**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Huomenia!

Täällä ei sitten enää verta ole tullut ollenkaan joten uskallan huohahtaa helpotuksesta. Myös vaiva on hieman helpottanut itsestään :)

mmilia08 kiitokset uudesta listasta ja päivittelyistä! :)

Minsku82 uskon ettei ole syytä huoleen, mutta tiedän nyt jopa omasta kokemuksesta että kellä se säikäyttää kovasti!

tinsku mulla on myös sama juttu töissä... kovin helposti en pysty olemaan poissa, meillä on pieni myymälä ja pitäisi olla 5 vakituista myyjää, että saadaan tunnit täyteen ja tälläkin hetkellä ollaaan vaan 4... ja mulla on isoimmat tunnit joten paikkaajaa löytyy hirveän huonosti.. Mun pomokin on muuten maailman ihanin tyyppi, joten tuntuu tosi kurjalta jättää pulaan. Onneksi ei vielä ole ollut tarvetta mutta pelkään vähän kun raskaus etenee miten käy..

Raskausvaivoista mulla on todettu molempien kanssa raskausdiabetes, esikoisen raskaudessa mulla oli myös raskausmyrkytys. Lisäksi mulla on verenpaineet olleet pikkaisen liian koholla molemmissa loppupäässä, joten hyvin tod.näk. niin käy myös nyt.

Esikoinen mulla syntyi rv 38+6, oli tarkoitus aamulla käynnistellä tuon myrkytyksen takia, mutta yöllä menikin vedet :D Poika syntyi kiireellisellä sektiolla seuraavana ilta ja painoi 3410g...
Tyttö tulikin sit vauhdilla 40+0 yöllä meni vedet 01.30, sairaalassa oltiin kolmen aikaan ja tyttö syntyi 6.15 reilun tunnin ponnistusvaiheen jälkeen 4255g :D

Raskausoireiluista nyt:
- väsyneisyyttä olen alkanut havaitsemaan.. väsyttäis vaan melkein koko ajan
- tänään ja eilen on ollut taas kauheita menkkakipuja
-ei suoranaista pahaa oloa, mutta leuassa ja nielussa tuntuu koko ajan makea maku... mulla on aina ollut sellainen hassu juttu, että aina just ennen oksennusta mulla tulee sellainen tosi vahva makea maku suuhun. Nyt se on vaan pysyvästi ilman oksennusta.
-Nälkä, mutta mitään ei tee mieli
-nännit on aivan VALTAVAT

ja muutenkin rinnoista huomasin muutama päivä sit että tuntuivat kiinteämmiltä kuin aiemmin..myös mies huomasi sen. Nyt en kyllä tänään taas huomannut mitään eroa enää... Myös valkovuodon lorahtelu on loppunut kokonaan.

On kyllä kiva huomata että oireilua on, vaikka musta tuntuu että mun oireet on kokonaan muuttunut. Oletteko te muut huomannut, että oireet vaihtuisi toiseen ja toiset jäisi kokonaan pois yms.?

Muoks.se vielä jäi, että mulla on kanssa maha jotenkin tosi turvoksissa, oon kyllä muutenkin vähän pyöreä, mutta nyt tuntuu itsekkin koko ajan että on jotain ekstraa...

-JudeD & 5+6-
 
Viimeksi muokattu:
Voi mä kanssa odotan jo että pääsen neuvolaan väittelemään kierroista! Mutta onneksi ne ultraa jos kierto on epäsäännöllinen. Mulla on 31vrk kierto ja viikkoja on max. 8+6 tänään, neuvolan se on pakko olla 28pv olisi 9+1.

Voi olisi jo perjantai, neuvola ja mahdollinen ultra <3 haluaa nähdä pikkuisen. Ja multa ei tuu taaskaan mitään fiksua joten palaillaaN!
 
Heipsistä arvon naiset! :)

JudeD Onneks on vuoto loppunut!!! Sulla on tosiaan ollut vauhdikkaita synnytyksiä takana :) Mullakin on alkanut tulla oireita vähän enemmän.. eilen oli aivan helvetinmoinen hedari koko päivän, ja sellanen krapulainen olo. En kyl oksentanut tms, mut makasin sohvalla koko päivän ihan kanveesissa.. Palelua mulla ei ole vieläkään, outoa? Sehän on yks yleisimmistä oireista kai? Enemmänkin kuuma koko ajan..

Apua mulla on tänään se ultra!!! Oon ihan kauhea pelko perseessä. Oireet ei todellakaan oo niin vahvoja ku monella teistä, ja tiedän ettei saa verrata kun tää on niin yksilöllistä.. Jännittää ihan sairaasti. Niillä pitäis olla jotkut superultralaitteet jolla näkis jo jotain näillä viikoilla, mullahan on vasta 6+2. Mitä te syötte aamiaiseksi?? Mua ei niinku tee mieli yhtään mitään mut pitäis kuitenkin syödä.. Ehkä meen ostaa hedelmiä ja jogurttia, nyt oon vetänyt viikon putkeen ruisleipää ja Oltermannia mut ei mennyt alas enää tänä aamuna. Söin puuroa ja sekin oli ihan yökköä.

Tuun kertomaan sitten ultrakuulumiset, pitäkää mulle sormet ristissä!! Tää kaikki on niin uutta..

Pelosta kankea Lily ja 6+2
 
lily-jane sulla on vkoja viel niin vähän et oireet ei o välttämättä viel ees kunnolla paukannu päälle mut sen verran on et kaikki on varmasti hyvin :) tsemppiä ultraan ja muista nauttia jos saatki suht oireettoman raskauden, tää 24/7 yökötys ja yrjöily on saatanasta :| aamupalasta kyselit, mä en syö mitään koska mikään ei mee alas :kieh: paskan maku suussa jatkuvasti jostain syystä :x
 
lily-jane eiköhän siellä ole kaikki hyvin =). Mulla on kaksi edellistä raskautta mennyt niin että mahan kasvusta on tiennyt että olen raskaana. Nyt tämä kolmas on sitten päättänyt että varmana tiedän olemassa olosta!!.
Minusta tuntuu sen vuoksi välillä siltä että onko kaikki hyvin kun on näin paljon erinlaisempi raskaus, huonoa oloa ja jatkuvaa väsymystä. Saattaa tietenkin olla että ikä jo vaikuttaa hieman.
 
Lily-Jane eiköhän siellä ultrassa tosiaan oo kaikki hyvin :heart:.

Vitamiineista mie syön omien lääkkeiden lisäks vaan B-vitamiinia eli Berexiä ja nyt pelkkää foolihappoa. Sitä raskausmultitabsia en voi syödä tässäkään raskaudessa, ku miulle tulee reseptillä d-vitamiini, ni kahta d-vitamiinivalmistetta ei saa käyttää. Samalla tavalla on ollu kahessa edellisessä raskaudessakin.

Olo on joka päivä samanlainen. Etoo ku herää, viel ei oo tarvinnu oksentaa, mut aika huono olo on. Ei ollu pojasta tällasta. Joten lähetänkin näi virtuaali :hug: kaikille pahoinvoinnista kärsiville, ainakin Jessi75:lle :snotty:.

Miulle eilen soitti sieltä äippäpolilta ja thyroxini-annostusta lisättiin. Jännä ku pitää yks tabletti leikata 4 osaan, ku sen verran lisättiin vaan :O. Varattiin samalla aika np-ultraan ja se olis sit 2.12. klo 10.00 :D.

Pyyter ja masuasukki 7+0
 
Jessi75 Joo en todellakaan kuvittele tai toivo pahoinvointia, voin vaan kuvitella kuinka helvettiä se on!! Jos miettii jotain omia krapuloita ja sitä sit viikkoja putkeen niin oon ihan tyytyväinen, että mulla on vaan tosi miedosti huono olo. Tsemppiä :hug:

Calumet Onko sulla vanhemmat lapset samaa sukupuolta? Kun väitetään että jollain raskaudet olis erilaiset. :)

Kello tikittää niin hitaasti eteenpäin.. Buuuu!
 
No nyt on varattuna elämän seuraavat etapit :LOL: Neuvola 10.11 ja Np-ultra 23.11.

Aamupalaksi syön AllBran-muroja maidolla, vähän myöhemmin kykenee ottaa palan ruisleipää ja puolimukia kahvia. Yleensä tykkään syödä puuroa, joten odotan pahoinvoinnin helpottumista!
 
Calumet Onko sulla vanhemmat lapset samaa sukupuolta? Kun väitetään että jollain raskaudet olis erilaiset. :)

Lily-Jane Multa löytyy poika ja tyttö ja kummassakin on tosiaan ollu ainoa "oire" mahan kasvu :D.
Nyt on sitten kaikkea muuta...
 
Heippa.

Eka neuvola takana. On niillä kyllä kummat laskimet, La siirtyi päivällä vaikka olin aikaisemmin soittanut ja varmistanut päivän päiväkirjaa varten. Nyt täytyy muuttaa jokainen päivämäärä kirjan loppuun saakka : /

Muuten kaikki ok, sydänääniä ei vielä kuulunut niinkuin arvelinkin. Onneksi huomenna on se ultra niin selviää.
Sokerirasitukseen joudun, kuulemma nykyään enemmistö melkein joutuu siihen.
Sekä synnytystapa-arvio tehdään sitten lähempänä loppua koska edellinen synnytys ei ihan mennyt nappiin.

SAA SIIS PÄIVITTÄÄ UUSI LA ON 15.6

Ansu ja papunen 7+6
 
Jees, tunnenpa olon tyhmäksi.

Aiemmassa viestissäni valittelin alapäässä paineen tuntua johon kukaan ei kuitenkaan (onneks) oo mitään kommentoinu. Arvelin tässä sitten vähän viisastua ja luin tommosta kirjasta, joka saatiin neuvolasta mukaan. 12 viikon kohdalla luki niin, että koska kohtu nousee ylös lantiosta, voi tuntua painetta häpyluun yläpuolella. Tämähän se varmaan sitten oli, kun muistin että painoin kädellä häpyluuta kun se tuntui auttavan paineen tuntuun. Tiedoksi vaan kaikille jos joku itsellään tätä ihmettelee! :D
Itse tässä kylläkin ihmettelen nyt sitä, että itsellä on nyt viikkoja 9+2 ja tuntuu asioita, mitkä kirjan mukaan pitäs tuntuu vasta 12viikolla. tietysti se on yksilöllistä, mut oon huomannu muitaki asioita missä oon "edellä". Entäs jos lääkäri on erehtynyt ultrassa vauvan koosta jne ja laskettu aika onkin aikaisemmin? :saint: Toive ajattelua..

Pahoinvointikin on pysynyt lähiaikoina kurissa, mahassa möyrii ja on jatkuva krapulan tunne, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Joko tää alkais helpottaa?
Mutta tämä turvotus, tämä turvotus, huhhuijjaa!
 
Hiq
Heips
Täytyy vähän ilmoitella tääläkin itsestään kun mukana vielä roikutaan, onnellisesti :)
Eilen varhaisultrassa kaikki hyvin ja vahva syke löytyi, LA tarkentui 26.6. ja EssiEemelillä on mittaa hurjat 4,1mm.
Pahoinvointia on, repiviä alavatsakipuja jne.. Tänään eka työpäivä lomaviikon jälkeen ja olo onneksi parempi kuin viikkoihin. Lähimmille työtovereille kerroin kuitenkin jo tuon UÄn rohkaisemana. Ekan neuvolasn sain vasta rv11:lle ja lähinnä sen vuoksi tahdottiin tuonne yksityiselle tsekattavaksi. Hintaa varhaisutralle tuli Pulssissa 114e kelan korvausten jälkeen.. että kirpashan tuo mutta hyvä mieli tuli ja lääkäri oli ihana.
Isäntä mutisi itsekseen eilen että ainiin tätä paskaa kun kaikki keittiöhommat jäi sille (kuten edellisestäkin) kun jääkaapin avaaminenkin saa mut yökkäilemään. toistaiseksi ei ole tarvinnut oksentaa mutta etoo kyllä ruhtinaallisesti. Ja MAHA! voi rähmä kun pömpöttää, piti jo vaihtaa äitiyshousuihin että mahtuu.
Voimia ja hyvä vointeja kaikille! Koitan saa keritä mukaan keskusteluun, nyt vain on muuttopuuhat yms päällään.
-Hiq ja EssiEemeli 6+2
 
Mulla tänään kans ultra, jännittää! jotenki semmonen ei-tiedä-mitenpäin-olisi-olo, kun tavallaan tänään joko saan vahvistuksen että sielä on joku pienokainen kunnossa, tai että sielä ei ole mitään ollutkaan tai on mennyt asiat pieleen, tai että sielä on useampi! Eli siis päivä voi päättyä hihkuten tai itkien...Karmivaa. Kyllä positiivisella mielellä menen, mutta koitan edes muistaa sen että mitä tahansa voi näkyä..

Ihan ku housut olis tänään kiristäny mahasta eilistä enemmän, samat housut ja sama kellonaika...Nyt masu jo pallo vaikka päivä vasta puolillaan..Jospa se masu koko ajan pullottaa enemmän, en tiiä. Vissii reagoi herkästi siihen mitä syö, kun raskaus useilla hidastaa ruoansulatusta.

Mun mielestä on hassua että mun tissit muuttuu vaan koko ajan kipeemmiks. Luulin et se olis semmonen ihan eka oire :confused: Mulla ei ollu alussa ku vähä, nyt ne välil koskee kunnol.

Täällä alkanu ilmetä migreeniä, aurallista semmoista. Kummallista, eilen oli kahteen otteeseen kohtaus tai sen alku (otin heti parasetamolia niin en tiiä auttoko se vai jäikö ne vaan semmosiks lyhyiks) eli silmissä vilisi vähän ja tuli huono olo jne. Sit tänään alko taas. En muista millon olis ollu tämmöstä et monta peräkkäin ja näin lievinä. Viimeks ollu kohtaus ku käytin e-pillereitä, ja siks en niitä saakkaan enää käyttää. Hormonit taitaa mulla laukasta...Kun nyt vaan jäis toho eikä jatkuis vaan : /
 
Heips täälle päivällekkin. Eka neuvola takana ja mietin kun teillä muilla oli ollut lappusia täytettävänä ja saitte kotiinkin, niin mä taisin säästyä niiltä?:) koska ei mulla ollut kuin yksi kirjoitettava suostumus seulontatutkimukseen ja Downin oireyhtymän lappunen jossa kerrotaan siitä vähän. Neuvolassa kaikki hyvin. Mulla on jo torstaina eka neuvolalääkäri, siinä katsotaan kilppis asia kuntoon jne.. Jessi: sain uudet kilppari arvot ja ei olleet muuttuneet noista syyskuisista paljoa tsh 3.63 ja t4v 13. Mutta torstaina sitten lääkäri katsoo jos lähetettä laittaa sisätautilääkärille naistenklinikalle tai mitä se nyt päättääkin. Nyt jos lähtis vähä aikaa pitkälleen, niin väsyttää.
 
Kaksi pientä edistysaskelta tänään.

Ensin aamulla yökötti kunnolla ensimmäistä kertaa, mikä tuntui ihan voitolta sen jälkeen kun on hermoillut oireiden puuttumisen takia päivätolkulla. Luulen kyllä, että hohto tästä hommasta menee aika pian, jos pahoinvointi pahenee ja jatkuu kovinkin pitkään. :)

Toisekseen sain varattua ensimmäisen neuvola-ajan parin viikon päähän, silloin viikkoja tämänhetkisen laskelman mukaan kasassa 8+1. Neuvolantäti kuulosti ainakin puhelimessa ihan järki-ihmiseltä ja laskeskeli pikaisesti lasketun ajan sekä viimeisten kuukautisten alkupäivän perusteella että hedelmöityspäivän mukaan (jälkimmäinen kun meillä on sattuneesta syystä varsin tarkkaan tiedossa). Noissa ei tosin ole eroa kuin kaksi päivää, eli minulle on aika sama kumpi otetaan viralliseksi versioksi. :)
 
Ultrassa käyty.
Yksi pikkuinen siellä köllötteli ja sydänkin sykki :)
Mutta viikkoja piti olla 8+4, mutta nyt vastasi 7+2. En sit tiiä. La vaihtuu ilmeisesti ja uusi olisi 19.6. Mennään nyt sitä tän mukaan.


Mutta onneksi kaikki hyvin, IHANAA!!

Bre ja Pikku 7+2

Niin ja siksi olen huolestunut kun tiedän ed.menkkojen ja muutenkin ettei mitenkään ole mahdollista että vauva olisi noin pienillä viikoilla vasta. Tuon mukaan hedelmöittyminen olisi tapahtunut viikko+ päivä ennen plussaa. Huolestuttaa että onko pienellä kaikki kunnossa, et onko tämä huono merkki kun on niin pieni. Sydän onneks löi vahvasti, se antaa hieman uskoa että kaikki menee hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Päivityspyyntö!!: Eli LA 10.6, 2. lapsi ja synnytän luultavimmin taas NKL:ssä :)

Argh! Meidän firman pikkujoulujen suunnittelu jäi mun harteille; tosi reilua laittaa pikkujoulut suunnittelemaan joku, joka ei tule juomaan yhtään mitään alkoholipitoista :D Meidän työporukka on miehiä ja naisia n. 20 kpl, iät 22-48, eli ihan pulassa olen!

Muutenkin ketuttaa kun tuo vatsa on pompannut esille nyt ainakin (vaa'an mukaan) 3kg verran :D Ei tätä pysty millään pitämään salassa siihen np-ultraan asti, töissä ainakaan. Parhaat kaverit jo tietää, samoin äidit. Mulla on töissä vähän sellainen "supernopea eteneminen" tapahtunut; yksityinen firma joka lähtenyt räjähdysmäisesti kasvuun, 5kk oon ollut töissä ja nyt jo esimies. Toimitusjohtaja suunnittelee mun varalle päivittäin kaikkea hienoa ja suurta ja miten hänen taakkansa helpottuu kun mä rupean hoitamaan tätä ja tätä; ja mulla ajatus vain siitä, että "mä jää keväällä äitiyslomalle.. mitä sä sitten teet?". Pelottaa kamalasti että ilmoitus raskaudesta tyssäyttää koko nousuun lähtevän uran ja aiheuttaa kränää työpaikalla :( Toivon tosiaan että osaavat olla asiallisia ja iloisia mun / meidän puolesta.

Jes, mulla piti olla eka neuvola ensi keskiviikkona rv 9+5, mutta sekin siirtyy kun joudun töiden puolesta täällä Joensuun ja Helsingin välissä pomppimaan. Pitänee yrittää saada perjantaille uusi aika.

Anteeks :ashamed: Mua vain ärsyttää nyt kaikki: pelottaa niin kamalasti toi raskauden ilmituleminen ja se, miten töissä suhtautuvat siihen. Onneksi on vakituinen työsuhde, vihdoinkin.

Elppa & Cowboy 8+4
 
Viimeksi muokattu:
Jessi75 Mä oon töissä vähän niinku vanhainkodissa, vanhusten palvelutalo.. ei ihan vastaa kuvitelmaa tuo nimi :D

Menihän tuo päivä ja henkilökuntaakin oli sitten paikalla että ois ihan hyvällä omallatunnolla voinu jäädä kotiin köllimään. Soitin sitte neuvolaan et saako syyä Propralia rytmäreihin ku määrätty joskus niin kuulemma saa. Ja käski olla työterveyshuoltoon yhteydessä jos vaan jaktuuvat. Pitää siellä itkee ku on niin rankkaa, ei missää vaiheessa kerkee levähtää. Jos ei oo töissä niin pitää tehä kotityöt, hoitaa koiraa, sosiaalista elämää.. Ihan tajutonta. Ja töissä on hirveitä putkia,kuus töitä yks vapaa, kuus töitä yks vapaa. Kuka jaksaa. :( Kiva saaha joku burn out 24 vuotiaana ja raskaana ollessa. :/

Anteeksi itkuvinkukitinä.!! Tää lähtis nyt kuitenkin kaverin luokse ihastelee pikku rinsessaa kohta 2v :) Se piristää taas kummasti!

Ainiin ja mun lempifarkut lopetti mahtumasta mulle :D Kiristää niin ettei mee oikein enää kiinni. Ihan yhtäkkiä alkoi tää turvotus ja maha on ku ois pitemmälläkin raskaus. TURVOTUS :D
 
Moikka kaikki!

Mä tulin just mun ekasta ultrasta, ja siellä oli pikkuinen nappi, jolla oli pituutta 4,1 mm ja sydän väpätti hienosti :) Gyne laski mun LA:n menkkojen mukaan, joten se vaihtu nyt kaks päivää eteenpäin. Ei tartte vielä päivittää, se voi kuulemma vielä muuttua. Joten pidän nyt kiinni tosta 26.6 ja jos ens ultrassa näyttää et vaihtuu 28.6 niin päivitetään se vasta sitten. Tulipas helpottunut olo! Ja vatsan päältä ultrasivat ja hienosti kaikki näky. Mun ihana mies liikuttu ja sillä oikein valu kyyneleet. :heart: Nyt on tosiaan tosi lievää huonoa oloa ilmassa.. Oon kyl niin onnellinen vaan!! Tuijottelen noita ultrakuvia joissa näkyy se pieni valkonen nappi :)

Elppa Ymmärrän kyllä että huolestuttaa toi kertominen siellä duunipaikassa. Ihan varmasti ovat kyllä onnellisia sun puolesta, nää on kuitenkin sellasia juttuja että näitä ei voi ennalta arvaa jne. Milloin ajattelit kertoa?

Bretagne Hassua, mutta toivottavasti pikkuinen ottaa kasvuspurtin ja vastaa pian viikkoja! Älä vielä murehdi jos siellä kerta sydänkin pamppaili! :hug:

Mulla on seuraava ultra jo rv 9! Täällä Englannissa ne ultraa vähän useammin, kuulemma rv 9, rv 12 np-ultra, sit rv 16 ja seuraava rakenneultra rv 20. Ja sen jälkeen kerran kuukaudessa ja sit oisko rv 35 lähtien joka viikko tms? Eli kolme viikkoa seuraavaan ultraan, jeee!

Lily ja 6+2 (tai 6+0..)
 
Hämmentäviä ultrakuulumisia : /

Elikkä sieltä masusta löyty kyllä just tarkalleen laskujen mukaan 7+2 ikänen sikiö jolla jumpsutti sydän nätisti :heart: Ihan kohdun sisällä oli. Mutta, sit oli jotain muuta outoa. Elikkä ekana lääkäri kysyi onko mulla todettu kaksiosasista kohtua...Sanoin että ei, ja yhden lapsen saanu. Katseli ja juteltiin (tiedän näistä jotain ammattini vuoksi), siinä on siis sen normaalin kohdunontelon ja vauvan lisäksi ikäänkuin lisää istukkaa (veri liikkuu kun katosi dopplerilla), ja vaihtoehtoina on: hematooma (eli verta pakkautunu), alkanu kaksonen joka on menehtyny, kaksonen jota ei vaan nyt nähny (ei tosta kauheesti puhunu), osittainen RYPÄLERASKAUS (pelätyin, pienin epäily mut pakko poissulkea)...

Ensimmäisenä lääkäri sano et mieleen tuli sen puolesta miltä se näytti, et olis kaksonen. Mut se musta ontelo on niin pieni, eikä sikiötä nähny, et sit mietti et mikä se on. Hematooma mahdollinen myös, ja koska ei ole tehtny alkuraskauden ultria paljon, haluaa et sairaalassa äippäpolilla kokenu lääkäri katsoo uudestaan. Teki siis lähetteen 1-7vrk kiirellisyydellä,. varaan huomenna ajan. Sano et voi saada ne heti kattoo tai voi mennä et saa ajan..Lisäsi et ei oo hätää, hän haluaa varmistaa vaan, että hänellä saattaa vaan olla vilkas mielikuvitus.

Silti ilon siitä että siellä on ihan terveen oloinen pikkuinen 1.1cm pituinen miniatyyri-ihminen hieman lyttäsi tuo tieto. pelottaa et on se partielli mola eli osittainen rypäleraskaus (tosi harvinainen), koska se on kait paha juttu ja en tiiä meneekö kesken tai pitäskö kaapia. Parasta olis ku ne toteis et on ollu kaksonen tai et sielt löytyy toinen piilosta tai et on vaaraton hematooma. Jänskättää :|

Oireista, lääkäri sano et rypäleraskaudessa yleensä on tosi voimakas pahoinvointi (mä en ole oksentanu, mielestäni normaalia pahoinvointia), ja 90% vuotaa verta (en oo vuotanu tippaakaan) ja ettäö usein jos on jo lapsia kokee et raskaus on erilainen, outo. Ja mulla ollu ihan normiraskaus. Eli mikään ei viittaa siihen, ultrakuvaki kuulemma ei ihan semmonen ku se tyypillisesti on, mut haluaa varmistua. Eli sillee ei pahat riskit mut silti.

Ne siis ultraa äippäpolilla ja kattoo hcg arvon et jos on huikee, viittaa rypäleraskauteen.

Ilmottelen kun tiiän!

Kaipaisin tietoa teiltä joilla ollut rypäleraskaus tai "kadonnut kaksonen", eli oireita, miten selvis yms. Auttais tässä mietinnässä..

Lumihiutale ja pt 7+2 yli 1cm :heart:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumista kaikille :heart: , Lumihiutale Kelaappas edellistä ketjua ja katso: sannikilla oli ultrassa noita samoja juttuja kuin sulla. Mitähän sannikille kuuluu häntä ei ole näkynyt :/ Mutta toivotaan Lumihiutale että ei ole hätää! :hug:

Oma napa: Oon tosi väsyny, tekis mieli vaan nukkua. Ihan sumussa menty tää päivä.. Öllöttää kaikki, meillä haisee miehen tekemä jauheliha kastike :x ja se saa mun oksu refleksin koko ajan kurkkuun.. ja kylmäkin on.. ja itkettää :,( ihanat hormonit <3

päivittelen kunhan jaksan, nyt en jaksa anteeksi :p
 
mmilia08, kiitos vinkistä! Lueskelin Sannikin juttuja vaikka olen ne toki kerran lukenutkin. En tiedä onko samanlaista ultrassa, kun ei voi verrata kuvia. Erona on se että minulla on pahoinvointi huomattavasti lievempää, eli en ole oksentanut ja toimintakyky ihan hyvä, etoo toki. Nähtäväksi jää mitä siellä on...Koitan olla positiivisin mielin, lääkärikin kuulosti siltä. Silti ahdistaa kun ei voi 100% iloita pienestä nappulasta : /
 

Yhteistyössä