** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Pupeltaja: Kesä-ja heinäkuun poika on poissa hoidosta, lomailee :) Elokuusta eteenpäin varmaan sen 2 pv viikossa, jos se vielä haluaa. Nyt ainakin se on sitä mieltä, että haluaa olla hoidossa jatkossakin. Mut en mä sitä sinne pakota jos se haluaakin olla mun ja vauvan kanssa kotona.

Niin ja pikaista paranemista teille, kurjaa olla aina kipeenä!

Kävin hakeen sen hiiva-kuuri reseptin, 15 päivää kestävä emätinpuikkokuuri!!! Aika järkkyä..

Tetasha: Meil oli se litku rasituksessa sellasta tosi imelää muumilimpparin makuista juomaa, ilman happoja. Onneks se oli kylmää niin meni ihan ok alas, lämpimänä ois saattanu tehdä tiukkaa.

Bre ja pikku 27+3
 
Viimeksi muokattu:
Ihana käydä kampaajalla mutta kamala tulla takas kotiin ku peilistä kattooo ihan vieras nainen :D , kuinka mallinmuutos voi muuttaa näin paljon? no; sitä ihmetteli kampaajakin.. ja ny on kunnon väri päässä, ei enää mitkään harmaat hiukset :D viime värjäyksestä kun olikin jo 7kk vierähtäny.. OHHOH.. :D

hoito asia: meillä tytsy meni 1v1kk iässä tarhaan ja hyvin lähti tarhassa heti käyntiin.. nyt alkaa pian välivuosi tarhasta, kuin minulla koulusta. :)
Ja tosiaan vähän tämä on v-mäinen tilanne kun ammattikoulu pitää 4 vuoteen käydä niin jos haluan valmistua mun pitää mennä heti kun mammaloma loppuu takas kouluun.. eli nuorempi prinsessa joutuu n. 9½kk iässä hoitoon :'( toki tässä on yksi porsaanreikä vielä avoinna ettei tarvis heti kunnalliseen laittaa.. mutta se selviää ajan kanssa!
tai sitten mun koulunkäynti tyssää siihen etten malta mennä takaisin :D kuluva vuosi sen tulee näyttämään !
 
Bretagne: No kato täältähän mie kun olin kuullu, et jossain on vaihtunu vadelmanmakuseksi se juoma, niin sit kun labran tätikkä sano et tämä onkin nyt eri makuista, olin heti kärppänä et aa niin onko se vadelmanmakuista? No ei, ku sitruunan, krääh :/ Hapoton muumilimu olis ollu paljo parempi, epistä! :D

Heh ja ai niin, hassun jutunki hoksasin siinä viimeisellä näytteenotolla, aloin pukemaan takkia päälle niin labratäti oli hakenu oman pullon sitä sitruunanmakusta litkua ja hörppi sitä janojuomana :D
 
lumihiutale en oo kokeillu alapäästä enkä kokeile, ei viiti ettei tuu mitään seuraamuksia ja kun en ite osaa mitään tulkita. enkä kyl haluu ees tietää jos pää seikkailee jossain tunnusteltavissa :$

bretagne kyllä meillä on pojat ollu sillonki tarhassa ku mä olin tossa vajaan kuukauden kotosalla. joka tapauksessa joudutaan joka päivästä maksaa ja suolasesti ni saa sit ollakki siellä. sitäpaitsi siellä niil on kavereita ja touhua ja hyvät ruuat.

pupeltaja tossa levottomista jaloista:

Levottomat jalat - Lääkärikirja - Kipukanava - Poliklinikka.fi

sais noi taudit teillä jo hellittää, ykätauti tosta nyt enää puuttuki :rolleyes: paranemisia!
teillä on isännällä sit aika pienet tulot jos noin vähillä hoitomaksuilla selviitte. meillä on ollu halvimmillaan vajaa 200 € ja siinäki oli jotain vähennyksiä. ja mä siis olin liki tuloton tossa ku kenkää sain ku tuli karenssit sun muut liitosta eli ukon tulot lähinnä vaikutti.

tetasha tää mein pikkukaupunki junnaa niin paikallaan ettei tänne oo mitään uusia litkuja tullu, sillä vanhalla hiilihapottomalla colalla mentiin edelleen. pahaa mut onneks kylmää.

sannikki enneunia en oo nähny mut viime yönä näin aika epämiellyttävän unen. yleensä en hirveesti unia nää ku nukun niin katkonaista unta.
 
Bretange: Siis häh? onko noinki pitkiä kuureja? Mulla oli tuossa tammikuun lopulla tosi paha hiivatulehdus, ja ostin apteekista semmosen kolmen päivän "pallo-kuurin" ,joka siis tehos heti samana iltana! Maksoikin jotain alle kympin. Ja siis mulla ei oo aikasemmin ollu, ei ikinä noin pahaa tulehdusta ku tuollon! Se oli siis ihan reseptitön lääkehoito.
 
Mä kävin ostaa nyt apteekista kylmägeeliä nuihin jalkoihin ja lisää magnesiumia ku ei täyty siinä raskausmultivitassa se annos niin voi syyä lisääkin pelkkää magnesiumia. Apteekin täti ihan laski sen annoksen ja totesi kylmägeelinkin olevan ihan turvallista.

Ostin vauvalle oman pyyhenipsun pyllypyyhkeelle: PEPPU <3 muotosessa kyltissä :D Oli mainio.

Nyt vaan öllötelly ku supisteli se kaupunkireissu ja lonkkaan kävi ja väsytti ku jäi niin huonoksi viime yö. Tunnin päästä lenkille entisen työkaverin kanssa, ihanaa ku nyt saattaa keretä vähä ihmisiä joita ei oo muutoin piiiitkiiin aikoihin kerenny nähä. :)
 
Suski90: Mä käytin ennen tuota apteekin kuurin(ilman reseptiä) ja ei vaikuttanut mitään. Näytteessä kasvoi edelleen hiiva ++. Nyt sit lekuri oli kirjoittanu tuon...luulis tehoavan...

Jessi75: juu, toi on totta et päikyssä on kyllä kaikki kaverit ja tekemistä ja hyvää ruokaa! Ja siellä jopa poitsu nukkuu päiväunetkin vielä, vaikka ikää pian 5v. Kotona lopetti päikkyjen nukkumisen vähä yli 4vuotiaana. Hyväuninen lapsonen siis meillä. Kysy se tuossa yks päivä et saako koulussa nukkua päiväunet. Ja ku sanoin ettei, niin ihmetteli mitenkö hän jaksaa sit koko päivän siellä...:rolleyes:
 
Jessi75: Oo tyytyväinen jos ei oo vaihtunu, toi sitruunalitku ainaki oli inhottavan makusta. Se cola meni aivan hyvin kuitenkin.

Ja sanos muuta, samaa mieki ihmettelin ja naureskelin, mut niin se oli, se mun juoma pullo oli tyhjänä siinä vierellä ja täti hörppi sitä omaansa muutamat hörpyt ennenku ilmotti menevänsä kahville :D Ja tasan oli samanlainen pullo ja samaa litkua.

Jahas, esikoinen heräsi päikkäreiltä :)
 
suski mulla ei sillon kunnon hiiva-aikoina toi gyno-daktarin tehonnu ollenkaan vaan jouduin ressulla hakee sellasen suun kautta otettavan. tosi helppo ku vaa yks pilsu piti ottaa ja tehos heti. ja luulen et bretagnella kans sitkeessä toi vaiva ni sillon tarvii tujummat lääkkeet.

tinsku mä oon vetäny magnesiumia lisänä vaikka syön tota lady vita mamaaki, vähä tainnu tulla liikaa ku molemmissa on maksimiannokset :confused: eipä neuvolassa sanonu mitää et tarkasta määrät ja empä ite tajunnu :headwall: pitää nyt kysyy et miten on ja yks asia lisää stressattavaa taas :stick:

bretagne joo sama homma et meilläki toi vanhempi nukkuu tarhassa päikkärit jos ollu aikanen herätys, kotona ei koskaan. ja ikää on jo 5,5-vee. päikkärit jätti jo alle 3-veenä pois.

tetasha edelleen ihmettelen ja jos se kerta oli pahaaki :rolleyes: no kukin tyylillään :whistle:

laitoin vispipuuron tulille ku alko tekee mieli :p tänää tuli vedettyä lihiski torilta ku sitäki kävi tekee mieli :D oikeestaan ainoo roskaruuista mitä mun on tehny mieli vaikken normisti sitä juurikaan syö.
 
Poks vaan ja 28. viikko käyntiin!

Kylläpäs Harhista pidetään varpaillaan.. :hug:

Sokerilitkujen mausta en osaa sanoa mitään, kun en ole ikinä joutunu juomaan.

Tuli muuten vauvavakuutuksen varausmaksukin maksettavaksi eli nyt on sekin hoidossa!
Äippärahoilla ollaan ostettu käytettynä Gracon rattaat, kantoliina ja kantopussi. Uutena pinnasuojus, päiväpeitto , pari unipukua ja sellainen muovinen soiva mehiläinen. Mehiläinen oli pakko ostaa, kun on tyypiltään samanlainen, kun mulla on ollut tipu pienenä =) Soitti samaa lauluakin! Vielä pitäis käydä Emman jalkapeitto (pitäis sopii vaunuihin ja rattaisiin), seisomalauta,, joka sopii noihin Herqulekseihin, jotka huudettiin huutiksesta. Pinnikseen ja äippäpakkauslaatikkoon patjat pitää kans hakea. Muut sitten löytyykin vanhastaan.
Pepun ja ihonhoitoon meillä on käytetty perunajauhoja, Aqualan L -rasvaa, lipolania ja kortisonia tarvittaessa. Bebanthenia ei olla käytetty ja sinkkirasvaa käyttää vain äiti finnien kuivatukseen, muille ei ole sopinut :D 3 "eri tasoista" atoopikkoa löytyy täältä, joista 1 on ollut voimakkaasti suolisto-oireinen allergikko. Tällä oli peppu välillä ihan vereslihalla..

Asutaan vuokralla 2 kerroksisessa rivari neliössä, jossa neliöitä vajaat 95. Tilat riittää just omalle porukalle (tosin kaappitila.....), mutta vieraita tekis mieli ottaa vaan kesäisin, kun voi osa olla terassillakin. Sijainti on ihan huippu ja kävellen pääsee jokapaikkaan ja tämä on mulle tärkeetä. Tarkoitus olis omaks tää lunastaa, kunhan isäntä sais vakkaritöitä. Asutaan siellä missä on meidän synnärikin. :rolleyes:

Levottomat jalat löytyy täältäkin! Magnesiumia menee jo, mutta sukkuien kanssa en vaan osaa nukkua. Auttaa kyllä hiukan, kun illalla mies työntää nilkoista ylöspäin nesteitä tms liikkeelle vaikkei turvotusta olekaan

Mulla napsahti eilen töissä selkä ja nyt oon loppviikon saikulla. Maanantaista alkaen ei olis enää ku pari viikkoa töitä ja alkais loma! On alkanu supistella taas oikeinkin napakasti ja pari kertaa hiukan on jomottanutkin samalla. 7.4 on nlalääkäri et katotaan sit taas paikat, mut niin toivoisin et vois olla töissä siihen lomaan asti. Nolottaa olla poiskin ja toivoisin pääseväni takaisin vielä joskus hoitovapaalta. Ei ole vakkaripaikka, mutta pitkään olen jatkettavilla sopimuksilla jo ollut kirjoilla.

Eilen syötiin meilläkin keittoruokaa, nimittäin sosekeittoa ja tuoreita sämpylöitä, nam! Uppos hyvin kaikille muksuillekin! Tänään tehdään juustosalaattia vähän sen mukaan mitä kaapista löytyy...

mimmimami
 
sairaalaan tutustuttu ja onneks päästiin, on muuttunut käytännöt ja tyyli hieman :) helpotti ahdistusta ihan kummasti!!! Polikliinisestä synnytyksestä pitää neuvolassa jutella...

Jessi mie kans kummastelen tuota alapään tutkimista itse, ei millään pahalla lumihiutaletta kohtaan... Hän sanoi että kun on alan koulutusta niin tarkoittanee naistentautien lääkäriä/kätilöä...

En pidä lähi/perus/sairaanhoitajaa synnytysalan kokeneena vaikka aiheesta joutuukin lukemaan... Kätilöt ja nt.lääkärit on asia erikseen, edes normi tk lääkäri ei omaa kokemusta alapään tutkimisesta... Kokemus on kokemusta eikä luuloa kokemuksesta... Kokemusta on myös se että ei kuvittele omaavansa alan kokemusta mitä on joskus kirjasta lukenut...

Enkä millään muotoa vähättele lähi/perus/sairaanhoitajia!!!! he ovat oman alansa ammattilaisia ja tärkeitä sellaisia, alalla opiskelen itsekin, mutta en kuvittele tietäväni kohdunsuun/kaulan tilaanteesta itse mitään, saati että voisi itselleen luotettavasti sisätutkimuksen suorittamaan...

mimmimami pikaista toipumista selälle!!!
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! :hug:

Mulla ois nyt tässä joutavaa aikaa ( tai ainahan sitä ois pyykkien pesua ym.. :D) niin vois kirjottaa pitkästäpitkästä aikaa kuulumisia ja kyssäreitä jos jotakuta vielä jaksaa kiinnostaa! :)
Päivittäin olen käynyt teitä lukemassa, tosiaan päivittäin, muuten tippuu kärryiltä! Ja aina on mieli tehnyt kommentoida asioihinne, mutta kiire kun on niin ei malta istahtaa kirjoittamaan. Nyt koitan muistaa mainita asioista, mitä olette kyselleet ja olen itsellä huomannut..

Raskaudesta jos yleensä kertosin sen verran, että alkupaniikkien hälvettyä tää on ollut oikein ihanaa aikaa kun ei oo ollu mitään suurempia ongelmia.Ekaksi raskaudeksi oikein mukavaa! Supistuksiakaan ei ole ollut.

Vauva on ollut pitkään neuvolan mukaan raivotarjonnassa, toivottavasti nyt siinä pysyisikin kun on tähän asentoon mennyt!
Tähän väliin jos kommentoisin sitä aihetta kun joku, en muista kuka, puhui siitä kuinka tuntee vauvan pään (?) "alapäänsä sisällä." Täällä myös! Minä en kyllä itse sitä ole mennyt sorkkimaan, mutta lääkäri kertoi, että tuntee ihan käsikopelolla kovan kohdan, joka on siis pää. En sen enempää tajunnut kysyä, että voiko se sieltä "valahtaa" alemmas ja aiheuttaa synnytyksen alkamisen, mutta olisi lääkäri siitä varmasti maininnut??!

Alapäästä puheenollen, täälläkin yksi turvonnut sellainen! :D Mistä se muuten johtuu ?

Noh, jotakin varmasti unohtu, mutta olkoon tässä alkuun.
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja..
Käytiin kävelyllä äitin ja mun veljen koiran kanssa.Veli kun lähti avokkeineen thaimaahan pariks viikkoo niin koira äitillä hoidossa. Ja sit rupes vaihteeks lunta pyryttää että piti sisällä tulla,ihmeellinen säänvaihdos koko ajan.Mutta teki ihan hyvää raitis ilma.

Likka suihkussa ja mies meni vielä illaks hommiin kaverille joten rauhallista oloa vaan.. Ajattelin iltapalaks tehdä jauheliha-tomaatti pizzaa.Taikinan teko inhottaa vaan ku en tykkää siitä veivaamisesta mutta kai se on alotettava kun niin pizzaa tekee mieli :p

Ensviikolla aika sinne pelkopolille,jännittää ja mielenkiinnolla odotan.. :)

jessi oliko hierojalla ihanaa :D oliko sulla millanen hieronta? ku mulla lahjakortti johonki tyyliin kokovartalo hierontaa niin mietin vaan voinko mennä ja alkaako ahdistaa siinä makaaminen.. pitäs vissiin soitella sinne :D sain j.lahjaks ja tais kyllä vuoden olla voimassa että ehtiihän tuota..

Perdy 29+6
 
Jessi ainakin kätilön puheista sai paljon synnyttäjäystävällisemmän kuvan, mm puhui kaikki kylvyt, pallot ja jakkarat, oksitosiinia ei tungeta automaattisesti tippumaan, vauva on rinnalla syntymästä lähtien alasti, tissitetään ja sylitellään kunnes äiti haluaa suihkuun, meillä esikko pestiin ja puettiin n 1min vanhana... Kävi rinnan päällä ja sit vietiin, nykyään kuulemma on sylissä ensimmäisen imetyksen yms suoraan. sit kun äiti menee pesulle niin vauva pestään.

Mie toivon että kaikki menis silleen että saan polikliinisen synntyksen... Kotiin haluaa rakkaiden keskelle :)
 
Heipsan!

Eilen soittelin viimeviikkosten näytteiden tuloksia ja muuten oli kaikki ok, mut hiiva hätäseen yhdellä plussalla. Normaalisti ei kuulemma suositella tolla tuloksella hiivakuuria, kun mulla ei ole mitään hiivaan viittaavia oireita/tuntemuksiakaan, mutta koska tätä supistelua on nyt ollu niin tultiin terkan kans siihen tulokseet et ehkä kannattaa hiivakuuri kumminkin käyttää. Sellasen sitten miehellä tuotatin, kun tuli töistä ja samalla tilasin pullon magnesiamaitoa.

Mulla on tää mahan toiminta ollu melko hitaanlaista ja aloin tosissaan tympiintyä siihen. Eilen sit huitasin annoksen magnesiamaitoa ja eipä tarvinnu odottaa, kun reilu tunti niin jo sai kipasta kakkoshädälle :D Käytin tätä samaa typykänkin odotuksessa ja sillon tehos ihan yhtä hyvin, koskaan ei tarvinnu ottaa sitä sallittua 3-4 annosta päivässä, kun yhdellä annoksella pysy mahan toiminta hyvänä. Närästykseenkin tää on auttanu mulla, kun toi magnesiamaitohan laimentaa vatsahappoja ja sitoo sappihappoja. Suosittelen siis lämpimästi magnesiamaitoa muillekkin ummetuksesta/hitaasta vatsasta kuin myös närästyksestä kärsiville. Siitä saa magnesiumia, et auttaa sitä kautta myös suonenvetoihin ja levottomiin jalkoihin, niistä kun on ollu täällä puhetta. Tota maitoa saa ihan apteekista eikä ole kallista, kun 400ml pullo maksaa 9e :)

Kiva että ootte edelleen jaksaneet vastailla asumiskyselyyn, kiitos :) Mukava lukea kuka asuu mitenkin ja millasesta asumistyylistä kukin tykkää tai haaveilee.

Lumihiutale hyvä kun kävit näytillä ja kaikki oli kunnossa! :)
Mä en muuten oo alapäätäni kokeillu, mut eilen piti laittaa hiivalääke sormin (raskaana, kun ei sitä asetinta saa käyttää) niin en kyllä huomannu mitään ihmeellistä. Hirmusesti ei oo noita paikkoja tullu tunnusteltua, sen mitä nyt raskausaikoina just jos on tarvinnu hiivalääkettä laittaa, niin ei oo hirveesti vertailukohtaa tolle eiliselle, mut en kyllä tolleen äkkiseltään huomannu et siellä mitään palloa ois tuntunu.

Kajo tervetuloa takasin! Kurjasti teillä kyllä sattunut, kun tullut tollasta turhaa huolta ja murhetta, mutta pääasia, että loppujen lopuksi vauva on kunnossa ja voi hyvin!

Nepsus hienoa että ultrassa kaikki kunnossa ja paikat pysyneet kiinni!! Toivotaan että pysyykin kiinni vielä pitkän aikaa ja pääset tässä raskaudessa tooosi paljon pidemmälle, kun aiemmissa!

Tinskulla söpö masu :)

Hany mä taidankin tietää sen nesteen eli aika lähekkäin asutte juu :)

Harhaanjohtajan kuulumisia mietitty täälläkin. Nyt vasta pääsin koneelle ja onneks täällä oli hyviä uutisia. Hyvä, että supparit ja vuoto on lähes loppuneet. Jaksuja sulle edelleen ja lähdethän tosiaan hyvin herkästi näytille :hug:

Pupeltaja voi kurjuus, kun oksun teille vielä lykkäs :( Sais kyllä alkaa jo hellittää noi taudit teiltä!! Jaksuja :hug:

Mä kans palelin aina alkuraskaudesta tonne viikolle 25 asti ja nyt on alkanu olee kuuma koko ajan. Kyllä mä tätä osasin jo odottaakkin, kun näin mulla on ollu joka raskaudessa ja loppua kohti on vaan kuumempi ja kuumempi, kun on tuo lämpöpatteri tuossa edessä :)

Vauvanvaatteita meillä on vielä hyvin vähän enkä kovin paljoa ajatellu hommatakkaan vaan ostella ja tilailla sit sitä mukaa, kun näkee et millasta vauhtia vauva kasvaa ja et millasta vaatetta tarttee, et onko millanen kesä.

Bretagne mulla vaivas kakkosen raskaudessa hiiva ihan jatkuvasti ja apteekin reseptivapaista ei juurikaan ollu hyötyä tai jos oli niin vajaan viikon päästä hiiva jo uusi. Käytin useamman tollasen pitkänkin reseptillä saatavan hiivakuurin, mutta niidenkin jälkeen hiiva uusi yhtä pian. Lopulta sit lääkäri pähkäili ja sano et kokeilehan käyttää Gynocaps maitohappobakteerikuuri emättimelle, et se tasapainottaa alapään normaalia bakteeritasapainoa. Käytin kuurin ja yhtään hiiva- tai mitään muutakaan tulehdusta ei enää siinä raskaudessa ollu. Mulla oli siis lääkkeet vieny alapään bakteeritasapainon ihan ketuilleen niin et oli liian hyvä kasvupaikka hiivalle ja se uusi ja uusi aina vaan. Myös ruokavaliolla voi vaikuttaa hiivatulehduksiin tai vähentää niiden riskiä, kun jättää turhat sokerit ja vaaleat viljat pois.

Mimmimamin selälle paranemisia!!

Monilla ollu keittopäivä eilen, voiskin tehdä tässä joku päivä jauhelihakeittoa, nams :p
Meillä oli tänään ruokasalaattia (salaatti, tomaatti, kurkku, paprika, oliivi, tonnikala, tummamakarooni, feta), kalapaloja ja perunamuussia. Itse söin pelkästään tota salaattia ja muut sit lisäks kalapaloja ja muussia. Liian hyvää oli, kun piti vetää kaks lautasellista ja vieläkin on ihan järkky ähky, tuntuu et happi loppuu justiinsa. Ahneella on piip loppu :ashamed:

Ennen puoltapäivää alotin tän viestin kirjottamisen ja nyt vasta saan lähetettyä. Ei vaan oo ehtiny missään välissä istua niin kauaa koneella et ois kerenny lukee kaikki viestit läpi ja kommentoida, aina on yhden tai kaks kommenttia kerenny kirjottaa ja taas on kutsu käyny tai pitäny laittaa välipalaa, ruokaa, antaa juomista tms. ripustaa pyykkiä tai laittaa uutta pyörimään, nukuttaa päikkäreille ja ties mitä :D
 
Nii ja piti vielä sanomani et ei ois eilen pitäny niitä lumitöitä tehdä, kun tänään on taas selkä jomotellu enemmän. En kyllä tehny niitä, kun tunnin ja senkin rauhallisesti, mutta sekin oli näköjään liikaa.

Anni alapään turvotus johtuu siitä, kun vauva painaa suuria suonia niin, että alakropan verenkierto vaikeutuu ja hidastuu ja aiheuttaa siten turvotusta.

Nii ja Sannikilta piti kysyä et onko sulla polikliininensynnytys toiveissa?
 
minimamma Kyllä toivon polikliinistä synnytystä, en nukkunut esikoisesta rahtuakaan sairaalassa ja tiedän että mies auttaa ja tukee kotona, ei ole varpajaisiin ryntäämässä :) kaiken pitää vaan mennä niin nappiin että onnistuu moinen...
 
Pupeltaja voi että, olisi saanut jo aikoja sitten loppua teillä tuo sairastelu! Tosi raskasta siellä. Jaksamisia! Ja toivotan jo etukäteen tsemppiä opiskelujen suhteen! Nostan hattua sulle, että menet koulun penkille ja haaveilet koulutuksesta, vaikka sulla onkin lapsia. Olis niin helppo vaan jäädä kotiin lasten kanssa..

Harhaanjohtaja onneksi teillä toistaiseksi kaikki hyvin! Luulin jo, että joudun perumaan aiemmat puheeni, mutta en siis vielä :) Toivon, että nyt supistukset ja vuodot pysyvät poissa.

Jessi sinä kun aina ahkerasti linkität hyviä nettisivuja, niin tässä olisi magnesiumista tietoa. Magnesium :: Terveyskirjasto Eli tuon mukaan on tosi, tosi harvinaista saada yliannostusta mg:sta apteekin valmisteiden takia. Munuaiset hoitavat ylimääräisen poiston. Älä huoli siis! Ja se, että ajattelet, että nyt on PAKKO nauttia raskaudesta, koska on viimeinen, niin älä suotta stressaa sitä. Sulle tulee siitä vaan turhaa pahaa mieltä. Anna tän raskauden mennä ihan omalla painollaan, tiedä vaikka joku päivä vielä olisitkin tyytyväinen oloosi :) Ja jos et ole, voit vaavin synnyttyä sanoa, että onneksi oli viimeinen raskaus, oli nimittäin ihan hel**ttiä! :D

Tinsku multa apteekin myyjä kielsi kylmävoiteen käytön, koska se sisältää mentholia ja sitä ei suositella lapsilla?! Edellisessä raskaudessa olisin käyttänyt sitä selkäsärkyyn. Mikähän tieto olisi oikein?!

Nyt tuli stressi vauvanvaatteista. 56 cm vaatteita on hyvin, mutta 62 cm ei oikeastaan ole! Pitääkö niitäkin ostaa etukäteen? Mä jotenkin ajattelin, että teen ne hankinnat vasta vauvan synnyttyä. No toisaalta nyt voin alkaa hyvällä omallatunnolla hankkia lisää vaatteita eikä miehelläkään ole sanomista :) Ostin toissapäivänä ammeen. Se on sellainen kokoontaitettava, helppo säilyttää ja ottaa mukaan matkalle. Me reissataan aika paljon sukulaisissa ja kylpyhuoneessamme ei ole säilytystilaa, joten tää tuntui hyvältä ammeelta meille. Olihan se tyyris, mutta toivottavasti hintansa väärti. A-T Lastenturva: Kylpeminen ja wc - Ammeet - Flexi Bath kokoon taittuva amme UUTUUS!

Lumihiutale, en minäkään ole tuota alapäätä itse ronkkinut. En halua turhaan ärsyttää paikkoja. Lisäksi pelkään, että onnistun sormillani viemään sinne jonkun pöpön. Vauva on rt:ssa, mutta se tieto riittää mulle.

Sannikki polikliininen synnytys olisi ihana :heart: Mäkin haluaisin mahdollisimman pian kotiin viettämään omaa elämää. Mutta ei taida olla mahdollista, vaikka tämä onkin "jo" toinen synnytys, niin kyseessähän on (toivottavasti) ensimmäinen elävä vauva. Kai nuo maidontulot yms. halutaan kattoa sairaalassa?! Ja toisaalta haluan itsekin saada varmuutta asioihin ennenkuin lähde kotiin. Kylvetysopit yms. olisi kiva kuulla (jos jollakulla on aikaa niitä osastolla meille opastaa). Ja miehelle varsinkin ne on tärkeitä, sillä ei ole juurikaan kokemusta vauvanhoidosta!

Bretagnellahan on tujut kuurit hiivan nujertamiseksi! Mä olen myös käsikauppalääkkeillä sen hoitanut ja ne ovat tepsineet melkein samantien. Tässä raskaudessa ei tosin ole sitä vaivaa ollut, edellisessä oli.

mmilia munkin pitäisi mennä kampaajalle! Sun kuvaus "täydellisestä muutoksesta" sai innostumaan :) En vaan raaski nyt leikata näitä jo ennestään melko lyhyitä hiuksia. Haluan kasvattaa ens kesää varten, kun on ne häät. Joku kampaus olisi kiva..

Kurkkunaamioko oli menossa mll:n kirpparille? Täälläkin on pian mll:n kirppis ja ajattelin mennä katsastamaan valikoimaa. Jos vaikka löytyisi niitä 62 cm vaatteita varastoon.

Kävin oikein kaivamassa neuvolakortin esiin, piti tarkistaa viikot. Nyt menossa 28+4, jee! Masu on kasvanut viimeisen viikon aikana hurjasti, alkaa olla vaikea saada kenkiä ja sukkia jalkaan. Jalkojen rasvauskaan ei enää onnistu. Muuten kaikki hyvin täällä ja loma jatkuu!

Hyviä vointeja mamat!
 
Sunburned Se täti kyselikin et jalkoihinko vain et ei siitä pitäs olla haittaa. Et jos se sitten siellä selässä ois ollu liian lähellä vauvaa. Ja just sanoi et ku siinä ei varsinaisia lääkeaineita ole niin voi käyttää ihan turvallisesti jos siitä vaan apua on. Luotan nyt siihen ja jos nyt ei joka ilta lutraa mielin määrin niin .. :) Voihan sitä vielä jostain kysästä.
 
Sunburned: Elä sie huoli noista 62 senttisistä vaatteista etukäteen, ne kyllä todella kerkeää ostaa myöhemminkin. Meillä esikoinen käytti monia kuukausia 56 vaatteita, hyvin kerkesi hamstrata isompia kokoja myöhemminkin :) Toki riippuu lapsukaisen koosta sitten miten menee, mut omalla kohdalla ainakin noin :)
Ja kivalle näyttää toi punkka, varmaan näppärä ton kokoontaitettavuuden ansiosta (nimim. 2 punkkaa saunanlauteilla viemässä tilaa :D)

Tetasha :heart: Kakkonen 27+6
 
Viimeksi muokattu:
jessi - joo meillä o miehel 2200e tulot ja sit ku meit on 5 niin se tuloraja on aika korkee.
ja tosiaan sais nää taudit jo mennä, nyt tolla pienellä on jo kova kuumekin ja kokopäivän on vaan oksentanut!

62cm vaatteita meillä alettu käyttää jo ekan kuukauden jälkee ku tytöt ollu suht isohkoja.
3770g/51cm ja 4770g/54,5cm
Joten uskon et niitä tartee nytki olla valmiina sit, niin siks hommailen ne jo etukätee. Ettei tarte ihan ekan kuukauden aikana lähtee hommaa lisää vaatetta kiireellä :>

Tein salaattia ja mies toi kotipizzasta pizzat meille :D nams.

Koulutus on mulla aina ollu haaveena, ei mulle riitä vähät rahat, on sen verran tyyriimpi mun elämäntyyli, et pakko kouluttautua et voi elää sellai ku haluaa :D

Just söin siis puolikkaan pizzan ja salaattia ja nyt vois ottaa vähä lisää, mut taidan syyä salaattia vaa ja vähä ehk patonkia :D:D haha.

Kiitän kaikkia, jotka jaksaa tsempitellä mua huomiseen näiden sairasteluiden takia! En oikeastaan edes ajattele enää seuraavaa päivää, koska alkaa jo olla toivo hiipunu nii monesti et odotan vaan rauhassa sitä tervettä päivää, joka varmaan vielä joskus tulee eteen. Harmittaa jos tulevan kummipojan kaste jää käymättä sen takia, mut ei voi mitään, en voi tälle mitään. :<

Nyt menen sohvalle hetkeks napostelee salaattia ja sit varmaa miehen kans saunomaa.

Aamusta lääkärineuvola mulla, tuun sitte päivittää huomen jossai kohtaa ku ehdin et mitä sielä selviää :>

p & R

ainii ja jessikö siitä visparista puhu? SE ON NIIN HYVÄÄ! <3
 
Pikainen merkkaus tähän väliin että mihin asti olen lukenut!

Siitä sokerirasituksesta! Täällä terkka on vaan niin välinpitämätön, ettei oikein tajua miksi siihen haluan. Jessi sitä tais kysellä että tietääkö esikoisen taustat, niin kyllä tietää, ja niistä vielä silloin mainitsin kun ilmoitin tästä raskaudesta haluavani rasitukseen. No, huomenna on se neuvola sitten ja kuulee tuomion! Ajattelin sen kyllä itselleni vaatia, kyllähän se minun kuuluu saada. En mielellään sitä litkua mene aamutuimaan juomaan, muutenki tekee tiukkaa nousta aamusin, mutta jos mä sillä voin estää sen että joudun viikon olemaan laitoksella ja taas muutaman päivän ilman vauvaa niin sen teen sitten mielelläni.

Ihana kuulla että harhaanjohtajalla vuoto loppunut ja kivutkin hellittänyt! Toivotaan ettei vuotoja enää näy. :)

Ruokana tänään oli makkarasoppaa! Huomenna, en edes tiedä! Saa nähdä mitä kaapista löytyy. Pakkasessa ois ainakin lohta. Jääkaapissa kanankoipia...

Mä olen taas niin umpiväsyny etten muista mitä piti kommentoida! Pupeltajalle voimia ja tytöille paranemisia! Nyt tää lähtee nukkumaan!

CanWen ja mökö 27+1
 

Yhteistyössä