**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

Holaa! :D

Käytiinpä kattoo tuossa Harry Potter viimenen part one, ihan jees. Oon lukenu kyllä kirjanakin jo että ei mitään ylläreitä tullu.

Mä oon tässä päivän pitäny mykkäkoulua tuolle ukolle..suvaitsi se sentään saapua yöllä tänne. Mut aamulla sitten olin nalkuttava paska. Tosi mieltä ylentävää. Kuulemma ei tarvo lupaa kysellä jos hän haluaa ryypätä, ja sit kuulemma lopettaa ku vauva syntyy, et ei mitään malli näytettä tässä aio antaa :( Voi että tympii. Toivossa on hyvä elää.
Jessi: Me ollaan samanikäsii eli 24 v. Aikeissa ois se virallinen yhteenmuutto jos tuo suostuu, mä oon niin asennoitunu jo siihenkin että ollaan sit "Viljamin" kanssa kaksin. :(

Pitäs soitella töihin nyt tai viim.aamulla etten ehket huomenna mene ku tuota selkää pakottaa siihen malliin ja varmaan soitella neuvolaan ja kysyä mitä se sanoo.. Onko tää epänormaalia. :(
 
Jessi75 ja Bretagne, kiitti vinkistä, minäkin tilasin nyt sellaisen flexi-beltin. Sitten ajattelin, jos hankkisi myös sellaisen masutuubin, ettei vaan se flexi-belt systeemi ja auki olevat housut vilku paidan alta. En nyt kuitenkaan vielä tilannut, kun hinta oli niin korkea (20 e sellaisesta kangaskaistaleesta), täytyy vielä katsella, josko jostain saisi halvemmalla. Nyt ei vatsa ole kuitenkaan vielä niin iso, että paita nousisi liikaa. Googlailemalla löysin sellaisen nettikaupan kuin vauvauva.fi, ja siellä oli postikulut vain 1 e flexi-beltille. Joten eipä ole väliä, jos tilaa myöhemmin masutuubin jostain omilla postikuluillaan.

Ei meidänkään neuvolassa muuten mitään alkotestiä ollut, täytettiin vain ne lomakkeet, jotka terkkari vilkaisi läpi ja totesi jotain, että teillähän on kaikki ihan hyvin sitten.

Voi itku kun huomenna taas työpäivä, tämä viikonloppu katosi kotitöiden sekaan. No ei auta kuin jaksaa painaa.
 
Nyt pikaista päivitystä vain! Väsyttää niin kamalasti ettei ole jaksanut keskittyä kirjottamaan!

Tessism tervetuloa! :)

Oi, niin ihanaa Sannikki että pääsette uuteen kotiin! Oon ehkä vähän kade. Meillä kun on vaan kaksio ja tahtoisin kans uuteen kotiin! No, ehkä sitten kun vauva syntyy. Jos kunnalla on tarjota! No mut jokatapauksessa, onnea muuton kanssa! Kyllä sä ehit :)

Tänään sit meni futsalia pelatessa nilkka sököksi. Sama vanha paska joka on mennyt joskus 3 vuotta sitten kentällä pelin tiimellyksessä niin että kävelin kepeillä kuukauden. Sen jälkeen se on mennyt valehtelematta ainakin kymmenen kertaa uudestaan, joskus pahemmin joskus ei niin pahasti! Tänään se sit taas meni :( Ei tarvitse taas hetkeen tehdä mitään. Ja ai että ottaa päähän, saa nähdä pääsenkö ens viikolla lenkillekään tytön kanssa!

No, ei mulla nyt tällä hetkellä muuta, kuin että ääretöntä vauhtia nukkumaan tai nukahdan tähän!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :)
 
Näin yöllä unta että synnytin pienen tytön.. LENTOKENTÄLLÄ :confused: suuren yleisön edessä ja sen jälkeen lähdettiin taksilla vieriosastolle, jossa selitin että pitäs vielä jälkeiset synnyttää mutta ku ne ei vaan tuu... :confused:

Toki se uni varmaan liittyi siihen kun illalla mietin kamalasti synnytystä ja vieriosastolla oloa.. Jäi paskamaku suuhun osastolta viime reissulta, jolloin olin "vielä" 19-vuotias. sain niin ala-arvoista kohtelua :-( joka jätti aika syvät haavat; onneksi tämä on jälkikäteen käsitelty neuvolassa ja varmaan otan tän vielä jossain välissä puheeksi ennen h-hetkeä. Haluaisin poliklinisen synnytyksen, vai miten se kirjoitettiin: mutta vain 12h sairaalassa ja jos kaikki on vauvalla hyvin niiin kotiin. Se on päällimmäinen toive.

MMILIA JA BEBE 12+2
 
Tinsku86 myö jouduttiin myös käymään keskustelua kuningas alkoholista ukon kanssa, sillä kun ei ole ollut mitään velvoitteita, ja ennen mua viikonloput ollu ryyppäämistä vaan. noh minä en uskalltan katsoa sinne asti kun vauva syntyy vaan ilmoitin kylmästi ettei minun elämään kuulu ryyppäys nyt eikä myöhemmin. no tottakai joskus saa ottaa, mut kyllä tahti rauhoittui kun pelko meidän menetyksestä tuli kuvioon. mies päätti mitä haluaa ja se on täällä kotona se kaikki :) toivottavasti teillä menee kaikki hyvin :)

CanWen kiitoksia:) ihan sika nätti ja kivan kokoinen asunto tulee, 80 neliöö, riittänee meille:) Kunnalla asumme myös sitten, katsoo omaa kun saa opiskelut ohi :)

Mukavaa päivää kaikille mie lähden lääkäriin kipeidenn korvien ja kuumeen kera :(
 
Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille kanssaodottajille :D!

Tervetuloa Tessism!

Täällä viikko ei oo alkanu kovin hyvissä merkeissä :(. Itelle varattu aika lääkäriin iltapäivälle :(. Taas keuhkot kipeet, et eiköhän tuo oo taas keuhkoputkentulehus :(. Ei oo oikein kivat fiilikset, huono äiti fiilis, ku oon huonolla tuulella ja ajatukset on ihan synkät : /. Äsken sanoin miehelle, et jos ei olis raskaana ni ei ois näitä ongelmia :confused:. En ainakaan usko, et ku harrastasin zumbaa ja salilla käyntiä normaaliin tapaan ni vastustuskyky ois parempi ni ei tulis näitä tautejakaan. Sanoin myös, et eihän sitä tiiä vaik menee kesken :O. Ja en sitä toivo kyl, mut ajatukset tulee vaan mieleen. Nyt sit on mieles, et mitä jos vauvalle käykin jotain, ku tällee ajattelen :(.

Kumman nopeesti sai ajan lekuriin, ku sanoin, et oon raskaana :O. Muuten oisin varmaan saanu potea tätä viikkosotalla. Eipä tarvii tän mamman tänää mennä pihalle muuta ku sinne lääkäriin.

Sori tää omanapaisuus, mut nyt ei oo mitkään hyvät fiilikset.

Ja onnea Sannikille uuteen kotiin :D!
 
Onnea Sannikki uuteen kotiin!

Ihan vaan pikainen merkkaus että mihin saakka olen lukenut. Tuntuu ettei oikein ole mitään kirjoitettavaa kun olo on flunssaa lukuunottamatta oikein hyvä ja eipä tässä muutakaan draamaa ole ilmoilla. :)

Hauskaa viikonalkua kaikille!

MJ & Salarakas 9+6
 
Heippa kaikille!

Toivottavasti maanantai ei ole ollut hirveän paha kaikille! :)

Tinsku86 Ootteko ollut kauan yhdessä miehen kanssa? Voihan se olla että se mies vähän sulattelee tilannetta ja siitä sitten kunnostautuu kun raskaus on vähän pidemmällä ja hänkin voi osallistua vähän enemmän, esim tunnostella potkuja. Tsemppiä, ikäviä tollaset riidat :hug:

CanWen No höh, toivottavasti nilkka paranee pika vauhtia!!

mmilia08 Siis kohteliko ne sua sen takia huonosti kun olit nuori? Tosi törkeetä :O Mä jouduin 20- vuotiaana Naistenklinikalle, kun mulla oli joku kohtutulehduksen tyyppinen juttu, olin pari yötä sairaalassa kun tulehdusarvot huiteli taivaissa. Ne kohteli mua myös tosi huonosti, oli mennyt selittää mun äidille, että mun äidin pitäis opettaa mulle miten kondomia käytetään kun klamydiahan tällaista aiheuttaa :O Se oli niin inhottavaa, ja mä oikein nautin siitä kun se klamydiatesti tuli negatiivisena takas, teki mieli mennä näpäyttää sille tädille, että haista paska eukko. Tällanen pienempi esimerkki täältä, vaikka siis ei tietenkään sama asia, mut ajattelin vaan kertoa :)

Pyyter-2 Voih, pikaisia paranemisia sinne!! Varmasti vetää mielen matalaksi, mutta veikkaan että hormoneilla on osansa myös tohon! Yritä jaksella :hug:

).( Täällä on ollut parempi olo jo pari päivää, en tiedä liittyykö siihen, että oon käyttänyt niitä rannekkeita. Toivottavasti kaikki kuitenkin olisi hyvin masussa. Huomenna sen näkee ultrassa :) Ois kiva kyl jos vähitellen jaksais alkaa käydä treenaamassakin, pakko sanoa et tää viimeinen kuukaus on mennyt lievästi sumussa. Eka sitä oli ylivarovainen, ja sit iski huono olo :D Ostin eilen pari kirjaa, toinen oli raskaudesta ja toinen sellanen paksu opus kuin First Year of a Baby, What to Expect tms. Vähän iltaluettavaa :D Uh, nyt pitäis jaksaa lähteä kaupungille ja pesulaan ym.

Mukavaa maanantaita kaikille!!! :wave:

Lily-Jane ja 9+1
 
Heissan...

Mä jännään kovin illan ultraa. Luulin, että en jännittäis vaan suhtautuisin aika realistisesti asiaan, mut kummasti vaan ajatukset pyörii sen asian ympärillä nyt. Toivotaan, että kaikki olis ok.

Sannikille, onnea uuteen kotiin! Me harkitaan kans nyt vakavasti uuden talon rakentamista, tässä ollaan nyt 2,5v asuttu (rakennettiin siis tämäkin), mut tää taitaa olla liian pieni meille, joten nyt tonttia metsästellään, jos sais hiukan lisää neliöitä ympärilleen.

Jessi, mun pojalta leikattiin kesäkuussa molemmat siis nielu- ja kitarisat. Poika on 10v ja oli pari-kolme päivää aika kipee, mut yllättävän nopeesti toipu kuitenkin. Pelkäsin pahempaa, koska poika on aika kipuherkkä. Tosin särkylääkettä annoin sairaalan ohjeen mukaan säännöllisesti.

Täällä on joku muukin, joka imettää nyt samaan aikaan kun on raskaana... Oletkos huomannut pahanolon ja imetyksen välillä yhteyttä...? Mulle meinaan tulee huono olo touhusta. Ne päivät, kun tyttö käy vaan iltatissillä on ihan ok, mut auta armias, jos tyttö roikkuu tossa useammin, niin mä oon pää pöntössä. Kummallista. Täytyy vuoden loppuun mennessä päästä irti touhusta, neiti kuitenkin on jo yli 1v.

Ei kai muuta, kuin iltaa odotellen... Ai niin, ihmettelen, kun mulla on ollu vikat kk 7.9 ja kaikkien laskurien mukaan mulla on nyt menossa 10+6, niin neuvolan mukaan 11+0??? Eipä sillä päivän heitolla ole väliä, mutta ihmettelin vaan.

Töllerö ja Ötökkä 10+6
 
Töllerö: mä olen se toinen imettävä odottaja. Ja en ole huomannut et imettäminen aiheuttaisi pahaa oloa, ei mulla oo ollu pahaa oloa kuin jos syön likaa tai oon liian pitkään syömättä, tulee kova nälkä ni sit iskee paha olo.
Tällä hetkellä imetän kerran yössä + illalla ennen nukkumaan menoa ja jos haluaa ni päikkäreiden jälkeen, usein ei sillon malta syödä vaan painuu leikkmään tai touhumaan muuta. Sen verran on vakuttanut maidon tuloon et kauheesti ei tule ja kestää kauemmin ennen ku alkaa tulemaan kunnolla. No eipä tuo haittaa. Ei ole muutenkaan kauheesti kinni imetyksessä. Lopettaa en ole ajatellut ellei lopeta itse. Ikää on tällähetkellä 1v kohta8kk ja mieluusti voisin mettää sit vauvan kanssakin, eipä tarttis lypsää jos vauva ei jaksa kaikkea. Ja maitoakin saattais tulla heti, ei tartte odotella sen nousua.
Katsellaan päivä kerrallaan.
Jännitän myös huomista ultraa ja keskiviikon sokeriirasitusta.

viikkoja kait 11+ jotaiin
 
Neuvolassa käyty, ja syke löytyi :heart: liian ylhäältä yritti viimeks kuunnella. Ihan häpyluun yläpuolelta sit lopulta kuului, ja hyvin kuuluikin.

Imetyksestä: mä lopetin rv 5 imetyksen, mulla lisäs selkeesti alavatsakipuja: / ja mun taustalla imetystä ei voida suositella, oon todella supistusherkkä ihminen, ja lapset ennenaikojaan syntyneet+useampi keskenmeno taustalla. Haikee fiilis jäi kun joutu lopettaa, tyttö olis kyllä vielä tissitellyt ainakin iltaisin. En vaan uskaltanut ottaa riskiä. Muutenhan sitä sanotaan että voi imettää, jos seksiaä voi harrastaa :D eli jos ei kauheesti supistele tai tule verta. Pahoinvointiin en osaa sanoa, mulla ei vielä sillon rv 5 sitä ollut muutenkaan.

Harhis ja Hippiäinen, rv 11+1
 
Lily-Jane:
No kun aamun pikkutunneilla pääsin osastolle olin tosi väsynyt reilun 15½h synnytyksen jälkeen, hysteerisen onnellinen ja kävin ns. yli kierroksilla. Olin valvonut reippaat 30h yhteen putkeen, ilman unia: kysyin typeränä että saanko mä jonkun uni lääkkeen ja hoitaako ne vauvaa jos nukun? että jaksan sitten tutustua vauvaan lisää.. Luulin että se on ihan normaalia? Esim. oma äitini sano että sielä sairaalassa LEVÄTÄÄN. No se sitten haki lääkkeen mulle ja tuli jonkun harjoittelijan kanssa siihen "tämä äiti ei halua hoitaa vauvaansa" :confused: Enhän minä niin sanonut, halusin vain nukkua koska synnytys oli niin rankka, kyse ei ollut haluamisesta vaan siitä että aloin olla sellasessa tilassa että tarvitsin unta.
Naapuri sängyn vanhemmalle rouvalle (n. 40v) ei tuumattu mitään kun tämä vei vauvaansa sinne huoneeseen että sai itse nukkua useampana päivänä ja melkein joka yö..

Äitiltäni oltiin kysytty onko tämä lapsi vahinko, ja olenko miettinyt adoptiota koska olen niin nuori - elämä edessä? En. lapsi oli haluttu.
Olin koko 4 päivää varpaillani sielä, pelkäsin hoitajia yhtäkään mukavaa en tavannut.
Viimeisenä päivänä sairaalan sosiaali työntekijä tuli: Olemme tulleet hoitajien kanssa siihen tulokseen että olet niin nuori että tarvitset varmasti apua lapsesi kanssa, joten teimme lastensuojelu ilmoituksen se takaa että saat kaikki avut mitä tarvit, kun menneisyyttäsi katsoimme ja näimme että olet itsekkin ollut perhekodissa sijoitettuna.
Se oli viimeinen niitti, asia menneisyydestä jolloin olin 13v ei liittynyt tuohon hetkeen. Olimme perhekodissa 2kk kun äitimme oli niin väsynyt pitkän ja kamalan eron jäljiltä isästämme. Äiti oli hoitamassa masennusta osastolla ja isällemme emme halunneet. Nykyään olemme isämme kanssa väleissä.
No ne sossut kävi sen pakollisen 4krt toteamassa että kaikki on hyvin ei aihetta huoleen. Pyytivät anteeksi ja olivat kauhuissaan että sairaala tekee ilman painavaa syytä ilmoituksen

Valottaa vähän miksi en haluaisi mennä uudelleen SEKSiin synnyttämään, mutta eipä ole valinnan varaa :(

Neuvolassa käsiteltiin tätä asiaa pitkään, melkein jokaisella kerralla tuon esikon syntymän jälkeen ja sain paljon tukea ja ymmärsin itekkin että ne HOITAJAT teki väärin mua kohtaan, etten mä tehnyt mitään väärää sillä että olen nuoriäiti

Mutta tässä tämä purkaus. :/
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Tervetuloa uusille!

Anteeksi laiska kirjoitteluni. Ei ole ollu aikaa eikä energiaa kommentoida juttuja, vaikka käynkin päivittäin tai ainakin lähes päivittäin lukaisemassa läpi.

Nostelusta oli keskusteltu. Minä en ainakaan vielä näillä viikoilla välttele mitään nostelua. Ihan oman voinnin mukaan menin esikoisestakin ja aion mennä nytkin. Esikoisesta tosin halusin jäädä varhennetulle äitiysvapaalle, koska työni sisälsi paljon nostelua ja kävi aikalailla voimille, vaikkei maha hirmu suuri mielestäni ollutkaan.

Painosta oli galluppia. Normaalisti olen painanut 67-69 kg ja olen 164 pitkä, eli pikkasen ylimäärästä lyllykkää löytyy. :p Esikoisen imetyksen päätyttyä pääsi kuitenkin vähän ylimäärästä vielä kertymään ja ennen tätä raskautta painoin n. 71-72 kg. Tänään sairaalan vaaka näytti vaatteet päällä päivällä 74,6... En jaksa kuitenkaan huolestua painonnoususta, sillä esikoisestakin tuli kiloja alussa paljon, mutta loppua kohti tasaantui. Viimeisillä viikoilla ei tullut painoa joko lainkaan tai sitten 0,5 kg/vk. Mutta joka tapauksessa ruoka ja herkut maistuvat :whistle:

Joku valitteli hengästymisestä. Mäkin hengästyn melko helposti, eikä lenkkeillä voi ollenkaan samaan tahtiin kuin aiemmin. Omaa vointia tässäkin kuuntelen ja sen mukaan mennään.

Vatsan toiminnasta oli kai joku puhunut. Mulla ongelmana järkyttävä turvotus iltaisin. Pierettää ja maha tuntuu, kuin olis ilmapallo sielä. Suolisto tuntuu olevan jumissa: saattaa olla päiviä, ettei tartte vessassa käydä isolla asialla ollenkaan, mutta sitten kun pitää mennä, onkin vatsa sekaisin... Ihmettelen ilmiötä, sillä yleensähän raskausaikana on ummetusta.

Ottaako kellään seisominen selkään? Itse joudun työssäni paljon seisomaan/kävelemään, ja tuntuu, että selkä väsyy. En muista, että ennen raskautta olis niin rankalta tuntunu.

Ja sitten vielä sellasia kuulumisia, että käytiin tänään uudestaan np-ultrassa (käytiin siis 2 vk sitten, mutta oli liian aikaista). Viikkoja siis edellisen ultran mukaan 11+3. Nyt vastasi 11+4 tai 11+5, mutta ei vaihdettu laskettua aikaa kumminkaan. Itse uskon vakaasti tohon 11+3 lukemaan =)
Eli pikkunen sielä köllötteli tyytyväisenä, :heart: syke oli normaali, np 1,0 mm, CRL 4,7 cm ja kaikki mitä pitikin löytyä, löytyivät (vatsalaukku, virtsarakko, kallon luiden alkua, kylkiluiden alkua jne.) Kyllä vierähti kivi sydämeltä :heart: Olin niin epäileväinen, kun pari kertaa on paperiin tullut rusehtavaa tuhrua, vähän, mutta kummiski.

neito84 + köllöttelijä 11+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoittelin niin pitkään tota rimpsua, että ehti pari viestiä tulla sillä aikaa. Joten kommentoinpa vielä. Ihan törkeää kohtelua olet mmilia08 saanut sairaalassa!!! Käsittämätöntä! Se että on nuori, ei tarkoita, ettei lapsi voisi olla toivottu. Ja vaikka alunperin lapsi olisikin vahinko, voi pikku murunen olla silti toivottu raskauden edetessä. Voi luoja mitä toimintaa! Itse olisin jo tehnyt valituksen moisesta!

Itellä tosi hyvät kokemukset synnyttäneiden osastolta KOKSilta. Ainoastaan yksi hoitaja tuntui tympeältä, mutta enpä paljon viitsinyt noteerata moista. Varmaan sillä oli hiekkaa just sielä tai jotain...
 
Piti tulla kommentoimaan mmilia08 kertomusta ja kokemusta,ihan törkeetä! Näin jälkeenpäin ajatellen olis ollu ehkä aihetta kunnianloukkaukseen? Mutta eipä sitä siinä väsyneenä ja shokissa kaikesta ymmärrä.Mutta ihmeellistä käytöstä todella!! :confused:

Harhaanjohtaja onnea hyvistä neuvolakuulumisista ja sykkeen kuulumisesta.Taitaa niin alhaalla kaveri vielä olla niinkun mullakin että ihan tuolta häpyluun rajasta äänet kuulu :)

Tänne ei kummempia..Ulkoiltu vapaapäivän kunniaks ja joulukortteja väkerretty :)

Perdy 12+4
 
Nyt vaan pikainen valitus..... SATTUUUUUUU!!!! Mitään ei pysty tekeeen... helvetin iskias!!! En tod taho TAAS olla koko raskautta saikulla, eihän sillä sairaspäivärahalla kukaan tuu toimeen,....!!! RESSIIII RESSIIIII!!!! :headwall:
 
Kaikki hyvin :) Siellä se ötökkä köllötteli, vastasi viikkoja ja kaikki hyvin. Ei tarvii mennä nyt sitte sinne ekaan neuvolalääkäriinkään, kirjoitteli neuvolakorttiin kaikki tarvittavat tiedot. Hyvä. Kivi tippu sydämeltä ja tuli jotenkin konkreettisemmaksi tää odotus, kun näki pikkisen tyypin.:heart: Ja Mehiläises kävin ja maksettavaa jäi reilu 50€, mun mielestä aika halpakin vielä.

Nyt hyvillä mielin kohti uutta viikkoa.

Töllerö ja Ötökkä 11+0 (näin laittoi korttiin lääkärikin, joten mennään sen mukaan)
 
Ihanaa! Sain tänään osteltua jouluhajoja kummimuksulle ja ystävän muksulle. Pelin ja toiselle Hellokitty säkkituolin <3 Ja koiralle ihanan Best Frindin "talvitakin". Vähän se oli lepee ku koe ulkoilutettiin takkia illalla :D :D Kovilla pakkasilla sitten vasta käyttöön. Ja sain askarreltua lisää joulukortteja, musta on ihana näpertää ite. Kotonakin on ollu rauha maassa ja kaikki hyvin :)

Jännä miten joku päivä on hitsin energinen olo ja toinen päivä on vaan et vois nukkua koko ajan. Ja olin tänään töissä päivän selkäkivuista huolimatta, sit jos äityy tosi pahoiks niin saikkua, ei vielä sit kehtaa kuitenkaan ku voi olla ihan hyvin. :)

Kohta suihkun kautta nukkumaan.

Tölleröllä ihania ultrakuulumisia :)

Hyv yöt ja hyvät voinnit huomiselle kaikille :)
 
hei kaikille!

Täällä käyty eilen np-ultrassa ja kaikki näytti hyvältä. Oli muutaman päivän pienempi kuin viikot anto ymmärtää. Uusi laskettu aika 7.6, voi muuttaa.

Jessi Rupean huomaamaan tuon annoksen noston ja tuntuukin, että aika kohdallaan alkaa olemaan. Väsymys helpottanut huomattavasti...

Ei ehdi enempää, poitsu vaatii aamupalaa. Hyvää päivää kaikille...

teetu 12+0
 
Ihania ultra kuulumisia monelta:p

Henkilökohtaisesti on aika kova kiukku päällänsä näin heti aamusti. Juurikin näillä hetkillä piti olla np-ultrassa pikku murua tutkailemassa, mutta vajaa tunti sitten soitettiin, että tämän aamun aikasi on peruttu! eikä uudesta ole vielä tietoa.. :headwall: Olo on kuin pikkulapsella jolta perutaan lauantain karkkipäivä ja sanotaan, ettei tiedetä koska on seuraava mahdollisuus päästä namuihin käsiksi. Taidanpa kiukutella koko päivän!

Parempaa tiistaita kaikille!

Tessism ja muru 11+4
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa kun kaikilla on ollut hyviä ultra kuulumisia!!

Tessism Aika pyllystä tuo peruminen.. mä varmaan kiukuttelisin monta päivää :whistle:!!
Sulla onkin näköjään sama laskettu aika kuin minullakin, ainakin vielä. Katsotaan mitenkä käy kun on ultrassa tultu torstaina =).
Ellei minullekkin tule soittoa peruutuksesta, samaan firmaan kun olisin menossa kuin sinäkin.
Toivotaan että saat mahdollisimman pian uuden ajan!!!
Ai niin ja tervetuloa mukaan joukkoon :D

Täällä olo pysynyt suht hyvänä, eilen oli illalla myöhään jossain vaiheessa huono olo. Tulin siihen tulokseen että syy oli väsymyksessä.

Nyt tarvis saada nostettua pylly koneen äärestä ja lähteä liikkeelle.

Kaikille ihanaa talvista päivää ja hyvää vointia.

Calumet + :heart: 11+4
 
yhtä valitusta vaan tää mut kun ei jaksais enää yhtään näitä oloja :'( eilinen meni ihan hyvin mutta illalla oltiin molemmat pojan kanssa ihan pois pelistä, poika kipeän kurkun takia ja äiti järkyttävän päänsäryn takia mikä oli seurausta koko päivän syömättömyydestä. yöt menny enempi vähempi valvoessa pienten potilaitten takia ja se vaikuttaa heti oloon, tänään taas arabiaa halailtu eikä mikään mee alas. tänään ois ultraki, mitäköhän sielläki selvii...? :snotty: nyt menny ihan päin helvettiä kaikki että paha pelko on persiissä...

jessi ja pikkuj 11+3
 
Heipsistä kaikki!

mmilia08 Ei oo todellista miten ala-arvoista kohtelua oot saanut. Ei ihme että jättää vähintäänkin pahan maun suuhun, traumoista puhumattakaan. Olipas inhottavaa, onneks otit asian puheeksi!! Toivotaan että henkilökunta ei olisi ihan samaa kun ensi vuonna meet uudestaan. :hug:

mama-84 Inhottava toi iskias kipu :( Itselläni ei oo ollut nyt raskausaikana, mut silloin kun yritettiin vauvaa iski aina välillä kauheat kivut. Yritä jaksella!!

Töllerö Onnea hienoista ultrakuulumisista :)

Tessism Mulla on tänään ultra (ei kyl np, mut silti) ja jos ne nyt soittaa ja peruu niin kyllä v*tuttais.. Buuu!!

Jessi75 Sais jo helpottaa toi sun olo :( Jaksuja..

Täällä on ollut ihan hyvä olo pari päivää väsymystä lukuunottamatta (ja sitä, että jos ei syö parin tunnin välein iskee huono olla), ja on se kamalaa ku heti sitä ajattelee, että apua, onks kaikki hyvin kun eihän tän olon vielä pitäis kohentua (tänään 9+2). Mut toisaalta joillekin ei edes ikinä tuu huonoa oloa, niin.. kaikki on mahdollista. Mulla on tänään vko 9 "väliultra", kontrolli jossa tsekataan että kaikki hyvin. Nyt pitää koko päivä vaan jännittää sitä :/ Ja kohta varailemaan aikaa np-ultraan ja pitäis kätilöiden kanssa sopia tapaaminen pian. Sellasta täällä Englannissa :)

Tsemppiä kaikille!! Kohta ollaan kaikki toisella kolmanneksella ja päästään olemaan "hehkeitä", heh, sitä odotellessa..

Lily-Jane ja 9+2
 
Cik
Heips pitkästä aikaa!
Tänään mulla olikin se jo pitkään odotettu eka neuvola. Sydänääniä ei vielä kuunneltu ja laittoi lähetteen np-ultraan ja labraan. Toivottavasti sen ajan saa pian :)
Painokaan ei mulla ollut noussu onneks yhtään, vaikka pelkäsinkin että ois tullu pari kiloa lisää.
Esikoinen sai samalla myös MPR-rokotteen, kun meillä jäi 1,5v neuvola välistä..
Ja laskipa neuvola että mulla ois la 27. eikä 26. Vaikka sanoin että kierto on 28 päivää. Ihan outo se niiden kiekko.. Mennään nyt sen neuvolan viikkojen mukaan, mutta la saa olla nyt 26.6. Kattoo sit minne se muuttuu np-ultran jälkeen.

On se odottavan aika pitkä, vaikka viikot on menny nopeesti eteenpäin, niin silti niitä on vasta 9+.
Tuntuu melko ulkopuoliselta, koska vielä ei kuitenkaan voi olla täysin varma että kaikki on masuasukilla edelleen hyvin. Ehkä np-ultran jälkeen tulee taas kirjoteltua useemmin ja luettuakin vähän aktiivisemmin näitä juttuja :) Täällä tuntuu kirjottelevan lähinnä ne, joilla on menossa jo rv 11+.

Mulla on pahoinvointikin helpottanut, tai sit tähän kokopäiväseen yökötykseen vaan on tottunut :)

Cik ja Pipa 9+3
 

Yhteistyössä