**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Voi Bretagne, et olisi raahautunut töihin noin huonovointisena ja kipuisena. Helppo neuvoa toista, mutta itse olen kyllä samanlainen, että aina vaan raahaudun sinne, enkä millään "kehtaisi" hakea sairaslomaa. Sinä kun olit huolissani tuosta lasketun ajan siirtymisestä, niin muistatko minä kiertopäivänä teit ensimmäisen positiivisen raskaustestin? Jos nimittäin sinulla onkin vain ovulaatio ollut myöhemmin kuin kuvittelit ja onnistuit saamaan aikaisen plussan testiin. Itse plussasin kp 25/dpo 10 ensimmäisen kerran. (Olin käyttänyt ovulaatiotestejä ihan vain innostuksissani, niin tiesin tuon ovispäivänkin.) Mutta olen täältä lukenut, että jotkut ovat plussanneet jo dpo 8. Mullakin on muuten välillä iltaisi tuntunut tissit löpsähtäneemmiltä, mutta sitten aamulla ne ovatkin taas olleet ihan pinkeinä. Toivottavasti sinulla kaikki hyvin, yritä jaksaa!

Sannikilla ihania uutisia!

Ultrista, meidän neuvolasta sain sellaisen Terveyden ja hyvinvointilaitoksen monisteen, jossa selitettiin vaihtoehdot ultrista ja sikiöseulonnoista, onko muut saaneet sellaisia? Ja kuulemma ikäni (37) puolesta ei vielä ole mitään erityistä niissä ultrissa tai seulonnoissa, sellaisia tulisi tarjolle vasta 40 v jälkeen. Tässä on kaavio, minkä mukaan saa valita:
- ei osallistu mihinkään ultriin tai seulontoihin
- Ei osallistu kromosomiseulontaan, mutta osallistuu 10-13+6 yleiseen ultraääneen, sen jälkeen -> rv 18-21+6 rakenneultraääni
- Osallistuu kromosomiseulontaan, rv 9-11+6 seeruminäyte ja yl. ultraääni TAI rv 15-16+6 seeruminäyte ja yleinen ultraääni, sen jälkeen -> rv 18-21+6 rakenneultraääni TAI rv 24+0 rakenneultraääni

Noin tuosta kaaviosta ymmärrän vaihtoehdot. Ja sitten jos on jotain poikkeavia löydöksiä, tarjotaan lisätutkimuksia. Ja kaikki on vapaaehtoista. Meillä ei kyllä tarjottu tätä vaihtoehtoa ollenkaan: rv 15-16+6 seeruminäyte ja yleinen ultraääni. Vaan minulla on se sama setti viikolla 11 ja risat.

Hiipu1 mitä jos soittaisit vaikka maanantaina neuvolaan ja jos pääsisit vaikka aikaisemmin jo juttelemaan?

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille ja voimia ongelmien tai vastoinkäymisten kanssa painiville.

Surkeasta mielialasta
vielä, minullekin sitä välillä pukkaa. Uskon sen liittyvän siihen, että olen niin kauhean väsynyt. Aamulla on aina parempi olo, kun on vähiten väsynyt. Nyt on kyllä taas tällä hetkellä hyvä fiilis ja aionkin nyt mennä värjäämään sen tukkani, koska illalla en taas jaksa enkä kykene, kun väsymys ja huono olo on pahimmillaan.

kurkkunaamio ja pikkuinen 10+0
 
Kurkkunaamio kiitos. positviisen tein 32/28.
Mä yritän nyt jaksaa. ja lopettaa tän valittamisen. Tissit on edelleen ihan tyhjät ja mahaan koskee, mutta jo vähemmän kuin yöllä.
Mun on siis pakko tulla töihin vielä seuraavat 2 viikkoa, teen tässä sitä työharjoittelua joten yksikin poissaolopäivä vaikeuttaa jatkoa...(2 viikon päästä jatkuu mun omat hommat joten sit ei niin tiukkaa enää)

Nyt jatkaan aamuhommia täällä duunissa!
 
Bretagne paljon jaksamista sinulle!! Varmasti inhottava tilanne kun työharjottelu kesken ja masuasukki pelottelee :hug:

Kiva kun sannikki tulit kuulumisia kertomaan :)

Jessi75 oikein paljon jaksamista sun pahoinvointiin!!Mulla ehkä hiukan alkaa helpottaa,tai on parempiakin päiviä en uskalla muuta kuin toivoa että kokonaan loppuu.. Huomaan jos nukun huonommin niin päiväon ihan hirveä,mikään ei pysy sisällä ja mikään ei maistu.. Sitä primperania olen syönyt nyt yhden päivässä ja syön ton laatan loppuun katsoen sitten mikä fiilis.. jotenkin toivon että siitä apua enkä uskalla lopettaa. Voimia sun oloon,onneksi olet saikulla ettei töissä tarvii kärvistellä :hug:

Meijän neiti sai eilen pikkuserkun yökylään joten vilskettä riittää ja onneksi seuraa toisilleen,saa tää mamma vähän rennommin ottaa :) Sohfalla pötkötelle tää aamu. Sit ulkoilemaan ja illala saunaan mitä odotan kun ei hetkeen oo jaksanu käydä.
Huomenna jos kunto hyvä niin mökillä käymään päiväseltään. Mies on koko v-lopun töissä mikä vähän harmittaa.

Lepposaa lauantaita!! :)

Perdy 10+2
 
Huomenta ja anteeks kun en ole kirjotellu.. mieliala on menny ylös ja alas ja hermot ollu kadoksissa.. huoh.. keskiviikkona menin ostamaan kaverilta sellasen koti kuuntelulaitteen sydänäänille. :/ aivan liian aikaisin...... No joo ei oo montaa päivää kun pääsen ultraan ja se nyt on alkanu jänskättää ihan jumalattomasti..

kurkkunaamio sain ihan saman lappusen kun sä..

sannikki ihania uutisia.. :hug:

eipä täs muuta tänään juhlitaan kaverin muksujen kans halloweeniä meillä kotona. ruokaa ja kaikkee hyvää sit laulettaan ja kädyään hautuumaalla.. Huomen on mun kummipojan syndet 13v :D ja ens viikonloppuna on sitten meidän omat mammojen pikkujoulut ja tulee myös vieraita Tampereelta.. viikolla on ukon syndet, naapurin tytön syndet että hyvin se ens viikkokin menee.. :D :D :D

Minsku82 ja tärppi 10+4 ( en tiiä oonko kertonu mutta vasta kun olin päättäny tän työnimen tajusin päivien päästä että tärppi on Nemo-kala siitä nemoa etsimässä ja meidän esikon nimi on Nemo :) )
 
Viimeksi muokattu:
JEEEEEEEEEEEEE!!! Mä just tajusin, et pahoinvointi on vähentynyt!!!
Mut yleisketutus on tullut ilmeisesti sen tilalle.... ai hemmetti, ku ottaa kaikki kuuppaan niin et avaruuus räjähtää!!! :stick:

mama ja möykky 10+6
 
Heti omaa napaa, anteeks.. Mun pahoinvointi on hävinnyt täysin, ihan yhtäkkiä. Lopetin tupakanpolton kuin seinään tiistaina, ja heti hävis pahoinvointi. Voiko se johtua siitä? Rinnat eivät ole arat, väsyttää kylläkin :( Jotenkin joku "kotiin tilattava superultraaja" olis ihana, kun on tosiaan tuo km x 2 tausta.

Pää pystyyn ja yrittäis olla stressaamatta, koska se ei ainakaan auta asiaa. Noniin, asia purettu!! :p
 
Teille, jotka sitä tarvitsette iso:hug: Voimia kovasti.

sannikki=)

Minä jännitän täällä omaa olotilaani, pahoinvointi on muuttunut nyt vain kuvotukseksi, hetkittäin hieman huonoksi oloksi. Ei siis mulle tyypillistä oksentelua päivä päivältä rankempana...Hmmh..huoli kasvaa ja ekaan ultraan vielä matkaa 11 päivää. Onkohan pieni vielä matkassa mukana...Tiedän toki, että jokainen raskaus on erilainen, mutta koska viikkoja on 8, luulisi pahoinvoinnin nyt olevan pahimmillaan, vaan eipäs vaan olekaan...Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin.Jotenkin on huono aavistus...en tiedä, miksi.

Repäisykipuja tosin on, tarkkaan saa miettiä, uskaltaako aivastaa, yskästä jne. Tuntuu, että maha repeää. Vatsa on myös turvonnut, etenkin iltaisin. Tekis mieli jo mammahousuja käyttää koko ajan, ois niin paljon mukavammat.
Olikos täällä muita uudelleensynnyttäjiä, joilla tulee lyhyt ikäero lapsille? Entä neljättä odottavia, vai olinko ainut?

Meillä kaikki lapset ovat sairaana, kuumetaudissa, ja isäntä tottakai tämän viikonlopun reissussa, joten HOHHOIJAA. Paras painua itsekin nukkumaan, voi olla katkonainen yö edessä.
 
Viimeksi muokattu:
Meille tulossa toinen pienellä aika välillä. Esikoinen kerkeää juuri täyttämään kaksi, kun tämä uutukainen syntyy. Vähän kyllä jänskättää, miten selviää kahden niin pienen kanssa ja miten esikoinen ottaa vastaan vauvan. Noh, mutta uskon, että asiat järjestyvät.

Ihanaa, muuten kun paha olo nyt jostain syystä väistynyt. Ostin pahoinvointirannekkeet ja halleluja niille, jos ne tämän aiheuttaneet :)

haippa ja möykky 8+3
 
Munkin puolesta pahoittelut menetyksen kohdanneille :hug:
Ja onneksi oli hyviä uutisia sannikilla :heart:

Täällä odotellaan malttamattomana ultraa, joka siis koittais maanantaina. En ole käynyt vielä siis missään varhaisultrassa, kun joku kyseli, onko muita ultrattomia. Mulla pahoinvointi vähentynyt, joskaan tuo ei hirmu voimakasta ollut aiemminkaan. Rintojakaan ei juurikaan arista. Ainoa selkeä oire on vihlaisukivut, joita tulee noustessa ja joskus aivastaessakin.

Jännittää tuleva ultra, kun edellinen kerta johti lääkkeelliseen tyhjennykseen. Koska kuitenkin joku oire vielä on, niin olen toiveikas. Ja turvotuskin on jotain uskomatonta. Herkut ovat maistuneet liiankin hyvin ja lenkkeily jäänyt sadekeleillä vähemmälle...

En ole käynyt vaa'assa, mutta äkkiä veikkaisin, että lähtöpainoon on täytynyt tulla varmaan ainakin 3 kg lisää. Ainakin olo on semmoinen... Ensi viikolla mammavaateostoksille, jos ultratulokset vaan hyviä.

Kertomisesta:Meillä lähimmät kaverit ja mun sisko tietävät mun tilasta, mutta omat ja miehen vanhemmat eivät vielä. Ajateltiin rynniä kertomaan, jos ultrassa kaikki ok.

Menis vaan viikonloppu äkkiä, niin pääsis tästä epätietoisuudesta!

neito84 ja pikkuinen 10+0 *poks* (neuvolan mukaan 11+4)
 
Bretagne et sinä sitten ole varmaan voinut "liian aikaisin" ainakaan plussata niihin uusiin viikkoihin nähden. =) Joskus hedelmöittyminen tapahtuu vain myöhemmin, kuin on olettanut.

Mullakin on vihlaisukipuja välillä ja nyt on ollut sellaista vatsansärkyäkin. Näistä en ole kuitenkaan huolestunut. Se vatsakipukin on sellaista "mahalaukun pahaa oloa" luullakseni. Esikoista odottaessa kärsin vatsakivusta lähes koko odotusajan enemmän tai vähemmän, närästyskin oli ihan järkyttävää alusta alkaen. Nyt närästys vasta nostaa päätään, taidan käydä ostamassa jo närästyslääkettä. Aikaisemmin olen käyttänyt Gaviscon-nimistä litkua.

Juhannusyllätys: tsemppiä kipeitten lasten kanssa, toivottavasti et itse sairastu. Mullakin alkoi jo viikko 8+risat lopulla pahaolo lientyä ja on lientynyt edelleen, mutta kyllä sitä edelleen on etenkin iltaisin. Tosin pidän koko ajan myös näitä pahoinvointirannekkeita, vain suihkun ajaksi riisun. Joten en tiedä, olisiko näistäkin jotain apua. Sen verran huonoa oloa vielä piisaa, etten uskalla kokeilla näiden riisumista. Rinnat on kuitenkin pinkeät ja arat ja väsymys on valtaisa. Ja mama84:hän tuolla myös iloitsee, että olo on helpottanut, et ole paljon minua "edellä", mukava kuulla, että muillakin tässä vaiheessa helpottaa, eiköhän meillä kaikki hyvin sitten ole. =)

Minsku älä huolehdi sen kotidoplerin kanssa, kun ei neuvolassakaan välttämättä vielä vk 10 saada ääniä kuulumaan, niin mitenkäs sitten amatööri kotona kotilaitteellaan! Mä olen aatellut, etten uskalla sellaista laitetta hankkia, koska olen sitten niin hysteerinen, jos en saa ääniä kuuluville.

Elppa, toivotaan, että sun pahoinvointi on loppunut sen tupakanpolton ansiosta.

kurkkunaamio ja salamatkustaja 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet!
Katkonainen yö takana ja olo sen mukainen.. Kyllä jännittää töihin meno keskiviikkona,miten mä siellä jaksan jos en kotonakaan kun ei nukuttua saa? :( että on vaikeeta taas tää elo..
Ulkonakin niin ankee ilma ettei huvittas mennä.Satais ees lunta niin tulis valosampaa.

Hain eilen joulukoristeet varastosta ja niitä koitan asetella kämppään,saapahan nauttia joulusta pidempään.Kynttelikön laitoin keittiöön ja tuli ihana joulufiilis :) tyttökin tykkää :)
Neidin huoneeseen laitoin ikkunaan roikkuvat tähtivalot jotka käy hyvin yövalosta.

Mietin että pitäisköhän munkin sellanen pahoinvointi ranneke tilata jos siitä apua olisi kun ei tuu mitään tästä mahdottomasta pahoinvoinnista kun ei auta ees lääkkeet niin oon kyllä valmis kokeilemaan kaikkea.
Meijän mökkireissu peruuntu ja tilalle mies lupasi lähtee kaupungille shoppailee,jos vaan mun oloni sallii.Ja kun kyse shoppailusta niin sehän laitetaan sallimaan.. :)

Sunnuntaita kaikille!!

Perdy 10+3
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Pitkästä ja rankasta työvuorosta selvitty, tosin oli kyl vähän sellaista menkkamaista jomotusta illalla ja töissä ollessa. Paha oloki tuli ku ei ehtinyt aamulla eikä melkein koko päivänä syödä mitään. Oma vika ku nukuin pommiinki aamulla. :D

Bretagne: voihan tosiaan olla että sulla on hedelmöitys tapahtunut luultua mylhemmin ja siksi viikkojaki oletettua vähemmän.

Sannikki: mukavia uutisia sulla ihanaa!

huoh vielä monta päivää ekaan neuvolaan toivottavasti sydän äänet kuuluis.
Onneksi en oo ainoa joka välistä unohtaa olevansa raskaana, tai ei muista ollenkaan missä viikoilla mennään. :D
Niin ja onneksi en oo ainoa joka kärsii näistä tunteiden vaihteluista. :D Hitsit että sitä on oikea itkupilli. :D


7+0 olis viikot nyt (vissiin???)
 
Meidän lapsukaisille tulee 2v11kk ikäeroa, kaksi ihanaa kesävauvaa <3
Mulla on24/7 kylmä ja tissit kipeet. ruokaa ei tee mieli: no näkkileipä on tällä hetkellä ainut joka maistuu, ja kanasalaatti :p

Odotan hirveästi kanssa np-ultraa: max 2 vkoa <3'


MMILIA 10+1
 
Viimeksi muokattu:
perdy ehkei kannata sitä primperania sit ottaa jos apua ei oo. ite oon yrittäny kärsiä ja käyttää pahoinvointirannekkeita, 2 kertaa oon vaa supon laittanu ku vaikka sanotaan et sikiövaurioita ei aiheuta mut läpäsee istukan ja voi aiheuttaa sikiöön lääkevaikutuksia ni en viiti pahemmin käyttää. vaikka tiiän kyllä et välil tekis mieli vetää ittensä kiikkuu ku ei jaksa sitä jatkuvaa pahaa oloa, aika epätoivosta on ku ei tiiä et millon loppuu. toivotaan et sulla ois enää max pari vkoa kestämistä. ite voin kans huonommin jos oon nukkunu huonosti, selkee yhteys on mut eipä itteää voi pakottaa nukkumaan ja kun meillä toi juniori herättelee usein öisin.

noita kotidopplereita en edelleenkään kelleen suosittele just ton äänten kuulumattomuuden takia, turhaa pelkoa ja paniikkia vaan aiheuttaa.

oma olo on edelleen krapulainen ja huono, eilen sentäs pystyin suht hyvin syömään mut mahahan ei sit siitä tykänny ku niin vähällä ruualla eläny. aamusin mulla yleensä suht ok olo mikä pahentuu iltaa kohti et mun kohdalla ei kyllä voi mistään aamupahoinvoinnista puhua :kieh:
huomenna ois eka neuvola.

jessi ja pikkuj 9+0
 
Minsku älä huolehdi sen kotidoplerin kanssa, kun ei neuvolassakaan välttämättä vielä vk 10 saada ääniä kuulumaan, niin mitenkäs sitten amatööri kotona kotilaitteellaan! Mä olen aatellut, etten uskalla sellaista laitetta hankkia, koska olen sitten niin hysteerinen, jos en saa ääniä kuuluville.
joo ei ei kannata ostaa sitä kotiin ennen viikko 12 tässä menee vaan pää ihan sekasin.. :/

apua nyt mä jo rupeen kuvittelee kaikkea.. huh eilen illal makasin sängys ja kattelin töllöä ja yht.äkkiä tunsin tai uskon tuntevani että mahas tuntu paerhosen räpyttelyä... APUVA.. luojan kiitos nää kolme päivää meneee äkkiä että pääsen ultraan..


Minsku82 ja tärppi 10+ 5
 
Mulla on paino tänään aamulla sama kuin ennen raskautta, vaikka se kävi jo 2 kg yli?? Selvästi sulanu turvotus esim jaloista jne, pissittiki sikana yöllä ja eilen. Voisko olla raskausjuttuja et keho tottuu hormonimuutokseen, vai olisko esim sitä kun nyt menny taas viikko et kilpirauhaslääkitys ollu joka päivä et jos se auttais? Masu on tosi pieni nyt aamulla, tulee välil ikävä sitä palloa :D pahaa oloa oli eilen jne, ja masussa kiristävää painetta niin en pelkää et olis mitää pahaa käyny.

Sitä mietin, et oliko se tä'äl vai muual netis ku löysin et hengenahdistusta voi tulla raskaana alussaki. No kun mulla on ahdistuneisuushäiriö, toi kilpirauhaslääkitys ja sit oon raskaana ni mietin et mikä nyt mättää kun tuntunu jo jonki aikaa ihan ku pahentuen (tai sit kiinnitän huomiota) et tuntuu et hengästyttää koko ajan! Samanlaista oli sillon ennen lääkitystä ahdistukseen, ja sit senki aikana aina ennen menkkoja (joku hormonivaikutus?). Eli siis vaikka en kokenu et ahistais erityisestim olin hengästyny ihan kotona esim pukiessa yms. Inhottava tunne kun tuntuu et ei viitti liikkua yhtää ja se alkaa henkisesti ahistaa kun tuntuu et ei saa tarpeeks ilmaa. Muistan esikoisesta ainakin loppuraskaana sama olo, minkä selittää painava kohtu. Mut nyt on taas tätä, niin voisko olla puhtaasti henkistä (lääketasoa tiputettu viikko sit viimesen kerran) vaikka en tiedosta olevani ahdistuneempi, vai onko teillä muilla mielenterveydellisesti terveillä tämmöstä? :D Siis kuvailen sillee, et ei ulos eikä sisäänhengitys erityisen vaikaa vaan hengitän tiheesti, ja ihan kotona kävellessä sen huomaa eniten.

Mulla on semmonen outo raskausoire et oon alkanu kokkaa :LOL: Ennen tein tyylii jauhelihaa pannulla tai kanaa ja riisiä. Oon niin allerginen et angstasin ruokaa kohtaan et en tasan tee mitää ku en voi noudattaa ohjeita. No, nyt oon parina viikkona vaan muuntanu ohjeita ja väsänny nakkikastiketta, keittoa, lasagnea...Ja yllättyny et on hyvää ja aika nopeeta!! Mies kattoo ihmeissään et oon seonnu :D Toisaalta ei energiaa siivota, mut näköjää luonto pitää huolen ruoansaannista, vaikka kämppä olis pommin jäljiltä! :whistle:

Onko muilla outoja uusia tapoja?

Lumihiutale ja pt 8+0 (POKS!!) (herranjestas miten iso kaveri siel jo on! muistan ku se oli vaan 4 viikolla...)
 
Meillä tulee kakkosen ja kolmosen ikäeroksi 2-vuotta. Ykkösen ja kakkosen välissä on 3-vuotta. Haluttiinkin nyt hieman lyhyempi ikäero.

Täällä on valkea maa ja oma mielikin sen ansiosta parempi ja pirteämpi. Aamulla on heikko olo herätessä, mutta sekin häviää aamupalan jälkeen. Väsymys iskee iltapäivästä, mutta ulkoilu auttaa siihen. Toivottavasti ei pahene väsymys tästä, kun joulukin lähestyy niin jaksaa laittaa kaikkea...

Kuopus nukkuu taas huonosti yöllä, poskihampaan tekoa eikä supotkaan auta :( Aamulla herätään kukonlaulun aikaan... Eiköhän tuo kohta helpota, ei puutu enää montaa hammasta.

Mukavaa sunnuntaita!

R ja pikkuruinen 7+1 tai vähemmän.
 
Vielä varmaan mahtuu joukkoon :D

Plussasin 32/28, laskettu aika olisi 20.6. Toinen lapsi on tulossa ja ikäeroa tulee 2,5 vuotta. Viikkoja on 7+6. Eka neuvola on takana ja ultra tulossa joulun alla. Valitsimme vaihtoehdon jossa emme osallistu kromosomiseulontaan, mutta viikolla n.13 yleiseen ultraääneen ja myöhemmin rakenneultraan...

Eka neuvola oli perjantaina :) Vielä ei tietty masua kuunneltu ja täytyy sanoa että olen ollut hieman huolissani koska oireet ovat olleet hyvin vähäiset. Esikoisen kanssa oireet olivat voimakkaat ja oksentelin paljon, siksi nyt tuntuu hurjalta, vaikka tiedän että oireettomuus on ihan normaalia. Aluksi oli kovasti väsymystä, lievää kuvotusta, hajut tuntuivat hyvin voimakkaina. Rinnat ovat turvonneet huomattavasti ja mahallaan olo tuntuu kurjalta. Aamulla tunnustelin, niin kyllä siellä möykky on :) Aamulla myös heti herätessä oli aavistuksen verran huono olo, joten toivottavasti kaikki on kunnossa. Seuraava neuvola on ennen ultraa, jospa siellä sitten kuulisi jo sydänäänet <3

Epävarman olon takia emme ole kertoneet raskaudesta juuri kenellekään. Myöskään äitiysvaatteita en ole vielä ostellut lisää. Talvitakin ostin tarkoituksella sen mallisen, että siihen mahtuu reilukin maha. Kiristysnauha rintojen alla ja siitä alaspäin paljon tilaa :)

Paino on toinen asia joka mietityttää. 1.raskaudessa painoa tuli 17 kg. Olin aikalailla normaalipainon alarajoilla lähtötilanteessa mutta painonnousu oli hyvin vaikeaa hyväksyä. Kiloja jäi 3-5 (riippuen puntarista). Vähän pelottaa taas se, millä tavalla saisi painon pysymään hallinnassa, pitää varmaan hiilareita tarkkailla. Karkin syönnin olen rajoittanut kertaan viikossa, ja muitakin herkkuja karsinut...Toivotaan että tuosta on edes jotain apua. Opiskelen vielä, joten yliopistolla saa hyvää ja monipuolista ravintoa ja lautaselle on helppo kerätä isoja salaattiannoksia. Onko muilla "ongelmia" suhtautumisessa painonnousuun?

Syön multivitaa, d-vitamiinia purkista ja tällä hetkellä myös relaa, koska mahani on todella herkkä ollut viime aikoina. Minulla todettiin keväällä laktoosi-intoleranssi ja ilmeisesti suolisto vieläkin kärsii koska rauta ei pääse imeytymään. Hb oli neuvolassa 107. Verenpaine on myös luonnostaan tosi alhainen ja nyt se oli 107 / 56, eli ei hurraamista.

Kovasti tsemppiä naiset, varsinkin pahoinvoinnista kärsiville. Toivotaan että menee pian ohi!

Osanotot keskenmenon kokeneille :(
 
Iina86 tervetuloa mukaan :)

Onkohan nyt joku kasvuspurttiaika mahan kanssa? Sattuu ja viiltelee ja vihloo..Alaselkääkin särkee ja vetää tonne oikeeseen pakaraan/takareiteen asti. Inha tunne!!

Aamupalaks oli pakko syödä eilisen pizzan jämät, näköjään kaikki rasvanen ja suolanen uppoo erityisen hyvin :p

Mä oon jo ihan joulutäpinöissä, tilasin uudet jouluverhot, tyynyt, pöytäliinan jne jne :) jos malttais edes tonne itsenäisyyspäivän jälkeiselle viikolle ennenkun alkaa laittamaan niitä esille:LOL: ikkunoihin valot varmaan laitan kyllä jo aiemmin, ne on niin kauniita ja tuo ihanaa tunnelmaa kotiin.

Nyt nuudeleiden keittoon mars!

Harhis ja Hippiäinen rv 9+0
 
harhis issias tuntuu alaselässä ja vetää pakaraan ja reiteen, onnea vaan jos nyt jo tän vaivan riesakses saat....

iina tervetuloa!

joo-o, yks sellanen päivä taas minkä oisin voinu helposti skipata, oksentelua ja etomista all day long, on tää niin saatanan kivaa! :headwall: nyt on alkanu toden teolla arveluttaa et oliko tää oikeesti fiksu veto....
 
Jessi75 Kuule viimeistään 8kk päästä olet sata varma että oli fiksu veto :LOL: Toivottavast sun pahaolo helpottais pian :(... kyllä se kuitenkin on sen kaiken arvoista!!!

Meillä on massiivinen riitarintama.... se jos jokin pistää miettimään oliko fiksu veto... Samasta asiasta saa vääntää eikä mikään muutu.... noh eiköhän se tästä taas....

8+5 olis menossa ja aamulla työharjoittelun pariin, onneks pahin pahoinvointi on hellittän ainakin toistaiseksi :D
 

Yhteistyössä