!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

mmilia mul on oikeestaan 4 tai 5 päivää tuntunut päivittäin liikkeet ja nyt niistä ehkä kolmena useita kertoja, nyt siis 19+2 eli älä huolestu :) tänään on ollu jopa parin tunnin välein liikettä:D
Ja mie vedän ultran vielä pidemmälle eli 21+5 päivillä on meidän rakenneultra :(

tytön vanha soittorasia, siis vauvoje sellanen sai aikaan kauhean myllerryksen mahassa :D tyttö halus soittaa sitä E.T:lle ja asetti mahan päälle kilkuttamaan...
 
Lily-Jane: Mun pitäis ottaa vahvistus A ja B hepatiittia vastaan, rokote tais olla Finrix? Tosiaan neuvolassa kiellettiin ehdottomasti vahvistuksen ottaminen raskausaikana. Hieman outoa, että on niin erilaisia ohjeita.

Raskaustestin tekemisestä:
Tein raskaustestin kun menkat oli 2 pv myöhässä. Seuraavana päivänä olisi ollut tiedossa isot pippalot, joten ajattelin varuulta testin tehdä, että osaa tarvittaessa olla juomatta.

Testi oli yllättäen positiivinen, en odottanut sitä näin pian :) periaatteessa vaan yksi kierto ehdittiin yrittää (menkkojen tulo kesti monta kuukautta minipillereiden lopetuksen jälkeen). Kerroin miehelle, heti kun hän tuli kotiin ja hänelle se oli myös ihana iloinen yllätys. Loppuilta menikin vauvafoorumeita lukiessa ja tutkiessa mitä nyt saa syödä ja tehdä ja mitä ei.
 
Harhaanjohtaja: :hug: takaski :)

mmilia08: Ei sulla ainakaan myöhiten (miten tuo sana oikeesti ees sanotaan? :D ) ole rakenneultra, mulla on 22+ viikolla vasta, justiinsa ystävänpäivänä eli 14.2. Pitkä on vielä odotus sinne, mut eipä tässä kiirus ole :)

Tetasha 18+3
 
Viimeksi muokattu:
mmilia se kuva ois kyllä kiva nähdä :D :heart: mitä pentuja ne oli?

perdy täällä ei noi ikäerot niin tunnu ku sama elämäntilanne yhdistää :) tietty joissain asioissa ikäerot tulee selvemmin esiin mutta aika vähissä ne on kuitenki. joo ukot on kyllä välillä niin puusilmiä noissa kotihommien jakamisessa :headwall:

sunburned ton takia mä en mielellään kutsu vieraita ku se emännöinti ei oo mun juttu ollenkaan ja sit just jos kukaan ei ees tarjoo apuaan. onneks miehes sentäs tuli apuun.

rakenneultra on mulla vkolla 21+0 et aika myöhään täälläki. ei jaksais oottaa et näkee vauvan ja et kaik on kunnossa. onneks mulla on neukku kuiteski ennen sitä.
 
Ensin, tervetuloa Riksu ja oliko vielä muitakin, en muista :)

Mulla myös ollut vaikeuksia nukkumisen kanssa. Mutta eniten siihen taitaa vaikuttaa miehen kuorsaus. En herää kuorsaukseen, mutta jos herään johonkin muuhun, esim. vessakäyntiin niin kestää pahimmillaan tuntikin, joskus yli, että saan uudestaan unen päästä kiinni. :( Se on kyllä raastavaa. Mutta kyllä tuo raskauskin vaikuttaa, ei ennen ole mennyt silti noin kauaa saada uudestaan unta. No, ehkä sekin taas johtuu siitä ettei mun tarvitse ravata öisin vessassa muutakuin raskaana ollessa.

Mä haluan kaiken mahdollisen kivunlievityksen synnytyksessä. Esikoisen kohdalla ajattelin että yritän mennä luomuna, mutta ei musta ollut siihen. En vain pystynyt. Olin todella kipeä. Ja mulla on huono kivunsietokyky, joten turhaan kuvittelen nytkään moista. Mutta sen mukaan mennään mitä tulee. Voihan olla, etten ehdi saamaan mitään kivunlievitystä, sitten mennään sillä. En sinällään ressaa vielä tulevaa, mutta tiedän, että paniikki ja pelko tulee lähempänä. Esikoisen synnytys oli kuitenkin melko rankka, että vaikka siitä ei missään vaiheessa jäänyt sellaisia traumoja etten enää tahtoisi lapsia, niin silti mietityttää. Ei jäänyt myöskään sellaista traumaa etten alakautta enää tahtoisi synnyttää.

Esikoinen oli aika täsmällinen, tuli rv 39+6. Toivotaan ettei tämä mene kamalan paljon yli LA:n.

Liikkeitä tuntuu nyt päivittäinkin, ja ihan touhuillessa, ei tarvitse enää mennä makoilemaan ja kuullostelemaan. Silti aika harvakseltaan vielä. Mutta päivä päivältä ne siitä voimistuu :)

Rakenneultra aikaa ei mullakaan vielä ole, mutta tiistaina on neuvola. Sitten saan varmaan kuulla ajan. Me siis asutaan pienellä paikkakunnalla ja täällä ei oo ku oma tk-lääkäri joten naistentautien lääkäri tulee tänne, käy noin parin viikon välein suunnilleen, joten luulis tiistaina jo neukkutätin tietävän millon tulee seuraavan kerran. Nyt tulevana torstaina on ainakin tulossa, ja neukkutäti sanoikin että voisin siinä käydä lääkärin kanssa juttelemassa niistä supistuksista jos tarvis. Ei sillon kuitenkaan ole vielä rakenneultraa, viikkojakin vasta niin vähän.

Nyt suihkun kautta nukkumaan!

CanWen ja mököeevertti 17+5
 
Heippa kaikille! Toivottavasti oli hyvä viikonloppu! :)

koruharakka Niin, se vahviste, siitä itseasiassa en oo ollenkaan varma! Se aikahan kai ei ole tarkalleen se vuosi, joten luulen että parempi ottaa se vasta raskauden jälkeen! Mitään rokotteitahan ei suositella, joten luulen että siksi sanotaan ettei missään nimessä. Riski sikiölle on kuulemma ainoastaan teoreettinen, ja mitään ei oo ikinö raportoitu. Mutta siis en itsekään ottaisi sitä vahvistetta! Mun oli pakko ottaa kun lähdin Afrikkaan ja luin aiheesta tosi paljon silloin ja a-hep rokotetta pidettiin turvallisena, mutta jokaisen raskaana olevan tulisi käyttää omaa harkintaa. :)

Plussauksesta Meillä oli miehen kanssa yritystä vuosi takana, joten mä olin sillä periaatteella, että ei se oo plussa kuitenkaan. Menkat oli ekaa kertaa elämässä pari päivää myöhässä ja aloin sitten miettimään, mutta edelleen olin sitä mieltä että "en mä kuitenkaan". Aika samat oireet kuin ennen menkkoja, paitsi että kahvin juonnin jälkeen tuli yhtäkkiä huono olo. Menin sit ostamaan apteekin halvimman testin, ja seuraavana aamuna heräsin tosi aikaisin ja testasin, ja heti piirty tosi vahva plussa! Herätin sit miehen ja olin et apua apua apua lue säkin nää ohjeet uudestaan! Mies sit oli niin onnellinen ja shokissa että tirautti pari kyyneltäkin. Sit juoksin apteekkiin ja ostin jokaista merkkiä yhden testin varmuudeksi :LOL:

mmilia Ihana stoori :D

Rakenneultra mulla on jo 19+4, mut seuraava ultra on jo rv 24 joten ei se haittaa oikeastaan!

Nyt uuni piippaa, kotitekoinen pizza on valmis, nam nam :p

Mukavaa iltaa kaikille ja hyvää viikon alkua!

Lily ja 17+2
 
Ei vain liiku ei; vauva meinaan.. oon tässä jo melekein 1,5h maannu koneen kanssa eriasennoissa ja yrittäny olla kärppänä.
Liikkeitä ku on tuntunu yleensä joka päivä, mihin aikaan tahansa. viimeks aamuyöllä tuntunu liikkeet.
kai mun pitäs vaan uskoa että ku masalla on vielä hyvin paljon tilaa, se voi olla asennossa että potkut osuu selkäänpäin.
huoh, silti harmittaa :(


Jessi: kääpiövillakoiran pentuja :D ihania pieniä ja lutuisia.

hmm, taidan mennä sänkyyn.. tälläisinä iltoina niin kaipaisi koti doppleria.

MMILIA JA MASA 18+3
 
Viimeksi muokattu:
Voi mmilia08, älä nyt oikeasti huolehdi! Se on niin hentoinen se vauveli vielä! Itsellä ei mitään hajua milloin alkaa tuntua edes mitään :D Mut toisaalta eka lapsi niin en tiedä mitä edes etsiä! Sulla taisi noi viikot vähän jätättää:)
 
mmilia::hug: pakko oli tulla heti aamutuimaan kertomaan sulle oma kokemus kun näin että pelkäät kun ei liikkeitä tunnu. Mä menin totaalipaniikkiin tytöä odotellessa just 17+ viikolla kun ei tuntunu liikkeitä vaikka aiemmin oli tuntunu. Ja kaikki oli tosiaan hyvin, vaikka mullakin meni useempi päivä etten huomannu mitään. Neukkutäti sanoi sillon, että vauva voi olla selkäranka äidin masua vasten, eli potkii sua selkärangan puolelle! Niitä potkuja ei tässä vaiheessa raskautta vielä kunnolla jos ollenkaan tunnu! Mutta j0os oikeesti alkaa ahdistaa, niin soita neuvolaan, luulisi että ottaa sinne nopsaan kuuntelemaan sykkeet. Mä ymmärrän ton pelon ja ahdistuksen, mulle ei toi kakkosen odottelu ollut mitenkään helppo, pelkäsin kaikkee mahdollista ja koko ajan. Nyt onneks osaa olla vähän rennommin :) auttanu paljon tuo parjattukin kotidoppleri :D

Täällä vaihtu viikot tänään , 19+0 :heart:
 
Heh, se möyriminen alakoi yöllä, ja on jatkunu aamuun asti. koko ajan kamalaa melskettä tuola yksiössä! :) :heart:

Lily-Jane: katsos, olin vähentäny itseltäni viikkoja yhtä-äkkiä. :D en olis huomannut! mä oon aina niin sekasin viikkojen kanssa, mulla on kalenterissakin merkintä joka torstaille mikäs viikko se ny alakaakin :D

Harhis: totta, kyllä mä koko ajan tiesin että se nyt on varmaan potkimassa selkää.. :)

Hitsi kun jännittää, tänään olis eka työharjoittelupäivä kotipitsassa :D pitäis lähteä suihkuun ja syömään ja meikkaamaan jajajaj. no työt alkaa vasta 11.00 ja tästä kävelee pitseriaan vajaat 10min, ehkä mä en saa kiirettä itselleni, tai sitten saan!

MMILIA 18+4 (nyt jopa oikeilla viikoilla;) )
 
mmilia Hyvä että melskaa :D mie en niinkään ole iloinen kun on koko yön herännyt julmiin iskuihin :LOL:

Huomenta vaan kaikille mammoille :)

Juu taas yksi ei niin hyvin nukuttu yö takana... ensin painajaisia sitten Toukka möykkäsi noin tunnin välein ja OIKEESTI LUJAA... Alkaa vissiin olla pienessä voimaa :D

Mie niin haluaisin hommata jotain vauvalle, edes yhden bodyn yms, olis niin ihana kun olis jotain konkreettista, mut ehkä ei vielä :D

nolo kysely: onko kukaan muu ennen karvansa siistineenä jäänyt nyt luonnon armoille??:ashamed: Mie en vaan jaksa höylätä, uimaan mennessä pahimmat biksurajasta ja kainalot muutenkin, kauheeta kun olin ennen tarkka että just se yks ns. aikuisen tupsu oli mut muuten puhdas... Miestä ei kuulemma haittaa ollenkaan ja ainakin toimintaa siihen malliin on että uskon mut voi kökkö kun itseä häiritsee... Hankala päästä ton masun alle höyläämään :kieh:
 
ainiin isoja uutisia Mun tyttäreni eilen alkoi puhumaan isästään ja kuulemma ikävöi häntä vaikka ei ole koskaan nähnytkään. Puhuttiin sitten että tämä nykyinen isäntä rakastaa tyttöä ja huolehtii ja välittää, että turha sitä biologista isää on murehtia. Puhuttiin myös että adoptiolapset on vanhemmilleen aivan yhtä rakkaita kuin biologiset lapset omille vanhemmilleen. (yritin selittää siis ettei tartte biologiaa että voi välittää) Tyttö sen sitten ymmärsikin ja kysyi minulta että voidaanko unohtaa Leo (biologinen isä) ja haluaisko Aki olla hänen isä??!! Tyttö sitten jutteli Akin kanssa ja isäsopimukseen tulivat, tytsy sanoi ensimmäisen kerran rakastavansa ukkoa, ja kyllä oli herkkä tunnelma muutenkin :D oih :D perhe tiivistyy :heart:
 
Sannikki kuulostaapa ihanalle :heart:! Siihen sheivauskysymykseen liittyen, mä ajelen karvat alapäästä edelleenkin ja esikoisesta jaksoin höylätä ihan loppuun asti vaikka aika hankalaa olikin sitten kun maha oli pahasti tiellä.

Plussauksesta, tein plussatestin 12dpo Clearbluen testillä ja nopeasti se plussa siihen kyllä ilmestyi. Taisi olla 2. tai 3. yrityskierto. Osasin vähän toivoa raskautta aiemmasta lapsettomuushistoriasta huolimatta kun 5-6dpo oli kiinnittymisvuodolta vaikuttavaa tuhrua. Kovin nopeasti plussa ei mulla vahvistunut, kesti varmaan viikon että oli yhtä vahva kuin kontrolliviiva mutta niin oli ekassakin raskaudessa todella matalat hcg-arvot ja silti kaikki meni hyvin. Miehelle laitoin heti viestin että "mulla on sulle yllätys kun tuut kotiin". Sitten läväytin plussatestin eteen kun tuli ovesta sisään :) Kuulemma ei ollut osannut yhtään odottaa tällaista ylläriä vaikka toki lasta yritettiinkin mutta kun taustalla kuitenkin esikoisen kohdalla koeputkihedelmöitys niin eipä me hirveästi luomumahikseen uskottu.

Kivunlievitystä haluan luultavasti epiduraalin. Esikoisen synnytys oli kestänyt jo yli 20h ja olin vain 4cm auki kun kivut alkoivat olla niin kovia ettei ilokaasusta ja muista lievistä keinoista ollut enää apua. Epiduraalin jälkeen aukesikin loput sitten tunnissa, luulen että se jotenkin rentoutti paikkoja. Kokeilin myös aqua-rakkuloita ja niiden laitto sattui aivan helvetisti eikä kyllä helpottanut mun oloa juurikaan. Jumppapallosta tykkäsin myös alkuvaiheessa ja niistä lämpöpusseista joita mies piti selässä.
 
Saanko nostaa oikeen arasta aiheesta gallubbia tänne?
Kuinka moni on saanu lopetettua tupakoinnin, ja kuinka moni kamppailee tupakan lopettamisen kanssa?


plussasin siis 5.10 ja viimesen tupakan vettiin 10.10, siinä 5 päivänä meni oikeastaan 1/pv ja muodon vuoksi kamaline tunnon tuskineen :/ tänään alkoin ihmetellä että kuinka helppoa se on ollu, ei retkahduksen retkahdusta. Oon niin ylpiä itestäni! Esikon kanssa retkahduksia tuli vielä 30+ viikolla. meni 1 tupakka/ viikossa. Silloin oli kyllä hermot koko ajan ton ukon retaleen takia kiriällä :)

Sannikki: Ihanaa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sannikin sheivailukysymykseen: Esikoista odottaessa sheivasin loppuun saakka niinkuin aina ennenkin. Eikä ole vaikeuksia nytkään sheivailla entiseen tyyliin ja loppuun saakka mennään näin. Se helpottaa, että ei mun sinne edes tartte nähä, senku sudin menemään :D

Sannikille isi-juttuun: Mukava kuulla, että asiat meni teillä noin ihanasti :)

Tetasha :heart: Kakkonen (mietitty työnimi ei istunu suuhun vaikka kuin yritti, Kakkonen olkoon hän siis kun puheissa on Kakkosena pyöriny jo pidempään :) ) 18+4
 
Sannikille "noloon" kyssään: Älä ole huolissasi, täällä on toinen jota ei vois nyt vähempää kiinnostaa karvotuksen siistiminen yhtään mistään! :D
Onneks on noita neuvolakäyntejä ym. nii niihin sitte aina vähän siistii jalkojaan ja alapään karvotusta, mut muuten annan kyllä ns. rehottaa :cool:
Tosiaan, maha on eessä joten ei aina jaksa. Kerran karvoja siistiessäni mahassa tuntu outoja nippailuja, oisinko sitten jännittänyt vatsalihaksia tms. saadakseni mahan edestä pois? Taitaa jäädä miehen hommiksi mun karvojen ajelut :whistle:

Entäs mun nolokyssä. Tämän oikeestaan kysyn ihan mielenkiinnon vuoksi, en sillä että ottaisin ite jotain ohjeita tms :D
Te, joilla on jo ennestään lapsia ja kerrotte että harrastatte seksiä niin ja niin monta kertaa jne. Nii mielenkiinnosta iha vaa kysyisin, että missä te sitä harrastatte? :D Harrastatteko silloin ku lapsi/lapset nukkuu aamulla/illalla, vai menettekö jonnekin vaatekomeroon vai miten tämä luonnollinen asia toimii lapsien kasvaessa ja tajutessa että hei, mitä mun vanhemmat tekee? :D
 
Sannikki: ihana tuo isi-juttu :heart:

mmilia: sain lopetettua tupakanpolton rv 5 hujakoilla, siitä asti oon ollu polttamatta+ilman mitään nikotiinivalmisteita tmv. Yllättävän helppoo alun jälkeen ollut! Tsemppiä meille, ja isot tuuletukset:heart:

Sheivailuhommaan: pakko myöntää että en oo jaksanu :D edellisen raskauden aikana kyllä, mut nyt ei vaan nappaa. Kun ei nappaa petipuuhatkaan, niin ei nappaa siistimisetkään :whistle:

-anni:meillä on hommailtu lasten nukkuessa, ja sillonhan sillä ei oo väliä missä sitä touhuilee :p useimmiten kyllä ihan sängyssä nykyään (tosin eipä nappaa nyt odotusaikana edes se..) joskus ennen pikkuisinta saatettiin jäädä aamulla "köllöttelemään" yläkertaan kun poika 4 v katseli piirrettyjä :D

Halinappi: onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta :)
 
mää kans seksikyselyyn vastaamaan :D Meillä kyl touhutaan miten sattuu, päikkärit saadaan nukkua ihan rauhassa, tyttö katsoo esim elokuvia tai touhuaa omiaan, ihana kun on kovin omatoiminen, joten joskus päiväsaikaankin heilutaan hiljaa:ashamed: tyttö käy 20.00 maate joten iltaisin on ihan hyvin aikaa peuhata, ja taas viimepäivinä on peuhattukin :p
 
Mmilia, mullaki ultra aika "myöhään" eli 1.2. viikoja kai silloin 21+1 ja neuvola vasta 7.2. eli edelliseen kertaan tulee joku 6-7vkoa väliä, mut ei haittaa mua ollenkaan.

Plussaamisesta, mä tein ekan testin kp23/29 ja heikko haamu tuli jo silloin. Sit tein useita testejä, erimerkkisiä ja kaikkiin tuli plussaa... Jotenkin en vaan uskonu, että olis tärpänny ja varsinkin, kun tärppääminen vielä sattu meidän lomareissulla, joka oli varmaan paras reissu mitä oltiin tehty, meillä oli ihan huippu kivaa miehen kanssa. Ja tuliaisiks vielä pieni ihminen :heart:

Sannikki
mä toistaseks jaksan ajella pehkon ja aika hyvin oon sitä huitonu edellisissä raskauksissakin, kun mua alkaa jotenki ne karvat ällöttää ja tuntuu,et ne kutittaaki siellä :ashamed:
Tosin sitä en tiiä miten vino irokeesi mulla on esim. synnytyksissä ollu, kun ei ite sit nää mitä sieltä pois vetelee.

Anni
meillä touhuillaan vähän jaksamisen mukaan... eli ei mitään kirjanpitoa ole, että niin ja niin monta kertaa viikossa. Välillä useemmin ja välillä harvemmin. Meillä tekee mies vielä kolmivuorotyötä ja mä kahdessa vuorossa, niin voi olla oikeesti, ettei viikkoon toisiamme juuri hereillä edes nähdä... Mutta tilanteen ja jaksamisen mukaan sillo, kun lapset nukkuu/on ulkona/katsoo leffaa... Ja paikka nyt useimmiten sattuu olemaan sänky, mut toki saattaahan se tilanne kehkeytyä muuallakin suotuisaksi :) Ja edellisessä suhteessa mulla oli ihan karmee "seksielämä", mä en kestäny sitä jatkuvaa vonkausta, varsinki kun vauva valvotti jne. Mulle tuli karmee vastareaktio koko touhua kohtaan, en voinu enää edes sietää, kun mies kosketti, koska mä heti ajattelin, että voi vit... taas se vonkaa. Nyt jotenkin ihana, kun tuokin homma menee luonnollisesti ja omalla painollaan ilman mitään paineita.

Nyt tää lähtee nukkumaan edes puoleksi tunniksi, mä en tajua kuin mua maanantaisin aina väsyttää ihan sikana...

Töllerö ja Ötökkäpieni 19+0
 
Sannikki ihania uutisia isi-keskustelusta!!! Todella liikuttavaa <3 <3 <3

mmilia mun mielestä ihan hyvä, että tästäkin aralta tuntuvasta asiasta puhutaan, eli tupakoinnista. Mä lopetin molempien raskauksien kohdalla plussaan. Plussasin tästä siis 18.10 ja sinne jäi tupakka. Tällä kertaa mä toivon et röökaamisen saan kokonaan veke, etten siis alota imettämisen jälkeen uudelleen. Esikkoa kun imetin niin vähän aikaa ja oli hermot riekaleina niin oli hyvä tekosyy alottaa uudelleen, mutta josko tätä sais imetettyä pidempään ja pääsis pahimman röökihimon ylitse.
Mulle röökaamattomuus raskaana on henkkoht todella tärkeää, en haluaisi aiheuttaa lapselleni mitään pahaa. En myöskään ikinä polttanut lapseni läheisyydessä, joko sitten uniaikaan tai kun olin kotoota pois.

Vitsi mä olin iloinen kun kävin eilen vaa'alla ja tähän mennessä tullut 1kg lisää painoa. Kyllähän sitä vielä tulee, mutta ei nyt paha alkuunsa. :) Esikoisesta tuli ihan reippaasti, 15kg, mutta ne jäi käytännössä katsoen laitokselle.

Meillä on rakenneultra 7.2, eli 20+1 viikolla. Sitä ennen on sitten se perinnöllisyyskeskustelu siitä sydämestä, toivotaan ettei mitään löydy. Ainakin neuvolassa kuulunu kaikki äänet hienosti, jopa ne läppä-äänet :)

Onko muilla toista tai kolmatta odottavilla ollut masu kosketusarka illalla? Mulla on tosta kohdun korkeimman kohdan päältä iho ihan hellänä, luulen et johtuu esikoisen kanniskelusta ja peuhaamisesta...

Sori, tulipahan pölistyä :))) Hauskaa päivää!
 
Halinappi: Oi ihanaa, onnea typylupauksesta ja hyvistä ultrakuulumisista :) Siellä se pieni köllii :heart:

tintsu-86: Ei ole ollut minkäänlaista kosketusherkkyyttä vatsalla, miekin päivät esikoisen kanssa touhuilen.
 
Viimeksi muokattu:
heipsan taas!

halinapille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta!

sheivailusta ni ajelen edelleen melkeen kaikki pois, maha ei oo tosiaankaan tiellä vielä, ihan onneton kumpu :( tuntuu et se ei pahemmin ees kasva :| kakosesta sheivailin loppuun asti, lopussa sit vaan peilin avulla. ajan siis koneella, en varsinaisesti siis sheivaa. niin hirvee kutina ja näppylät tuli höylällä ajosta et yök :x

seksistä harrastellaan iltasin kun pojat nukkuu, muuten ei mitään mahkuja jos ne kotona. ja makkarissa tai olkkarissa, miten millonki. mut ei siis oo koskaan ollu mikään ongelma lasten takia.

tupakasta ennen ku aloin oottaa esikkoa ni poltin paljon, sen jälkeen vaan satunnaisesti ja lähinnä sillon jos otin jotain eli aika harvoin. ekasta lopetin siis aika pian plussan jälkeen, alkuun vähensin ku ei pystyny seinään lopettamaan. kauheissa tunnon tuskissa poltin neki 3 mitkä poltin. kakkosesta lopetin satunnaisen polton plussaan ja sen jälkeen en sit polttanukkaa ku sillon ku otin jotain eli todella harvoin. tästä kolmosesta ei siis mitään lopettamisongelmia ollu, 2 kertaa vaan join alkoa viime vuonna.

me varattiin tänään risteily eli lähetään mun äidin ja poikien kanssa tukholmaan 1.2. :) pojat ei tiedä vielä mitään, en kertonu ees aikeista. viime kesänä käytiin risteilyllä ja kovasti pojat tykkäs :) kivaa vaihtelua tiedossa, jos veis tätä stressiäki pois.

jaa se on lumitöihin taas lähettävä, ihan kiitettävästi viime yönä taas tullu. no hyvää kuntoilua ja illalla vielä jumpalle ni pysytään kondiksessa ;)

jessi ja pikkuj 18+3
 
Moi!

Hyviä ultra kuulumisia täältäkin. Aamusta oli heti aika ja kaikki oikein hyvin. Kovasti liikkui ja eilen illalla tunsin potkun jo käteenkin :) Meille on tulossa aika varmuudella neljäs prinsessa kätilö sanoi ettei pojan merkkejä ole ja viime raskaudessa kuitenkin oli selvä poika joten uskon tuon pitävän paikkaa. Jiihaa nyt pinkkejen ostoon sekä city kopassa tulee olemaan pinkkiä :D Osallistutteko muut istukkaveren luovutukseen? mä sain lapun ja olis pitänyt siihen vastaanottoon jättää, mutta kun työnsin lapun laukkuun niin unohdin sen kokonaan joten annan sen nyt olla. Meillä tytöt innoissaan siskosta mutta poika sanoi "mä haluan pojan" sillä kun ei ole palautus/vaihto mahdollisuutta. Huomenna heti neuvola ja luulen sydänäänten kuuntelua ei edes tarvitse ultran takia. Täältä vain nyt omaa napaa ja uutisia.

amma&princess rv 20+2
 
Ihanasti amma olit pinkillä tuo prinsessan kirjottanu, oikeen rupes hymyilyttään :) Onnea teillekin parhaista ultrakuulumisista :)

Kysymys kaikille: Oletteko miettineet jo etukäteen pienokaisen vaatetusta kesän ajalle, että mitä puette ja hankitte? Jos on uskominen tämän hetken ennusteita, niin on tulossa erittäin helteinen kesä, jopa edellistä kuumempi, kamalaa pienten lasten kanssa :(

Itselläni esikoinen syntyi talvella, joten nyt mietin että mimmostahan vaatetta sitä tällä Kakkosella pitää sitten kesällä, kun hän on ihan piskuinen juuri Suomen kuumimpaan vuodenaikaan :)

Tetasha :heart: Kakkonen 18+4
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä