**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Cik
Heips!

Nyt on mullekkin eka ultra varattu, se ois sit ens viikon tiistaina jolloin viikkoja pitäis olla 7+2 :)
Toisin kun pelkäsin, niin ei taida ollaakkaan mikään super kallis. 20min erikoislääkärillä maksaa alkaen 55€ -> mut siitähän saa sen kela korvauksen. 30 min on sit jo alk. 80€. Pitää siis toivoa ettei mene kauaa! :)

Neuvolan ajattelin varata huomenna, tänään nukuin soittoajan yli, heh. Jos sen sais sit loppuviikoks tai seuraavalle.

Takeista Mulla on oneks monta hyvää takkia jotka menee mahankin kanssa, jos ei nyt ihan mahdottoman suureks kasva. Kevääksi ainakin on yks ihana ruskee ja nyt talvelahan maha toivottavasti mahtuu tohon valkoseen takkiin, se on kun tehty odottajalle, vaikkei sitä kuitenkaan ole :)

Pahoinvoinnista mulla on onneks ollu nyt helpommat neljä päivää, mikä tietysti saa taas mielikuvituksen liikkeelle.. Onneks olotilat kuitenkin muistuttaa itestään jos on vatsa tyhjä.
Mulla on muuten helpottanut pahoinvointia se, että oon syöny vatsan aina tosi täyteen vaikkei mieli oikeen tekiskään. Ajatus ruoasta on oikeestaan ällöttäny mua ihan suunnattomasti, nii olenkin vitsaillu että ymmärrän miltä anorektikoista tuntuu! :)

Tuntuuko muilla mitään alavatsalla kun makaa mahalleen?
Mä oon siis aina nukkunut mahalleen, mut enää ei tunnu mukavalta kun tuntuu vatsa pinkeeltä ja painaa sisäänpäin, tuntuu siis niin napakalta. Ehkä se on toi pieni vatsamakkara joka on noussu ylemmäks ja kiusaa :whistle:
Vaikka eihän viel näillä viikoilla pitäis mitään tuntua!? Ja vieläpä niin korkeella, kun vähän navan alapuolella.. Pakko pistää vatsamakkaran pikkiin! Vaikka turvotuskaan ei enään ole ollut niin valtaisaa mitä se oli kaks ekaa viikkoa.

No, nyt voin jännittää vielä enemmän sitä ens viikon ultraa, jos siellä onkin kaks tai raskaus on pidemmällä kun luulen :)
Hedelmöitys kun ei ole ainakaan tapahtunut sillon kun sen ois 28 päiväsen kierron laskujen mukaan pitäny olla, siitä oon ihan varma, tai sit tää on maailman kolmannes ihme :confused:

Mä oon kanssa salaa kateellinen niille joilla on la kesäkuun alussa! Ihanaa jos ois viikoja jo 9+!
Tuntuu vaan että ei aika mihinkään liiku, mutta lopulta kuitenkin kaks viikkoa on mennyt tosi nopsaan. Seuraava viikko sais mennä erityisen nopeesti, sit uskallan huokasta helpotuksesta jos ultrassa on kaikki hyvin. Sit onkin sopivasti isänpäivä seuraavana viikonloppuna, joten vois ehkä jo kertoa papalle ja vaarille tulevasta perheen lisästä :) Ja samalla pilata anopin päivän sillä |O

Jeps, nyt kylmää vadelmarahkaa. On muuten hyvää kun ei laita paljoa sokeria, ihanan kirpeetä. Veikkaan että pahoinvoivallekkin auttaa, vinkkinä vaan :)

Vitamiineista mä oon syöny nyt sitä raskaus multivitaa kaks tabua päivässä. Onko jotakin muuta mitä ois hyvä syödä? Tossa multivitassa varmaan on kaikki tarpeellinen?

Cik ja Pipa 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä jälleen yksi migreeni iltapäivä heti viikon alkuun : / se kai kuuluu tähän mun raskauteen näköjään ainakin joka toinen päivä. Päiväunilta nousin ja huomasin ettei näkö pelaa normaalisti vaan siinä oli jo sahalaitaa. Nyt ohi, mutta kipu muistona. Sori tätä valittelua! Aamulla olisi se eka neuvola :) Vitamiineista: itse syön tällä hetkellä vain Multi tabs raskautta ja huomenna kyselen lisää riittääkö se vain.
 
Viimeksi muokattu:
amma voi kurjuus migreeniä, toivottavasti ei tulis noin usein! Mullakin on joskus ollut migreenikohtauksia mutta ei onneksi enää pariin vuoteen, voin vaan kuvitella miten inhottavaa on jos niitä on joka toinen päivä!

Vitamiineja mä syön yhden tota multitabsin raskausvitamiinia ja sitten pari kalkkitablettia, en hirveästi käytä muuten maitotuotteita ja lääkäri suositteli syömään kalkkia jo ihan senkin takia että edellisestä imetyksestä ei ole vielä niin kamalan pitkä aika.
 
Vitamiinit minä otan ruuasta, me syödään niin monipuolisesti, että varmana riittää. D-vitamiini on ainoa, jota koko poppoolla syödään purkista. Nyt, kun imetänkin vielä niin erityisesti pidän huolen monipuolisesta syömisestä. Jos syö monipuolisesti niin vitamiinilisät on turhia :)
 
Kiitoksia ihanaiset uudesta pinosta :flower:. Se ois tosiaan jo marraskuu, ei kyllä yhtään tunnu siltä, et joulu lähestyy ja tää vuosi on taas käsitelty. Johtuu varmaan siitä, et tääl päi ei oo viel lunta.

Tääl on tänää jo 6+6 eli huomenna vaihtuu jo 8 viikko eli 7+0 :D. Äkkiä aika menee ja eka ultra vaa lähestyy. Se ois 12.11. klo 8.00. Viel ois yli viikko aikaa, mut onneks vähempi ku viime viikolla.

Olo on ihan samanlainen ku viime viikolla. Etoo samalla tavalla aamusin ja iltasinkin. Ja myös minuu paleltaa tai on hiki :O. Mie veikkaan, et täältä tulis tyttö, ku on vähän samanlaiset oireet, ku ensimmäisessä raskaudesssa, joka oli sit tyttö :heart:.

Kiitti päivittäjälle, ku vaihoit miun la:n. Jollakin muulla tais vielä olla aikaa ekaan ultraan, onneks en oo ainut :D. Hyvää marraskuuta vaan kaikille :D!
 
enkä oo taaskaa yhtää kade teidän varhaisultrille :D mulla eka ultra on joskus jouluviikolla !!!
aijjoo, emmä sit taidakaa sitä dvitamiinia ottaa jos noissa sitä on tarpeeks, en taas oikei ajatellu :D :O haha. vaihteeks :)



hahaha
meil on tääl tyttöjen kanssa bileet ku esikoine kaivo apulanta Dvdn kaapista ja käski pistää pyörimää, ei siis tienny ees mikä tää on. no en ensin laittanu ni se rupes sanomaa et "äiti laita, on sanottu jo!" hahaa. pakkokai se oli sitte laittaa ku noin nätisti pyysi sit ku tuli hei hei mitä kuuluu, ni se rupes laulelee- miltä musta tuntuu- ja heilu vaan tossa ahhahahaha.

ikää tolla tylleröllä on siis 2,5v repesin totaalisesti. ja toi pikkasempi vaa joraa mukana ku me esikon kanssa lauletaan- tosin nyt toi isompi likka villiinty tästä musiikista ja pomppii vaan sohvilla ja potkii mua selkää vahingossa kokoajan ku tossa selän takana rymyää..

no mut tämmöne maanantai on vaihteeks iha hauska vaikka lenkillehä se pitäs lähtee et pääsee koira kunnolla ulkoilee... pitäsköhä mennä lenkille vasta ku mies tulee.. sillo puol yhentoistmaissa.. viittiskö sitä viel lähtee. pakkokai se on jos en nyt saa persettä ylös tästä penkistä. likat on nuhassa ni ei huvittas niit raahata tonne pihalle. ja kello ton verra et pikkasempi kävis nukkuu ni sit sei taas nuku yöllä!! jos koittas pitää sitä hereillä ni se ehkä kävis ysilt yöunille? :>

pupeltaja + pyllerö 5+5 ja pari rokkimimmiä (9kk + 2,5v)
 
Täällä oli ensimmäinen neuvola tänään. Eipä siellä mitään uutta. Kirjotetiin kaiken maailman papereita ja käytiin läpi kaiken näkösii lippuja ja lappuja. Hauska kun elävät neuvolassa niin kierron mukaan ja omien papereiden etteivät voineet laskea laskettua aikaa hedelmöittymisen mukaan vaan kuukautisten. Merkkas sentään lyijykynällä ni saa vaihdettua. Eli jos elän nyt sitten neuvolan laskujen mukaan ni pysyy itekin kärryllä, näin alkuun se on ihan kiva ku on enemmän viikkoja eli neuvolan mukaan mun laskettu aika oiskin jo 8.6 ja nyt viikkoja 8+5. Seuraava neuvola jo 16.11 joka on lääkäri neuvola jonka tahtovat ennen 12 viikon ultraa ja tääl on tosi harvoin lääkäri paikal (oliko joka kolmas ti). No 24 pv on sokerirasitus+ muut verikokeet. Samoihin aikoihin ultra (sitä en vielä oo tilannu). Ajattelin kyl sanoa varatessani et viikkoja on tod.näkösesti vasta 1 vähemmän ni ei tartte joka viikko käydä ultrassa (muuten ihan kiva juttu, mut mies ei saa joka viikko oltua töist pois ultran takia. Enkä aja itse tuohon osoitteeseen).

Imetyksestä: ensin meinas et pitäs lopettaa tai oli alottamassa lausetta, mut sit korjas itte et oli juuri ohjastettu ettei tarvitse raskauden takia lopettaa jollei tule liikaa supistuksia jotain positiivista siis. Mut toisaalta hänestä luki et ei sit kuitenkaan voi imettää molempia ni kannattaa miettiä hyvää ajankohtaa lopetukselle.... vastasin et voin kyl ihan hyvin imettää molempiakin jos homma toimii kaikkien puolten mukaisesti. Sit vaihtukin jo aihe.


Oireita ei ole tällähetkellä taas mitään. Muutakuin mahan turpoaminen niin et housut piti avata iltapäivällä jo.

Miss bamse 8+5 (7+2)
 
Iltaa kaikille! :)

Ja tervetuloa uusille! :)

Meinaa taas päästä unohtuu muiden asiat, mutta koitan kaivella syvältä päästäni ne :D

Joku kysyi/ihmetteli sitä, kun mahalleen olo tuntuu pahalta. Oon ite huomannu samaa, ei pysty enää mahallaan olee ku tuntuu ku ois joku kivi tms. mahassa. Toisaalta rinnatki nii kipeet että eipä juuri muutenkaan. Oon istualtaan/seisaalteen massua kokeillu ja painellu, välillä on kyllä hieman arka, onkohan se normaalia? Mut vatsa tuntuu siltä kun se ois koko ajan "kovana"..hmm..

Mutta pakko oli täällä tulla kysyy yhtä juttuu. varoitus tässä vaiheessa, että saattaa sisältää "rajua" tekstiä, jos ei kestä alapää juttuja nii kantsii skipata :whistle:
Eli, tossa pari päivää sitte tuntu ekaa kertaa outo "paineen" tuntu alapäässä. ei siis mitenkään "sisällä" alapäässä tunnu, jotenki ku kuulostelee sitä tunnetta nii tuntus ku se ois häpyhuulissa se paineen tuntu :D mikä lie.. voi olla jotain säteilykipuu tms, mut oli hassuu ku alapäässä tuntu hassulta.

Jotakin muutakin oli, eipä niitä sillo muista ku pitäis..
 
Hei taasen!

Malttamattomana menin varaamaan sen alkuraskauden ultran ja pääsen siis keskiviikkona jo! Ja huomenna ensimmäinen neuvola, en usko että kuunnellaan vielä sydänääniä niin oli pakko varata ultra. Saa nähdä mitä löytyy...
Neuvola jännittää kun aina sitä painoa syynätään ja varmaan sokerirasitukseenkin joudun. Kesän jäljiltä tullut vähän kiloja ja pahanolon takia joutuu syöpöttelemään enemmän. Tuntuu että muutenkin raskauden alkuvaiheessa jo turpoan kummasti vaikkei yhtään enempää söiskään :ashamed:

Tänään oli ihan kauhea olo, flunssan lisäksi pahoinvointia oli niin paljon että tuli bussissa sellainen olo että hyppään kyydistä. Onneksi selvisin ja mieskin oli kotona hoitamassa likkaa niin sain levättyä :) Kummallisesti vaihtelee tuo olotila, ei joka päivä oo samanlaista.

Kävin myös vaateostoksilla viikko sitten. Ostin suosiolla äitiysfarkut kun ei ne tavalliset kuitenkaan kauaa mene.
Löysin H&M:ltä sellaisen villaneulepaidan/takin missä oli ylhäällä kaksi nappia ja muuten aukinainen alas asti. Jälkeenpäin vasta tajusin että sehän menee vaikka koko raskauden ajan, maha siellä alla mahtuu kasvamaan.

Ansu ja papunen 7+4
 
Hirmusesti juttuja tullut sen jälkeen, kun viimeksi oon täällä käynyt. Kaikki koitin lukea, mutta puoliakaan en muista:)

Täällä viime viikko vierähti saikulla ollessa, ihan kamala oksettava olo iski alkuviikosta, nyt hieman lievempää eilen ja tänään, joskin heti, jos vatsa on tyhjä, eli siis alkaa olla yli 2 h syömisestä!!!!!!!niin jo alkaa yökkäyttämään. Nyt illasta kävin vessassa jo yökkimässä, kun kaikessa tohinassa oma syöminen unohtui, isommat lapset ovella kyseli:äiti, onks sulla paha olo? Täytynee siis koittaa muistaa syödä joka välissä. Noh, viikkoja on vielä niin vähän, että se pahin on varmasti edessä, mutta jospa sitä tällä kertaa säästyis.

Tai niin, mullahan ei tarkkaa viikkotilannetta oo edes tiedossa, koska kierukan poiston jälkeen kuukautisia ei sit kuulunutkaan:) Kierukka ehti olla sen 3 kk, mutta armottomien päänsärkyjen vuoksi gyne sen suositteli poistamaan. Ja näin siinä sitten kävi...;)

Nythän tämä jo hymyilyttää ja neljäs lapsi on ihana yllätys, senkin vuoksi, että 3. lapsi, tällä hetkellä siis 7 kk oli meille todellinen LAHJA, tilanteessa, jossa meille oli just kerrottu, ettei kolmatta koskaan ehkä tulisi, hän päättikin toisin:)Ja tämän kuopuksen odotus kun oli todella rankka, olin varma, ettei enää koskaan, senkään vuoksi. Tämän takia tästä pikkunelosen odotuksesta ollaan oltu ihan suht hiljaa, ihan lähimmät kaverit tietää, sekä mun vanhemmat ja töissä oli pakko kertoa.

Muilleppa uskon tämän tulevan melkoisena yllätyksenä, koska tosiaan kaikki tietävät, millasia hetkiä meillä elettiin viime talvena, kun minä vuodelevossa kädet ja jalat ristissä toivoin, ettei vaavi tulis maailmaan raskausviikolla 26, ja lopulta, kun toksemian vuoksi synnytys piti käynnistää viikoilla37, vauvalta meni synnytyksessä sydänäänet, ja siinä ehti kyllä miettiä, että nytkö se sitten menehtyi:( Näitä asioita kun vieläkin miettii, itku tulee, koska onhan siitä niin vähän aikaa. Ja tämä uusi raskaus nyt, niin todellakin tässä on käyty koko tunteiden skaala läpi...

Ens viikolla mulla onkin eka neuvola.Kroppa ei oo palautunut vielä edellisestäkään raskaudesta, kiloja jäi:( Joten passitus sokrurasitukseen ainakin jossain vaiheessa tulee:( Kokeilin pari päivää sitten mammahousuja jalkaan, oikein kivoilta tuntuivat, mutta korostivat niin mahaa, että en ilkee niitä vielä pitää, vähän kun masua pullisti, niin oikeesti näytin siltä, kuin tosiaan vähintään viikolla 20:D, että veikkaampa niin, että tätä ei hirveän pitkään piilotella:D
 
Heipparallaa :wave:

Varhaisultrassa käyty ja siellä se pikkuinen papu köllötteli :heart: Maksoin itseni kipeäksi Espoon Adenovassa ja sain sieltä samaa 28kiertopäivä-rutiinia niskaan:rolleyes: Ultran ja omien laskujen mukaan tänään 8+3, mut 28 pv kierron mukaan 8+6 ja sen mukaan nyt mennään, PAH! Mun kierto ei ole koskaan ollut 28pv!! Ultrassa näkyi myös harmiton kysta (45mm) ja äippäkorttiin tuli merkintä sisätutkimuksesta. Olin siis aiemmin päättänyt ilmoittaa neuvolassa kk alkamisajan ultran mukaan, mutta noi muutkin tiedot on tärkeitä... joten taivun järjestelmän kaavaan ja odotan vauvaa syntyväksi aikaisintaan 40+4 (40+1). Molemmat neidit syntyneet 40+1, kakkonen tosin Jorvin mukaan 40+6...

Joskus kauan sitten oli puhetta sukupuolitoiveista... Meillä olis pojalle täydellinen nimi, tytölle taas kaikki 5 ikävuoteen asti ja siitä eteenpäin :) Luonteva jatko ois kolmas tyttö, mutta oishan se hauska nähdä minkälainen poika meille tulis ja samalla perehtyä poikalasten (tällähetkellä niin vieraaseen) maailmaan :) Etukäteen ei olla haluttu sukupuolta selvittää, joten tuskin nytkään :D

Pari hyvää ystävää tietää raskaudesta, np-ultran jälkeen varmaan höllätään ja jouluna ois kiva kertoa lapsille ja omille vanhemmille.

Olo on ollut melko pahoinvoiva, tiheästi syöminen on auttanut. Mahaa turvottaa. Odotan jo kovasti siirtymistä seesteiseen keskiraskauteen. Ekaa kertaa on tullut mieleen, että mitäs jos tämä raskaus ei olekkaan yhtä helppo kuin aiemmat? Jos pahoinvointi ei lopu? Ja jos tulee lisää vaivoja : /

Painoaon ihan liikaa jo valmiiksi, että pahoinvoinnin loputtua saa ruveta tarkkailemaan mitä suuhunsa laittaa :x Kuopus painoi himpusti päälle 4000 ja aika moinen pusertaminen oli. Jälkikäteen nauratti, et poskista meinas jäädä kiinni:LOL: Niin, siis hieman kapeaposkisempi olis tälläkertaa toiveissa:flower:

Olishan tässä asiaa, vaikka kuin paljon, mut josko jättäis palstatilaa muillekkin ;) ja kirjoittelis itsekin vähän useammin!

Hyvää oloa kaikille (ja pahoinvointia sitä toivoville):hug:

Riksumi & Papuliisu 8+3
 
Moikka kaikille ja tervetuloa uusille!

Täällä on näköjään listan päivitys siirtynyt seuravalle henkilölle....

En siis pystynyt päivittämään listaa niin kuin jo viime viikolla laitoinkin koska oli pahassa flunssassa. Tauti olikin ilmeisesti jokin bakteerin aiheuttama ja menin aika huonoon kuntoon. Torstaina jouduin aamulla sairaalaan ja olin siellä reilun vuorokauden tiputuksessa. Ääni katosi kokonaan, kuume nousi 40:neen, tulehdus arvot ol aikas korkeella ja olo oli mitä kamalin. Sitten pelästytti tämä masuasukki kun pääsin kotiin. Kotiin tullessa alkoi vuotaa hiukkasen verta ja lähdettiin kiirellä takaisin sairaalalle. Vuoto onneksi loppui yhtänopeasti kuin alkoikin. Lääkäri epäili niitä "menkoiksi" ja niitä se sitten ilmeisesti olikin
Ja tänään kävinkin neuvolassa sitten ja nla täti päätti kokeilla saadaanko sydän äänet kuuluviin että kuullaan että masussa on kaikki hyvin. Ja sieltähän ne mitä ihanimmat sydänäänet sitten kuului :heart: Syke oli 176 eli erittäin hyvä ja vahva :)
Äitiyskortinkin sain sitten jo tänään matkaan ja laskettuaika muuttui nyt päivällä eli olis 5.6.11.

En ole kaikkien kuulumisia tässä vielä ehtiny lukea, mutta yritän ainakin tässä nyt niitä saada luettua. Pikku hiljaa alkaa oma vointi olemaan lähestulkoon normaali ja puhumaankin pystyn jo ihan kohtuullisesti :) Ja antibiootti kuuri on vielä päällänsä ja onneksi se rupesikin näin pian tepsimään ja ettei tarvinnut enään sairaalaan mennä takaisin.

Ainoa että huolen aihetta tullut sen verran lisää että meidän poika (5v) on tässä 2 viikon sisällä alkanut juomaan todella paljon ja ravaa jatkuvasti vessassa ja vauhti vaan kiihtyy. Neuvolassa sitten tänään tätille mainitsin asiasta ja epäili ensimmäisenä että oireet voisi viitata diabetekseen. Laittoi meille aamuksi lähetteen labraan ja sinne pitää aamulla siis suunnata, mietin vaan että miten ihmeessä saan tuon pojan aamulla tk:lle että saadaan se pissa näyte annettua kun ei saa ennen sitä käydä vessassa, se on varmaan vaan vietävä suoraan sängystä autoon ja ajettava sinne. Vähän kyllä jännittää että mikä on kokeiden tulos. Toivon että kyseessä on mielummin esim. virtsatien tulehdus tms....

Halinappi ja masuasukki 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Olen joka pv kyllä käynyt lukemassa testit, mutta jotenkin on niin väsynyt olo etten ole jaksanut kirjoittaa |O. En kuitenkaan muista paljoa mitään lukemastani joten kirjoittelen sen mukaan mitä satun muistamaan.

Olin tänään ensinmäisessä neuvolassa ja nyt olis laskettu aika 10.6, mutta veikkaan että saattaa vielä muuttua.
Neuvolassa meni aikaa noin 2h15min., jotenkin juutun aina juttelemaan :).
Olin pohtinut valmiiksi että onko huono olo ja heikotus hb ja verenpaineesta johtuvaa, ei ollut. Hb oli 132 ja verenpaine 120/70. Verenpaine oli hieman nousut normaalista, mikä on ihan hyvä koska minulla on aika alhainen. Kahdessa edellisesäkin nousi normaalinpaan suuntaan joka todettiin silloin että ihan hyvä.
Lääkäri on parin viikon päästä jolloinka kuunnellaan sydänäänet ekan kerran jos vaikka silloin kuuluis.
Vitamiineja kuitenkin ehdotti kun on tuo maha jatkuvasti tyhjänä, oli jossain vaiheesa enne raskautta syömiseni aika huonoa ja mietittiin että jos on sitten puutoksia vielä niin pikkuinen sitten vie kaiken mitä pystyy.
Saa nähdä miten tuon painon nousun kanssa on kun kaikki mitä syön niin menee mahassa heti sekaisin ja sitten saakin jo juosta wc, ei ehdi oikein ruoka imeytymään :|.
Sitten oli niinkin hauskasti että neuvolatäti sotki tulevan lapsen isän eri henkilöön.. luuli että lapsen isä on minun mieheni isä... :LOL: :LOL:
Luuli että on eronnut ja vaihtanut "vähän" nuorempaan.. tuli pientä korjausta asiaan...


Hän tuntee hyvin mieheni isän vaimon niin sanoinkin että he eivät sitten tiedä asiasta mitään... On heillä kyllä muutenkin vaitiolovelvollisuus, mutta ajattelin asiasta mainita ettei vaan vahingossa möläytä mitään.

Oli jotain juttua millai on aikasemmat lapset syntyneet. Esikoinen synti 38+6 ja toinen 39+6, jos nyt oikein muistan :ashamed:. Kummatkin ovat syntyneet alle 5h.
Esikoisesta tuli painoa 10kg ja toisesta 5kg, saas nähdä mitenkä käy tulevan kanssa.

Äitiysvaateitta en ole vielä ostanut. Vanhat ovat vielä tallessa, mutta jostain syystä ei tee mieli niitä pukea päälle. Olen ajatellut että jos menis vielä jonkun aikaa omat vaatteet ja kun käytän legginsejä, tunikoita ja muita pidempiä paitoja niin niillä vois vaikka pärjätä.
Esikoisesta minusta alkoi näkyä vasta 5kk aikana, toisesta hieman aikasemmin. Nyt on sitten toisen lapsen syntymästä 6v niin vois olla että on paikat sen verran palautuneet kuntoon ettei ihan heti tulis esiin.. toiveissa on hyvä elää.. ;).

Talvitakki asiaa en ole edes ajatellut. Taidan katsella millai tuo maha kasvaa niin teen sitten ostoksia jos on tarpeen.

Infulessarokotetta en ota. En ole koskaan sitä ottanu joten en tee nyttenkään poikkeusta.

Nyt olis varmaan aika mennä nukkumaan, vuorokausikin on vaihtunut eli neuvollassa käyty eilen 1.11 :D.

Kaikille hyviä vointeja ja onnen tuulia mukana!!


Calumet ja pikkuinen 8+4
 
Huomenta

Ihan järkyttävä turvotus iskeny, päivän myötä maha kasvaa ihan kunnolla. Illalla kaverin luona naureskelin tätä mahaa, ihan pallo :D Tuumasin vaan et mitähän ne töissä aattelee..varmaan kattoo et onpa se lihonu :D

Rytmihäiriöt alkaa olla sitä luokkaa et on jo ihan huono olo, pitää soittaa tänään kyllä neuvolaan. Kait tässä saa jotain keksiä..ja mistäkö ne tulee..niin ihan siitä ku on niin pirunmoinen stressitöissä koko ajan ja rankkaa!! Muutenkin nyt jotenkin eto olo, kylläpä äskenkin tuli teet ja leivät ulos ja ei muutaku pyörän selkään ja töihin :( Mä oon ihan liian tunnollinen olemaan pois sieltä vaikka olo sen vaatiskin. Tiedän että siellä minimihenkilökunnalla pyöritetään niin ei vittiis jättää työkavereita pulaan mut kyllä se raja jossain on!! :kieh:

Mukavaa tiistai päivää ja kiitos tästä uudesta pinosta :flower::hug:
 
Huh, mikä iltaturvotus mulle on iskenyt. Illalla näytti kuin olis rv20 menossa. Eipä passaa iltaisin lähteä kyläilemään ennen kuin saa tiedon, onko kaikki hyvin.
Minä oikein odotan pikku vauvamasun ilmestymistä ja sitä, kun saa kaikille kertoa. En millään malttaisi odottaa, että kaikki saa tietää. Eräs kaveri kysyi toissapäivänä, että mitä meidän vauvarintamalle kuuluu, vastasin vaan, että tulee kun tulee eli en ainakaan valehdellut :D

Illalla uni voitti jo kymmenen aikaan. Kuopus päätti herätä kuuden aikaan, ei yhtään tarpeeksi ehtinyt nukkua :(
 
perdy vertaistuki on kyllä parasta, vaikkei se oloa paranna mut vähä helpottaa ku tietää et ei oo yksin :hug: kyllä tää tästä, aattele, sulla on kohta vkoja jo 10 ja uskotaan et vkolla 12 alkaa helpottaa :) mulla vähän pidempi odotus...

amma kauheen korkee sulla oli tsh :O sehän oli jo melkeen yli noitten väärienki viitteitten ja silti sulla annosta laskettiin? ja raskaushan nostaa sitä arvoa vielä entisestään et varmaan on jo aika korkee : / mulla nous pienessä ajassa tsh 0,55:stä yli kahteen et aika huima nousu. toivottavasti alkaa laskee.

tinsku ootko missä töissä? mä niin tiedän ton sun tunteen et ei jaksa :hug: hienosti ajateltu et ei halua työkavereita jättää pulaan mut ei susta hirveesti iloa oo pahoinvoivana ja raatona ja työnanatajan hommahan on hommata lisäapua muilla. tiiän kyllä et harvoin se ikävä kyllä toteutuu vaan ihmiset poltetaan loppuun :|

äitiysvaatteita en oo vielä pahemmin ees aatellu ku mahaa ei oo ja hetkeen tuskin tulee kun pahoinvointi on tätä luokkaa. saan mun miehen avovaimolta sit mun vanhoja äitiysvaatteita ja jotain sen vanhoja myös et enköhän mä pärjää.

tää olotila on kyllä jotain aivan kamalaa! eilen illalla eto aivan järkysti ja ennen nukkumaanmenoa piti vielä käydä yrjöömässä ja sit aamulla ekaks et jee jee :snotty: ja koko ajan etoo ja kiertää, 24/7, en mä muista et ekastakaa ois näin järkkyä oloa ollu, K-A-M-A-L-A-A :x

huomasin muutes et meitä on 3 koksilaista kellä lasketut ajat peräkkäisinä päivinä et ei tiiä vaik oltais samaa aikaa tositoimissa :D

noista vitamiineista vielä et mä syön raskausvitskujen lisäks myös kalaöljykapseleita ku meil ei juurikaan syödä kalaa. tottahan se on et lisäravinteet on turhia jos syö monipuolisesti mut nyt ainaki täällä on monta pahoinvoivaa kelle ne lisävitamiinit on tarpeen ku ruuasta ei saa juur mitään. vauvahan ottaa kyl omansa mut äiti menee sit huonoon kuntoon.

jessi ja pikkuj 8+2
 
Halinappi: Toivotaan että pojallasi ei olisi diapetestä vaan oireilis jostain muusta. ja ihana kuulla että masussa oli kaikki hyvin pienestä vuodosta huolimatta :)

Ja kaikille muille joilla oli hyviä ultra kuulumisia! Mulla on ollu nyt eilinen ilta ihan helvettiä. mikään ruoka ei pysyny alussa suussa, lopussa pysyi sitten ruisleipä (ilman mitään päällä) ja vesi. Maha on paisunu järjettömäksi, iltaisin näyttää just siltä et on 20+ ja kovaa.. Huh huh.. Mutta luin että nyt pian pitäs alkaa helpottamana koska 9 viikko alkaa olla takanapäin...

Hauskaa tiistaita :)

MMILIA 8+6
 
:( toivokaa mun kans nyt vaan että eilen kun kävin kakkos hädällä ja tuli verta että se veri tuli oikeesti vaan peräaukosta!! meinaan sitä ei sen jälkeen tullu mistään.. nyt aamul kyllä nipistelee mahas ja on etova olo.. mutta kyllä se taas pelästytti!!! miettiny sen jälkeen että soitanko vai enkö soita lekuriin.. hmm.. kertokaas te.. soitanko vai en???
 
saan mun miehen avovaimolta sit mun vanhoja äitiysvaatteita ja jotain sen vanhoja myös et enköhän mä pärjää.
Hihihi ;)

Halinappi, ompas teillä ollut kurja tauti. Onneksi jo paranemaan päin:hug: Toivottavasti pikkumiehen oireiluun löytyy jokin muu syy!

Influenssarokotetta ei oteta, ei olla ennenkään otettu. Viimesyksynä mietin pitkään possurokotetta tytöille ja lopulta otin vaikka oltiin 99% varmuudella tauti sairastettu. En olis ikinä anatnut itselleni anteeksi, jos tytöt ois alkanu rokotteesta oireilemaan :'( Vastustan turhaa rokottamista muutenkin. Rokotusohjelman mukaiset rokotteet lapsille otan. Terveydenhuoltohenkilöstön kanssa tuskin keskusteluissa pääsee pitkään koska "raskaana olevia suositellaan rokote ottamaan". Jos joku terkka tms. on oikeasti erimieltä hän tuskin saa sanoa sitä/uskaltaa ottaa vastuun sanomisestaan.

Tänään pitäis varata eka neuvola.

Riksumi
 
Vitamiiniasiaa tulin kommentoimaan :) Eli ainakin mulle neuvolasta suositeltiin Multivitan raskausvitamiinia, ja lisäks kalkkia+D-vitamiinia. Kuopus kun täytti just vuoden, ja imetin koko ajan. Vitamiinilisää vissiin suositellaan vaikka söisi monipuolisesti, jos raskauksilla ei ole pitkää väliä ja jos on imettänyt juuri ennen uutta raskautta. D-vitamiinistakin sanoi että suomen suositukset on pienemmät kuin monessa muussa maassa, joten voi kuulemma rauhassa ottaa vielä Multivitan lisäks tota kalkkivalmistetta missä on Deetä mukana.

Halinapille tsemppiä! Toivottavasti pojulla ei diabetestä olisi. Onko teillä ollut jotain elämänmuutosta tmv mikä voisi aiheuttaa jännitystä, jos poika sen takia käy tiuhaan vessassa?

pahoinvoinnista: mulla se siis alkoi ihan tässä muutama päivä sitten, ja etoo aamusta iltaan. Välillä tulee yöllä huono olo jos nukun mahallani.

Tissit tuntuu kipeytyneen nyt ihan huolella, vaikka jotenki ei uskois että mitään muutojseia olis tullu kun vielä reilu kk sitten imetin.

Hyvää tiistaipäivää kaikille!

Harhis ja Hippipäinen 8+2
 
minsku voi tosiaan olla peräpukama ja muuten vuotaa vähän jos maha kovalla. sit varmaan kannattaa ottaa yhteyttä johonki jos jatkuu tai sit jotain laksatiiveja.

harhis millos sulla la? ku meil samat vkot mut mä oon yksin 12.6. lasketussa ajassa.

mmilia toivotaan et rupeis pikkuhiljaa helpottamaan, mulla tuskin mitään parannusta tapahtuu ennen vkoa 12 :snotty:

halinappi te ootte jo labrassa käyny mut vastaisuuden varalle ni kannattaa ottaa se pissapurkki kotiin ni voi ottaa näytteen jo kotona ni ei tarvi pojan pidättää. meillä myös 5-vee poika :) toivotaan et ei oo diabetesta.

amma voisko noi sun migreenit johtua tosta kilpparista? se kun on nyt aika korkee ja sehän voi muutenki aiheuttaa mitä vaan oiretta. tai sit niskajännitystä, sehän aiheuttaa kans migreeniä. veemäinen vaiva, toivottavasti helpottaa pian!
 
:( toivokaa mun kans nyt vaan että eilen kun kävin kakkos hädällä ja tuli verta että se veri tuli oikeesti vaan peräaukosta!! meinaan sitä ei sen jälkeen tullu mistään.. nyt aamul kyllä nipistelee mahas ja on etova olo.. mutta kyllä se taas pelästytti!!! miettiny sen jälkeen että soitanko vai enkö soita lekuriin.. hmm.. kertokaas te.. soitanko vai en???
Ää tuo on aika kinkkinen tilanne, mulla tuli kanssa muutama viikko sitten paperiin verta pikkasen mut silloin oli se kakkosen tavara niin jumissa että osasin laskea yks yhteen, ku se ei ollu kun muutama läntti ja kokeilin viel erikseen kummastakin pyyhkiä niin kakkosesta se veri tuli.. Mut jos et voi olla 100% varma niin voithan sä soittaa oman mielenterveytesi kannalta lääkäriin/neuvolaan :)
 
Ää tuo on aika kinkkinen tilanne, mulla tuli kanssa muutama viikko sitten paperiin verta pikkasen mut silloin oli se kakkosen tavara niin jumissa että osasin laskea yks yhteen, ku se ei ollu kun muutama läntti ja kokeilin viel erikseen kummastakin pyyhkiä niin kakkosesta se veri tuli.. Mut jos et voi olla 100% varma niin voithan sä soittaa oman mielenterveytesi kannalta lääkäriin/neuvolaan :)
kyllä mä suht varma olen että tuli kakkosesta koska maha oli kovalla ja sattu kun pas***... eli joo eiköhän se sit sielt tullu se veri.. Kiitoskisa kaikille mielipiteistä..

tervetuloa uusille.. sori kun en nyt saa kirjotettua mitään fiksuu : /
 
hohhoijj. väsyttää. mahassa tuntuu kokoajan jotai tuntemuksia. 13pv ekaan neuvolaan :>
jejee.
aamusta taas paistelin pekonia ja tein sit siihe mannapuuroa kylkeen :) nams.
koht tarttee alkaa ruuanlaittoon o_O ja ruuan jälkee lähtee lenkille koiran ja lasten kanss.
eilen kävin vasta joskus puol ykstoista ni pelotti tuola pimeessä mennä!!! :l

ei jaksa nyt kirjotella enempää :) heippa.

pupeltaja + pyllerö 5+6
 

Yhteistyössä