!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

Jessi Koksin siihen neuvonnan luukulle vein itse kirjoittaman pyynnön mut niillä oli siinä se virallinen kaavake myös, muutama kysymys vaan... ja tosiaan mulle tuli perjantaina kun maanantaina vein paperin...
Laittelen sit viestiä kun oon maanantaina soittan sinne, saa nähdä miten suhtautuu tälläiseen kyselyyn. Jos en saa tietää ultraajan nimeä niin ilmoitan ettei ainakaan tämän henkilön sitä tarvitse tehdä. Abrelius ei myöskään kerro sukupuolta. ei ainakaan esikoisesta edes kysynyt haluanko tietää, ja silloin en moista osannut edes miettiä. Olipa sitä joskus nuori ja arka...
 
sannikki vaikuttaa kyllä tosi tylyltä tyypiltä enkä haluis tavata. mulle kerrottiin esikoisesta sukupuoli useempaan kertaan kun oli useempi ultra, tosi kivat kätilöt oli sillon rakenteessa, samoin ku istukkaultrassa. ja synnytyksessäki huippukätilöt ni en ees tokassa osannu pelätä ilkeitä kätilöitä eikä sellasta sattunukkaan mut ei toi huithapelikaan kiva ollu.
saiskohan sen kaavakkeen postitse vai pitääkö henk.koht hakea?
 
Raskaustestin tekohetkestä: Aika "koominen" homma kun menkat ei varsinaisesti ollu myöhässä,vaan olisi sillon pitäny muistaakseni alkaa.. oltiin sit työmatkalla Tampereella ja jo junassa kaveri tutkaili mun käsiä et onpa verisuonet pullollaan et raskaana olevilla on ja mulle tuli semmonen olo et nytkö se on tärpänny..Sitten päätin et testi tehään ennenku lähetään iltarientoihin et jos vaikka onkin plussa niin en juo sit. Ja kaverille sanoin et menee eeltä alas et teen testin ja tuun sit.. no viivahan sit ilmestyi heti siihen ja ei muuta ku soitto perään et tuu heti takasin! :D Siinä sit vähä ihmeteltiin ja ei muutaku illalliselle sitä "juhlistamaan" :) Iltariennot olikin sit meiän osalta sauna ja limukkaa :p Ja aivan mulle passas. Seuraavan testin tein siitä pari päivää kotona et varmistui vielä. :heart:

Onse kumma ku maha kasvaa näin ilta kohti ku mikäkin... et ei se aina nuin pieni oo :D Olin tosiaan iltavuorossa, sai hönttästä ees sun taas mut kuitenkin suht rento ilta oli ja mukavat työkaverit kuiteskii. Mietittiin et kui ei oo kukaan mummo tai pappa kyselly mahasta mut kait se vielä on vaan lihoneen näkönen :D Tai ne on niin horiskoja ettei paljo tajua katella. :D

Kiva pakkanen täällä taas... -29.4, ei tarvinnu kovin pitkällä käyttää Onnia iltapisuilla. Onneks sain ite auto kyydin kotiin..päivällä kävelin töihin..ei ollu ku -27 sillon :D

Jos nyt tekis iltaherkkuja...hapankorppua juustoo ja kurkkua :p Aijaii...ja eilisiä makuunin irtoja. Ja sitten vähä Putousta kattois niin eiköhän se uni tule sieltä.. Ainakin siihen asti ku pissittää :D

Hyv yöt! =):wave:

Tinsku ja Reino 19+1
 
Kiva tulla tänne joka päivä ja huomata et aina on syntyny paljon uutta juttua :D

Plussauksesta: Meillä kävi vähän vahinko koko vaavin kanssa, ajaatelin vaan kun oli menkat myöhässä, että hormonit heittelee kun sai taas syksyllä yo-kirjoitusten kanssa panikoida. Viime keväänä oli sama homma, menkkojen väli taisi olla 10 viikkoa silloin... Joten ajattelin, ettei nytkään muuta ole, että tehdäänpä testi varmistukseksi. No, kappas kehveliä, kaks viivaahan sieltä tuli! Sai siinä vähän aikaa puhallella, sitten puhelu isännälle, joka oli syysloman vietossa Lapissa sukuloimassa. Kerroin vaan puhelimessa, että tein testin ja plussaa oli, vastauksena oli pitkä hiljaisuus, sitten kysyi että "onko tää nyt joku pila?" Siinä vaiheessa miulla, hiljaisella ja tasaisen luontoisella naisella (el en todellakaan ole :D ) pimahti: "No tottakai on, kun on tuo saatanan aprillipäiväkin niin lähellä!"
Eipä siinä, päivällä siis soittelin ja illalla ukkeli jo soitti ja oli ihan innoissaan, niinku mie itekin. Ja meidän äiti innostu vielä enemmän, se on kyllä pahin hössöttäjä koskaan :D

Vaikka meillä vaavi vahinko onkin, on erittäin tervetullut tulemaan <3 olihan se alunperin suunnitelmissa hommata joku ammatti enne lapsia, mutta ehtiihän sitä opiskella myöhemminkin :D
 
Harhaanjohtaja: Mulla vain tuli niin hölmö olo siitä, et oon kirjottanu muille neuvona jotain mikä ei pidäkään paikkaansa (jonka todellisuutta en ole ees osannu epäillä, kun tuntu neukkutäti niin varmasti asiasta heti tietävän), et näin parhaaksi poistaa koko jutun. Sulla oli uusi tieto, joten mieluumminhan se jätetään toisille luettavaksi :) Ei tässä hernareita ruveta veteleen, turhaa hommaa semmonen :)
 
Elppa: Nauratti tuo punnitsemistarina :D

Plussatestin tein DPO 10, mikä oli 2 päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa. Ensin viiva oli hyvin haalea, seuraavana päivänä jo uskottavampi. Ei sitä sen enempi juhlittu, lähdettiin kiireesti töihin ja todettiin, että pidetään vielä jäitä hatussa, katsotaan miten käy.

Töissä kertominen: kerroin jo viikolla 9 silloiselle esimiehelle, oli suunnitteilla organisaatiomuutoksia. Nyt olen vuoden alusta siirtynyt uuteen organisaatioon. Uudelle esimiehelle kerroin sitten heti ensimmäisessä keskustelussa. Eli minua ei ainakaan raskauden takia syrjitty, vaan siirryin siihen uuteen hommaan raskaudestani huolimatta, vaikka sen siinä vaiheessa vielä sanoin, että olisivat voineet vaikka perua. (Tai eihän sitä lain mukaan tietysti edes saisi raskauden takia, mutta käytännössähän asiat ei aina mene niin.) Ja johan tämä näkyykin, vaikka eiväthän varsinkaan miehet monet huomaa aina näitä asioita, vaikka on suunnilleen synnyttämään lähdössä!

Huomasin muuten imuroidessa eilen, että jotenkin ei ollutkaan enää ihan köykäistä hommaa. Palasi mieleen edellisistä raskauksista tuttu olotila, kun vatsalihakset eivät jotenkin olekaan enää omassa käytössä, vaan pitää vähän selästä pitää tukea kun törkkii imurilla menemään. Joko muilla alkaa raskaus vaikuttaa arkiaskareisiin tms.? Lumen kolaaminen on kyllä ollut itselläni jo sellaista, että olen tehnyt vain kevyimmät hommat ja jättänyt miehelle loput, koska supistelua selvästi tulee kun voimakkaammin kolailen tai lapioin.

kurkkunaamio ja kolmonen 20+1 (puolivälissä!)
Eli ilmeisesti ryhmän vanhin, joten kuunnelkaan nuoremmat minun viisauksiani! :LOL:
 
Huomenta!
Kovasti tekstiä taas tullut,kiva :) Joka päivä käyn lukemassa mut aina ehdi kommentoimaan ja kirjoittelemaan :)

Ikää löytyy 25,toukokussa 26v. Tuli mieleen kun joku aika sit oli puhetta unista ja painajaisista niin oon alkanu nyt joka yö näkee kamalia painajaisia ja muutenkin ihan ihmeellisiä unia.. Kauheita murhaajia jahtaa mua jne.. Sit herään ihan paniikissa ja unen saanti kestää pitkän tovin.. Viime yönä heräsin muutenkin 3kertaa jo vessaan että meko katkonainen yö :/

Viikonloppu ollu vapaata onneks.Eilen oltiin likan kanssa kaupungilla shoppailemassa ja illa herkuteltiin tortilloilla ja saunottiin kun mies oli omilla riennoillaan. Tänään pitäs viijä tyttö luistelee jos pakkanen hiukna laskis. Naama tuolla jäätyy jos ei muuten!

Synnytyksestä ollut puhetta.. aikasemmin joskus puhelinkin että esikon synnytys oli aika traumaattinen kokemus joten siitä johtuen joudun pelkopolilla käymään koska tällä hetkellä koen etten ole valmis uuteen koitokseen vaan haluan section. Sen verran ahistaa koko ajatus.. Pitää seuraavalla kerralla kysellä että koska sinne oikein mennään. Neuvola vasta loppukuusta.Paripäivää ultraa.. Voi että ihminen on malttamaton :D

Plussauksesta tein testin kun menkat oli päivän myöhässä,epäilys oli vahva koska aina kierto tasan 28pvää ja säännöllinen.Vahva plussa tuli.Soitto miehelle joka oli auton ratissa,ei tainnu oikein ymmärtää kun kotio tullessaan kyseli että mitäs sää äsken soittelit.. :)

Nyt aamupalan tekoon! Tervetuloa vielä uusille kesämassuille!! :wave:

Perdy 20+3
 
Jessi saa varmaan tilaamalla, soittele sinne arkistoon ja veikkaan että oma kirjoituskin riittää kunhan näkyy sotu. nimi, osoite, p.nro, ja allekirjoitus ja nimen selvennys. Kerrot vaan mitkä asiakirjat haluat, miltä ajalta, ja synnytyksen osalta laitoin myös lapsen nimen ja sotun.

Perdy Mul on onneks paivajaiset vähän helpottan, ei enää niitä itkupainajaisia ole ollut pariin päivään, toivottavast pysyykin poissa!!!

Oma olo alkaa olla varmempi, ei enää pelota jatkuvasti että jotain menee pieleen:) Onneks on päässy näyttämään paikkoja kun niitä supistuksia on ollut. Ei ainakaan ole pehmennyt, joten ei huolta vastakaan... Alan oppia nauttimaan tästä raskaudesta. Eilen anoppilassa metsästettiin sydänääniä stetoskoopin kanssa ja kyllähän ne sitten lopulta kuului ihan kivasti:D Anoppi oli niin innoissaan :D

Riksumi Eiköhän jokainen saa suhtautua raskauteensa ihan niinkuin parhaaksi näkee, jos sie pystyt olemaan murehtimatta niin hienoa, mutta et voi sitä muilta vaatia/odottaa. Jokainen on erilainen ja hyvä niin. Minäkin olin ekasta vailla huolia ja mennä porskutin miettimättä että mitään vois käydä, no nyt on ihan eri fiilis eikä se keneltäkään ole pois vaikka haalisin kaikki maailman tikut ja juoksisin neuvolassa joka päivä, mitä en kylläkään tee, mut noin esimerkkinä....
 
Huomenia!

Jessi: Kakkonen täyttää heinäkuussa kolme. Kuulostaa siltä, että teillä on miehelle puhuttelun paikka :mad: Hyvitteleekö "jotain" pojilleen (kun ilmeiseti eivät asu teillä)? ootko sanonu miehelle, että laittais pois, kun on valmis? Mä sanoisin, vaik onkin ärsyttävää opastaa aikuista ihmistä. Ja jos ei ala tapahtumaan ilmoittaisin, etten siivoa minäkään :saint:

Sannikki: Jokainen saa suhtautua raskauteensa kuten haluaa. Mun jakeluun vain mene se, et ressataan jostain, jolle ei edes voi mitään. Ja sitten ressataan siitä, kun aiheutetaan vauvalle "pahaa oloa" omalla ressillä. Raskaus ja synnytys on maailman luonnollisimpia asioita ja aikojen alusta naiset ovat selvinneet ;) Minusta pitäisi luottaa enemmän itseensä tai pikemminkin kehoonsa. Myös vastoinkäymiset kuuluu elämään, raskauksiin ja synnytyksiin, minusta jokaisen tulisi sekin mahdollisuus tiedostaa, mutta ei niitäkään kannata etukäteen murehtia! Tätä pohdintaa vois jatkaa loputtomiin, mutta itse ajattelen että elämä on liian lyhyt murehtimiseen, surraan sitten kun on oikeasti aihetta ja edetään päivä kerrallaan. Huolehtiminen kuuluun äitiyteen ja äidiksi kasvamiseen, en sitä halua lytätä, mutta; asioilla on tapana lutviutua, jos ei hyvin niin sitten huonosti... Ja olen kyllä huomannut että jokaisessa raskaudessa/palstoilla olen ollut tässä asiassa musta hevonen... jossain vaiheessa on vaan pakko muistuttaa, että meitä ennen on oltu raskaana monta kertaa :attn:

Influenssa/+sikarokotetta en ole koskaan ottanut. Lapset ei ole saaneet inf.rokotetta lainkaan ja possurokotteen saivat viimevuonna vaikka olivat 99% varmuudella taudin jo sairastaneeet. Vastustin rokotusta viimeiseen asti ja pitkin hampain annoin viimeisten joukossa tytöt rokottaa (kun taivuin siihen et rokote ois pienempi paha). Jos tytöille olis jotain "narkolepsia epäilyjä" tullut, en olisi pystynyt sitä koskaan itselleni anteeksi antamaan. Ei siis enää "ylimääräisiä" rokotteita meille kiitos. Mä olen myös sen verran "yhteiskuntakelvoton" :LOL: ettei mun lapsia rokoteta sen takia, ettei äidin/isän tarvitse olla töistä poissa :kieh:

Riksumi
 
Jessi75 Mä vähän arvelin että on jääny huomaamatta... :). Esikoisen olen tehnyt jo vähän vanhempana =).

Plussauksesta Niin meillä on alku ollut "itkuista" sain joitakin vuosia sitten kuulla että en saisi enään tehdä lapsia :|. Oli kyllä kova pala minulle.
Mies oli ihana, hän antoi ymmärtää että jos niitä ei tule niin se ei ole maailmanloppu :). Miehellä ei siis ole omia lapsia.
Minusta tuntui silti pahalta... asia vaivas tuolla takaraivossa jatkuvasti. Menin sitten monien asioiden vuoksi lääkäriin ja tämäkin tuli puheeksi. Asia tutkittiin ja sain luvan tehdä vielä :D!! Ette usko miltä se tuntui, sen jälkeen alettiin yrittämään. Tiesin kyllä että ei luultavasti ihan ekasta vielä napsahda koska kierto on mitä sattuu sen sähkösilmukka hoidon jälkeen..
Kesän loppulla alettiin yrittämään ja sitten tärppäs :D.
Tein testin aamulla aikasin, muutamia päiviä ennen kuin olisi viimeistään pitänyt kk alkaa, oli van sellainen olo ja illalla mun piti lähtee kaverin bileiltaan ottamaan muutama lasillinen.
Mies heräili ja sanoin hälle että käys katsomassa keittiössä... tuli sieltä sitten ihan hiljaa ja sanoi sitten että kasvaako meidän perhe yhdellä lisää =).
Löhöilin sohvalla ja siihen mies tuli halailemaan ja alkoi pohtimaan mitä kaikkea se tuo tullessaan.

Kurkkunaamio Vielä ei ole alkanut kehoon ottamaan.. toivon kyllä että ei sitä teekkään (ellei tuo selkä nyt sitten hajoo :(, on oikeastaan ainoa mitä pelkään), kahdesta ekasta mun meni odotusajat niin helpolla. Kummastakaan ei edes loppu viikoina maha ollut edessä, ei tullut mitään turvotuksia jne. Nyt mun täytyy kyllä laskea että 7vuotta tulee viimeisestä että ikäkin on kyllä varmaan tehnyt oman osansa keholle :LOL:.

Calumet + :heart:
 
Tetasha :hug:!! Ei se mun tietokaan ole kuin juuri henkilökohtainen tieto mitä mun kohdalla on sanottu :D eli ei varmaan absoluuttista totuutta asiaan ole. Nää on vissiin niitä mitkä pitää tavallaan itse selvittää kysymällä jos mieltä askarruttaa. Hyvä etten kuitenkaan sun mieltä pahoittanut (toivottavasti). Tää raskausaika vaan on sellasta tunnemyrskyä joskus että koskaan ei voi tietää mistä toinen loukkaantuu :)

Hitto miten VÄSYTTÄÄ! Huomaa että hb on alhaalla, ja vieläkään en oo saanu aikaseks haettua rautaa apteekista :ashamed: Onneks mies on ollu ihana, anto tänään mun nukkua pitkään, oli tiskannu ja kaikkee sillä aikaa :D meillä tää tämmönen ei oo mitenkään yleistä eikä itsestäänselvää niin tuntuu kivalle. HUomenna sit alkais jo 20. viikko tätä raskautta :heart: mä en malta odottaa kevättä!!! Oon tilaillu taas netistä kaikkee kivaa verhoa ja vaatetta ja kenkää :p yleensä tää tulee vasta tossa maaliskuussa tää vimma, mut nyt pistän raskauden piikkiin :whistle:

Ihanaista sunnuntaita kaikille!

Harhis ja Hippiäinen 18+6
 
Huomenta kaikille :)

Täällä kans on alkanu kotityöt tuntumaan välillä raskailta, varsinkin tuo imuroiminen :) Ja muutenkaan ei jaksa asioita ihan samalla tahdilla tehdä kun aikaisemmin. Onhan tuo mahakin jo aika paljon kasvanut :)

Huomenna aamulla on ultraääni :heart::heart: En malttais millään odottaa! onneks se on jo aamulla heti klo 8.45 :) Ihana nähdä pikkuinen taas :heart:

Halinappi ja kolmonen 20+0!! Tasan puolivälissä mennään!! :heart:
 
Kiitos ihanaiset ihanista sanoistanne :heart:. Perjantaina tultiin kotia ja olo on taas hyvä, levännyt ja mieli pirteä ja poikaan tulee suhtauduttua ihan eri tavalla ku reissussa :D. On se vaan nii ihana :heart: vaik viikolla tuntu, et voimat loppuu, mut kotona poikakin on ollu ihan erilainen. Ei takerru miuhun ja on paljon iloisempi ym. Ihanaa! No, kai tämäkin kuuluu äitiyteen, et välil keittää yli :D. Nyt on mieli virkeänä uuteen viikkoon :D.

jessi Tsemppiä ja voimia siullekin :hug:. Mie oisin varmaan käyttäytyny samal taval, jos oisin siun asemassa. Todella ärsyttävää tollanen :kieh:. Minkäikäsiä siun miehen pojat on? Ovatko hyö joka toinen viikonloppu teillä? Piä nyt jonkinlainen puhuttelu miehelles ja sano, et ei seuraavan kerran ole samanlaista ku eilen. Miehet ei aina oikeen ymmärrä :kieh:.

Raskaustestin teosta mie tein testin jo pari päivää aikasemmin ku kuukautiset oli ees myöhässä ja digi näytti negaa :O. Sit tein Davidin-puikolla, ku en halunnu uskoa sitä, et en oo raskaana ni siihen tuli haamu, joka ylihuomenna siitä jo oli selvästi vahvistunu :D. Miulla heinäkuussa kun kävi silleen, et luulin 2 viikkoa, et oon raskaana ja luulin, et meille tulee vauva jo maaliskuussa. No, pettymys oli kova, ku rupeskin sit vuotamaan ja vuos pois, jos siellä mitään ees oli, ku imetyksen lopetettua ei miulla ollu tullu kuukautisia ollenkaan. Et ei tiiä oliko se nyt sit joku kemiallinen taas. No, puhuttiin miehen kans, et kerran alkujärkytyksestä toivuttuamme aloimme jo tottua ajatukseen, et meille tulee kolmas jo näin pian ni aletaan heti yrittämään uudelleen :D. Pari kuukautta kuumeilin kovasti ja se ei sovi miulle ja sit ku syyskuussa tuli vielä kuukautiset ni päätin, et unohan taas vauvanteon, jätän siis taka-alalle sen, viimeksikin tärppäs heti, ku tälleen tein, ni miulle ei sen tulevan kuukauden ees käyny mielessä, et en tule raskaaksi :D. Ois ollu hirvee pettymys, jos ei ois plussaa tullukkaan. Miulle ei sovi näköjään, et aktiivisesti mietin sitä ja tehään vauvaa, mut heti ku aattelen, et tulee ku on tullakseen ni on tärpänny :D. Jännä siis tuo digi, mitäköhän se ois näyttäny myöhemmin, jos oisin sillä testannu viel parin viikon päästä :O, ku tää raskaus jo varmistui. Et erittäin toivottu ja haluttu on tää kolmonen :heart:. Haluttiin pienellä ikäerolla nää kakkonen ja kolmonen ja onneks saatiin :D.

Miulla on lapset syntyneet rv 37+5 ja 38+4 ja koot ovat olleet 3270g 48cm ja 3890g 51cm :heart:. Ja aika todennäköistä on, et tääkin syntyy enne la:ta.

Mites muut seniorit, miekin lukeudun niihin :D, onks teiän lapset tässä vai meinaatteko tehä viel lisää :D?! Meiän lapset on ainakin näillänäkymin tässä. Kohan saahaan nää kolmekin kasvatettua ni oon tyytyväinen :D.

Hyvä, et luin täältä sen, et Thyroxin ei oo enää korvattavien joukossa :kieh:. Suututtaa! Eipä sit tullu yllätyksenä ku meen seuraavan kerran hakemaan niitä. Ihan älytöntä :kieh:!

Pyyter ja OttoAnneli 17+5
 
Plussaus Tein testin päivää ennen ku menkkojen ois pitäny alkaa, oli nega. Seuraavana päivänä myös nega. Itkin miehelle ettei taaskaan. Sit meni kaks päivää eikä menkkoja kuulunu, tein taas testin nega. Olin jo epätoivoinen, kunnes siitä vielä parin päivän pääst tuli +. Eli siis oli vaan pitempi kierto. Oli ihan epäuskoinen olo, kun oli jo odottamassa menkkoja niin sieltä vauva ilmoittikin tulostaan. Itketti ja nauratti yhtaikaa.

Ikä oon 28, ennen vauvan syntymää kerkeen täyttää 29.

Kotityöt onnistuu kuten ennenkin, kunhan vaan jaksais tehä. Eilenkin olin työharj. 8-22.30+tunnin ajomatkat mennen tullen. Ei tänään oikeen jaksa muuta tehä ku makailla kalsareissa sohvalla :) Huomenna ois 7-23.

Rokotteista viime vuonna otettiin koko perhe sikainfluenssarokote, tänä vuonna ei kukaan meistä. Vaikka suuri riskisessä työssä oon saada se, koko ajan tekemisissä kipeiden kanssa.

Maha on iso, ihan hassua. Iltaisin vielä isompi. Huonosti oon parina päivänä tuntenu liikkeet, mut jotain pientä joka päivä kuitenkin. Rakenneultraan on vielä ihan kamalan pitkä aika, en jaksais odottaa....

Bre ja elsa 18+0
 
Pyyter-2 Tällä seniorilla :LOL: on lapset tämän jälkeen tässä. Todella isoa täytyy tapahtua että 4lapsi vielä tulisi maailmaan.
Tämä mun selkä on sen verran iso riski jo nyt että en sitten lähde enään kokeilemaan jos tästä kunnialla selviän... riskinä on siis halvaantuminen.

Calumet + :heart:
 
Meillä kanssa on lapset tässä :heart: Mä oon koko ikäni haaveillu neljästä lapsesta, mutta mies ilmoitti jo aiemmin, et kolmannen saat, mutta neljättä ei tule! Hälle ois piisannu noi kaksikin :) Jotenkin alkuraskaudessa oli kovin raskas olo ja tunsin itseni tooosi vanhaksi, et siltäkin osin tuntuu valmiilta. Ei nyt varsinaisesti harmita, mutta tiedostan, ettei niitä lapsia sitten enää koskaan tule, nuoremmat voi pitää rauhassa pitkän tauon ja tehdä vielä pari :)

Olen ollut paljon vanhustyössä ja hyvin monet muistelevat elämän parhaana jaksona sen, kun lapset olivat pieniä. Tekisi mieli venyttää tätä vaihetta ikuisuuksiin. Ei vaiskaan, kun kolmosta ei näyttänyt kuuluvan (mun määräaikaan) ehdin jo ajatuksissani siirtyä seuraavaan vaiheeseen. Kunnes sitten plussa pärähtikin ja sain jatkoaikaa :D Niin ja ei ikään liittyvää määräaikaa vaan se, et vauva syntyy ennen kuopuksen kolmivuotispäivää.

Riksumi
 
Heipähei kaikille ja tervetuloa uusille minunkin puolesta!

Olikohan se Minsku, jolla oli kans iso vauva edellinen. Meilläkin esikoinen oli parisataa grammaa vajaa 5 kiloa ja nyt todellakin toivon vähän pienempää!!! Mulla ei siis ollu mitään syytä noin isolle vauvalle. Toivoisin, että tämänkin pienokaisen voisi synnyttää alakautta, kun jostakin syystä section jälkeinen kipu pelottaa. Tai lähinnä se, että vauvaa ei voi heti sitten hoitaa, nostella ja sylitellä. Ehkä oon lukenu liikaa niitä kauhutarinoita kohtutulehduksista ja muista ongelmista. Tuntuu, että kaikki ovat olleet leikkauksen jälkeen tosi kipeitä.

Rokotteita en ota. Itse asiassa neuvolassa ei ole edes kysytty asiasta ja jotenkin se itselläkin unohtui. Yleensä mulla ei tule rokotteista mitään, mutta sikapiikistä tuli kuume ja nyt en millään jaksais mitään ylimääräistä.

Meillä on rakenneultra vasta helmikuussa ja en millään jaksais odottaa. Onneksi tässä välissä on vielä neuvola, että pääsee edes sydänääniä kuuntelemaan. Potkuja en vieläkään täysin varmasti tunne. Esikoisesta aloin tuntemaan jo näihin aikoihin ja kuvittelin, että toisesta tuntuu sitten aikaisemmin. Mutta näin ei näköjään ollutkaan minun kohdalla...

Kajo ja masuvauva
 
Thyroxinista siis sen verran tarkennusta, että valmistaja haluu lääkkeen kalliimmaksi ja sen takia vetänyt jotenkin pois korvattavien joukosta. En ihan tajunnut mitä siellä apteekissa selitti, mutta todnäk joskus vielä tulee korvattavien piiriin, mutta ei osata sanoa milloin. Toivotaan, että pian.

ikägalluppiin sen verran, että täytän loppuvuodesta 30 eli vielä olen 29.

Plussauksesta Tein ensimmäisen testin tiistaina kp 28, joka yleensä ollut kierron pituus. Minulla selkeät raskausoireet alkavat yleensä noin viikkoa ennen kuukautisten oletettua alkupäivää eli olin aika varma siitä, että olin raskaana. Ainoa mikä mietitytti oli se, että juhannuksen tienoilla olin saanut plussan testiin, joka kesti vain viikon. Testi näyttikin silloin haamua ja ajattelin, että varmaan samanlainen kuin viimeksi. Perjantaina kun kuukautisia ei näkynyt tein uuden testin, kun lauantaina oli tiedossa kaverin tuparit. Tämä testi oli digitaalinen, koska apteekin omat olivat loppu. Siihen tuli aika nopeasti raskaana-teksti. Mies oli töissä ja lähetin hänelle kuvan testistä missä luki tuo raskaana ja mies vain vastasi, että eikö sen niin pitänyt ollakin. Tästä huomaa, että meillä mies optimisti ja minä pessimisti.
 
ihan ekaks kommentoin tohon rokotusjutuun vielä sen verran et kuulin eilen et entinen luokkakaveri ala-asteelta meinas kuolla sikainfluenssaan. täysin terve nuorehko mies ja 2 vkoo teholla ja viikatemies kolisteli jo ovella mut veiki vaan vieruskaverin... et nyt viimeistään oisin sen piikin ottanu koska vaikka riskit ois promillejen luokkaa ni silti ei voi koskaan tietää millon se nalli napsahtaa omalle kohdalle.

mä nukuin niin huonosti viime yönä, joka paikkaan koski eikä hyvää asentoa saanu millään. stressiäki taas niin paljo et vauva alkaa kapinoimaan, kävelin tänään kaupunkiin ni aika kovaa koski alamahaan : / en sit tiiä et mitä kipuja on mut pahalta tuntuu.

pyyter ja riksumi mun miehellä toinen on poika ja toinen tyttö. ja oon sanonu ja oon huutanu ja oon tehny vaikka mitä mut ku ei vaan mee jakeluun :kieh: senki oon sanonu et se saa hoitaa keittiöhommat sillon kun sen pennut on täällä, joka toinen vkl siis, ei mun mielestä mitenkään kohtuutonta kun aatellaan et mä teen muullon lähes kaiken. ja nyt varsinki tää on älyttömän rankkaa koska koko ajan on paha olo tai mahaa koskee :| tälläsenä tää ei kyllä tuu jatkumaan, seuraavan kerran hoidan itteni muualle täältä et mun ei tartte katella sotkua. jättäisin ilomielin siivoomatta ja eläisin paskan keskellä jos siihen pystyisin mut musta vaan ei oo siihen. esim vessa on pakko kuurata vähintään 2 kertaa vkossa + välisiivoukset. en siedä mitään roiskeita :x

tinsku joo kyllä mullaki se maha iltaa kohden kasvaa mut yleisesti ottaen on pieni kun aatellaan et kolmas tulossa ja kun kattoo muitten mahoja täällä. no kaik raskaudet on erilaisia ja yksilöitä :)

seniorit mun lapset on toden totta tässä, koskaan en enää tähän tilaan halua :kieh: yleisesti ottaen mulla varmaan tulee raskausaikaa ikävä jossain vaiheessa, sitä isoa mahaa ja liikkeitä mut tää raskaus on ollu niin vaikee kaikin puolin et ei kiitos enää. tosin viiminen ois ollu joka tapauksessa, kolme on aina ollu mun haave.

mä jaksan vielä entiseen malliin tehä siivoustyöt ja lumityöt yms mut näköjään toi pitempi matka reippaammin kävellen ei tässä mielentilassa ollu vauvan mielestä kivaa. jumpissa oon käyny myös nyt pari kertaa vkossa ja ihan hyvin oon jaksanu ja yritän käydä mahdollisimman pitkään.

tohon raskaudesta stressaamiseen pitää vielä sen verran kommentoida et ite en ainakaan mahda sille mitään et ressaan vauvan hyvinvoinnista kun oma olo on mitä on ja stressiä liikaa ja se kun ei poistu sormia napsauttamalla. et ymmärrän kyllä hyvin niitä ketkä pelkää joka nipsausta ja ravaa neuvolassa. itekki oon pari ylimäärästä kertaa neukussa juossu sydänääniä kuuntelemassa kun liikkeet ei tuntunu ja tää on kuitenki mun kolmas raskaus. 2 ekaa meniki siinä sivussa ja olin tosi hyvinvoiva enkä turhia stressaillu mut nyt tuntuu et kaik menee päin helvettiä. ja vaikka tää onki maailamn luonnollisin asia yms ni silti tää olotila on nyt kaikkee muuta kun luonnollinen ja haluisin jo et ois kesä ja pääsis synnyttää.

perdy meillä on aika tarkkaan liki 10 vee ikäeroa :xmas: moneskos päivä toukokuuta oot syntyny?

hitto et on muuten kylmä, aamulla oli -24, hrr :eek: näin kylmä täällä ei oo vielä ollukkaa mut huomiseks pitäis kuulemma lauhtua plussan puolelle et aika iso muutos. ja sit on taas liukasta...

jessi ja pikkuj 18+2
 
testauksesta Tein malttamattomana raskaustestin kp 22/26 ,ja näytti ensin negaa, vasta SEURAAVANA päivänä ku katoin testiä, siinä näky haalee plussa. tuon tein siis clearblue +
-testillä :) sen jälkeen tein vielä 5 testiä (halpis sellasia) joista yks näytti ainoastaa haamua..
vieläki semmone olo et onko tää ees totta koko homma ku ei oo tullu kunnon plussaa :D
 
Kaveri jatkaa hiljais eloa, joskus aamuyöllä heräsin jumputukseen mutta sitten on taas ollu hiljaasta.
tylsää, vaikka tiedän että kaikki on melko varmasti hyvin :)
Aamulla taas tuli kivuttomia suppereita, tällä kertaa seksin perässä. :U

Meidän neiti tuli yökylästä bumerangina jo ennen 12 takaisin, vaikka oltiin sovittu että ois johonkin 4-5 asti: että vois vaan olla ja olla.
No siellä oli jo illalla iskenyt kamala koti-ikävä (tyttö on 2,6v) oli itkeskellyt että "empulla ei ole hätää, emppu nukkuu nytten mummin sängyssä ja sitten äiti hakee kotiin." oli tuota kuulemma hoeskellut reilun tunnin ennen kun nukahti vaikka mumma (mun äiti ) oli yrittäny kaikkensa että tyttö viihtyisi :D ei oo ennen yökylässä tällästä ollut, onkohan joku vaihe sitten. muutenkin kyllä tosi harvoin on yökylässä että nyt se ehkä tuntuu jo sitten erillä tavalla.
No kaikista hauskinta oli että äiti oli sitten kuudelta heränny ja säikähtäny minne likka oli hävinny sen vierestä: paniikissa etsinyt ympäri taloa ja herättäny sen miehenkin. kunnes ne löysi Empun nukkumasta pentujen aitauksesta =D (joka on äitin sängyn päässä.) en tiedä kuinka ne ei ollu huomannu ja thänks guud tuo likka ei ollu survonu pentuja. :D sielä se nukku kaikki 5 pentua kainalossa. pentujen emä jalkopäässä ja niiden täysisosisko (1,5v) mahan päällä.
Onneksi saan tästä kuvan jossain vaiheessa. :D on voinut olla näky!
Mutta aamulla ikävä taas vierotti että sanoin että tuokaa kotia: no ainut kiva juttu, eipäs olla tänään tinttailtu, että kai yksi yö teki tehtävänsä :D ja ei oo itelläkään niin väsy. 12,5h yöunet :D

Kotityöt: imurointi aiheutti viimeks suppareita, joten se on nyt ollu ukon hommia. muuten ei ongelmia suurempia :)

maha musta tuntuu että maha on pienentynyt/ muuttunut. mutta ehkä mun silmät harottaa vaan, mies ei huomaa mitään eroa pienempäänpäin - suurentunut vaan kuulemma.

Ei kai mitään fiksua taaskaan :eek:

MMILIA JA MASA 18+3

UUDET TERVETULOA :) LAITELKAA YV:TÄ NIIN PÄIVITÄN LISTOJA :)
 
Viimeksi muokattu:
Jessi oon syntyny 5.5 :) just kans mietin noita ikäeroja yks pvä kun täällä ihmiset ikägalluppiin vastaillu et hyvin juttu luistaa vaik on nuorempaa ja vanhempaa sekä siitä välistä :) hienoo! Ja ärsyttävää toisten sotkujen siivoominen. Miks miesten on niin vaikee ymmärtää et jotkut muutkin voi niitä kotihommia tehdä.. Meillä ainakin menee tosi huonosti jakeluun.. :O

mmilia ihana sinun tyttös! Vaikka mumman oli säikäyttäny niin hauska tarina tuosta jää :)
hyvä että sait univelkoja nukkua pois,se on ihanaa! :)

Me käytiin aamulla luistelemassa ja ideaparkissa shoppailemassa.Hypistelin kaikkia ihania bodyja,muttei ihan vielä uskaltanu.. Ehkä tiistaina sit ;D
Äsken tultiin siipiravintolasta herkuttelemasta.ÄHKY! Kiva päätös kivalle viikonlopulle :)

Loppuilta lepoo soffalla :)
 
Suski90 minäkään en saanut edellisessä raskaudessa kunnollista plussaa koskaan tikkuun. Raskaus varmistettiin hcg-arvon seurannalla ja pakkohan se oli sitten viimeistään ekassa ultrassa uskoa, että olen raskaana, kun kaksoset siellä köllötelivät

Jessi ymmärrän hyvin tuon raivostumisesi. Meillä oli viikonlopun ajan kaveripariskunta kylässä. Mutta ei puhettakaan siitä, että kukaan olisi auttanut missään keittiöhommissa, edes tarjonnut apuaan. Se ukko varsinkin, ihan lapanen! Onneksi oma mies auttoi ja käski välillä lepäämään (vaikkea ole sellainen olokaan, että tarvitsisin lepoa). Mutta luulis jokaisen tajuavan tarjota apua, jos raskaana oleva raataa keittiössä.. Enpä aio enää kutsua vieraita (ainakaan noita kyseisiä vieraita).

Halinappi ihanaa kun sulla on jo huomenna ultra! Ja niin aikaisin! Mulla on vasta ylihuomenna :D Mutta sitä ennen on yövuoro ja ultra on klo 12.30, joten olen varmasti ihan sekaisin koko tutkimuksen ajan. Pitää ehkä paperille laittaa pari kysymystä, mitkä ovat mielessä pyörineet.

Käytiin tänään Ikeassa ja katselin vähän vauvanhuoneeseen tarvittavia huonekaluja. Siis hoitopöytä tullaan Ikeasta ostamaan. Mutta ajattelin hankkia sellaisen mallin, mikä voi toimia sitten muuten hyllynä.
Mulla jatkuu kahden viikon jälkeen työt huomenna! Ihan tylsää! Lomailu on tuntunut aivan ihanalta, olisin valmis jatkamaan tätä pidempäänkin.. Vois vaikka jäädä äitiyslomalle heti ;)

Nyt koiran kanssa lenkille ja loppuillan aion levätä sohvalla.

Sunburned + Aarre 18+4
 
Kiva kun teillä on jo ultria ja pääsette kurkistaa kaveria, onkohan mulla ns. viikkoina myöhiten?
mulla on vasta 21+4 viikolla ultra, eli 7.2 !
Saa odotella vielä aika tasan 3 viikkoa että pääsee morjenstaa kaveria!
Neuvolakin on sit vasta 22+0 eli 10.2, ettei pääse edes sydämensykettä kuuntelemaan.
Ai, apua: seuraavassa neukussa saankin kelanpapereita mukaan ja synnäri jutskia. aika menee äkkiä, tai voikun menis. musta tuntuu että nää viikot ei mee eteenpäin millään.. (ja samalla ukko kauhistelee kuinka pian se vauva tulee..)
 

Yhteistyössä