** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Maanantaita!
Täällä viikko alkoi tytön kuumeilulla.Yöllä nousi kuume joten jäikin minun kanssa kotiin.Huomenna olis ollu astmakoe mut tarvii sekin siirtää. Onneks on kumminki pirtee mut hirvee flunssa taitaa tulla kans ku pärskii niin että räkä roiskuu jokapuolelle..

Harhaanjohtajalla ollut pelottavat paikat!Onneks kaikki pienellä hyvin,sinulla myös :) Lepoa vaan :)

Lumihiutale sinäkin nyt vaan suosiolla saikkua hakemaan ja lepäämään,kun kroppa saa huilia niin eiköhän ne kolotuksetkin lakkaa :) jaksamista myös sinne!

Tänään tulee kaihdinmies mittaailee ikkunoita.Meni niin hermo tuohon aurinkoon kun päivisin paistaa suoraan olkkariin niin ei voi ees tv:tä kattella joten tilasin sit kaihtimet :D

Mun piti mennä postiin ku vauvattaren paketti oli tullu,mut täytyy hakee illalla kunhan mies tulee töistä. Harsoja ja tutteja tilailin :)

Nyt aamupalalle ja jotain suunntelmaa tän kotipäivän kuluttamiseksi..

Perdy 29+4

Hei koska muuten kelloja siirretään kesäaikaan??
 
Mullakin nyt vaan merkkaus tähän palaan tänne. Koko yön kärsin hirveistä mahakivuista; johtuen ummetuksesta. Nyt alkaa jo helpottaa vähän. Oli vähä katkonainen unikin sitten ja tietenkin pissitti ja sit piti ihteesä tarkkailla ku kipu on aina kipu.. :(

Nyt aamukahveet ja ulos, jospa se tästä.
 
Mukavaa alkavaa viikkoa mammat!

Harhaanjohtajalla ollut pelottavat paikat! Varmasti säikäytti! Nyt vain lepoa! Onneksi vauvalla oli kaikki hyvin! :)

Lumihiutale Toivottavasti sait jo tälle päivälle ajan! Epätietoisuudessa on kamalaa elää,vaikka kyse oiskin ihan vaan parista päivästä! Hyvä,että jäit kotiin. Ikinä ei kannata ajatella että on tyhmiä kysymksiä olemassakaaan raskauteen liittyen, tai mihinkään muuhunkaan, vaan rohkeasti vain soittoa! Jaksuja sinne!

Meillähän neiti on kotihoidossa ihan, eikä oo vielä ollut hoidossa. Mietinki, että laittasinko syksyllä hoitoon niin, että olis ihan vaan päivän-pari viikossa, mutta sitten tulin siihen tulokseen että halutaan mennä aamut omaan tahtiin, en jaksais herätä viemään likkaa hoitoon :D Kyllä hän ehtii sitten kavereita saada. Ja mulla niin monta tuttua joilla samanikäsiä lapsia kuin meidän neiti, että kyllä hän leikkikavereitakin omistaa :)

Eilen oltiin makkaranpaistossa meidän mökillä. Meidän mökki on vähän korvessa ja sinne ei oltukaan ihan loppuun asti aurattu tietä, joten jouduttiin kävellä melkein pari kilsaa, onneksi oli moottorikelkat ajanu niin siinä pohjalla oli hyvä kävellä. Ja kyllä ne eväät maistuu parhaalle pihalla, aurinkoisessa kevätsäässä!

Täällä näyttäs olevan ihan hyvä ilma tänään, ainakin toistaseksi. Aurinko paistaa ohuen pilviverhon takaa ja eiköhän nuo pilvetkin tuosta kohta väisty. Aamupala syöty, neiti nukkui melkein yhdeksään! Onneksi on sellainen nukkuja että nukkuu pitkään, nytkin jouduin herätellä että pysyy jonkunlainen rytmi! Nyt ajattelin josko aamulenkin kävis ja sitten ruuan laittoon! Huomenna poksuu, jippii :)

CanWen ja mökö 26+6
 
Otahan Jessi iisisti sitten töissä! Meilläkin on muuten "melkein ihan vieressä" koulu+eskari, minullahan esikoinen aloittaa sitten syksyllä 1. luokan, joten helppo viedä ja hakea (kunnes oppii itsekin kulkemaan). Vauvan ja keskimmäisen kanssa kuljetaan sitten noin kilometrin päähän kerhoon jalkaisin rattaiden kanssa. Toivottavasti saan seurakunnan päiväkerhosta tytölle paikan, kunta täällä ei kerhoja järjestäkään. Se onkin aika suhaamista, kun kaksi kertaa viikossa kävelen rattaiden kanssa kerholle ja takaisin ja vien tytön ja sitten pari tuntia myöhemmin taas vauva rattaisiin ja kerholle ja takaisin ja haen tytön. Sitten on vielä perhekahvila yhtenä päivänä viikossa ja perhekerho yhtenä, niihin voidaan sitten mennään minä ja vauvakin mukaan. Sellaista suhaamista se oli kun olin äitiys- ja hoitovapaalla tytön syntymän jälkeen 3-vuotiaaksi, niin esikoinen kävi päiväkerhossa silloin. Mutta kiva, että on ohjelmaa.

Mun tekisi niin mieli tehdä kaikkia vauvahankintoja, mutta kun en jaksa/pysty nyt kauppoihin, kun on tämä pyörrytysongelma.

Eilinen oksennushomma meni onneksi yhdellä ykäämisellä ohi, huh huh, voi huokaista helpotuksesta.

kurkkunaamio ja kolmonen 29+2
 
Harhaanjohtaja: Onneksi selvisit vauvan kaa säikähdyksellä, toivotaan ettei enää tuommosia vuotoja tule!! :hug:

Kurkkunaamio: Mulla tulee aina välillä semmosia huimauksia et pitää penkistä ottaa ihan kiinni etten "tipahda tai kaadu", siis helpoiten tuleevat vielä ku istuu..

Lumihiutale: Nyt lepoa ja et mitään epäröi ku saikkua vaan ehottomasti!

Jessi: Mukavata työviikkoa ja elä rehki liikoja.

Soittelin sit tuossa asuntotoimistoon jouduttaakseni meidän asuntohakemuksen käsittelyä. Eipä oo ennen tarvinnu kellekkää virasto ihmiselle hermota mutta nyt kyllä piti. :mad: Eipä ollu edenny yhtään mihinkään. Sit yritti et voijaan muuttaa semmosille alueille missä asuu kaikki narkit, alkoholistit ja maahanmuuttajat. HAHAHAH :LOL: Sanoin et poistaa kerrosvaatimuksen meiän hakemuksesta ja lisättiin yks kohde. Nyt pitäs kahden viikon sisään tulla ilmotukset et pääsis toukokuun alussa muuttaa ja sanoin et se on kyllä viimenen takaraja. Että mä en oo tod.muuttamassa enää kesäkuun alussa. Ja sit kehtas vielä sanoo et mahduttehan te siinäkin olemaan väliaikasesti, sanoin että EI TOD. Että onko se inhimillistä että omatkaan vaatteet ei mahdu kaappeihin saati sitten lapsen. Et haloo! No nyt se sit nosti sen meiän hakemuksen "syrjään" et jouduttaa sitä prosessia. Pikkusen keitti. :headwall:

Koiran kaa aamulenkki suoritettu; melkein tunti oltiin, meinas vaan taas supistella jotenkin kovempaa. Aina ku maha enempi kasvaa niin supistaa kovempaa et liittyskö siihen taas. Pitää seurailla. : /:confused:

Pitäs siivotakin, ku kuitenkin vielä 1,5 kk tässä pitää olla..Kannan kyllä matot ulos ja saa mies kopistella ku tulee töistä. Ite en enää rupee rehkii sen mattopiiskan kanssa. Ja sais luututtua kunnolla ja pölyt pyyhittyä.

Aattelin et kävisin pe viemässä töihin käpykakun ku virallinen loma alkaa sillon, ja mulla himottaa sitä käppäriä ihan sikana. Ja näkis vielä työkaveritkin. Vaikka olihan mulla sinne muutenkin aina välillä menoa ku oon kaikkee tilaillu ja työkaveri lupas vauvan leluja.

Nyt siivous urakka ja sitten ruokana itse kehittelemä tonnikala kastike + pasta. Jospa se ois syömä kelposta ;)

Tinsku ja ReinoRakas 28+3
 
Tinsku hyvä että sanoit asiat suoraan! jos nyt alkais tapahtuu.Jännä että aina täytyy vakuutella selitellä kamalasti miksi asunnon tarvii. Peukut pystyssä että nyt saisitte ja kivalta paikalta kans :)

Hirvee närästys alko,viimesen rennien nappasin.Täytyyki muistaa apteekissa poiketa illalla.
Tytölle lämmitin kanaa ja riisiä pakkasesta kun oli yks annos,ruoka ainaki maittaa mikä hyvä.
Muumeja katsellaan,sellanen traditio kun kipeenä tuo ollu :)
Alotin eilen lukee tota Hietamiehen Yösyöttöö ja ei kyllä voi oikein kesken jättää,kohta luettu :)

Imuroinki ja pyykkikone pyörii että eiköhän tää päivä saada kulumaan.Johan se onjo lounasaika :)

Perdy 29+4
 
Perdy: Todella toivon et kivalta paikalta vielä saatais.

Se yösyöttö oli kyllä tosi hyvä, taisin ite lukee sen parissa päivässä..koko ajan vaan luin ja luin. Mulla on semmonen pahatapa et luen ruokapöydässäkin.. En tietenkään jos vieraita tai mies siinä kans mut yksinäni aina :)
 
päivitys.
aamusta käytiin otattaa tytöstä verikokeet ja nyt se on tas sen olonen et koht nousee kuume -.-
Tunninpäästä soittelen sitte tuloksia sieltä ni saatais ehkä jotai täsmälääkettä sit.

tinsku hyvä tosiaan et sanoit kunnolla niin kyl ne asiat siitä joutuu.
Meille joskus sieltä sanottiin ihan suoraan et asunnot menee niille ketkä useiten soittelee ja kyselee perään, et ne nimet jää muistiin ja aina kokouksessa sit nousee esille, et tällainen ja tällainen onki soitellu jo moneen kertaan jne.
Meilläki vähä nyt mietintää et mihi vauvan vaatteet menis.. ku tyttöjenhuoneessa on jotenki surkeet vaatesysteemit..Ni pienemmän vaatteet on meijä makkaris omas kaapissaan ni se pitäs tyhjentää vauvalle. :O

Tänää ruokana vaan riisiä ja lohta iltapäivällä kai.. Tai sit jotai valmis-shaissee ku sillo reipas kuukaus sit käytii siel ruokapalvelus ni ku saatii sielt nii paljo niit valmisjuttuja ni otin nyt sulamaa pari mikropizzaa ja hodarin ja lihapiirakoita, kun tytölle ei kuulema riisi maistu ja jotai täytys senki syyä mut en halua viiä noit kipeinä kauppaan :l

tämmöstä meille. Eikä mulla ole mitään kirjaa nyt luettavana :<

p & r ja monta viikkoa :D koht 26+0 ! (keskiviikkona poksuu!)
 
Tinsku meillä on kans asunto-ongelma. Ei millään oo meidän kunnalla tarjota isompaa! Kaksiossa asutaan ja täällä todella on ahdasta jo nyt. Vaatteet ei löydä paikkaa nytkään, niin sitte vielä vauvan vaatteet! Huoh. Ollaan kyselty ja oltu jonossa jo yli 2 vuotta!!! Nyt mentiin kyllä listan kärkeen kun toinen lapsi tulee, mutta siltikään ei oo varmuutta millon saadaan. Voi olla että vasta kesän jälkeen :( Kyrsii kyllä aika vahvasti! Minkä kokonen asunto teillä nyt on?

Mulla on kans just menossa tuo yösyöttö! Ihan hirveen hyvä kirja, en vaan oo nyt ehtinyt lukemaan! Pitääkin taas illalla lukea, ettei unohdu tähän astiset tapahtumat ihan konsanaan :D

Voi pupeltaja! Kovasti teille nyt jaksuja sinne sairasteluiden kanssa ja toivotaan että saatte oikeet lääkkeet ja sairastelut jättäis teidän rauhaan pitkäksi aikaa!

Jessille mukavaa työviikkoa ja muista ottaa kuitenkin iisisti! :)

Ei käytykään lenkillä, mut ulkona oltiin reilu tunti, jäätiin naapurin kanssa suusta kiinni :D No, näin käy mulle usein :D Jos sitä illalla kävis lenkin! Nyt taidan vähän siivoilla paikkoja!

CanWen ja mökö 26+6
 
Heippa mammat!

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen, kun ollut kauheat työstressit sun muut. Tänään oli äippäpolilla kolmas ultra ja kaikki oli hyvin :) painoi 1170g ja painoarvioksi saatiin 3600-3700g. Pää alaspäin siellä kelluttiin :)

Soittivat mulle sieltä puoli tuntia ennen omaa aikaa, että ollaan hiukan myöhässä ja sitten kysyivät, että haluaisinko olla ylilääkärille opetuspotilas, kun tarvitsisivat semmoisen ja mulla kun on tuo syöpätausta niin olisin siihen hyvä. Sain sitten ilmaisen käynnin :) Nauratti kun kandit vuorotellen yrittivät kohdunpohjan mittaa mittailla ja kaikilla eri tuloksia :D Mutta lääkäri sitten mittasi myös ja aika yläkäyrällä mennään, mutta ei huolta kun vauvalla muuten kaikki hyvin :)

Ruokana vielä meillä eilen tehtyä lasagnea joten sitä nyt syömään :)

Jakseluja kaikille sairastaville tai jotka kärsivät suppareista tai kovista selkäkivuista!

Sitä vielä piti kysymäni että onko moni jo tässä vaiheessa miettinyt hoitovapaalla jatkamista äippäloman jälkeen? Itse sitä hiukan miettinyt että sais olla sitten pienen kanssa, mutta kun esikoinen vasta tulossa niin kaikki on ihan outoa utopiaa mulle et onko se kovinkin hyvä ratkaisu...

Hany + Pirpana 27+3
 
Maanantaita mammat :wave: .

Täällä tuskaillaan erinäisten olotilojen kans. Tuntuu välillä et tuo pikkukaveri tunkee ulos yksiöstään ihan just. Kauhee paine koko ajan. Välil tuntuu et painaa tuonne suoleen ja välil rakkoon, auts. Onneks huomen ultra niin tiedetään missä mennään. Myös kiva tietää mitenpäin tuo asukki tuolla majailee ku en vaan osaa sitä tuosta mahanpäältä itse tulkata. Eilen koiranäyttelyreissus tuli autos muutama pidempi kivuton supistus. Itse näyttely meni hyvin ja oma pentu voitti luokkansa ja sai kunniamaininna, jes.

Mietin josko tänään pesis ekat vauvavaatteet uudella koneella :) Olen kasannu jo toilettilaukkuun sairaalaa varten itselle mm. hammasharjan, tahnan, pesuaineet, huulirasvaa, imetysliivit ja liivinsuojia. Ku koko ajan pelottaa millon tulee lähtö. Toivotaan nyt ettei ihan lähiviikkoina.

Pitäs esikon kans lähtee ulos mut ei nyt vaan pysty ku oma olotila huono. No jospa tää päivä tästä menis nopeesti ja tulis äkkiä huominen ja se ultra.

Nepsus ja Wiljami 28+2
 
voi nälkä ja kurjuus työ puhutte niin ihanista ruuista ja minul on vaan jauhelihakastikkeen jämä lounaaksi :p ... ja mitähän sitä perheelle loihtis kun ei ole tarpeita mihinkään... kauppa reissua tänään...

Ellokselta on tullu vaaville tavaraa :D vihdoin!!!! 7.3 tilasin, eipä kestäny kauaa...

Meillä kävi hyvä tuuri asunnon kanssa onneksi, tietty se home-ongelma vaikutti aika paljon. Tää on koti ja ollaan viihdytty hienosti, jaksamisia kaikille liian pienissä asustaville ja toivottavasti saatte isompia koteja!!!

jos sitten ruokaa lämmittäis... alkaa jo heikottamaan ja vaavi hakkailee aika äkäisenä jo :D yleensä kun tulee nälkä niin vauva murisee myös :D
 
ahdistaa ja masentaa, vaikka omat huolet on pienempiä kuin esim. harhiksen ja lumihiutaleen.. teille halit :hug:

Vauvan liikkeet on ollut taas paljon vaisummat viimeisen vuorokauden, sellaista pienen pientä möyrimistä jota en oo juuri ollenkaan saanu laskettua. :| itku puskee silmään kun mietin että onko sillä kaikki kunnossa vaikka luulen että hätäilen turhaan.. tunne on että pikkarainen voi hyvin, ja lepäilee vaan nyt..mutta silti nostaa itkua silmään nää hiljaiset ajat :'( tuntui että maha on kadonnu ja tilalla roikkuu vaan kamala löysä pussi... sekös toi lisäahdistusta että miten yhdessä yössä mahan muoto voi olla niin eri.. ja miten se voi tuntua niin löysälle.. :/ toki jos ja kun kaveri on vaihtanu asentoa se voi näkyä mahassa, eikö? :|
Kamalat hormonit kun saan tällä itteni huolen partaalle, kahdesti oon yrittäny neuvolaan soittaa jos pääsis vaikka sydänääniä kuuntelemaan.. mutta yllätys: kukaan ei vastaa :|
En haluaisi kumminkaan synnäriä, äitipolia vaivata koska muilla voi olla oikeita ongelmia, ja nämä on vain mun päänsisäisiä ongelmia..
Voi kun saisi mielen ylös!!! ^^

mmilia ja pikkuinen 27+4
 
mmilia mullakin väillä tosi hiljasta, ja olin huolissaan mut tänä aamuna möyrintää jonkin verran.. jospa se vaan viihtyy nyt eri asennossa ettei potkut tunnu niin selkeesti :)

CanWen meillä on nyt kaksio 44 neliöö. Ja mies ei ees virallisesti asu tässä, vain minä ja koira. Mut siis "asuu" kuitenkin. Kaks semmosta vaatekaappia on missä on hyllyt, loput kolme hengarikaappia+eteisessä tupla hengarikaappi vrt.naulakko. Ja siivouskomero. Keittiössä muutama pieni kaappi, monta tavaraa jättäny ostamatta sen takia ettei mahu keittiöönkään. Tai siis ku täs on tupakeittiö :( Et sekin miinusta, tuntuu et haluaa oikeen keittön! Mäkin oon tässä 5 vuotta asunut..elokuussa tulis 6v. Sillon ku muutin niin mahduin ihan hyvin mut yleesä ihmisten elämät etenee ja tavarat lisii. Oon aina välissä hakenukin isompaa yksinäni mut eipä ne anna kaksioo kaksiossa olevalle paitsi nyt ku lapsi tulee. ja muuttaa toinenkin ihminen virallisesti sit kirjoille, siis mies. Nyt vaan meille peukut pystyssä ja siis TEILLE myös! =)

Joo, siivous hyvässä vauhdissa samoin supistelut. Ehkä pakko lopettaa hetkeksi. Vein matot tuultumaan, pyhin pölyt, pesin vessan. Vielä imurointi ja luutuaminen.. mut mies saa imuroida ehkä ku tulee töistään. Mä voin sit luututa ku lepään eka. Nyt jos rupeis sen ruuan laittoon ku vois olla jo kohta nälkä.
 
ekasta työpäivästä selvitty, onneks on osa näin lyhyitä ni ei tuu liikaa rasitusta. tosin loppuvko on aika hulinaa mut ehkä sen jaksaa. kiitos vaan kaikille hyvän työvkon toivotuksista :)

perdy tän kuun vika sunnuntai siirrytään kesäaikaan eli 27.3. ens su siis :O

kurkkunaamio meillä on avoin toimintaki ihan tossa vieressä eli ei tuu pahemmin suhaamista. meil on myös hyvä ku takapihalta lähtee polku tohon puistotielle mikä vie suoraan koulun pihalle ni ekaluokkalaisen uskaltaa hyvin päästää yksinki ku ei tarvi tielle mennä. toi tie mikä koululle vie ni vaikka on lyhyt pätkä ni silti vaarallinen ku ikävä kyllä kaikki vanhemmat ei muista varoa pieniä koululaisia vaan ajaa hirveen kovaa siinä :|

tinsku hyvä että soittelit sinne as.tstoon, kannattaa ruikuttaa usein ni saa varmemmin kämpän, nimim. kokemusta on :whistle: perheenlisäystä saavat menee täällä jonon ohi, onneks. meki taidettiin parin vkon sisään saada kämppä ku kakkosta ootin ja yhteen muutettiin.

pupeltaja toivotaan että saisitte selvyyttää sairausasioihin, liikaa jo sairastettu teillä :(

canwen ihme toimintaa kunnalta jos ei isompaa asuntoa lapsiperheelle löydy :O missä päin te asutte?

hany oliko sulla tää kolmas ultra joku syöpätaustaan liittyvä ultra? hienoa et kaikki hyvin mahassa ja kiva päästä kattelemaan vauvaa useemmin :) tosta hoitovapaasta ni ehdottomasti meinaan jäädä, musta 9kk on aivan liian pieni menemään hoitoon. toki ymmärrän niitä perheitä kellä ei oikeesti oo varaa hoitovapaaseen, on se niin kuppanen korvaus :rolleyes: kyllä se meiltäki kaikki ylimääränen poistuu siks aikaa ku hoitovapaalla oon.

nepsus mulla vauva majailee usein rakon päällä ja inho tunne. rt on ollu jo kauan et varmaan käsillä sit painelee :whistle:

mä soittelin äitipolille tosta vajisultrasta ja sieltä käski pyytää lähetteen neuvolasta heille. ei luvannu et aikaa välttämättä sais mut lääkäri ainaki vastaa siihen lähetteeseen. haluun vähä muitaki mielipiteitä ku ton neukkulääkärin mikä ei ota kantaa rytmäreihinkään :rolleyes: nyt oli tsh noussu yli yhen ku ennen laahannu sen alle 0,5. ihme poukkoilua et mielellään sinne ylimääräseen ultraan menisin.
hei, uskomatonta, mun sokereissa ei ollu mitään, aivan loistavat arvot! et kirkkaasti läpäsin vaikka olin ihan varma et narahdan. ihme juttu ku nyt lähtöpainoki korkeempi ku edellisistä ja sokerit heitelly. no hyvä sokerinsieto sit vaa nykyää :D

jessi ja pikkuj 27+3
 
mmilia mulla oli tota samaa et liikkeet muuttu toisenlaisiks ja paljon vaisummiks ja huoli tietty oli kova vaikka itelleni yritin tolkuttaa et vaihtanu vaan asentoa ja siks potkut ei tunnu niin hyvin. neuvolassa kävin sydänäänet kuunteluttaa ja se helpotti. yritä vaan sitkeesti sinne neukkuun jos sieltä joku kohta vastais. tiiän et huoli ei lähe ennenku saa varmistuksen, ainakaan multa. tsemppiä! :hug: ja uskon että mahan muoto voi muuttua jos vauva radikaalisti vaihtaa asentoa. ja sullahan oli se iso sf-mitta, jospa se vauva on nyt tullu alemmas ja se vaikuttaa mahan muotoon :)
ja ihan hyvin voit sinne äpolillekki soittaa, aina jos äitiä joku asia vaivaa niin se ei ole turha soitto ja sen takia ne siellä on.

tinsku otahan iisisti siellä siivouksen keskellä, älä riehu. pikkuhiljaa teet nyt ku on aikaaki. ku supistelut kuitenki yltyy puuhailusta. kyllä se ukko joutaa sit tehä loput ku töistä kotiutuu. nyt jalat kohti kattoa!
 
meillä alkaa 4.4 remontti uudessa omassa kodissa. :heart:
anopilta siis ostettiin heidän omk-talo, 84m2 + elintaso siipi (sauna,suihku,kh-h) eli n. 100m2.
Pian siis lähdetään repimään tapetit,lattiat, keittiö, vessa, kylppäri matalaksi ja raksamiehet saa tulla tekemään sinne meille kotia: tai mies meinas olla niin paljon mukana kuin mahdollista eli ilmeisesti olen rakennus leski huhti-toukokuun.. niin ja yritys hyvä 10 on että kesäkuussa olisi muutto jep, ei voi oikeen eikä uskalla mitään laittaa tänne valmiiksi jos päästään kesäkuussa muuttamaan, viimeistään heinäkuussa.. IHANAA muuttaa sitten vauvan kanssa HUOH :/
no ehkä me selvitään :) ainakin voi hoitopöydän lipastoon pestä ja viikkailla vauvan vaatteita, koska itse lipasto johon taso asetetaan on meillä vaatehuoneessa.. muuten kaikki jääkin viime tippaan.. :U
Mutta ihana kun asunto on suht pieni että jos mitään peruuttamatonta ei tuu niin kaksi kuukautta pitäisi riittää remonttiin :)
Kun saa keittiön, suihkutilan (onneksi anopin ukko remppasi saunan viime kesänÄ!), vessan ja putket niin tapetointi ja lattioiden vaihto ei vie montaa päivää kun talkoona isossa porukassa laittaa =)

Vauva kyllä myllertää taas enemmän ja vähemmän.. juuri sain puoleen tuntiin 6 liikettä ja sitten karkasi.. noo hormoonit hormoonit hyrrää..

tinskulle ja canwenille peukut pystyssä että pääsisitte muuttamaan isompaan.. :)

enää 8 päivää ja alkaa loma koulusta. :) kevät tulee.. pian on huhtikuu :)

mmilia
 
mmilia mullakin oli yks päivä maha ihan löysä ja hävinny, syynä oli varmaan se että meillä käännyttiin, nyt vauva on täällä siis perätilassa viime ultran mukaan ja alamaha on hävinny. Myös jos vaavi kääntyy maha ulospäin jää enemmän tyhjää kuin että se katselis sun napaan päin :D älä huoli!!! silloin mulla liikkeetki oli vaisuja. Nyt uskon jo että välillä mennään hiljaa ja toisinaan kuten tänään hakataan täysillä :kieh:
 
Jessi75 : Joo Halusivat katsoa vielä tällai myöhemmin tuon vauvan kasvun ja toiminnot, vaikka syövästä onkin kulunut niin kauan. Toisaalta oli kiva, koska sai varmuuden että kaikki oli hyvin vaikka tuo pirpana tuolla myllertääkin päivittäin tosi paljon :) Lääkäri sanoikin, että nyt riittää ihan tavallinen neuvolakontrollointi ja jos jotain sattuu tulemaan niin neuvolasta laittavat sitten lähetettä äippäpolille. Harmitti ihan hirveästi ultran aikana kun yksi kandi sai ensin kokeilla ultraamista, mutta hän sitten seisoi monitorin edessä joten en sitä nähnyt. Kuulin vaan kun lääkäri sanoi että "tuossa näkyy nenä ja tuossa kieli" olisi ollut kiva nähdä myös tuo tapahtuma, vaikka sitten lääkäri näyttikin mittoja katsoessa perusraajat. Itsekin ajattelin juuri sitä ettei pientä raaskis vielä siinä vaiheessa laittaa hoitoon ja haluan kumminkin kaikki mahdolliset odotetut asiat nähdä itse omin silmin. esim. siis juuri nuo konttaukset ja kävelyt ja muut. :)

Nepsus :Mulla myös tuo tunne et virtsarakko on kovilla. Tänään juuri tuolla ultrassa näin sitten et kun oli pää alaspäin, et kun hän potkaisi tai liikkui, pää työntyi kohti virtsarakkoa, jonka takia heti siinä ihan puolimakaavassa asennossakin tuntui että virtsarakko poksahtaa :D ihmettelin ennen ultraa et miten voi tuntua sekä virtsarakkoon nuo liikkeet noin hyvin ja sitten ylhäälle mutta sainpas selityksen sillekin :D
 
Nepsukselta on pitänyt jo useasti kysellä, että mitäs koiria sieltä löytyy kun niin ahkeraan näyttelyissä käydään?:) Itse olen menossa ensi kuussa Lohjan pentunäyttelyyn ja toukokuussa on parit näyttelyt. Nyt jo pelottaa, että miten jaksan tän mahan kanssa juosta. Näyttelyreeneissä selkä ainakin alko lopputunnista olla niin kipee, että hädin tuskin pysty autolle kävelemään. Lepäillessä onneks kipu aina hellittää.

Onks muilla täällä liitoskipuja? Auttaako niihin mikään? Mulla on lenkkeillessä ja varsinkin iltaisin tosi kovat liitoskivut. Särkylääkettä otin viime yönä, että sai edes sängyllä vaihdettua asentoa kun niin koski alapäähän. Ens viikolla onneks neuvola+ lääkäri, jolloin saa toivon mukaan tietää onko supistelut+selkäsärky ja liitoskivut aiheuttaneet jotain alapäässä. Sokerirasituksen tuloksetkin saa sitten. Ne kyllä jännittää kovastikin.

Lumihiutaleella ja harhiksella ollu paljon huolenaihetta.:hug:

Susse83 & georgiina27+2
 
Jessi noi tuuraushommat on kyllä niin kurjia just ton takia, kun saattaa hommat tulla niin lyhyellä varotusajalla. Meillä mies teki vuoden ajan tän kylän opensijaisuuksia sillon, kun kakkonen oli pieni. Paras oli, kun puhelin soi kesken unien klo 7.50, et tulisitko kahdeksaks töihin. Melko kiire tuli, mutta ei mies montaa minuuttia myöhästyny, kun kouluun jossa sijaisuus sattu olemaan, oli matkaa vaan 100 metriä. Muutenkin oli niin kurja, kun monesti meni päivän suunnitelmat myttyyn viime hetkellä tulleen sijaisuuden takia.
Jaksuja sulle työviikkoon ja koita olla huhkimatta liikaa!

Tinsku ja Canwen täällä peukut pystyssä, et teitä lykästäs pian asuntojen suhteen ja pääsisitte elelemään tilavammin!

mmilia kurjaa, että vauvan vähäset liikkeet tuottaa huolta. Mä aattelin ihan samaa mitä Jessikin sano et jospa se vauva on tullu nyt vähän alemmas ja vaihtanu muutenkin asentoa ja siks maha tuntuu pienemmältä ja liikkeet huonommin. Hyvä kumminkin, kun käyt näytillä, helpottaa saada varmistus ihan ammattilaisilta.
Niin ja onnea teille omasta kodista! Toivottavasti ehditte saada talon kuntoon ja muuttaa ennen vauvaa!
Me kun ostettiin tää talo niin pantiin kaikki pinnat uusiks (katot, seinät, lattiat + listat), levitettiin yläkertaan osasta vinttiä aula ja siirrettiin parin oven paikkaa ja aikaa oli 2 viikkoa :D Remonttiin ja uusiin huonekaluihin ym. uppos sen verran rahaa ettei ollu vara ottaa remppamiehiä niin tehtiin kaikki itse. Onneks oli miehen isä ja veli apuna ja mummot ja mummit ja miehen sisko vuorollaan lapsenvahtina, vaan pienin (sillon 11kk) oli rempassa mukana. 2 viikkoo tehtiin melkein yötä päivää töitä ja saatiin, kun saatiinkin kämppä ajoissa kuntoon. Oli se vaan melkosta aikaa, kun monesti tultiin raksalta vasta 2 aikaan yöllä kotiin ja aamulla oli herättävä jo kasilta et ehti tekemään aamutoimet, kuskaamaan lapset hoitoon ja käymään ehkä vielä ostamassa ramppatarviketta, evästä ym. ja sit vielä hyvissä ajoin raksalle. Sillon sitä teki niin innoissaan ja laitto itelleen kotia niin ei olevinaan edes väsyttäny, mut kun remontti oli valmis ja muutto ohi niin sit se iski väsymyksen ja älys et miten rankkaa se oikeesti olikaan.
Onneks teillä on vähän enemmän aikaa remonttiin :)

Miten ja millasissa taloissa/asunnoissa porukka täällä asuu? Entä asutteko ihan keskustassa, jossain lähiössä, vähän syrjemmässä vai miten?
Me asuttiin vielä 3v sit 79m2 rivitalokolmiossa neljän lapsen kans. Olihan se vähän ahdasta tai itse kyllä mahduttiin, mut tavaroiden kans teki tiukkaa vaikka meilläkään ei kyllä sellasta turhaa roinaa ole.
Kohta 3v sit kesällä sit ostettiin ja muutettiin omaan taloon maalle, noin 7kilsaa keskustasta. Tää on tällanen vanha maatalo pihapiireineen eli navetta ja traktoritallikin löytyy :) Traktoritalli toimii meillä kahden auton autotallina ja navettaan rakennettiin miehelle harrasteautopaja ja jätettiin mulle tilat, kun on toiveissa ottaa kanoja ja lampaita tai vuohia. Navetan heinäsuojapääty toimii varastotilana, siellä siis säilytellään talvella polkupyörät, kesäkalusteet yms. Ja on siellä myös suojassa muutama miehen autoprojekti.
Talo itsessään on tällanen -58 rakennettu 1,5-kerroksinen rintamamiestalo. Neliöitä on 140 ja ne lisääntyy vielä noin 20:llä, kun 2012 kesällä laajennetaan loppukin vinttitila käyttöön kattoremontin yhteydessä. Talon alla on myös koko talon kokoinen kellarikerros, jossa on maakellari, varasto ja puuvarasto. Tarvitaan talven ajaksi aina paljon puita, kun talo lämpiää puukeskuslämmityksellä ja keittiön takkaleivinuunilla.
Talokauppaan kuulu 1,1ha metsää talon ympäriltä eli hyvin on lapsilla tilaa olla ja temmeltää ja polttopuutakin saadaan ihan kivasti tätä omaa metsää siistimällä ja raivaamalla, melko pusikoks on nimittäin edelliset asukkaat metsän päästäny. Meillä on myös oma reilun 200m2 mansikkamaa, josta saadaan hyvin talven pakaste-, hillo- ja mehumansikat ja vielä jää sukulaisillekkin jaettavaks. Sit on tietty viinimarja- ja karviaispuskat, vatukkoa, meidän ja osittain sukulaistenkin tarpeiks riittävä perunamaa ja pikkunen kasvimaapläntti, jossa oon kasvatellu tomaatteja, kesäkurpitsaa, tilliä, persiljaa, ruohosipulia ja salaattia. Sienestys- ja marjastusmaatkin on ihan tässä vieressä niin enpä voi valittaa :D
Aika rennosti siis elellään täällä maalla ja mä nautin. Musta tää on aivan ihana kasvuympäristö lapsille, kun on tosiaan tilaa olla ja temmeltää. Ja parhaitahan nuo syömiset on, kun ne on omasta maasta ja itse kasvatettuja, säästöäkin tekee aika paljon, kun ei tarttee kaupasta ostaa.

Mä vietän täällä ihan omaa aikaa, kun mies läks pari tuntia sit lasten kans porukoilleen. Ensin tein vähän kotihommia ja laitoin itelleni ruoan uuniin ja nyt oon sit istua möllöttäny tässä koneella. Kohta meen syömään vuohenjuustolla maustettuja uunikasviksia ja herkkusieniä :p ja katon samalla viime viikon täydelliset naiset boxilta. Sen jälkeen jos ripustelis pyykin kuivumaan ja sit ehtis ottaa varmaan vielä pikku torkut ennen, kun muu perhe kotiutuu :)
Ihan hyvää tekeekin heittää nyt pitkälleen, kun vähän kostautu se viikonlopun huhkiminen ja tänään on jomotellu selkää enemmän ja supistellukkin ihan kiitettävästi. Viime yönäkin heräsin monesti supistukseen asentoa vaihtaessa. Mutta eiköhän ne ainakin vähän helpota, kun rentoilen loppuillan ja huomisellekkaan ei oo mitään menoja ja sen suurempia tekemisiä niin voi ottaa aika rennosti.

Kylläpä mä taas onnistuin kirjottamaan melkosen romaanin, ehkä parempi lopetella ja jatkaa juttua myöhemmin niin ei enää pidemmäks veny tää viesti :ashamed:
 
susse83 : Täällä myös liitoskipuja ja itse olen pyrkinyt olemaan ilman lääkkeitä mutta pari kertaa ottanut just yöksi panadolin. Varsinkin juuri kävellessä alkaa koskemaan ja öisin juuri nuo asennon vaihdot tahtovat tuottaa kipua. En ole kyl itsekkään kysynyt, et auttaako niihin mikään.. inhottavia ne kyl on ja toivon ettei pahene tuosta, toivottavasti ei tule sinullakaan ihan kauhean paljon kipeämmäksi.

minimamma : Me asutaan nyt tällaisessa kolmen asunnon rivitalossa Keravalla lähellä keskustaa, mutta kumminkin tosi rauhallisella alueella. Tämä alue on joskus 70-luvulla ollut asuntomessualuetta. Saunallinen kolmio, jossa 85 neliöö. Meillä on sellainen tilanne että tämä on mun äidin asunto ja muutettiin tähän vuokra-asunnosta kun äidille tuli v.2009 joulupäivänä aivoveren vuoto ja aivoinfarkti, jonka vuoksi halvaantui puoliksi ja joutui muuttamaan ainakin toistaiseksi palvelukotiin, koska ei pärjää yksin pyörätuolin kanssa. Maksetaan nyt siis vuokraa hänelle. Onhan se ihan kiva, koska ei tarvitse niin paljoa maksaa kuussa, kuin esimerkiksi tavallisesta vuokrakolmiosta. Tässä on oma piha alue etu- ja takapuolella ja takapihalla on ihana katettu terassi jossa tilaa oleskella. Säilytystila on täällä tietenkin aika vähissä, koska äidin tavaroita on paljon ja sitten vielä meidän tavarat. Mietittykin että jos äidin tila ei parane, niin voisi vaikka vuokrata jonkin varaston mihin turhan tavaran voisi laittaa.. Tästä sitten joskus olisi tarkoitus muuttaa omaan asuntoon, paitsi jos äiti ei enää koskaan pääse kotiin, niin saatetaan ostaa sitten ehkä tämä alkuun. Rahaa saa säästöön nyt enempi kuin vuokralla ollessa, joten mahdollisuudet ovat paremmat saada ostettua asunto.
 
vielä kerran kaikille teille ihanille kiitos myötäelämisestä :heart: yhtään tippaakaan ei ole punaista vuotoa tullut, ja supistelutkin loppui kun vanhaa verta on tainnu enimmät tulla pois. Istuessa alkaa aika pian tuntuu epämiellyttävälle, niinpä en pitkiä aikoja viiti koneella istua. Tulin vaan päivittelee että tilanne tosiaan ihan rauhallinen ja alan itsekkin jo rauhoittua :D päivä kerrallaan eteenpäin.

Harhis ja Aarre-Eemeli 28+0
 
Harhaanjohtajalle :hug:
Samoin lumihiutaleelle :hug:

Ja tietty kaikille muillekin joilla huolia ja murheita.
Mä oon taas ihan poikki, pitkä koulupäivä takana ja istumista, ei tunnu hyvältä. Tämä siksikin varmaan kun vauva on niin alhaalla ja poikittain niin on hirveen vaikea löytää hyvää asentoa.

Sain neuvolaan soiteltua tänään niistä hiivavastauksistakin kun siis sain varmaankin vahingossa viime viikolla pissatulehduslääke reseptin tähän hiivaongelmaan. No, huomenna saan sit uuden reseptin jonka pitäis olla oikea :)

Nyt ois loppuviikko vapaata, ei mitään ennen ens maanantaita kunnes on taas koulupäivä. Tai lähetään me junareisuulle pojan kanssa pe ja tullaan kotiin lauantaina, käydään naapurikaupungissa mun kummin luona.

Asuntoasia: Me asutaan maalla, peltojen keskellä. Viime kesänä valmistu tää talo, jota mies aika paljon itse rakensi. Talopaketti siis oli ja pystytys ja kaikki sisähommat tehtiin pääosin itse. Muutaman kuukauden ajan oli palkattu raksamies apuna. Asuin pinta-ala on himpun alle 140m2, itse suunniteltu unelmieni talo siis :) Olen todella tyytyväinen tähän taloon ja tonttiin ja kaikkeen. Nyt olisi kesällä vaan KAIKKI pihahommat edessä...

Mutta, mies tais tulla just töistä, pitää lähtee pussaileen sitä :) :heart:

Bre ja pikku 27+1
 

Yhteistyössä