!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

tvälillä on ollu tunne et oliko tää nyt järkevää ja oishan noi 2 lasta riittäny. mut sitte kuitenki tuun siihen tulokseen että ehdottomasti tää oli oikee päätös.
Heh, tää oli ihan niinkuin mun suusta =) Meillä se olin minä joka väenvängällä kolmannen muksun halusin, joten parempi siitä olla miehelle kitisemättä, mutta välillä mietin olikohan tässä mitään järkeä... Tuolla ajatuksella ei todellisuudessa ole mitään tekemistä syntyvän vauvan kanssa. Se on vaan se hetki, kun kihahtaa yli ja tuntuu ettei jaksais yhtään mitään ylimmräistä :headwall: Sannikki, sun täytyy sanoa miehellesi, ettei tuommoiset puheet ole "ketään vastaan" vaan omaa pahaa oloa :hug: Pahinta mitä itse olen "aiheesta" suustani päästäny oli, kun laitoin tyttöjä 2-ja 4-v nukkumaan, isompi kysyi, et miksi meille tulee vauva? Vastasin, et en tiedä, kun teissä kahdessakin on ihan tarpeeksi hommaa :ashamed::ashamed: Olin itsekkin ihan uuvuksissa ja kiukkunen kun kaikki oli hankalaa, seliseli... Kyllä kadutti heti, onneksi ovat pieniä eivätkä ymmärtäneet. Mun rakkaat :heart:

Jessi: Mä oon miettiny tota mun masua, et voiskohan noi sisuskalut olla jotenkin "erijärjestyksessä" kuin aiemmisssa raskauksissa. Mä en kykene oleen selin enää lainkaan ja aiemmin olen voinut vielä loppuviikoillakin...

Mulla esikoinen oli 50cm ja 3470g, kakkonen 52cm ja 4080g. Mä olin varannu kakkoselle kotiutumisvaatteeksi vpun bodyn 50cm ja vsin bodyn 56cm. Vaaleenpunasessa nakinkuoressa kotiutui :LOL: Nyt en vielä tiedä mihin varautus.

Riksumi

Ps. teretulemast uusille ja Kurkkunaamiolle onnittelut hienoista ultrakuulumisista.
 
Heipsan!

Tervetuloa Luomumilkki ja ihana että raskaus on edennyt normaalisti! :)

Onnea kurkkunaamiolle hienoista ultrakuulumisista!!

sannikki Tsemppiä, eiköhän hormooneillakin osuus asiaan että välillä raivostuttaa ja välillä rakastuttaa :)


Mulla oli tänään se lääkäri, ja kaikki oli hyvin! Katottiin verenpaine, otettiin pissanäyte ja ultrattiin :heart: Vauveli oli kyllä kasvanut sitten np-ultran, ja näytti vahvalta tapaukselta! Eli kaikki oli täydellisesti. Täällä näyttää käytäntönä olevan ultra kuukauden välein viikkoon 34 asti jolloin käynti joka viikko. Tänään kyllä selvisi etten saakaan tätä ihanaa lääkäriä synnytykseen, koska hänellä on laskettu aika juuri minun jälkeeni! Joten rakenneultrassa tavataan sitten toinen lääkäri, jota hän suositteli. Toivottavasti yhtä mukava tapaus :) Rakenneultra onkin jo 1.2, silloin viikkoja vasta 19+4, mut toisaalta ei sillä väliä kun seuraava ultra on jo rv 24.

Nappasin kiskalta pari vauvalehteä mukaan, nyt niiden pariin!

Lily ja 16+4
 
Meinasi unohtua;

Sannikki; Mun esimies sanoi, kun kerroin 2.raskaudesta, et parasta mitä vanhemmat voi lapselle antaa on sisarus :heart: Minusta se oli todella kauniisti sanottu ja minusta se on pitkälti totta. Touhuat esikoisen kanssa enemmän sitten, kun jaksat ja meillä ainakin tuntuu monesti pienikin huomionsoitus/leikin huomiointi riittävän (välillä). Kannattaa kertoa avoimesti miksi väsyttää ja muistaa kehaista kuinka ihanaa on kun äidillä on sinut apuna vauvan hoidossa jne.

Riksumi
 
riksumi meillä sama tilanne et minä se sitä kolmatta halusin, ukolle ois riittäny olemassaolevat et turha sille kiukutella, enkä kyllä oo pahemmin kiukutellukkaa eikä se onneks mulle, lähinnä siis syyttäny et tää oli virhe ku meni työpaikka ja kaikkee. sitä en ois kyllä kestäny :snotty:
ei kai ne sisuskalut paikkaa pahemmin voi vaihdella, raskausaikana ne tekee tilaa kohdulle mut palautuu sit takas paikoilleen. me on veikkailtu et toi ylämahan turvotus vois johtua alun järkystä pahoinvoinnista ja oksentelusta, yrjöilyhän jatkuu edelleen satunnaisesti et jos maha turpoamalla sit kapinoi. en tiiä.
menikö sulla kakkonen pitemmälle vai syntykö esikoinen ennenaikojaan kun oli noin isot kokoerot?
 
on se jännää kun asiat alkaa loksahtelee paikoilleen. siis tarkotan sitä että vihdoin ja viimein tämä raskaus 3v harjottelun jälkeen ja tänään tieto että 1.4 me muutettaan ihan ihka oikeeseen omaan kotiin. ei kenenkään vuokralle tai mitään se on meidän.. 2kk rempataan ja laitettaan taloa kuntoon ja sit muutettaan ja laitettaan kotia. kesällä jatkuu remppa sit niin että saadaan suihkutila sisään ( nyt on ulkosauna) ja sit ennen kun vauva täyttää 1v on lisäsippi rakennettu ja valmis.. ja sit se on ns valmis..

torstaita odotellaan innolla jo ja jänskäillään. hihi..

Aijaa.com - 20+0 - 7297814.jpg
 
Onko teillä muilla mitään ongelmaa kirjautua tänne sisään? siis mä kirjaudun ja sitten joudun joka kerta päivitysnappia painaa että näen oman nimimerkkini kirjautuneenä sisään. Nyt kirjoitin paljon ja sanoi etten oo sisään kirjautuneenä joten koko teksti meni :mad: Kurkkunaamiolle onnittelut että ultrassa oli kaikki hyvin. Täällä ultra heti maanantai aamuna=) Selkä on paljo parempi, joten hieronnasta oli hyötyä. Sekin tukivyö tuli eilen joten sitä suositeltiin käyttämään jo. Vauvan pyykinpesusta kommentoin sen verran että meillä kun käytetään jo nyt LV:tä niin vauvalle myös. Sain viime keväänä niin pahan allergisen reaktion pesuaineesta jota olin käyttänyt aina että jouduin ihan kaikkien vaatteet sekä lakanavaatteet pesemään ison vuoren kera sillä LV:llä läpi. En voinut koskea edes lasten vaatteisiin ilman kumihanskoja. Olin varmaan vuosia tarpeeksi allergisoitunut sille. Kirppiksillä tykkään käydä ja sieltä ostaessa meneekin heti pesuun ilman kovia kosketuksia kun niissä joskus niin vahva pesuaineen haju. Nyt aamupalalla =) Päivän jatkot kaikille!

amma rv 19+4
 
Tintsu!! Sä oot ihan koira-oppinu ihminen ? Ja kuulostaa melko vaativa rotu olevan tällä hetkellä ? Taidan tässä laittaa sulle yksäriä josko mulle vähä neuvoja antasit ?? Eikait haitanne ? :)
.
Anna tulla vaan :) Annan vinkkejä jos vaan osaan :)

Pööööh. Esikoinen kipeenä, 39kuumetta _taas_ ... oli viimeviikollakin. Nyt on lähete odottamassa Lastenklinikalle, jos jatkuu vielä huomiseen ni ois hyvä käydä sydänosastolla katsomassa että kaikki on ok. Onneksi leikkauksesta on jo n4kk ni ei suuria riskejä ole! Huoli on silti kova. :(
 
koirista kun tuli nyt puhetta ni mitä koiria teillä on? ite oon koiraihminen mut meillä ei koiraa oo kun aikaa ei ois riittävästi karvakaverille :( mut jossain vaiheessa kyllä hommataan kultsu tai joku muu kiva perhekoira :) mun äidillä on 2 mäykkyä mitä käyn nunnuttamassa ja lenkittämässä sillon tällön. aikanaan oon opiskellu pieneläinhoitoa ja ollu ell töissä sekä dogsitterinä. hoitokoirina oli tanskandoggi ja 2 mäykkyä. tanskis oli aika vaativa tapaus mutta koiristu kyllä pikkuhiljaa :)

rupesin siivoomaan vaatehuonetta ja nyt on kaik rytkyt kasattu sängylle enkä millään jaksas järjestellä niitä takas :rolleyes: kaupungissaki pitäs käydä ja tossa ompelijalla. huoh.

ihanaa kun alkaa noita rakenneultria tulla, päivitetäänkö sukupuoli tonne etusivulle niiltä ketkä sen selvittää ja paljastaa?

tyttö/poikaolosta mulla ei varsinaisesti oo kumpikaan, tyttö olis kyllä kiva ylläri kahen poitsun jälkeen :)

jessi ja pikkuj 17+5
 
Kävin eilen neuvolassa 15+5 (terkka kyl merkkas 16+5) influenssa rokotteen sain ja nyt on kyl käsi menny kipeeksi :/

PIKKUINENKI kyl säikytteli pahasti ku ei saatu sydänääniä kuulumaan, terkka kyl sanoi että on normaalia näillä viikoilla kun sikiöllä on paljon tilaa ja jos rasvaa edessä niin ei vaan saada kuulumaan, noh onneksi käytiin katsomassa ultralla ja siellähän se pieni hypähteli ja sydänki sykki HUH. :D nyt voi kyllä varmuudella sanoakki että kaikki liikkeet mitä on tuntenut jo noin viikon verran on ollut liikkeitä ku ultrassa näkyi kuinka pikkanen liikahti ja samalla myös tunsin sen. :)

MULLA tuliki nyt hirveä himo kertoa ihan kaikille mun odotuksesta Facebookiin kirjoitin vaan eilen että odottavan aika on pitkä <3 olispa jo kesä. :D

Niin ja mies oli mukana neuvolassa ja sanoi että näytti ihan pojalta muka meidän vauva.. :D mulla taas on ollut tyttöolo suurimman osan ajasta. :p

SOKERIRASITUS OIS HUOMENNA 7.40 huh kuin sitä jaksaa herätä. :p

Sispi ja pömpiäinen 15+6
 
Kurkkunaamio onnea hyvistä ultrakuulumisista =) Meilläkin oli eilen rakenneultra ja kaikki kunnossa, myös sukupuoli otettiin selville tällä kertaa ja oli sitä merkkiä kuin olin salaa toivonutkin! Kyllä tuli niin hyvä mieli että kaikki oli kunnossa :heart:

Mulla on välillä jo tosi paljon harkkasupistuksia, pitää kysyä neuvolassa ens kerralla onko ihan ok... Sf-mittaa ei ole vielä mitattu mutta esikoisesta se taisi olla isoimmillaan 31 eli ei kovin iso. Tosin mulla on pitkä selkä ja se kai vaikuttaa tuohon mahan malliinkin jonkin verran. Vielä synnärillä mahan päältä kokeiltuna kätilöt arvioivat vauvan 600g pienemmäksi mitä sitten oli.

Liikkeitä tuntuu jo aika hyvin mutta mies ei ole vielä päässyt kokeilemaan mahan päältä kun vauva alkaa silloin aina ujostella jos yritetään metsästää liikkeitä!

Tänään poksuu jo puoliväli, 20+0!
 
Kiitoksia, toivotaan että on vaan ilkee virus mikä lähtee vaan kunnolla sairastamalla! :)

Koirista ... mä olen aina ollut isojen ja vähän vaativimpien koirien suuri ystävä. Tietenkin pidän pienistäkin koirista, isot on vaan vieneet sydämen. Täällä siis 4kuisena Virosta adoptoitu kaukasianpaimenkoiran sekoitus uros, mistä tuli oman duuninsa jälkeen ihan mahtava laumanjatke :) !! Haaveissa olisi saksanpaimenkoira, mutta se rotu on NIIN sairaaksi jalostettu tällähetkellä, että taidan odottaa jonkun 20vuotta. Hovawart on myös ollut lähipiirissä ja on ihan mieletön koira. Iso koira tietenkin vaatii pitkiä lenkkejä, aikaa ja rahaa...kun syö niin saakelisti, mutta lenkkeily on IHANAA :)

Jessi Eiks kultasetnoutajat ole kans aika sairas rotu tätä nykyä, just kun on ollut niin suosittu? Mun muistaakseni niillä on ruvennut esiintymään luonteessa aggressiivisuutta...mutta voi olla toki että muistan väärin..
 
En oo taaskaan monene päivään jaksanut kirjoittaa. Pahoinvointi on onneks helpottamaan päin, mut muuten kyllä oon ihan poikki. Eilenkin lähdin ajamaan 5.30 kohti työharjoittelu paikkaa ja illalla olin kotona 22.30. Tein siis tuplavuoron koska matkaa on 100km sairaalalle. Omasta työstä oon nyt palkattomalla opintovapaalla kuukauden ja yritän kuukaudessa tehdä 240 tuntia harjoittelua. No, eilen laskin et noin 200 saan tehtyä, puuttuvat teen sit oman työn ohessa kuukauden jälkeen, ei sekään helpota...
Huomaa kyllä olevansa raskaana, illallakin mahanpohjaan jo särki ja kiristeli kun yritin viimeisiä potilaita hoidella. Onneks tänään ja huomenna on vapaa, sit taas ois kaks PITKÄÄ päivää.

Muutenkin jotenkin tuntuu et oon niin vaivainen jo nyt, et mitähän tää olo on kesällä?? Mut pakko vaan jaksaa, ei ois enää paljon opiskelua jäljellä ja sit äippälomalle voi jäädä rauhallisin mielin.

Mul on rakenneultra vasta 9.2, silloin on 21+4 muistaakseni. Vielä kuukausi pitäis jaksaa odottaa.

Jospa sitä nyt lähtis puita hakemaan ja alkais lämmittää kotia. Olis jo kesä niin ei tarttei tuotakaan tehdä....

Bre ja elsa 17+jotain...
 
Moi kaikki! määki tungin mukaan=) nyt menossa rv 18+1 ja la 14.6. ja täälläkin odotetaan rakenneultraa jännittyneenä, joka on vasta muutaman viikon päästä. oottako te pessy pyykkikoneen jollain sitruuna hapolla ennen kun pesette vauvapyykkiä?
 
Teretulemast Luomumilkki, meillä onki LA:t peräkkäin ja sama synnäri, saas nähdä ollaanks samaan aikaan sit laitoksella :D myös kerttulii, kiva kun tulit joukkoon!

Täällä ei vieläkään liikkeet tunnu, mutta niinku joku suosittelikin tuli hommattua se kotidoppleri. Isäntä vähän nyrpisteli turhaa rahanmenoa, mut kyllä on aikamoinen laite! Eipä tarvi enää turhia hätäillä, sykkeet kuului eilen ainakin ihan hyvin :)

Miulla on ihan poikaolo, mut se mitä todennäkösimmin isännän mukaan tarkottaa että tyttö tulossa, tuppaan ainakin tuttujen mukulat aina veikkaamaan juur päinvastoin. Noh, eipä väliä kumpi tulee kunhan olisi terve. Ja jossei ole, niin sitten ei ole. Eletään niillä mitä saadaan. :)

Eipä tällä kertaa muuta,

rinderella + epeli 17+5
 
Viimeksi muokattu:
En jaksa nyt kommentoida, kipeänä makaan kotona : /

Semmoista vaan että mulla on noin viikon supistellu. Ne on lieviä menkkakipumaisia, ja välilä rupee jurppii jos kestää. Niitä tulee autossa, jos istun pitkään, kävellessä, salilla ja body balancessa tuli kans joissai kohdin. Eli en sillee niistä kärsi mut päivittäin. Soitin sit tytön neuvolaa ja samalla kysyin omaa asiaa ku sama täti. Se kyseli ja sano ohjeeks tukivyötä (kai lähinnä auttaa selkäkipuun jos on), ja että ei niitä sais tulla tiheesti ja että se on luonnon tapa kertoa et pitää hidastaa. Ei varattu lääkäriä, mut ens viikon neuvolassa mietitää jos varataa seuraava lääkäri hieman aiemmin (normaalisti joku rv26). Eli se sano et eihän housut kiristä, ja jos luennoilla tulee koittaisin vaihtaa asentoa ja venyttää jalkoja yms, ja liikkueessa tulevat välttäisin sillä et en tee sitä. Hitto kun itseä noi ei siis sillee haittaa, ja tulee ihan raihnanen olo jos en voi edes luennolla istua 1.5h putkeen ilman et pitäs lähtee kävelee! Body balancekin on ihana laji. Se sano et jos tihenee ja kipeitä niin varata vaikka omalääkäri, tai sairaalaan. Voi kypsyttä paikkoja jos napakoita tulee paljon.

Onko muilla tämmöstä? Tai aiemmissa raskauksissa? Te joilla tulee suppareita niin onko ne tommosia et sattuu ku lievissä menkkakivuissa vai onko ne tosiaan täysin kivuttomia? Entä tuleeko teillä istuessa ihan tuolilla eli ei autossa tai rasituksessa?

Pakko kait siis myöntää et salilla otettava tosi rauhallisesti, balanceen menen viel mut hidastan jos alkaa tuntua, ja luennoilla kai pakko koittaa vaihdella asentoa ja jättää vika setti pois jos koskee..

Lumihiutale ja pt 18+2
 
Jospa viimein itsekin liittyisin mukaan tähän ketjuun, lukemassa olen kyllä käynyt ihan alusta asti! Neljättä lasta siis odottelen, synnytyssairaala on KOKS ja laskettu aika 21.6.

Olen seurannut kovasti tätä kätilö-keskustelua ja jo senkin takia oli pakko tänne liittyä. Itse synnytin esikoiseni vuonna 2002 Kotkassa, ja kätilöni oli todella kamala, voisi siis aivan hyvin olla sama kuin sannikilla! Kätilön nimi oli Helena Arbelius, enkä kyllä todellakaan haluaisi häntä enää edes ikinä nähdä, saati sitten synnytykseen!!!! Kyseinen kätilö ei olisi millään suostunut antamaan minulle epiduraalipuudutusta, sillä oli yö ja puuduttava lääkäri halusi kuulemma varmasti mieluummin nukkua rauhassa... Onneksi mieheni osasi puudutteen kuitenkin minulle vaatia. Miestänikin kätilö "komensi", ei kuulemma saanut istua synnytyssalin keinutuolissa koska se on varattu äidille - vaikkei minulla siis ollut aikomustakaan siinä istua. Kun ponnistamisen aina tuli, kätilö sanoi että nyt otat sukista kiinni ja olet puoli-istuvassa asennossa, niin ne lapset on aina ulos tullut. Kyselin että eikö nykyään jotkut synnytä myös vaikka kontallaan, niin tähän tokaisi vain että ei ainakaan minun aikanani, se on kätilölle niin ikävä työskentelyasento! Viimeinen pisara oli kun kätilö haukkui ponnistustani, sanoi että mitä sinä siinä irvistelet, ei se vauva ole ennenkään sieltä naamasta tullut! Hyi siis mikä kätilö!!! Kahdessa muussa synnytyksessä on onneksi ollut aivan erilaiset ja mukavat kätilöt :)
 
Mää en kestä, miten tuo rakas löytää jo näin alussa ne inhottavimmat paikat osoittaa olemustaan ;)
Äsken tunnilla teki mieli huutaa AU, kun oli kamala pissihätä ja pikkukaveri päätti samaan aikaan potkasta rakkoa. Ei tuntunu kivalta, vaikka muuten kaikki pienetkin potkut tuntuu ihanilta :')<3

Mulla on niin kova poikaolo, ettei tosi. Mulla on pojalle JO NELJÄ nimi vaihtoehtoa ettei tarvis kattua kun miltä se näyttää eniten. :) No kun tästä on ollu puhetta niin näin unta että rakenne uä:ssä sanottiin että son tyttö.
Toiveissa on vain tervelapsi, sukupuolella ei ole väliä. :) Mutta olo on niin poika, kun on niin erinlaista ku esikon aikoohin: KAIKKI.

Voi että kun meinaa tämä koulunkäynti käydä helpoksi: vain muutamaa tuntia per/vrk.
Miksei tää voinu olla näin silloin kun oli pahoin väsymys ja pahoinvointi? silloin oli tasan joka päivä 8:00-15:50. nyt on melekee vaan iltapäivällä tunnit! aamut vapaata.
Tasan ei käy onni.

MMILIA JA MASA 17+6
 
SUKUPUOLEN "SELVITTÄMINEN" SYDÄMENLYÖNTIEN PERUSTEELLA
Kertokaas, mitkä ne oli ne lukemat joiden mukaan olis tyttö/poika tulossa? :)
Niin tarkkaan kuin vaan pystyy, mistä syke"määrästä" mihin on poikaa, mistä tyttöö?
KIITOS!
Kirjoittaa nimimerkki: emme ota selville sukupuolta yksinkertaisesti kysymällä, vaan yritellään arvuutella parhaamme mukaan :saint:

Kas kas, mulla taas hirvee paniikkistressi siitä kun tuolla ulkona on tosi liukas keli! Mä kävin tänä aamuna kirjastossa ja meinasin lentää pehvalleni monta kertaa! Monesti sitten vihlas myös alamahaa kun tuli äkkiliikkeenä riuhtastuu ihtesä tasapainoon. Toiv. ei mitään pahaa mahassa tapahtunu. Kovasti kyllä potkii, että ei sen puoleen ainakaan mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Lumihiutale: Mä kirjotinki samasta aiheesta tuolla aiemmin, että todella herkästi supistelee. Ja juurikin autossa, jos istuu vähän pitempää matkaa. Myös saunassa supisteli viime lauantaina. Soitin neuvolaan ja kysyin onko ok, niin neukkutäti sanoi että on :O Olin kyllä sillä tavalla vähän ihmeissäni kun ajattelin että ne ei ehkä näillä viikoilla vielä sais tullla noin herkästi. Mutta sanoi se sitten, että voidaan varata ens viikolle lääkärineuvola mutta ei vielä varattu, katsotaan tilannetta ens tiistaina kun on neuvola. Mutta sitten luin netistä aiheesta ja jotkut oli siellä kirjoittaneet että alkuvaiheen supistelut voi johtua myös siitä että ei juo tarpeeksi vettä. Aloin sitten ihan kunnolla pitämään huolta siitä että kans juon tarpeeksi, niin kappas, ne onki menny nyt ohi. Sillon tällön tulee mutta se lienee jo normaalia, ei tule enää niin herkästi. Kokeileppa sinäkin :)

Koirista on keskusteltu: Meillä oli kultanennoutaja, mutta jouduttiin se antamaan pois kun ei vain ollut aikaa. Olin sillonki itse vielä todella paljon töissä, se oli jo ennen kuin esikoinen edes syntyi. Ei ollut koiralle tarpeeksi aikaa, se oli paras antaa pois. Hyvä perhe löydettiin, meidän entisestä kultsista on nimittäin tullut opaskoira sokealle. Yhteyttä pidetään ja muutenkin saadaan kuvia koirasta sillon tällön :) Ja vielä jonain päivänä, kun on varmasti aikaa, minä sen koiran itselleni haluan!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille jotka on jo päässeet käymään :) Itsellä vielä ei tietoa millon se on, kun täällä maalla käy lääkäri ehkä noin parin viikon välein, ei siis ole täältä jne. Mutta luulisin että on noin kolmen viikon päästä. Jännityksellä odotan! :)

Tervetuloa uudet :flower:

Kysymys: Mitä voidetta käytätte raskausarpien ehkäisyyn?!? Oletteko kokeneet hyväksi? Jostain luin että body shopin joku kaakao juttu on todella hyvä. No, täällä päin ei body shopia ole mutta miehen sisko on lauantaina tulossa käymään, kenties voisi tullessaan tuoda :) Mutta kertokaas omat mielipiteet :)

CanWen ja MököEevertti 17+1
 
CanWen, kiiitos vinkistä! En ole kuullutkaan tuosta vesihommasta. Kaverilla oli samoissa tilanteissa suppareita kuin mulla, sai sillon ohjeet et 36 viikolle ei pitkiä ajomatkoja ja just pitäs välttää, vaikka ei paikat ikinä kypsyiskää! Eli kai se on ok jos esim 1 per päivä tai sillee, mut mun mielestä istuessa on outoa. Joka tapauksessa kai sde pointti on et eivät oo hyväks usein. Eli normaalia mut ei sais provosoida. Kai se on niin henk koht kenellä alkaa kypsyttää..

Nyt potkii kaveri kovasti! Joka päivä tuntuu et vahvistuu liikkeet ja tulee useemmin =)

tyttö/poikaolosta, mulla oli jotenki tunne et poika aluks, kun vanhan sormusennustuksen mukaan aina toka lapsi ollu poika (joo en usko siihen mut silti :p ), sit ku eka tyttö ni jotenki ajatteliun et kuiteski poika...Nyt alkanu ajatella et jos onki tyttö, ja kai mä hieman tokaa tyttöä kuitenki toivon...Jotenki kaikki tyttömäinen houkuttaa enemmän. Raskausmaha ihan ku olis kapeempi, erilainen ku esikoisesta, tosin maha ihan erilail valmiiks venyny ku sillon ni antaa periks. Eli ihan 50-50 tääl kumpi tulee. Haluis jo tietää!!

Lumihiutale ja pt 18+2
 
minsku82 iiihana masu:)

Sispi siis normaali raskaudenaikainen sokerirasitus nyt jo? täällä vasta 24viikon jälkeen...

uusille myös tervetuloa :)

Mie karkasin koulusta kesken, vatsaa kiristi ja poltteli ja takapuoli niin pirun kipeä:( nukuin pari tuntia ja nyt aavistuksen parempi olo... Lepoa Lepoa vaan... mulla myös suppareita aika helposti tulee, uinti meni pannaan siks aikaa kun sain ylimääräisen neuvolalääkärin jopa 24.1 !!! kaks viikkoa odottelua, oikein mukavaa :D Tietty sitä sitten menee normilääkäriin jos hätä tulee, mun oma lääkäri on myös neukkulääkäri :D KOKS:n päivystyksiin en turhaan menen kun siellä juuri kuoli nasunuhaan muuten perusterve 40v tyyppi....
 
Sannikki: juu nyt jo. mulla on vähän kummallinen terkka, jotenki tuntuu että hoppuilee kaikissa jutuissa mitkä ehtis myöhemminki.
Esim tuo odottavaäiti kaavake pitäis tuon kaavakkeen mukaan kun rv 22 on täynnä mut mulla olis pitänyt olla se muka jo viime kerralla :D no unohdin sen tietty. :/

Rakenne ultraääni ohjeenki sain jo joskus viikoilla 10 +jotaki :D

-anni. mie en osaa nuihin sydämmen sykkeisiin sen kummemmin vastata muuta ku esikoiseni oli poika ja sydämmen lyönnit oli siinä 140 paikeilla koko ajan. Ite olen ainaki kuullut että tytöllä olis sitten nopeampi. Itekki haluan vain arvuutella sukupuolta. :D

Pakko kyl nyt ihmetellä että miten se mun terveydenhoitaja ei saanut ääniä sillä neuvolan doplerilla kuulumaan jos mieki saan tuolla koti doplerilla. :D ei vaan osannut vissiin etsiä oikeasta paikasta. :p


Sispi ja pömpiäinen 15+6
 
Tintsu, mä voisin suositella sulle hyvää kasvattajaa, jos joskus mielit sakemannia =) Meillä on kyseisestä kennelistä ja ei todella ole kuin hyvää sanottavaa siitä paikasta. Koiruli on nyt 4v ja olemme edelleen tiiviisti yhteyksissä kasvattajaan ja ruuat ostan edelleen sitä kautta koiralleni. Koira ei oo ollu kertaakaan kipee, ellei nyt tavanomaista "sori-söin-märäntyneen-hiiren-pellolta"-ripulia oteta lukuun. Luonne on koiralla hyvä, sai erinomaiset arvosanat luonnetestissäkin ja jos koiran kanssa mielii harrastaa sekin onnistuu. Kasvattaja käyttää sekä näyttely- että käyttölinjaa, joka varmaan estää ne pahimmat ylilyönnit kumpaakaan suuntaa... Mut jos oot kiinnostunu, voin laittaa yksäriä, ettei mee liian koirapitoiseksi tää palsta...

Ja supisteluista, että mä sain joskus ohjeeksi syödä magnesiumlisää. Sehän muutenkin estää lihaskramppeja. Mä oon kans tosi herkkä supistelemaan ja ekan kohdalla olin tosi varovainen ja kolmosesta olin vissiin viikolta 28 alkaen jo saikulla, sillon oli hiukan fyysisempi työ. Mut nyt oon ajatellu, et sinähän supistaa, kun ei paikkoja oo koskaan kypsytelly, vaikka kuin napakoita olisivat. Ja joo, autossa istuminen varsinkin tekee niitä, mulla vielä melko pitkä työmatka. Edes takas tulee melkein 150km...

Mul on vissiin enterorokko...?: / Viikonloppunahan mä yrjösin ja nyt yks kaks käsiin ilmesty ihmeellisiä pieniä näppyjä, kävin niitä näyttää neuvolassa ja sano, et varmaan enteroa...

Jeps, tää alkaa siivoomaan. Kukahan tän kämpän on taas sotkenu?:confused:

Töllerö ja ötökkäpieni 18+jotain.
 

Yhteistyössä