** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Tänään ollaan kotona ja parannellaan tuota pojan flunssaa ja lämpöilyä. Käytiin lastenenuvolassa kun soittelin hoitovapaata tälle päivälle, kattoi sit korvat ja pika-crp:n samalla. Kaikki kunnossa, yskä vaan on kamala.

Tukivyön
mä sain ihan tk:n kuntoutuksesta. Käytän sitä kyllä lähinnä vaan töissä, kotona on ihan ok olo ilmankin.

Paitsi eilinen oli kyllä kamala kun supisteli koko päivän ja illan ja selkää poltti. Onneks tää päivä onkin lepoa..Yön aikana oli kyllä menny ohi. Kai sitä pitäs saada aikaseks soittaa neuvolaan ja pyytää päästä lääkärille paikkojen tarkistukseen..näitä supisteluja kun nyt on ollut.

Vauva potkii edelleen lähinnä alaspäin, aika harvoin tuntuu mitään ylös. Taitaa viihtyä sellaisessa asennossa siellä...

Bre ja pikku 25+2
 
Jessi, juu mä tiedän sen johtuvan niistä lihaksista, mut sillon ku esikkoo ootin, niin en osannu niitä tehä :)laugh::whistle::ashamed:) ja sit synnytyksen jälkeen ei mikään pidätä pissaa.. Siis jos on pissahätä, niin sillon jos nauran paljo, tai yskäsen nii varmana on märät housut :D
 
bretagne mulla kan potkut tuntuu enempi alhaalla, välillä tulee navanki kohdille potkuja.
meillä kans pojalla kova yskä, kauheen kuulosta : /

suski nyt sitte vaan treenaamaan niitä lihaksia ;) ne auttaa muuten orgasmin saamisessaki :whistle: :D
 
Ihanaa naistenpäivää kaikille meille :flower:

Kävin aamulla labrassa pissanäytteen antaa ku viimeviikolla oli proteiinia ja laitto lääkäri lähetteen mut olin unohtanu koko asian ja huomenna nvla,ei ihan ehdi vastaus mut tarvii soitella sit.. Huomenna kattoo neukkutäti niitä sokeriarvoja mitä oon viikon mittaillu et miten jatkossa.Ihan hyviä nuo on kyllä ollu.

Pupeltaja meillä on aina tapana lukea iltasatu tytölle.Jaksaa kuunnella vaikka kuinka kauan mut sovittu et yksi satu per ilta ja se on kiva rauhottumiskeino iltatouhujen jälkeen. :) Nukahtaa hyvin sen jälkeen itestään sänkyyn.

Illalla olis neidillä jumppa.Viimeviikolla ei käytykään kun sairastettiin vaihteeks. Vähän ankee ilma ulkona,mut onneks ei kylmä. Tää viikko olis viä saikkua ja ens viikolla taas töihin.Onneks ei paljoa jäljellä ennen lomia. Jännä et noi supistelut alkaa aina illalla ennen nukkumaan menoa.. Kai sitä rauhottuu ja rentoutuu..

Ruokana täällä tänää miehen eilen tekemää burgundin pataa,kypsyny kivasti niin ei tarvii kun lämmittää ja riisit keittää lisäks.

Nyt boxilta eiliset täykkärit..

Perdy 27+5
 
Kaivapas silmistä unen häivä,
muistathan: tänään on naistenpäivä!
Etsi siis peili,
tsekkaa mahtava leidi:
pörröinen tukka,
ryppyinen naama,
känsäinen varvas.
Hyllyvä pylly,
roikkuvat tissit,
silti oot oman elämäs missi!
Keikuta pyllyä,
ketkuta jalkaa,
upeitten naisten päivä voi alkaa!
 
Kaveri on sen verran vilkas liikkuja että välillä potkitaan ylös n. navan korkeudelle ja hetken kuluttua voi virtsarakko olla kovilla.. tumtumtumtum.. näin päivisin kaverilla on vissihin lepoaika! taas ollaan niin hiljaa, koko päivä on ollu aika hiljasta.. tais sokerirasitus verottaa kaveria yhtä paljon kuin mamia!

Mua väsyttää ja olo ei oo hehkeä, ja pitäis jaksaa 18.00 asti koululla :-( ei oo kivaa, no eiköhän tää vielä iloksi muutu.. pieni rutistus ja koulut on hetkeksi käytynnä.. :)

Järjestetään juuri laskiaisjuhlia opiskelijoiden perheille tms? pitäis tuota kirppispöytää väsäillä ja hinnotella tuollasta turhanpäivästä rojua, meinaan kuka nuita haluaa :D not not.

Ihana ilma! Tännää saa naistenpäivän kunniaks vetää laskiaispullaa nii paljo ku napa vetää muistakaas se ;)

mmilia ja stellapatrikki viikkoja pian 26. :D
 
Heippa kaikki!

Ja hyvää naistenpäivää!!!

Calumet ja sannikki Mukava kuulla taas teistäkin :) Ei se siitä, että kukaan perään huutelisi vaan siitä että porukka on iloinen että ootte taas mukana! :)

Päivitykset on nyt tehty, anteeksi että kesti näin kovin :) En oo yli viikkoon kirjoitellut, ollaan oltu reissussa miehen kanssa ja sen jälkeen tuli pieni flunssa ja olo oli vähän vetämätön. Kävin reissussa kyllä lukemassa melkein päivittäin, mutta tolla iPhonella en onnistunut tekemään listaan muutoksia. Nyt kaikkien pyynnöt pitäisi olla kunnossa, laittakaa toki yv:tä jos jotain vielä mättää. Jossain vaiheessa ajattelin vähän lisäillä kuvia ja siivota tota etusivua, että tulisi nätimpi :)

Monet on olleet kipeenä, paranemisia niin äideille kuin lapsille :hug:

minimamma tais kirjotella (apua jos se olikin mimmimami.. mulla näköjään sama ongelma kuin jollain muulla :D Hitto kun en pääse vaihtaa sivua ilman että teksti katoaa.. krhmp..) että ahdistus painonnoususta on lieventynyt. Niin mullakin!! Olin ihan hajalla vielä pari viikkoa sitten, mut jotenkin oon nyt ihan rauhoittunut, ja tullukin sellanen olo, että kyllä se paino lähtee synnytyksen jälkeen, kun tosiaan kilot ei oo herkuttelulla tulleet. Nyt noussut 5-6 kg, et ei edes syytä huoleen tms. Tottakai mukaan on mahtunut vähän herkuttelua, mut mulla onneks ei oo mikään hirveä makeanhimo. Ja liikkunut oon paljon. Nytkin vaan odotan että tää nuhaisuus lähtis niin pääsis spinningiin taas polkemaan!

Kysymys, mulle nimittäin on pari viikkoa sitten ilmaantunut tällainen juttu, että kun kävelen paljon, niin alkaa navan vasemmalta puolelta lihas ihon alla "kiristää", ja siinä on sellanen kipeä halkaisijaltaan n. parin sentin kokoinen kohta. Siis lihaksessa, tai mikä tossa ihon alla on. Ja se vaivaa pitkillä kävelymatkoilla, mutta ei haittaa yhtään urheilussa :confused: Kenelläkään samaa? Ja tosiaan vaan toispuolista..

Joku tais valitella väsymystään, mulla on joku ihmeen keskiraskauden uupumus, väsyttää koko ajan ja ihan kauheasti |O Mut sit sitä ei välttämättä nuku kuitenkaan hyvin..

Nyt pitäis alkaa tyhjentää tiskikonetta, jes. Tänään lounaaksi eilisen kasvislasagnen jämät, illalliseks mietin jotain raikasta, vaikka kanasalaattia johon vois heittää vähän raejuustoa ja ananasta.

Moikkelis!! :wave:

Lily & 24+4 (jeeee kohta on 25!!!)
 
harhaanjohtaja Meillä on uudet ja vielä aika kalliit sängyt jämäkällä patjalla, mut ei mun lonkkakipuihin auta, selkä oli ennen näitä sänkyjä jatkuvasti kipeä, se sentään helpotti:)

potkuista Uusin villitys mun mahassa on jalan painaminen kylkiluihin, ja lujaa... Taas sai sorkasta ihan selvän tuntuman kun puskemella puskee, samalla kun kinttu on kylkiluissa niin vissiin kädet hakkaa rakkoon... No ultrassakin sanottiin että kovasti ojentaa kroppaa suoraksi ja venyttelee, eli sama touhu vissiin menosso :D hauska kun oikeesti alhaalta ylös on vauvaa jo...

Lily-Jane mulla hieman samanlaista kiristystä navan vieressä, luulin sen olevan nahka mikä venyy... Todella ilkeän tuntuista oli sitte nahka tai lihas, eiköhän se venymiseen liity:)

Laskiaisriehaan kohta suunta :D
 
IHANAA NAISTENPÄIVÄÄ

Jessi ja mmilia, just det, eli provinssin takia meinasivat et ois voinut varata sen sektion sit maanantaille sinne, mutta päätin nyt jättää ne festarit väliin...vaikka ois ollu kauheen kiva mennä Systemiä kattoo (oon hulvaton fani ja once in a lifetime-mahdollisuus + miehellä ois oma keikka)

Kamalasti ootte taas kerinneet kirjottelemaan, ihana lukea aina vaikka nyt vähän laiskasti kommetoinkin!

Nyt saunomaan :)

-tintsu + *pokspoks* hevikumpu vol2 24+0 :heart::heart::heart::heart:
 
Mä olin niin tippa linssissä aamulla ja eilen illalla. Soittelin parhaalle ystävälle kuulumisia niin tyttö tuumaa olevansa synnyttämässä <3 Siinä muutama sana vaihdettiin ja onnea toivottelin koitokseen. Tänä aamuna sen mies laittoi viestin et tyttö tuli! Vähän olin töissä innoissani. Ja mikä ihana päivä ku naistenpäivänä saa rinsessa syntyä! :heart: Oottelen niin kovasti ens viikkoa ku sit varmaan pääsee jo typykkää kahtoo. :) Kunhan rauhassa tutustuuvat toisiinsa ja kotiutuuvat.

Käytiin miehen kaa kahtoo tänään se Black Swan, sanoisinko erikoinen elokuva ja hieman yllättävä, miehen mielestä tylsä. Oli aika paljon draama tyyppinen ja sit sitä balettia oli siinä melkolailla.

Mullakin on nyt hirvee väsymys ollu, joka päivä melkein nukahtanu pikku hetkeksi. Tänäänkin..sohvalle. :D Pomo kehtas kysyä töissä et jaksanko tehä vielä huomisen eli ois tullu kuudes päivä töitä, kieltäydyin ihan kohteliaasti sillä tänään supisteli. Pitikin eilen mennä kehumaan et nyt on maha ollu rauhaisampi lääkärille. Nyt ois ansaitut kaks vapaapäivää <3 Huomenna toista ystävää ja sen typyä näkemään ja sitten jos pääsis kaupungissa käymää torstaina, pitäs se hoitoalusta katella tuohon pesukoneen päälle... Joku halppis välttää ku ei sitä kauaa tarvihe kuitenkaan.

Nyt siskon hakuun ja koiria käyttää koirapuistossa, puhti poissa et ei jaksa lenkille enää.


 
mmilia täällä liikkeet tuntuu aika samalla tavalla! Terkka sanoi viimeksi, että kovin alhaalla vauva majailee. Se on toisinaan inhottavankin tuntuista, koska vauva painaa rakkoa ja välillä alapäätä. Sattuu! Yhtenä iltana olo oli niin tukala, että pääsin miestä ottamaan mua jaloista kiinni (makasin vuoteella) ja nostamaan ylöspäin :D Sit kikatin hysteerisesti, kun ajattelin vauvaa masussa valumassa painovoiman vaikutuksesta..

Tänään jouduin lähtemään töistä aiemmin, koska huippasi niin paljon. Verenpaine oli kuitenkin hyvä 122/75, mittasin ennen lähtöä. Mistähän huimaus voi johtua? Säikäytti, kun meinasin kaatua rappusissa, onneksi sain kaiteesta kiinni.

Tervetuloa Priori. Kysyit Roxithromycinistä. Soitas tänne: HYKS:n Teratologisesta tietopalvelusta saa puhelimitse tietoa lääkkeiden käytöstä raskauden aikana arkisin kello 9-12. Puhelinpalvelu on valtakunnallinen, ja toimii paikallispuhelumaksulla. Puhelinnumero on (09) 4717 6500. Ei ne välttämättä äippäpolilla osaa lääkkeistä sanoa, että mitä voi ja mitä ei voi syödä. Ainakin se kokemus mulla on.
Lketietokeskus

Käytiin tänään tutustumassa lastentarvikeliikkeessä vaunuvalikoimaan. Pitkän tutkinnan jälkeen, olen tullut siihen lopputulokseen, että Emmaljungat haluan. No nyt mies kävi pihistelemään, ehdotteli käytettyjen ostamista jne. Että mua ärsyttää! Minkä takia teen kaikki viikonloput töitä, jos en saa sitä mitä haluan? Mua suututtaa niin paljon. Ties vaikka huimauksestkin johtuisivat ihan siitä :)

Mukavaa naistenpäivän iltaa mameille!

S + A 25+6
 
arkaa aihetta, enkä halua että kukaan tästä provosoituu!!!! pitää vaan laittaa ahdistus sanoiksi:
Tuttava/kaveripariskunta sai lapsen... jah jah mie en tiedä mistä johtuu mut en halua mennä ollenkaan katsomaan vauvaa... En ole ikinä ollu mikään muiden vauvoille lässyttäjä mut onhan ne ihania ollut, vaikken erityisen ooh ja aah reaktiota ole saanutkaan muiden vauvoista... Nyt en vaan haluaisi lainkaan nähdä koko vauvaa??????? en ymmärrä... ahistaa koko ajatus että pitäis mennä katsomaan ja oon niin iloinen sairastelusta, ettei tartte mennä... No osittain ehkä vaikuttaa se että en ymmärrä miksi huonoon toimimattomaan suhteeseen tehdään lapsi... Ukko on paska ja elämä on paskaa kuuluu siellä valitus, ja sit kuitenkin lapsi pukataan... toinen siis vielä...

On varmaan ihan perse temppu jos en mene sinne mut en halua eikä kiinnosta ja oikeestaan jopa inhottaa ajatus menosta... Pelkään että se näkyis naamasta etten halua olla siellä saati ihastella heidän lastaan, enkä halua loukata...
mahtaako oma hormonitoiminta vaan heittää ihan häränpyllyä??? on ollu herkkis ja alakulo muutenkin... plaah...
 
Otokka
Äitiyspakkaus tuli! On se vaan aika ihana, olen oikein tyytyväinen :D. Vain muutama vaate oli semmoisia, mistä en suuremmin välittänyt, kuten nallekuvioinen potkari ja oloasun paita. Lisäksi ne lakanat oli aika kaameat :x. Mutta siis suurin osa tosi sööttiä ja hyvän oloista käyttövaatetta ja -tavaraa. Ehkä hieman enemmän poikavärityksellä, vai mitä muut olette mieltä?

Pitääkin mennä katsomaan mahd. pian Black Swan, kun täälläkin siitä niin puhutaan!

Sannikki: Älä huoli omista reaktioista, etenkin raskaana voi tulla ihan ihmeellisiä olotiloja ja mielialoja. Muiden ihmisten huonoihin päätöksiin ei kuitenkaan oikein voi vaikuttaa, kukin elää omaa elämäänsä. Eli onnittele ihmeessä kaveria uudesta vauvasta vaikka puhelimitse, kortilla tai tekstarilla ja jätä ihan hyvällä omallatunnolla menemättä kylään. Kukaan ei varmaan kyseenalaista, jos heität syyksi huonon olon tai sairastelun tms.

Lily-Jane ja minimamma (toivottavasti meni oikein...): Mulla suurin ahdistus painon noususta tekee vasta tuloaan. Viime neuvolahan oli ensimmäinen, jossa painoa oli tullut lisää ja nyt pelkään, että joka tulevassa neuvolassa paino on noussut monia kiloja. Inhottavaa, jos yhtäkkiä viimeisenä kolmena kuukautena tulee 10-15 kiloa tai enemmänkin. Siinähän masukin venyy yhtäkkisesti niin paljon, että se on lopulta pelkkää isoa raskausarpea!! Viime kuukauden aikana ruoka on maistunut ja herkut ja makeat ovat tehneet paluun, joten ei ihmekään, että paino nousee :ashamed:. Liikuntaakaan ei voi harrastaa niin kuin ennen, mikä ahdistaa vielä enemmän :kieh:.

Otokka ja MunamiesPikkarainen 27+3
 
sannikki mulla ollu vähän samaa et en oo koskaan mikään lapsifani ollu enkä menny ihastelemaan kavereitten vauvoja. niitä tosin synty aika vähän mun kaveripiiriin tai ainakaan lähimmille. ollaan myöhäisherännäisiä :whistle: tosi vähän siis näin vauvoja ja jos näin ni nopeesti vaan katsastin ja onnittelin ja jatkoin matkaa. en pysty myöskään olemaan onnellinen sellasten vanhempien puolesta kenen liitto vetelee viimisiään mut lapsi on pitäny pykätä. en nää siinä mitään järkee koska loppupeleissä se lapsi siitä tulee eniten kärsimään. kai nää on kuitenki suht normaaleita ajatuksia ja varsinki nyt raskaana, onhan jokaisella oikeus mielipiteeseensä enkä usko et kukaan sitä menee tälläsessä tilanteessa niille ko. ihmisille huutamaan vaan pohdiskelee vaan itsekseen.

otokka mä kattelin ne äpakkauksen kuvat netistä uudelleen ja ainoo mikä aiheutti aika runsaasti puistatusta oli se ruokalappu, ihan hirvee :x ei taatusti tuu käyttöön sellanen mikä näyttää et siihen ois useemmat yrjöt kuivahtanu :rolleyes: no makuasioitahan nää toki on, jonku mielestä se voi olla tosi nätti. kokonaisuudessaan kuitenki pakkaus ihan kiva ja tykkäsin siitä haalarista et se oli tosi kiva :)
en tiiä oliko nyt hirveen poikamainen väritykseltään, makuupussi nyt oli sininen mut ne kellertävät on jo monena vuonna käytetty ni ihan kiva vaihteeks muutaki sävyä. ja ne oranssit vaatteet on jees, vähän piristystä niihin ainaisiin pastelleihin :) ja hyvä idea on myös laittaa yks 50cm body & potkarit sinne, 56cm ois ollu vielä parempi mut hyvä noinki. 60cm on vastasyntyneelle ihan jätti.
 
sannikki: Mun kaveri halus pää punasena tehä lapsen. Oikeestaan ihan sama kenen miehen kans, ja tekikin tytön 1/10 ,vauvana se lapsi kelpas hälle, ero tuli, sen jälkeen ollu kolme ukkoo eholla, kahdelle niistä tullu keskenmeno, lapsi otettu huostaan, nykyää vetää pirit ynnä muut naamaansa. Ja yhä tahtoo tehä lapsia.. sen takia ku "vauvat on niin ihania.."
Tommosta mä en enää ymmärrä.

Mä oon ite hirveen vauva, ja lapsirakas. Ihastelen kaikkia vauvoja, niitten pikku pullaposkia ja nöpönenää ja pikkusta suuta, ja sitä vauvantuoksua!!!!!!!!!!!!
...................Mutta en menis "väkisin" huonoon suhteeseen sitä tekemään.
Voin sanoo, ettei mun omat(kaan) lapset synny ihanaan parisuhteeseen, mutta silti rakastavaan ympäristöön! Esikoinen sai alkunsa jonkulaisesta vahingosta.. Siis ei käytetty ehkäsyä, mut ei haluttu raskauttakaan.. No ite jonkuverran kuiteski toivoin silloin tulevani raskaaks, ja onneks tulinki!<3 Tää toinen ehittiin jo suunnitella ja kaikki oli oikeen mallikkaasti.. Sitte tapahtu peruuttamaton juttu, mitä en eksälle ikinä anteeks anna.. Mut en kummemmin vihoittelekkaan..

Jooh, tässäpä tää.. Esikolla vissii korvatulehus taas.. sairasti semmosen viimeks tammikuus.. neljäs kerta jo.. huoh.
 
Huomenta mammat! =)

Täällä on herätty tänään jo klo. 5.10. Pikkumies aloitti masussa sellaiset menot ettei nukkumisesta tullut enään yhtään mitään. Muutenkin meni yö vähän niin ja näin kun sai juosta vessassa koko ajan. Saas nähdä mitä tästä päivästä tulee kun eilinenkin meni ihan harakoille kun olin niin väsynyt kuin olla vaan voi.
Nyt olenkin tässä sitten aamun seurannut auringon nousua tee kupposen kera. Minä niin nautin tästä vuoden ajasta kun tuntuu, että oikein tosissaan näkee miten koko ajan mennään enemmän ja enemmän kevättä ja kesää kohti. =)

Tänään pitäis lähteä käymään vähän asioilla ja pyörähtää työpaikalle palauttamassa avaimia ja sanomassa työkavereille ja lapsukaisille heipat. Saas nähdä minkä tunteen purkauksen siellä saan kun tuntuu niin vaikealta jo nyt jäädä sieltä pois kun olen niin tykännyt olla. Mie olen siellä varmaan pitkin kevättä noiden leipomuksieni kanssa ahdistelemassa toisten työntekoa. :D Noh, tuskinpa kumminkaan, täällä kotonakin on niin paljon tekemistä. Pitäis alkaa siivoilemaan keittiön kaapit ja käydä muutenkin noita vaate yms. kaappeja lävitse kun vielä on aikaa siihen hommaan.

Sannikki nuo tosiaan ovat niitä asioita mihin toiset eivät voi vaikuttaa... Mutta meistä jokainenhan voi ajatella asioita omassa mielessään, ajatuksilla kun ei toisia loukkaa. :) Mielestäni voit onnitella heitä vauvasta tekstarilla tms. ja näet pienen sitten kun näet. Ei kannata ottaa tuosta itselleen sen kummemmin mitään paineita. :)

Kuinkahan kauan muuten yleensä menee, että palkkiksesta laittavat tiedot eteenpäin kelalle? Viime viikon alussa toimitin sinne kaikki paprut eikä kelan sivuilla näy minkään maan tietoa vielä minun hakemuksistani. Polttelee niin kovasti saada pian jotain päätöstä sieltä ja varsinkin sen pakkauksen haluaisin saada, että pääsisin lisää hypistelemään vauvan vaatteita. Ajattelevatko siellä sitten ettei tuolla ole mitään kiirettä tietoja saadakaan kun saan kolmelta ekalta äippäloma kuukaudelta sen normi palkan... Ei vain malttais odottaa mutta sitten taas tuntuu ettei sinne kehtaa vielä alkaa soittelemaankaan... Minäkö muka kärsimätön? :rolleyes:

Nyt taidankin tässä hilpasta noiden koiruuksien kanssa vähän tuonne ulos ja sitten alkaa valmistautumaan asioille lähtöön.

Mukavaa päivää teille kaikille! =)

Hiipu ja pikkumies 24+6
 
Viimeksi muokattu:
huomenet!!
Pikaista merkkausta ennen neuvolaan menoa..

Soittelin eilen sairaskassaan äippärahapäätöksestä että missä viipyy.. kolme vkoa sitten viimeks soittelin ja palkoista odotteli tietoa niinkun nyt edelleen.. Huoh! no sano että menee varmaan aika lähelle äitiysloman alkua kun tosiaan ekat kuukaudet saa palkkaa niin eivät kiirettä pidä sen asian kanssa. Ja sano kyllä se täti että soitteleen ja kyselee perään jos ei ala kuulumaan.. :) vähän helpottuneempi olo.

Eilen taas supisteli mukavasti kun oli niin paljon kävelyä päivän aikana.Mut onneks kunnon yöunet helpotti.Nyt jaksaa taas :)

Päivän ruoka on kysymysmerkki.. kaupassa pitäs käydä myös.Lounaaks eilistä burgundinpataa neidin kanssa kun on tänään kotona. Kiukuttelemassa äitille :)

Myöhemmin lisää..

Perdy 27+6
 
Huomenta kaikille!

Täällä pukkaa pitkästä aikaa päänsärkyä, taitaa johtua tosta nenän tukkoisuudesta. Ei oo edes paha flunssa tai mitään, mut jotenkin toi tukkosuus ei tunnu lähtevän. Heti tullu listeriat ym mieleen :D Hysteeristä...

sannikki Mäkään en oo ikinä kauheasti innostunut vieraiden vauvoista, tai ollut iso lapsi-ihminen. Tuttujen vauvoista ja lapsista kyllä. Me yritettiin miehen kanssa tätä vauvaa vuosi, joten pystyn siltä saralta samaistumaan noihin tunteisiin (vaikka lähtökohta ehkä eri). Mua otti kaikki vauvauutiset päähän, ja etenkin ne, jotka tosiaan tuli tolleen hupsista ja huonoihin ihmissuhteisiin. Mut oikeastaan ne ei oo ollu ketään läheisiä kavereita, joten en tiedä. Niinku sanottu, älä ota paineita asiasta. :)

Perdy Hauskaa neuvolaa jos noin voi toivottaa :D

Hiipu1 Huh kun siellä on oltu aikaisin hereillä! Täällä toinen joka nukkuu huonosti. Nyt mietityttää että jos mä oon nyt väsynyt niin miten jaksan yöheräämiset? Onks se väsymys erilaista? Se on ainoa asia joka mua melkeinpä pelottaa tässä lapsen saamisessa. Hormoonit :)

Mulla on jotenkin vahva poikaolo vaihtunut, että jos onkin tyttö.. Apua.. Jänskää :) Miehen kanssa tuumattiin eilen että tulis jo kesäkuu, mut toisaalta myös ihanaa, että on vielä aikaa laittaa kotia ja vauvan huonetta. Me ollaan tuskin edes alotettu, mitä nyt oon googlannut huonekaluja :D

Kohta aamiaisen pariin (kello siis täällä 8 aamulla) :)

Mitähän sitä tekis illalla ruuaksi.. Vaihtoehtoina tollanen jauhelihapiirakka johon tulis paljon porkkanaa, tai sitten mustapapuchiliä.. Mulla on joku kasvisruoka-villitys meneillään, kaapit täynnä erivärisiä linssejä. Lounaaks teenkin keittoa punaisista ja keltaisista linsseistä. Tykkään että ne soseutuu ilman että niitä tarttee soseuttaa. Mutta ehkä miehen makuun olis toi jauhelihapiirakka :)

Lily & 24+5 :heart:
 
Moikka!

Mäkin sanon sannikille että no hätä, ihan normilta kuulostaa. Mä olen aina ollut lapsi-ihminen, mutta täytyy sanoa etten ihan kaikkien kavereiden lapsista ole osannut iloita juurikin tietäen esim huonon tilanteen parisuhteessa tjsp.

Arvatkaas mitä! Äsken soi puhelin ja soittivat synnäriltä Jorvista ja pyysivät maanantaina puhumaan lääketieteen kandeille mun "esimerkillisesti pieleenmenneestä synnytyksestä" ja sen aiheuttamasta synnytyspelosta + tulevasta sektiosta. Vähän jännää ja kivaa :) Eli tottakai suostuin, hitto, jos niistä tulis vaikka edes hitusen parempia synnytyslääkäreitä sen vuoksi niin kuinka kiva juttu :)

Tämmöstä. Namnam, kohta meillä ruuaksi basilika/sitruunapippurista uunilohta + itsetehtyjä valkosipulikermaperunoita + porkkanaraaste :)

<3: iloinen tintsu + poppoo
 
keskiviikkoa?
(piti vielä tarkistaa et olihan se keskiviikko)

4Dstä soitettiin et on uus kuvaus ilmaseks ensviikolla, kun siit meidän dvdst ei näkynyt mitään :D jospa sit saatais vielä uusia kuviakin :) hauskaa!

Sunnuntaina meen laivalle kaverin kanssa, siljan risteily ruotsiin! Onko täälä muuten kellään hinkua tässä kuussa mennä, tai mahdollisuuttakaan? Mulla ois yks lahjakortti, jolla sais ilmaseks hytin, tai on siin se matkustajamaksu 8E per nenä kai. Mut sillä sais myös ikkunallisen hytin, eli vois valii haluuko näköalan merelle vai kävelykadulle. Siljalle siis sais ja on tän kuun voimassa, mut kun olen jo menos niin en toistakertaa pääse ku ei oo rahaa sit ostella sielt mitään ja ei oo lastenvahtia enkä jaksais lasten kans nyt samassa kuussa mennä. :>:>
Joten tarvetta anyone? Voisin sen pistää parilla kympillä postiin jos joku tahtoo halvalla risteilyn. normihinnat on kuitenki parinsadan euron luokkaa jos ottaa promenadehytin tai sit sen merinäköalalla..

Tutittomuusharjotukset menossa tol pienemmällä ja pikkasen se protestoi tommosta leikattua tuttia ku tarjosin :D Mut nyt vissiin nukkuu ku on nii hiljasta.
Sil on myös tullu nyt se yskä takas, oli siis kaks tervettä päivää tässä ja toisena käytii ulkoilemas ja toisena käytii uimassa ja nyt se on sit taas kipee :l muutama kirosana ois tähän väliin kiva..

vanhemmal tytöl nyt joku kitinäkausi menossa ja ulisee vaan kaikesta -.- kaikki on huonosti ja kokoajan vit*ttaa millomikäki.. hohhoijjaa.

Todellaki odotan sitä paria yötä ihan rauhassa ja ihan vaan omana ittenäni!!

Rasmusvauvaa en oo ehtiny kovin paljo miettiä taas kun no viimeks ku kirjotin niin mies tulikin yllättäen sit aiemmi himaan joten taas unohtu se vauva-ajatuksiin painuminen ja nyt ei tässä oo sit tänääkää ehtiny ja joskus ku se potkii ni sit aina muistaa et niinjoo sekin on sielä :D

Nyt enite ärsyttää se, kun toi pikkasempi onki taas kipee, joten sinne meni ne kyläilyt yms ja ulkoilut jne.. Ei sit tehdä taaskaan mitään! Ja sit odotan sitä laivareissuu ja sit heti sen perään on se ultra taas ja sit on sokerirasitus ensviikol ja niin. kaikennäköstä tulossa.
Tää viikko menee sit ilmeisesti loppuviikko kotona jos toi pikkane nyt päättää ruveta kunnolla sairastelee.

Väsyttää kans, vaik pitäs olla jotenki keskiraskauspirtsakka?? ei kyllä tääläpäi ainakaan :D
Mun mielestä neuvoloita on liian vähän, siis neuvolakäyntejä, sielä ainakin vahvistuu se ajatus aina siitä vauvasta niin nyt näinä väleinä ehtii jo unohtaa ja ei niin syvällisesti ajattele sitä, siis mahan kyllä huomaa ja liikkeet mut kun siit ei tuu puhuttua kellekkää paljoo kun ei ketää tunnu paljo kiinnostavan ku kaikilla kavereilla on just syntyneet niin ne menee edelle.. jotenkin..emt.

sannikki Mulla kans jos pari ei mun mielestä oo niinku mun mielestä perhemateriaalia niin en oo niin innostunu vauvasta kun jos vauva tulee hyvään perheeseen.. Enkä sit kans mee kattomaan vaan onnittelen vaan viestillä ja niin..

onks muute kukaa muu ku tintsu menos johki festareille kesällä?
Me varmaa skipataan aikalailla kaikki, ehkä johki ankkarokkiin tms vois mennä kun on nii loppukesästä et vauva ehtiny vähä kasvaa ja voi jättää muutamaks tunniks hoitoon..

nyt jumittaa niin et pakko lopetella.

P&R ja 24+0 &#9829;
 
onks muute kukaa muu ku tintsu menos johki festareille kesällä?
Me varmaa skipataan aikalailla kaikki, ehkä johki ankkarokkiin tms vois mennä kun on nii loppukesästä et vauva ehtiny vähä kasvaa ja voi jättää muutamaks tunniks hoitoon..
Aattelin muistuttaa että eip ole ankkarockia tänä vuonna, eikä välttämättä enää ikinä :(((
Empä taida minäkään mennä mihinkään festareille, niinkun tuolla totesin, kaikki on vähän perse-aikaan siihen nähden just miten pieni vauva on + sektiosta parantelu. Mutta onneksi on ihan tavallisia keikkoja ympäri vuoden.
Tyttöjen kans mennään Tavastialle kattoo Apulantaa nyt 29.4 :) Jihuu !! Miljoonaan kertaanhan sekin on nähty, mut eip vielä yhtään huonoa keikkaa!
 
hiipu ei mitään tietoa palkkakassojen toiminnasta! Itsellänikin sama "ongelma", olis vaan niin kiva saada jo se päätös vaikka tiedänkin kuinka paljon tulen saamaan.

Pupeltaja, huippua että pääsette uudestaan 4D-ultraan! Jos siellä taas vähän vahvistuisi yhteys siihen vauvaankin. Ja toivottavasti risteilyn aikana ehdit keskittyä vähän enemmän Rasmus-vauvaan!

Tintsu mahtava tilaisuus sulla! Tsemppiä huomiseen (olihan se huomenna) :)

Täällä on ollut pitkä yö ja aamu.. Mulla oli illalla tosi heikko olo ja yöllä vatsa kipeä. Kolmen jälkeen aloin kuulostella vauvan liikkeitä eikä niitä kuulunut. Koko aamupäivän Aarre oli tosi vaisu ja soitinkin sitten neuvolaan. Kävin sydänäänet kuuntelemassa, hyvä syke. Mutta ei se auta siihen, että vieläkään Aarre ei vain liiku. Olen huilinut sohvalla (yleensä pienokainen alkaa sillon melskaamaan), juonut mehua, syönyt makeaa.. Ei mitään! Alkaa ahdistamaan. Terkka pyysi soittamaan huomenna jos vieläkin on hiljaista, yrittää sit saada minut ylimääräiseen ultraan. En kyllä pysty mitenkään odottamaan huomiseen jos tämän jatkuu tallaisena. Ei muuta kuin päivystykseen illalla.. Nyt on tosi hermostunut olo ja pelottaa, voi Aarre kun alkaisit potkia taas. Edes vähän, äitin mieliksi..
 

Yhteistyössä