** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Huomenta äipylit :)

Ei tuota lunta kyllä enää lisää haluais, vaan niinpä vaan tulla tupruttaa, ääh :/

Masussa on möyritty kovasti ja eilen illalla pikkusiskokin sai käteensä muksautuksen ja voi että oliki onnellinen naama sen jälkeen :D Sanoi vaan, että ajattele siellä on ihan oikeesti pikkunen, hihih :) :heart:

Ruokana tänään vielä eilistä nakkihässäkkää, huomenna olis sitten meininki väsätä lasagne viikonlopuksi.

Oi ja ai niin, uskomatonta mutta totta, JO 26+0! Huh! :)
Viikonpäästä tulee se maaginen 90% selviytymisraja vastaan :heart:

Tetasha :heart: Kakkonen 26+0
 
POKS POKS RV 27 ALAKAA.. Eli 26+0!

ihanaa, niin ne viikot vaan vähenee.. täälläkin toveri on tosi hiljainen taas, mutta en jaksa huolehtia eiköhän kaikki ole hyvin.. hyvin se ainakin kylkeä painaa joten makeita unia vissiin katselee? :)

Meikä pähkäilee täällä ruotsin näytön kanssa, pitäisi järjestää ruotsinkielellä ohjelmapalvelu 2 viikonkuluttua: ja enköhän keksinyt mennä siitä mistä aita on matalin koska tämä kieli ei minnuuun niin iske. Pidän tovereille rentoutushetken aamulla sitten.. ;D

neljä+yksi: jaksuja :hug: ota nyt sairaslomasta kaikki irti ja koita ottaa rauhallisesti!

mimmimami: mullakin on ollut hermot kireellä monen asian suhteen ja meidän 2v (+8kk päälle) uhma kiristää niin että tulee välillä korotettua turhaakin ääntä ja sitten on fiilikset matalalla :(
Jaksuja sullekkin :hug:

sannikki: Nelli on huippu kiva nimi :) Meilläkin sitä pyöriteltiin, mutta jätettiin taka alalle.

Tintsulle tsempit maanantaille ;)

Sunburned: kävitkö päivystyksessä?

Tuli muuten mieleen että -anni joka jossain välis tääl jutskaili taisi ottaa itteensä niin että häippäs kokonaan? mutta jos olet saiteilla lukemassa niin kerro ihmees kuulumisia!! :)
 
huomenia!

pojat tarhassa ja kämppää raikottu. eilen imppasin ni nyt ei tartte ihmeempiä. ukon penskat tulee huomenna joten turha ihmeitä ees tehä :rolleyes:
eilen pinempi poitsu kusas vaipan ohi mein sänkyyn ja meni päiväpeitto, pussilakana ja peitto kuseen ja tietty mun puolelta :headwall: ja miten peset päiväpeiton mikä ei mahu pesukoneeseen?? kesällä ei ois mitään ongelmaa mut nyt hiukka ku ei oo ees sellasta paljua mihin se mahtus. huuhtasin sit vaa sen kusikohdan ja laitoin kuivumaan. kesällä sit pesen rannassa.

taas jonku sortin univammaa iskee ku herään joka yö neljän maissa ja jään hereille, todella vittumaista :kieh: mikään asento ei oikeen oo hyvä ja levottomat jalatki on tullu kiusaksi mitä mulla ei oo koskaan ollu :O toivottavasti on vaan joku ohimenevä vaihe.

tänää pitäs käydä kelassa (yök) ja vakuutusyhtiössä. mietin vielä et ottaisko sen vakuutuksen nyt jo vai vasta sit ku vauva sen 2kk :confused: mulla hyvin menneet synnytykset eikä pojilla oo mitään kummempaa ollu mut mistäs sitä koskaan tietää. kallista touhua vaan eikä ylimääräsiä pennosia nyt juurikaan ole :|

sannikki meillä vanhempi poika ehdotti vauvalle nimeks nelli jos on tyttö ja jos poika ni risto :LOL: risto räppääjästä siis :D

emily mulle tuli painoa vajaassa kuukaudessa 5kg :kieh:

mmilia oliko sulla ekassaki raskaudessa sf-mitta noin korkee? hyvä tietää et tollanenki voi olla syynä tohon isoon mittaan. mä muutes luen joka kerta ton sun vauvan tekonimen et streptokokki :whistle: :D

pyyter joo tosi tyhmää kun ei oo joka paikassa tota kilppariultraa. tää käpykylä tuntuu säästävän just niistä vääristä asioista :kieh: toivottavasti noita synnytyksiä ei keskitetä. nytteki jo lakkuatettu tosi paljon pienempiä synnytyssairaaloita ja matkat on jossain tosi pitkiä synnärille. ihan älytöntä.
btw, saatan ehkä keväämmällä tulla imatralle käymään, vois sit treffata jos aikataulut natsaa?

suski onks niitä korvatulehduksia ollu jo monta? meillä oli esikolla ihan hirveesti niitä, joka flunssan aikana tuli myös korvatulehdus. onneks kerran sattu polilla olee pätevä tk-lekuri mikä passitti meit koksiin korvapolille ja korvat putkitettiin, tai toinen ja nielurisat leikattiin. sen jälkeen ne loppu.

pupeltaja paranemisia sinne! :hug:

sunburnedin kuulumisia ois kiva tietää :wave: :attn:

jessi ja pikkuj 25+6 (huomenna poksuuuuu)
 
Huomenta! Ihana herätys kun ei koskenu päähän. Käytiin eilen siellä kirjastossa niin tarttuipa mukaani niin hyvä romaani ettei pitkiin aikoihin. Semmonen ku Yösyöttö Eve Hietamies Kertoo isästä joka jää yksin vauvan kanssa vaimon pimahdettua. Piti sit aamullakin hetki löhötä koira viekussa ja lukee. (ei oo sängys ku luvan kanssa harvoin ;) ) Sorruin sit tiskaamaan tuossa puolet tiskeistä, mies vois tiskata puolet. Ja laitoinpa sitten pyykitkin pyörimään. Kohta lenkille tuonne tuuleen ja tuiverrukseen, jospa en lennä tuulen mukana. Pitää varmaan kohta kaivella kenkiin ne "mummojen" liukuesteet, saanu olla joka kevät käytössä varsinkin ku koiran kanssa kävelee.

Joo-oo, hauskaa päivää teille mammat! Ja Sunburned mikä on tilanne ?

Tinsku ja ReinoRakas 26+6.. huomenna poksuu :)
 
Jessi: Ei ollu, mulla on ollu viikolla 31 tuo 29 sf mittana ekasta.
Se lääkäri puhu et joka raskaus ja joka maha on erinlainen.. mietin että kun on kumminkin synnyttäny ja näin mahtunu lantiosta niin nyt se kohtu on jääny tuonne ylemmäs ja vauva on ylhäällä.
en oikeen tajunnu sen sepustuksia muuta kun että se mitta tasottuu kun kohtu alkaa laskeutumaan alaspäin?
 
mmilia08: en ole ottanut mitään niin itteeni että häippäisin sen takia kokonaan! on vaan ollut paljon kaikenlaista ettei oo ehtiny kirjoittaa, ja teillä niin hirveesti juttuu että parempi pysyy taka-alalla ja lukee vaan muiden kuulumisia ja saada niistä neuvoja :)

Mutta hyvin täällä voidaan! Kaikki mennyt oikein mallikkaasti että ihan pelottaa, että iskeekö ne kaikki ongelmat "loppuvaiheeseen"..(turvotus,painonnousu..) :D vaikka loppuvaihettahan tässä jo eletäänkin..Kesäkuuta odotellessa siis!
 
tinsku hyvä kirja tosiaan toi yösyöttö :) ootko lukenu anna-leena härkösen heikosti positiivinen? se on kanssa suositeltava. härkösen tuotanto muutenki loistavaa :D

mmilia joo no oudolta kuulostaa mut kai ne lekurit tietää? ootko aatellu konsultoida jotain toista lääkäriä? itteä varmaan häiris vaikka normaalia oiski. aika korkee toi mitta kuiteski on.
 
Heipselis! :)

Tetasha Sataako siellä lisää lunta oikeasti? Huh, ei kyllä varmasti enää jaksaisi.. Tänne on jämähtänyt +10-12 asteen lämmöt, on kiva kun ulkona ei tartte jäätyä. Toisaalta kohta alkaa kevätsateet.. Englannissa siis. :) Nam, lasagne on yks munkin bravuureista, ja miehen ehdotonta lempiruokaa.

mimmimami Paljon tsemppiä asioiden kanssa painiskeluun :hug:

Tinsku86 Hyvä että migreenistä on selvitty! Harmi ettei sulla raskaus vienyt migreeneitä pois.. Miehen sisko nimittäin kärsii pahoista migreeneistä, ja kun hän on ollut raskaana niin ei oo yhtäkään migreeniä tullut. Synnytyksen jälkeen ne on taas alkanut.. Ihmekään että lapsia on neljä :LOL:

Sunburned Täällä myös ajatellaan sinua ja toivotaan että kaikki on hyvin :hug: Ymmärrän kyllä että kaiken kokemasi jälkeen sitä helposti pelästyy, ja se tietenkin täytyy ottaa vakavasti.

Tänään mennään melkein kahden viikon tauon jälkeen jumppailemaan, spinningiin olis tarkoitus mennä hikoilemaan. En oo ton nuhaisuuden takia viitsinyt mennä, jotenkin sitä ottaa supervaroisesti raskaana ettei vaan tuu mitään. Nyt kyl ihan terve olo. Sitten ystävän kanssa lounaalle jonnekin mukavaan kahvilaan. Tämmöstä tänään tänne :) Koko alkuviikko pyykkikone pyörinyt reissun jälkeen, niin kotihommat on viikonlopun osalta hoidettu. Vauva on ollut ihan superaktiivinen viimeiset pari päivää, oon miettinyt etteikö se ikinä nuku! Eilenkin koko masu heilahteli kun olin menossa nukkumaan :D Miehellä oli hauskaa seurata sitä mylläämistä. Selkeästi potkut ja liikkeet vahvenee, mut edelleenkään ei ne satu tai tunnu vielä epämiellyttäviltä. Niitä aikoja odotellessa sitten, heh.

mmilia08 Hmm en osaa sanoa tohon kohtu-juttuun mitään, mut jos lääkärin mielestä tilanne tasoittuu ja ei syytä huoleen, niin sehän on hyvä :) Sitä usein lähtee lääkäristä vähän pöllämystyneenä ja kaikki kysymykset tulee mieleen vasta myöhemmin, mulle tapahtuu usein et tekis mieli soittaa perään ja olla silleen et hei, mitä sä oikein tarkotit..

Täälläkään ei oo vähään aikaan mitään tarkastuksia tai ultria, seuraava rutiiniultra ja tsekkaus on rv 28. Silloin pitäis ottaa se rhesus neg.- piikki pyllyyn. Rv 31 on sit tarkempi kasvu-ultra (tai sillä nimellä se kulkee, vähän niinku myöhemmän vaiheen rakenneultra.) Mulla ei oo vieläkään otettu sf- mittaa tai edes vilkaistu kohdunkaulaa.. tai mitään sokeriarvoja. Verikokeet, verenpaine ja painonnousu oli ihanteelliset joten ehkei ne vielä näe tarvetta täällä mihinkään.. Mua vaan kiinnostais saada kaikkee lisätietoa kaikesta :D

No niin, nyt pulinat poikki :)

Mukavaa torstaita kaikille, huomenna on viikonloppu jee!

Lily & 24+6 :heart:
 
Jessi75 Ai niin unohdin ihan vastata että kiitos yövalvomis- kommenteista!! :) Mä oon lukenut kaikki Härkösen kirjat, ja Ei Kiitos oli musta ihan sairaan hauska. Tossa Heikosti Positiivisessa mua alko vaan raivostuttaa ne äidin tunteet, vaikka siis ihanan rehellistä tekstiä. Olin vaan mielessäni että no jumalauta anna se vauva mulle niin mä hoidan :D
 
Heippa mamat. Ihan lohduttavaa, että täällä huudellaan perään. Kiitos!

No kotona olen kärvistellyt. Liikkeitä tuli illalla hieman, mutta ne olivat todella paljon vaimeampia kuin yleensä. Yöllä nukuin pari hassua tuntia, en vaan saanut unenpäästä kiinni. Joka kerta, kun meinasin nukahtaa, havahduin hereille kuulostelemaan liikkuuko Aarre. Unet olivat painajaisia, ihan levottomia ja sekavia. Niistäkin havahduin hereille. Jo toinen kamala yö, ei kiva! Aamulla sitten soitin neuvolaan, kun eilen oli puhe, että vois äitiyshuollon ultraääniyksikköön päästä ultraan. No ylläri, sieltä ultraäänikätilö oli sanonut terkalle ettei ultra ole nyt tarpeellinen koska a) rakenneultrasta on niin vähän aikaa (hei haloo 8 viikkoa!), b) sydänäänet kuuluvat hyvin ja c) istukka on edessä, se voi vaimentaa liikkeitä. No istukka on ollut alusta alkaen edessä ja aiemmin liikkeet ovat tuntuneet paremmin. Oma mukava terkka tarjosi vaihtoehdoiksi hänen tekemää ultraa (ei ole varsinaisesti koulutettu siihen hommaan ja laite on suht vanha) tai Tyksiin marssimista.
Tuntuu TOSI vaikealta lähteä sinne tyksiin. Ne(kin) ovat niin nihkeitä noiden päivystysultrien kanssa. Päätettiin sitten miehen kanssa tyytyä ensin terkan tekemään ultraan (klo 12.30) ja jos siinä on jotain, mennään luonnollisesti tyksiin.
Oon ihan sekaisin täällä. Tiedän, että suurentelen tätä asiaa ja univelka tekee asiasta vielä kamalamman tuntuisen. Aarre on elossa, aamullakin potkiskeli. Mutta liikkeet eivät tunnu samalla tavalla kuin ennen ja niitä tulee vähemmän. On mahdollista ja hyvinkin todennäköistä, että Aarre on vaihtanut asentoa niin että liikkeet tuntuvat sen takia eri tavalla. Pari tömäystä olen ollut tuntevinani jossain peräsuolen tietämillä.

Mutta ihmettelen miksei vauvaa voida ultrata, jotta mulle tulisi rauhallisempi olo?! Keneltä se on pois? Mikä pirun pointti on siinä, että äitien annettaan panikoida ja stressata vaikka yhdellä ultralla voitaisiin sulkea huolenaiheet pois. Aikaa menisi 20min. Ja sitä paitsi JOS jotain olisi pielessä, ei se kuulu sydänäänissä ennenkuin on liian myöhäistä. Ultrassa se voidaan nähdä! Tässä asenteessa on jotain pahasti pielessä. Mua kiukuttaa, kun tuntuu ettei kukaan ota tosissaan. Nyt jos jotain kävisikin, alkaisi päitä putoilemaan.. Murr :mad:

Mutta me mennään neuvolan ultraan ja sitten mietitään lisää. Ai niin sekin vielä, että normaalisti torstaisin on neuvolassa lääkäri paikalla, mutta EI tänään. Hänkin olisi voinut ultrata.. Höh!

Hei kiitos Jessi. Sait mut nauramaan tolla Streptokokki-nimellä!
 
Kiitos hyvistä kirjavinkeistä tinsku ja jessi ! :) mä oon kova lukee,aina kausittain ja nyt ettinytkin kivaa ja mielenkiintosta kirjaa hetken niin täytyy nuo ylös ottaa ja käydä hakemassa :)

Pupeltaja paranemista sinne pikkusille!! Meilläkin tytöllä kestänyt kauan tuota yskä ja aina nuhakuume siihen päälle.Yskänlääkkeet ei enää tehonnu joten lekuri epäilee astmaa ja kokeilussa babyhaler jota ei oo edes joka päivä tarvinnut ottaa ja yskä helpottanut huomattavasti. Toivottavasti saatte hyvät lääkkeet ja tytöt paranee!

Tilailin H&M:ltä kesäks vaatetta tytölle ja vauvalle :) vähän innostuin kun netissä selailin.. :) anoppi soitteli äsken ja oli saanut 2lippua johonkin lastenteatteri esitykseen. tiistaina sit mennään likan kanssa, kivaa :)
Vauva majailee täälläkin oikealla kyljessä ja aika inhalta välillä tuntuu kun tökkii tuonne nivusalueelle.. :D

täälläkin kovasti kaivataan sunburnedin kuulumisia :wave:

Kiva kuulla myös annista :) hyvä että kaikki hyvin siellä!

Perdy 28+0
 
Sunburned Mä en ymmärrä tollasta, julkinen terveydenhuolto :mad: Onneks vauveli liikkuu, edes vähän.. Ehkä se tosiaan on asennosta kiinni.

Moi -anni! :)

Hei, jaksaako kukaan nostaa mulle sitä äityliptpt:n viimeisintä viestiä.. mmilia08 laittoi viestiä, että jos tohopn etusivulle laittaisi jotain. Kävin vähän muokkaamassa, mutta jotenkin muisti falskaa nyt että oliko se helmikuussa vai maaliskuussa. Haluaisin laittaa siihen enkelityttö/poika ja päivämäärän. Kaunis kiitos :)
 
Moikka!

Mä oon niiiiiin pihalla tästä palstasta. :O En oo jaksanu joka päivä käydä lukemassa, kun on niin paljon kaikkea muutakin tekemistä, niin tuntuu että kärryillä pysyminen on mahdotonta. Olis jotenki hauskaa, että täällä 2plussalla olis jotain tällasten pinojen "alaotsikoita", joihin vois sit kommentoida eri asioista. Nyt kun kaikki neuvolakuulumiset, painonnousut, parisuhdeasiat, rahahuolet jne. ovat saman otsikon alla, on musta ihan mahdoton seurata tätä, jos ei joka päivä lue. :headwall:

Musta olis kiva osallistua keskusteluun, ainakin itselle läheisissä aihepiireissä, mutta... No ei pahoittelut nyt, etten juuri kommentoi muiden juttuja. :ashamed:

Täällä paino noussut huimasti. Ovat herkut maistuneet, ja reipas liikkuminen on hankalaa, koska lonkka+alaselkä kipeytyvät helposti. Viimeisen kotipunnituksen jälkeen totesin, että n. +10kg on tullut painoa :headwall: Viikkoja siis tänään 26+6 vasta... Tuntuu ihan porsaalta. : /

Nimiä ollaan mietitty, muttei kovin tosissaan vielä. Koska poikaa ootellaan, niin pojan nimiähän sitä pitäis keksiä. Tytölle on yksi nimi varalla, jos sattuiskin ylläri.

Kodin järjestelyistä haluaisin kysyä. Onko muilla tulossa ongelmia tilan suhteen sitten kun vauva saapuu? Meillä se tilanne, että talo on kyllä ihan sopivan kokoinen, mutta kun yläkerta on vielä jonkin aikaa (ainakin ensi talveen) remontissa, tilaa on vähän. 1952 rakennettu rintamamiestalo on kyseessä, ja meillä vain kellari varasto- ja saunatilana sekä alakerta oh+rh/mh+k käytössä. Ylös tulee 2 mh + wc, mutta ei vielä aikohin. Olemme muuttaneet 3h+k asunnosta tähän, joten huonekaluja ja tavaroita on reilusti näihin tiloihin. No nyt sitten pitäis vielä vauvan tarvikkeille saada tilaa. Miehen kanssa nukutaan olohuoneessa ja poika nukkuu ruokailu/makuuhuoneessa.

Ens tiistaina olis lääkärineuvola, jotan ootan innolla. On kiva saada tietoa kohdunkaulan tilanteesta. Supistelut mullakin ovat alkaneet, mutta ovat kivuttomia/harmittomia vatsan kovettumisia, joita muistan hyvin olleen esikostakin.

Kävin tässä jokin aika sitten sokerirasituksessakin, ja se oli ihan ok, eli 4,5; 5,6 ja 4,8 olivat lukemat. Neuvolatäti sanoi, että voin jatkaa samaan malliin (eli herkkuja saa syödä :whistle:).

No, käyn taas kirjoittelemassa kun ehdin. Mukavaa päivän jatkoa ja tulevaa vk-loppua!

neito84 + pikkunen 26+6
 
lily mä luen jo toista kertaa tota ei kiitos- teosta :D tiesitkö et se heikosti postiviinen on anna-leenan omasta raskauden jälkeisestä masennuksesta?

sunburned kiva kuulla susta ja todellaki ihmettelen tota asennetta et ei ultrata vaikka äidillä on huoli vauvasta! keltä se tosiaan on pois jo lääkäri sillä ultralla vilkasee ja varmistaa et kaikki ok. ja varsinki kun sulla takana erittäin ikäviä kokemuksia. niitä tapauksia kun on ihan liikaa et liian myöhään vasta lääkärit yms herää ja sit on jo liian myöhästä. hyvä et oot tiukkana ja vaadit sen ultran. toivotaan et ei tarvis tyksiin lähtee vaan neukussa selviis et kaik ok ja vaukki vaan vaihtanu asentoa :) tsemppiä! :hug:

kirjavinkkejä sidney sheldonin tuotanto on aivan loistavaa jos tykkää huikeista juonenkäänteistä. jos huominen tulee on huippu, sitä suosittelen! myös himoshoppaajat on hauskoja, niissä saa nauraa :D ja sit jos tykkää vähä ronskimmasta tekstistä ni juha vuorisen juoppikset ehdottomasti lukemistoon :whistle: onhan noita kaikkia hyviä mut en saa mieleen. laittakaa muutki vinkkejä hyvistä kirjoista :)
 
Neito84 Mulla samat viikot ja painonnousu melkolailla sama. 7,5 kg tullu nyt.. Ja varmaan nousee kohisten ku ruoka tosiaan maistuu ja siihen päälle herkut.. :D Ja meillä on tilanpuute mut isompi asunto koko ajan hakusessa, on jo suunniteltu jotain jos ei saataskaa asuntoo et miten mahuttas..Huonosti kyllä mut jotenkin..

Jessi75: En oo muutes tuota Härkösen kirjaa ees lukenu, piti heti kirjottaa kalenteriin ylös et ens kerralla voi lainata tai varata. Varasin nyt semmosen kirjan ku Tyttökavereiden opas odottajalle. Oli jossain kehuttu ja kaveri kehu kans.
Oon ihan himo ollu lukemaan aina...opin sen taidon jo ennen koulua ja muistaakseni kävin jo itelle kirjoja lainaa 6v kirjastosta :) Pitää kyllä yks hyvä kirja tähän laittaa Jumalasta seuraava Kata Kärkkäisen kirjottama. Oli hyvä, ja kaikessa hyvyydessään niin perhanan ahdistava. Kannattaa lukea!

Täällä oli muutes lunta satanu ja pyrytti äskenkin ku ulkoiltiin, ja voi miten raskas oli tarpoo ku oli pyörätielle juoksuttanu :( Tuntu et happi loppuu, vissiin voi jo sen verran kohtu painaa tai jotain...

Mä oon tyytyny ihan itekseen pohtimaan vauvaa, en oo viittiny miestä vaivata. Ku ei se ees ite kysele mitään vauvasta tai sen liikkeistä. Eikä oo halukas kokeilee potkuja tms. Antaa olla, jospa se jossain vaiheesa taas kiinnostuu. Yöllä ku heräsin koski selkään ettei oo ikinä ennen. Mitä lie ollu, meni onneks ohi mut säikäytti kyllä niin että!! Tuli silleen "aaltoina", sit koitin et onko maha kovana et jos ne on jotain supisteluja selän puolella mut massu lötkötti.. voiko supistella ilman et maha kovettuu ??

Nyt nakkikeiton tekoon.
 
Jessi: Joo, himoshoppaajat on hyvii, vasta nyt luin viime viikolla sen eka osan ja tokaa ootellessa, oli nyt lainassa ku kattoin ja ne muutkin Kinsellan kirjat on hyvii, yhtä hömppää ;)

Pitääpä vielä raapustaa ylös tuokin Jos huominen tulee.

Mä luin välillä niitä Patricia Cornwellin kirjoja mut sit tullu nyt taukoo ku ei aina ollu seuraavaa saatavilla. Nekin vois taas alottaa. Pidin ennen kirjavihkoo mitä oon lukenu, mut sekin on vähä jääny nykyään.
-->
 
neito84 Kiitos kun löysit tekstin.. Oli kyll kauhean surullinen uutinen :(

Jessi75 Juu tiedän, ja tietenkin se masennuksen vakavuus ja miten se ilmenee järkytti, mut jotenkin koska siihen ei pystynyt samaistumaan, niin mulla se järkytys muuttui vihaksi, että miten joku voi tuntea noin. Mielenkiinnolla luin, mutta jotenkin pisti vihaksi. Voihan se omalle kohdallekin osua, hirveän vaikea asia kyllä. Ei kiitosta lukiessa mä ihan nauroin ääneen :D

Mä taas en pysty lukee Himoshoppaajia ym, ei uppoo edes rantalomalla :D Mä en vaan kestä sellasta hömppää (vaikka hömppäleffoja katson helposti, heh). Nyt odottais suomenkielisistä Riikka Pulkkisen uusin, Totta. Lukiko kukaan sen esikoisteosta Rajaa? Se oli musta aika hyvä.
 
Kaikki kirjavinkit otettu ylös, taitaa tulla kirjastoreissu viä tänään :D

Yksi hyvä joku aika siten luettu myös: Leena Lehtolaisen, Jonakin onnellisena päivänä. Aika raju jotenkin mutta niin totta joillekin :( Tuli luettua parissa päivässä kun ei malttanut kesken jättää.

Kiva kuulla sunburned sinusta :) toivottavasti ultrassa kaikki ok eikä tarvii enää TYKSiin lähteä. Tuuhan kertomaan sitten taas mitä näky ja sanoi neuvolassa :)

Nyt hetkeks pois koneelta ja jotain järkevää tekemään.. :whistle:
 
Jessi: nyt oli jo neljäs tulehus, ja tulee kyllä pirun herkästi, ku oli ihan pikku flunssa pojalla, ja se meni jo sillai ohi, että se ihan vähän niiskutti nokkaansa, sit yhtäkkiä yöllä, se alko valvomaan, valitti koko ajan että "pipi,pipi,ai" ja näytti polvia, ja päätä (korvatulehushan säteilee polviin asti) ,ja oli ihan tulikuuma, jotenka siis arvasin heti, mistä on kyse. No, katoin sit yhen päivän, et mikä olo toisella on, niin päivällä sit taas poika ei syöny, ja kuume pomppas 39:iin.. Seukkipäivänä sit päivystykseen, ja imettiin märkää korvasta ja annettii antibiootti, ja onneks se muistutti se lääkäri, et kantsii jättää jo supot pois, ja antaa tota pamolia, ihan huippu särkylääke! yhen 125 mg:sen tarvi yöks antaa vaan, ku normaalisti jouvuin tunkee kaks 125:ta yöks, eikä välttiin auttanu ees. Mä meen nyt kuukauden päästä korvakontrolliin, ja sanon sit siellä.. Kyllä mä luulen, et ne putkituttaa, jos noita alkaa oleen tähänki tahtiin, et parin kuun välein.. Mä oon ite ollu vauvasta asti kova sairastaan tota samaa, ja sit ku oln joku puolenvuoden-vuodenikänen, niin meinattiin putkituttaa, mut ei ne sit putkituttanu, ja sen jälkeen kuulemma oon ollu terve penska.
 
kiitoksia kirjavinkeistä! :) laitan ylös ja etin seuraavalla kerralla.

tinsku tollanen kirjavihko ois hyvä ni tietäs et onko lukenu. mä oon kans ollu aina kova lukemaan ja kans alle kouluikäsenä opin lukemaan ja äitin kanssa oon ihan pienestä asti lainannu kirjastosta kirjoja :) mun 5-vee oppi tossa syksyllä lukemaan ja nyt se tavaa kaikki tekstit mitkä näkee :D
älä välitä siitä ukostas, jotku on sellasia et ne ei niin näytä tunteitaan. me kun ootettiin ekaa yhteistä ni mies tuntu kans olevan aika välinpitämätön raskaudesta mut sano ite et ei oo hälle niin konkreettinen et kyl se sit muuttuu ku vauva syntyy ja niin teki :) nyt on kyllä ollu aika kivasti läsnä ja mukana.

lily mä ehkä jotenki paremmin ymmärsin sitä anna-leenaa ku ite joutunu tosi paljon valvomaan ja välillä ollu romahduksen partaalla.

suski pyydäppä seuraavan kerran lekurilta sellasta lääkettä ku pronaxen, se on tosi tehokasta ja helppo antaa ruiskulla.

perdyn tapaan mäkin poistun nyt koneelta tekemään jotain järkevää :whistle: eli siis kaupunkiin asioille.
sokerirasitus on muutes ens vkon pe...
 
Oho kun maha on vetänykki spurttia KAHDESSA VIIKOSSA paljon :D voi kamala mikä valas.

Jessi: En oo ajatellu, ennen kun laitoit.. ja nyt alko vaivaamaan pitäiskö ja onkohan kaikki ok ja kaikkea paskaa pyörii päässä.. Mies ei niin innostunu kerta se lääkäri sano että on normaalia niin että menisin vielä yksityiselle ja maksaisi 160€ siitä että kaikki on normaalia :x huoh nyt ahdistaa :,( ja itkettää.. :/

mutta kuvia

23+5?


26+0



saa kertoa onks enemmän tytsy vai poikamallinen? :D
 
Neuvolassa ja ultrassa käyty. No neuvolan täti ei ole saanut koulutusta ultran käyttöön eikä osaa sen kummemmin asioita katsoa. Mutta sydän löi ja asento tarkistettiin: vauva oli vaihtanut puolta kohdun toiseen reunaan! Ei ole KOSKAAN aiemmin ollut tuolla reunassa, vaan ihan toisinpäin. Ehkä tämä asennon vaihdos selittää muutokset. Ja tänään vauva on ollut aktiivisempi vaikkeivat liikkeet tunnu samalla tavalla kuin ennen. Tiistaiksi terkka oli jo varannut ylimääräisen ultra ja tieto siitä helpotti :) Ihana terveydenhoitaja :heart: Jos viikonloppuna tulee jotain, niin sitten vaan Tyksiin.
Myönnän, että taustamme vaikuttaa paljon mun reaktioihin ja stressiini tässä raskaudessa. Olishan se hienoa, että se huomioitaisiin. Terkka kyllä huomioi, voi että se on kultainen ihminen!
Oloni helpottui. Nyt voisin yrittää nukkua päiväunet, ehkä selviän ilman painajaisia..

Täällä myös yksi, joka on kova lukemaan! :wave:
Härköset on luettu, tykkään suomalaisista kirjailijoista. Pulkkisen Rajan olen lukenut ja samoin Totta-teoksen. Tykkäsin molemmista, niissä oli jotain samankaltaista, vaikka aiheet olivatkin ihan erilaiset. Lily-Jane taisi kysellä? Minä tykkään joskus lukea hömppää, mutta munkin makuun esim. himoshoppaajat ovat liian hömppiä. Voin suositella luettavaksi Khalid Hosseinin Leijapoika-kirjaa. Se on rankka, mutta koskettava teos. Luin sen jokin aika sittten. Ja kyseisen kirjan innoittamana luin Susan Abulhawan Jeninin aamut.

Huh. Ette arvaakkaan kuinka iso paino mun hartioilta poistui ultran jälkeen. Nyt on pakko mennä nukkumaan, tuntuu että uni vie ihan just voiton. Onneksi vasta huomenna jatkuu työt (ja saan sairaslomaa terveydenhoitajalta jos en enää saa nukuttua).

Kiitos kaikille välittämisestä!
 
Kirjavinkkejä Itse tykkään Nora Robertsin tuotannosta =).

Täällä taas stressataan. En sit tiiä stresssaanko liian herkästi ku tausta on se mikä on. Kävin eilen taas verikokees ja crp oli 14 eli hiukan koholla. No lääkäri määräs pissakokeeseen jonka vien huomen aamulla. Terkan kans puhelimes jutelles sanoivat ettei tarvi huolestua mut minkäs sitä itselleen voi. Nyt sit mietin tääl päätäni puhki ettei vaan ole sitä streptokokkia vaikka terkka sano ettei se näy muka crp:s eikä kyl sit siinä pissassakaan. Mun mielestä kyl sen verestä voi kattoo mut en sit tiiä. No katotaan mikä huominen tulos sit on. Ja saako tuloksen huomen ku viikonloppukin edessä, huoh.

Nyt on ilmaantunu inhottavat yölliset krampit/suonenvedot. Pitäisköös hakee magnesiumia vai auttaako se? Mitä merkkiä te muut käytätte jos sitä syötte? Saako diasporalia ottaa?

Sit olen alkanu näkeen ihan järkky painajaisia ja yöt menee herätessä niihin :'(.

Mä sorruin kans tilaan H&M:ltä muutaman sinisen vaatteen ja tuli eilen paketti. Sit olen miettiny josko ostais paketillisen liivinsuojia ym. toilettitavaraa sairaalaa varten ku ei täs taas tiiä koska lähtö tulee.

Carriwellin liivit on pakko tilata jostain ku täältä tuppukylästä ei mitään saa.

Lauantaina olis tarkotus lähtee kahden oman kasvattipennun kans näyttelyyn ja vähän jännittää et kostautuuko supisteluna. Sen näkee sit.

Nyt syömään lasagnea :)

Anteeks ku tuli taas vähän omanapanen viesti.

Nepsus ja Wiljami 26+5
 

Yhteistyössä