!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

Sannikki Ihana tuo isi tarina =).

Sheivauksesta Tällä ajelen karvat samalla lailla kuin ennekin. Kahdesta ekasta sain loppuun asti ajeltua, katsotaan miten tämän kanssa käy :D. Yritän ainakin.

Seksistä Meillä milloin on aikaa. Lapset on kavereiden tykönä välillä, isällään jne. Paikka vaihtelee tilanteiden mukaan.

Tupakasta Olen lopettanut tupakin polton viime vuoden tammikuussa eli ei tuonut mitään ongelmaa.
Kahdesta ekasta olen lopettanut polttamisen silloin kun on alettu puhumaan että yritetään lasta. Mun on ollut aina helppo lopettaa polttaminen :)

Rakenneultra mulla on tasan 21+0 eli ensi viikolla olis =).

Kiva kun on ollut hyviä ultra kuulumisia :D.

Oli kysymystä vauvan pukemisesta kesällä En sen enempää ole ajatellut asiaa. Esikoinen on syntynyt toukokuussa ja kyseinen kesä oli kuuma. Poika oli pääasiallisesti koko kesän vaipalla, nukkui vaunuissa pelkkä vaippa päällä ja kun lähdettiin jonnekkin niin lyhyt hihasen bodin heitin siihen päälle ja hattu tietty päässä.
Katselen sitten tilanteen mukaan.
Tytölle ja pojalle kun on vielä vaatteita valmiina niin en sen enempää asiaa mieti, kyllä sen sitten nään =).

Istukkaveren luovuttamisesta en oo koko asiasta koskaan kuullut mitään :O.

Calumet + :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Vauvan vaatteista: tuo kuumuus on syynä etten kauheesti aio tuhlata pienimpiin vaatteisiin rahaa. Varmaan suurin osa ajasta kuluu vaippasiltaan. Luultavasti lyhythihaisia bdeja tarviis jokusen ja ehkä ohkasia kietasupuseroita jos kesävauvan vaatetusta miettii. Tietty jokuset ohkaset potkarit/housut voi hankkia. Jos viime kesänä olis vauva syntyny, niin ei takuulla olis pyykkiäkään tullu juuri ollenkaan :D
 
joku valitteli kosketusarasta masusta, täällä toinen jolla on sama vaiva. mahaa kiristää ja sattuu sillain oudolla tavalla mutta ei pahalla tavalla. maaten lähtee se kipu sit pois, kohtu tuntuu ns. ylhäällä tai en osaa selittää.

Esikoinen syntyi heinäkuussa -08 ja mulla oli kevyitä bodeja ja potkuhousuja, pääosin pitkähiaisia pidettiin ettei pieni iho pala.
Sitten jos nukuttiin rattaissa kuumemmalla, varjossa niin oli joskus pelkkä lyhythiainen body ja harso päällä suojaamassa ihoa. ja rattaat oli varjossa.
Se on tosi hankala pukea ihan vauvaa helteillä, tuotti ongelmia vaikka heinäkuu -08 ei ollu kovin lämmin :)

MMILIA 18+4
 
Viimeksi muokattu:
mmilia vkot pomppii taas takapakkia :whistle:

istukkaveren luovuttamisesta ei täälläkään oo puhuttu mitään, voisin sen tehdä jos kysyttäis.

kesästä siis povattu jopa helteisempää kun viime kesä joten aika ahdistavaa tulee vastasyntyneen kanssa. varjossahan vaukki on pidettävä koko ajan mut kuuma oli ainaki viime vuonna missä vaan. varmaan muutama lyhythihanen body tulee hankittua, saahan niitä sitte tarvittaessa lisää. kattoo nyt miten kesä kehittyy.

onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kellä niitä ultria on jo ollu. täällä ootellaan vielä liki 3 vkoa.
 
Moi vaan kaikille! Olen tuolla toisella puolella ollut kirjottelemassa, mutta kaippa tännekin mahtuu vielä mukaan :)

Elikkä kolmosta odottelen, ennestään 11v kaksoset. Ultrassa tänään ja kaikki ok. Rakenneultra 3 vkon päästä. Mulla oli km vuosi sitten ja tämäkin raskaus alkoi hiukan ikävissä merkeissä kun luulin jo saavani taas km:n, mutta 3 viikon jälkeen tästä sainkin kuulla olevani edelleen raskaana. Todennäköisesti odotin tällöinkin kaksosia, mutta toinen ei jaksanut alkumetrejä pidemmälle. Tämän takia saan käydä nlan ultrassa kurkkaamassa onko kaikki ok, oikeastaan milloin vain haluan :) Ja varsinkin kun en vielä kunnolla liikkeitä tunne - istukka suoraan edessä.

Kaksoset ovat myös kesäkuun vauvoja, ja en kamalasti muista muutakuin että kesä -99 oli kuuma, ja aikalailla vaipalla ja t-paidalla mentiin ulkona ja sisällä se kesä.

Tupakoin ennen kuin aloin odottaa, mutta samantien lopetin kun sain tietää raskaudestani, ei mitään ongelmaa sen kanssa. Sama oli ennen kaksosia.

Kamalasti tekisi mieli käydä hiplailemassa vauvanvaatteita jo.....

Rv 16+4
 
Neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa =) . Sykkeet oli siinä 130 luokkaa et poikasykkeillä mennään. Jospa sekin sitten selviää 2 viikon päästä. Supisteluja on jonkin verran ja tämä kauhua aiheuttaa.

Terkka sano et sillon rakenneultras täytyy sanoo sinne polil et pääsisin poliseurantaan. Mielummin sitä ultral kattoo kohdunkaulan tilanteen ku käsikopelolla.

Mä en kyl kestä jos tulee kuumempi kesä ku viimekesänä. Tääl huushollis ei vaan voi olla tai sit on pakko ostaa joku ilmastointihärveli.

Kaveri sai vkl pojan ja kävin tänään ostamas vaalensinistä. Outoa ostaa poikien vaatetta.
 
Sannikki, ihanasti tyttösi miettii isä-asiaa ja hyväksyy nykyisen miehesi isäkseen!

Halinapille ja Ammalle onnittelut hyvistä rakenneultra kuulumisista ja prinsessa-lupauksista :heart:

Sheivauksesta. Yritän jaksaa ajella eli toisin sanoen siistiä paikkoja. Ei kamalasti huvita, mutta yritän pitää puskan poissa, kun se vielä on mahdollista. Säärikarvojen kasvu on hidastunut valtavasti raskausaikana, joten niitä ei tarvitse ajella kovinkaan usein. Onko muilla vastaavaa?

Plussatestin tekemisestä. Menossa oli kiertopäivä 50+jotain, kun aloin miettiä koska mulla on ollut menkat viimeksi. Kierron pituus ei mun kohdallani ollut mikään ihme, kiertoni kun on ollut hyvin heittelevä ja tosi pitkä. Vauva oli todellakin toiveissa, mutta en ollut osannut odottaa luomu-raskautumista, sillä olimme jonossa lapsettomuushoitoihin. No aamulla tein testin, koska olimme lähdössä miehen kanssa lomalle ja tarkoitus oli nauttia myös virvokkeita. En meinannut uskoa, kun tumma viiva piirtyi näyttöön. Istuin pöntöllä hölmistyneenä ja huusin miehenkin katsomaan "ihmettä". Siinä sitten tuijoteltiin vuoroin testitikkua ja vuoroin toisiamme. Loma tuli tarpeeseen, saimme aikaa sulatella vauva-uutista. Ristiriitaisia tunteita nousi esille kaksosten kuoleman takia, mutta pääasiassa olimme tosi, tosi onnellisia :heart:

Huh, enää 9,5 tuntia rakenneultraan! Maltan tuskin odottaa. Olen melko varma, että kohdussa asustaa poika. Mies taas on vakuuttunut, että Aarre on tyttö. Huomenna se selviää, ainakin toivottavasti.

Calumet, hyvä kun otit esille tuon vauvan pukemisen kesällä. Ehkä en panostakaan vielä vaatehankintoihin.. Just jotkut lyhythihaiset bodyt ovat varmaan hyviä. Mistähän muuten löytäisi vauvalle kietaisupaitoja? Ne ovat mun mielestä niin näppäriä, mutta niitä ei tunnu enää olevan myynnissä missään.

Sitten vähän kyselyä kestovaipoista. Onko täällä kukaan harrastanut aiempien lapsien kanssa kestovaippailua? Minkälainen kestovaippa on hyvä vauvalle? Vai onko helpompaa käyttää ensin tavallisia vaippoja ja siirtyä kestovaippailuun lapsen tullessa isommaksi? Minkä merkkiset kestovaipat ovat laadukkaita?

Sunburned
Aarre 18+6
 
minen ymmärrä miten ihmeessä tuo 18 on niin vaikia kirjottaa :D joten elkää ihmetelkö jos jätätän viikoissa!

Voi että minä rakastan tuota minun maha-asukkiani, tajusin sen yöllä kun se piti minua hereillä ja potki lujaa! :heart: rakastan rakastan :heart:

Kuka puhuu että jalkakarvojen kasvu oli hidastunut?
mun ei oo tarvinnut KERTAAKAAN sheivailla jalkakarvoja koko raskauren aikana!
ja sannikki emmääkään oo jaksanu huolehtia alakerrasta, kuhan siistii ennen neuvolalääkäriä ettei ihan viidakoksi pääse ;D

Halinapille & Ammalle onnea rinsessa uutisista ! :heart:

mmilia ja himmuinen potkija :heart: 18+5
 
Huomenia!
Pikaista merkkausta vaan.. Kohta tyttö päikkyyn ja ite ultraan !! jänskättää :) Illalla veikattiin että jos näkyy niin kumpi on.. Minä ja mies veikattiin tyttöä ja neiti 4vee poikaa koska toivoo pikkuveljeä :D

Eilen eka hankinta tehty eli turvakaukalo autoon on hommattuna.Serkulta vuoden vanha Britaxin kaukalo jalustalla.Siisti ja hyväkuntoinen. Hoitopöytä meiltä löytyy ennestään joka toimii myös lipastona myöhemmin.Isommat hankinnat mitä pitäisi tehdä on oikeastaan sänky ja vaunut. Käytettynä nekin aioin hommata.Edellisestä viisaampana ei viitti kalliita ostaa kun ei kauaa mene kumminkaan.

Nyt liikenteeseen! Myöhemmin lisää ultrakuulumisia..

Perdy 20+4
 
Jessi unohdin ihan eilen laittaa, soitin äippäpolille, ei ole Abrelius enää töissä lainkaan, eli siitä ei tertta huolehtia:D

Meidän E.T tuntuu olevan vallan villi tapaus, lähes koko yön metelöi, eilen ei montaa hetkeä ollut paikallaan myöskään... Väsymys alkaa painaa ihan toden teolla....
 
Kenellä onnellisella on karvojen kasvu hidastunu???? Ainaki mmilialla... Musta taas tuntuu, et kun ajelen jalkakarvat ja astun pesuhuoneesta ulos, niin puskee jo pientä uutta sänkeä... Pitäis ajella aamuin illoin, jos meinais säilyttää siloset sääret...

Ihanaa amma, neljäs prinsessa. Täällä vissiin sama kokoonpano tällä hetkellä, eli kolme tyttöä ja yksi poika. Maha-asukista ei vielä tiedetä, et kumpi. Ja ihan suoraan sanottuna, en edes tiedä kumpaa "toivoisin". Ja oon ihan varma, että täällä ei taaskaan kerrota rakenneultrassa, mutta sitten siellä 4D:ssä näkyy. Mut se on sit vasta joskus 26-28 viikolla.

Tosiaan kesävauva... Mulla aikaisemmat olleetkin talvivauvoja, eli jotenkin outoa miettiä, että ei tarvii villapukuja, töppösiä, tumppuja, hattuja ja muita heti miettiä. Sitä mä mietin, että miten se pieni riepulainen siinä turvakaukalossa pysyy... Kun sivuille jää niin kamalasti tilaa, talvivauvalla, kun on sitä toppausta niin paljon ympärillä.

Mun masussa oudon hiljaista. Siis tulee päivittäin ja tosi usein potkuja, mut tuntuu, et paljon vaimeampia kuin vaikka viikko sitten. Tietty heti miettii, että tää mun enterorokko tehny jotain...

Mut nyt valmistautuu päivään, mulla ihana iltapäivä tiedossa, oon muutaman tunnin ennen töihin menoa ihan YKSIN. Ajattelin käydä lenkillä liukastelemassa koiran kanssa, sit päiväkahvit ihan rauhassa ja illaksi töihin. Harmittaa, kun en nää masterchefiä, kun siel on yks tuttu kisaamassa.

Töllerö, jolla pää täys räkää ja Ötökkäpieni
 
Sunburned: Mie tuolla edellisellä sivulla vauvan kesävaatetuksia teiltä utelin ;)

Griffski73: Tervetuloa joukkoon! :wave:

Tetasha :heart: Kakkonen 18+5 (tsiisus nää viikot hurisee äkkiä!)
 
Viimeksi muokattu:
Mahdottomasti tullut tekstiä tänne kun olin jokusen päivän nettipimennossa!

Jessi, asustelen täällä suur-Kouvolassa, täältä sitten hurautellaan Kotkaan synnyttämään. Edelliset lapset ovat kaikki syntyneet päivän tai pari ennen laskettua aikaa, toivon mukaan tämäkin :) Asuitko sinä ihan Kotkassa tai ainakin lähellä?

Sannikki, ihania uutisia, ei siis enää tarvitse synnyttämään mennessä pelätä kamalaa kätilöä, en edes jaksa uskoa että löytyy toista niin kamalaa tapausta, ei voi olla!!!

Mä olen kaksi viimeisintä vauvaa synnyttänyt pelkästään ilokaasun voimin, sillä ajattelin nytkin pärjätä. Edellisessä synnytyksessä vuonna 08 harkitsin kyllä ottavani jonkun puudutuksen, mutta en sitten osannut päättää mitä olisin ottanut, eikä kätilökään saanut auttaa asiassa. Olinkin silloin aika yllättynyt kun kätilö silloin kertoi että nykyään on sellainen sääntö että potilas määrää itse itsestään, eli näinollen kätilö ei saanut edes suositella mitään kivunlievitystä! En tiedä oliko tuokin vain kätilöstä johtuvaa, olen kyllä kuullut että muille on suositeltu vaikka mitä vaihtoehtoja.

Ikägalluppiin vastausta, eli olen 32v, keväällä täytän 33. Tämä neljäs lapsi jää aika takuuvarmasti meidän viimeiseksi, itselläni on ollut joku "pakkomielle" neljästä lapsesta, ja juuri ja juuri sain miehen ylipuhuttua vielä tähän yhteen :)

Influenssarokotuksen meinasin jättää ottamatta, en ole sitä ikinä aikaisemminkaan ottanut (sikapiikin kyllä otin viime vuonna), mutta sitten taas nämä viime viikoiset uutisoinnit pelästyttivät niin paljon että viime viikon neuvolakäynnillä pyysin rokotteen ja onneksi sainkin! Täällä Kouvolassa ihmiset ovat kuulemma nyt heränneet tuon rokotteen suhteen, johtuen varmasti siitä kuolematapauksesta joka asui täällä, ja nyt rokotteet ovatkin kuulemma monesta apteekista jo loppu!
 
Hei kaikki!

sannikki Ihanaa, että tyttö on omaksunut nykyisen kumppanisi isäkseen. Todella hellyyttävää ja tärkeää :heart: Oliko niin että tällä biologisella isällä ei ole oikein kiinnostusta viettää aikaa tms?

Hyvä, että täällä on ollut juttua vauvan vaatteista. Itse varmaan olisin rohmunut niitä vähän enemmän, onneks saitte mut tajuamaan ettei niitä kesällä ihan roppakaupalla tarvitse, etenkään pitkähihaisia. Ja ne ihanimmat vaatteet alkaakin vasta 3 kk eteenpäin, kaikki pikku-lappuhaalarit ja jutut. Tietenkin muutama pitkähihainen ja villatakki olis hyvä olla, jos esim. istutaan iltaa partsilla ja viilenee. Enkä edes tiedä millaista kesää tänne Englantiin on luvattu!

Tervetuloa Griffski73! :flower:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista taas, tyttöjä on siis lupailtu tänne :)

Karvankasvusta Edelleen normaaliin tapaan sheivaan, ja ajattelin loppuvaiheessa käydä alapäätä vahauttamassa jos en enää yletä. Mulle sen karvattomuus on tärkeää, en edes muista milloin viimeks siellä olis ollut pitkää karvaa :D Mut, karvankasvu on täällä lisääntynyt! Tai oikeastaan nopeutunut, sänki tulee tosi nopeasti etenkin sääriin. Ja vatsaan on tullut sellasta hentoa karvaa navan ympärille!! Oisko viitteitä sit pojasta? ;)

Ohhoh, täällä odotellaan liikkeitä edelleen.. Masu on kyllä vähän kasvanut, ja alkaa farkut tuntumaan epämukavilta kun istuu. Pitää siis alkaa etsiä jotain raskausfarkkuja, mieluiten pillejä. Viikonloppuna vois lähteä katselemaan. Paino on noussut ehkä 1,5 kiloa, vaikka ihan normaalisti oon syönyt kuin ennen raskautta. Veikkaan, että voi olla siitäkin, kun oon jättänyt rankat spinningit ja juoksulenkit väliin, ja urheilu on aika iisiä nykyään. Tänään ajattelin mennä salille pyöräilemään vähän ja siitä raskausjoogaan.

Töllerö Taitaa olla harvinaista herkkua noi yksin olot kun on noin monta lasta :) Aamukahvin nauttimista rauhassa taitaa alkaa arvostaa ihan eri tavalla :) Nauti! Ja parane pian räkätaudista!!!

Perdy Onnea ultraan! Tule sitten kertomaan kumman arvaukset menee oikein :)

Mulla oli eilen lounaan jälkeen taas maha loppupäivän ihan sairaan turvonnut ja kipee.. Mä lopetan syömisen kohta!! :kieh:

Mukavaa päivää kaikille!!!

Lily ja 17+4
 
Hiq
Huoh, piiiitkästä aikaa töissä sen verran rauhallista että pääsin tänne kirjoittelemaan.. ihan tässä lounastaessa nopeasti ;)
Millonkas olenkaan viimeksi piipahtanut, ennen joulua? Olin vuoden vaihteessa 2viikkoa pojan kanssa kotosalla, lumen saartamana ja todella iloinen seuralainen tuo lähes 2v olikin! Hitto! Tietty tottunut päiväkodin touhuihin ja virikkeisiin eikä sitten millään olisi viihtynyt mamin kanssa rauhallisemmalla päivärytmillä...

Massu voi "hyvin", pahoinvointia on edelleen. Hampaiden harjaus vaikeinta sekä kokkaaminen, varsinkin juustoisten, kermaisten ruokien laittaminen. Kokkaaminen onkin jäänyt isännälle..

Sheivailusta: oltiin just kylpylässä hieman isännän kanssa niin tuli sääret+ bikinirajat siistittyä. Aikalailla on kyllä massu jo edessä bikirajoja tehdessä. Joten taidan sheivailut taas jättää tähän kun ei viimeksikään pusikko hurjaksi villiintynyt vaikka normaalisiti ajetelen hyvinkin säntillisesti "kiitoradan" kuntoon. Vielä ensi viikolla pitäisi kait siistiä hieman kun menneään työporukalla kylpylään..

Kestovaipoista: Meidän poju on kestotettu osittain 1viikkoisesta 3 viikkoiseksi jonka jälkeen täyskestoiltu. Oltaisi alusta asti menty kestoilla jos oma kuntoni olisi ollut parempi. Noin 85% kestoillaan tee-se-itse mielessä. Yhtään vaippapakettia ei meille ole ostettu vaan ne kertikset joita on mennyn on olleet näytteitä ja muita ilmaisia. Siitä mikä sopii vastasyntyneelle on noin 1000 ja 1 eri mielipidettä ja oman tapansa kestoilla löytää kokeilemalla. Kestovaippainfo.fi sivustoa suosittelen lämpimästi :) EssiEemelin kanssa varsmasti kestoillaan alusta alkaen, en tiedä sairaala- ajasta mutta ainakin heti kun kunto kohenee.

Neuvola olisi edessä torstai-aamuna. Eka lääkärineuvola. Viime neuvolastakin mennyt jo 8 viikkoa. Rakenneultra olisi 20+2 päivillä 7.2. Jos näkyy niin sukupuolta kyllä udellaan, poika silloin esittäytyi haarat auki sitä UÄ-päätä kohti ja eka kuva screenillä oli sukukalleuksista niin ultraava lääkärikin repes nauramaan että hänen oli pitänytkin kysyä että halutaanko tietää mutta taisi se yllätys nyt mennä tässä samoin tein :LOL: Jotenkin nyt sitä toivoisi tyttöä, sitten olisi yksi molempia mutta jotenkin haluaisi sen Eemelin Oskarille kaveriksi.. No, tulee kumpi vain niin :heart:

Ostoksillekin pitäisi mennä, vaunujen kantokopasta hajosi vetoketjut niin uusi pitäisi laittaa tilaukseen. Mutta ehkä sitten ultran jälkeen niin tietää vähän mitä väriä.. Meillä on 3 pyöräiset Gesslienin Vision Fi:t ja ne on kyllä mahtavat kärry! ja Kuosikin niin unisex (ruskea+vaal.sininen kukkasilla ) että käyvät hyvin on kakkonen sitten Essi tai Eemeli. Toistaiseksi vauvahankinnat on pysyneety hanskassa mitä nyt muutamaan pikkuriikkseen kestovaippaan on tullut sorruttua...

Nyt takas töihin..
Hiq ja EssiEemeli 17+3 (?)
 
Tervetuloa Griffski73! :flower:

Sheivailut on jääny pikkusen vähemmälle, mutta kyllä pyrin pitämään alapään suht siistinä, varsinkin neuvolaan ja ultriin yms. Ja uimassa kun käy niin on ehkä kiva kun on bikinirajat ainakin kunnossa :)

Sannikki ihana tuo sinun tyttös, kun hyväksyy noin kivasti sun miehes ja haluaa että hän on isän roolissa :)

Vaatetus vauvalle: Jos tulee tyttö, ei tarvi mitään, mutta en varmasti pääse koko raskauden ajan kulkemaan lastenvaatteiden ohi yhtikäs mitään ostamatta. Mutta kuitenkin, aion pitää itseni kurissa. Esikoisella niin paljon jemmassa vaatteita että ne riittää, ja on melkein liikaakin :D Ja ne, mitä ostan, saa luvan olla vain ja ainoastaan lyhythihasia jne. Pitkähihasia on pieniäkin kokoja, kun tyttö oli talvivauva. Poika jos tulee, niin joutuu aikalailla ostelemaan koko vaatevaraston, meinaan on aika prinsessa pitonen tuo neidin vaatekaappi :) Mutta neutraaliakin löytyy, varsinkin pieniä kokoja, joten ei poikakaan kamalasti tarvitse.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille :) Taisi olla kaksi tyttölupausta! Ihanaa!

Sitten omat neuvolakuulumiset: Sydänäänet oli siinä 160 luokkaa, eli tyttöä povaa noiden perusteella. Jos nyt noihinkaan on aina uskominen :D Mutta on kiva arvuutella :) Rakenneultra on mulla VASTA 22+3. Musta jotenki kamalan myöhään. No, kai se sitten on oikein. Eli taidan vetää pohjat sen perusteella, kellä menee pisimmälle :D Jos nyt en väärin muista, korjattakoon joku jos vetää vielä kauemmaks! Onko tuo teidän mielestä ns. liian myöhään??? En vaan malta odottaa!!!!!!! :D Sf oli 14. Pikkusen yli keskikäyrän kuulemma menee. Hb 116 joten saa alkaa napsiin rautaa, näin mä vähä sen arvelinki menevän. Mulla edellisessäki raskaudessa sama homma. Pissa puhdas. Puhuin neukkutätille niistä supisteluista, eikä se niihin ottanut sen kummemmin kantaa. Kai ne sitten on ihan normaaleja. Täytyy kuunnella isteään.

CanWen ja mököeevertti 18+0 POKS!
 
Hiq
Tetasha
Hiq: Ei vitsi mie pyrähin nauramaan tota sun sukukalleudet-suoraan-screenillä-juttua, oiskohan siinä ultraajalla pokka pitäny jos oisitteki heti sanonu, että me sitten EI haluta tietää sukupuolta
Meillä on myös kuva tuosta, mainio muisto eikä siitä kyllä voi erehtyä! Niin ja eipä meidän pitänyt sukupuolta kysyäkkään, mutta ei oltu siitä mitään juteltu ultraajan kanssa.
 
Istukkaverenluovuttamisesta voi lukea enemmän täältä SPR Veripalvelu - Istukkaverenluovutus

Harvemmin sen luovuttamisesta kai äidiltä erikseen kysytään, mutta äiti voi itse kyllä ilmoittaa synnytyssairaalaan halustaan luovuttaa istukkaverta. Minä viimeksi ilmoitin halustani luovuttaa, mutta koska vauva syntyi viikonloppuna, meni homma puihin (verta ei oteta talteen viikonloppuisin). Hyvään tarkoitukseenhan se veri menee ja luovuttaminen ei tosiaan vaikuta mitenkään synnytyksen kulkuun / vauvaan, joten lämpimästi kyllä suosittelen kaikkia luovuttamaan. Mä en ole ikinä saanut luovuttaa verta alhaisen hb:n takia, joten olisin iloinen jos voisin tässä muodossa edes kerran "kantaa korteni kekoon" hyvän asian vuoksi.
 
Tetasha, anteeksi, ei ollut tarkoitus ohittaa sinua. Niinhän se olikin, että sinä aloitit kesävauvan vaate-keskustelun :ashamed: Laitetaanko raskausdementian piikkiin?! Muisti on muuten tosi huono nykyään, vaikeuttaa jo elämääkin!

Hiq kertoisitko kuitenkin oman mielipiteesi vastasyntyneelle sopivista kestovaipoista? Kiinnostaisi kuulla!

Rakenneultra eli reilu ultraamista takana! Kaikki rakenteet olivat kunnossa ja vauva voi hyvin. Omalta osaltaan Aarre teki parhaansa ettei ultraus onnistunut: pyöri ympäri ja vipelsi koko ajan, ei pysynyt hetkeäkään paikoillaan. Lisäksi toiselle tuli vielä hikka.. Sukupuolta kysyimme ja pienet pojan merkit siellä oli havaittavissa :heart: Jatkossa normaalit seurannat neuvolassa, ei tarvetta käydä enää Tyksissä.


Sunburned + Aarre 18+6
 
laitakaahan mammat nyt mielipiteitä/kokemuksia kunmeillä se sf-mitta oli tosiaan 19cm viikoilla 18+4... Muilla tuntuu olevan ihan normaalilukemia, vaikka neukku sanoi että aina alussa on korkeampi. Eikö sitten vaan halunnut huolestuttaa... Mittavirhekin kai mahdollinen kun tää on lastenneuvolan tyyppi jolle on laitettu äitiyspotilaita suuren raskausmäärän takia...
 
Sannikki: Mä laittaisin kokemattoman mittaajan piikkiin. Varsinkin, jos vatsan päällä on "ylimääräistä" (en muista oliko sulla). Ylipäätään mun mielestä yksittäinen mittaustulos ei paljoa kerro, vaan se käyrä joka useista saman mittaajan tuloksista muodostuu. Sitä en muista kuulleeni, et alussa ois isompi mittaustulos... Oisin tarkastanu vanhoista ä-korteistani (kun tota makkaraakin löytyy), mut ne ei ole mulla nyt täällä :/

Onnittelut hienoista ultrakuulumisista :heart:

Mites te, jotka haluatte tietää sukupuolen, luotatteko 100% ultraavaan kätilön mielipiteeseen sukupuolesta? Eikös virhearviot ole kuitenkin aika yleisiä? Minkälainen käsitys teillä muilla on; Pojat harvemmin muuttuu tytöiksi kuin tytöt pojiksi? Itse siis luulen näin.

Riksumi
 
Viimeksi muokattu:
Hienoja ultrakuulumisia :) Kaikki rakenteet näytti olevan kunnossa ja muutenkin näytti olevan kaikki hyvin! Niinhän siinä kävi että neidin tilaus kuultu pikkuveli tulossa :) pienellä painoa 385g oli se kyllä ihana näky,suuta maiskutti ja vilkutteli siellä ihanasti :heart:
Nyt sitten vaatekaupoille,aikalailla kun tuota pinkkiä vaan löytyy kaapeista :D

Lähden viemään neitiä jumpalle ja kaupoille ja yöksi töihin..Pari yötä ja sitten taas muutama vapaa :)

Perdy ja murunen 20+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja kiva kun tulee vielä uutta porukkaa mukaan - tulee uusia näkökulmiakin lisää :)

Vauvan pukeminen kesähelteillä mietityttää täälläkin, edellinen oli sydäntalven vauva joten outoa varmasti pukea vauva kevyestä. Suomessa kun on vielä sellainen vauvojen pukemiskulttuuri että suunnilleen talvihaalarissa mennään kesälläkin niin hankala varmaan löytää itsekin se kultainen keskitie :)

Kestovaipoista joku kyseli. Vinkkeinä aloittavalle sanoisin, että ota mahdollsiimman paljon selvää kestoista jo ennen vauvan syntymää (Kestovaippainfo &bull; Etusivu löytyy tosi hyvää tietoa, toivottavasti tuo osoite on vielä sama).

Toisena vinkkinä suosittelen "keräämään" mahdollisimman paljon erilaisia vaippoja varastoon niin löytyy sitten se vauvalle parhaiten sopiva malli. Itse koin parhaimmaksi harso plus kuori yhdistelmän. Kuorena käy villavaippahousut ja pul-kuoret.

Lisäksi ihan hyvä pienelle vauvalle oli se äitiyspakkauksen paketti, imee ihann hyvin pienen vauvan tarpeiksi. Kannatta myös pestä vaippoja useaan otteeseen ennen käyttöönottoa niin ovat sitten hyvässä imussa.
 
Riksumi onneks kuitenkin ultra kertoo sen mitä siellä tapahtuu, Esikoisesta olen ollut samoissa mitoissa kuin nyt ja silloin viikolla 20+1 on sf-mitta ollut 16 cm, eli pienenpi ja myöhempään. Sen verran itsekin tunnustelemalla huomaa että kohdun pohja on kyllä korkealla jo, navan alla korkein kohta ja kaartuu jo usean sentin navan yläpuolelle. saattaa olla lapsivettä reippaammin, noh aika näyttää ja asiasta en paineita onneks ota :) vaavi liikkuu ja olo on hyvä eli niillä mennään.

pirullinen päänsärky vaivannut kaksi päivää kylläkin kaiken muun kivan päälle.... Johtunee sekin unen puutteesta...
 

Yhteistyössä