!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

Voi vitsi, pikku "ukko" on potkinut lujaa tänään!
Vahvistunu potkut koko ajan: vikkelä kaveri, koko ajan eri paikassa. haha :heart: oon niin onnellinen, vaikka tiesin ettei pikkusella oo hätää niin tää mielenrauha, oon ku eri ihminen :'D

ai niin meidän asunto pulma on ehkä ratkeamassa, mikä kyllä tarkoittaa muuttoa naapuri kuntaan. Anoppi meinas että myis meille omakotitalonsa (miehen lapsuuden koti) ja se lähtis vuokralle sen miehensä kanssa: kun on siinä isossa pihassa paljon hommaa, ja taloon tulossa isoja remppoja mm. kylppäri,keittiö,vessa. ja ihan pilkkahintaan!
Silleen oon ihan mielissään, mut ajatus puistattaa millasta on muuttaa anopin ja apin sittemmin entiseen taloon, koska mä pistäisin kaiken lattiaa kattoa ja seiniä myöten uusiks ja anoppi vaan kehu että eikös oo kauniit tapetit, ei kannata vaihtaa. niihin ei kyllästy. yök, ne on oikeesti ihan kamalaa lukua. no onneks tuo ukko on samaa mieltä!
JÄNSKÄTTÄVÄÄÄ!
ainut miinus että sit on 50km kouluun, täl hetkellä on 30km. BUAH, mutta suunnitelmis olis muuttaa vasta toukokuus kun on jääny lomalle ja ehtiny remppaan talon!

äää, mä oon vaan kaikin puolin nyt niin hyvällä päällä: kattotaan oonko sit ku oon hakenu tuon isännän töistä :D hän ei meinaa tykänny että menin viimeisillä bensoilla kouluun. 2h takia :D mun omatunto ei anna vaan nyt näin viime hetkillä olla yhtään turhaan poissa että äitiysloman jälkeen olis pikku rutistus ja koulu takana. :)

MMILIA JA MASA 17+5

tästä on varmaan jossain vaihees puhuttu mut onks teil tyttö/poika olo?
 
Neuvolasta: Voi vauhtia ja karkaileva vaavi vatsassa, aina kun sai sykkeestä kiinni niin tyyppi karkas, lopulta kun löytyi niin vahvasti hakkas, tasainen 139krt/min alan siis kallistua POJAN puolelle. Tytöstä ei ollu ikinä noin rauhallinen vaikka tyttö nukkui masussa!!! Ja nyt E.T hillui koko ajan eli nukkuessa se syke olis vielä rauhallisempi.

sf-mitta 19 cm!!! Yllättyi neukkukin kohdun huimasta kasvusta :D Mittahan meni ihan yli käyrien, mikä on normaalia näin pienillä viikoilla, ja varmasti palaa käyrälle seuraavassa käynnissä. Oli esikoisestakin käyrän yläreunalla koko ajan. Veikkaan että mahan rasva kerroskin vaikuttaa asiaan :D

Kätilö asiaan ei saanut sen kummempaa edistystä, mut neukku painotti sitä että viimeistään synnyttämään mennessä voi rohkeasti sanoa jos ei jotain henkilöä halua, ja painottaa vielä oikeutta päättää omasta synnytyksestään!!!
 
Moikka! Oottepas kirjotelleet...mä vähän hajanaisesti vastailen tai kirjottelen mitä mieleen tulee itsestään kertoa :D

Duunista eli oon siis esikoisen jälkeen jäänyt hoitovapaalle, paikka on kyllä mihin palata. Olen töissä firmassa missä dubataan lastenohjelmat. Käydään aina silloin tällöin pyörähtämässä siellä ja poika tykkää juosta isoissa studioissa! Mies on päiväduunissa plus keikkailee bändinsä kanssa, eli periaatteessa tekee kahta duunia. Sopii mulle hyvin, ei aiheuta mitään lisäjärjestelyjä, vaikka toki on enempi pois kotoota ehkä kuin "normaali"isä..

Asunnosta meillä on 80neliöinen, kahdessa kerroksessa oleva, rivarinpääty kolmio. Ostetaan oma sitten kun menen töihin, lapset saavat nyt jakaa huoneen. Lemmikkinä kaukasianpaimenkoira-sekotus (eli siis koira :D ) uros 4,5v ja sen ulkoiluttaminen vähintään pitää kilot suht kurissa.

Harrastuksina kaikki liikunta, erityisesti ratsastus..oon nyt kyllä siirtynyt satulasta alas kärryjä ohjastamaan. Ja toinen ihana on tanssi. Muuten oon sitten opiskellut koiria harrastuksekseni...

Nukkumisjärjestelyt on simppelit, poika omassa huoneessaan ja vauva saa mennä sinne kanssa heti kun nukkuu suhteellisen pitkän yön. Mä inhosin nukkua esikoisen kanssa samassa huoneessa, heräilin vähän väliä vaikka hän nukkui kuin tukki. 6vkosena täydet unet siis :)

Oiskohan siinä suht kaikki mitä nyt mieleen tulee...

Onko muuten Espoosta ketään täällä? Entäs ketään toista jolla olis suunniteltu sektio tiedossa?

-tintsu ja hevikumpu2 rv 16+2 (kai :D)
 
Neuvolasta: Voi vauhtia ja karkaileva vaavi vatsassa, aina kun sai sykkeestä kiinni niin tyyppi karkas, lopulta kun löytyi niin vahvasti hakkas, tasainen 139krt/min alan siis kallistua POJAN puolelle. Tytöstä ei ollu ikinä noin rauhallinen vaikka tyttö nukkui masussa!!! Ja nyt E.T hillui koko ajan eli nukkuessa se syke olis vielä rauhallisempi.
Mulla sykkeet ekasta pojasta aina 145/150 ja samat tästä masu-pojasta :)
 
mmilia hieno juttu että kaikki hyvin :) varmasti on helpottunu olo :)

perdy kyllä, nyt pitäs nauttia toistaiseksi pienestä masusta mikä ei vielä haittaa normaalia elämää mut takaraivossa vaan kummittelee et miks se ei kasva jne. tai kasvaa hitaasti. näköjään ei oo väliä monesko raskaus on menossa kun aina jostain asiasta pitää huolta kantaa. vaikka oonhan mä nähny kyllä muillaki pieniä mahoja et ihan normaalia kaiketi on.

riksumi mulla kans tollanen sun kuvailema maha, ylhäällä ihme pallo ja alhaalla vähän löysempi pallo, yök. tossa kuvassa ei näy kun on heti aamulla otettu mut iltaa kohden toi ylämaha turpoo järkysti. ei mullakaan oo muista ollu tällästä, ruma ku mikä :$

lily-jane hyvä idea toi vauvantarvikelista, myös meille uudelleensynnyttäjille. osalla jo aikaa edellisestä synnytyksestä ja asiat on unohtunu, itellä ainaki muisti vaatii virkistystä ja ois hyvä kun ois lista mistä luntata :)

sannikki mä en taida noita 50senttisiä vaatteita hankkia kun meillä molemmat pojat ollu just ton liki 4kg ja 52cm :D mulla on pojat ollu kans aika vilkkaita mahassa ja menny dopplerin alta pois, sykkeet ollu 130-140. kakkosella oli kyllä korkeemmatki. tää masuasukas on rauhallista sorttia, ei pahemmin doppleria potki eikä mee alta pois :)
 
sannikki tosta sf-mitasta vielä et mulla oli kakkosesta sf 19 rv 18+2 ja ekassa rv 22+2 sf oli jo 25 et aika jättejä ollu :whistle:

tintsu en nyt muista edellisiä juttuja et onko ollu puhetta mut mistä tiiät masukin sukupuolen?

ihanaa, huomenna vp :) vaatehuone pitäs siivota, yäk :mad: saattaa kyllä olla et keksin muuta tekemistä :saint:

jessi ja pikkuj 17+4
 
sannikki eka oli 3765g ja 52cm ja toinen 3880g ja 52cm mut mä oon ite iso, siks vauvatki vähän kookkaampia. pituutta multa löytyy 178cm, hoikka oon ollu aina, tokasta jäi kiloja koska sairastuin kilpparin vajaatoimintaan sillon enkä tienny sitä eli ei lääkistystä alkuun. isien koko ei vauvojen kokoon vaikuta juurikaan, enemmän se äitien koko. jostain luin et oisko se suhde ollu joku 90/10% tjn. et ei kannata olla huolissaan. mun äitillä oli kans jättimasu enkä mä ollu kuitenkaan ku 3670g ja 50,5cm eli aika normikokonen. tietty jos on pienemmän synnyttäny ni toi liki 4kg tuntuu hurjalta mut mulla ollu helpot synnytykset vaikka isohkoja olikin, toka tuli ulos ku saippuapala, ei juurikaan vaurioita :cool:
 
Jessi niimpä! Mä päätinkin että jos joskus kolmannen saan vielä, ni en anna mitata turvotusta. En oo meinaan kuullu yhtään semmosta, missä olis oikeesti jäänyt joku "kiinni" .. pelkkiä vääriä hälyjä vaan.
 
Pööh.. Selkä luojan kiitos on enää vähä arka. Meni nukkuessa ohitte. Mut olin tän päivän kuitenkin kotosalla, ei se töissä ois kyllä kestäny vielä tänään. Mikä lie lukko ollu tosiaan.. Jouduin eilen kumartelee tosi monesti ku koiran tassuihin jää lunta ja niitä piti putsailla aika usein lenkillä.

Tintsu!! Sä oot ihan koira-oppinu ihminen ? Ja kuulostaa melko vaativa rotu olevan tällä hetkellä ? Taidan tässä laittaa sulle yksäriä josko mulle vähä neuvoja antasit ?? Eikait haitanne ? :)

Tänään siis epäonnea..jääkaappi oli tosi pitkään lämpimänä aamusta/päivästä, nyt tuntuu viilenneen kunnolla ku laitoin täysille..sit hajosi kahvinkeittimen tippalukko lopullisesti, pongahti vaan ulos sieltä :D Ja tuulilasinpyhhkijä hajosi...mitähän vielä.

Mustakin tuntuu ettei tää maha kasva yhtään, tuntuu et vaan kutistunu ja löllykkää. Tai sit se vaan tuntuu itestä siltä. Noh, torstaina se sit selviää onko siellä kaikki hyvin. Toivottavasti on! Mua niin jännittää. Mut ku liikkeet tuntuu lähes joka päivä nyt. Ja muutakin ku iltasin..

Pitäis vielä tälle päivää imuroida ja lumitöitäkin ois kiitettävästi..saan varmaan ite tehä ku eipä tuo yks eläjä lotkauttanu korvaasakaa!! :(

Nyt jotain sapuskata ja hommiin minkä selkä kestää.
 
Terveiset rakenneultrasta! :wave:

Kaikki oli niin kuin pitikin, voi mikä helpostus! Sukupuolikin aika varmasti selvisi, mutta sen pidän salaisuutena. :) Kävin sitten ostamassa muutamia pieniä vauvanvaatteitakin, ensimmäiset hankintani. :heart:
Vauvan koko vastasi nyt 20 viikkoa, kun päivät on 19+3. Niskaturvotusultrassa taas oli "2 päivää pienempi". Eli on kirinyt viikon verran koossa. Maha onkin jo tosi pyöreä.

kurkkunaamio ja kolmonen 19+3
 
Hei kaikki kesäkuulaiset!

Pitkään olen miettinyt, että liitynkö keskusteluihin mukaan. Ihan sieltä lokakuulta asti olen käynyt pinoja lukemassa, mutta sitten verenvuotoihin liittyvät epävarmuudet oman raskauteni kanssa ovat saaneet pysymään taka-alalla. Nyt kuitenkin päätin rohkaistua. On niin monta kertaa tehnyt mieli kommentoida juttujanne. Ja alkaahan tässä olemaan viikkojakin jo jonkin verran kasassa.

Laskettu aika on 18.6 ja sairaala olisi EKKS. Yksi parivuotias lapsukainen on ennestään, joten toinen olisi nyt tuloillaan.

Tänään olin neuvolassa ja tuo täälläkin puhuttanut sf-mitta oli 15 ja 17+3 viikolla siis mennään.

Luomumilkki ja Tiitiäinen
 
Jessi Ei mullakaan vaikea synnytys ollu mut kun äitin kanssa puhuin (äiti oli mukana) niin alkoi muistua mieleen että eipä se kivaakaan ollu.... Muistot kivuista on ollu niin kultaisia ja niin kai tarkoituskin. No nyt kun alkaa palata mieleen niin alkaa kauhistuttaa tää tuleva. Silloin leikattiin väliliha ns varoiksi ja ei varmaan olis tartten, joten tietää että nyt tarttee kun arpikudos ei veny niin hyvin, ja se kipeä perse ei houkuta yhtään !!!!

kurkkunaamio onnea hyvistä ultrakuulumisista:flower:

Meillä oli ihan hirmuinen riita :( harvoin tapellaan mut osaan sitten iskeä vyön alle ja kunnolla, ja sit haluaisin olla yksin, mies yrittää jutella väkisin ja mul palaa vielä pahemmin kiinni... Tartten aina hetken yksin että saan rauhoittua, se ei onnistu jos toinen on koko ajan vatvomassa väkisin... Nyt on paha mieli kaikilla, ukko lähti ryssiin joten näillä lämmöillä mennään nukkumaan.

Ukon mielestä mie en sais olla yhtään negatiivinen tai "harmitella" raskautta, kun se loukkaa häntä. Erehdyin sanomaan kun väsy ja lonkkakivut ja närästyskin vielä kiusas, että vittu kuin mie suostuin tähän... joo pahasti sanottu mut kyl minuu välillä nyppii tosi paljon nää vaivat ja huolet. Suurta harmia kannan esikosta, jonka kanssa en vaan jaksa puuhata juuri mitään... Ja kauhea tosiasia on että kyllä mie olisin pärjännyt ilman toista lasta, vaikka todella tämä rakas onkin ja toivottu!!! Mies kuitenkin halusi lapsen ja ymmärrän täysin. Tää raskaus on se mitä mie en jaksais varsinkaan kun tää ei ole ollu ihan iisein sellainen. Alku jo aiheutti sen ettenn uskalla nautti täysin, välillä on huippupäiviä ja välillä näitä toisia, ja väsymys on suoraan käsi kädessä tuntojen kanssa. Pelkään että synnytys on vielä kauheampi kaiken tän lisäksi...
 
mmilia08: Juu onhan tästä jo puhe ollu muistaakseni, mutta siis niin, tyttöolo on mulla ollu tosi vahvasti jo alusta asti :)

kurkkunaamio: Taidatkin olla aika ensimmäinen meistä joka jo rakenneultran on käyny. Ihania hyviä kuulumisia olet saanut :) Ja voi, onhan niin ihanuuksia ne pienet vaatteet joita olet päässy ostamaan :heart:

Luomumilkki: Tervetuloa joukkoon, kiva kun uskaltauduit :)

Tetasha 17+5
 
Viimeksi muokattu:
kurkkunaamio tais tosiaan olla eka kuka rakenneultraan pääs, mulla vielä vajaa kk jännättävää. hienoa että kaik ok ja sukupuoliki selvis :)

luomumilkki tervetuloa! meillä onki la:t peräkkäin :)

sannikki mulla oli kans äiti mukana ekassa synnytyksessä :) ja molemmat synnytykset ollu tosi kivuliaita, kakkonen vielä pahempi nopeen aukeemisen takia mut silti ei pelota kun ei se kuitenkaan oo kun pieni hetki elämässä vaikka sillon se pitkältä tuntuuki. kuhan vaan sais sen kivunlievityksen ajoissa :kieh: viimeks kätilö ei toiminu sillon kun mä pyysin vaan paljo myöhemmin enkä epiduraalia kerinny saada vaan sen minispinaalin mikä kyllä riitti koska aukas sit kohdunsuun saman tien 10 senttiin. mut jos synnytys ois vielä pitkittyny ni osa kivuista ois jääny.
tosta epparista ni mulla leikattiin kans ekassa mut tokassa ei, kudokset veny kyllä hyvin vaikka poika äkkiä tulikin ulos. pieni nirhauma vaan tuli, 1 tikki vissiin eikä ollu yhtään kipee vaan istuin yms ihan normaalisti heti. et älä turhaan siitä huolehdi ja toka synnytys on yleensä aina helpompi ja nopeempi ku eka. sun tunteet ymmärrän kyllä paremmin kun hyvin koska mulla myös ollu todella rankka alkuraskaus kaikkine pahoinvointeineen ja potkuineen. välillä on ollu tunne et oliko tää nyt järkevää ja oishan noi 2 lasta riittäny. mut sitte kuitenki tuun siihen tulokseen että ehdottomasti tää oli oikee päätös. multa pääsee kans sammakoita suusta riitojen aikana, en pahemmin mieti mitä sanon ja aika ala-arvosta tekstiä tulee välillä :ashamed: nyt raskauden aikana oon ollu tasasempi ku normaalisti, viimeks taas olin äkkipikasempi. ihan normaaleja reaktioita sulla, teilläki nyt uusperhe mikä tuo omat haasteensa kuvioon. jaksamista ja toivotaan enempi niitä parempia päiviä :hug:
 
kurkkunaamiolle onnea hyvistä ultra kuulumista.
omaan rakenneuä:n on vielä piiitkä aika! 7.2 21+4 on silloin siis viikkoja.

katton tuota maajussi ohjelmaa, ja meitsi vaan rääkyy onnesta, ukolla meni hermot ja painu nukkumahan :D
 
Mie katton kans tuota maajusseista kertovaa ohjelmaa, ihana et se tuli tänään, kun oon sitä niin oottanu! Ihanan sympaattinen koko sarja, joten ihana nähä mitä maajusseille nykyään kuuluu :)

Ja mulla rakenneultra vasta 14.2, pitkään saapi vielä odotella :/
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista!=)

Täällä on ollut keskustelua vaatteista ja etenkin tästä kokopolitiikasta. Esikoiseni oli syntyessään 52 cm pitkä ja painoa oli 3700 ja rapiat. Voin sanoa, että meillä poika hukkui 56 cm vaatteisiin. Hieman harmitti, kun mukana sairaalassa oli oikein ihana kotiintulosetti, joka sitten tosiaan oli aivan törkeän iso, vaikka kooltaan 56 olikin. Meillä meni 50 cm bodyt aika kauan. Tosin saattoivathan nuo olla reilua kokoa. Tiitiäisen kohdalla olen päättänyt hankkia muutamia 50 cm vaatteita, koska haluan pukea vauvani suhteellisen sopivankokoisiin vaatteisiin. Jos jäävät tällä kertaa viikossa pieniksi, niin sille ei sitten mitään voi. Onneksi monia kivoja lastenvaatemerkkejä on saatavilla ihan kohtuuhintaisina.

Meillä myös puklailtiin todella paljon ja vaatteita saattoi mennä päivän aikana vaikka kuinka paljon. Pesukone sai rallattaa kylppärissä harva se päivä. Samoin harsoja meni ihan hurjaa tahtia, kun sellainen tuli aina olkapäälle heitettyä, kun vauvaa röyhtäytti.

Luen suurella mielenkiinnolla teidän muiden synnytyskokemuksista. Esikoinen syntyi sektiolla joten ei ole vielä omakohtaista kokemusta alatiesynnytyksestä. Ehkäpä sitä olisi sitten kesäkuun tienoilla tiedossa.

Luomumilkki ja Tiitiäinen
 
Jessi Kiitos :ashamed: Kyllä minäkin aina hymyyn innostun kun vaavi liikkuu ja mieli on periaatteessa hyvä, välillä vaan kaik kasaantuu ja tuntuu että aloitan saman kuuden vuoden rumban uudestaan mikä tytön kanssa on jo ohi... Ja niin säälittää toi prinsessa :'( hän jää paljosta vaille jo nyt... Eikä minua lohduta että ukko tekee sen kanssa, vaan huono omatunto on kuitenkin, että äiti ei jaksa ja miltä se mahtaa lapsesta tuntua...
piti vielä sinulta kysyä että onko sulla se sf.mitta tasaantunut vai pysynyt korkeana koko raskauden? Neuvola vaan sanoi että yleensä alussa pomppaa ja sit tosiaan palaa käyrille... no vaavilla kaikki hyvin oli sit sf-mitta mitä hyvänsä:)

Mie en tiedä miten jaksaa huomisen koulupäivän :( perjantai teki jo tiukkaa, meinasin nukkua tunnilla ja olo heikkeni loppupäivästä... on vielä pitkä päivä edessä....
 
sannikki mulla myös huono omatunto kun en jaksa poikien kanssa paljon touhuta, mut niitä kun on 2 niin viihtyvät keskenäänkin hyvin eikä niin paljon mua kaipaa kun jos olis vaan yks. sillon ku kakkonen synty ni ne omantunnon tuskat oli kauheet, olin tosi väsyny koko ajan ja kiukkunen ku vauva valvotti enkä jaksanu antaa niin paljon huomiota vanhemmalle ku olis pitäny :( teillä on nyt parempi tilanne ku tyttö vanhempi ja varmaan haluaa auttaa vauvanhoidossa ni tulee automaattisesti mukaan juttuihin :)
sf-mitta oli ekassa raskaudessa yläkäyrällä vkolla 25 muuten meni reippaasti yläkäyrän yläpuolella. kakkonen meni ajoittain yläkäyrällä ja ajoittain sen yläpuolella. ei noihin koskaan pahemmin huomiota kiinnitetty, kai mun iso koko antaa sit luvan kasvattaa iso maha :D uskoisin että sulla tasaantuu se kasvu jossain vaiheessa :)
 

Yhteistyössä