**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Hjellou!

Äitienpäivälahja Lämpimät pahoittelut :hug: Toivottavasti tutkimuksissa selviäisi jotain ja seuraavan vauvan saisit syliin asti. Paljon paljon tsemppiä ja voimia.

Minsku82 Mulla välillä jos sängyssä nousen istumaan vatsalihasten voimalla tulee sellanen viilto ja kipristely.. Ei niitä paljoa tule, esim. aivastaessa mulle ei tuu mitään.

Rixutin Toivottavasti ultrassa on kaikki hyvin!! :) Mua jännitti se ihan kauheasti..

CanWen Hahahah mikä uni :D Mäkin oon nähnyt vähän sekopäisiä unia.. Viime yönä ihme seksiunia :whistle:

Mary Jane Mäkin oon ihan nukkumatti koko ajan |O Tuntuu ku ettei pärjäis ilman päikkäreitä. Alkanut vasta nyt 6+ viikoilla väsymys ja lievä huono olo. Ja nälkä koko ajan.. Ajattelin tänään pakottaa itseni salille (sinne kävelee 25 min et ehkä happiki jeesais..) ja sit vielä 10 min kävely ruokakauppaan myöhemmin. Jos tää itsensä aktivointi auttais eikä se että jään sohvalle makaamaan niinku eilen :D Mulla siis tilanne se, että palautin gradun viikko sitten ja hiljalleen haen duunia, mut ajattelin pitää tän alkuraskauden lomaa. Voi sun tissiparkoja :D

Huh huh, vähän kyllä heikottaa. Etenkin kun verenpaineet on aina ollut niin matalalla, nyt tuntuu et on entisestään. Ja tää nälkä. Pitää ostaa hedelmiä kaupasta lisää, nyt oon vetänyt näkkäriä..

Nyt salille vähän polkemaan pyörää! :)

Lily ja 6+3 (tai 6+1)
 
Mä kuulun kanssa näihin kerrassaan ihmeellisiä unia :D
Viime viikolla näin unta että salkkareiden Sebastian tunnusti mulle kovaa rakkauttaan ja kertoi että lapsi on hänen eikä mieheni :confused: jep jep.. :D
Ja viime yönä olin bussikuskina :LOL: ja kettuilin unessani mun miehelle että ajan tunnissa tampereelta seinäjoelle että turhaa se pitää mua huonona bussi kuskina :confused:

Säikähin ihan pirusti kun mun alakerrasta tuli sellasta väritöntä limaa kun pyyhin, ja se ei oo mitää "eilisen spermoja" mutta tulin siihen tulokseen että ku mulla pitäis olla nyt menkat, niin se on varmaan astetta löysempää valkovuotoa? :)

Ihanaa nyt alko viikonlopun vietto, opettajamme ei oo huomenna koulussa eikä ollu saanu sijaista niin ei oo koulua, ja perjantaisin ei oo ollu tässä jaksossa muutenkaan.. Se tietää pitkää viikonloppua ;) Ja sain justiin itselleni rahaa mun mummalta, että voisin mennä ostaa ittelleni mamma farkut kun harmittelin että ei mee kun legginssit jalkaan tällä turvotuksella! thats nice! =) Toki yritän hillitä itseni ja mennä perjantaina neuvolan jälkeen hakemaan ne farkut.. vaikka se on aika epäsopivan näköstä kulkea legginssit jalassa marraskuussa (vaikka niitä olisi KOLMET :D päällekkäin)
 
ihan kamala päivä taas, ei tätä jaksa :'( aamulla oon syöny vähä kiisseliä ja neki yrjönny pois ja ruokaa ei pysty ees aatella ku kiertää ja velloo vaan :snotty: mä haluisin vaan nukkua enkä tiiä miten jaksan vielä kuukauden tän olon kourissa, tää on yhtä helvettiä. ja mitä jos tää ei lopu...??? oikeesti, en tiiä oisinko ruvennu tähän jos oisin tän tienny...

erittäin pahoinvoiva jessi ja pikkuj 8+3 (vasta!)
 
Otokka
Vajaa viikko sitten oksentelu ja yökötys vaihtuivat järkyttävään väsymykseen ja huimaukseen. Luulin jo päässeeni pahimmasta yli, mutta ei, sieltä se pirulainen tuli takaisin ja pönttöä halattiin taas eilen illalla.

Positiivisena (tai miten sen nyt ottaa...) asiana ruoka on ruvennut maistumaan, eivätkä eri hajut yökötä enää niin paljon. Nyt on alkanut selkeä vaihe, kun tekisi mieli vaan kaikkea epäterveellistä ja hiilaripitoista: pizzaa, pastaa, karkkia, leipää ja erityisesti tänään himoitsen lihapiirakkaa... mmmm... Myös suklaa on tehnyt paluun kahden kuukauden tauon jälkeen! Kova homma pidätellä itseään kaupassa, koska muuten painokäyrä lähtee räjähdysmäiseen nousuun. Perinteisesti suolakurkkukin maistuu ja kaupassa kävelen maustekurkku-pöniköiden ohi useampaan otteeseen, kun sieltä tulee niin ihanat tuoksut :D. Äsken tuli tekstari, että jumppatunti on tänään peruttu. Voi harmi :whistle:. Täytyy vissiin mennä kotiin keittelemään kalasoppaa (by Apetit) ja syömään maustekurkkusämpylä ja lakua...

Vieläkään en ole osannut päättää influenssarokotuksen ottamisen suhteen, etenkään koska siinä on mukana se sikakomponentti...

Seuraavana vähän ällömpää juttua. Mulla tuli pari päivää sitten noin vuorokauden verran ihan vähän haalean ruskeaa valkovuotoa paperiin pyyhittäessä, pikkareissa ei näkynyt mitään. Päädyin siihen, että ilmeisesti se ei ollut mitään ihmeempää, koska vuoto ei koventunut, ei jatkunut, ei ollut veristä eikä siihen liittynyt kipuja. Lienee aika tavallista, että etenkin alkuraskauden aikana tulee erilaisia eritteitä. Lisäksi se osui aika lailla siihen aikaan kuukaudesta, jolloin minulla olisi ilman raskautumista ollut menkat. Silti... olisi kiva hypätä ajassa vajaat kaksi viikkoa eteenpäin ja nähdä ultrassa, onko vauvalla kaikki hyvin.

Lily-Jane: Ihanaa, että pystyt pitämään lomaa alkuraskauden! Olen erittäin kade!

Jessi75: Jaksa jaksa ja kaikki sympatiat sinulle! Minäkin huusin miehelle pahimman oksennus- ja yökötysvaiheen aikana, että mun mahassa ei sitten toista kertaa kasva mitään yrjö-vauvaa! Kymmenes raskausviikko on ollut miljoona kertaa helpompi kuin yhdeksäs. Nyt tuntuu jo paremmalta ja mieli on aurinkoisempi. Varmasti sinullakin olo helpottaa vielä ja ota hyvä nainen ainakin saikkua, jos et ole jo ottanut!! Ota myös käyttöön kaikki kikat pahoinvointia varten: pieniä ruoka-annoksia erittäin usein (vaikka sitten sokerillista mehukeittoa hörppy vartin välein), nukkuminen, raitis ilma, apteekin magneettirannekkeet, inkiväärikeksit, kaikki pahanhajuinen pois lähettyviltä ja mitä niitä muita onkaan...?

T. Otokka, hirrrveä turvotus ja pikkarainen 9+4
 
Koitin kirjotella aiemmin mut se meni kuin tuhka tuuleen enkä jaksanu uusia.

HUomenna aamulla ultra, saa nähä selviääkö istukan mysteeri, en jaksais odottaa! Onneks oli kiire päivä ni huominen tulee nopeesti.

Sain tulokset kilpirauhaskokeista, TSH noussu, 2.7 nyt. Eli yli ainakin uusien viiterajojen. Käskiki lisätä annosta, mullla oli uus ohje joitain viikkoja et yks tabletti viikossa pois, ni nyt käski ottaa takas. Kuulemma ultralääkärin mukaan (eri siis kuin tämä joka noin käski) jopa ylitoiminnalle tavotellaan, ei ali ainakaan. Eli saa nähä nostellaanko vielä annosta...Tuon piikkiin vois laittaa esim sunnuntain tajuttoman väsymyksen ja nesteen kertymisen, mut kaiken voi pistää raskaudenki piikkiin :p Kunhan asiaa seurataan niin ei tuu vaaville mitään.

Mulla oli se kumma tunne et pelkään kaksosia jo aiemmin, mainitsinko? Sit sanoin sen ultrassaki et en ihmettelis ku oon ajatellu sitä et olisko kaks. Ni nytki pyörii päässä mielikuva et ne löytää sielt toisen kuitenki. Toisaalta ei sureta kauheesti ajatus et siel on ollu mut ei oo enää, en osaa niin surraa kun niin yleistä ja yhtä kuitenkin koko ajan "odottanut"...

IHan ku maha olis oikeesti turpeempi tänää? oooteko te huomannu semmosia "plumpsahduspäiviä"? Eilen jomotti mahaa jne, päättelin et sillon kohtu erityisesti kasvaa ;)

Lumihiutale ja pt 7+3
 
Nyt on taas listaa päivitetty ja tarkastelkaa unohdinko jonkun :confused:
Jos joku unohtui pyydän anteeksi, sitten vaan äkkiä huutelemaan niin muokkailen :)

Jaha kello lyö puoli kuusi ja alan taas miettimään koska pääsis nukkumaan.. ja mä kun ajattelin viikonlopun alun kunniaksi kattoa bb:n, taitaa jäädä haaveeksi =) Tajusin justiin: tänään ei oo öllöttäny paljoa, ja tissitkään ei oo ollu kovin kipeät.. jotain parempaa, tai sitten uudet rintsikat tekee ihmeitä!

Mä ressaan koko ajan perjantaita, kuuluuko sydänäänet.. jos se ultraakin näkyykö mitään, vastaako pieni viikkoja, mitä sielä näkyy apua.. perjantai tule jo! :headwall:

9+0 poks poks vielä kerran;)
 
Äitienpäivälahjalle lohduttavia halauksia täältäkin. :hug:

Mä olen ihan kauhean väsynyt koko ajan, en ihan oikeasti meinaisi jaksaa töissä olla millään. Koko illan makaan sohvalla ja nuokun, mies hoitaa kaikki kotityöt ja käytännössä lapsetkin. Siirryn sänkyyn kahdeksalta, kun lapsetkin menevät.

Tänään sitten sanoin pomollekin olevani raskaana, ihan senkin takia, jos joudun vaikka tästä vielä saikkua hakemaan. Nyt jo harmittaa, että pitikin mennä sanomaan näin aikaisin. Tuntuu ihan tyhmältä nyt, harmittaa jotenkin. :confused: Kai tää outo fiilis menee väsymyksenkin piikkiin.

Lumihiutale
kysyit onko "plumpsahduspäiviä" ja mulla oli mielestäni maanantai, jotenkin sinä päivänä kiristeli ja tuntui maha kasvavan ja illalla katselin, että onhan siinä jo pyöristymistä tosiaan.

Jessi75 kai sinä sentään olet sairaslomalla, en muista nyt kaikkia aikaisempia juttuja. Jaksamista, jaksamista, kyllä se siitä oikeesti menee ohi! Ja kuten niin monta kertaa on todettu, se pahoinvointi on vain hyvä merkki.

Otokka
mullakin pahaolo alkoi jo viime viikolla helpottaa, siis ei ole enää niin pahaa ollenkaan, väsymys sen sijaan on vain pahempi. Kiva kuulla, että jollain toisellakin jo vkolla 10 helpottelee, olen ollut vähän huolissani välillä, että onhan kaikki hyvin. Mutta toisaalta olen ollut rauhallisin mielin, koska siis paha olo on silti edelleen, ei vaan niin hirveän paha, kuin aikaisemmin.

Minsku, minulla on ainakin ollut jonkin kerran aivastaessa aivan sairaan kivulias repäisy alavatsassa/nivusissa.

Jotain tuossa edelliselläkin sivulla oli, kun piti kommentoida, mutta nyt kun se ei tässä näy, niin en muista.

Kurkkunaamio ja salamatkustaja 9+4
 
otokka kiitos vinkeistä ja tsempeistä :hug:

lumihiutale mulla oli tsh viimeks 2,03 tjn, nousua reippaasti ku edellinen oli 0,55. nyt syön 1,5 tabua joka päivä ja toivon et lähtis laskuun. ilmeisesti toi korkee kilppariarvoki voi osaltaan vaikuttaa tähän pahoinvointiin, jostain lueskelin. tuskin hirveen merkittävästi mut kuitenki.
mulla kans iso pelko kaksosista, varsinki nyt ku pahoinvointi näin rajua vaikka ultrassa ei näkynykkää ku yks mut vehkeet niin vanhat et ei välttämättä ees ois näkyny. meille ei mitenkään, millään muotoa vois kaksosia tulla...
 
Cik
Iltaa vaan kaikille!

Repäsykivuista tulin vaan kommentoimaan ja kyselemään. Mulla on kanssa ollut semmosta vihlomista alavatsalla, aika kovaakin, ja on tullut vaikka oon kävellyt ihan rauhallisesti ja hitaasti.
Mulla siis ei koskaan oo mitään sen kummempia menkkakipuja ollut, pientä vihlontaa, joten tä tuntuu aika hurjalle koska on aika kovaa kipua ja vihlasuja.
Samoin on tullut kaks kertaa semmonen oikeen kihelmöivä, vähän sähkönen tunne/ kipu.

Esikoisesta ei mitään tämmöstä ollut, koska koko raskaudessa ei muita vaivoja ollut kun alussa väsymys. Ei edes maha ollut tiellä.
Niin ajattelin että onko kovatkin kivut ihan normaaleja? Ja kuinka kovia muilla on ollut?

Tällä on pahoinvoinnit lieventynyt, kunhan vaan syö usein ja paljon, siis tosiaan paljon, niin ei tuu äklötystä.
Ja voi kun oon kade teille joilla on la alku kuusta ja olette jo noin pitkällä, mä haluun myös :) !

Cik ja Pipa 6+3
 
Mulle voi vaihtaa LA 18.6 =) . Täällä pahoinvointi on kadonnut mutta mahassa tuntuu nippailua. Olen nyt yrittäny ottaa rauhallisesti kun koko ajan pelko keskenmenosta. Uutena oireena on tullu sydämen tykytys vaikka eipä tuo kai raskauteen liity. Kävin mittaamas äitini luona verenpaineenki ja se oli kunnossa.
 
Mulle iski paniikki, ihan yhtäkkiä. Eilen eikä tänään ollut juuri mitään oireita. Kuvotuskin loppui kuin seinään. Vähän on väsyttänyt mutta se nyt voi johtua tuosta kilpparin vajiksestakin... Ei oo huimannu. Eikä vatsa oo tuntunut sellaiselta turvonneelta ja pinkeältä. Hitto että aloin pelkäämään, että jos onkin alkava km. : /

Pitäsköhän huomenna soittaa tuohon meidän neuvolaan ja kysyä olisko millään mahdollista äkkiä kuunnella sydänääniä, että sais varmuuden asiaan. Mulle vaan tuli sellanen tunne :(
 
Eihän näitä kerkeä lukemaan kun tulee niin vauhdilla :D
Äitienpäivälahja: Osanotot :hug: Ihanaa, että jaksat yrittää :) Itsellä tässä pitäisi esseetä väsätä, mutta ajatukset ei kertakaikkiaan pysy kasassa... Huomenna on dealine, mutta meni jo, ei jaksa yötä kirjoittaa kun aamulla aikainen nousu.

Mä kans olen nähnyt tositosi outoja unia: Ajoin autoa ( ja nautittuani 2 olutta) joiden polkimille en yltänyt ja poliist pysäytti, mutteivät "onneksi" puhalluttaneet. Auto oli erään entisen työkaverini joka ei halunnut pitää autoa. Ajoin helsingin keskustassa ja joku mies pyysi kyytiä ja maksoi 400€ kyydistä. Sanoin hänelle, että anna vielä 20€ niin saat auton omaksi koska itse en kunnolla yltänyt polkimille ja vaihteet joutui vaihtamaan ilman kytkintä. Pahinta siinä unessa oli auton täysi hallitsemattomuus helsingin ruuhkassa.

Toinen paha uni oli, että harrastin seksiä itseäni 10 vuotta nuoremman miehen kanssa ja muka rakastuin häneen ja kaduin sitä heti, että jos oma mieheni saisi tietää(hänkin on minua 2 vuotta nuorempi) ja näissä molemmissa unissa olin raskaana. Kaikkea sitä!

Voimia kaikille väsyneille ja huonovointisille :popcorn:
 
Lily-Jane, muakin kyllä jännittää aika paljon tuo ultra. Toivon tosiaan, että olis kaikki hyvin!

CanWen, meillä ainakin pääsee kuuntelemaan sydänäänet tai ultraan jos iskee huoli. Onneksi on niin ymmärtäväinen neuvolantäti vaikkei hänellä itsellään olekaan lapsia niin hienosti ymmärtää näitä huolia ja auttaa, että stressi saadaan pois, kun sekään ei hyvää tee. Soittele neuvolaan ja kysy voisiko kuunnella sydänäänet, eihän siihen mene kuin viisi minuuttia, kun ne kuuntelee! Jospa kaikki on hyvin, olethan jo isommilla viikoilla ja oireet voi alkaa helpottaa :hug:

Mun yöhikoilu on loppunut ja sen tilalle tuli väsymys ja aamukuvotus. Sama kuvotus iskee iltapäivällä jos en syö välipalaa aikanaan lasten kanssa.

Ootteko muuten pahoinvoivat kokeilleet sitä, että syötte jotain ennen kuin nousette sängystä ja odotatte vielä pitkällään, että se ehtii nostaa verensokerin? Mulla auttoi esikoisen pahoinvointiin tuo tai sitten ihan mehulasillisen juonti. Ja sitten hetken päästä aamupalaa ja pitkin päivää vaan yritti syödä kaikkea ettei verensokeri laskenu alas ja riittävä juominen kanssa tärkeää. Tietysti nuokaan ei auta jos ihan kamalaa pahoivointi on, mutta nuo auttoi sillon mua. Siitä hyvästä sain kyllä reikiä hampaisiin, että hampaiden tehohoito sen jatkuvan napostelun ohella olis hyvä.

Pari tuntia enää niin tietää, onko mahassa ketään, jännittää!!
 
tuo sydämen tykytys voi kyllä johtua raskaudesta ja siihen auttaa magnesium. Olen pari kertaa itse herännyt yöllä siihen et sydän jyskyttää ihan kauheasti ja tulee ihme olo. Muutaman päivän söin magnesiumia kun sitä kaapista löytyi ja nyt ei oo taas ollut muutamaan viikkoon.

Eilen oli taas huonompi päivä olon kanssa, pahaa oloa oli lähes koko iltapäivän ja illan. Jumpassa ei ollut, mut join jumpan aikana 2l vettä ja sit siitä tuli taas huono olo. Hienosti jaksoin taas zumbata vaikka on ollut melkein 2 viikon tauko.

Ja minäkään en ole vielä käynyt ultrassa, tänään pitäis varata 12 viikon ultra.

9+1 (7+5)
 
piti yölläkin käydä kakomassa :headwall: pakko oli tunkee suppo arseen jos ees vähä helpottais ku varmaan ois pakko jotain syödä tänään ku eilen tuli seki vähä ylös minkä alas sain : / yrjöilin siis pitkin iltaa ja ois tehny mieli vaan itkee ku oli niin paha olo :'(

muistelen et jokunen vko sitte joku oksenteli myös yöllä, kukakohan oli? ois kiva tietää tän hetkinen olotila.

onnea ultriin ketkä sinne on menossa :flower:
 
Huomenta!

Täytyi tulla kertomaan että eilis illan ultrassa kaikki oli niinkuin pitikin. Eli löytyi papunen oikeasta paikasta, sydän löi ja oli huimat 15.3 millimetriä pitkä! =)
Ultra lääkärin mukaan olisi menossa tänään 8+0 niinkuin olin itsekin ajatellut, neuvolan mukaan taas 8+1. No päivä sinne tai tänne. Olishan se kiva tietää kumpi se LA on. Mutta kai se Np ultrassa sitten tarkentuu...

Ansu ja papunen 8+0 tai 1
 
Huomenna neuvola: en malta odottaa, aika kuluu niin hitaasti, katsellaa muumia tuon esikon kanssa ja pitäs mennä suihkuun ja lähteä salaisille synttäri, isänpäivä ostoksille =) miehestä kyse siis. Viime vuonna sattui hyvin samalle päivälle mutta nyt juhlitaan sitten kahtena päivänä!!
Ja papoillekkin pitäisi jotain löytää :eek: hmph.
Nälkäkin painaa, mutta jääkaapin avaaminen ei ole kivaa.. :S en saa taas mitään alas. Pitää varmaan hakea appelsiini kaupasta, ne pirulaiset kun loppui.
Mun mahassa kiertää ilma, mutta se tuntuu niin hassulle siis kun mieli kuvittelee että jos ne oliskin pikku potkuja ( vaikka ei ne oo mut sillee jännästi, kun tietää mitä odottaa..)

Hauskaa torstaita mammoille!

MMILIA 9+1
 
Voi Jessi75!
Kannattaisko sun alkaa laittaa se suppo jo valmiiksi joka aamu, jos se yhtään purisi. Ihan hirveetä tuo siun meininki, suuren suuret voimahalit täältä, sinne neuvolaanhan saa aina soittaa jos ja kun alkaa sietämättömäksi olo käymään. Koita kestää, ja toivotaan että sulla loppuu kuin seinään tuo yrjöily kun ne maagiset 12 vk tulee täyteen. :hug:

ansulle ultraonnittelut, vitsi kun ei millään malttais sitä omaa odottaa enää... Kolme ja puoli viikkoa vielä, sehän on ihan ikuisuus.


Mulla on ihan koko ajan nälkä. Tää on jo ihan naurettavaa. Kasilta söin aamupalan, niin ysiltä oli jo nälkä ja töissä piti hakea suklaakakkua (suolan välttely, siis mikä ihana tekosyy syöd makeaa :D ) ja nyt tuntuis taas siltä että vois vaikka kaivella tuolta laukusta omenan. Taidan käydä lataamassa tuon vesipullon, jos sillä sais ostettua vähän lisää aikaa.

Tsemppiä kaikille oloihin, ja hauskaa päivänjatkoa, huomennahan onkin jo melkein viikonloppu. :)

MJ & Salarakas 7+1
 
Pikkuinen löytyy oikeasta paikasta ja sydän sykki :heart: Viikkoja voi olla kyllä vähemmän, mutta se tarkentuu seuraavalla kerralla eli 22. päivä. On nyt niin pikkuruinen että hankala saada tarkkaa mittaa. Sydämen syke löytyi ja se helpotti kovasti tätä huolta! Plussasin tosin myöhään, että ei ihmekään jos laskettuaikakin viivästyy.

Niin helpottunut Rixutin!
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille jotka niitä on saaneet!

Mä en voi lopettaa taas itkemistä kun se alkoi. Ja se alkoi, kun luin tuosta uusimmasta meidän perhe -lehdestä Jethro Rostedin(vai miten se kirjoitetaan) kirjoittamaa kirjettä tyttärelleen. Voi kamala miten koskettava. Nyt sit taas itkettää kaikki. Paha olokin on.

Mä näin muutes kans viime yönä unta et harrastin seksiä mua reilusti nuoremman miehen kans, joku muu oli myös muistaakseni nähny..

Bre ja pikku 7+4 (tai 8+6)
 
onnea hyvistä ultrakuulumisista monille, jännittävää :) tosiaankin paljon tekstiä enkä muista enää kuka sanoi mitä. mut siis unia lesbojen hoplopista? aikamoista :D

mulla oli eka neuvola jossa meni aikaa melkeen 2 tuntia. kertoo paljon että söin kahdesti evästä sen aikana.. oli kyllä haasteellista olla käymättä vessassa ennen aamuneuvolaa, varsinkin kun jouduin kuitenkin ottamaan esikon mukaan. se on taas vähän kipeä ja siksi kotona. me nyt otettiin molemmat se influenssarokote, en tiedä edes oikein miksi. hm, no toivottavasti ei tuu ongelmia. mulle rokotteet on vähän niinku vakuutukset, jostain syystä haalin kaikkea mitä tarjotaan, enkä edes tiedä tarviiko niitä.

Sydänäänet se muuten kuunteli kun pyysin ehkä kolmesti ja vakuutin etten stressaannu jossei ne kuulukaan. Mut kuuluhan ne, joten nyt on vähän helpottuneempi olo ootella sitä np-ultraa vielä pari viikkoa.

mä oon kans alkanu itkemään ihan joka asialle, niin uutisille kuin ohjelmille, jolleki sarjakuvallekin kai. ihan omituista. ja syön ihan koko aika, enkä voi ees pestä hampaita kun se alkaa niin yököttämään, samaten purkan maku on kauhea. no, ehkä tämän alkukauden tästä kestää ilman vakavia vaurioita hampaissa. painokin oli neuvolan vaa'an mukaan vaan laskenu, joten ehkä en kuitenkaan syö niin paljoa kuin luulen.


A, 9+5
 
Tervehdys kaikki!

Jessilläkö se tuntu siltä että ei tule mitään jatkuvan oksentelun kanssa? Voin jotenkin kuvitella tilanteen, kun muistelee itse niitä pahimpia aikoja. Mutta jos se jatkuis mulla vieläkin, nii huhhuh. Silloin pönttöä halatessa aina kyllä mietti että mihin hittoon sitä on ryhtyny :D

Mutta, omaa taas..
Tää alkaa olla mulla jo iha sairasta tää oireiden kuvittelu. Kun jostain "hälyttävästä oireesta" pääsen, keksin siihen sitten uuden..
Tällä kertaa se on tämä niskasärky.. tyhmänä kun lukenut oireita keskenmenosta nii tottakai sitten heti kun niskat on kipeet nii keskenmenoahan sitä muka pukkaa! Vessassa rampannu vahtimassa vuotaako verta ja mahaan sattuu iha vaa sen takia kun jännitän tätä tilannetta!
Tässä alkaa pää rueta sekoamaan jatkuvan oireiden "keksimisen" takia. Jotenki vaa koko ajan pelko perseessä että jotain tapahtuu. Kai tää on joku keino mukamas helpottaa sitä, että jos neuvolassa sanotaanki seuraavan kerran ettei oo sykettä tms, nii voin sanoa että "tähän olin varautunu" ..nii varmaan.

Tyhmä kysyy tyhmän kysymyksen, mutta mietin omassa pikku päässäni, että jos ekassa neuvolassa lääkäri on nähnyt, että lapsi lilluu siellä omalla paikallaan hyvällä sykkeellä, niin eihän se sieltä voi liikkua mitenkään kohdunulkoiseksi tai tuulimunaksi tai mitä niitä on :D
 

Yhteistyössä