!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

sispi kannattaa vaan sitten olla tarkkana, kun raskausajan diabetes puhkeaa yleensä myöhemmin siksi rasituskin kun viikkoja tarpeeksi. Tietty jos sul ei ennen ole ollut eikä ole ylipainoa niin ei varmaan tule sokereiden kanssa ongelmaa....
 
Tervetuloa uusille :flower:

Täällä oli neuvolapäivä tänään :) Painoa on tullut lisää kohtalaisesti, sellaset vaivaset 6kg lokakuun lopusta :LOL: no, varaa on tullakkin, täytyy vaan alkaa jossain vaiheessa kattoo ettei jää päälle tällänen tahti. Neuvolatäti kyllä sanoi että ihan voin huoletta jatkaa samaan malliin :) BMI mulla oli ennen raskautta 18, eli kyllä sitä varaa tosiaan on.

Verenpaineet oli alhasissa lukemissa, 96/70 ! Nyt saa oikein luvan kanssa syödä suolasta ruokaa ja salmiakkia :D (enkä valita!)

Hb oli myös laskenu, oli aiemmin 136 ja nyt 110, eli lisärauta pitää nyt alottaa.

Syke oli 142 kun vaavi oli hetkisen paikallaan :D alussa pitkään viuhtoi mennä edestakas ja monotti doppleria:heart:

sf-mittaa ei otettu sen tarkemmin, terkka vaan katto että siinä se navan alapuolella oli, eli ihan niinku pitikin, sanoi että just keskimääräsesti niinkuin useimmilla näillä viikoilla on.

Tyttö/poikasykkeet: esikoisesta sykkeet oli sellasta 130-140 luokkaa(neuvolakorttiin ei oo merkitty kuin + ) ja neidistä 140-150 luokkaa :) noin kai se ennustetaankin, että pojalla olis matalammat ja tytöllä korkeemmat.

E Muutama satunnainen supistus on tullut, lähinnä sellasta epämiellyttävää puristuksen tunnetta. Mä oon aiemmissakin raskauksissa huomannut se, että jos mahaa kauheesti koskettelee ja pitää kättä siinä päällä niin mulla jotenki stimuloi niitä supistuksia jos niitä muutenkin on tullakseen. Eli mä välttelen ylimääräistä mahanhiplausta :) mulle esikoisesta kätilö sanoikin vuodeosastolla että älä hyvä ihminen pidä kättä siinä vatsan päällä kun se lisää vaan niitä supistuksia (olin siis estotipassa sillon). Samoin ne laitteet millä sydänkäyrää/liikkeitä katotaan stimuloi mulla niitä myös. Täten puristavat housut, etunojainen istuma-asento ja muu mahaa painava aiheuttaa niitä myös! Ja muistattehan juoda tarpeeksi vettä? Kuivuminen aiheuttaa myös supistuksia.

Palailen taas joku toinen hetki kommentoimaan jos vaan aikaa löytyy :) hyvää päivänjatkoa kaikille!

Harhis ja Hippiäinen 18+2
 
Heippa!

Harhaanjohtaja Mulla otettiin eilen paineet ja oli samaa luokkaa, 100/60. Ollut alhaisimmillaan joskus 89/60. Huippaaks sua usein? Mua nimittäin huippaa välillä aika pahasti, etenkin jos seison pitkiä aikoja ja joogassa kun nousee ylös ja alas.

Hei miten noita supistuksia tunnistaa? Mua välillä vihloo tosta häppärin kohdalta mut ajattelin et ne on kohdun kasvukipuja. En kyllä usko että mua supistais, mut mietin vaan et sit kun joskus niitä harkkarisupistuksia tulee. Oon toistaseks selvinnyt onneksi kaikelta vaivalta, mut ehkä niitäkin säästellään mulle sitten loppuvaiheessa. Se närästys on kuulemma tosi häijyä..

Ihanaa kun joillakin paukkuu jo puoliväli!!! :heart:

Olin tänään ekaa kertaa raskausjoogassa, mulla oli kyllä muihin verrattuna täysin olematon masu, niitä kateellisena tuijottelin :) Muuten jooga oli aika kevyttä ja kivaa, ajattelin alkaa nyt käydä säännöllisesti. Ainoa vaan, että kaikki osallistujat oli varmaan melkein 10 vuotta mua vanhempia (oon ensi kuussa 26, eli siis en mitenkään "nuori"), huomaa että täällä kaupungissa äidit on aika paljon vanhempia.. Ei siinä siis mitään, mut olis ollut kiva tutustua edes yhteen joka olis ollut suht saman ikäinen!

Ääääh, pitää alkaa siivota.. Mistä tätä kamaa kertyy aina pöydille ja vaatteita pitkin makkaria??

Halit ja tsempit!

Lily & 16+5
 
Onpas tänne taas tullut juttua!

Huomenna vihdoin neuvolakäynti. Liikkeitä en ole paljon vielä tuntenut (normaalia kait ku esikoinen), joten välillä on tosi epävarma olo, että onko siellä mahassa ketään. Vatsa on kyllä kasvanut ja rinnoista tulee maitoa, joten hormonit ainakin hyrrää. Pelottaa rakenneultrakin, kamalaa, jos raskaus pitäisi vielä keskeyttää näin pitkällä.

Liikunta-asiatkin mietityttää. En ole paljon liikkunut alkuraskauden pahoinvoinnin vuoksi ja nyt olen ollut pari viikkoa flunssassa. Kävelylenkkikin aiheuttaa supistuksia, niin miten sitä pystyisi salilla käymään? Minulla on jäsenyys paikalliseen liikuntakeskukseen, jota ei voi peruuttaa... Olen käynyt pääasiassa hikijumpissa, jotka ilmesesti nyt on pois laskuista, ettei syke nouse liian korkealle.

Liikkumattomuudesta on ollut se seuraus, että paino on noussut nyt n. 1,5 kg. Tavoite oli pitää paino samassa, kun lievää ylipainoa on jo valmiiksi. No yritän olla stressaamatta painoasioilla.

Lily-Janelle olisikin kysymys äitiysjoogasta: Mitä siel joogassa tehtiin? Tuliko jotain luentoa raskaudestakin? Olen itsekin harkinnut menemistä. Ei ole aiempaa kokemusta joogasta lainkaan, mutta Tampereella näyttäisi olevan jotain vaihtoehtoja.
 
Liikkeistä: Esikoisesta tunsin liikkeet vatsan päältä painamalla 18+6 ja tästä kakkosesta tunsin nyt 18+2 eli eilen.

Tyttö- vai poikaolo: Tää raskaus on mennyt miltei samalla tavalla kuin esikolla - joka on poika - joten josko sieltä poika tulla tupsahtaisi. Olisipa sitten vauhdikkaat veljekset tiedossa :) Mutta tulee kumpi vaan, kumpikin vastaanotetaan yhtä suurella rakkaudella.

Koirista: Täällä majailee kaksi belgianpaimenkoiraa. Kesäkuussa jouduttiin lopettamaan perheen kolmas koira - rottweiler - saatuaan sydänkohtauksen. Koirat siis pitävät huolen että ulkoilua tulee harrastettua.

Tänään huomasin että nyt on raskaudessa taas se hetki, jolloin tunnin lenkki ulkona on ihan maksimi, tai muuten tulee kuset housuun :D Viime raskaudessa sain yötkin nukuttua ilman vessassa käyntiä (kävinkö koko raskauden aikana yhden kerran) ja tämä raskaus on ainakin tähän mennessä ollut samanlainen.

Pöntinen 18+3
 
ihme ja kumma, mä sain sen vaatehuoneen siivottua :cool: liukastelin kaupunkiin ja nyt kyllä tuntuu kropassa et on joutunu töpöttelemään ja muutaman kerran meinasin kaatuukki ku oli niin järkyttävän liukasta. mahaaki koski jossain vaiheessa ku oikeen joutu jännittää : / tulis nyt vaan lunta kunnolla taas päälle ettei ois niin liukasta.

mä oon kans ihmetelly tota et joissain paikoissa sokerirasitus tehään jo alussa kun mulle on painotettu sitä et on sillon turhaa koska rdiabetes puhkee vasta myöhemmin. täällä rasitus vkolla 24-28 eli samoihin aikoihin kun kotkassaki.

tintsu kaikkihan noi isommat suositut koirarodut kuuluu pevisaan, jalostus menny ihan liian pitkälle. en oo kuullu luonnehäiriöistä, mä kun en usko niihin vaan jos sulla on vihanen koira ni kato peiliin. yleensä se syy löytyy sieltä hihnan toisesta päästä. tietty sitte jos koiralla on joku sairaus tms ja sitä kautta kipuja niin se aiheuttaa kyllä ärhäkkyyttä mut ne hoidetaan ja jos ei oo hoidettavissa ni sitte se ikävin vaihtoehto. meille kultsu tai labbis ois parhaat vaihtoehdot ku halutaan koiran kokonen koira mut ei kuitenkaan palveluskoiraa koska sen kanssa sit pitäs harrastaa kunnolla eikä siihen oo toistaseks aikaa. ja koulutus on iso ja vaativa prosessi.

kerttulii tervetuloa! en oo pessy konetta ennen vauvapyykin pesua.

iinu tervetuloa myös! sulle ja sattunu karsee kätilö :| alkaa oikeen pelottaa et millanen hirmu sieltä sattuu kohille : / mullahan ei mitään tollasta ollu mut tokassa synnytyksessä oli hyvin välinpitämätön kätilö. tietty oli kiire ja kaikkee mut ois se nyt vähä enempi voinu osallistuu. synnytystä ei esim käyty läpi ollenkaan mikä musta ois ollu tärkeetä. yhen yläkerran hoitsun kanssa sit se katottiin mut ei se ollu sama ku eihän se ollu siellä mukana.
ootko muuten mistä päin? meillä lasketut lähekkäin ni tiiä vaikka oltais samaan aikaan pusaamassa ;) onko sulla tullu lapset ajallaan?

anni sykkeistä on sanottu niin et pojalla ois noin 130-140 ja tytöllä 150-160 mut mitään arvailuja noihin ei kannata perustaa. näistä uskomuksista on tehty tutkimusta ja ainoo mikä anto ees vähän viitteitä sukupuolesta oli just sykkeet mut seki oli niin pieni ero et sillä ei merkitystä. joillain pitää paikkansa ja joillain ei :)

canwen joo sitä body shopin kaakaovoipuikkoa on kehuttu arpien ehkäsyssä mut mä en hirveesti noihin voiteisiin usko. toki niistä vähän saattaa apua olla mut kyllä se kudos repee jos on revetäkseen. mulla tuli ekasta vasta ihan lopussa arpia kun maha oli niin jätti et nahka ei yksinkertasesti enää venyny. ja rasvailin ahkerasti pötsiä.

töllerö enterolta kuulostaa, mulla oli kaverilla samat oireet ja enteroa oli. onneks se ei oo vauvalle vaarallinen.

pitäs varmaan käydä nuggu et jaksaa aamulla taas töihin. onneks enää 2 päivää ennen vkl:a.
 
pöntinen mun pojat on 5-vee ja kohta 3-vee, voit arvata et menoa riittää :whistle: mitä belggareita teillä on? mulla oli joskus tervu hoitokoirana, erittäin vaativa tapaus, täysin kouluttamaton ja vihanen :|
 
Viimeksi muokattu:
Jessi, ihan varmasti on menoa ja meininkiä tuollaisella kokoonpanolla. Nää meidän belgianpainajaiset on 5-vuotias gronttu-uros ja 2-vuotias malikkanarttu :) Uroksen kanssa mä harrastelen (paitsi ukko juoksee ja talvisin hiihtää) ja ukko harrastelee nartun kanssa.
 
koruharakka Siellä joogassa käytiin perus joogaliikkeitä läpi, ei mitään monimutkaista tai aiempaa osaamista vaativaa, syvävenyttelyä ja vähän lihaskestävyyttä. Ohjaaja oli tosi hyvä ja kertoi aina, että "tämä liike on synnytyksessä hyvä kun supistaa" jne, että valmentaa kyllä synnytykseen, ja synnytyksen aikaista hengitystä käytiin läpi. Kaiken kaikkiaan aika kevyttä, ja joitain juttuja voi jättää väliin jos ei tunnu hyvältä. Erittäin rentoa siis, pissallakin sai juosta kesken tunnin jos siltä tuntu :D Tunnit vaihtelee tietenkin paikasta riippuen, mutta suosittelen kokeilemaan! Itsellä selän vahvistaminen ja venytykset tuntu erittäin hyviltä ja aion käydä kerran, kaksi viikossa synnytykseen asti. Siellä oli mammoja ihan viimeisillään, yhdellä tais olla laskettu aika ja koetti joogalla saada synnytystä käyntiin!
 
canwen, mä käytin tosi ahkerasti sitä Body shopin kaakaovoi vartalovoita, kun esikoista odotin. Läträsin sen kanssa joka ikinen päivä ainakin kerran, joskus kahdestikin. Tosi kauan kestikin ennen kuin tuli ensimmäiset raskausarvet, mutta kyllä ne sieltä valitettavasti tuli. Varmasti totta, että oma ihotyyppi sanelee aika pitkälti nää asiat. Tosin mun vatsa oli kyllä ihan tajuttoman kokoinen loppusuoralla, joten ei kai siinä olis mitkään voiteet enää auttaneet. Oon 158 cm pitkä tai pätkä, heh, ja lapsukainen oli tosiaan 52 cm ja 3700 ja rapiat päälle. Mut siis jos ja kun sen kaakaovoin hajuun tottuu, niin kyllä voin sitä suositella. Hinta laatusuhde on ainakin kohdillaan. Nyt kun toista odottelen ja niitä arpia nyt muutama jo on, niin en ole enää jaksanut olla yhtä säntillinen rasvauksen kanssa. Sama tuote kyllä on edelleen käytössä Ceridal-öljyn lisäksi.

Esikoinen on poika ja jotenkin kaikki on mennyt tässä toisessa raskaudessa toistaiseksi niin eri tavalla, että uumoilen tyttöä tulevaksi. Hiuksetkin tippuu päästä sitä tahtia, että kaljuuntumisen pelko meinaa iskeä. :D

Luomumilkki ja Tiitiäinen
 
Aikaista huomenta!

Mietin koko yön tuota että ku on näin aikaisin tääsokerirasitus :D sit mie ajattelin että ehkä ne patistaa mut käymään kahteen kertaan tuolla. :S ku ainaki ekassa raskaudessa oli muutama arvo joka nousi yli rajan. :/ ääh

taas on pää niin kipeä kuin olla ja voi.. sais pian ottaa se lääkäri yhteyttä että mitä mie tähänpään särkyyn oikein syön ku ei parasetamol tunnu auttavan, viime kerralla neuvolassa terveydenhoitaja ainaki aikoi laittaa lääkärille kyselyn tästä mun kamalasta pää kivusta :D

sispi ja pömpiäinen 16+0 POKS POKS :p
 
Esikoisen aikana rasvailin mahaa sillä lehmien utarevoiteella.. öö TUMMELILLA (myydään apteekissa muistaakseni.) mutta ne arvet tuli silti, mun iho vaan halus revetä. rasvailin oikeestaan plussasta viikolle 25 asti kunnes repeäminen alkoi, eikä rasvasta ollu apua.
Kaverilla tummelista oli apua, tai sitten sen iho on joustavampaa kuin minun.
Mut se oli ihan kivaa rasvaa, ei haissu miltään ja on tosi pehmeää. Suosittelen!
Esikoisen imetys ajan rasvailin tissitkin sillä, nännit pysy hyvinä :.DD

Sispi: mä olin jo viikolla 13 sokeri rasituksessa, seuraava olis 27 viikolla (mutten suostu menemään).
ja sen takia kun mulla on epävirallisesti todettu pco niin sielä pitäis käydä 2* raskaudenaikana.
Lukemat oli niin naurettavat kuin: arvot 4,8 (5,3), 1 h 5,4 (10,0) ja 2 h 4,8 (8,6).
Mut tätsy oli samaa mieltä että ei kai sinne toista kertaa tarvi mennä, jos nyt ei paino ala nousta hujauksella tms. no vielä ei oo sitä huolta :)
 
Mie kyl ajattelin kans että en kyl toista kertaa mene jos ei oikeasti ole pakko!
No tänään saan kuulla tulokset joskus 12 maissa jos vaan muistan soittaa neuvolaan. :p

Kyl täytyy sanoa että oli kyl tosi pitkävetistä odottamista labrassa :p siis 2 tuntia sielläistua ja mihinkään ei saa liikkua huoh. :D no nyt se on onnellisesti ohi. jee

Sispi ja pömppis 16+0
 
moikka

Ompas paljon viestejä taas, lueskelen niitä mut en muista mitä kukakin sanoi.. :)

Mulla oli tällä viikolla rakenneultra (viikolla 19+) ja kaikki hyvin. Poika tulossa, sitä ei voinut olla huomaamatta edes me, vaikka muuten ei siitä kuvasta niin kauhean tarkkaan mitään osaakaan sanoa. Oon ilonen et saatiin kuulla kumpi se on, koska esikoisesta meille ei sitä suostuttu kertomaan. (Sattui sellainen kätilö silloin). Esikoinen on tosiaan tyttö, joka on vauvan syntyessä 1v 8kk. Joudutaan hankkimaan paljon uusia vaatteita, koska vaatekaappi on kohtuuttoman pinkki pojalle tällä hetkellä..

Ja ne ttuplarattaat voi apua! Asutaan täällä pk-seudulla, joten pakko olla päällekäiset kevyet jotka menee julkisiin ja kulkee nuilla lumisilla kaduillakin jos on pakko. Oon miettiny Phil and Tedsien sporttia tai vibeä, en tiedä miten ne eroaa toisistaan. Pitäis lähteä joku päivä kauppoihin etsimään. Univaunuina meillä on käytettynä ostetut 2000-luvun briot jotka pelaa miten täytyyki, mut ei oo ihan mun suosikit. Lähinnä noi tuplat on yhdessä liikkumista varten.

Liikkeet alkoi nyt tästä toisesta raskaudesta tuntua noin 17+ viikoilla tosi selvästi, joka hämmentää kun esikoisesta ne tuntui joskus 20+. Mutta siihen vissiin vaikuttaa istukan paikkakin sun muut asiat. Tuntuu ihan ulospäinkin. Jotenkin paljon liikkuvampi tapaus kuin esikoinen, joka tykkäs vaan hengailla ja nukkua, siltä ainakin loppuun asti tuntui ja sai olla huolissaan et onko se elossa. (oli se)

Maha on iso, niin iso.. se on jo tiellä kun kumartelee tai käy esim kuntosalilla! Mutta isommaksihan se vaan kasvaa. Eniten huomaa että rinnat on valtavat ja lantio leventyny sen verran, että tarvisin kipeästi uusia kotihousuja ja huppareita joilla hengailla päivät täällä. Painoa tainnu tulla 3-4 kg, en kauheasti käy vaa'alla ellei ole pakko, mutta huomaa että karkki on taas alkanu maistuun pahoinvoinnin loputtua.

A 19+6
 
Huomenet!

ja tervetulotoivotukset uusille tulokkaille!

Jessi: 40+1 ja 40+4 syntyivät vauvelit, se ei kokoeroa selitä. Kuulin marraskuussa (2010), et mulle olis pitäny diagnosoida raskausdiabetes tokassa raskaudessa, mut ei diagnosoitu :/ Rasituksessa viimeinen arvo oli raja-arvo ja kuulemma tuo 2tunnin arvo on se joka kasvattaa vauvaa. No syytä oli itsessäkin, kakkonen synty heinäkuun lopulla ja joka päivä syötiin jätskiä ja kotosalla odotettiin vauvaa syntyväksi. Tosin oli niin kuumaa, ettei esikon kanssa voinut juuri liikkua auringossa.

Osallistuin nyt Radiel- tutkimukseen (raskausdiabetes) ja kävin rasituksessa vkolla13 arvot oli 4.7, 8.7 ja 5.6. Se, että arvot olivat hyvät ei kerro mitään loppuraskauden arvoista. Kuulemani mukaan kaikkien äitien sokerinsieto heikentyy loppuraskaudessa, mutta toisilla elimistö (haima) pystyy korjaamaan tilanteen. Ylipainoisen ja yli 25-vuotiaan riski on ihan yhtä suuri ja sen vuoksi molemmat seulotaan! Itse en koe sokerirasitusta henkilökohtaisena loukkauksena vaan minusta on hyvä varmistaa myös vauvan hyvinvointi tältäkin osin ;)

Synnytyskätilöistä minulla ei ole mitään sanottavaa. Ei mitään yli-ihmisiä, muttei mitää kauhistuksiakaan. Onneksi on ollut helpot ja nopeat synnytykset. Joskus olin ajatellut että haluan ponnistaa jakkaralla, mutta molemmissa synnytyksissä olen ponnistanut puoli-istuen, joka on tuntunut ihan hyvältä vaihtoehdolta. Kakkonen tuli melkein selin, kun tuli niin äkkiä. Huono asento ei ollut kätilön vika, olisin ite voinut sanoa asiasta. Kakkosen syntymässä mua vähän riso, kun kätilö sanoi tulleensa huoneeseen tarjoamaan puudutusta ja sitten vauva jo syntyi.... Ois voinu tulla vähän aikasemmin, mutta eipä hänkään mikään ennustaja ole (olin salissa vajaan tunnin)... Et silleen. Toivon, et kolmonen syntyy yhtä helposti ja voin keskittyä synnyttämiseen (ei kätilöön).

Riksumi
 
Hirveesti tullu taas tekstiä, ku en oo muutamaan päivään kirjottanu :D. Lähettiin tiistaina reissuun siskon luokse ja oon vaan käyny jutut lukemassa, mut en oo jaksanu kirjottaa.

Miulla hermot kireellä :(. Viime yönä en juurikaan nukkunu :(, joten väsyttää. En tiiä mitä tää stressi tekee vauvalle, mut toivottavast menee pian ohi. Oon ollu pojasta huolissaan pari viimestä kuukautta, ku on sairastellu ja muutenkin on vaativampi vauva ollu ku siskonsa, joten sekin on vetäny hermot kireelle, ku ei oo saanu kunnolla nukuttua ja huono omatunto, ku ei oo jaksanu esikoisen kans touhuta ja keskimmäisen kans, sillo ku ollaan oltu kolmestaan. Tännekin ku tultiin ni poika ei viihtyny aluks missään muualla ku miun sylissä ja hirvee huuto, ku mie kävin vaik vessassa :(. Sekin kiristi hermoja, ei leikkiny serkkujen kans ja siskonsa kans vaan koko ajan oli miun jalassa roikkumassa ja sylissä. Eilen rupes helpottamaan, mut olin jo eilen sen verran väsyny, et tuli suututtua illalla siskolle :( enkä saanu yöllä nukuttua, joten nyt väsyttää ja aamulla tuli kaikki yli. Aattelin, et pitääkö täs lähteä jo hoitoon :(. Saan vielä keskenmenon tällä menolla :(. Yhtään en oo taas nauttinu tästä raskaudesta vaik vauva on iloinen asia ja hirvee huolikin on, et onkohan kaikki hyvin masussa, mut onneks viime yönä alko jo tuntua muljahtelua, et kovempia potkuja, joten se ei enää huoleta. Pojalla on jonkunasteinen eroahdistus, toivottavasti menee pian ohi. Mietinkin täs, et oonko mie heikko ihminen :(, ku en tämmösiä kestä:(. Mut miun pitää saaha purkaa paha olo sisältäni ni sit helpottaa. Oon välillä miettiny, et miten jotkut pärjää tyyliin 5-10 lapsen kans, ku mie oon välil ihan poikki jo kahen kans :(. Miun vanhemmat on sitä mieltä, et tää raskaus tuli liian äkkiä. Ehkä, mut silti en kadu vaan tää on se asia mitä halusin :heart:. Ja vauva on yks tärkein asia tällä hetkellä. Ehkä oon jo liian vanha, ois pitäny lapset tehän nuorempana. No, en tiiä. Esikoisen aika oli oikee, en ollu aikasemmin valmis, ehkä 1 vuotta aikasemmin, mut en 10 vuotta aikasemmin. Miun piti rellestää nuorena. Eipä tarvii enää vanhempana juosta kapakoissa, nuorena se oli tärkeempää ku perhe. Eikä ollu miestäkään. En tiiä, mut onko muilla samanlaisia ajatuksia?! Toivottavast ette piä minuu huonona äitinä, se tunne miulla itelläni välillä on :(.

TervetuloaLuomumilkki ja kerttulii :heart:! Meillä on muuten Luomumilkki sama synnäri EKKS :D ja ei oo ku 2 päivää eroo lasketuissa ajoissa, miulla on 21.6. Ootko minkä ikäinen? Mie täytän kesäkuun alussa jo 35 :O. Ei sitä tiiä vaik oltais samaa aikaa synnyttämässä :D. Asutko missä päin? Mie asun Imatran lähellä.

Pyyter ja OttoAnneli 17+2 eli tiistaina poksu viikot 18 POKS
 
Pyyter-2, olen huomannut, että majailet samoilla kulmilla, kun meillä on sama synnäri. =) Itse asiassa olen hiljaa mielessäni joskus pohtinut missä asut, koska olet maininnut, että aikaisemmat synnytyksesi on hoidettu Savonlinnassa ja nyt sitten ensimmäistä kertaa Lappeenrannassa. Sitä en tiedä, onko profilointini osunut oikeaan.. :) Oon 31-v ja tosiaan yksi lapsukainen ennestään ja Lappeenrannassa asustellaan. Rinderellalla oli kans sama synnäri ja laskettu aika suunnilleen samoihin aikoihin.

Eli Tetashan alulle polkaisemaan gallupiin siis vastaus, että olen 31-v.

Mulla on kans ollut aika alhaiset verenpaineet ja oireena lähinnä ollut tajuton pyörryttäminen etenkin kun nousee seisomaan. Söin ennen edellistä neuvolaa salmiakkiaskinkin, mutta ei se ollut vaikuttanut paineisiin mitenkään. Aika tasaisesti 96/66 on ollut. Mut oli jollain ollut vieläkin alhaisemmat, joten ehkä näiden kanssa pärjää vielä ihan ok. Hemoglobiini olikin sitten lähtenyt hurjaan NOUSUUN ollen jo yli 150!! Siis tämäkin on jotakin ennen kokematonta. Ekassa raskaudessa hemppa laski tosi nopeasti ja jouduin vetämään rautaa naamariin.

Rakenneultrassa ovat jo muutamat olleet ja kaikilla taisi olla hyviä uutisia. Se on hienoa se. Itse vasta odottelen sinne pääsyä ja haluaisin saada tietää sukupuolen. Aika vahva tyttöolo mulla kyllä on, mutta pientä vahvistusta kaipaisin ennen kuin alan hankkia vaaleanpunaisia potkuhousuja. Esikoinen on poika ja kaikki vauvanvaatteet on meillä melko sinisävyisiä, tosin unisexiäkin löytyy.

Luomumilkki ja Tiitiäinen
 
Tetasha: Minä olen 21v. (maaliskuussa kyllä vanhetaan taas vuodella.)

ihana kuinka paljon tuo kaveri potkii, mä oon saanu nyt tänä aamuna 10 liikettä/tuntiin laskettua. vaikkakin se ei oo ollu tarkotuksena. on se vaan hassua :) nautin joka potkusta. esikoinen oli niin rauhallinen mahassa: ei oikeen paljoa liikkunut, vähän aina vain vaihtoi asentoa. jonka takia sai rampata kuuntelemassa sydänääniä. Nyt ei epäilystäkään pikkasen hyvin voinnista :heart:
 
Hurjasti tosiaan tekstiä!

Sannikki, olit ottanut väsyneisyyttäsi yhteen miehesi kanssa, mutta haluan vain sanoa, että ole onnellinen tuollaisesta miehestä, joka on noin täysillä odotuksessa mukana ja tuntee noin vahvasti tulevaa vauvaa kohtaan. Tällä palstallakin kun on luettu toisista iseistä, jotka eivät ole kovinkaan mukana asiassa. Kuulostaa siltä, että miehellesi se syntymätön lapsi on jo tosi rakas ja tärkeä, että "karvat nousevat pystyyn" jostain negatiivisesta sanomisesta.

Ikägalluppiin: 37.

Sokerirasitus oli tänään, eli moniin muihin verrattuna tosiaan tosi aikaisin. Tulokset tulee myöhemmin, jos oli jotain häikkää. Sokerit ja ultra täällä tuntuu olevan ajoissa, mutta lääkäriä sen sijaan en ole nähnyt kertaakaan sitten sen alkuraskauden ultran 7+3, minkä olen yksityisellä käynyt. Meidän terveyskeskuksessa on huutava lääkäripula, nyt terkkari alkoi vähän puhumaan, että neuvolalääkäriä pitäisi yrittää saada jossain vaiheessa, mutta sanoin hänelle, että olen varannut yksityiseltä rv 24 ja risat, mitä hän aikaisemmin sanoi, että olisi sellainen viikko, jossa käydään lääkärissä. En nimittäin tosiaankaan mene sen terveyskeskuslääkärin tutkittavaksi, joka siellä nyt niitä neuvolalääkärin hommia hoitelee.

Mulla on tullut painoa aika samoin kuin Harhaanjohtajalla. 50 oli paino ennen raskautta, nyt 56. Eli 6 kg kertynyt. Mutta vähän turhan laiha olinkin ennen raskautta, joten ei ole paha paino vieläkään, mutta kunhan nyt ei täysin riistäytyisi käsistä. :D

Muoks. lisään vielä, että sf-mitta oli tänään 14. Ekan kerran mitattiin nyt.

kurkkunaamio ja kolmonen 19+5
 
Pyyter-2, ei väsymys tee sinusta huonoa äitiä! Nyt vaan kuulostaa siltä, että olet aika väsynyt ja huolissasi kuopuksesta ja koet syyllisyyttä vähän turhistakin asioista. Älä murehdi suotta. Muut ihmiset voivat sanoa vaikka mitä sun elämäntilanteestasi, mutta anna heidän mielipiteiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! On niin helppo neuvoa ja arvostella toisia ihmisiä tietämättä kuitenkaan koko totuutta. Mä uskon, että olet paras mahdollinen äiti lapsillesi ja rakastat heitä yli kaiken :heart:

Ikä-galluppiin vastausta eli olen 27 vuotta. Täytän kesäkuussa 28, joten saa nähdä saanko tämän lapsen minkä ikäisenä..

Tervetuloa uusille palstalaisille! Tekstiä oli taas tullut tosi, tosi monta sivua, kun en lomani takia ollut useampaan päivään ehtinyt lueskelemaan.

Kerronpa lyhyesti omista kuulumisistani: mulla alkoi maanantai-iltana todella voimakas alavatsakipu. Kipu oli niin kova, että itkin sen takia. Soitin Tyksiin ja kerroin naistentautien päivystäjälle kaksosten kohtalosta ja kivusta. Tämä ystävällinen lekuri kuitenkin käski hakemaan lähetteen terkkarista, ilman sitä ei ollut asiaa Tyksiin.. Tk:ssa jonotin 2 tuntia sitä, että lääkäri tarkisti puhtaan pissavastauksen ja paineli masua parista kohdasta. Niin ja matkalla terkkariin alkoivat supistukset! Niitä tuli tunnin ajan kahden minuutin välein ja tuntuivat reisissä asti. Ei kiva. Pelkäsin lapsivesien menoa hetkenä minä hyvänsä. Onneksi supparit kuitenkin laantuivat kestettyään reilun tunnin.
Tyksissä jouduin osastolle seurantaan,missä tutkittiin ja lääkittiin. Kivuille ei löytynyt syytä. Neljä vuorokautta vietin sairaalassa, pääsin tänään kotiin. Vauvalla on kaikki hyvin, se on pääasia. Mun masu on tällä hetkellä ok, ja pitää herkästi ottaa yhteyttä osastolle, jos vaiva palaa. Ihmetyttää kyllä kovasti ja pelottaakin, että mikä sai noin voimakkaan kivun aikaiseksi. Mutta pakko yrittää nyt luottaa siihen, että kaikki menee jatkossa taas hyvin. Onneksi meillä on rakenne uä tiistaina, on hyvä päästä varmistamaan, että kaikki on pikkuisella kunnossa. Sukupuolikin olisi kiva tietää.

Onnittelut hyvistä rakenne uä-kuulumisista niitä saaneille!

Koirista. Meillä asustaa reilu 2-vuotias cockerspanieli uros. Koira on tosi sosiaalinen ja ihana mussukka, tosin itsepäinen. Olen tykännyt erityisesti koiran koosta, sillä mielestäni tuo on kuitenkin jo "koirankokoinen", mutta sen kanssa on helppo esimerkiki matkustaa.


Sunburned ja Aarre 18+1
 
Tetasha: mulla ikää 28v. Kun poika syntyi kätilö sanoi että melkein synttärilahja tuli. Kerkeän täyttää 29v kaks viikkoa ennen poikaa ;)

Hermostununeisuudesta Jollain oli samaa. Mulla ei ihan joka päivä mutta tulee päiviä kun tuntuu ottaa niin päähän ja tekis mieli saada kohtaus:kieh::ashamed: Myös viime viikko oli niin hiton uneton. 2h sängyssä eikä unta tullut! olen lukenut että sängystä pitäs nousta jos ei uni tuu.

Mä odotan maanantain ultraa ja samalla jännitän pikkasen mitä siellä näkyy.

amma rv 19+5
 
ikägalluppiin 24v :)

Jessi Niinkai ne isot ja suositut rodut taitaa kaikki vähän olla. Kyllä mä sen tiedän että koulutuksella on iso osa koiran käyttäytymistä...ei oo itelläkään mikään maailman helpoin rotu todellakaan ja voimpas sanoa että on ihan pirun hyvin koulutettu. :)

Mä ajattelin lukea koiranomiksi kunhan on vaan aikaa, tällähetkellä koirahierojan paperit löytyy ja käyn koulutuksen ekaa vaihetta. Mä toivoisin joskus saavani koirista ihan päiväduunin. :)

Mutta huoh, esikoisen kanssa tänään visiitti Lastenklinikalle, järjetön kuume jatkuu ja halusivat meidät sinne. Nyt päästiin kotiin lääkkeen kanssa ja huomenna uusiks jos ei lähde kuume laskuun edes..

Semmosta!
 

Yhteistyössä