**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Onpas tullu tekstiä sit eilis aamun, kun en koneella oo ollut :D. Oltiin mummilassa yötä ja siellä ei ole tietokonetta, joten äsken kotiin tultua luin kaikki viestit läpi :D.

Onnea hyvistä ultrauutisista Rixutin ja muut ketkä olivat käyneet eilen tai tänään ultrassa :flower:.

Jessi75 :hug:. Koitahan jaksaa ton pahanolon kourissa! Ei se varmaan loputtomiin kestä ja kohta alkaa jo helpottaa, ku viikot menee etiäpäin :flower:. Mie en ite tiiä mitä se on, ku en oo oksentanu ku yhesti, mut etoo melkein koko ajan, joten tiiän et se ei oo mukavaa :|. Lohduttaudutaan sillä, et kaikki on hyvin, ku on huono olo =). Siulle muuten voipi olla tyttö tulossa, ku voit koko ajan pahoin ;). Mie ite veikkaan tästä tyttöä :heart:, saas nähä miten käy. Ekassa oli tämmönen olotila ni sen takia on tyttöolo :D.

Repäisykivuista täälläkin niitä aika ajoin on, lähinnä kun nousee nopeesti sohvalta istumaan ja yskiessä. Tiiän sen olevan normaalia, joten en oo huolissani.

Pyyter ja masuasukki 7+2
 
Anni, ei se enää sieltä mihinkään liiku tai muutu tuulimunaksi jos on todettu alkion löytyneen sieltä. Ainut on, että kehitys voi pysähtyä, mutta ei kannata murehtia sitä etukäteen. Koitetaan ottaa rennosti :hug:

kiitos onnitteluista :)
 
kiitos kaille tsempeistä, ootte ihania :hug:

mary-jane toi primperan on vasta äärimmäisessä hädässä, ts mieluummin pitäs kärsiä. en itekkää mielellää lääkkeitä ottas ja yritän olla ilman mut jos tollaseks menee ku eilen ni sit on pakko ottaa ku muutenhan täs näivettyy pois :| toivotaan tosiaan et loppuu ku seinää 12 vkon jälkee.

anje mulla kans hammaspesu tuottaa tuskaa ja listerine oli pakko jättää pois ku jälkimaku niin oksettava :x purkkaa en myöskään voi syödä, ekassa raskaudessa oli sama.

anni ei se vauva sieltä enää paikkaa vaihda jos on kohdussa ollu ja syke löytyny :)

pyyter mulla oli ekasta tota etomista ja sen kesti mut tää on jotain uber hirveetä :snotty: toivotaan et kohta loppuu.

mä oon ruvennu kans itkeskelee kaikelle ja eilen erehdyin lueskelemaan tonne helmikuisiin missä yksi pieni vauva on jo syntynyt alle kilon painoisena, niitten tarinaa sitte itkeskelin :'( sain nyt 2 vkoo lisää saikkua, työnantaja repii perseen mut repiköö, en jaksa ressata sillä asialla. mun äiti vaa nyt rupes mäkisemään saikusta, sen mielestä sairaanaki pitäs mennä töihin ja raskaushan ei oo ees sairaus. pitäs vaa oksennella välillä. joopa joo :mad: huomaa ettei se tiedä pahoinvoinneista yhtään mitään.
 
Sadepäivää

Sain tänään itteni lääkäriin kun kaveri "painosti" et pitää mennä oman ja vauvan takia :) Kiitos siis!! =) Rytmihäiriöistä puheltiin ja työpaikan stressi ilmapiiristä ja öklö olosta! Laittoi kiireellisen lähetteen verikokeisiin ettei oo suolat sun muut menny sekasin ja EKG otettiin ku se jo stetoskoopilla kuunnellessa kuli lisälyönnin vaikka ei oo rytmärit ees päällä nyt.

Oli oikein ymmärtävinen lääkäri, meidän oma ei ois ollu. Kirjotti viikon sairaslomaa ja tuumas et lääkkeitä ei nyt mielellään oteta tähän mukaan et pitää ihan levätä!! :) Voi miten huojentunu olin. Töissä sit jouduin kertoo ku sairaslomalapussa oli myös raskauspahoinvointi 8+6.. Vastaava hoitaja onnitteli ja puhuttiin siitä siirrosta "kevyempiin" tehtäviin. Työkavereille en käyny sanoo mitään, siinäpä spekuloikoon, ei oo niin sydänystäviä että tarvis tietää. Ne kolme jotka tietää riittää. :kieh:

Repäisykipuja on täälläkin just ku jostain nousee tai selällään ollessa yskii/aivastaa. Vihlasee alamahaa ja nivusia ja en mä niistä huolestunu oo.

Oon tänään saanu pyöräillä ympäri kaupunkia kaatosateessa, meinas pistää veetuttaa!! :mad:

Mut kyllä se siitä. Se mikä ei tapa niin vahvistaa :D Ja ainiin, kävin kampaajalla, nyt on freesi tukka ja kulmat+ripset. Siellä oli hassua ku meinas yököttää ja kampaaja kyseli joko vauvakuumetta pukkaa.. ;) Sanoin et kyllähän sitä välillä ;)

mut nyt vähä askartelua ja koiraa viemään kaatosateeseen, jospa se ei viihtyis pitkää lenkkiä. Illalla "leivon" joulutorttuja, tekee sikana mieli :p

Hupaista päivänjatkoa ja jaksamista pahoinvoiville ja kaikille tuleville äippyleille!!
 
onpas taas tullut tekstiä :) ei oo nyt oikein ehtinyt koneelle.. ja tuntuu, että pää lyö tyhjää..

aattelin nyt kysellä muilta kun neuvolasta juuri soittivat kun kävin eilen labrassa ja vein myös pissanäytteen. Niin nyt virtsasta oli löytynyt bakteereja ja neuvolalääkäriltä saan huomenna antibioottikuurin. Mitään oireita ei oo ollu :O
Esikoisestakin oli ainakin 3 virtsatietulehdusta raskausaikana.
Mikä kumma noit tekee näin raskausaikana helpommin? Kun en muista että muuten ois ollu kun joskus ihan pienenä..

ninna & bébé 9+5
 
Heippa! Välil käyn tääl lukee teidän juttuja, mut en oo ehtiny sit kommentoida mitään...Nyt aattelin =)! Ku ei oo ketään miehen lisäks joka tietäis,paitsi meidän 2.v. tyttö :p niin on kiva jakaa tuntemuksia...

Eli vaivoi tällä hetkellä on kans muiden odottajien tavoin vihlaisut äkki liikkeissä, pierettää ja röyhtäyttää :ashamed:, välil vähän etova olo ja lievä väsymys eli aika helpolla oon päässy vielä :whistle:! Mut näin se meni esikoisestakin... Tissit ei oo enää ollu arat(mitä oon ihmetelly)!? Ja ku näin vähil vaivoil mennään niin aina hiipii mieleen pelko,et onko tää edes totta :confused:!

Mut niin kauan ku ei menkat tuu ja jotain oireita tunnen, niin saan uskoteltua et totta se on: meille tulee pikkuveli tai-sisko :D!!! Epäilen et tulis poika...ihan vaan siks ku miehen puolen suku on niin poika voittoista ;) ja meille on jo yksi "harvinainen tyttö suotu :heart:

Oon jo miettiny eri tapoja miten kerron sit raskaudesta :D, oon just tällänen etukäteen suunnittelija ja tykkään yllättää ihmisiä! No en oo keksiny viel mitään kovin nasevaa :p! kertokaa miten aiotte kertoa ilouutisen!?

Harmi ku joutuu vielä 2 viikkoa oottaa et pääsee ekaan neuvolaan :(! Mut onneks on kaikkea kivaa ohjelmaa tiedos ennen sitä et saa ajan kulumaan...Mulle kaikki on sanonu et toisen odotus menee niin nopeesti,mut ei se viel ainakaan siltä tunnu :O, oon niin malttamaton :D!!! Voimia kaikille odotukseen!
 
niin joo tohon "lyhyeen" sepustukseen unohdin laittaa et mullakin on kauhee himo SUOLAKURKKUIHIN ja kaikkeen happamaan(viili ja piimä) niin oli hauska huomata et muil aika samoja mielitekoja :D! Niin ja nyt mennään rv. 6+2..et sen verran erilailla suhtautuu toiseen ettei koko ajan tiedä missä viikoissa ja päivissä mennään :)! Saanko udella mistä päin olet CANWEN? Katoin et meillä synnytyssairaala sama :)!
 
Moi,

Äitienpäivälahjalle todella pahoittelut:hug: Ja uusille ultrassa käyneille:heart: Mulla oli tänään eka neuvolalääkäri jo, mun mielestä jännä kun en muista noin aikasin viimeksi käyneen neuvolalääkärillä. Kaikki oli hyvin ja eka lääkäri meinasi ettei sydäntä kuunnella, mutta kun sitä itse vielä siinä vaadin että kuunnellaan ja jos ei kuulu lupaan olla huolimatta liikaa. Mutta ihana juttu sieltä kuului syke! Arveli että oliskohan pidemmällä mitä luullaan kun syke kuuluu ja kohtu kasvanut, mutta ultrassa sitten selviää paremmin. Sain lähetteen fysioterapiaan. Niskat jos jumissa ja siitä olis apua myös migreenin vuoksi. Kilpparilääkitys nostettiin ja jäi sellanen kuva ettei hän siitä oikein mitään tiedä: / kunhan nyt nosti lääkettä ja 6 viikon päästä katsotaan millaset arvot. Ei tarvitse kuulema olla mitenkään huolissaan kun se on yleinen naisilla ja raskaana olevillakin. Pärjään kyllä hyvin jos ei oireita ole;) Sykkeiden kuulumisen vuoksi olin niin innoissaan että sain kauhean siivousvimman päälle tänään=)

amma rv 9+5
 
14h enää ekaan neuvolaan, jännittää.. ihan niin lujaa että masuun sattuu =(
Mä en oo varma haluanko et doplerilla kuunnellaan vielä sydänääniä, koska aina voi olla ettei kuulu ja sitten ressaan, ja voi olla että oon jäljessä ns. menkka viikkoja koska plussasin aika myöhään.. Mutta huomenna selviää :p Mies tulee mukaan :) se lupas vaatia ainakin ultraa jos en saa ääntäni kuuluviin =)
Ei oo pitkä aika enää, muutama hassu tunti. Salkkareiden jälkeen nukkumaan niin aamu on äkkiä.. JEIJ!!

anteeksi omanapaisuuteni :x

MMILIA 9+1
 
Otokka
Jessi75: Se olin minä, joka toissa maanantain oli saikulla oksennettuaan koko yön. Ei ollut kiva kokemus! Tällä viikolla pahoinvointi on huomattavasti helpottanut, itseasiassa niin paljon, että oksennus on tullut vain kerran ja voimakasta kakomista muutamaan otteeseen. Oksu-olo tulee selkeästi nyt silloin, kun olen vetänyt överit jostain rasvaisesta ruoasta, kuten syönyt koko pizzan tai annoksen kebabia... Tarvis vissiin hillitä annoskokoja, mutta kun on niin ihanaa taas syödä hyvällä ruokahalulla :D.

Väsyttää tosi paljon!! Tänään zumbassa mietin vaan koko ajan, että kohta kyllä pistän tohon lattialle pitkälleen ja otan torkut. Sheikkaukset ja pomput sattui zumbatunnin aikana, sellainen ikävä tunne alavatsalla. Pitää ruveta varomaan liiallisia hyppyjä tai tärinää.
 
Luen teksit myöhemmin mut pakko tulla heti kertoo: ultrassa kaikki hyvin!. Kaksikin lääkäriä katsoi ja varmisti, ei mitään poikkeavaa :heart: Sanoivat vielä et oikein hieno raskaus, koko vastas ikää ja sain viel 3d kuviaki mukaan. Voi kun sillä pienellä on pienen pienet kädet ja jalat jotka näky siinä 3 d kuvassa :D Olen NIIN helpottunut, eli siellä masussa asuu tosiaan tyytyväisenä pikkuinen!

Sanoivat et joko joku ultrausjuttu, tai esim jos jotai oli niin se on kahdessa päivässä kadonnu (esim jäänne toisesta tai verta yms), mutta tod näk ultraajalla vaan vilkas mielikuvitus :D Meki kyl huomattii et erinäkönen kuva tuli, mut kyl ne perusteellisesti tutki et luotan kyl!

Lumihiutale ja pt 7+4
 
Voi KHJ :hug:! Otan osaa suruunne :hug:. Oon todella pahoillani siun puolesta :'(. Itkettää :'(. Erityisen pahalta tuntuu, ku me kuumeiltiin kolmatta haluavien pinossa ja sie pääsit ekana tänne ja sit siulle kävi tälleen :|. Ei oo reilua! Koita jaksaa :flower:. Hirveesti voimia ja :hug:! Kuhan olette surreet ni onnea uuteen yritykseen sit joskus kohan oot valmis. Kyllä teillekin vielä se kolmas lapsi suodaan :heart:. Saa nähä miten esim miulle käy, laitto meinaan tää siun juttu vähän pelon persuuksiin :|. Jaksuja :hug:!
 
Äitienpäivälahja ja KHJ Olen pahoillani teidän puolesta, paljon lämpöisiä :hug: teille kummallekkin ja jaksamista tuleviin päiviin.
Jessi75 Toivotaan että olosi paranee pian, sinulle myös kovasti jaksamista.

Mulla nykyään ärtymysttä ihan kummallisista asioista, harmittaa kun sitten sitä kiukuttelee miehelle :ashamed:. Mies kyllä ymmärtää että johtuu tästä olotilasta, mutta silti ottaa päähän kun en kykene hillitsemään itseäni.
Kunhan nyt pian menis ohitse tämäkin olotila niin olis ihana nauttia odotuksesta.

Calumet + :heart:
 
Pahoittelut äitienpäivälahja ja KHJ:hug:

Onnittelut lumihiutaleelle ihanista ultrauutisista! Varmasti oli todella helpottavaa kuulla etta kaikki hyvin=)

En ole muutamaan päivään kirjoitellut kun tuntuu etten vieläkään pysty nauttimaan tästä raskaudesta vaan pelkään koko ajan km:ä. Oireita ei vain ole juuri minkäänlaisia. Taidan olla oireettomin odottaja ketjussa ja se kyllä huolestuttaa aika lailla. Ainut konkreettinen oire on väsymys ja lievä rintojen turpoaminen, josta en enää edes ole täysin varma.. Ultra on viikon kuluttua perjantaina. Silloin saa sitten tietää onko masussa kaikki hyvin vai ei.

Joku kyseli kotidoplerista mulla on semmonen (ylläri:whistle:). Esikon odotuksessa se helpotti km:n pelkoa huomattavasti. En käyttänyt sitä todellakaan joka päivä, mutta jos tuli sellainen olo ettei kaikki ole kunnossa, niin kyllä se jumputus helpotti kummasti. Sen jälkeen kun tunsin liikkeet käyttö väheni huomattavasti. Loppuraskaudesta en käyttänyt dopleria enää ollenkaa koska kultu oli aika liikkuvainen.

Mmilia ymmärrän hyvin jännityksesi. Esikosta kun käytiin varhaisultrassa väänsin jo itkua ennen koko ultraamisen alkamista ja kun menin siihen gynepöydälle makaamaan jalat tärisi ihan kauheasti. Lääkäri oli ihan ihmeissään että jännitänkö todella niin paljon. Toivottavasti nyt sujuisi paremmin, mutta tulos olisi sama=)
 
Tirpula:Kyllä se on aina se eka neuvola joka on kaikista jännittävin ;) Vaikka olis kuinka mones "eka neuvola". Tätsy oli ainakin ihan eri kuin Esikoisen aikana, sekä keskenmenneen aikana.. Eli jännittää millainen tämä nainen on.. :eek: Ja edelliseen raskauteen joka meni kesken niin tää stressi on vaan suurempi, mutta takaraivossa on tunne et kaikki on hyvin. toivottavasti. Pitää mennä suihkuun ja alkaa valmistautumaan, josko kaapista löytyy päälle pantavaa, olen niin turvonnut.

KHJ Olen niin pahoillani :,(

Lumihiutale Onneksi selvisitte vain säikähdyksellä :heart:

MMILIA 9+2
 
khj :hug:

otokka sä taidat olla vkon tai enempi mua edellä? toivottavasti mullaki alkas helpottaa, nyt on suht ok olo mut se ei kerro vielä mitään loppupäivästä :kieh: uskon et mulle käy samoin ku sulle et ku pystyy taas syömään ni överit tulee vedettyä :whistle: toivotaan et näin myös käy eikä tää piinaa pitempään tai mikä pahinta, loppuun asti :snotty:

calumet mä olin tokassa raskaudessa oikee hormonihirviö, miesparka :ashamed: meillä hajoili enempiki astioita mun toimesta :whistle: toivon kans et olot alkas helpottaa et pääsis nauttimaan kunnolla tästä viimosesta raskaudesta.

lumihiutale hienoa että kaikki kunnossa! =)

tirpula mitäs sulla on vkoja? voihan ollaet sun oireet ei oo vielä ees kunnolla alkanu. tai sit pääset vaan helpolla ja siitä kannattaa oikeesti nauttia, näitä yrjöoloja en toivo kelleen!

mmilia tsemppiä neuvolaan ja mahdolliseen ultraan! kaikki on varmaan kunnossa :) mulla on käyny tuuri neuvolan tätsyn kanssa ku joka raskaudessa on ollu sama vaikka ollaan pariin otteeseen muutettukki. meillä kyl niin pieni neukku et muutki tätsyt on tuttuja et sillee ei haittais vaikka olis joku toinenki mut mieluiten sitä menee samalle kuka tietää jo kaikki asiat edellisistä raskauksista yms.

hitto että kaikki haisee pahalle :x kotonaki hirvee haju eikä lähe ees tuulettamalla *oks* ja suussa maistuu kans karseelle koko ajan ja kaikesta jää paha maku :rolleyes: pelottaa vaan hampaitten puolesta et miten käy ku en pysty purkkaa syömään enkä listerinee käyttämään. olin just saanu hammaskivet pysymään pois, samoin ei oo ollu reikiä ni nyt sit tällänen vaihe tuli. pitäs kattoo niitä xylitol-tabuja jos niitä pystys syömään.

jessi ja pikkuj 8+5
 
Voi ei, KHJ, paljon voimia teille jaksaa surun yli :hug:

Lumihiutaleelle onnea helpottavista ultrakuulumisista!

Toivottavasti Jessin pahoinvointi jo loppuu! Ei varmana ole kivaa, kun ei pysty raskaudestakaan nauttimaan täysillä eikä mitään tekemään :hug:

Mulla on ollut joka raskaudessa sama neuvolantäti ja se onkin tosi mukava juttu, kun se muistaa mun edelliset raskaudet hyvin ja tuntuu luonnolliselta höpötellä sille kaikkia juttuja, kun on tullut niin tutuksi!

Toivottavasti mun laskettuaika nyt pysyy kesäkuulla ettei tarviis enää vaihtaa kuukausiketjua. Vaikka häntäpäässä roikkuminen onkin siinä mielessä ärsyttävää, kun todennäköisesti saa vauvansa viimeisenä :D

Mä niin haluaisin jo kuuluttaa raskaudesta kaikille, mutta mies aina jarruttelee kuten aikaisemmillakin kerroilla. Täytynee kunnioittaa toisen toivetta jälleen ja yrittää pitää mahaa piilossa ja suu supussa. Mun äiti tosin tietää, sille mies antoi kertoa :)
 
mites muuten, onko muita suht alkupään odottajia kellä ei mahaa oo vielä ollenkaan? kellä siis jo toinen tai useempi lapsi tulossa. mulla tokasta poksahti maha heti esiin turvotuksen muodossa mut nyt ei o mitn. voipi tietty johtua tästä kylmästä vuodenajasta ja sit tästä jatkuvasta oksentelusta ja syömättömyydestä. eilen onneks pystyin jo jotenkuten syömään, en paljoo mut kuitenki.
 
KHJ
Kiitos teile kaikille!

Ja tosiaan Äitienpäivälahjalle : :hug: samat on fiilikset,että pahalle tuntuu. Meillä pienokainen oli luovuttanut n. vk sitten. oli siis viikon nuorempi kuin nyt rviikot.

Tällä hetkellä en osaa ajatella uutta vauvelia yhtään.odotan vain maanantaita että antavat tyhjentävät lääkkeet jos ei nyt sitä ennen itse tule ulos.

Pyyter-2: kyllä sulla murunen kaikki on ihan hyvin,älä ressaa etukäteen. Voimia odotukseen!!
 
Huomenta!

Voi että, Äitienpäivälahjalle ja KHJ:lle :hug: Suuret pahoittelut!

Repäisykivuista piti tulla kommentoimaan. Mulla on niitä aika usein, kävellessä ehkä eniten. Esikoisesta näitä oli vasta rv 30 jälkeen. Tosin nyt on työkin raskaampaa, jospa sekin vaikuttaa, kun on nostamista ja kumartelua paljon.

Maha on hieman kasvanut, tullut selvästi eteen tollanen kiva kumpu, kun hetki sitten oli levinnyt tasaisesti myös sivuille :D

Pahoinvointi on loppunut kokonaan :O ei edes ole yhtään etova olo :cool: Vatsakipuja on edelleen samoin iskiasvaivaa : / mutta muuten vointi on kyllä kohentunut ja väsymyskin alkaa pikkuhiljaa väistyä!

Ensimmäinen neuvola ois ens viikolla, rv 10+0. Sanoi, että sitten kuullaan sydänäänetkin jo hienosti. Epäilen kyllä, koska aiemmastakaan ei lääkäri löytänyt noilla viikoilla vielä mitään.

Tänään on viikkoja kasassa jo 9+1 :heart:
 
Heipat!
Hieman hiljaiseloa pidetty kun niin huono ja heikko olo ollut.. Mutta täältä noustaan :)
Hieman aina helpottaa kun saa paremmin nukuttua mutta välillä yöllä nukkumatti kadoksissa ja tulee valvottua pitkiäkin pätkiä joten päivät menee aika sumussa jos ei päikkäreille pääse ja sitä johtuen sit huono olo..
Paljon voimia myös toisille pahoinvoiville,sympatiat täysin teille!! :hug:

Huonoja uutisia saaneille myös iso :hug:

Äitiysvaatteita olen muutamat housut ja paidan hommannut koska maha järkyttävän iso joten muut vatteet ei päälle mahdu :D
Np-ultra parin viikon päästä joten sitä malttamattomana odottelen!!

Voimia ja jaksamista kaikille!! Ja oikein leppoisaa viikonloppua!! Hiukan jännittää kun ensviikolla olis taas töihin meno,kai se on pakko ainakii kokeilla miltä se tuntuu.. :)

Perdy 10+1 jee eka kymppi poksu eilen :)
 
KHJ :hug:

Paha olo vaan pahenee. Nyt on jo heti aamusta, kun yleensä on ollut iltapainoitteista. Olen nyt ollut pari päivää vapaalla ja ollut ihan hirveä olo. Pelottaa mennä tänään iltavuoroon, miten jaksan. Saikku ei oo mulle nyt vaihtoehto, koska tämä on samalla mun työharjoittelu jota teen ja jos en oo töissä niin sit jään jälkeen koulussa ja se ei ole kivaa yhtään koska mä haluan valmistua keväällä! Joten ei auta kuin valittaa ja kestää!

Mahallaan ollessa tuntuu pallo alamahalla. Ja mmutenkin on jo vaikeaa pitää tuota mhaa piilossa kun sitä ennnestään jionkun verran on ja nyt ei sitä millään piiloon. Varmaan kaikki kohta arvaa ku näkee mun huonon olon, mahan ja väsymyksen. Ei olla edes kyläilty missään pariin viikkoon kun illat menee huonon olon kourissa..

Jospa sitä nyt suihkuun yrittäs..

Bre ja pikku 7+5 (9+0)
 

Yhteistyössä