** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

harhaanjohtaja mulla oli silloin torstaina samaa ja sen takiahan hain lähetteen äippäpolille, lääkäri sanoi että jatkuva alavatsan jomotus voi olla merkki paikkojen kypsymisestä. Mulla on taaksepäin kaareutuva kohtu ja supparin oireilee selkään ja alamahaan. kannattaa ehkä mennä näytille herkästi!!!! oon niin myötähuolissani!!!! jos istukkaan vaikka tulis vika niin siinä on sitten aika kortilla :(

En halua pelotella, mut mieluummin liian varovainen ku jotain muuta ja kun on vertakin tullu!!!!!
 
jatkokommentointia :D

Haippa Mie oon kans ollu pitkään varma että ennen aikojaan tää vaavi tulee, toivottavast ei, kuten sielläkään ei tarvis tulla!!!!

mitäs muuta.....

nepsus sinul tais olla positiivisia uutisia kohdunkaulan tilanteesta ?! Hienoa :D

en nyt millään muista mitä edellisellä sivulla oli kauhea dementia vaivaa!!!! :kieh:

suski onnea hyvistä nauvolakuulumisista!!

kajo voi kun hienoa että vauva onkin terve, varmasti on ollut ihan helvettiä kun on luullut vaavilla olevan hätä... :hug:

kaikki jotka unohdin niin älkää loukkaantuko, syytän raskautta...

Mie saan aivan hirmuisia itkukohtauksia :ashamed: ärsyttää....
 
Sannikki, täälläkin tunteet herkässä, itkin tänään ihan tyhmästä asiasta.
Hain tyttöä paiväkodista ja oikaisin viereisen rivitaloyhtiön etupihan ja parkkipaikan läpi sellaista kävelytietä pitkin. Niin joku ukko tuli ilkeilemään, että etsikää joku toinen reitti, tästä pihasta ei saa kulkea läpi. :(Se siis todella oikaisee huomattavasti, ja tyttö parkuin jo pihassa kun hain, ettei jaksa kävellä. Sitten lakkasi heti kyllä itkemästä, kun alettiin kävellä. Minä siinä maha pystyssä pienen lapsen kanssa, ketään ei varmasti häiritty, ihan hiljaa jutusteltiin, katseltiin kevätpuroja maassa. Siinä sanoin kyllä vain omat palautteeni äijälle takaisin, mutta sen jälkeen kun lähdin siitä kävelemään, alkoi hirveästi itkettämään. Taistelin koko matkan kyyneliä vastaan ja niistelin nenääni. Piti vielä poikakin hakea eskarista ja yritin vetää naamaani peruslukemille. Siis ihme homma, miten niin kauheasti siitä pahoitin mieleni! Hormonit näemmä todella hyrrää, ja olo on tosi apea vieläkin. Outoa!
 
minimamma : Siskosi asuu siis aika lähellä meitä :) (siinä junaradan vieressä?) jos oikein tulkitsin, sillä me asutaan tässä ison nesteen tien toisella puolella. Paikan nimi on Jaakkola. Juu kyllä kovasti toivotaan että äippä kotio pääsisi, ettei tarvitsisi homehtua pienessä huoneessa kauaa.
 
tinsku babyshowereita oon ollu mukana pitämässä mun kaverille :D siel tehtii mahavalu ja syötii herkkuja nyyttärityylisesti, ne oli ylläribileet sille. Kaikki toi pienen lahjan ja sit kerättii vauvapotti et kuka arvaa synttäripäivän lähimmäks ni saa ne kaikki roinat. Oli kivat pippalot!

Jessi En muistanu soittaa tänää niit nieluviljelytuloksia ku toi tyttöki oli aika pirtee eikä oo kuumetta nostanu sit eilen eikä tänäänää. Huomena yritän muistaa. Ne verikokeet oli kuitenki iha oko kaikki. Tänää käytii jopa kävelle kaupassakin, eikä silti kumpika yskiny mitenkä enempiä tai mitää :> Joten ehkäpä voitonpuolella jo?

kaikilla ruokana makkarakeittoo!
alkaa itelläki tehä sitä mieli :D Mut mies läks just tonne kaupunkii hakee meille mäkkisafkaa :p phihi.

Harhis voi ei. Toivottavasti on jotai harmitonta!

Kajo Hui! Saako kysellä, et miten ne ensin sellasta epäili sit ja kuinka se asia selitettiin?

Tänää tein inventaarioo vauvan tarvikkeista ja vaatteista. Huomasin et mulla on ihan älyttömästi 56kokosia vaatteita! Mut 62sia ihan vaan muutama kpl. Ei edes yhtää yöpukua sen kokosta ole..
56sia bodejakin oli 9! Ei siis siinä sillai mitää, mutta tossa oli vaan ne mitkä oon ite hankkinu uutena. Eli vielä tulee lisäks sitte ne mitä saadaan muilta ja niitä on sit kans tulossa kuulema ihan kivasti. eli oon ehkä vähän nyt hölmönä ostanu uutena kauheesti 56senttisiä mitkä menee sen hetken vaan!! ärr..

Huomena poksuu :>
 
Voi älytön, että ihmisellä voiki olla nälkä nyt kun ei aamulla olevan rasituksen takia saa syödä eikä juoda! Ou mai gaad!!

Tuntuu etten mitään muuta osaa miettiä, kun sitä ihanaa salaattia jonka tein eilen ja joka ois tuolla jääkaapissa, tai lohikeittoa joka tuoksuu huumaavana edelleen koko asunnossa tai tai....oi hitsit :/ Häätyy varmaan mennä peseen hampaat äkkiä ja petiä kohti, vaikka telkkaria katseleen sängystä, ei tästä muuten mitää tuu.

Illanjatkoja tytsyt!

Tetasha :heart: Kakkonen 27+5
 
en kyl muista nyt kaikkia juttuja ku niin paljo tullu taas tekstiä. yritän jotain kommentoida.

harhis ehkä ootki jo lähteny näytille ja se varmaan on hyvä ratkasu tai ainaki soitto. toivotaan että on vaan jotain harmitonta.

kajo joo ei oo varmaan haluttanu kirjotella jos on vammasuuden uhka ollu niskassa mut hieno homma et kaik on kuitenki kunnossa :)

sunburned munki mielestä aika mataa ja ootan kesäkuuta malttamattomana, ei jaksais enää tätä olotilaa. vaikka kuin pitäs nyt nauttia ku vika raskaus mut mä en osaa ku päivittäin etoo ja välillä tosi huono olla :|

tinskulla nätti masu :)

mä kävin siellä neukussa, vähän turha käynti ku viime vkolla oli se lääkärineuvola mut ei muistettu vaihtaa sitä. no saimpahan kuunnella sydänäänet (145-155 välillä 135-145) ja kuulla lääkärin kommentit kilppariarvoihin. oli just sitä mitä aattelinki eli ei tehä mitään ja seuraava kontrolli vasta synnytyksen jälkeen. no ei tod! varmaan en suostu niin kauan oottamaan ku kerta arvot heitelly ja nyt noinki paljo noussu. jos tällee nousee ni kohta se on siellä kolmessa taas : / onneks pääsen kontrolleihin, sano lääkäri mitä sano. toivottavasti pääsen sinne äitipolille, neuvolasysteemi on ihan perseestä tässä asiassa :kieh:
 
Harhaanjohtaja Toivon koko sydämestäni että vuoto olisi harmitonta ja pääsisit tässä raskaudessa pitkälle. Bongasin sut tuolta kevyt yhdistyksen palstaltakin. Itsekin sitä aktiivisesti seurailen.

Sitä oltais huomen päiväl jo pitemmällä raskaana ku koskaan aikasemmin. (Hope ei lähe yöl tulemaan). Ultrassa tänään kaikki hyvin mutta niinku lääkärikin painotti niin tilanne voi muuttua nopeastikin.

Kauheesti tekis mieli päästä shoppaileen mut ei taida olla viisas ajatus lähtee sinne käveleen kera supistusten. Lähin ns. isompi kaupunki jossa esim. h&m on kuitenki 60km päässä eli olis viel automatkaki istuttavana.

Olis tarkotus alkaa virkkaamaan vauvalle peittoa. Lankakauppaan kun vihdoin ja viimein pääsin. Äitini opetti eilen isoäidin neliön. Saapi nähdä koska on valmis.

Nepsus ja Wiljami 28+3
 
Muillekkin vois kommentoida mut ei muista.

Tetasha, mullaki oli tosi inhottavaa sillon se sokerirasituksen odotus, en saanu syödä olikos se 19.30 jälkee illal ni tankkasin sikana seiskalta ja silti tuntu et nälkäsenä menin nukkumaan :D aamulla karsee nälkä, tuntu et päässä vippas ja hieman pelotti autolla ajaa..Jotenki ku sitä ajattelee ni oikee ahistaa ku ei voi syödä :kieh:

Kysymys, onko muilla (tai oletteko huomannu..) semmosta et vauva olis niin alhaalla että oikeesti emättimen etuseinää vasten tuntuu selvä vauvan pään pullotus?? Kokeilin huvin vuoks taas (enkä siis ronkkinu yhtää sen enempää kun jos vaikka tulis ronkittua "hupimielessä" you know..) ja siellä se oli se pää taas niin alhaalla että pullotti selvästi seinämän läpi. Nyt en panikoi ku tiedäön et kohdunsuu tiukasti kiinni, eikä se vauva voi pudota sieltä mitään muuta kautta. Mut siis ihmettelen vaan et onko oikeesti yleistäkin? En huomannu trämmöstä esikoisen kaa.Näköjää päivän mittaa se alkaa apainaa alaspäin. Nytkin kun istun niin sillee "kirvelee" siellä jossain, kai se kudos venyy..Pitänee mennä maate. Ihmettelen vaan, miks kukaa ei oo mua tommosesta varottanu, "hieman" säikäyttää. Kysyin mieheltäki et olisko halunnu kokeilla, niin ei uskalla. Ylläri et ei ittee oikee seksi huvita vaikka sillee haluja oliski, kun tietää et siel pullottaa meidän rakkaan pää samas paikas minne miehen pitäs päästä...Eri asia tietää et on siel seinämän takana mut et NOIN lähellä, siis tuntuu ihan kova pää. Freaky.

Vuotajat ja supistelijat, ketä kaikkia niitä olikaa, toivotaan että harmitonta ja menee ohi! Ite sanoisin et aina parempi liian herkästi tarkistuttaa kun odottaa liian kauan. Vaikka turha lietsoa pelkoa, niin koskaan ei tiedä kenen kohdalla varotusmerkit meneekin ohi..

Täälläkin tunteet herkässä, tuntuu hölmöltä ku itkettää kaikki koskettava. Ohjelma "meille tulee vauva" vai mikä se on, niin itkin ku vauva synty. Itkin maaliskuisissa tapahtuneelle ikävälle uutiselle, meinasin itkeä kun mies oli huonolla tuulella puhelimessa..:D

Sairaalakassista, mä kun säikähdin tätä oloa, niin pakkasin alkuun kassia..laitoin pesuvehkeet ja alkkarit ja sukat. En viel laittanu vauvan kamoja ku tuntu et jos se nyt tulis niin ei kuitenkaa olis normikokoset vaatteet sille tarpeen heti eikä kotia lähdössä koko vauva. Vähitellen laitan sinne sit, nyt vauvanvaatteet kokoon 56 asti pestynä. Laitan sit lapun missä on loput eli jos esim mies joutuu sit pikaseen kerää kamoja, tyylii meikkipussi.

Mä oon hirveen malttamaton, en jaksais odottaa et saan mennä pusertaa vauvan ulos ja tutustuu siihen!! Haluisin jo nähdä rakkaan :heart:

Lumihiutale ja pt 28 POKS :heart:
 
huomenia mammat

pupeltaja mulla taas on 60/62 hyvin vissiin 8 settiä, mut 56 onkin vaan kolme bodyä ja muutamat puolipotkarit :D onneks kävin läpi...

nepsus eikun hm.com ja elloksen sivuille shoppaamaan :D elloksella on muuten ihania vauvan vaatteita!!! onneksi nykyään kauppa tulee kotiin:D Meillä anoppi onneks virkkaa ja kutoo, on tehnyt pieniä sukkia koko kerrallaan ja ne pitää sitt säästää muistona, pienimmät on niin pienet ettei varmaan edes mahdu :D myös torkkupeitto on tuloillaan.

Harhaanjohtaja toivottavast menit näytille eikä mitään pahaa ole käynyt!!! toivottavast infoat pian missä menette :hug:
 
ihan vaan infoa tähän päivään, pienempi tyttö oksensi kokoyön 2tunnin välein ja nyt aamullakin vedet ulos :l Eli ei siis parannuta vieläkään vaan taidettiin saada oskutauti tähän tän toisen taudin kylkeen, jepjep ja pupeltaja kuittaa..
 
pupeltaja Voiskohan sanoa että voihan v*ttu.... koita jaksaa :hug:

Mie pistän vähän mystiikkaa peliin aiheena enneunet... Oon kolmesti nähnyt unen mikä on toteutunut lähes suoraan... Mietin vaan että viimeaikaiset unet keskosen syntymästä ei välttämättä tarkoita omaa vauvaa vaan jonkun muun... Toivon että herhaanjohtaja ilmoittaa itsestään heti kun pystyy:) unessa vauva oli oikein hyvä vointinen, sentään:)
onko muilla ollut ns enneunia/vahvoja aavistuksia??? Inhottaa tää tunne että raskaus ei mene loppuun asti :(

sairaalaan tutustuminen iltäpäivällä :D pitäis siivoilla vähän mut eilinen appiukon luona kahvittelu sai illalla supistuksia aikaan... saa nähä mitä siivoan...
 
sannikki juu yritetää parhaan mukaan, eihän tässä oo vaihtoehtoja! Inhoon oksennusta ylikaiken, siis muiden ja omaa! Mua niin ällöttää siivota noita!!! :S

Enneunista sisko näki unta viimeviikon to- et sukulaispojan hautajaisia vietettiin ( sil on ollu jo muutama vuos aivokasvain joka uusiutuu aina ja nyt on sellases paikas ettei sitä voi enää leikata, keskellä jotai hermokimppua..) No toissapäivänä sit mulla soi puhelin ku ensin soitti broidi, sit faija ja sit sisko ja sit äiti- kaikki samasta asiasta, sukulaispoika oli viety lanssilla sairaalaan ku oli tullu jotai kramppeja ja se on vissii aika tajunnan rajamailla ja lääkärit sano ( jo kolmatta kertaa ) et pääsee kotiin kuolemaan, eilen pääs siis ilm.himaan, ja et aikaa ei hänel ole enää välttämättä ku tunneista päiviin, koska kukaan ei tiiä minkä elintoiminnon se kasvain seuraavaks pysäyttää.. Tosi pelottavaa kun sisko kerto siit unesta jo sillon ku oli sen nähnyt, en muistanu yhtää ennenku se sano sen puhelimes ni muistin et niinhä äiti oli puhunu et sisko oli nähny sellasta unta jo viimeviikoll! No ei oo vielä tullu sitä pahinta soittoo.. ja jaksan vieläki uskoo et kun on jo kahesti sanottu tälle et se kuolee päivien sisää ja onkin pötkiny seuraavaan vuoteen ja taas seuraavaan, ni ehkä se selvii tästäki uhkauksesta? ♥ on mua nuorempi vielä ja ite oon 23v.. mut sellasta enneunesta..

Itelläni ei oo ollu mitää enneuniaavistuksia.
Vauvastakaan ei oo nähny vielä ku pari unta alussa, toisessa se oli tyttö ja toisessa poika, muuta en muistakkaan.
 
Huomenet täältäkin!
Toivottavasti harhaanjohtajalla ja vauvalla masussa kaikki hyvin!! Kuulumisia odotellaan :)

Pupeltajalle paljon jaksamista!!Mikähän siinäkin että kaikki taudit tulee kerralla aina samaan osotteeseen,eiköhän sais teilläkin jo riittää! Paranemista :)

Eilen oli monella keittopäivä,meillä tänään lounaaksi makkarasopan jämät ja illemmalla vissiin makaroonilaatikon jämät :D jämäpäivä,huomenna st uutta ruokaa kehiin.

Tänään kyllä ulkoilemaan kun neiti parantunut.Jos kirjastossa kävis kurkkii uutta lukemista kun tuo yösyöttökin loppui.Oli kyllä hyvä :)

Nyt aamupalaa ja pihalle!! Aurinkoista päivää kaikille!! :wave:

Perdy 29+6
 
lumihiutale, en ole tunnustellua alapäästä paikkoja, täytyy sanoa, ettei tuo oma anatomia niin kovin hyvin ole hanskassakaan, että en osaisikaan mitään sanoa, miltä siellä tuntua pitää. :ashamed:

Enneunia en ole nähnyt enkä vauvasta muuten unia muutenkaan, tai ainakaan en niitä muista, onhan niitä unia voinut nähdä silti. Mulla on joskus pojan kanssa sellaista telepatiaa tai intuitiota, että ajattelen jotain asiaa ja hän saattaakin puhua samasta asiasta sitten, vaikka en ole siitä mitään sanonut. Toissapäivänä oli tytön kanssa ensimmäistä kertaa vastaava tilanne, käveltiin hoidosta kotiin päin eikä puhuttu sillä hetkellä mitään. Aloin miettiä olkkarin pölyisiä ikkunaverhoja ja että nekin pitäisi pestä ja ikkunatkin pitäisi pestä. Tyttö sitten ihan yllättäen kysyi: "Äiti, koska me vaihdetaan se vihreä karvamatto taas pois?" Ryijymatto, joka siinä olkkarissa on ollut nyt kai kolmena talvena, ja kesäksi on vaihdettu aina toinen kesäisempi matto. Että mistä hän (juuri 4-v täyttänyt) sai ajatuksiinsa sen maton samalla hetkellä kun minä ajattelin siinä huoneessa olevia verhoja. :confused: Jotenkin muutenkin hassua, että hän rupesi pohtimaan, milloin joku matto vaihdetaan.

Mutta jos näkee pelottavia unia omaan raskauteensa tai vauvaansa liittyen, niin eiköhän se ole enemmänkin stressamista ja huolehtimista, kuin että kyseessä olisi enneuni.

Pupeltajalle voimia sairastupaan!

Vauvanvaatteita niitä kaikkein pienimpiä varsinkin löytyy muuten kirppareiltakin ihan uusinakin tai uudenveroisina. Huutiksesta olen muutaman ihan uudenkarhean ihanuusbodyn huutanutkin. Siellä on vain se kahlaamisen hankaluus, että löytää ne helmet nyppyisten ja kulahtaneiden joukosta. Täällä on parin viikon päästä MLL:n kirpputori, odotan innolla, nyt mulla on kolmen lapsen ostoksia, joita voi shoppailla, ihanuutta! :heart:. H&M:ltä tuli eilen kuvastokin, ei vauvalle oikein mitään, mutta innosti taas surffailemaan netissä ja noille isommille olisi vaikka mitä kivaa. Täytyisi päästä töihin, ettei menisi rahat täällä kotona nettikaupoissa... :D

kurkkunaamio ja kolmonen 29+4
 
harhaanjohtajaa mietitty koko yö.. kuulumisia odotellessa, rukouksia & enkeleitä teidän perheelle :heart:

Kaveri pitäny sellaset pirskeet mahassa heti aamusta että :) , ja pian kampaajalle värjäys ja leikkaus.. ainut huono puoli on tässä että mulla ei oo mitään ideaa!! :x

Sain niin kovan flunssankin että oikee ärsyttää, ihan räkää täynnä koko kroppa! :'(
pää painaa satakiloa ja silmät lumpsii.. posket roikkuu.. hyi hyi.. ei ole onneksi vielä kuumetta nostanut, panadolin voimin liikkeelle siis!

mmilia ja prinsessa 27+6 , huomenna poksuisi jo 29 viikkoa.. minne tää aika menee? =)
 
Huomenta!

Harhaanjohtajalle
tsemppistä nyt ja tosiaan niitä enkeleitä jos sattuu niin et vaavi ottaa varaslähdön.

Pupeltaja sulle suuret halit ja teille paljon paranemisia :hug:

Eilen kävin moikkaa pitkästä aikaa vanhinta kummityttöä, täyttää toukokuussa 4 v. Melkonen neiti näpsäkkä jo :) Kysyi et kuka on laittanu vauvan mun mahaan.. Tuumasin vaan että se kasvaa semmosesta siemenestä. :D Ja sit sitä askarrutti et miks sen pitää olla siellä mahassa kesään asti .. Ihanaa ku ne pohtii kaikenlaista.

Mulla on nykyään sitten uniongelmia, ensinnäkin ennen nukuin aina pitkät housut ja pitkähihanen paita + monesti villasukat jalassa. Nyt hyvä että t-paitakin on liikaa ja on ihan sika kuuma koko ajan ja jalat sytkyää-->levottomat. IHan hirveen vaikee oli nukahtaa. Sit heräsin monta kertaa, ja aamulla jo ennen kelloa.. Huoh. Nuo levottomat jalat on pahin, ois tehny mieli mennä lumihankeen seisomaan et ne viilenis. Mies rukka saa kärsiä ja palella ku ikkunat auki oltava..

Pistin vauvatarvikkeita tilaukseen babustylen sivuilta : Aventin kaks tuttipulloo 125 ml (Bpa vapaita), Aventin kaks 0-3kk tuttia, liivinsuojia paketillisen ja kaks rintakumia. Rintakumit ihan varuiksi ettei sitten tarvii lähtee ostaa jos tarviikin. Alan pikkuhiljaa hankkimaan nuita vauvan tarvikkeita tänne ettei sitten tarvii kiireellä.

Kaveri näytti eilen kuvia sen tutun vauvasta joka oli syntynyt vkolla 24..painoa päälle 700g. Marraskuussakohan se oli syntyny ja olisko ollu et helmikuussa päässeet kotio, nyt oli kuvia sit nykyhetkestä. Melkonen sisupussi ja selviytyjä ollu!!

Mulla on 50cm bodyja 2, 56 cm yli 10 ja sitten 62 kans yli 10. Yöhaalareita on 50cm 2, 56cm 3, 60cm 3.. Puolipotkareita ja sukkahousuja muutamat pienet ja potkuhousuja vissiin parit pienet. Jospa nuilla alkuun pääsee. :) Ja kuulemma anoppikin ostanu jotain vaatetta. :) Oli kyllä kiva kuulla.

Oottelen tässä mammaa et lähettäs käymään kaupungissa ja sitten samalla veisin untuvatakkini pesulaan, en uskalla R-collectionin takkia rueta ite pesee, pian on entinen.

Ja oli muuten tehokkaat liukuesteet lenkillä, ihan perus nasta lisäpohjat kenkiin. Se ei oo ku hetki ku tuo iso hurttimus vetäsee kumoon.

Tinsku ja ReinoRakas 28+5
 
Täällä yksi huonoäiti ilmottauuu. Vein sen pojan sittenkin hoitoon, heräs nimittäin kuudelta. Ihan pirteänä ja tekemistä vailla. Tuntu et kuolen ja en jaksa millään herätä, valvottiin vielä miehen kanssa eilen myöhempään. No, poika hoitoon ja ite jatkaan unia, heräsin just äsken. Toisaalta sama se sinne viedä ku joutuu kuitenkin maksaan näistä päivistä jotka on jo ennakkoon ilmoitettu menipähän se sinne tai ei. Mut huomenna ollaan kyllä kotona kumpikin :)

Ennenunia oon nähny joskus ja aika hyvin niin on toteutunutkin. Vauvasta oon nyt nähny unia, ihan mielenkiintoista nähdä onko samannäköinen sit ku syntyy kun mitä unissa.
Mul on yks työkaveri jonka kanssa ajatellaan aika usein samalla tavalla ja samoja asioita.Ei tartte ku aloittaa lause niin tiedetään mistä puhutaan.

Mullakin on nykyään aina kuuma. Ja aina oon ollu oikee vilukissa. Yöt nukun alasti ja silti välillä tuntuu et ikkunat pitäis vielä olla auki. Pihallekin kun lähtee ei tartte paljon vaatetta kun on jo kuuma.

Vauvanvaatteista mul on kaikkia vähän. 56cm ja 62cm molempia pitäis ostaa uusia jonkun verran.

Harhaanjohtajaa minäkinmietin, toivottavasti kaikki on hyvin!

Bre ja pikku 27+3
 
Voi että teitä kaikkia ihania oikeesti :) Kiitos huolenpidosta jokaiselle!

Päätin vielä seurailla tilannetta kotona, olin illan pitkälläni niin paljon kuin pystyin. Pahimmillaan supistuksia tuli 5min välein, alkoivat oikeestaan sen mahakrampin jälkeen jotain viiden aikaan ja jatkuivat yhdeksään asti illalla. Ei olleet mitään kivuliaita, mutta tukalille tuntuivat. Aamuun asti päätin tilannetta tarkkailla mihin muuttuu. Uni auttoi, supistukset on lähes kokonaan loppunu, samoin vuoto. Nyt vaan yritän maata mahdollisimman paljon, eli en viitsi tulla koneelle kovin usein istumaan. Ilmottelen kyllä jos jotain muutosta tapahtuu. Vauva liikkuu hyvin, ja dopplerilla kuuntelen vähän väliä, helpottaa omaa huolta :) toki lähden synnärille heti, jos eilinen kramppaus uusii tai olo menee muuten pahemmaksi!!

Unista sen verran, että viime yönä näin unta että toi tyttö oli vielä pienempi vauva, ja oli pudonnut vessanpönttöön, enkä saanut virkoamaan millään :| varmaan tää huoli tulee uniin asti näin.

Harhis ja Eemeli 28+2
 
Viimeksi muokattu:
Tinsku86, mä kärsin kanssa levottomista jaloista öisin, kun esikoista odotin. Tuska oli niin paha, ettei oikein pystynyt nukkumaan ja teki mieli vaan lähteä juoksemaan keskellä yötä. Lääkäri määräsi verikokeisiin ja sieltä paljastui joku alhainen arvo, joka korjattiin raudan syömisellä. Lisäksi tuli magnesium kuvioihin. Sitten vielä anopin vanhan kansan ohje levottomiin jalkoihin oli, että laittaa villasukat (mahdollisimman pitkävartiset) yöksi jalkaan. Näillä keinoilla multa katos ne hirveet oireet ja sain olla rauhassa levottomilta jaloilta. Se vaiva on kyllä jotain ihan järkyttävää, mitä ei ehkä tule ajatelleeksi, jos ei ole koskaan siitä itse kärsinyt. Toivottavasti sulla helpottaisi.

Harhaanjohtaja, toivottavasti sulla ja vauvalla on kaikki hyvin. Tuo kuvaamasi verenvuoto kuulosti hyvin samanlaiselta, mistä itse kärsin, tosin huomattavasti aikaisemmilla viikoilla. Olet aatoksissa.. :hug:

Luomumilkki ja Tiitiäinen
 
tyhmänä kysyn, että mitä tarkottaa levottomat jalat?
En tunnista termiä, oon kuullu joo monesti, mut koskaan en oo tienny mistä porukka puhuu :D

tytöt nukahti syliin, iteki torkahdin samalla ja nyt ku heräsin ni ne nukkuu viel ni karkasin teekupin ja korvapuustin kans koneelle :D phihih. oon ovela!

kiva et harhiksella kaikki kunnossa! Jospa lepo auttais niin ettei tarttis näytille lähtee!

keittelin tos mustikkakeiton pikkaselle ja se sitä söikin mut sekin tuli ylös. hoh. Ehkä sillä viel jotai pysyis sisälläki tänää. Jospa illalla sit?

Bretagne :D Jos on kerran maksettu ni mikässiinä :D En muista yhtään millane tilanne teil siis on ja onks poika jäämäs nyt sun ja vauvan kans kotio vai mite? Mut jos siis oot ottamas hoidosta sitä pois niin vaatiihan se varmaa vähä totuttelua jos on sielä ollu enempiki.
Tai uskoisin.

Sain muuten selville et sit ku mä vien nää kaikki kolme hoitoon ni hoitomaksut tulee olee 52euroa yhteensä kaikista kolmesta! Eli sikahalpaa!!!!! Kun ite meen sit opiskelee ni ei oo ku miehen tulot siin. :D vähänkö nerokasta. tai jotenki tuntuu hassulle, koska jos ne ois kotona mun kans ni en mitenkä sais ruokittua niitä aamupalat-välipalat ja se päivällinen ni tohon hintaan kuukaudessa. ! Mut parempi mulle. On sitten rahaa opiskella. Pitää vaan keväällä hakee ensvuonna sinne kouluun. tai useampaankin, sama se mikä ammatti ku kuitenki tähtään korkeemmalle, mut pohjalle pakko saada joku. Ja siis ootte justki tosta hoitovapaasta jutellu, niin ykkösen kans olen toukokuus ollu kotona sen 3vuotta, eli kun vien nää hoitoon sit sillon ei ens, vaan sitten syksynä kaikki yhtäaikaa niin lasten iät on
4v3kk
2v8kk
ja pikkukolmosen ikä on sitte
1v2kk suunnilleen. eli pieni on poika. Mut sit oon ollu jo melkein 5vuotta kotona vaan lasten kans, välillä käyden iltalukion kursseja etänä ni kyllä alkaa jo pikkasen olee sellanen olo et vois liikkuu eteenpäi. Harmittaahan se, mut onneks koulusta voi joustaa jonkunverran ja viikonloput on vapaat ja pitkät lomat ja päivätki on välillä lyhyitä :> Niin ehkä se siitä.

Ulkona on niin superihana ilma et tekis mieli sinne mennä, mut tota oksentavaa en viitti ulos ottaa, joten sisällä muhin sit vain -.- Ehkä vielä tulee seki päivä ku saadaan rauhas nauttia keväästä tai mahdollisesti sit jo kesästä :D Ilman et tarttee murehtii tauteja ja et voiko viiä vaiko ei jne..
Nieluviljelyt tytöl oli negatiiviset, jos en sitä jo kirjottanukki tänne. Eli sil ei oo angiinaa, eikä oo kuume noussu viime perjantain jälkeen. katotaa mite ylihuomena kun se nyt on melkei järestäin noussu aina torstai-iltana ja perjantaina on käyty lekuris, et tuleeko taas uus aalto sitte huomenillalla.

Olo on tosi virkee ku vähä torkahdin ja sain syötyä iteki jotai.
Poika on ollu tänää vilkas :D mun pikku rasmus ♥
alkaa kyllä jo vähä tuntuu siltä et olen valmis ottamaa sen vastaan. Sen verran tässä välissä ehtiny asennoituu ja valmistautuu henkisesti, tänään aika paljonkin kun on vaa maattu sohvalla ja se on kokoajan ilmotellu itestää, et kylläpä se vois täälä ulkopuolellaki jo olla muiden seurana :)
Esikoiselle selitin ku katottii Babystories ja siel oli synnytys jossa näki miten se vauva tuli sielt alapäästä ni käytiin ne jutut läpi ja esikoinen kyseli sit kaikkee, et onko sillä tuola mahassa ruokaa ja miks se itkee sit ku se syntyy ja kaikkee tämmöstä :>

nyt ei pysty enempiä kirjottelee ku lakkas ajatus juoksemasta :)
p & r 26+0
 
lumihiutale85: Joo hassu, et sit kun tietää ettei saa syödä/juoda, niin tuntuu että on niin mieletön nälkä ettei ikinä. Ja normi-iltana saattaa silti ihan helposti olla ton ajan syömättä :D
Ja tohon sun kysymykseen, niin eipä ole mulla ainakaan tullu tommosta, et oisin alapäässä selkeesti tuntenu vauvan pään tai jonkun muun paikan pullottavana.

Huh tosiaan, sokerirasitus ohi ja voihan pylly sentään, colanmakuinen juoma (joka oli ihan ok, vähän kuin laimea limu ilman happoja) oli vaihtunu sitruunanmakuiseen mielettömän makeaan juomaan. Yäk :/ Sitruuna siinä ei maistunu kyllä nimeksikään, semmonen makea ällölitku. Kitasin sen tosi nopeesti alas, ettei kerinny ruveta makustelemaan sen enempiä. Eihän toi silti kokemuksena ole mikään hankala tai tuskanen, mut toi juoma oli kyllä menny huonompaan.

Harhaanjohtaja: Voi kun olin kans huolissani, että mitä sulle tai teille kuuluu, mutta onneksi olitkin ehtiny kirjottaa jo kuulumisia tuohon tässä välissä, kun en koneella ole ollu. Mukava että vointi on nyt parempi, itse en varmaan olis uskaltanu jäädä enää kotiin tuossa tilanteessa vaan oman mielenrauhan vuoksi piipahtanu tarkistuttamassa tilannetta. Mutta onneksi olet herkässä nyt lähtemään, jos vaivat uusii. Tsempit ja toivotaan, et kirppu siellä jaksaa sinnitellä ja kaikki menis nyt huolettomammin loppuun :)

pupeltaja: Ei oo tosikaan teillä enää! :/ Tosi inhottavaa, jaksamista todellakin!

sannikki kyseli enneunista, en ole ite kokenu moisia. Kai joskus jotain tuohon viittavaa, mut en tarkalleen mitään mikä olis tapahtunu just niin (kai..?). Mut muuten hassuja unia kyllä raskausaikana varsinkin, viime yönä seikkailin Martinan ja Eskon kanssa ties missä, niin outoa ja hupaisaa :D

Huomennapa oliskin sitten tiedossa terkkari+lääkärikäynti.

Tetasha :heart: Kakkonen 27+6
 

Yhteistyössä