**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Huomenta!

ihan aiheesta sitten kyllä nyt jäin saikulle, koko eilisen illan ihan kaamee olo. Nakkeja koitin mutustaa että jotain sais alas ja sit torttuja ku leivoin ne eilen, ettei mee hukkaan :D

Nytkin kaamee olo, ihan krapulamainen. Pitäs aamupalaa rueta syömään ja sitten lähtee taas koiran kaa ulos. Nuo koiran kaa ulos tehdyt happihypyt tekee kyllä hyvää pahalle ololle, saa happea! :) Ja pelottaa ihan ruokakauppa reissu et mitenhän käy.. Nyt on viikkoja tasan 9 ja pahoinvointi voimakkaimmillaan. :(

Illalla olis Kadonneen naurun metsästys Stand Up kiertue Naureskelin eilen et pitää varmaan eväät ottaa ettei okseta.

Ainiin.. ja mulla ku on joskus ollu vähä "syömishäiriö"..niin äiti luulee nyt et mulla on se pahentunu ja elimistö pettää ku on rytmihäiriöitä. Kyllä mä vielä tiistaihen pimitän.

Nyt jotain suuhun... :) Päivänjatkoja.
 
Huomenta!

KHJ Suuret voimahalaukset tielle :hug: Paljon jaksamista teille!

Eilen soitin neuvolaan kun olin huolissani kun kaikki oireet loppui kuin seinään. Neukkutäti sitten käski tulla heti että ehtii juuri ja juuri ultrata, ja siellähän se pikkuinen oli oikeassa paikassa ja sydän sykki :heart: Ai että helpotti, ei tarvitse koko ajan miettiä millon alkaa vuoto ja menikö kesken, jos siis meni. Nyt tiedän, että siellä sydän sykkii ja pikkuinen on oikeassa paikassa.

Kerroin sitten eilen äidillenikin. :)

MeMaMi: Mä kyselin sulta samaa jo tuolla heti alussa, kun tulit joukkoon, et varmaan sitten huomannut :D Kyselin että oletko ihan Kokkolasta vai jostain lähikunnasta? En tohi sanoa muutakuin että ei olla Kokkolasta, ei ruotsinkieliseltä alueelta ja matkaa synnärille tulee kyllä yli 100 kilsaa :D Mistäs itse olette? :)

Jessille paljon voimia huonon olon kanssa! Eiköhän se kohta helpota :hug:

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista :) :flower:

Nyt esikoisen kanssa touhuamaan, meillä opetellaan kuivaksi! Tyttö on ilman vaippaa ja pitää nyt potalla rampata tunnin välein vähintään :)

CanWen ja pikkuinen jolla sydän sykki:heart: 6+6 tai 7+0 ?
 
Isot halaukset Äitienpäivälahja ja KHJ :hug:

Onnea lumihiutaleelle hyvistä ultrakuulumisista!

Mä sain ajan sinne nt-ultraan 15.11. Yllättävän nopeaa toimintaa neuvolasta kun ma olin siellä ja eilen jo tuli postissa sitten kätilöopistolta kutsu ultraan. Nyt on alkanut pelottaa että onko siellä varmasti kaikki hyvin...

Mulla ei muuten neuvolassa kuunneltu sydänääniä (9+5) enkä kyllä muistanut pyytääkään.

Huono olo on edelleen, silti en ole vieläkään oksentanut vaikka lähellä on ollut. Erityisesti makean syömisen jälkeen tulee helposti paha olo, kaikkea suolaista ja rasvaista voin kyllä vetää :D

Maha pömpöttää syömisen jälkeen ihan huolella, aamulla ei vielä näy. Piti oikein miettiä jo yks päivä mitä laitan päälle ettei opiskelukaverit arvaa!

Emily ja Sissi 10+2
 
perjantai päivitystä

kurjaa kun kaikilla ei pienet jaksa roikkua mukana </3 voimia kaikille heille &#9829;

Pahoinvointi alkaa täälä tasaseen lisääntymään.. eli joutuu jo miettii meenkö vessaan oksentaa vai pysyykö viel sisällä.. ei oo tullu vielä yhtään kertaa ulos asti. eikä kahdesta aiemmastakaan. ja tyttöjä on molemmat, eli ite en usko noihin raskausennusteisiin ollenkaa ku on nii ihmisestä kiinni :D
mulla oli myös molemmista poikamaha, eli näky vaan sivuilta ja edestä, mutta takaata ei ollenkaan.

mahan turvotus kasvaa vaan! hohhoijjaa. onneks mun vanhemmat eivät nää mua tänä viikonloppuna niin saa ainaki vielä viikon pimittää tietoa :D hahaha. vaik alkaa tuntuu jo ihan samalta vaikka kertoiskin. ei jaksais enää salailla. en oo hyvä tämmösessä. :>

perjantai-iltaa aiotaa miehen kans viettää sellai, että likat viiää mummolle yöks ja mennää leffaan :> &#9829; kattoo se napapiirin sankarit! :D sit varmaa käyää syömäs jotakii herkkua varmaa :) haluun ainaki niit sipulirenkaita!! :>:> phihi.

tänää ruokana- eilist nakkisoppaa + leipä+juusto. :> pitää vaa keittää se soppa uudelleen et ei tarte mikros lämmittää.

isompi likka 2,5v peilailee itseään ja laulaa Ystävä ystävää, ystävä ystäävää :D:D ömm juu. :>:>
pikkane likka nukkuu päikkäreitä. :>


&#9829; pupeltaja + pyllerö 6+2 &#9829;
 
Äitienpäivälahja ja KHJ paljon voimia jatkoon, ja onnea uuteen yritykseen sitten kun sen aika on. Antakaa itsellenne aikaa toipua menetyksestä.

Täällä väsymys pahenee ja pahenee, samoin kuvotus. Eilinen päivä oli todella vaikea jostain kolmesta eteenpäin.Yöllä täytyy ainakin kerran nousta vessaan, ja janottaakin huolella.

Mulle löyty kuvotukseen apu kuppi kuuma- marjakeitoista ja lämmitetystä mehukeitosta, esim mansikka..Salmiakkikin auttaa, samoin suolakeksit :)

Jännä miten nyt välillä "unohtaa" olla raskaana:LOL: aiemmissa raskauksissa on ollu niin eri tavalla läsnä, kun esikoisen kohdalla kaikki oli uutta ja jännää, ja esikoisen ja kuopuksen ikäero on 5 vuotta niin sekin oli taas jännää :D nyt taas menee aika ton pienimmäisen perässä juostessa, syöttäessä, suusta roskia kaivellessa ja esikoisen eskaritouhuissa. Tää odotus menee vähän siinä sivussa.. Joku muukin tais todeta ettei oo aina viikoista ja päivistä kärryillä, en ole minäkään. Aiemmissa oon osannu hetkessä vastata viikot ja päivät jos joku kysyy, nyt joutuu välillä ihan miettimään :D

Ihanaa viikonloppua kaikille:wave:

Harhis ja Hippiäinen 8+5
 
Neuvola kuulumisia :heart:

Ensinnäkin masussa oli pikkuinen, jonka sydän pamppaili. Tätä riemua! Viikkoja on 9+6 ja La muuttui 4.6.
(vaikka epäilen että tulee vielä seuraavassa ultrassa ehkä muuttumaan :) ei ihan tarkkoja mittoja saatu kun ne mahan (ja kaiken rasvakerroksen) läpi ultrasi: ja kuva oli tosi sumee; niiden ultra kone kun on aatamin aikainen.
kuten arvata saattoi neukkutätsy valitti tosi kovaa kun en juo maitoa, enkä edes jugurttia/viiliä (maito maistuu pahalle..) ja kamalasti pitäs nyt popsia kalsiumlisää ja vitamiinejä jolla korvata maidon puute ruokavaliosta.
Olin sitten ihan häääääh, kun se kysyi multa että haluanko niskaturvotus ultraan viikolla 11-12+6 vai haluanko ultraan, jossa ei lasketa niskaturvotuksia yms. eli normaaliin ultraan viikolla15+0 -16+6

Kumman te valitsisitte jos saisitte? kyllä mä valitsin loppujen lopuks niskaturvotuksen, vaikka tiedän että siihen on niiiin pienet riskit. Neuvolan tätsy vaan ihmetteli miksi TERVE NUORI haluaa laskea turvotuksia kun vaihto ehtona on normaali ultra.. :eek: Ja käski soittaa keskiviikkoon mennessä jos muutan mieleni :confused: Olinko nyt ihan tyhmä?
Sitten 20-22 viikolla on kumminkin se rakenne uä.

Ja pian kutsuu taas sokerirasitus, koska mulla on todettu PCO :/ Ja mä kun ajattelin kieltäytyä. Pitää vielä vähän keskustella, koska viimeksi oli loisto arvot niin onko pakko ARGH. PCO potilaalla se kuulemma otetaan 2 x raskauden aikana :x

Oli aika omanapaista, mutta anteeksi :)

MMILIA 9+6
 
Ihan pikasesti tulin tänne kuulumisia kertoon...

KHJ ja Äitienpäivälahja voimia!! Jotenkin tuntuu, että tässä pinossa on kamalasti tullut huonoja uutisia :(

mmilia ite olisin valinnut ihan samalla tavalla. Jotenkin minusta tuo niskaturvotusultra antaa sellaisen mielenrauhan kuitenkin. Ensinnäkin olen niin malttamaton ja haluan nähdä vauvan mahdollisimman pian ja toiseksi haluan tietää, että pienokaisella on kaikki hyvin. Tietenkin onhan siinä se vaihtoehto, että turvotusta sitten onkin ja joutuu isojen päätösten eteen, mutta sitä voi murehtia sitten, kun sen aika on. Mun mielestä aika omituista käytöstä neuvolan tätiltä, kun noin ihmetteli...!

Kamalan moni on jo käynyt neuvolassa ja ultrassakin. Mulla ensimmäinen neuvola on vasta parin viikon päästä ja tuntuu, että aika ei mee millään eteenpäin. Kaipa sitä pitäis yrittää keksiä jotain muuta mietittävää.

Kajo ja masuvauva 6+jotain
 
joo olen vietellyt vähän hiljaiseloa viimeaikoina jjotenki kamalan allapäinen olo ollut, haluttais olla ihan yksin.
Itkuki on herkässä, eilen käytettiin esikoista (3v) ylimääräisessä neuvola lääkärissä puheen ymmärtämisen ja puheen selvyyden takia ja mie sit siinä aloin itkemään ku se alkoi puheleen että laittaa lähetteen tarkempiin tutkimuksiin :/ No joo hyvin meidän poika kyl puhuu ja ymmärtääki puhetta mutta oli hoidossa tehnyt sen kettu testin ja saanut huonommat pisteet ku mitä ois "saanut" saada.
Itkeskelin tuossa myös ku katsottiin karhuveljeni koda, voi tätä tunteiden kirjoa. :D

KHJ: osanotot ja voimia!

mmilia itse olisin kans valinnut niskaturvotus ultran niinkuin kyllä valitsinki.
ENHÄN mie tyhmä ees tiennyt että ultraan pääsee joka tapauksessa noilla viikoilla jos ei mene siihen niskaturvotus ultraan, selvisi seki sit vasta ku neuvolasta tuli papereita täytettäväksi ja joku pieni tieto lehtinen noista ultrista.

nyt kyl meinaa niin väsyttää ettei ajatukset oikein kulje joten jätän kirjoittelun taas tältä päivältä ja lähen keräileen voimia työpäivään. :D

niin oiskohan ne viikot nyt sit 6+5?
 
KHJ suuren suuret osanotot ja jaksamista. :( :hug:

mmilia Miusta se sinun neukkatäti oli tyhmä. Se on sinun vauva ja sinun raskaus ja sinä päätät. Miksi se edes sitten ehdotti sitä niskaturvotusultraa jos se kerran on hölmöä ottaa, häh? :stick:

sispi Täällä kanssa yksi Surku Yniäinen ilmoittautuu! :wave: Musta ei kukaan tykkää ja ketään ei kiinnosta ja äitikin tykkää vaan mun veljen perheestä ja vaimosta enemmän kuin musta. Toooosi kypsää, I know... :ashamed: Erityisesti aamut on jotenkin tosi vaikeita, kaikenlaiset kelat vaan pyörii päässä ja kauheesti itkettää. Ehkä tää on mun versio aamupahoinvoinnista.

Mahasta Lähden ehkä sunnuntaina Jumboon metsästämään äitiyspökiä, mulla kanssa lounaan jälkeen pullottaa maha siihen malliin, ettei kauaa tarvi salailla. Aamullakin näytti tietyllä vaateyhdistelmällä siltä, niin kuin pieni kumpu olisi jo näkynyt. :)

Onnea kaikille hyviä ultralauutisia saaneille! :flower:=)

Ommoo nappoo: Mulla vaihtelee oireiden vahvuus näemmä parin päivän välein. Ti oli aivan kauhea, oksetti aamusta iltaan ja tissit hölsky ja nukutti. Ke ja eilinen oli ihan hyviä päiviä ja nyt taas on ällöolo ja alavatsa kipeä. :( Kiinnostus täällä töissä kökkimiseen on just tasan nolla. Kaikille asiakkaillekin tekisi vaan mieli


Onneksi tulee viikonloppu, huomenna tapetoidaan ja su sukuloidaan. Saas nähdä, kauheesti tekis mieli jo niille veljen porukoille kertoa mutta ehkei ihan vielä. Toisaalta on niin ihanaa vaan hautoa tätä salaisuutta itsekseen ja miehen kanssa. :heart:

Voikaa paksusti!

MJ & Salarakas 7+2 (neuvolantädin mukaan 7+3)
 
Heippa kaikille :wave:,

mahtuisinkohan mä vielä mukaan tänne. Oon jo muutaman kerran käynyt lukemassa tätä teidän pinoa ja jotenkin vaan tää tuntuu sopivalta itsellekin.

Plussannut oon pari viikkoa sitten sunnuntaina ja 28 päivän kierron mukaan laskettuna (minkä luultavammin merkkaavat myös neuvollassakin) laskettu aika olis 29.6. Toista lasta odottelen (ainakin omien laskujen mukaan) viikoilla 6 + 2. Laskettu aika voi kyllä parilla päivällä / suunta muuttua kun mulla on kierto ollut 27-32 päivää.

Tällä hetkellä oma olotila ei oo ihan paras mahdollinen. Esikoisen odotuksesta tuttu kokoaikainen kuvotus on jälleen riesana ja parina aamuna oon päässyt jopa pyttyäkin halaamaan :x. Kovasti myös paleltaa ja väsyttää. Mutta eiköhän tää tästä jossain välissä helpota. Neuvolaan oon menossa ekan kerran 15. päivä marraskuuta. Täytyy myöntää, että ajatus on aika hämmentävä ja pää ei oo vielä oikein tahtonut ottaa tätä raskautta vastaan kun olin ajatellut, että joudutaan vähän pidempään yrittämään :D

:heart: onnittelut myös kaikille plussasta!
 
mmilia: Me valittiin miehekkeen kanssa myöskin toi niskaturvotusultra-juttu. Itsellä meni suurin osa neuvolatädin puheista ohi suun kun koitin pitää muroja sisälläni.Onneks mies oli mukana ja hän kuunteli tarkkaan mitä täti jutteli.=)

Pahaolo se vaan ei hellitä ja sainkin pari viikkoa lisää sairaslomaa. Olikos täällä muita kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiviä? Kävin tänään otattamassa noi arvot ja saankin sitte kuukauden päivät odotella vastauksia ja mahdollista annostuksen nostoa kun on neuvolalääkäri vasta joulukuun alussa.:headwall: Nostin kyllä annostusta pikkasen jolla olen saanut jo pikkasen paremman olon itselleni. Saa jopa syötyä pikkasen ruokaa kerran päivässä.

Mä olen myös joutunut käyttämään mekkoja ja leggareita kun mitkään housut ei mahdu tällä turvotuksella jalkaan. Argh, kai se olis hankittava mammapöksyt ennen kunnon pakkasia.=)

Tervetuloa joukkoon jotain.


susse83 7+6
 
Jessi75 viikkoja on takana 6+2 jos laskee kuukautisista niin 6+6. Tuo 6+2 on ovistestistä joten se on varmasti oikeampi, mutta neuvolassa taidetaan noudattaa orjallisesti 28 päivän kiertoa.. Toivottavasti pahaolo alkaa siellä pikkuhiljaa helpottamaan. Kuulostaa todella rajulta tuo sinun oksentelusi. Jaksamista :wave:

Minultakin pääsee välillä unohtumaan raskaana olo. Hassua. Pistän sen tietenkin oireettomuuden piikkiin, mutta taitaa olla kyse siitä ettei esikon kanssa häärätessä kerkeä keskittymään omaan olotilaan. Näin taisi olla harhaanjohtajallakin.

Tervetuoloa joukkoon Jotain!

ultraan enää viikko...
 
mä en oo kuullukkaan tollasesta et ois muita ultria valittavana kun np ja rakenne, aika töykee oli mmilian neukkutäti ku tollee asian ilmaisi. vanhempien oma asiahan se on mihin ultriin tai seulontoihin haluaa mennä tai olla menemättä. ite oisin myös valinnu tutun ja turvallisen np-ultran.

susse täällä myös yks vajislainen :wave: miks sun pitää niin kauan tuloksia ootella? otettiinko ne tk:ssa vai missä? mä käyn aina tk:n labrassa ja ite kyselen tuloksia. tosin nyt raskausaikana ne näkyy myös neuvolan tiedoissa ja neuvolalääkäri määrää annostuksen ihan vaan arvojen perusteella näkemättä. sun kannattaa kysyä tää neuvolasta koska ei oo hyvä jos arvot korkeet raskausaikana ja niitten pitää se tietää.

jotain tervetuloa! taidettiin kuumeilla samassa pinossa :)

tää pahoinvointi on kyllä tappavaa, rytmäreitäki tullu enempi : / tänää oon saanu vähä syöty mut auta armias miten paha olo siitä tuli *oks* sain onneks postissa noi pahoinvointirannekkeet ja ehkä vähän auttaa. nälkää mä en vaan enää tunne ollenkaan, ainoostaan sen kamalan tunteen ku maha on ihan tyhjä. iltaa kohti paha olo pahenee yleensä tai tulee ainaki se etova olo kunnolla päälle. kyllä tää alkuraskaus on kivaa aikaa :headwall:
 
Heips vain kaikille!
Jäänyt sitten ensimmäisen kirjoittelun jälkeen kirjoittelut ihan kokonaan... Pelko rinnassa ollut tässä sunnuntaista asti niin tuntuu ettei ole voinut käydä täällä edes lukemassa. Sunnuntaina aamusta tuli pyyhkiessä vähän veristä vuotoa, samoten ma ja ti aamuina. Maanantaina kävinkin sitten ultrassa kun epäiltiin kohdunulkopuolista järkyttävän vasemman puoleisen kivun takia. Ultrassa sitten näkyi, että alkio on oikeassa paikassa mutta viikkoihin nähden pieni (tuolloin olisi pitänyt olla viimeisten kuukautisten perusteella 6+1) :( ja vasemmalla puolella oli iso munarakkula josta lääkäri meinasi kivun johtuvan. En edes tajunnut tuolloin kunnolla kysellä ja nyt jälkikäteen kysymyksiä vaikka kuinka paljon.. Kipu kumminkin loppui vasemmalla puolen tuolloin tiistaina jolloin tuli ensin räjähdysmäinen kipu ja sen jälkeen hulahti limainen vuoto jossa oli vähän verta.
Nyt tuntuu, että koko ajan on vain pelko päällä.... :(
Eilen ja tänään on sitten kumminkin ollut etovaa oloa joka on helpottanut kun on vähän saanut jotain syötyä mutta jotenkin sitä ajattelee, että se johtuu jostain muuta kuin raskaudesta... Viikon päästä tiistaina olis eka neuvola ja jotenkin sekin vain pelottaa. Jotenkin ei vain jaksa uskoa, että kaikki olis hyvin. Taidan olla tosissaan allapäin... :'(
Anteeksi tämä omanapainen viestini...

Hiipu1
 
Hei vaan pitkästä aikaa ja suuret pahoittelut että hermosin silloin :( tauko teki terää...

lumihiutale Tosiaan mulla oli samanlainen epäily partielli mola laitoin uäkuvankin viimekuun pinoon, silloin hormonimäärä katsottiin 7+0 oli 70 560 ja tänään oli kontrolli hormoni 200 000+ se möykky oli sulanut ja sikiö normaali 1,7cm nyt ja syke ym ok :D kaksi viikkoa meni ns. löysässä hirressä, ja tänäänkin huonosuomi lääkäri sanoi hcg arvoksi 2 000 000!!!!!!!!!! veikkaan että kävi pilkkuvirhe kun kuitenkin puhui normaalista lukemasta ja missään vaiheessa sen ei pitäisi niin korkea olla, ei vissiin edes mahdollista :D pitää maanantaina taas ottaa tarkistus soitto polille, mutta mikä tärkein kaikki kunnossa ja se ylimääräinen kasvu oli hävinnyt. Inhottaa kiireiset ja epäselvät lääkärit eikä selvyyttä sille möykylle saa, mutta kaikki on hyvin :)

Meinasin hajoittaa itseni peloilla ja miettimisellä, ja mitä olen tutkinut yötä päivää kaksi viikkoa niin kyllä molaraskaus näkyy ultrassa rakkuloina ja pystytään tunnistamaan, kaikki pitää vaan poissulkea varmuuden vuoksi!!!

Laskettu aika siirtyi, nyt viikkoja 8+3 eli sattuu sopivasti 32pvä:n kiertoon eikä neuvolan orjalliseen 28päivään.... Kyllä on niin helpottunut olo ja uskallan ehkä viimein ostaa isommat liivit, kun meinaa tissit kuristua:p

Nyt odotellaan np-ultraa kolmisen viikkoa ja kiva sitten vielä saada lisävarmuus että kaikki on oikeesti hyvin, vaikkakin nyt jo uskon siihen pikkuhiljaa, jyvä kasvaa ja sydän sykkii :heart:

Vielä pahoittelut että käyttäydyin huonosti, olin kauhuissani ja jopa hieman masennuin kun oli pelko ettei toiveet toteudukaan... vieläkin voi mennä pieleen mutta nyt NAUTIN olostani ja pahoinvointikin on hieman hellittänyt :D

Ihanaa syksyä kaikille!!!!
 
sannikki :hug: :heart: ihania uutisia!

Mulla on ihan kauheaa täällä töissä, ON NIIN PAHA OLO että hajoan... Äsken just yks potilas oksensi ja mä sit tietty satuin siihen ja piti siivota ja kattoo kun toinen ykäilee.

Mut pakko kai se on vaan jaksaa..

Bre ja pikku 7+5
 
Pahoitteluni multakin keskenmenon saaneille. :hug:

En tiedä olenko hullu vai miksi menin paristakin eri nettikaupasta tilaamaan äitiysvaatteita kun tuli ylim. rahaa ja sit ku niit oikeesti tarviin ni välttämättä oo kauheesti ylimääräistä tilailla mitään.

Olen siis hoitovapaalla oleva lähihoitaja (joku alussa jo kyseli ammateita) ja kotona olen ollut tässä jo 5v putkeen ja nyt tän tulevan kanssa jatkan kotona oloa muutaman vuoden. No ehtiihän sitä siellä töissä olla vaikka kuinka kauan. Jollei selkärankareumani aiheuta jotain pysyvämpää.

Mulla on varmaan jo 6 farkut käyny pieniksi, ovat olleet alunperinkin todella tiukkoja ja nyt tuntuu pahalta kun pukee, osan saan päälle mutteivat tunnu hyvältä ni pakkasin suosiolla pois. Mun mahasta suurinosa on kyllä herkkuja, sen verran on tullut herkuteltua. Ihan vaikka vaan varoiks (jos taas iskee raskausdiabetes) rasitus mulla onkin jo 24.11. ja 12 viikon ultra 23.11 ja seuraava neuvola jo 16.11 (lääkärinla).

9+2 jos nyt elän neuvolan mukaan niin kauan ku virallisesti muutetaan (etusivulle ei tartte silti muuttaa laskettua-aikaa, vaikkei mun viikot sovi siihen )
 
sannikki :hug: hienoja uutisia! äläkä turhaan pyytele käytöstäsi anteeksi, täällä ihan varmaan kaikki ymmärsi sun huoles ja et sen takia hermoilet ja on paha olla. ihanaa että kaikki on hyvin, sulla la on nyt sitte 14.6? me saatetaan olla samaan aikaan synnärillä ;) onko sun muut lapset syntyny ajallaan? olihan sulla muitaki, en nyt muista tarkkaan? ja jos saa udella ni missä päin asustelet?

hiipuoisko se munarakkula puhjennu ja aiheuttanu sen kivun ja lima-verivuodon? toivotaan että kaikki on hyvin ja raskaus ois vaan alkanu oletettua myöhemmin.

bretagne mä en ois selvinny tosta yrjöjen siivoamisesta :x
 
Jessi75 joo LA 14.6. Asumme tässä kotkassa ihan KOKS:in kupeessa. tyttö suntyi 38+2 mutta johtui varmaan sen aamun kaatumisesta suoraan pyllylle ja lujaa... jäiset pihat ei kivoja :p...

Lumihiutale85 On pakko kysyä pitikö sulla viikot paikkansa kun kuvittelin että jalat ja kädet muodostuu vasta 8-9 viikoilla, ja omani kyllä vielä katkaravun oloinen epäselvä möhkylä ja pituutta oli se 1,7cm ja 8+3 viikkoja.... Ja tytöstä oli käsien ja jalkojen muodot selvät vasta 10+5...

Kiitos kaikille ymmärryksestä ja voimia niille joita vastoinkäymiset heiluttavat:hug:
 
Ihania uutisia Sannikki=) Eiköhän meillä kaikilla heitä hormonien takia välillä ajatukset häränpyllyä. Se huoli mitä kaksi viikkoa olet kantanut on varmasti ollut ihan kauheaa. Onneksi kaikki kääntyi parhain päin:)
 
Kadonneen naurun metsästys oli aivan mahtavaa stand uppia, nyt on elinikä pidentyny muutamalla vuodella ja vatsalihaksetki sai kehitystä :D Paha olokin iski onneks sen jälkeen. Kotona oli ennen hirmu tankkaus ja nyt täytyy taas tankata.

Ainiin, mulla on tuon tupakoinnin lopetuksen kaa ollu vähä ongelmia, niin nyt eilen tuli olo et nyt se loppu, et hyi hele. Tänään sit vaan 2 polttanu ja huomisen tavote ois NOLLA! Mä en anna itelleni periksi!! Tästä on selvittävä:headwall: ja vauva voi paremmin ku en polta!!

Kiitos ja hy hyvää yötä :wave:
 
jo toinen kerta ku teksti katos!!! :headwall:

Sannikki, kyllä viikot oli eilen 7+4. 3d kuvissa näkyy selvät lyhyet jalat ja kädet, 2d kuvissa ei juuri niitä näe kun niin lyhyet. HUomaathan että kun netistä luet viikon 8 kehitystä, se tarkoittaa yleensä 8:tta viikkoa eli 7+jotain. Silloin on kyllä monen lähteen mukaan jo raajat, jopa ranteet kehittymässä, olisko sormetki aluillaan. Esikoinen pomppi omassa niskapoimu-ultrassaan jo kovasti ja heilutteli, eli rv 10-12.

Pahoittelut kaikille ikäviä uutisia saaneille!

Lumihiutale ja pt 7+5
 
Joo kaikille jokka mietti sitä mun neukku täti juttua: Ei me kummakkaa (minä ja mies) oikee tykätty siitä :O , se oli ärsyttävän oloinen& näköinen..
Justiin toivoin, että piru ku löydettäis pian se asunto. ja mielellään eri kaupungin osasta niin neukkutätsy vaihtuisi =D

Tein eileen mahtavan kirppislöydön:
jossa on 3 väriä housuihin, ja kolme pituutta. 1,2€ ja oli alkuperäses laatikossa ja ei yhtään nukkaa/kulumaa.. Olin ihan et JES JES =D nyt menee farkut syömisenkin jälkeen jalkaan;)

Sannikki :heart: hienoa että kaikki muuttui paremminpäin:)

Jotain tervetuloa mukaan :), lisäsin sinut listalle.
 
Mul onnyt jotenki tosi huono fiilis. Pelottaa meneekö kesken. Koko yön olen melkein valvonut (2h taisin yht.saada unta) tämän mahakivun kanssa. On kuin menkkakipua, mutta kovempaa. Samalla yön aikana tissit suli. Tähän asti ne oli hirmu pinkeät ja kovat, nyt ihan tyhjät ja ei yhtään kipeät. Maanataina kyl soitan neuvolaan ja kysyn pääsiskö ti ultraan kun on neuvolalääkäri paikalla. Ja tähän päälle vielä se, että viime ti siin ultrassa ne viikot heitti niin paljon. Pelottaa jos pikkuinen ei oo jaksanu..

Nyt pitää lähtee töihin TAAS raahautuu, en kyllä ihan oikeasti tiedä miten jaksan.

Bre ja pikku 7+6 (tai 9+1)
 

Yhteistyössä