Heippa
Ruoka ja nostelu: Syön melkolailla normaalisti enkä ressaa pahemmin ruoasta. Tietysti hygieniasta pyrkii huolehtimaan entistä paremmin. Rajoitukset mitä olen tehnyt on se, että juon kahvia pari (isohkoa) kuppia päivässä, maksaruoat, suurin osa kaloista, yrttiteet jätin pois... Käyttämäni maitotuotteet ovat aina pastöroituja. Nyrkkisääntönä pidän kai, että jos ruokaa lämmittää tai käyttää pakasteita tai valmisruokia niin tarpeeksi kova lämpö vain, samoin kunnon pesu kaikille vihanneksille yms. MItään painavia juttjua en sinänsä joudu nostelemaankaan, mutta 12-kiloista 2-vuotiasta toki nostelee aika paljon
Issias vaivaa, joten sen puoleen vältän nostelua aika paljon muutenkin.
Minulla
lähtöpaino on 56kg, olen 160 pitkä ja indeksi on jotain 22. Olo on kyllä pulska, koska
maha on minusta jo ihan järkyttävän kokoinen. Muuten olen toki normaalipainon rajoissa, mutta tämä olo! Olenkin alkanut epäillä, että raskauteni on pidemmällä mitä viikot tällä hetkellä näyttäisi (9+4). Vielä painoa ei ole tullut lisää, paitsi että iltaisin turvotus tuo mukanaan yleensä sen puolisen kiloa tai kilon, joka aamuun mennessä sitten on häipynyt. Esikoiselta painoa tuli n. 16 kiloa (tosin lopussa kävi jopa 18 kilossakin, mutta se taisi olla turvotusta). Painoa jäi nelisen kiloa, mutta olinkin aika rimpula ennen esikoista, sinänsä se ei haittaa. Mukavaahan se ei ole, että painoa tulee hirveät määrät. Imetys kyllä söi kilot nopeasti, mutta siitä huolimatta olo oli norsumainen ja vaikutti kyllä itsetuntoonkin huomattavasti! Jospa nyt kilot pysyisivät kurissa. Toisaalta olen sitä mieltä, että noihin asioihin ei voi mitään, joillekin kiloja tulee enemmän, toisille vähemmän. Sinänsä tämä vertailu on turhaa.
Liikunta on myös vähäistä täällä, ainoastaan kerran viikossa käyn tunnin jumpassa. Tarkoitus olisi kevätpuolella mennä joogaan tai pilatekseen, sekä jatkaa hikijumppaa tai jotain vesijumppaa niin pitkälle kuin maha ja vointi antavat myöten. Ulkoilua pitää ehdottomasti lisätä, tällä hetkellä ulkoilu on tosi vähäistä. Ainoastaan vapaapäivinä tulee lapsen kanssa ulkoiluta paljon.
Mutta ihmettä:
:attn: Mahassani on hennosti "muljahdellut" pari päivää! Tiedän että kyse
ei todellakaan voi olla sikiön liikkeistä näillä viikoilla, mutta varma olen myös siitä, että kyse ei ole myöskään suolesta, koska kipuja ja ilmavaivoja ei ole, eikä tunnu siltä, että olisi varsinaisesti suoli sekaisin.
Ehkä siellä tapahtuu vain niin paljon, että tuntuu tuollaisena myllerryksenä. Onko muilla vastaavaa? Tänään on pari kertaa tullut ihan turta olo säikähdyksestä kun mahassa on oikein muljahtanut vyötä vasten.
Tai sitten: raskauteni on todellakin pidemmällä, esimerkiksi viikon 12 yli - jolloin liikkeet saattaisivat jo pikkuriikkisen tuntuakin!
On kyllä jännä joulukuussa sitten nähdä ultrassa minkäkokoinen olento siellä lilluu!
Muoks vielä: Siis apua luin jostain että jollain oli myllertänyt mahassa rv 7 ja lopulta oli paljastunut että kyse oli alkavasta keskenmenosta. Ääks, toivotaan ettei ole näin!