**** kesäkuun kullanmurut 2011 - marraskuussa****

KYSYMYS ruokahössöttäjältä:

Kanasalaatti. Ensin paistetaan kanat ym. ja syödään hyvällä ruokahalulla.:p
Entäs seuraavana päivänä kun kanasalaatin ottaa jääkaapista ja kana on tietysti kylmää, voihan sitä kylmänä syödä? :D
Sama asia pizzerian pitsan kanssa,voiko sen syödä kylmänä? (kanaa,jauhelihaa,kinkkua..)

Hävettää edes kysyä tämmöistä, mut mä oon hirvee hössöttäjä ruokien kanssa mitä saa, mitä ei saa syödä. Tulee loppuvaiheessa vielä ongelmia, koska mietin näin tarkkaan :D 9kk pelkkää ruokahössöttämistä,hhuhhuh.
 
Kävin eilen lekurissa ja sain 10pvän ab-kuurin nielu- ja poskiontelotulehdukseen. Toivottavasti alkaa kuuri purra pian ja olo helpottaa.

Mä oon kyllä nostellu kaikkea ihan entiseen tapaan, pakko kumminkin tota reilu 10 kilosta kuopustakin nostella vaipanvaihdon yhteydessä ja muutenkin. Ja eihän sitä näin alussa tarttee mitenkään rajottaa, loppuajasta sit vähän kattoo mitä nostelee. Tosin meillä mies on niin suojeleva ettei esim. eilen antanu mun kantaa ostoskasseja vaan raahas kaikki itse ja nakitti kevyimpiä ostoksia lapsille, mä siinä sit tyhmänä kävelin tyhjin käsin :D

Painosta oli kyselyä; mä oon 158cm pitkä ja painoa ennen raskautta 46kg, nyt taitaa vaaka näyttää vajaan kilon enemmän, kun oon syöny kaikkee mikä vaan alas menee ja on tullu hiilareita vedettyä ja ne kerää mulla nestettä kroppaan.

Liikunnan vähyys harmittaa täälläkin. En mä mikään himoliikkuja ole, mutta oon tykänny käydä silloin tällöin lenkillä ja jumppailla iltasin ihan kotona. Nyt ei jaksa kumpaakaan tän taudin ja huonon olon takia :(
 
Jee jee tulikin sitten pikkasen hätänen muutto homekämpästä :D 27pvä olis muutto tarkoitus hoitaa kun kämppä löytyikin yllättäen :p jouluksi uuteen kotiin siis :) nyt pitäis kai saada paniikki kohtaus tai jotain mut ehkä se iskee huomenna kun alkaa oikeesti hoitaa asioita :/....
 
Lisäystä:

Lily-Jane juu oon ottan panadolia, ei apua eli en jaksa turhaan enää edes kokeilla.

Pyyter-2 testeistä taisit kysellä, apteekin oma n 3-4päivää ennen menkkojen alkua vahva plussa ja just eilen katsoi sitä vanhaa testiä niin plussa näkyy vieläkin ihan hienosti, on tietty vähän haaleampi mut ihan luettavissa :D

olen miettin noita lonkka/pakara kipuja että mitä mahtaa odotus olla, kun elokuussa 2009 pamahti kertalaakilla 3 välilevyä haravoidessa, 2001 leikattu yks pullistuma... ei kyllä tytön raskaudessa ollut yhtään kipuja, mut nyt on kuitenkin uusia pullistumia plus magneettikuvissa näkyi välilevyjen kuivumista eli rappeumaa 4:ssä välissä.Mun Äidillä on superhuono selkä pullistumia/kulumia/hermopinteitä yms ja morfiinilääkkeet jatkuvassa käytössä jo neljättä vuotta :( mitä mahtaa tulevaisuus tuoda... Siksikään en halunnut odottaa lapsen hankintaa esim opiskelun yli, kolme vuotta voi olla kohtalokasta odotusajan kestämiselle...

Mul on pysynyt selkä kunnossa ahkeralla jumpalla ja fysioterapian ohjeilla, alkuun kävin ihan terapiassa jumppaamassa kun pullistumat tuli ja nykyään kotona itse huollan. Kipuja on ollut hyvin harvoin mut nyt inhottaa nää kivut... tiesän että hermot on jumissa kun säteileepi välillä varpaisiinasti tota vasuria... noh näillä mennään ja koitetaan pärjätä :)
 
Heippa!

Alkupainosta mulla oli jotain 57,5 kotona, neuvolassa enemmän vaatteet päällä ja päivällä. Nyt on kotona aamulla 58,jotain. Et pikkasen noussu. Painoindeksi 20.1. Oon 170 cm pitkä.

Tosi hienoo et mmilia pääsi sinne ultraan nyt ku huoletti <3 Ja et kaikki oli hyvin.

Mullakin on 2.12 se nt ultra, viikkoja sitten 12+6.. Menis äkkiä vaan aika et näkis taas pikkukaverin. :)

Nostelust Mä jousun nostelee mummoja töissä ja just tuosas kannoin kauppakassitkin, mut sit pitää heti rajottaa ku jossain rupee tuntuu..Muuallakin ku tuol alaselässä. Kysyin neuvolalääkäriltä sillon et kuinka kauan on "turvallista" olla töis ja sano et voinnin mukaan ainakin puoliväliin.

Hmh.. Mä oon huoletta syöny pizzaa yms muuta kylmänä seuraavan päivänä, ihanata ! :D Jospa ei epäterveellistä.

Nyt iltapala, ulkoilemaan, ja sit Kakola.
 
Painoa mulla oli aluks 60kg ja nyt joku 58,5kg ja olen 172cm pitkä. Ei oo oikein ruoka maistunu entiseen malliin! Maha on kyllä pullahtanut esiin ja varsinkin syömisen jälkeen on kunnon pömppö.

Nostella on pakko päivittäin 10kg painoista esikoista, täytyy toivoa et oppis pian ite kävelemään!

Mä olen kyllä ihan huoletta syönyt vaikka just jotain kylmää pitsaa ym, eihän siinä mitään ongelmaa pitäis olla kun se liha on kertaalleen kypsennetty ja sen jälkeen kylmässä säilytetty?

Mahassa on tuntunut vähän sellaista kuplintaa, josta aattelen että voisko muka jo olla liikkeitä :heart: En enää muista missä vaiheessa esikoisesta tuntui mutta ei kyllä ainakaan näin aikaisin.

Emily ja Sissi 12+1
 
Ihania ultrakuulumisia monella =)

Itsellä olis ens maanantaina labra aika ja tiistaina lääkärineuvola. Sillon viikkoja 10+3 ja toivottavasti sydänäänet kuuluis. Kaikki oireet kadonnu ja nyt on alkanut pelottamaan että kaikki ei olekaan kunnossa kun sillon alussa olis sitä vuotoaikin. Meidän neuvolas ei ole ultramahdollisuutta joten täytyy sitä odotella siihen 1.12 asti jolloin aika äippäpolille.

Joku kyseli että millä testillä teki plussan. Mä sain glearbluen puikkotestillä selkeen plussan päivää ennen menkkojen arvioitua alkamispäivää. Sit testasin vielä prismasta ostetulla tikulla ja varmistin vielä kerran Glearbluen digillä :heart: .

Meillä esikoinen sai flunssan ja nyt jännittää mitä yö tuo tullessaan. Esikoinen sai keskosuudesta johtuen Bpd-diagnoosin josko vakituista lääkitystä siihen ei ole. Flunssat tuppaa vaan olemaan aika rajuja ja hengitys raskasta. Ventolinen sitten annetaan. En sitten tiedä johtuuko tämä flunssa viime lauantaina saadusta kausi-influenssa rokotteesta.

Otitteko te muut sen rokotteen? Mä epäröin vielä siinä eteisessä mutta otin sit kuitenkin.

Jotenki tuntuu hurjalta että viikkoja olis tänään 9+5 :) . Mutta sit kun lukee teidän muiden tekstejä jotka on jo käynyt NT ultras niin odottaa jo sitä joulukuun ekaa päivää vielä enemmän.
 
Heippa :)

Ruoka ja nostelu: Syön melkolailla normaalisti enkä ressaa pahemmin ruoasta. Tietysti hygieniasta pyrkii huolehtimaan entistä paremmin. Rajoitukset mitä olen tehnyt on se, että juon kahvia pari (isohkoa) kuppia päivässä, maksaruoat, suurin osa kaloista, yrttiteet jätin pois... Käyttämäni maitotuotteet ovat aina pastöroituja. Nyrkkisääntönä pidän kai, että jos ruokaa lämmittää tai käyttää pakasteita tai valmisruokia niin tarpeeksi kova lämpö vain, samoin kunnon pesu kaikille vihanneksille yms. MItään painavia juttjua en sinänsä joudu nostelemaankaan, mutta 12-kiloista 2-vuotiasta toki nostelee aika paljon :) Issias vaivaa, joten sen puoleen vältän nostelua aika paljon muutenkin.

Minulla lähtöpaino on 56kg, olen 160 pitkä ja indeksi on jotain 22. Olo on kyllä pulska, koska maha on minusta jo ihan järkyttävän kokoinen. Muuten olen toki normaalipainon rajoissa, mutta tämä olo! Olenkin alkanut epäillä, että raskauteni on pidemmällä mitä viikot tällä hetkellä näyttäisi (9+4). Vielä painoa ei ole tullut lisää, paitsi että iltaisin turvotus tuo mukanaan yleensä sen puolisen kiloa tai kilon, joka aamuun mennessä sitten on häipynyt. Esikoiselta painoa tuli n. 16 kiloa (tosin lopussa kävi jopa 18 kilossakin, mutta se taisi olla turvotusta). Painoa jäi nelisen kiloa, mutta olinkin aika rimpula ennen esikoista, sinänsä se ei haittaa. Mukavaahan se ei ole, että painoa tulee hirveät määrät. Imetys kyllä söi kilot nopeasti, mutta siitä huolimatta olo oli norsumainen ja vaikutti kyllä itsetuntoonkin huomattavasti! Jospa nyt kilot pysyisivät kurissa. Toisaalta olen sitä mieltä, että noihin asioihin ei voi mitään, joillekin kiloja tulee enemmän, toisille vähemmän. Sinänsä tämä vertailu on turhaa.

Liikunta on myös vähäistä täällä, ainoastaan kerran viikossa käyn tunnin jumpassa. Tarkoitus olisi kevätpuolella mennä joogaan tai pilatekseen, sekä jatkaa hikijumppaa tai jotain vesijumppaa niin pitkälle kuin maha ja vointi antavat myöten. Ulkoilua pitää ehdottomasti lisätä, tällä hetkellä ulkoilu on tosi vähäistä. Ainoastaan vapaapäivinä tulee lapsen kanssa ulkoiluta paljon.

Mutta ihmettä: :attn: Mahassani on hennosti "muljahdellut" pari päivää! Tiedän että kyse ei todellakaan voi olla sikiön liikkeistä näillä viikoilla, mutta varma olen myös siitä, että kyse ei ole myöskään suolesta, koska kipuja ja ilmavaivoja ei ole, eikä tunnu siltä, että olisi varsinaisesti suoli sekaisin. Ehkä siellä tapahtuu vain niin paljon, että tuntuu tuollaisena myllerryksenä. Onko muilla vastaavaa? Tänään on pari kertaa tullut ihan turta olo säikähdyksestä kun mahassa on oikein muljahtanut vyötä vasten. :confused:

Tai sitten: raskauteni on todellakin pidemmällä, esimerkiksi viikon 12 yli - jolloin liikkeet saattaisivat jo pikkuriikkisen tuntuakin!
On kyllä jännä joulukuussa sitten nähdä ultrassa minkäkokoinen olento siellä lilluu!
Muoks vielä: Siis apua luin jostain että jollain oli myllertänyt mahassa rv 7 ja lopulta oli paljastunut että kyse oli alkavasta keskenmenosta. Ääks, toivotaan ettei ole näin!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta tännekin pitkästä aikaan!!! Aaaaahh, vihdoinkin vapaapäivä!!! =)

Nostelua tulee kyl harrastettuu ton meijän pirpanan kanssa sekä töissä ihan normaalisti!!! Työkaverit ottanu mukavasti huomioon ja tarjoutuu vapaaehtoisiks raskaimmissa hommissa!!!

Painoa ei onneks vielä oo tullut pahemmin lisää vaikka kauhee maha jo onkin!!! Lähtöpaino oli 58kg (ja pituutta siis vaan 158cm)!!! Kotivaaka näyttää yli kilon vähemmän ku neuvolan... tykkään siis kotivaa'asta enemmän!!! :whistle:

Oon pari kertaa tuntenyt pikku Möykyn liikkuvankin.. ihanaaa!!!! :D

Kovasti piti olla asiaa, mut nyt pää tyhjeni... Hajamielisyyttä huolestuttavan paljon ilmassa!!!!! Raskaushöperyys todellakin iskenyt minuun!!! :stick:

mama ja Möykky 12+6
 
-anni Jäin vaan miettimään että mikset voisi ;) ? Totta kai voi.

NÄLKÄ. maha vaan kurnii ja päästelee omia ääniään: ja vielä pitäis melekeen tunti orotella jonka jälkeen todeta että vitsi mitä paskaa koulussa on taas ruokana. niin kuin melkein joka päivä.

Oon niin onnellinen kun bebellä oli kaikki hyvin: tekis mieli aktivoida tunnukset naamakirjaan ja huutaa sielä kaikille "MEILLE TULLOO VAUVA" ; mutta empä nyt taida. (tunnukset pysyy siis 2 vuotta poistamisen jälkeen sielä) ja meillä on kaverin kanssa veto kumpi pärjää paremmin ilman naamakirjaa.. ja kumpikaan ei oo vielä luovuttanut.. Kesäkuun 20. päivä on viimeksi naamailtu eli aikalailla 5kk sitten :p

MMILIA JA BEBE 11+6
 
eilen oli ultra, jossa kaikki oli ok. vastas viikkoja vähän ylikin. (viikkoja oli 11+5, mutta vastas 12+3) tänään mietin että menenkö lääkäriin ennen viikonloppua hakemaan jotain tähän silmätulehdukseen.. ei yhtään taas jaksais, oon niin kyllästynyt terveyskeskuksiin. eli olo on yhtä sairas kuin aikaisemminkin, oispa niin ihanaa olla terve. miten jotku voikin olla raskaana johonki puoleenväliin huomaamattaan, ei mulla onnistuis ikinä..
Sain muuten sen rakenneultran jo 11.1, sehän on tosi pian. heti joululoman jälkeen. onko muille jo annettu niitä aikoja?

A 12+0,
laskettu aika siirty jostain syystä päivällä, eli 3.6
 
niin ja mä tunsin/tajusin ekasta raskaudesta liikkeet vasta joskus reilusti viikoilla 20+, ja se johtui osaksi siitäkin että istukka oli etuseinässä. nyt se ei ole, joten mielenkiinnolla odotan tuntuukohan ne aikaisemmin, tai muutenkin eri tavalla tällä kertaa :)
liikunta mulla on salikortti, mutta tän flunssan takia jäänyt nyt vähemmälle. bmi on 19, joten en paljoa mieti painoa, koitan vaan huolehtia jaksamisesta ja hyvästä olosta, se on nyt tärkeää.
 
Pyyter-2 Sulla on kyllä sen verran pienet lapset vielä että on vaikeampi järjestää salille pääsy tai yleensäkkin menojen järjestelyt on hankalempia.
Kyllä mä teen vatsalihaksia, onneks tuolla salilla on eri penkki vaihtoehtoja missä voi tehdä. Löysin tälle raskaus ajalle parhaan vaihtoehdon =).
Vielä en ole yhdestäkään laitteesta luopunut jossain vaiheessa jää selkeesti takareiden laite pois, koska siinä täytyy maata mahallaan. Onneks saan kuitenkin kyyykyillä samoihin lihaksiin vaikutusta :).

Testistä kyselit... mulla tuo muisti on yks parhaimmista : /.. en muista testin nimeä mutta tein sillä mitä on kovasti tv mainostettu, se joka näyttää viikot.

-anni Kyllä mä ainakin oon syönyt. Juur äsken vedin salaatin joka on tehty kanasta ja ollut jääkaapissa eilisestä asti. Purkista vedi suoraa ja näköjään pohjia myöten tuli syötyä :D. Tuo kana on kuitenkin valmistus vaiheessa paistettu niin kyllä sen pitäisi riittää.

Nepsus Minä en ole rokotetta ottanut, eikä siittä ole kyllä ollut neuvolassakaan juttua.

Sannikki Kuulostaa niin ihanalta kun pääsette jouluksi muuttamaan toiseen kotiin :heart: Me ollaan n.3v haettu meille uutta kotia, sitä vain ei löydy :|. Olis niin ihana ajatus jouluksi saada muuttaa =).

Mies kertoi eilen äidilleen että olis pikkuinen tulossa, oli kulemma ollut iloinen :D. Tänään ollaan menossa siellä käymään. Oli kysynyt saako miehelleen kertoa, olihan tuo mies siihen sitten luvan antanut =).

Calumet + :heart: 11+0
 
Iina86 Älä turhaan pelottele itseäsi noilla jutuilla, se muljahtelu ja erilaiset tuntemukset on varmaan ihan normaaleja :hug:

sannikki Tsemppiä muuttoon!! Hyvä että pääsette hometalosta eroon!!

Liikunta Mä kävin ahkerasti spinningissä ja nyrkkeilemässä ennen raskautta, ja tarkotus olis jatkaa (ei ehkä nyrkkeilyä, mut perus salikäyntiä) heti kun tää olo kohenee ja saan takaisin energiat. Olo tosi vetämätön nimittäin, mut ehdottomasti alan käymään taas, ihan vaan että pysyy hyvässä kunnossa lihakset ihan synnytystäkin ajatellessa. Se sykemittari pitäis kyl hankkia kohta.. Ennen iski ahdistus jos ei treenannut viikkoon, mut nyt oon jotenkin antanut itselleni anteeks ja lepään hyvällä omallatunnolla. Kyllä mä ehdin vielä :) Tänään kyl on vähän parempi olo, et ehkä sitä pitäis mennä. Mulla näyttää toimivan noi sea band rannekkeet! Tai sit se on vaan se lumevaikutus..

Mukavaa viikonloppua kaikille, mitäs teillä on suunnitelmissa? Mä meen tänään illalla mun ystävän luo, ollaan ihan tyttöporukalla ja mun ystävä ajatteli kokkaa meille kaikille. :) Taas joutuu kusettaa että miksi ei juo viiniä, mä jään kyl ihan kohta kiinni :D Sit huomenna illalla ollaan vaan kotosalla miehen kanssa, tai mennään leffaan.

:wave:

Lily ja 8+5 :heart:
 
Tää olis lähdössä katsastamaan uuden asunnon ja hoitelemaan papereita muutenkin :) sit olis viikko aikaa pakata ja touhuta :O vähän kiireellä mennään... noh onneksi apuun on kaikki luvannu tulla ja autokin löytyy, ja tietty meidän farmarilla saa paljon vietyä. Oon kyllä innoissani, ehkä loppuu sairastelu meidän perheessä ja sen myötä stressi vähenee :).... Helpottaa kun ei tartte lapsen ja jossain vaiheessa lapsien terveyden puolesta huolehtia.

Väsymys vaan piinaa, mitenhän sitä jaksaa :p ...
 
Omaa napaa nyt vaan, kun kiireellä kirjoitan. Mua on ruvennut ahdistamaan, että jos meille tuleekin kaksoset! :O ekassa ultrassa kävin 7+4, ja tuolloin jo pelotteli kun katsoi ensin mahan päältä, että kyllä täällä näyttäisi kaksi olevan, mutta katsotaan nyt vielä alakautta. Noh, ei siellä sitten ollutkaan kuin yksi ja siinä vieressä verihyytymä, jonka sanoi olleen alkuraskauden verenvuoto, mutta jääneen "jumiin sisälle".

Tämä mahan kasvu on meinaan ihan mahdotonta. Nyt viikkoja siis 10+2, mutta maha valtava. Turvotusta varmaankin kaikki, mutta silti jotenkin on alkanut kauhistuttamaan. 1.5 viikon päästä nt-ultra. Kaipa sitä sinne asti kestää.

Kuinka usein tuossa ultrassa löytyykin "yllätys" kaksonen? Onko jonkulle käynyt näin/kuullut käyneen näin?
 
Nyt ilmoittaudun hullujen joukkoon ! oon ihan varma että tunsin juuri kaksi napakkaa potkua hentoja mutta silti. ja ei kierrä mikään mahassa :p No joo ehkä se oli jotain muuta. Inhottaa ku turvottaa.. maha veti ihan löllökovaksi ;S
 
Liikkeistä, Iina86 mä olen joinain päivinä tuntenu semmosta "kutinaa" mahassa, siis jotenki outo tunne et ihan ku joku kutittais esim sulalla mut mahan sisällä. oon rapsutellu mahaa et kutiseeko se, kai se on vaan iholla outo tunne. Sit tänään tuli tunne kun istuin koululla paikoillaan, ja havahduin et ihan ku alamahalla olis tuntunu jotain hassua.

Tiedän et viikot on niin pienet et ei pitäis tuntua mitään, mutta alan skarpata kai ja tarkkailla ja jospa se tekee tepposet...Masun ilmakuplat jne on tuttuja, semmosta ruplattaa mut en niitä kyl epäile miksää potkuiks. Mulla kohtu on selvästi yli häpyluun, tunnen (ja toinen alalla oleva on tuntenut) painelemalla että kohtu on useita senttejä tunnettavissa. Masukin alkaa pullottaa, ihan vauvamasun alku tuolla alhaalla! Ekasta tunsin varhain liikkeet, en muista tarkkaan, muistelen et rv 14 väitin tuntevani, ja nauvolassa ne sano et mahdotonta. Mut siitä ne vaan vahvistu. Kalenterissa ainakin rv16 tunsin selviä. Mahalla ei peljoa rasvaa ja normaali eli eteenpäin kallistunut kohtu, joten en tiiä, kai sitä jossain vaiheessa voi hipaisuja tuntua?

Oon kade ku moni on minua edellä! :D Mäki haluun et on jo 12 viikkoa!!

Lumihiutale ja pt 9+5
 
anteeksi, hieman omaa napaa..

Maanantaina olisi np-ultra, viikonloppu tuntuu pitkältä kun odottelee vaan maanantaita..

Tänään tosin kävi niin, että olin sammuttamassa valoja ja lähdössä esikoisen kanssa asioille, ja meillä tulikin oikosulku tuohon valokatkaisijaan. Joten sieltä sitten lensikin melko iso pallosalama suoraan sormille, ja se pamaus! Ei mikään ihan pikku tälli kun V240 :eek: Ajattelin jo et kuolen pelkkään säikähdykseen.. onneksi siitä ei mitään tullut, ja kysyinkin TK:ssa et mitäs nytten ja sanoivat, että tarkkaillaan vaan.. Eikä nyt mitään oireita ole tullut..
Nyt vaan odottelen vieläkin enemmän maanantaita et sais tietää pienellä olevan kaikki hyvin..
 
Heh, ai joku muukin samoissa mitoissa kanssani: eli pituus 172cm, lähtöpaino 60 :)

Eli täällä yksi odottava lisää ! Ensimmäinen raskaus on kyseessä.:)
Arvioitu laskettu aika on tällä hetkellä 10.6. (rv 10+6)

Vasta 29.päivä ensimmäinen ultra ja jännittää kovasti, että onhan kaikki masussa varmasti kunnossa... Toivottavasti. :) Menisi nyt vaan päivät nopeasti.
 
Iltoja! Tämä koneella olo meinaa jäädä kun olo niin hyvä että ollaan paljon ulkoiltu kun meilläkin lunta nyt ja ollut meno päällä olotila. Luulen siis että alkuraskauden pahoinvoinnit, väsyt, oksetuksen ruokiin jne.. taitavat olla takana päin. Mahaa turvottaa kyllä kunnolla joka syönnin jälkeen ja iltasin. Nostelusta kantelen(välillä tota 2v7kk ikäistäki) ihan normaali tapaan. Mies meillä kans varoivaisempi mitä itse. Viime raskaudessa vaikka mahaa jo oli kyllä tuli tehtyä paljo asioita silti. Ja mulla samoin ettei pakosta muista että raskaana olikaan :) Nyt täällä vain elellään normaali tapaan. Neuvolakin vasta 3 viikon päästä. Ruokahalut kun ovat nyt palautuneet takaisin, odottelenkin täällä Subwayn ruokaa mitä mies aiko työmatkallaan tuoda:p

amma rv 11+6
 
Harhaanjohtaja ja Töllerö, sydänäänistä, minulla oli tiistaina se np-ultra ja ultrannut kätilö sanoi kohdun olevan jotenkin taaksepäin kaartunut ja varoitteli, ettei pidä säikähtää, jos neuvolassa yritetään kuunnella sydänääniä, eikä niitä heti vielä saada kuulumaan. Torstaina oli sitten neuvola (rv 11+5) ja ei niitä meinannut kuulua millään. Vähän hermostuin jo, vaikka kaksi päivää aikaisemmin olin elävän sikiön nähnyt. Sitten ne kuitenkin hyvin vienosti saatiin kuuluville. Toivotaan, että teilläkin on pikkuinen "hankalassa paikassa" ja äänet kuuluu sitten isommilla viikoilla paremmin. Meidänkin neuvolassa kyllä vkolla 10 vielä kovasti varoitellaan, ettei ääniä välttämättä vielä kuulu.

Ruokakeskusteluun en ole vielä ottanut osaa. Minä en syö niitä nimenomaan kiellettyjä artikkeleita ja esim. porkkanat kuorin huolellisesti ennen suuhun panemista. En lue sisällysluetteloita sen kummemmin, mutta toisaalta syönkin lähinnä normaaleita peruselintarvikkeita, joissa ei mitään ihmeempää lukemista olekaan. Esim. ruokaa lihasta tai kalasta ja perunasta, pastasta tai riisistä. Eineksiä en pahemmin käytä. Mikään ylimääräinen herkuttelu ei myöskän houkuta, sen verran huono olo on edelleen.

Paino nousi ihan ekoilla raskausviikoilla 50:stä 52:een, ja siinä se on nyt pysynyt, taisi olla 52,4 neuvolan mittauksessa eilen. Heti raskauduttua ruoka ja etenkin makea maistui ja mätin koko ajan karkkia yms., mutta nyt ei enää maistu herkut ja etenkin iltaisin tökkii mikään ylimääräinen syöminen. Pituus 163,5.

Nosteluista: elän ja toimin ihan entiseen tapaan ja tulee sitä kaikenlaista nosteltuakin. Ehkä jättäisin jonkin oikein painavan esineen kuitenkin nostamatta, jos sellainen tilanne tulisi eteen. Lapsa nostan ja sen semmoista kuitenkin. Tai ei tuota 6-vuotiasta enää oikein tarvitse nostella, mutta 3,5 vuotiasta kyllä vielä saa. :D

Liikkeistä on jonkun kerran tuntunut sellaista, joka teoriassa voisi olla liike tai sitten vain ilmaa. Mutta esim. ultratessa kun ultraaja painoi vatsan päältä ultravehkeellä syvemmälle jotenkin, kun juuri kohdalla olevasta sikiöstä katsoi jotain tarkemmin, tunsin samalla samassa kohdassa ihan kuin liikahduksen. Niin kätilö siis ensin katsoi alakautta ja sen jälkeen vielä jotain juttuja vatsan läpi toisella vehkeellä.

Mahtavaa, että te toiset jaksatte lenkkeillä tai harrastaa liikuntaa, minä vaan makaan sohvalla iltaisin. Eilen olin niin väsynyt kun tulin kotiin töistä, että nukuin koko illan sohvalla. Siitä sitten vain suihkun kautta sänkyyn sitten. Hemppa oli kuitenkin 130, eli erittäin hyvä.

Kurkkunaamio ja pienoinen 11+6
 
Iltoja!
Yövuoroista selvitty ja vapaat edessä.Ei ollu hauskaa tuo valvominen kyl,väsytti ihan kamalasti.Nostelemaan joudun töissä paljon potilaiden takia mut jätän raskaimmat suosiolla muille.Viime yönäkin yksi isompikokoisempi potilas oli kaatunut vessassa niin sanoin heti yökkökaverille et soitetaan vartija avuksi,minä en ala väkisin kampee sitä ylös.Meillä onneks tuo vartija mahdollisuus koska on väkivaltaisiakin potilaita.

Tultiin just miehen kanssa elokuvista,käytiin katsomassa se laskettu aika,oli ihan hauska.Haluaisin kovasti nähdä vielä sen Prinsessa elokuvan.Käytiin myö syömässä italialaisessa,oli hyvää :p

Huomenna saa nukkua pitkään,ihanaa!!Muutenkin kiva viikonloppu tulossa :)

Sannikki pääsee uuteen kotiin jouluksi,ihanaa :) Onnea!

Öitä ja viikonloppuja kaikille!!!

Perdy ja murunen 12+1
 
Moikka!

Muistaakohan kukaan, kun ilmoittauduin ja kirjotin jo kerran (listaan asti en ainakaan näköjään päässyt :) )? Sen jälkeen en sit ookaan kirjottanu, kun varhaisultrassa näky pelkkää tyhjää, eikä sitä asiaa huvittanu pahemmin kertoilla. Olin ihan varma, et on tuulimuna. No siitä viikon päästä sit kontrollissa onneks sydän jo sykkikin <3 Viikot on vielä vähän epäselvät, niin ens viikolla on yks ultra vielä. Viikkoja pitäis olla jotain 8+, kohta jo 9, mut seuraavassa ultrassa sit selvinnee. Lukemassa oon täällä silti käyny ja nyt aattelin taas itekin kirjottaa.

Pahoinvointia löytyy, aamusta iltaan, ihan samanlailla, kun aiemmistakin raskauksista. Ja lapsia on siis kaksi ennestään, tyttö 3v ja poika 1v.

Perdy, ei vitsit, ootko se sinä? Jos oot, niin tunnistat mut kyllä näitten tietojen pohjalta :)

Nyt täytyy mennä..

Omppunen ja pieni mytty luultavasti rv 8+??
 
13. raskausviikko alkaa! =)
Jokohan tämä väsymys ja pahaolo alkaisi pian helpottaa? Eilen illallakin kyllä oksetti ihan sutena. Nyt sellainen semi-ällöttävä olo. Ja ikuinen väsymys seurana. Mutta tilastollisesti kai pitäisi tästä eteenpäin suunta olla kohti parempaa vointia.

kurkkunaamio ja pikkuinen 12+0
 

Yhteistyössä