!! **** kesäkuun kullanmurut 2011 - tammikuussa <3**** !!

ikägalluppi yks ilta just mietin että paljon mä olenkaan niin tulin siihen päätökseen että 28v ?? :)

ja sitten omaa napaa: tänäään oli rakenneultra ja kaikki on niin kun pitää vaaveli vahvitui tytöksi niin kun olin kaavaillu ;) meillä oli esikko mukana joka katto ekat 5min nätisti mut sit oli jo tylsää ja alko haukottelee esikko siis 6v.. eli nyt aleihin ostamaan pinkkiä.. Neuvola oli heti ultran jälkeen missä kaikki myös suht kunnos hb oli 116 ja määräs rautalääkkeet.. painoa on tullu näiden 20viikon aikana niin 10kg lisää.. ei kai täs voi oikeen muuta kun alkaa oikeen kun tarkkailee enemmän syömistä.. viikolla 36 tehdään vielä ultra ja sit mietitään että josko käynnistettäis synnytys että ei tulis niin pahoja repeämiä..

 
Viimeksi muokattu:
Jee, neuvolakäynnillä kaikki oli kunnossa :). Vauvan syke tuntui ja liikkeitäkin :). Nyt on taas vähän helpompi olla. Painoa ei ole neuvolan vaa'an mukaan tullut yhtään lisää raskauden aikana. Toivotaan, että jatkuu samaa rataa.

Galluppiin vastaan 27 v :)

Ja heti perään toinen kysely: Milloin aiotte kertoa työnantajallenne raskaudesta?

Itse haluaisin odottaa toiseen rakenneultraan, mutta kyllähän tää maha jo näkyy, vaikka löysiä vaatteita yritän pitää. Suurin osa työkavereista ja pomokin on miehiä, joten ei niillä välttämättä heti kyllä raksuta, mistä paisuminen johtuu ;)
 
Onnea hienoista rakenneultra-kuulumisista, ja Minskulle onnittelut tulevasta tyttärestä! :) Mua tekis vähän mieli kysyä tulevassa ultrassa, mutta sovittiin miehen kanssa pitää yllärinä. Poikaolo edelleen selkeästi!

ikägalluppiin, Vielä 25, mutta vauvan syntyessä 26. Ja eka beebi.

Minsku82 Onko sulla esikoinen ollut kovin suuri vai miksi käynnistetään aikaisemmin? Vai menikö multa joku juttu ohi? :)

Sunburned Voi ei miten kamala säikytys! Onneksi kaikki näytti olevan hyvin!!! Pikasta paranemista, toivotaan ettei tuu takas!!!

Mulla on ollut vatsan kanssa paljon ongelmia, tuntuu ruuansulatuksessa olevan häikkää joka ilta, ihan sama mitä syön, niin vatsa on joko sekaisin tai sitten turpoo, pierettää, möyrii, sattuu.. Outoa. Enhän mä ikinä tunne mitään liikkeitä kun toi suolisto pauhaa täyttä vauhtia :D

Pyyterille Positiivisia ajatuksia ja tsemppiä!! :hug:

:wave:

Lily & 16+6 (Huomenna poksuu, jee!)
 
Pyyter Ymmärrän täysin, samoja ajatuksia täälläkin ollut välillä :hug: Muista kuitenkin että sinä yksin olet paras äiti lapsillesi, ja on oikeus olla väsy ja alamaissa välillä!!!

Kurkkunaamio yhdyn täysin :D saan olla todella kiitollinen, meidän perhe kaikkine jäsenineen on miehelle älyttömän tärkeä, jopa aavistuksen typeränpuoleinen rakkikin :LOL: Olen saanut sen sielunkumppanin johon voin luottaa ja tukeutua, ja rakastamme toistemme ihania ja jopa ei niin ihania piirteitä:) kumpikaan ei ole täydellinen ja hyvä niin.

sunburned jaksuja sinulle, toivotaan että kaik menee hyvin!!!!

galluppiin: 28, 29 huhtikuussa. Olin päättänyt että pidän huimat ryyppäjäiset ja juhlat ja sit lopetan vanhenemisen, noh suunnitelmat muuttui :D Totesin miehelle että syytä tullä lahjaa sit urakalla ja kah´via sänkyyn koska nyt on pakko täyttää 30v... Sain vastauksen että hän vie minut sitten etelän matkalle kun E.T. on riittävän iso olemaan viikon hoidossa siskonsa kera esim mummilla:) sovittiin sit että 2013 syksy on se hetki:)

Mun masu on ihan ihmeen muotoinen, vaavi vaihtoi vissiin paikkaa kun yöllä alkoi polttava raastava vihlova kipu palleassa kuin nurkan takaa, en saanu kunnolla puhuttua kun sattui, nyt maha on kiilamainen ja todella eteenpäin työntynyt!!! siis sivuprofiili on tälläinen: > ..... ja kauhean ylhäällä tuntuu iskut, navan takana heti...
 
Voi vihoviimeinen vaiva :kieh:
Ihmettelin kun niin kivistää tuolla alhaalla yks kohta, hankala istua ja pakottaa muutenkin.... Pieni tutkiminen peilin kera paljasti huiman kokoisen verisuonen, eli ilmeisesti on sitten suonikohju :headwall: .....
Anna mun kaikki kestää....
 
iltoja! tässä kökitään vaikka unta pitäis vetää palloon kun viime yö oli mitä oli :kieh:

galluppiin ikää löytyy 35 niinku nikistä voi päätellä :whistle: toukokuun lopussa täytän 36 et just kerkeen täyttää ennen vaukin syntymää :) senioreja taidan täällä olla, vanhempia ei taida muita olla ku kurkkunaamio...

tintsu teillä se kaukaasialainen? joo ei todellakaan mikään helppo rotu, kaikkea muuta. toivotaan että lapsen kuume laskee, paranemisia!

sunburned toivottavasti ei kivut uusi, säikäyttää aina tollaset ja varsinki jos ei kivun aiheuttajaa löydetä.

pyyter ihan normiajatuksia tässä tilassa :hug:

minsku aika huikeen kokonen on esikko ollu, menikö paljoki yli ku noin iso oli vai mikäköhän oli syynä? vai selviskö?

lily-jane mulla kanssa mahan kanssa ongelmia, kipuja ja turvotusta. ylämaha on aivan järkky pallo ja kova ku kivi :|

sannikki mä en ees uskalla peilillä kurkkia, mulla turpoo toosa aina raskausaikana sen näköseks et hyi vit :$ noi kohjut kaiketi katoo synnytyksen jälkeen mut tuskin paljo lohduttaa tässä tilanteessa. mulla ei oo ikin ollu ni en tiiä miten kivuliasta on.

jaa kai se on pistettävä pää tyynyyn et jaksaa huomisen vielä, sit sais onneks taas huilata. öitä!

jessi ja pikkuj 17+6 (huomenna poksuu)
 
Ikägalluppi Jessi75 Minä olen sinun ja Kurkkunaamion välistä jos oikein olen katsonut :). Olen 36 ja ehdin täyttämään 37 ennen lapsen syntymää.

Tervetuloa kaikille uusille jos en ole vielä toivotellut =)!!

Koirarodusta Meillä täällä majailee Irlanninsusikoira, saa kanssa jonkin verran lenkittää :D.

Pyytteri jokainen väsyy välillä ja tuntuu kuin ei jaksaisi tarpeeksi :hug:.

sunburned Toivottavasti ei uusi ja kaikki hyvin!! Tuollainen varmaan säikäyttää.

Sannikki Ei kyllä kuulosta kauheen hääviltä... Mahtaa olla kipee...

Jos hiukna korjaan tekstiäni... :ashamed: Huomista ootellessa.. eli n. 10min päästä voin sanoa että puolenvälin viikkoa aletaan mennä, täällä nyt 18+6 :D. Ei vissiin pitäis niin kauheesti kirjotella öisin :LOL:.

Täytyis varmaan koittaa mennä nukkumaan...

Calumet + :heart:
 
Viimeksi muokattu:
hip hei

Hui täällä osa jo poksuu viikkoja 20 eli puoliväli jo! miten se aika niin rientääki, vaikka välistä tuntuu ettäei liiku sit ollenkaan.. :D

Ikägallub 24 vuotias olen heinäkuussa täytän 25. mut vasta 18.päivä eli vasta vauvan tulon jälkeen.. :D

Itse olen jo työnantajalle kertonut, melkeinpäpakko että ehtivät sijaisen saada ku kesälomatki samoihin aikoihin.:)

Töihin kais se on tänään mentävä sitten oliski taas vapaata. :) Ai niin tuntuu muuten että masu kasvaa ihan silmissä mut taitaapi olla vaan toiveajattelua :D

Sispi ja pömpiäinen 16+1
 
POKSISTA VAAN :D 19+0 pyörähti

Pitäis alkaa soittelemaan kohta terveyskeskukseen, jos pääsis näyttämään ton alapään ja jos vaik sais apua kipuun... voipi olla ettei siihen apuja ole, ei ainakaan netistä löytyn mitään... Saa samalla katsoa kohdunsuun, että pääsee taas uimaan jos paikat on kiinni:D

Meillä tuntui ukon käteen ensimmäinen potku!!! Oli pakko ollu visusti hiljaa milloin liikkui kun isäntä tunnusteli ja kyllä sellanen riemu syntyi kun tunsi, osui kyllä niin napakka isku just käden alle:D Monet liikkeet on niin hentoja ettei tunnu mut oli ukko onnellinen kun edes se yksi tuntui. Siinä menikin loppuilta kytätessä :LOL:

Meidän vaavi on kyllä sellainen iltakukkuja :D monta tuntia oli kauhea möykkä ja meteli mahassa :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei kanssaodottajat, olisi pari kysymystä..

Eli tämän päivän uutisoinnin perusteella, aikaisemmin niin järkähtämättömän varma oloni siitä, etten ole ottamassa yhdistettyä kausi/sikainfluenssarokotetta, horjuu. Esikoinen aloitti juuri päiväkodissa ja minä menen töihin muutamaksi kuukaudeksi ennen äitiysloman alkua. Riski tartunnalle siis kasvaa, kun ei enimmäkseen kotona tai kotipihalla oleskella. Kuinka moni teistä muista on toistaiseksi jättänyt rokotteen ottamatta, vaikka sitä kovasti odottaville äideille suositellaan? Ja aiotteko pysyä päätöksessänne? Mua on alkanut tämä asia nyt kovasti ahdistaa, kun ei tiedä mikä oikeasti olisi parasta maha-asukasta ajatellen.

Toinen asia mikä kiinnostaa on se, että mitä pillereitä napsitte purkista? Itse otan D-vitamiinia ja maitohappobakteeria ja aina kun muistan iho-omegaa. Meidän perheessä atooppiset ihottumat hieman vaivaa ja sen takia yritän niitä torjua parhaan kykyni mukaan. Nuo maitohappobakteerit ja iho-omegat raskausaikana nautittuna pitäisi tutkimusten mukaan auttaa siihen, ettei syntyvällä lapsella olisi allergioita ja iho-oireita niin paljon.

Luomumilkki ja Tiitiäinen
 
Iästä: mie taidan olla sit sieltä junnupäästä, vielä oon 20 mutta maaliskuussa enne vaavia pärähtää 21 täyteen.

Miulle tehtiin eka sokerirasitus jo ihan alkuviikoilla, olisko ollu viikolla 10 tai 11... Ajattelin vielä, että homma on sillä selvä kun oli kaikki arvotki kunnossa, mutta ei. Kuulemma pääsen vielä uudestaan puolenvälin jälkeen testailtailtavaksi.

Pokspokspoks, tänään 18+0! Hui kun aika rientää, kohtahan se kesä jo onki :D
 
MIe otin koulun kautta viime vuonna sen sikapiikin, enkä meinannut nyt käydä. Tuli niin hyvät sivuoireet siitä piikistä: käsi kipeänä monta viikkoa ja kuumeilin kolme-neljä päivää tosi rajusti. Ei tänne siis sitä!

Ihan poretablettina oon ottanu sellasta vitamiinipommia missä ei oo A-vitamiinia, ja B12-vitamiinia on tullut napsittua, siitä oli verikokeiden mukaan puutetta. Selvisipä sitten verikokeen jälkeen, että miun iskällä on niin paha B12-vitamiinin puutos että käy terveyskeskuksella pistättämässä 3 kk välein..
 
Ikägalluppiin : 28v tuli täyteen joulun alla.

vitamiineista
: syön multivitan raskaus+imetys pillerin päivässä, siihen lisäks kalkkitabletin (oon huono maidonjuoja), ja omega-3 syön kanssa koska kalaa laitetaan aika harvoin.

sikapiikistä: viime vuonna sen sain, nyt en tiedä oonko ottamassa vaiko en. Enpä oo edes asiaan miettiny, eikä neuvolassakaan oo puheksi tullut.

Eipä tänne sit sen kummempia kuulu, on jotenki veltto ja väsyny olo. Pikkuneiti on pari yötä osittain valvottanut, nousee leikkimään yöunille nukahtamisen jälkeen, ja uudestaan saadaan nukkumaan ehkä 23-24 kieppeillä, ja sillonki viereen. JOssain vaiheessa yöllä sit kiikutan omaan sänkyynsä samalla kun käyn vessassa ja leikin kissoille ovimiestä :D huomaa ettei oo kovia pakkasia ollut, kun rontit tahtoo keskellä yötä taas ulkoilemaan. Kovimmilla pakkasilla nukkuivat nätisti sisällä aamuun asti. Mutta joo, pitää toivoa että unihommat paranis taas niin sais itse levättyä kans. Vauva alottaa hirmu potkutukset yöllä kun vessareissun jälkeen yritän uudestaan nukahtaa.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!

Harhis ja Hippiäinen 18+4
 
iinu78 Sain synnytyksen paperit tänään ja se inho kätilö oli nimen omaan Helena Abrelius!!!! ei ikinä osallistu minun hoitoon siitä pidetään huoli :LOL:

KOKS:ssa synnyttävät en halua peloitella mutta kauhea akka tämä kyseinen kätilö on :'(
 
Heipsan! :)

Sikapiikki En aio ottaa, en uskalla. Kaikki propaganda on iskostunut muhun :D No ei, mut niinkuin taisin mainita niin otin jo raskauden alussa a-hep rokotteen, joten en uskalla kuormittaa lisää rokotteilla. Heti jos iskee kuume niin lähden testattavaks terkkariin, mut onneks ollaan säilytty terveenä.

Vitskut Raskausvitamiineja vedän, alussa tosi orjallisesti, nyt saattaa unohtua pari kertaa viikossa. Omega-3:sta myös. Muuten en mitään, yritän syödä monipuolisesti. Harhiksen tapaan oon huoono vetää maitotuotteita, mut nyt oon ottanut tavaks syödä vähintään yhden jogurtin päivässä ja jotain juustoa siihen päälle, tai laittaa maitoa murojen kanssa. Maito uppoaa puurossa tai murossa, mutta ei sellasenaan, oikein yököttää juoda maitoa. Ihmeellistä kun lopetin maidon juomisen ruuan kanssa vasta 18-vuotiaana :D Et miten tällanen äkkikääntyminen..

Vitsi mä oon kateellinen teille jotka tuntee potkuja ja kaikkea!! Mäkin haluan!! Vielä pitää odotella kyllä..

Jessi75 Siis nää ilmavaivat on ihan kamalia, ja päivittäisiä! Ihan sama syökö salaattia vai kypsennettyä kamaa, hiilareita tai ei.. Ärrgh! Maha turpoaa ruuan jälkeen hirveeks palloks, ja voi olla vielä aamulla kipeä.

Harhis Tosta verenpaineesta vielä, että hyvähän se on että se on alhainen, vaikka välillä huippaakin :)

sannikki Hui, milloinkohan noita alkaa sitten yleensä ilmestyä.. Voiko niitä hoitaa jotenkin raskausaikana?

Vihlooko kellään häpyluun kohdalta? Mulla on nyt viikon ajan vihlonut vähän väliä, sellasta kipua että tulee ja menee. Gyne meinas että olisi kohdun kasvukipuja, liitoskipuja tms. Ei oo mitenkään sietämätöntä kipua, mutta ensiodottajana kaikki vähän pelottaa. Oon kyl vetänyt koko tän viikon siellä sun täällä, salilla, joogassa, tapaamassa fredejä jne. Tänään ajattelin ottaa iisisti jos kroppa vaikka kertois et hidasta vähän.

Ihanaa, ollaan miehen kanssa tänään illalla kotona ja se pyys että kokkaan lasagnea. Mulla on joku ihmeen himo tehdä omenapiirakka (en yleensä oo mikään kauhea makean ystävä, en tiedä miksi oon haaveillut omenapiirakasta ja vaniljajädestä..) joten ehkä hillun kotona tänään, leivon ja kuuntelen musaa. Mitäs suunnitelmia teillä on?

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

:wave:

Lily & 17+0 POKSISTA
 
Vitamiineista Multivitan raskaus vitamiineja otan joka päivä ja d-vitamiinia. Joskus kun muistan niin omega-3 mutta se aiheuttaa inhottavaa närästystä/röyhtäilyä, yök.

Sikapiikistä Me otettii koko perhe sillon 2009 syksyllä ja nyt syksyllä otin tytön kanssa kausi-influenssa rokotteen. Toivotaan siis että vältytään taudilta vaikka isännältä tuo kausi-influenssa puuttuukin nyt.

Sokerirasitus Täällä se tehdään vasta joskus 24 viikon jälkeen kai.

Edelleen stressaan tuota mahaa ku sillon yskiessä joku ilmeisesti revähti. Tietty voi olla edellisen sektion aikasia kiinnikkeitäkin mutta tiedä sit. Iltasella tuppaa tuntuun se kohta aralta. No kysyn maanantaina neuvolassa. Nyt on alkanut pelottamaan vesien meno. Mulla on koko ajan valkovuoto ollu toosi paksua ja heti ku tulee vähän vetisempää niin pelko ettei vaan ole vettä. Mitähän ne testipuikot maksaa jolla saa testattua onko vettä? Tietääkö joku?

Ikägalluppiin 28 vuotta on mittarissa.

Liikkeet: Tämä masuasukki on kanssa iltavirkku :) . Edellisiltana tunsin liikkeet jo käteen ja ihana tunne. Aika kovaa jo jytää.

Ens maanantain neuvolaa odotellessa ja sit odotellaan 1.2 ultraa.

Nepsus ja pieni (työnimi sit ultran jälkeen ehkä) 17+6 tai 19+2
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty aamusta heti ja kaikki oli kunnossa ja kivasti :) Verenpaine 130/70, pissa puhdas, hemoglobiini 129, paino ei noussu lähtöpainosta vielä ollenkaan onneksi, pikkuisen sydän sykki lujaa ja reppana kokoajan halusi anturin alta karkuun, kun eihän vauvasta tunnu yhtään kivalle tuo sydänäänteen kuuntelu taikka ultraus.

Oli niin kiva neuvolakäynti ja jäi tosi hyvä mieli koko aamusta, oon ihan hihkunu täällä iloisena koko aamupäivän :) Ihana aloittaa viikonloppukin näin hyvin mielin! (Vaikka oonki kyllä normaalistikin peruspositiivinen ihminen, mut nyt jotenki oikeen superkivaolo :) )

Luomumilkki kyseli vitamiineista, mulla ainoa mitä syön on Minisun D-vitamiini.

Mukavaa viikonloppua kaikille :flower:

Tetasha 18+1
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Täällä poksuu myös huomenna rv 20 :) Ja arvatkaa vain mä ostin JO vaunut vaikka piti keväälle jättää :D Tuli eteen hyvä tarjous vähän käytetyistä ja olin kiinnostunut noista emmaljungan city crosseista sillä city kopalla, niin ei voinut enää vastustaa:p ton Kopan hankin oman maun mukaan erikseen vielä.

Vitamiineistä Mä näin uutisissa puhuttiin siitä D-vitamiinista, niin aloin miettiä pitäsköhän sitä sitten ottaa nyt ennemmän? mä syön vaan niitä multitabs raskaus tabuja ja viime neuvola käynnillä th sanoi ne riittäää. Ens viikolla neuvola itsellä ja 6 vuotiaalla niin kysellään sitten lisää.

Sikapiikistä En ota ja th sanoikin viimeksi että "muista sitten olen kysynyt" mutta siis en ota eikä lapsillekkaan laiteta mukaan lukien mieskin.

Mä olen tuntenut nyt liikkeitä päivittäin. Enemmän illalla, joten tulee ihan pojan raskausaika mieleen. Oli nimittäin paljo rauhallisempi liikkumaan mitä tytöt rummutti joskus ihan kunnolla. Jee maanantaina pitäs munkin saada niitä vauvan uusia kuvia sieltä ultrasta. En ole muistanut sanoa uusille myös tervetuloa munkin puolesta:wave: Tais vauva saada sokeria kun tämä äiti veti karkkipäivän karkit naamaan:ashamed: mulle on tullut iltasin enemmän näläntunnetta, mutta aijon vahtia tätä syömistä mitä nyt perjantaisin vain meillä tuo karkkipäivä.

amma rv 19+6
 
Tervetuloa uusille!!

Nyt onkin taas aikaa kun kävin viimeks kirjoittelemassa ja nyt piti tulla katsomaan mitä porukalle kuuluu (ihan kaikkia en vielä lukenut :) ).

Ikägalluppiin: Huhtikuussa täytän 25.

Sikainfluenssa rokotteen sain viime vuonna.

Omaa napaa sen verran että vointi alkaa viimein olla hyvä :) Ei kovin paljoa pahoinvointia eikä huimausta :) ja ihmeen pirtee olo ollut. Ainoa että hormonit heittelee ihan urakalla ja hermot menee herkästi ja otan itteeni asioista joista en normisti oo moksiskaan ja se vähän ärsyttää ja hämmentää oloa.
Ja täällä asuu masussa vilkas kaveri, kolmisen päivää sitten näkyi ensimmäisen kerran liikkeet päälle päin, koko maha heilahteli kun löhösin tuossa sohvalla. Ja mieskin tuntee jo liikkeet masun päältä hyvin:heart:
Maanantaina ois sitten luvassa rakenne ultra :heart: ja malttamattomana jo odotan sitä, onneksi se on jo aamulla 8.45 :) Näkee si että kumpi siellä on, itselläni on kyllä ollut hyvin vahvasti tyttö olo, mutta sen näkee sitten :)

Laitetaanko kaikki masukuvia???



Halinappi ja masuasukki 19+5 (parin päivän päästä jo tasan puoliväli!!!!:heart::heart:)
 
vitamiinit: en syö mitään. en syöny esikoisenkaan aikana ja hyvin terve lapsi tuli.
Mä en koe jotenkin tarpeelliseksi, koska ulkoilen ja syön monipuolisesti.

sikapiikkiviime vuonna rokotutin itseni ja tuon likan. meille ei tullu sivuoireita mutta ei me nyt mitään piikkiä oteta: ei täällä edes vissiin oo tarjolla tai jotain ku ei kukaan oo enää puhunu! ei mulle oo neuvolaskaan mistään rokotuksista puhuttu kertaakana.

maitotuotteet no maitoa juon huonosti, mutta ei kuulemma neuvolan mukaan oo hälyyttävää tarvetta kalkkitapleteille koska syön jugurtin päivässä. + paaaljon juustoa. (joo oon juusto friikki!)

Kävin juuri pistämässä harjoittelupaperit kuntoon ja maanantaina alootan kouluntyöharjoitteluun kotipitsaan: jaa-a paljonhan meikä vetää kiloja tän kuukauden aikana (4vkoa) kun työnantaja tarjoaa ruuat (= pitsan.) :D NAMNAMNAM :p mua tekee 24/7 mieli pitsaa, mutta ei ehkä tuon harjottelun jälkeen? toivottavasti :DD

MMILIA JA MASA 18+1
 
Viimeksi muokattu:
Mie otin tuon Kausi influenssa rokotteen viime neuvola käynnillä siinähän on se sika influenssa rokote samassa. Vähäsen oli käsi kipeänä sen jälkeen mut ei muita oireita

Vitamiineista: Mie syön tuollasia raskausvitamiineja tai ainaki pyrin muistamaan ottamaan joka päivä. siinä on myös d-vitamiini samassa.

Mie olen jo kahtena päivänä yrittänyt soittaa ja kysellä niitä sokerirasitus arvoja mut ei vastata niin ei sit taitaa mennä sit maanantaille. :)

16+1 mennään edelleen. :)
 
Tetasha: mulle taas sanoi just th että raskausmultitabsissa on niin vähän sitä rautaa, että riittää ehkä ylläpitämään sen hb tason mikä on ollut mutta ei ainakaan sitä nosta jos muuten lähtee laskuun. Mulla on joka raskaudessa laskenut just 15 viikon jälkeen loppua kohti, eikä auta edes multivitan lisäks syöty rauta:kieh:. Pojasta laski pahimmillaan 89, tytöstä 101, ja nyt oli tosiaan 110. Ajattelin kokeilla tällä kertaa nestemäistä rautaa, noista pillereistä ainaki menee maha kuralle. Mutta joo, mä luulen että hyvin vähän löytyy odottajia ketkä ei ton raudan takia tota multitabsii pysty syömään. Hb:n pitää kuitenkin synnytyksen tienoilla olla hyvä, ettei sit romahda sen jälkeen täysin. Se, mitä ei suositella on rautalisä ekan kolmanneksen aikana, koska sillon hb ei yleensä vielä laske.

mmilia: ainaki deetä suositellaan vitamiineista, sitä ei ruuasta tarpeeksi saa :)

joku ilmavaivoista valitteli, sama vaiva täällä :ashamed: iltaa kohdan varsinki ovat riesana!
 
POKS POKS rv 19 lähtee nyt :)

Kävin eilen neuvolalääkärissä ku huoletti ne supparit, kivuttomat kylläkin. Se oli heti sitä mieltä et ei vaaraa, tutki tarkkaan, oli kohdunsuu pysyny kiinni ja kovana..tai jotain semmosta :D Eli hyvä niin. Sanoi et saan jatkaa samaan malliin töitä. Sit se ultras vaavelin, kyseli et tuntuuko liikkeet ku se sillonkin siellä mahassa liikku. Ja sydän löi hyvin..Istukasta sanoi et on takaseinä istukka että oiken hyvä.Painoarvionkin sanoi 250g ;) Ajatelkaa, puoli voi pakettia. Maha ei edelleenkään oo kovin iso mut ku kuuli hyvät uutiset niin se ei huoleta :D Mittasin mä mahan ympäryksen töissä niin oli se jotain 93-95cm. Vähän navan alta otin mitan.

Sitten Tervetulleeks toivotan kaikki uudet palstailijat :flower:

Mä en taida ottaa sitä sikapiikki/influenssa rokotetta, otin viime vuonna sikapiikin ja terkka sit oli vähä sitä mieltä et se suojais vielä jonkin verran nyt. Tarjotteli se kyllä tän vuodenkin piikkiä, mut mä en uskalla ottaa. Kun on kuitenkin vaikka mitä vaikutuksia ollu...

Mä oon syönyt niitä Multitabsin raskausvitskuja, ja nyt ollu jo pari viikkoa ilman, tänään ois tarkotus tehä apteekkiin shoppailu keikka illalla, vitamiinit, närästyslääkettä ja panadolia tukkupaketti taas...Ei oo terkka sanonu siiä mitään ettei sais sen raudan takia syyä. Multivitassa taas ei taida sitä rautaa olla..

Niin ikägalluppi..nimierkkikin kertoo et 24wee nyt, huhtikuussa 25 :)

Koirarotukyselyynkin voin vastata et tuo Onni on saksanpaimenkoira/pk collie sekotus. Aivan mahtavan näkönen ukkeli vaikka ite sanonkin. Ei mikään perinteinen seropi. Vähä ku siro pk sakemanni. Luonne sit onkin taas ei asia :LOL:

Tää vapaapäivä on menny ihan hänekseen, ihan tympäsee!! Arkena ku jää univelkaa niin sit otan vapailla pois ja kostona siitä seuraa järkyttävä migreeni'! Johon olen tänäkin aamuna herännyt :( En oo tähä nmennessä saanu tehtyä mitään muuta ku oksennettua, käytettyä koiraa pissillä äkkiä ja nukuttua. Pitäs kohta lähtee vähä ulkoilee ku alakaa helpottaa 2G panadolia takana. Illalle jäi sit huomisen ruuan laitot sun muut.. Mä en jaksa, nyt on joka vapaapäivä koskenu päähän ja kaikki hommat jää rästiin ja sit työpäiviän ei jaksa vaan :/ Hirvee oravanpyörä. Sitku työpäivinä pitäs levätäkin niin mää paahan tuolla hullunlailla. On niin kovat sosiaaliset paineet et pitää nähä kavereita ja touhuta kaikkee.. Mut ehkä pitäs vaan osata sanoa et ei nyt jaksa työviikolla, tavataan ku on vapaata. Tai tule meille niin siitten, etten jaksa nyt itse lähteä mihinkään! Lupaan itselleni koittaa tuota nyt kyllä kevään aikaan.

Ja Viljamii parempi tekonimi oiskin se Reino/Reiska minkä ne töissä keksi. :) Jotenkin sopivampi. Illalla luettiin kalenterista nimiä ukkelin kaa, kirjottelinkin pari nimi vaihtoehtoo jo ylös. Tytölle keksittiin mut pojalle ei oikein.. Viikon päästä on siis rakenneultrakin jo, ja ehkä kysytään sukupuoli.. Mulla on tyttöolo jostain syystä. :D

Vauva on reippaammin potkinu ehket aamulla ja päivällä ku illalla. Tänäänkin jumputti vaikka kuinka ku rupesin migreeninparannus unille. Raasu joutu olee ilman ruokaa ku mä vaan oksensin. :( Jospa illallla saisi makuunin karkkia ja makkarakeittoo :p

Nyt mää lähren ulkoilee.. vkonloppu kuluukin töitä' tehden. Huomenna pitkä ilta 14-22 ja sunnuntaina 10-18. No enää 6 vuoroa ja LOMA! 9päivää saa vaan olla. Ja koittaa nähdä kavereita ja tehdä kotitöitä :LOL:

Tinsku ja Reino 19+0 :heart:
 

Yhteistyössä