuntuuko potkut miehen käteen niin se monotti ihan kunnolla, mies vaan oli ihan ööönä ja sanoi et tuo kyllä tuntui :heart: Eka kerta kunnolla et tuntuu! :) Ihanaa!

Sheivauksesta Mä oon muutenkin vähä laiska sheivailee, niin enpä oo sen kummemmin siihen keskittyny nytkään :D Säärikarvat ei ees mun mielestä just kasva niin nopeeta ku yleesä, ja sitten taas maha on saanu kunnon untuvapeitteen, se kasvoi jo heti alussa.

Mahakin on kasvanu jotenkin ihan parissa päivässä semmoseksi pömpöksi. Otan vaikka vkonlopun aikaan taas kuvapäivitystä D: Äiti sitä eilen ihan mielissään ihasteli ja sanoi et jospa kohta hänkin pääsee potkut kokeilee :)

Rakenneultra olis niinku ylihuomenna kello 11..mua jännittää ihan sikana sinne meno ja ku mieskin nyt mukana ekaa kertaa kuikkaamassa Reinoo :) Mut jospa siellä on kaikki hyvin. Kerron sit kysyttiinkö sukupuolta vai ei, ei oo päätetty vielä. :D

Onnea muille hyviä ultrakuulumia saaneille :flower:

Mulla tekis mieli käyä ostaa yks tietty body benettonilta, vaikka voi olla etten sieltä muita vaatteita kovin ostele kalliuden takia. Se oli näyteikkunassa semmonen valkee missä oli semmonen ankka rinnassa :D Oli vaan niin sulloinen! ;) Aattelin jos tänään kävis kahtelee kirppareilla tai sitten viimestään ens viikolla. Löytyy varmaan ihan kunnon vaatteita sieltäkin.

Nyt jos aamukahvit ja aamulenkille Onnin kaa :) Kiva ku ei oo niin kauhee pakkanenkaan.

Tinsku ja Reino 19+5
 
Inhottava ilma ulkona!! Täällä on jotenki sumuista, tihkuu vettä ja maa on ihan märkää lunta ja loskaa : / jos olis maaliskuu niin olisin innoissani ja hihkuisin että on KEVÄT mutta kun on vasta tammikuu niin tää ärsyttää vaan. Tietää että kuitenki on vielä luvassa lisää pakkasia ja lisää lunta ja lisää talvea :stick:

Ärsyttää sekin kun takit menee päälle enää just ja just kun maha tunkee sinne vetoketjun väliin itseään :D yks A-linjanen takki löytyy, mutta on niin lyhyt, että kylmillä ilmoilla sitä ei pysty käyttämään. Enkä mä HALUA joutuu ostamaan enää lopputalvee varten uutta takkia :kieh:

Miehellä on huomenna ja perjantaina niin pitkät työpäivät tiedossa ettei oo kotona tän illan jälkeen ennenku lauantaina niin että näkee lapsia/ on apuna kotona.. väsyttää jo valmiiks!

Tänään siis tällänen valitusvirsikeskiviikko :rolleyes:

Harhis ja hippiäinen, 19+2
 
Soitin sitten äippäpolille heti aamutuimaan. Sain aikaistettua ultraa viikolla että nyt olis ens tiistaina. Tuo kohdunkaulan tilanne vähän mietityttää ja ei meinaa oma pää pysyä mukana kun vaan miettii. Lisäks kun tuppaa iltaa kohti supisteleen kivuttomasti. Ennenaikasen synntyksen pelko kasvaa koko ajan. Kätilö sanoi että jos sit tuolloin ei vielä rakenteet kunnolla näy niin sit saan uuden ajan parin viikon päähän. Aika erilaisia on nuo käytännöt ku täälläkin osa käynyt jo ultrassa +18 viikolla. Ens ti olis jo 19+3 tai sit jo huimat 20+6 eli luulis näkyvän.

Mahakin on jo kasvanut eikä enää näy vaan tuo oma vararengas :LOL: .

Onnea kaikille jo ultrassa käyneille ja tyttö/poikalupauksen saaneille. Toivottavasti meidänki pieni suostuu asian paljastaan.

4d-ultrasta: Eskoisesta oltiin koska sillon rakenneultra oli toosi huono meillä. Nyt tuskin mennään jos pääsen poliseurantaan tuon kohdunkaulan takia.
 
heissulivei.. Täällä on rakenne uä 8.2! Neuvolassa kävin toissapäivänä, sydänäänet kuulu oikeeenki hyvin, pissatulehus vaivaa koko ajan, sen takia hiukan mahakipujakin ollu..
Liikkeitä tuntuu yhä enemmän ja enemmän..

Suski&lölliäinen 18+4
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Olispa jo äkkiä helmikuu, että itsekin pääsisi kurkistamaan pienokaista. Jotenkin tuntuu, että on vaikea kuvitella vaavia syntyneenä, kun ei tiedä sukupuolta. Hassua. Nyt on kuitenkin potkut alkaneet tuntumaan, joten raskaus on todentuntuisempi. Sukupuoli me kysytään ehdottomasti, mutta nyt olen alkanut miettimään, että jos sen pitäisi salassa syntymään asti. Esikoisesta kerrottiin heti kaikille ja olisi kiva jos tällä kertaa malttaisi olla kertomatta.

Me ei mennä 4D-ultraan. Olisihan se toisaalta kiva, mutta ne on aika hintavia ja saadaan julkisella puolella kuitenkin vähintään yksi ylimääräinen ultra ihan ilmaiseksi, joten se varmaan riittää.

Voi että on taas sellainen olo, että nukahtaa pystyyn. Ei millään jaksais tehdä mitään. Haluttais vaan nukkua, mutta kun ei voi... Välillä on sellaisia päiviä, että jaksaa touhuta vaikka mitä ja välillä taas ei jaksais aamulla nousta sängystä ollenkaan. Parivuotias esikoinen pitää kuitenkin huolen siitä, että päivät on touhua täynnä olisi kuinka väsynyt tahansa.

Kajo ja masuvauva 17+6
 
Moi!
Täällä taas pitkästä aikaa. Sairaslomalla olen supistelujen takia, joten aikaa riittää vihdoin tulla koneellekkin =) Eli supistelut ovat olleet melko kipeitä, joten lääkäri laittoi sairaslomalle pariksi viikoksi. Kohdunsuun tilanne ihan normaali, joten ei syytä huoleen! Ei vaan millään olisi malttanut jäädä sairaslomalle, mutta onhan tämä kiva olla esikoisen kanssa kotosalla. Nyt tilanne rauhoittunut kun en ole mitään raskasta tehnyt!

Kestovaipoista: Itse olin ahkera kestoilija esikoisen kanssa. Vastasyntyneellä käytin sideharsoa sekä villahousuja tai vaippakuorta. Kun lapsi kasvoi hieman (reidet paksunivat) aloin käyttämään Kooshiesin all in one vaippoja. Aina 2-vuotiaaksi meillä kestoiltiin (päiväkuiva 1,3 kk:sta lähtien ja yökuiva 2-vuotiaasta lähtien). Käytössä minulla oli myös omatekemiä sisävaippoja ja villahousut päällä. Itse tykkäsin eniten villahousuista, mutta olihan se paketti aikas suuri =) Tietysti kertakäyttövaippoja meillä käytettiin esim. reissuissa.

Ultrasta Huomenna rakenneultra ja sukupuoli siinä samalla selviää, jos vauveli vaan sen näyttää =)

Liikkeistä Täällä potkitaan jo niin lujaa, että maha tärisee. Mies siis tuntee potkut läpi!

Sannikki Itse olen mittaillut tuota Sf-mittaa kotona ja kyllä se täälläkin menee aikas korkealla. (Olen siis alalla). Viime raskaudessa olin alusta asti yläkäyrillä. Nyt siis Sf-mitta 20cm!

Vihdoin olen ehkä alkanut nauttimaan raskaudesta. Viimeksi viikolta 24 alkaen uskalsin edes ajatella, että pikkuinen selviäisi hengissä loppuun asti. Nyt jo jotenkin varmempi olo! Toivottavasti huomenna kaikki olisi vielä hyvin ultrassa..

Mimossa - 20+1 (yli puoliväli jo!!)
 
Viimeksi muokattu:
Pyyter-2, meillä onkin näköjään peräkkäisinä päivinä rakenneultrat. Mulla on nimittäin silloin maanantaina 7.2 ja ei kyllä malttais millään odottaa. Aion tiedustella sukupuolta, jos siitä jotain selvää saisi. Täytyy toivoa et sattuis joku kiva kätilö tekemään sen ultran, koska esikoisen kanssa rakenneultrassa aikoinaan, kun kysyin sukupuolta, niin se kätilö oli ihan et mitä, haluatko muka todella tietää sen. Vähän vilas ja totes sitten, että on lapsella nyt sellainen asento ettei pysty sanomaan. Eikä siinä mitään, mutta se asenne mun kysymykseen oli heti et ei kai sillä sukupuolella ole mitään väliä ja ei hän kyllä sitä haluaisi alkaa tutkimaan. No, saa nähdä kuinka nyt käy. Viime raskaudessa kyllä itsellä oli ihan sellainen olo, että poika tulee ja niinhän sieltä tulikin. Joten josko sitä omiin tuntemuksiinsa uskaltaisi nytkin luottaa...

mmilia08, mulla on vähän samaa vaivaa. Tuntuu et ihan sama mitä telkusta katsoo, niin vähintäänkin tippa tulee linssiin, ellei sit mee ihan vollottamiseksi. Saa jatkuvasti olla kyyneleitä pyyhkimässä. Kai sitä on jotenkin vaan tullut tosi herkäksi kaikelle.:'(

minimamma, mua kiinnostaa toi 4D ultra tosi paljon, mutta en ole varma olenko valmis sijoittamaan siihen rahaa niin paljoa. Kuitenkin kunnallisella puolella kolme ultraa kaiken kaikkiaan näillä näkymin tulossa, niin jotenkin tuntuisi, että nekin rahat voisi käyttää viisaammin. Toisaalta voisko ihanampaa olla, kun nähdä oma maha-asukki niin selvästi ja oikein ajan kanssa. Niissä yksityisen tekemissä 4D ultrissa ei käsittääkseni mitään hirmuista hoppua pidetä, vaan tutkaillaan kaikessa rauhassa. Mut saa nähdä miten se mieli tässä vielä kääntyy ja mikä rahatilanne sitten on..

Mulla on ollut jo kolme päivää sellainen oksentaminen ja ripuloiminen käynnissä, että onneksi nyt vihdoin näyttäisi helpottavan. Lääkäri tosin on vasta huomenna, joten hassua mennä sinne nyt valittamaan, kun olo jo helpottui. Mut kyllä olin huolissani, et minkä listerian tässä nyt on saanut. Kelasin vaan mielessäni, että mitä sitä on tullut syötyä. En kuitenkaan mitään erikoista tai "kielletyltä" listalta, joten ehkä mulla oli vaan joku normipöpö, mikä ei sen vaarallisempi ole. Onko kellään muulla ollut tällaista?

Luomumilkki ja Tiitiäinen
 
Luomumilkki meillä oli kokko perhe joulun jälkeen kyseisen taudin kourissa! Minusta alkoi, ja siirtyi sit lapsiin. Eka pelkäsin itelkki listeriaa, mut huokasin helpotuksesta kun ei se sitä ollukkaan. Hölmölle tuntuu sanoo, mut "onneks" tuli muillekkin ettei tarvinnu sitä alkaa miettimään.
 
Pyyter Kuusivuotias neito, lauantaina juhlutaan synttäreitä :D Se on oikeesti ottanut ukon isäksi, perhe-elämä on tasoittunut, tytöllä oli jonkinasteista uhmaa ja kiukkua aina ilmassa. Ehkä hän nyt sai itselleenkin sen varmuuden tunteen :)

Pitää varmaan ruveta siistimään paikkoja tiuhempaan, tai lopettaa seksi kokonaan... Kiva huomata että ukko "ajanvietteenä" katselee pornoa, ja toiselta puolelta mulle hokee että hän ei edes pystyis katsomaan muita... mitäs se porno sitten on kuin muiden katselua... sit kun asiastaa väännettiin, ensin sanoi ettei voisi mitään toivoa enempää meidän seksiltä, ja seuraavassa lauseessa että katsoo suihinottoja kun ne on jääny kotona vähemmälle.... AAARGHH... joo kun pahoinvointiaikana alkoi tökkiä ja joskus tökkii vieläkin vaikka muuten olenkin puuhasta tykännyt... Noh mie oon nyt sit jostain syystä ihan helvetin loukkaantunut, hormonit varmaan vaikuttaa mut ei ole kiva ku toinen kyylää barbinukkeja ja veivaa kun itse paisun vaan ja repeän ja rumistun ;(
 
Luomumilkki ei se 4D niin kamalan kalliiksi tule, kun kela korvaa osan lääkärinpalkkiosta ja jos kauempaa joutuu ajamaan niin maksavat myös matkakorvauksen. Me ollaan käyty 4D:ssä kuopiossa Cantissa ja korvausten jälkeen maksettavaa on tainnu jäädä joku alta 80e. En sit tiedä millaset esim. etelä-suomen hinnat on, mutta kyllä mä tosta lystistä oon valmis maksamaan vaikka vähän enemmänkin, on se niin hieno kokemus. Ja jäähän siitä ihanasti muistoksi nippu kuvia ja koko ultraus dvd:lle tai ainakin tuolta Cantista saa ne. Onhan se vähän sellasta hupiultrailua, mutta kyllähän siinä tarkistetaan myös sellaisia asioita joita ei tavallisella ultralla pysty näkemään, esim. suu- ja kitalakihalkio ja synnynnäinen kaihi. Meillä ultraus on molemmilla kerroilla kestänyt sellaset 40min ja tarkasti on ultraaja koko ajan selittänyt samalla, on laskettu vauvan kaikki sormet ja varpaat ja katsottu, että saa oikaistua kaikki raajat, ranteet, nilkat ym.

Tässä kuvia meidän nelosen 4D-ultrasta rv24+. Ihana on verrata kuvia poikaan (3,5v) nyt, selvästi on noissa jo ihan itsensä näköinen.

(kuvan saa klikattua isommaksi)

Tästä nyt tuli melkonen 4D mainospuhe, mutta musta se vaan on niin hieno kokemus, että suosittelen kaikille :)

Sannikki en yhtään ihmettele, jos sulla on loukattu olo :hug: Mä varmaan vetäsin herneet nenään ja syvälle, jos oma mies tekis tollasta. Kyllä siinä pakosta tulis itelle ruma ja vaillinainen olo, jos miehen tartteis sellasia silikoninukkeja katella, vaikka eihän se oikeesti välttämättä sitä tarkoittaisi etteikö olisi miehen mielestä kaunis ja hyvännäkönen.
 
Sukupuoliarvioon luottaminen, en luota 100 %:esti, vaikka kaikki vaatehankinnat teen kyllä jo sen mukaan. Mutta ei se ihan varmaa ole pelkän perinteisen ultran perusteella. Emmekä sitä etukäteen myöskään kenellekään kerro. Mutta kyllä minä ihan hirveästi hämmästyn, jos se ei niin menekään. :) Lapsillekaan ei olla kerrottu, kumpi on tulossa.

Vaatetushankinnoissa ei luultavasti tule olemaan järki mukana ollenkaan. :D Hankin kaikkea söpöä. No täytyyhän sitä oikeasti vähän katsella sitten järjenkin kanssa.

Pitäisi päättää: äitiyspakkaus vai raha? Sitähän täällä jossain vaiheessa muistaakseni jo keskusteltiinkin. Taidan ottaa sen rahan, kun kahdesta ensimmäisestä kuitenkin joitain vaatteita tallessa (esim. just ne kahdet ulkohaalarit), ja niitä kestovaippoja en tarvitse. Toisaalta olisi niin ihanaa saada se pakettikin hypisteltäväksi... mutta toisaalta turhaa on esim. 3 kpl äippäpakkauksen ulkohaalareita... on se niin vaikea päätös! Ensi viikolla nimittäin minulla on jo neuvola, josta saan Kelan-paperin mukaani. (Saan sen sitten lähettää vasta seuraavalla viikolla kuulemma, ensi viikon lauantaina tulee 22 viikkoa täyteen.)

Kurkkunaamio ja kolmonen 21+4
 
zumbailijoille kysymys: teettekö vähän omaan tahtiin vai miten ku mulla ainaki nous zumbassa sykkeet pilviin ja ne oli siellä koko tunnin tai 1,5h. ja jotenki se veivausliike tuntuu et ei ois hyvä. en oo kyllä ees kokeillu ku mun ohjaaja sano et parempi välttää. se kyllä on ite lapseton ja sano et herkästi sanoo et ottaa varovaisesti ku että tulis jotain seuraamuksia. liikkumista kyllä kannattaa ehdottomasti ja mulla on vaihtoehtoset liikkeet nyt sit selkälihaksiin kun en mahallaan voi olla. parissa jumpassa siis käyn missä sykkeet pysyy aisoissa. hetkeks saattaa nousta yli sen 140 mut sillä ei merkistystä.

sunburned sitä mieltä ne oli neuvolassaki et herkästi vaan sinne jos mietityttää koska se stressaus ei tee hyvää vauvalle. välillä vaan tuntee olonsa tosi hoopoksi ku vouhkaan koko ajan, vissii joka vko melkee hypänny siellä neukussa :whistle: :ashamed:

harhis aika lailla kun mun suusta toi sun teksti, jos ois maaliskuu ni oisin kans innoissaa et kevät jee mut keskellä talvee nää säät tökkii ja pahasti :x

mimossa mulla oli ekassa raskaudessa sf-mitta vkolla 22+2 ni 25.... ja erittäin kokenut mittaaja ja sama ollu mulla joka raskaudessa. nyt mun sf-mittaa ei oo vielä mitattu mut varmaan aika vähän on mut terkka sano et kohtu on siinä missä sen näillä vkoilla pitää suunnilleen ollakki :)

luomumilkki ykätautia veikkaan mäki et sulla on ollu koska kuiteski suht nopeesti alko helpottaa. koko ajanhan on liikkeellä jonku sortin ykä ja paskatauteja. hyvä et alko jo helpottaa.

sannikki uskon että on loukattu olo, mullaki olis mut toiset on seksuaalisesti hirveen aktiivisia ja vaikka seksi kotona luistais hyvin niin silti se porno kiinnostaa ja toiset veivaa hanskaan päivittäin. ehkä sun miehelläski se on ollu tapa sinkkuvuosilta ja nyt parisuhteessa on vaikee luopua kyseisestä harrastuksesta vaikka on parempaakin tarjolla. toi suihinotto-kommentti oli musta vähän asiaton mut ei ne ukot aina aattele et niitten puheet saattas loukata. ne sanoo mitä sylki suuhun tuo. itellä on tota samaa taipumusta suuttuneena. ja kyllähän naisen muuttunut kroppa saattaa hämmentää miehiä ja ne voi pelätä et satuttaa vauvaa vaikka mitään vaaraa ei olekkaan.

sit kysymys teille jotka ootte saanu tyttöveikkauksen. onko teillä mahat kasvanu hitaammin tai liikkeet tuntunu myöhemmin kun edellisistä lapsista (jos niitä on) nää nyt vaan on näitä arvailuja sukupuolesta eikä kerro mitään mut kiva vertailla :D

mä taidan lähtee hetkeks pihalle ennen saunaa, hauskaa pikkulauantaita! :wave:

jessi ja pikkuj 18+5
 
Väsyttää.. toinen yövuoro olis vielä edessä ja tänään heränny jo 12 kun ei uni vaan tuu kun saa pissalla ravata.. onneks on nyt vikat yöt vähään aikaan :) Jos huomenna jo uni maistuis.

Onnea myös muille hyvistä ultrakuulumisista!!

On se kyllä outoa ajatella että meille tulee vuorostaan poika :) Kaikki on taas uutta heti alusta,ihanaa :) tekis mieli tilailla kaikenlaista pienelle rinssille, mut jos kumminkin hetken itseni maltan..

kurkkunaamio mä meinasin kans sen rahan ottaa enkä pakkausta.. ajattelin että sillä sitten osan hankinnoista tehdä :)

Jos hetken levähtäis soffalla ja sitten töihin.. taas niin ootan vapaita että sais nukkua!!

Perdy ja murunen 20+5
 

Yhteistyössä