** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Anteeksi tunkeutumiseni tänne. Tulen itselleni todella tärkeän asian tiimoilta:

Mun toista projektia koskien tulin laittamaan viestiä:

"Helli-tuotteet osallistuu Turun yliopistollisen
keskussairaalan keskolan hyväntekeväisyysprojektiin.
Projektin tarkoituksena on saada osaston tekstiileihin väriä. Pienellä
ompelijaporukalla toteutamme osaston tarpeisiin sopivia vaatteita,
pussilakanoita ja valonsuojapeittoja.
Suurin osa projektiin tarvittavasta materiaalista tulee lahjoituksina,
yrityksiltä ja yksityisiltä.

12.3-15.4. myydyistä tuotteistamme menee projektin hyväksi: Vaipoista10% ja neuvolakortin kansista 100% lyhentämättömänä projektin materiaalihankintoihin.

http://hellituotteet.shop.wosbee.com/

https://www.facebook.com/pages/Helli-tuotteet/121703917841132 "

Pistetäänkö naiset megatilaus kansista menemään??

Tämä projekti on minulle ehkä vielä tärkeämpi kuin korttikeräys...

KIITOS jokaiselle joka tukee tätä projektia omalta osaltaan!

-Miia
 
En tiiä onks tää huvittavaa vai jo jotain muuta :D Mun maha hytkyy, nytkyy, heiluu ja huojuu ihan tauotta:LOL: Esikkokin katsoi kauhuissaan että -eikai sinuu äiti satu ku sisko riehuu??? sit yritti pitää mahaa paikallaan josta vaavi vaan sai lisää pontta ja säikäytti tulevan isosiskon oikein mojovalla potkulla...

On tullut selkeitä rytmejä pienelle, aamupäivällä menee monta tuntia riehuessa ja jumpatessa, iltapäivällä huilitaan ja illalla riehutaan isin kanssa :D Aamulla herää kun ukko lähtee töihin, mut hiljenee taas aika pian:)

On se vaan niin ihmeellistä kun oma pieni siellä möyhentää :D tulee aivan uskomattoman herkkis olo kun tuntee sen yhteyden ja tajuaa sen että kohta rakkaan saa syliin :O

Makkarasoppa pitäis keitellä, ei ole pitkiin ollu keittoja joten korjataan tilanne:)
 
minimamma: olin kyllä positiivisesti yllättynyt kuinka hyvää palvelua SEKSissä sai.. Esikoista odottaessa kun menin tälläselle turha reissulle palvelu oli paljon tylympää.. Onneksi oli noin ihana kätilö eileen vastassa ja hoitamassa :)
Meillä oli muuten ihan sama juttu aamulla, olipas kiva kaivaa reittiä että sai auton katoksesta ulos B) not!

pupeltaja: Oon kyllä tosi iloinen että tuli varmuus sukupuoleen; jotenkin taas konkretisoitui tämä raskaus. :heart:

Lumihiutale: Kiva että kaikki oli kunnossa :] :heart:

Asumisesta vielä: nyt siis asumme vuokralla rivitalossa 72,5m2 seinäjoella. melkein ydinkeskustassa, alle 3km keskustaan ja kaikki palvelut lähellä. oikeen unelma paikalla, halvalla vuokralla.
Ainut miinus on että pohjapiirros on PERSEESTÄ makuuhuoneet pienemmät kuin nukkekodissa :/ tuntuu siis ihan helvetin ahtaalta tuo meidän kämppä.. harva uskoisi neliöiden "paljouteen.."
Ja nyt on sitten muutto toiselle paikkakunnalle, vähän niikuin "maalle" vaikka ilmajokikin on kaupunki, sellainen pieni paikka :D mutta ei onneksi kaukana kaikesta koska seinäjoelle on vain 17km

Oon niin jääny kukka- ja parsakaalikoukkuun voisin popsia niitä mennen tullen, tämähän on vain hyvä juttu :D mutta kauppaan kauppaan tie kutsuu! ;) että saa kotia lisää niitä.
Meillä on aina koulussa kukkakaali,parsakaali,babyporkkana lämmin kasvislisukkeet ruualle :p nam nam nam!

EI KAI MUUTA!

MMILIA JA PRINSESSA :heart: 27+5
 
Heipsan kaikille!

mmilia08 Hyvä että kävit tsekkaamassa kuitenkin ja onneksi kaikki hyvin! Ja onnittelut prinsessalupauksesta :)

rinderella Onko sulla turvotusta yhtään? Hassua miten kaikki kriteerit pitää täyttyä ennen kuin ne ottaa tosissaan! Mun kaverille tuli paha raskausmyrkytys, noin 20+ kiloa pelkkää turvotusta ja verenpaineet koholla. Tais pissa vaan olla normaali vai oliks se ettei hänellä ollut päänsärkyä.. No kuitenkin, muistan vaan että ne vitkutteli käynnistystä melkein laskettuun päivään asti vaikka hänellä oli tosi huono olla kesällä turvotuksen kanssa. Ja oli kyllä niin pahasti turvoksissa etten meinannut edes tunnistaa. Diagnosoi sitten raskausmyrkytykseksi, mutta käynnisti vasta tyyliin 39+5.

sannikki No onhan tässä aikaa vaikka kuinka! Mullakin kaveri oleilee vaan perätilassa tai poikittain, kertaakaan en oo tuntenut potkuja missään navan yläpuolella, tai edes sen tasolla. Nytkin vaan on potkinut ja ronklaillut mun virtsarakkoa muutaman päivän, yritin tossa jutella että vois vähän nousta sieltä kun tuntuu ilkeältä mutta ei se kuuntele :D

kurkkunaamio Mä olisin jostain kuullut et raskausmyrkytys harvoin toistuu! Sanoks ne sulle et se olis harvinaista vai liittyyks se siihen että sulla se tuli niin loppuvaiheessa?

lumihiutale Kaikki hyvin, loppu hyvin :) Ihanaa!

Asumisesta Asutaan lähellä keskustaa pienkerrostalo-tyyppisessä rakennuksessa (kutsuu niitä stucco- taloiksi täällä), asunto jakautuu kahteen kerrokseen ja neliöitä on n. 110. Jos joku on käynyt Lontoossa niin ne on niitä valkoisia vanhanaikaisen näköisiä matalia taloja, joissa on yleensä rapun ovella tukipilarit. Ja ikkunat isoja. Omistuskämppä on, ja ajateltiin asua täällä siihen asti kunnes toinen lapsi tulee. Rakastan kesällä mennä maalle ja saareen, mutta mä oon kaupunki-ihminen henkeen ja vereen. Oon näitä jotka ei vois Suomessa asua muuta ku Helsingissä :ashamed:

Vauvakutsut Joo, kaverit on vihjailleet että baby showerit pidettäisiin jossain vaiheessa :) Paljon herkkuja ja mukavaa yhdessäoloa. Kerran pidettiin yhdelle meidän ystävälle ja oli mukavaa. Tein sinne koristeltuja muffinseja ja jokainen antoi pienen lahjan. En kyllä loukkaannu jos mulle ei pidetä. :)

Kohta vähän spinningiin saamaan jalkoja liikkeelle :) Päätin etten käy nyt enää masentamassa itseäni vaa'alla joka viikko :D Täällähän ne ei mittaa sitä tarkistuksissa, kun oon normaalipainoinen. Mua varmaan stressais ihan kamalasti toi neuvolan käytäntö!

Moiksis kaikille :wave:

Lily & 26+3
 
Mul ei oo mitään tekemistä.
Poika on hoidossa, ois kyllä hyvin voinu olla kotona. En tajua miks mä sen sinne aamulla raahasin, ois ollu edes seurana mulle :) Tiskikone pyörii, keittiö siivottu, pyykit pyörii ja kuivuri. Khh siivottu perusteellisesti. Huoh. Miks mä en osaa olla tekemättä mitään?

Pomo laitteli viestiä et on tehny mulle nyt tuovuorot. Ens sviikko vielä kotona(talviloma), sit kokeileen työntekoa.

Kävin kelan sivuilla kattoon, mulle oli VASTA nyt myönnetty äitiyspakkaus. Nyt kun on ollut aikaa miettiä mitä puuttuu niin muistin et se ei oo tullu..Kahen viikon päästä pitäis saada se. Laput oon kylläkin vieny jo aikaa sitten kelaan.
Rahapäätöksiä ei oo vielä tehty kun saan sen ekan 3kk palkkaa ja sit vasta kelan rahat. Ja palkanlaskija toimittaa vasta just ennen äippälomaa ne palkkatiedot kuulemma.

Täälläkin on erittäin vilkasliikkeinen vauva. Esikoinen ei ollut läheskään näin vauhdikas tapaus. Selkeää rytmiä on jo vauvalla havaittavissa ja sit ku pääsee vauhtiin niin maha vaan heiluu :)

Vauvakutsuja en usko saavani. Aika vähän mulla on kavereita/ystäviä. Kaverit oikeestaan hävis talonrakennus vuonna, ei ollu yksinkertaisesti aikaa ja sit ku ois ollu niin kukaan ei ollu enää kiinnostunu mun seurasta.. Muutama ihana ystävä kuitenkin jäi :heart:

Jos nyt vaikka menis jotain syömään...

Bre ja pikku 27+2
 
Lily-jane juu ehtii kääntyi, mut haluaako :D veljenpojat molemmat on asettunut inkkari-istuntaan pylly alaspäin juuri 28-29 viikoilla... Tuntuu että tää raskaus on menny muutenkin niin seinille että eiköhön tämä vielä.... pessimisti ei pety :LOL:

Bretagne Yritähän nauttia omasta ajasta, tylsää täälläkin ja kiroan että tyttö jäi kotiin... kokoajan kyselee et mitä vois tehdä... mul menee ruuan laittoon päivän jaksamiset, muuten alkaa jomottamaan maha :(
 
canwen jos oot 25-vee tai yli ni joudut automaattisesti sokerirasitukseen. ja vaikka et oiskaan niin jos haluut ni kyllä terkan pitää se lähete kirjottaa. uskon että jotain kautta onnistuu ja onhan sulla syytki ku kerran esikoisella oli häikkää sokereissa ni sillon pitäs olla yks kriteeri tohon rasitukseen. onko se neukkutäti tietonen siitä vai onko vaan välinpitämätön?

rinderella jos sulla oli paineet ok ni en ekana lähtis raskausmyrkytystä epäilemään. toki jos asia kovasti vaivaa niin se pitää selvittää. synnäriltä kannattaa asiaa tiedustaa jos neuvola ei piittaa.

pupeltaja löytykö niistä kokeista mtään?

lumihiutale hieno homma et kaikki ok! :) mulla muuten usein käy niin että kun joku asia selviää et kaik ok ni oireetki häviää. jotain psykosomaattista juttua.

lily kyllä raskausmyrkytys usein toistuu ja onki yks riskitekijä seuraavassa raskaudessa.

bretagne mä sain eilen äpakkauksen vasta ja äitiysrahapäätös voidaan tehä vasta toukokuulla ku ne näkee pystynkö roikkuu työkkärin listoilla siihen saakka. mulla on se liu'utettu päätös ni siks venyy.

äitiyspakkaus siis tuli eilen ja tänään poikain kanssa availlaan :) selkä alko eilen illalla vihotella ja yöllä olit osi vaikee saada hyvää asentoa ja mietin et näinköhän hommat tyssää mut pystyin kyllä työt tekee vaikka aamu aika nihkee oliki ja koski : / loppuvko vähä arveluttaa ku on niin pitkiä päiviä ja tosi fyysistä työtä :|
viime yönä pienempi huuteli jotain ja ku menin kattoo ni se oli puoliks sängyn alla :rolleyes: oli yks pieni lelukoira kateissa ni sitä etti. joo-o, keskellä yötä :headwall: no onneks nukahti sit aika äkkiä uudelleen, yskä vaan vaivaa ni jonku aikaa meni yskimiseen.
kohta ois neuvola, oikee mielenkiinnolla ootan et mitä se lekuri on sanonu mun kilppariarvoista :rolleyes:

jessi ja pikkuj 27+4
 
Hei pitkästä aikaa!

En ole ollut mikään aktiivinen kirjoittelija ja nyt on ollut pitkä pätkä etten ole käynyt edes lukemassa palstaa ollenkaan. Meillä rakenneultrassa tuli huonoja uutisia ja halusin unohtaa koko raskauden. Pahimmillaan oli pelko siitä, että lapsi on erittäin vaikeasti vammainen. Muutama viikko meni ihan sumussa. Seuraavassa ultrassa kuitenkin selvisi, että kaikki on niin hyvin kuin olla ja voi, eli tervettä lasta meille nyt sitten odotellaan. Kokemus säikäytti aika paljon ja pieni pelko jäi kaivertamaan mieleen. Täytyy sanoa, että nyt lapsen (ja omaa) terveyttä osaa arvostaa ihan uudella tavalla!!!

Oon tippunut täydellisesti teidän jutuista, mutta ehkä sitä tässä pääsee taas vähitellen kärryille ja voi muidenkin juttuja taas kommentoida... :)

kajo ja pikkuinen 26+5
 
Lily-Jane: ei mulle kukaan ole sen enempi kertonut niistä raskausmyrkytyksistä, että oliko kuinka harvinaista, että toisessakin tuli. Mutta sellainen mielikuva minulla on, että se olisi yleisempi uudelleensynnyttäjällä kuin ensisynnyttäjällä. Mutta nyt on ainakin paineet hyvin alhaalla (tänään 96/57), joten ei mitään raskausmyrkytyksen suuntaistakaan.

Jessi noi on ihania nuo pienet, kuinka tärkeitä on ne pehmolelut. Meillä oli yksi kerta ihan päiväsaikaan tyttö ihan hysteerinen, meni hetken, ennen kuin itkulta kuulin mitä veljensä selitti, että oli tapahtunut. Tyttö ei saanut edes selitettyä itse, kun itki ja nikotteli niin paljon. Hänen rakas unihiirensä oli lentänyt sängyn ja seinän väliin rakoon, kun olivat riehuneet, eikä saaneet sitä pois. Kävin sitten vähän siirtämässä sänkyä ja nykäisin ötökän sankarillisesti esiin, että ei tämä nyt missään pohjattomassa kaivossa ollut. :D

Bretagne, minäkään en ole saanut vielä äippäraha- tai äitiysavustuspäätöstä, paprut on varmaan vielä palkkiksessa minullakin, puhetta oli että maaliskuun lopun jälkeen laittaa eteenpäin, minulla on LA 4.6., joten viimeistään 4.4. pitäisi käsittääkseni paprut olla Kelassa. Mutta siinä samassa lapussa on se äitiysavustusruksi, eli sekin tulee käsittääkseni sitten vasta samalla päätöksellä kuin äippärahakin. Mutta otin siis rahana, joten en sitä niin odottele, niin kuin pakkausta odottelisi malttamattomana.

Vauvakutsuja ei ole tulossa, ei ole kukaan noista kahdesta ensimmäisestäkään sellaisia minulle järjestänyt. Ei taida olla niin läheisiä ystäviä. :( Itse järjestin siskolleni silloin kun hän odotti ensimmäistään, kahdesta seuraavasta en enää järjestänyt. Ne oli kyllä tosi kivat kutsut, se on ihan kiva tapa ainakin esikoistaan odottavalle ja miksei muillekin.

Hyvä että Lumihiutaleella kaikki kunnossa!

Mulla muuten silmät kutiaa siihen malliin, että siitepölyaika nostaa päätään. Nenäsuihkeen (Nasacort) olenkin jo aloittanut, mutta silmätippoja en vielä.
 
Heippatihei!

Jospa täältä lohikeiton keittämisen keskeltä kerkeäisi moikkailemaan taas tännekin. Tänään siis syödään tosiaan lohikeittoa.

Olipa kerrassaan väsyttävä ulkoilu tänään tuossa aamusella! Käveltiin meidän normilenkki ja samalla poikettiin myös puistossa keinumassa esikoisen kanssa. Niin ja Lidlissäkin vielä piipahdettiin. Mutta mikä oli se uuvuttavin tai rasittavin tjms, on tuo keli! Jos ei sohjoa ole, niin sitten ihan TAJUTTOMAN liukasta! Peilijäätä, hui kauhia! Välillä köpöttelin rattaiden kanssa kroppa jännityksessä semmosta mummoköpöttelyä, että ei oo kummakaan jos nyt on ihan väsy kun piti niin skarppina kieli keskellä suuta tuolla mennä. Mut selvittiinpä onneksi.

Illalla olis sitten treffit kirjastoauton kanssa. Hih, ekaa kertaa viime viikolla satuttiin juuri paikalle miehen ja esikoisen kanssa, kesken lenkin, kun kirjastoauto tuli tuohon mihin normisti tässä osassa kaupunkia tulee, niin varasimpa sieltä sitten yhden kirjan jonka tänään haen :) Oon ihan ku pikkulapsi innoissaan tosta kirjastoautosta :D

Asumisesta oli täällä juttua, meillä on rivitalosta omistusasunto, 104m2, kahdessa tasossa, 4h+k+s. Terassi ja parveke, takapiha jossa viinimarjapensaita ja kukkia, sireeni ja pihlajakin :) Päätyasunto, joten ihana kun ei ole naapureita molemmin puolin. Tämä on 5km päässä kaupungin keskustasta, soppelin matkan päässä ettei oo ihan kaupungin hulinassa mutta sinne silti helposti pääsee :)

rinderella: Hihi joo täältä ei tartte olla, kuin päivä lukematta niin jo on ihan ulalla tekstimäärän kanssa, saatikka sit viikonlopun ajalta :D

minimamma: Kiitos kiitos :D Ja huh, onneksi olitte osanneet varautua autojen suhteen, kiva jos ois kiireessä lähössä ja auto parimetrisen kinoksen takana tallissa! :O

CanWen: Kylläpä on kumma, jos et sokerirasitukseen pääse, kun tuntuu, että sinne tungetaan kaikki raskaanaolevat nykyään. Kyllähän sun kuuluu päästä jos haluat, koita takoa se sinne hoitsun kalloon.

pupeltajan porukalle kauheesti parannusta edelleen, kauhia kun tuntuu ettette te koskaan paranekaan!

Tinsku86: En oo koskaan ollu vauvakutsuilla, eikä mulle ole järkätty semmosia. Eikä varmasti ole tulossa nytkään. Leffoissa ainoastaan nähny kyseisiä tapahtumia :)

neljä+yksi: Ihana että ultrassa kaikki kunnossa. Hurjan hintaista vain! :O

sannikki: Eikö ole ihania ne oman pienen möyhentämiset siellä masussa, hihi :) Niitä liikkeitä voi vaan katsella ja kuulostella, kun siihen on aikaa. Ja samalla hymyillä idiootin näkösenä :D Mie joskus bussissakin havahdun siihen, et hymyilen itsekseni kun pieni myllertää, varmaan hulluna pitävät tämmöstä iteksiin naurajaa kun eivätpä tiedäkään mikä ihana juttu siinä samaan aikaan tapahtuupi :) :heart:

lumihiutale85: Ompa ihana että kaikki oli loppujenlopuksi hyvin!

Lily-Jane: Voi että oon kade, että asut Lontoossa! Tai no siis, oon kyllä tyytyväinen Suomeen ja täällä asumiseen, mutta sitä kadeilen, että saat olla siellä :D Aina haaveillu, että ees kerran elämässä pääsis siellä käymään, saa nähdä toteutuuko mun haave koskaan :)

Kajo: Tervetuloa siis takasin! Hui varmasti on rakenneultran tulokset säikäyttäneet, onneksi sit olivat väärät!

Mie vein Kelaan paperit vasta tasan viikko sitten, joten enpä odota minkäänlaisia tuloksia sieltä suunnalta vielä aikoihin. Tuppaa olemaan jumituslaitos koko pytinki, vaikka joskus harvoin positiivisestikin joitain ihmisiä ilahduttaa. Saapa nähä. Kunhan sen paketin ja päätökset ennen vauvan syntymää saisi, niin hyvä on :)

Dodii, tässäpä nyt jottain korvausta koko viikonlopun hiljaisuudesta. Sai taas juttuja ajantasalle :)
Ihanaa tiistain jatkoa kaikille ja mie jään odotteleen kirjastoautoani innolla, hihihi :)

Ja äh ai niin, seiskalta tänä iltana alkaa sit syömättömyys ja juomattomuus, aamulla seiskalta sokerirasitukseen. Ei nappaa yhtään, CanWen voisit vaikka mennä mun puolesta. Viime raskaudessa oli yksi arvo juuri rajalla ja rd leima nasahti ottaan, oon varma et samallalailla menee nytki ja ärsyttää jo valmiiksi. Mut eipä maha mittää. Sit mittaillaan taasen jos niin käypii..

Tetasha :heart: Kakkonen 27+5
 
nyt on neuvola ohi, sydänäänet kuulu oikeen reippaasti, hemppa 125 (vaikken oo syöny rautaa) ,vauvakin köllötteli pää alaspäin, niinku arvasinki, sen verran voimakkaat jysäykset tuntuu kylkiluissa.
Kohdunsuuta se kokeili ja sanoi että jotenki raollaan, mutta kiinni kumminki hyvin. En ymmärtäny. Mutta liikkumista ja kaikkea nostelua pitää vähentää, ihan nuiden supistelujen vuoksi.
 
Tervehdyyys!

Kajo tervetulloo takas ja onneksi se vaan säikäytti se rakenneultra ettei ollutkaan mitään.

Tänään ruokana eilistä tonnikalakastiketta joka onnistui ihan hyvin, tomaattimurska valkosipulimausteella, hiutaletonnikala purkki, valkosipuli&yrtit maustettu tuorejuustoa puoli rasiaa. Sit kiehua ja volaa! :D Simpukkamakaronia!

Mmilia vois silti sen omansa ohjeen laittaa tänne sen pastan..??

Leivoin tuossa äsken voisarvia, ootan vaan nyt et mies tulis töistä niin vois yhdessä kahvitella ja syöpötellä. Ikävä yksinään. Sovittiin et aprillipäivänä mennään ulos syömään, vähä yhteistä kahdenkeskistä aikaa, silleen parisuhteen hyväksi. Kun tässä nykyään vaan ollaan ku joku vanha aviopari ettei paljon hellyyttä ja semmosta ole niin jotain keksiä ettei ihan jämähetä.. Aprillipäivänä sen takia ku vuosi siitä on eka kertaa tavattu kunnolla ja oltu iltaa istumassa mun kavereilla.. mies on kysyny mun kaverilta et oonko mä hyvännäkönen et hänpä se iskee minut ja tässä sitä sen iskemänä ollaan. Siinä viime keväällä välissä meillä oli jonkin aikaa kummallakin omat säätömme toisten kanssa vielä mut sit vaan useemmin ja useemmin ruetttiin pyörimään. ;) Ja alkukesästä sitten jo ihan kahdestaan käytiin frisbee golffii heittää ja sen mä luokittelen meiän eka treffeiks :D Kevättalvi oli semmosta vkonloppu sähläämistä ja baareilua.

Aika kuluu niin äkkiä nykyään. Kohta on jo huhtikuu ja mun synttärit ja kaikkee. Ja sitte vaan kesäkuu lähenee.

Ainiin, vein sen pissanäytteen terkkariin ja samalla sit pyysin voisko se kuunnella sydänäänet ku välillä on hiljasta niin sehän kuunteli ja hyvin kuului, sanoi et virkeät äänet on :heart: Sano sit et vois koittaa hiivakuuriakin jos yhtään sinne päin oireita et pissa oli puhdas tikuilla, mut menee viljelyyn vielä. Ostin sit jo kotiin Gyno Daktarin 3 päivän kapselit ku se sitä määräsi. Käytän jos tarvii, ja ompahan valmiina. Sit ostin Rennietä ku entiset närästys lääkket loppu ja nenänkosteussuihkeen ku niin on kuivaska nenukki ja eri valuu herkästi.

Kunnon omanapanen vuodatus mutta.. :D

Hauskaa päivän jatkoa mammat!
 
Sori omanapaisuus, mutten nyt muuta kerkiä...

sokerirasituksestaei oo mulle puhuttu sanallakaan vaikka siis olen yli 25v, niin kuin joku tuolla sanoi, että sitten olisi automaattisesti. Olen muutenkin miettinyt, että millä kriteerillä siihen laitetaan ihmisiä?

Huomenna neuvola pitkästä aikaa. Kummallinen olotila tästä raskaudesta jatkuu ja kova pesänrakennusvietti jo käynnissä. Jotenkin tuntuu, että tämä syntyisi ennen aikojaan : / En tiedä sitten mistä tunne johtuu. Nyt saikulla tämän viikon istumatyön ja iskiaskipujen takia. Enpä vaan usko, että enää muuksi muuttuu. 6 viikkoa vielä olisi hommia. Taidan hakea ensiviikolla lisää saikkua. Supisteluja on edelleen. Sekä tullut kummallista pahaa oloa aina välillä sekä välillä on sellainen olo alapäässä, kuin sieltä jotain tulisi kohta ulos?!? Ultrakin vasta 1.5viikon päästä. Joten ennen sitä en saa tietoa kohdunkaulan tilanteesta...

Tänään [/B]ruokana[/B] tonnikalapastaa ja oli oikein namia kaikessa yksinkertaisuudessaan...

Kauhia huomenna paukkuu jo viikko 29!
 
Ultrassa käyty ja kaikki oli kunnossa, huoh =). Raivotarjonnassa kaveri oli ja painoarvio nyt 1400g. Kaula oli pysynyt ennallaan eikä myöskään ollut auennu. Neljän viikon päästä uudestaan. Streptokokkinäytteen pyysin ottamaan ja ottivatkin sen.

En nyt ehdi kommentoida muitten kirjotuksia mut jos illalla yrittäis.

Nepsus ja Wiljami 28+3
 
Eikös se mene niin, että sokerirasitusta ei oteta automaattisesti niiltä uudelleensynnyttäjiltä, joilla on ikää alle 40v ja ei aiempaa raskausdiabetesta, lapsi painanut alle 4,5kg ja BMI raskauden alettua alle 25. Normaalipainoinen, alle 25v. ensisynnyttäjä, jolla ei oo lähisuvussa diabetesta ei kuulu myöskään noihin sokerirasituskokeiden piiriin automaattisesti. Mun ei ole tarvinnut mennä kummassakaan raskaudessa noihin, mutta toki neuvolassa on aina kysytty, että haluanko mennä..

Oon alkanut nähdä ihan himmeitä unia, painajaisia melkein. Aina joku kuolee :O muutenkin on yöunet nykyään aika katkonaisia, nukun tunnin ja oon pari tuntia ihan pirtee, ärsyttävää!

Kamalasti ootte kirjoitelleet taas, kivaa =) harmi vaan, kun on pää niin laho, etten muista kommentoida mitään.. :ashamed:

Vauva ei eilen liikkunut juuri lainkaan, pientä hipsuttelua jossain rakon tuntumassa vaan, huolestuin jo hieman, mutta tänään onkin sitten ehtinyt möyrimään eilisenkin edestä :D

Hyvistä ultrakuulumisista onnittelut :flower: oishan se ihanaa päästä itekkin vilkaisemaan asukasta, on vielä niin pitkä aika kesään.

Lueskelen jutut vielä uudestaan läpi, jos muistaisin sitten, mihin kaikkeen pitikään vastata :D
 
Tinsku sano et aika kuluu äkkiä nykyään, minusta taas niin tuhottoman hitaasti. En jaksais oottaa millään kesää ja vauvaa, tulis jo!

Nepsus hyvä kun kaikki ok. Miekin haluisin painoarvioon, mutta taitaa olla vasta rv 30 neuvolalääkäri joka tekee jonkinlaista arvioo.

Supistellut on nyt iltapäivällä, samoin vauva jotenkin punkee tuonne hirveen alas taas, tuntuu tosi hankalalta.

Ruokana meil on tänän perunalaatikkoa, mut korvasin lihan kanasuikaleilla.

Nyt poikaa hakeen kotiin syömään, huomenna en kyl vie sitä hoitoon!

Bre 27+
 
Kertokaas onko kellään muulla ollu sellaista jatkuvaa kipeetä puristusta alamahalla? Ihan kuin kestosupistus joka ei vaan laukee :| mulla tossa oli sellanen tunne, joka kesti melkeinpä 45min, eikä levossakaan meinannu helpottaa millään. Yritin kumallakin kyljellä, selälläni, istuvoiltaan, pystyssä, mut ei. Nyt ei onneks enää satu. Suurin pelko on nyt että istukka siellä on pikkuhiljaa reunastaan irtoomassa, toivottavasti oon väärässä eikä vuoto ala!! Tytöstä oli samantapainen kipu vuorokausi ennen synnytystä, ja sillonhan istukka tosiaan oli 15cm matkalta täynnä ablaatioita (eli irronnut ja täynnä hyytymää).

Pakko vaan yrittää rauhotella itteensä, ONNEKS on toi kotidoppleri, ja vauvan sydänäänet kuuluu hienosti kyllä.
 
Harhaanjohtaja: Mulla on välillä kyllä aika pitkäkestosia puristuksia nyt ollu ja alamahalla. Äskenkin pikku kävellyn vierähti tovi kun tuntui et maha irtoo, tai siis hirvee paineen ka kivun tunne alamahalla. Ei vissiin tuo sohjossa kävely tehny hyvää :( Levossa sit kyllä helpottaa.. Jospa ei sulla ois mitään istukan irtoomisen merkkejä! Toivotaan!
 
tulinki just toteemaan, että kiuilujen jälkeen nyt tuli taas enemmän verta, mut edelleen on sellaista tummaa :| jonkun aikaa varmaan uskaltaa seurailla tilannetta, mut jos vuoto tosta yltyy niin lähtö tulee taas :headwall: mä niin toivoin, että saisin kokea edes yhden normaalin, onnellisen odotuksen mutta kun ei niin ei :'( :headwall:

onneks vauva innostu liikkumaan kunnolla, ettei siitä tartte olla huolissaan.
 
Viimeksi muokattu:
Harhis Voi ei :|. Onneks vauvalla on kaikki hyvin :heart:. Uskon kyl et tuo ei oo mukavaa :(. Voimia :hug:! Ja toivottavast selviäis tuo vuodon syy viel jossain vaiheessa.

Kajo Kiva ku tulit kertomaan kuulumisiasi. Kamala, mitä ootte joutuneet kokemaan :(. Onneks vauva olikin terve :heart:. Uskon, et säikäytti. Mie en kans varmast ois pystyny tekemään mitään ite samassa tilanteessa :(. Oon sellanen huolehtija.

Asumisesta myö asutaan pienellä paikkakunnalla huoneistoalaltaan n 90 neliöisessä omakotitalossa, kokonaispinta-ala on n 140. Sopivan kokonen meille ja hyvällä alueella, keskustaan pari kilometriä matkaa ja viihdytään muutenkin täällä. Nyt on remppa käynnissä, kodinhoitohuonetta mies rakentaa ja yhen lisähuoneen, josta tulee meiän makkari. Nyt on iso olkkari, keittiö ja 3 makkaria, joista 2 on pienempää, mut hyvin sopii lapset niihin. Tää on 1971 rakennettu ja remonttia on ajanmittaan tehty ja siistissä kunnossa :D. Myö tykätään :heart:.

Täällä vaihtu tänää tosiaan jo 28 viikko :eek:. Äkkiä menee aika tosiaan. Pitäis kai sitä kohta jo alkaa sairaalakassia pakkaamaan :p. Ihanaa, ku aattelee, et ei enää oo pitkä aika ni saa tän meiän pikku jalkapalloilijan syliin ja meiän perheeseen :heart:.

Pyyter ja Otto 27+0
 
Onnea tyttölupauksesta ja hyvistä uutisista mmilialle!

Ja onneksi Nepsuksella tilanne alapäässä ennallaan, helpotti varmasti.

Ja Lumihiutaleellakin

Joo Lily-Jane, oon aina Lontoossa ihastellut tuollaisia taloja! *kade*. Asuttuani vuoden Englannissa en voinut kuvitella asuvani missään muualla. Mutta näin sitä vaan taas asutaan Suomessa.. Tarkemmin Turussa, ihan keskustan lähellä. 83m2 rivitalokolmio, kahdessa kerroksessa. Takapiha on aika pieni, mutta muuten asunto on ihana, valoisa ja meille toistaiseksi sopiva. Haaveilen omasta omakotitalosta jossain vähän kauempana, "maalla". Olis kiva, jos lapset voisivat huoletta leikkiä lähimetsissä ja itse vois kasvattaa jotain kasviksia yms. omassa puutarhassa. Ihan unelman kuuloinen tuo minimamman maatila!

Kajolle onnittelut hyvistä uutisista. Mahtaa tulla kiitollinen olo hyvien uutisten jälkeen ja osaa todellakin arvostaa lapsen terveyttä. Itse olen kaksi vauvaa menettänyt istukan vian takia ja on vaikea luottaa siihen, että kaikki menisi hyvin. Ymmärrän sua kyllä hyvin!

Nyt takaisin vieraiden pariin, kummipoika 3 kk on kylässä. Ihana pieni. Ja niin tyytyväinen kaveri ettei ihanammasta tietoa!

Sunburned + Aarre viikkoja XX+X eli oon ihan pihalla :)
 

Yhteistyössä