**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Onnittelut hienoista ultrakuulumisista :flower: asianosaisille!

Kysymys! Kuka palstalaisista ei oo vielä käyny ultrassa ?! Oonko ainut sellainen :O. Ihana on lukea muiden ultrakuulumisia, mut samalla oon vähän kade, ku miulla on siihen vielä aikaa ja välillä mietin, et uskallanko mennä siihen. No, mentävähän se on. Jos on muita ni tsempataanko toisiamme, ku meillä ei vielä se nii varmaa oo, et onko siellä sikiö vai jotain muuta. Vaik oireita onkin. No, eiköhän meille kaikille käy hyvin :heart:. Toivon nii :D.

mama-84 paranemisia :hug:! Toivottavasti et kaatunu tai mistä tiiän, et onko aivotärähys johtunu kaatumisesta, ni sillee, et masuun sattu. Jaksuja :flower:!
 
Cik
Pyyter-2: Mä en ole vielä käynyt ultrassa, nyt siis rv 6+2.
Eilen soitin ja varasin ajan alkuraskauden ultraan ja oisin saanut jo tälle päivälle, mut otin kumminkin ens viikon tiistaille, sillois viikkoja pitäis olla siis 7+2.
Koska sulla ois ultra?
Jännittää kyllä tosi paljon toi ultra! Toivotaan että kaikki on kunnossa ja ainakin yks sydän siellä jumputtaa :heart:
Toivon kyllä sydämestäni että kaikilla kesäkuisilla on kaikki hyvin siellä masussa :)
 
Viimeksi muokattu:
Pyyter-2 Mää en oo käyny vielä ultrassa, nyt viikkoja 8+4 Ultra ois ens tiistaina, eli 9.11. Otin sen heti aamuksi ettei tarvi koko päivää jännittää!! Ja toivotaan että sielä on kaikki hyvin :heart:

Ilta meni kaverilla, syötiin torttuja ja valkosipulivoipatonkeja ja pikku rinsessa touhuili. Laulettiin varmaan tunti lorupussi lauluja :D Kylläpä piristi! :)

Nyt koiran kaa ulos ja sit Harry Potter ja puoliverinen prinssi unielokuvaksi.
 
Pyyter-2 En ole minäkään ollut vielä ultrassa. Menen ekaan ultraan kun tulee lähete joskus 12vko paikkeilla.
Lähete laitettiin menemään eilen kun kävin neuvolassa. Tuossa ultrassa katsotaan niskaturvotus ja otetaan verinäyte.
 
Pyyter-2 täällä myös yksi ultraa vielä odottava (2 viikon kuluttua):wave: Mulla neuvolassa LA tuli samaksi kuin itse laskin vauvapalstan laskurilla. Ultrassa uskon siihen tulevan muutoksen vielä. Meillä flunssa tulossa lapsille :( poika vähän väliä heräilee yskimään ja päivälläkin yökki ja yski. Tässä nämä lyhyet kommentit taas. Nukkumaan lähteä.

amma rv 9+3
 
Hei kaikille tasapuolisesti!
Täällä rv 6+2 ja LA 25.6. Synnytys luultavasti OYS:ssa. Lopetin esikoista (nyt 2v) odottaessa myös tupakoinnin ja 10kg kertyi painoa lisää. Olin tässäkuussa juuri aloittamassa "avantouinnin" ja superlaihiksen ja tein eka varulta testin niin 2 viivaa pärähti :D

Täytynee ilmeisesti unohtaa superdieetit, sukellustreenit ja vauhdikkaat maastoratsastukset seuraavaksi vuodeksi :( harmittaa kun juuri pääsin harrastaa ihan kunnolla ja taas joutuu lopettamaan, mutta pitää tehdä kaikkensa että pikkuinen ihmisen alku pysyy masussa visusti seuraavat 8kk!
 
Meilläpäin taitaa ensimmäinen nvolan ultra olla vasta joskus rv viikolla 20. Esikoisen kanssa mentiin maksulliseen ultraan oysiin viikolla 7 varmistaaksemme, että siellä todellakin jotakin on. Täällä meilläpäin on tosi huono tuo nvla systeemi. en edes tiedä onko täällä ultraa vai pitääkö mennä yliopistolliseen sairaalaan ultraan? noh, 4vkn päästä on eka nvla käynti niin siellä selviää enemmän. Siihen asti ollaan pelko sydämmessä koska pahoinvointikin tuntui loppuneen pari pv sitten. Oliko kellään kokemusta keskenmenosta ennen rv 10?? mistä sen tietää&huomaa, kysyy tyhmä.
 
Hei,
mut voi poistaa nyt listoilta. Mulla alko vuoto sunnuntaina (tuli kunnon lorahdus, sen jälkeen vain pyyhkiessä paperiin). Tänään kävin ultrassa, niin sain varmistuksen, että sykettä ei näkynyt. Alkio vastasi viikkoja 4-5, kun pitäisi olla 7+4. Siinä meni siis se mun varmuuden tunne tästä raskaudesta.
Pahalta tietenkin tuntuu, mutta en heitä kirvestä kaivoon. Lääkärikin kehoitti laittamaan uutta matoa koukkuun vaan. Tämä oli mulla nyt 3. peräkkäinen keskenmeno, joten sain samalla lähetteen myös tarkempiin tutkimuksiin. Se on hyvä, koska ei tätä kauheen montaa kestä.

Toivon teille kaikille oikein ihanaa raskausaikaa ja onnellista odotusta! Tämä palsta ja ketju on aivan ihana vertaistuen lähde.

Äitienpäivälahja
 
Voi kuinka ikäviä uutisia äitienpäivälahja. Yritä jaksaa. Tuossa itse kun kävin lääkärillä ja kerroin huolestani keskenmenoihin niin hän katsoi asiaa ihanan positiivisesti ja sanoi, että suurin ongelma on yleensä jo siinä ettei hedelmöitystä tapahdu. Sen jälkeen voi olla vaan sattumia, että niitä tulee muutamia peräkkäin. Toivotaan, että sattumasta oli vaan kyse.

Voimia ja haleja!:hug:

Itse täällä ollaan edelleen vailla suurempia oireita. Joten odotellaan neuvolaa 24.11. Odottavan aika on piiiiiiitkä.

Pirde 6+5
 
Äitienpäivälahjalle suuren suuri halaus ja voimia :hug: :hug:


Mulla on huomenna se ultra, johon yhä epäilevästi olen menossa jos hedelmöitys tapahtuikin myöhään on käynti aika turha.
Ovulaatio oireita oli kirjoituksieni mukaan kp 13-15, mutta ovisliman tulo oli jatkunut johonkin kp20 asti.
Herätessä iski huono olo ja meinas ihan oksj tulla, äkkiä muuttui normaaliksi olo kahvin ja keksien kera. Kamalan väsynyt musta on tullut nyt, illalla heti lasten perässä nukkumaan menin ja silti väsyttää nyt.
 
äitienpäivälahja :hug:

amma mun piti noista sun arvoista vielä kommentoida et hyvä ettei ollu paljoo muuttunu mut on ne silti mun mielestä korkeet. ton t4v:n pitäs olla korkeempi ja samallahan se siis laskis tota tsh:ta. en nyt muista miten se meni mut nostiko ne sun annosta?
meillä myös pojat kovassa yskässä ja vanhempi jo niiskuttaa et saa nähä tulevatko pahemmin vielä kipeeks. itekki yskin ja se on varsin mukavaa näissä pahoinvoinneissa :kieh:

rosalinda ratsastustahan sä voit vielä jatkaa, jos se ei aiheuta kipua tms. tietty jos varman päälle haluu ottaa ni parempi jättää koska se tippumisriski on aina olemassa.

mama84 toivottavasti ei pahemmin käyny, paranemisia!

kaveri läks eilen illalla myöhään synnärille ja aamulla viestiteltiin vielä ja uskoi et varmaan tänään syntyy, ihanaa, sit mä pääsen nuuhkimaan vauvantuoksua :heart:
eilen oli vähän parempi olo ja jaksoin jopa kinkata pikku lenkin illalla ja söin paremmin ku aikoihin. katotaan kuin käy tänään koska päivät ei o veljeksiä.
 
Pyyter-2 : en oo minäkää käynyt ultrassa vielä, toivossa elellään että neukussa ultrattaisiin. :) eli perjantaina.. JO YLIHUOMENNA :D :D <3

Äitienpäivälahja
:hug: olen niin pahoillani, onnea uuteen yritykseen kun on sen aika :'( <3 VOIMIA!
 
Äitienpäivälahjalle :hug:

Huomenta uuteen päivään!!! Nyt pääkoppakin jo siedettävässä kunnossa! Tosiaan tossa edellispäivänä taräytin pääni oikeen kunnolla meijän talon seinästä töröttävään öljysäiliön täyttöputkeen!!!! Katoin jotenkin vissiin alaspäin, ku päälakihan se siihen kumahti!!! :headwall:

Ultrassa en ole minäkään vielä käynyt. En henk. koht pidä niitä ihan alkuraskaudessa ultrassa käyntejä kovin järkevänä, koska joka tapauksessa neuvolassa ultrataan 11-12 viikolla!! Mulla se ultra on 12.11., eli reilu viikko ois viel odotettava!!! Ei millään vaan malttais enää odottaa! :D

Paha olo ja väsymys painaa edelleen... ja maha kasvaa kauheeta vauhtia, vois kuvitella et laskettu aika on jo lähellä!!! :LOL:

Mama ja Möykky 10+3
 
äitienpäivälahjalle surkuttelut <3

pyyter-2 en oo mäkää menny vielä ultraan, enkä oo menossakaan varhaisultraan. Eli odottelen kiltisti niinku kahest edellisestäkin ni sinne niskaturvotusultraan asti.

lumihiutalekko se oli jolla oli sitä jotain omituista sielä varhaisultrassa ollut :eek:
toivotaan tosiaan, että ois sitten joku piilosilla oleva kaksonen tai jotai muuta harmitonta. jännityksellä odotellaan uutisia siitä uudesta ultrasta.

mulla vaihtuu viikot tänään! haha!
&#9829; 6+0 &#9829;
jippee :>

maha pömpsöttää nyt sellalailla, että ei mee varmaan kauaa ku alkaa ihmiset ihmettelee, just meinaan pudotin sellaset kymmene kiloa, ja siitä ku olin viimesillää tammikuussa, ni siitä on nyt tippunu reilut 20kiloa!! ni kaikki kokoajan hokee, että ootpä sä laihtunu ja näytät tosi hyvältä jne.
niin että kiva sitte ku ne alkaaki, kylläpä sä oot lihonu ja mites toi sun laihdutus nyt noin on repsahtanu yms. :D hahaha. siinäpä niille ihmeteltävää....
no meen nyt lueskelee et mitä tällä viikolla tapahtuu mun pikkavauvalle <3

pupeltaja + pyllerö 6+0!!!
 
Äitienpäivälahja: Osanotot :hug:

Minsku82: mulla ainaki monesti vihlasee tai pistää johonki ku nousen ylös, ja tuota oli kyl jo esikoisen kohdallaki eli aika normaalia se vissiin on.. :D

Pyyter: En ole myöskään käynyt vielä ultrassa, enkä kyl käykkään, kyllä mie maltan odotella neuvolaan ja niskaturvotus ultraan että näkee vauvan.

Hitsit että alan taas näkeen ihan sekopäisiä unia ku oon raskaana, myös esikon kohdalla unet oli aika hassuja, :D
EN KYL NYT MILLÄÄN muista mitä minun piti kirjoittaa.. :D

rv6+3
 
Mä en jaksa olla kuin huolissani vaikka oikeesti pitäis olla onnellinen. Kun sydän sykki ja kuulemma hyvältä näytti, mutta silti vaikka kuinka lasken niin ei vauva voi olla niin vähillä viikoilla. Ei vaan täsmää. Toivottavasti pikku ottaisi kasvuspurtin ja olisi kunnossa seuraavassa ultrassa johon on vielä ikuisuus(varmaan reilu kuukausi).
Äitienpäivälahjalle :hug:

Mä nään ihan sekoja unia myös, kuten sispi taisi mainita myös. Viime yönä näin et meidän terkkarilla joku hullu mies tappoi nuoria naishoitajia. Sit ovat oli vielä lukossa ja mä jäin ulos ja alkoi pimentyä ja olin ihan paniikissa. Lopulta se oli jäämässä kiinni mutten sit nähny enää kuka se olevinaan oli...Hienoja unia!

Nyt pitäis alkaa uunin lämmitykseen.

Bre ja pikku 7+3 (ja oikeasti 8+5..)
 
pyyter2, ultra en mäkään oo käyny varhaisultrassa, odotan sitä neuvolan np-ultraa joka mulle on luultavasti viimistään 20.11. Eka neuvola on huomenna ja toivottavasti edes kuuntelee sydänäänet. Kuunnellaanko ne yleensä eka kerralla? Mulla on viikkoja huomenna kuitenkin jo 9+5, joten toivon kyllä.. oon kyllä kade kun niin moni on käyny niis ultris :) Viime raskaudessa kävin 7+ viikolla terveyskeskuksen kautta ultrassa kun vuodin verta, ja siellä oli kaikki ok. Sillon oli helpompi kertoa raskaudesta muille, nyt vähän epäröin.

Oon voinu aika huonosti, maha kipeä ja ruuansulatus tökkii. Johtuu varmaan ku syön koko aika jotain ettei alkais oksettamaan. Sit oon hyvin väsynyt päivisin. Vähän stressaa kun pitäisi opiskeluita saada tehtyä, mutta en vaan pysy hereillä. Koitan suhtautua tähän niin että mulle todennäköisesti viimeinen raskaus (jos kaikki hyvin menee jne), joten pitäis osata nauttia ja nukkua jos nukuttaa. (eli kaksi lasta riittänee meille)

syön kans jotain lady vita raskausvitamiineja. viimeks kokeilin niitä multitabseja ja nyt sit näitä. en oikein ees usko näihin tabletteihin ja onhan ne kalliita, mut jos ne jotain auttais. Sit oon jo ostanu weledan raskausajan hoitoöljyä, mut en oo jaksanu alottaa sen käyttöä vielä. Käytin viimeksi kai toisen ja kolmannen kolmanneksen eikä tullu ollenkaan arpia, mutta en tiedä oisko niitä tullu muutenkaan. Uskomusasioita kai nää vähän on. tykkään siitä kuitenkin ja se tuoksuu odotukselle. :)

voi vitsit mä ootan joulua! osaksi senkin vuoksi että silloin voi jo olla aika varma että raskaudessa on kaikki ok, ei tarvi salailla eikä varmaan enää oo tätä pahaa oloakaan. Voisin lähteä jo ostamaan jouluvaloja, (jos nyt muka jaksaisin mennä kauppaan..)
 
Voi Äitienpäivälahja :hug:! Suuret pahoittelut myös täältä ja voimia :flower:. Ja onnea uuteen yritykseen sit joskus, ku ootte valmiita. En usko, et siul enää kyl voi huono onni jatkua ja uskon, et saatte vauvan vielä syliin :heart:. Alussahan tässä me kaikki ollaan ja mikään ei oo varmaa tosiaan enne ku vauvat syntyvät :heart:. Hyvää jatkoa siulle :hug:!

Kiva, et en oo ainoo, joka ei viel oo käyny ultrassa. mama-84 onneks ei käyny pahemmin, etkä kaatuessa satuttanu päätäs, joten masuasukilla ei oo hätää :). Meillä on muuten samana päivänä ultra :D. Miulla vaan sillo vähempi viikkoja ku siulla eli 8+3, mut meiän kunnassa ultrataan enne np-ultraa ja miusta se on hyvä. Monen aikaan siulla se on?! Miulla on se heti aamusta eli labra 7.50 ja ultra klo 8.00 :D. Ei tarvii koko päivää jännittää.
 
Äitienpäivälahja :hug:

Pikainen käynti, kysymystä taas..

Onko kenelläkään kävellessä (vaikka vaan lyhyen matkan) ruennut vihlomaan vatsaa?
Eilen tein tositosi pienen "lenkin" ja en edes takaisin perille päässyt, kun rupesi mm.. vasemmalle puolelle vatsaa vihlomaan/pistämään/koskemaan, mikä onkaan oikea sana. Perille kun pääsin, piti hetki ihan istua, ottaa rauhallisesti ja kuunnella kipua. Säikähdin, että eikö tässä enää uskalla kävelläkään jos rupee heti oudosti koskemaan!
 
Pyyter ,en mäkään ole käynyt vielä ultrassa, enkä neuvolassakaan... Mulla on eka neuvola 18.11 ja viikkoja silloin 10+3, sen jälkeen varaan sen np-ultran. Toisaalta tekis mieli käydä varhaisultrassa, mutta en sit tiiä

Tänne ei kuulu ihmeitä, pahaa oloa ja väsymystä edelleen... ja toimettomuutta, kaikki energiat hävinneet jonnekin... Karsee olo.

Mut mä alan nyt valmistautua iltavuoroon, siitä onkin jo varmuudella mukava tulossa, kun on niin kamala olo jo nyt.

Töllerö+ökkimönkiäinen 8+1
 
Huih, kun oli tullut paljon tekstiä. Täällä pitäs näköjään käydä useamman kerran päivässä :D

Äitienpäivälahja: Suuret pahoittelut teille ja voima :hug:

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niille jotka sellaisia on saanut!

Täällä vielä odotellaan ekaa ultraa, ja ekaa neuvolaakin. Eka neuvola on 18.11. ja siellä myös sitten ultrataan ja kuunnellaan sydänäänet. =) Jaksais vain odottaa vielä parisen viikkoa.....

Lumihiutalekö se oli jolla oli ultrassa näkynyt muutakin kuin yksi pikkuinen... Toivotaan että olisi vain jotain harmitonta :hug:

Joku kirjoitti että on nähnyt outoja unia! Joo, täällä kans! Näin yks päivä sellasta unta, että oltiin aikuisten hoplopissa ja siellä oli vain naisia, se oli lesboille suunnattu! Huoh, mikä uni :D :D Nauroin vaan kun heräsin :LOL:

Nyt ei tämän enempiä jaksa, väsyttää niin kamalasti, ja pitäs mieskin lähteä hakemaan töistä ja suunnata vähän ostoksille!

Joulua odotellessa! CanWen ja 6+?
 
Anni, mua vihloo jos liian reippaasti kävelee esikoisen pyörän perässä :) Täytyy vaan hidastaa vauhtia niin helpottaa. Mua muutenkin vähän vihloo alakertaan kävellessä. Lenkillä käyn kyllä lähes joka päivä ja toivottavasti onnistuu jatkossakin. Ainakin kuopusta odottaessa ei ollut ongelmaa, kun vielä samana päivänä kävin eka pyörälenkillä ja vielä iltasella kävelyllä ja sitten pitikin lähteä synnyttämään iltapalan jälkeen :)
 
Äitienpäivälahja Voi ei! :( Voimia teille ja suuren suuret sympatiat. :'(

Pyyter Täällä kanssa yksi vielä ultraa odottava! :wave: Neuvolassa olen käynyt ja toinenkin käynti ehtii tulla ennen ekaa ultraa.

Mulla on kanssa ollut nyt aivan käsittämättömän sekavia unia, viime yönä pakenin tulipaloa jonkun leffan lavasteissa jne. Toi lesbojen HopLop oli kyllä huippu. :LOL:

Täällä on oireet alkaneet jotenkin lisääntymään; etovaa oloa on ollut jo pari päivää. Vmäistä kun jotain pitäis syödä ettei tuu paha olo ihan oikeesti ja miään ei kuitenkaan maistu. Ruisleipä ja tee. Siinä ne miun ruokavalion kulmakivet tällä hetkellä, onneksi on nuo vitamiinilisät ni en ihan nahistu. :) Tissit on ihan naurettavan kipeät ja koko karkaa jo ihan lapasesta. Kunnon sirkustissit. Palkkaan olis vielä pari viikkoa, mutta en kyllä selviä ilman uusia liivejä sinne saakka. Vielä kun saisi iltaisin pysyttyä sen verran hereillä että jaksaisi lähteä ne liivit hakemaan. |O

Erittäin nukku MJ & Salarakas 7+0 POKS! :heart:
 

Yhteistyössä