** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Moikka...

Tuli melkein parin päivän tauko palstailuun, kun pikkusisko on käymässä kaupungissa ja oli nyt yötä meillä ja tänään oli taas viikkosiivouksenkin vuoro. Mä oon ihan puhkirikkipoikki, kun alotin siivoamisen aamulla 10 aikaan ja lopetin 7 aikaan illalla, välissä leivoin vaan välipalasämpylöitä, kävin viemässä pikkusiskon äitin luo ja tein ruoan. Puuh... lapset on saaneet kattoo tänään ihan liikaa telkkua, että oon saanu siivottua, typykkä onneks otti parin tunnin päikkärit ja lopun ajan se huseeras mukana siivouksessa :)

Vauvanvaatteita en oo vielä pessy enkä aio pestä vielä pitkään aikaan. Aiemmilla kerroilla oon alkanu laittelemaan kamoja valmiiks joskus rv33-35 paikkeilla ja niin varmaan nytkin ellei sit tuu jotain ja oo vaara et syntys ennen aikojaan.

haippa toivottavasti ei ihan vielä tartteis saikulle jäädä ja toivotaan ettei sun tartteis sairaalassa makoilla ainakaan pitkiä aikoja, se jos kokin on tympeetä puuhaa. Ja vielä peukkuja, että alatiesynnytys onnistuisi!

Mulla on trikoinen ja kudottu kantoliina tai sen kudotun kyllä myin pois, kun en yhtään tykänny siitä. Mä en koskaan oo mitenkään hirveesti innostunu liinailusta, mut varmaan osasyynä se et meidän lapsista melkein kaikki on kesävauvoja ja sillon liina on niin kamalan kuuma ja hiostava niin en oo tykänny vaikka se muuten ihan kätsy onkin. Typykälle hommasin Manducan ja siitä tykkäsin paljon enemmän, harmi vaan kun ehdin myymään sen pois, kun meille ei enempää pitäny lapsia tulla.

pupeltaja söpönen kuva vauvasta ja hienoa et ultrassa oli kaik kunnossa :)

Ruokana meillä oli eilen tortilloja, täytteenä aina joko kanaa, jauhelihaa tai tonnikalaa, juustoraastetta, chilitahnaa, kastikkeena valkosipulilla maustettua rasvatonta maustamatonta jogurttia ja kasviksista tomaatti, kurkku, paprika, jäävuorisalaatti, sipuli tai joskus salaatin korvaa kesäkurpitsapaistos.
Tänään syötiin täysjyväspaghettia ja jauhelihakastiketta, kaaliraastetta ja tomaattia.


Huomenna meillä onkin miehen kans rentoilua tiedossa, kun mennään tuttavapariskunnan luo katsomaan elokuvaa ja syömään hyvin. Lapset viedään kaikki mun äidille ja pikkusiskokin on vielä siellä lapsia viihdyttämässä. Samalla reissulla ois tarkotus käydä kaupoilla ja kirjastossa koko konkkaronkan kans. Hiustenleikkuutakin ois ohjelmassa, jos vaan aika riittää. Ainakin kahdelta pojalta ja mieheltä pitäs leikata ja siistiä päätä. Illalla vaan perheen kesken oleilua, saunotaan ja paistellaan makkaraa takassa, ihanaa :)
 
pupeltaja ihana kuva :heart:

tintsu toivottavasti oli ihana ilta :)

bretagne kiitos, toistaseks ollaan ainaki terveitä :) mulla on ollu toi sama et ei oo huomattu et oon raskaana vaikka mahaa onki. sf-mitta oli viimeks 24. mä näytän ilmeisesti paksummat vaatteet päällä vaan lihoneelta ni ei oo kukaan uskaltanu sanoo. mut paras oli ku pojan kummin äiti ei huomannu vaikka mulla oli tiukat vaatteet ja oltiin sisällä :O tai se oli katellu et oon lihonu mut ei arvannu raskautta ennen ku tuli puhetta. nykyään vissiin arastellaan sanoa ettei sit kävis niin et ei oiskaan raskaana vaan lihonu, se on aika noloa meinaan, nimim kokemusta on :ashamed:

iina mä sain siihen ainaki erillisen lomakkeen ku tulot lasketaan 6kk:n mukaan ja muistaakseni siinä oli se et lasketaan edellisen ärahan mukaan. varma en kyllä oo. kelastahan noi selvii et sinne vaan :)

luxusta olla täällä ihan kahden kesken :) eilen käytiin kylpylässä lillumassa ja syömässä ravintolassa :p kylpylä kyllä ku nuijalla lyöty ku täällä on nyt hiihtolomavko, tietenki :kieh: onneks siellä spa&wellness osastolla oli ihan hyvin tilaa ja sinne mennään tänäänkin :)
mut nyt aamupalalle, lauantaita tytöt :wave:

jessi ja pikkuj 25+1
 
Joo ei tullu sydänääniä sarjaa vissiin ton pirun urheilun takia :kieh:

Onko teistä moni saanut jo päätöksen äippärahasta? siis te ketkä paperti laittaneet? Mulle ei oo vieläkään sitä tullu ja on kuitennii kuukausi sit laput laitettu. Ärsyttää, ja vielä enemmän kun sen nyt hoksasin enkä voi soittaa ku viikonloppu!! Nooh, maanantaina heti :)

Eilen löysin vauvalle kivan sitterin :) Tänään pitäs käydä vähän mammavaatetta katselemassa kun ei eilen enää jaksanut.. Näyttää tulevan taas ihana päivä,aurinko pilkistelee jo :)

Ruokana tänään eilistä lihamureketta pottujen ja salaatin kera.Kaupassakin pitäs vissiin käydä kun huomisesta ruoasta ei tietoa..

Mutta nyt liikkeelle jotta saa päivän käyntiin! Mukavaa lauantaita!! :)

Perdy 27+2
 
Iina: Joo, tuo vahvisti sitä tunnetta että se seisomalauta hommataan.. varmuuden vuoksi vaikka tyyris onkin!

Voi vitsi, meitsi itki eileen koko illan ikävää tyttöön ja kun tytsy soitteli niin se kuulosti niin tyytyväiseltä sielä serkkutyttöjen ja mummin + ukin seurassa.. kyyneliä vaan valui, olisin halunnu hakea tytön heti kotiin takaisin minun viereeni.. yöstä ei tullu mitään ikävä oli niin piinaamaton oon vaan pyöriny ja masuvauva on pitäny kovat zembalot! :D
No mutta illalla päätettiin että lähetään tänään näin extempore reissulle laivalle.. naaam! ruokaa :p
4h päästä lähretään hesaan ajelemaan.. saa ajatukset pois ikävästä ja pääsee rentoutumaan :)
Vaikka tuo risteily ny ei oo kun 13h mini risteily hki-tallinna.. =DD mutta jotain erinlaista meille, autossa toki menee 4,5h huh huh! pelottaa kuinka jaksan istua.. Mutta odotan helsinkiä ja h&m:ää niin käyn hakee itelle vaatteita.. meidän rupukylän h&m:n valikoimaan ei kuulu mammavaatteet o_O

hauskaa viikonloppua!!

mmilia ja s/p :heart: 25+2
 
Jee, sokerirasitus ohi hyvin tuloksin! Paasto tais olla 4.6, 1h 8.5 ja 2h 6.4, muistaakseni. Mä oon niin onnellinen :) Ja ei se litkukaan ollut pahaa, kuin kylmää muumilimpparia ,hiukan imelämpää.

Nyt ruuan laittoon, teen itse lihapullia ja kastiketta ja perunoita. Ja sit jälkkäriks laskiaispullia.

Bre ja pikku 24+6
 
heippa! pitkästä aikaa :) nyt on meillekki kaukalo hommattu. vaunuthan hommasin jo ennen joulua, aikasin mutta ne oli tarjouksessa sillon. meillä siis tulee käyttöön emmaljunga ceroxit. pehmeänkopan löysin huutiksessta. (löysin vielä rattaiden kanssa saman väriset). kaverilta ostin kaukalon gracon sen telakka mallin. nyt koneessa pesussa. pitää pikku hiljaa alkaa ostelemaan noita tavaroita. rintapumppu yms.
alkaa maha olemaan aika iso. vaikeeta konttailla "ratojen" alla töissä. eikä oikeen kroppa tykkää hyvää ku joutuu nostelemaan noita kaljakoreja.
yritin saada lomaa ennnen ä-loman alkua mutta ei onnistunut. oma moka ku tajusin sen liian myöhään. pidetään se sitten ä-loman jälkeen saapahan nauttia vauvasta :)

liitos kipuja on ollu aika paljon, suppareitaki tuli yks päivä ihan kahen minuutin välein töiden jälkeen, neuvolaan sain lääkäri ajan vasta 16.päivä. jos ei siihen saakka kestä töissä, ni pitää varmaan mennä yksityiselle. noi supparit ku on ihan kunnollisia ja kipeitä alapää ihan hellänä.

vauvan vaatteista: mä en edes ole pahemmin ole vielä niitä hankkinu...pitäs niitäki ruveta hankkimaan. meillä on vaan toi talo valmistumassa, ehkä päästään jo huhtikuun lopussa muuttamaan JEEE!!!! mut en odota liikoja. sekin on jo hyvä ku päästään muuttamaan ennen vauvan syntymää.

anteeks ku tuli vaan omaa napaa:whistle:

ps: millonkohan ä-pakkaus vaihtuu. mä niin haluisin tän "vanhan" ku tykkään siitä makuupussista. ihanan sininen. meilleku sitä poikaa lupailtiin. :)
 
Väsymys jatkuu, ja viikolla en ole jaksanut tänne kirjoitella, välillä olen käynyt juttujanne kyllä läpi kahlailemassa. Mitäs täällä otliinkaan puhuttu... Vauvan vaatteiden pesusta: ne mitä olen kirppikseltä tai huutiksesta (muutaman) ostanut, olen pessyt jo heti. Uudet muutamat ostokseni on pesemättä samoin kuin omien lasten vanhat vaatteet, jotka olen yhteen Ikean kassiin kerännyt odottamaan pesua, aion pestä vasta kun äippäloma alkaa.

Meillä myös alettu vähän miettiä turvakaukaloa ja kai joku telakallinen keskelle takapenkkiä olisi paras vaihtoehto. Käytetty, siisti ja hyväkuntoinenkin kävisi, jos löytyisi, tai sitten täytyy ostaa uusi.

Kantoliinoista minulla on ollut käytössä Kanga-liina, oli tosi hyvä. Voisin kuvitella, että etenkin kesävauvan kanssa liinan kanssa tulisi kannettua vauvaa paljon. Onneksi se on vielä tallessa, sen aion itselläni säilyttääkin muistona, se on niin rakas kapistus.

kurkkunaamio ja kolmonen 27+0
 
iltaa vaan... Mie taisin pudota niin tältä palstalta tolla viikon tauolla ettei vissiin paluuta ole. Ei oikein osaa aloittaa, eikä kukaan vissiin mun poissaoloa huomannutkaan, mut eipä tuolle minkään voi:ashamed:
Ihanaa odotusaikaa kaikille nauttikaa keväästä ja valosta ja masuista ja potkuista :D, mie jatkan odotustani hieman vaisummissa merkeissä. On pientä alakuloa ollut ilmassa joten jos yrittäis nyt saada pirteämpää mieltä.
 
Mikäs sua sannikki masentaa? Mäkin ehdin palstalle enempi vaan viikonloppuisin, mutta voi täällä näinkin hengailla, ettei päivittäin käy. Yksin murheinensa ei kannattaisi ainakaan jäädä. Toivottavasti sulla mieli piristyy ja tulet vielä kertomaan kuulumisiasi!
Minäkin olen ollut ihan hirveän herkkänä, tänään katsoin vähän aikaa jotain pakolaisten/maahanmuuttajien ohjelmaa ja itku tuli silmään kun siinä yhdet pienen lapsen vanhemmat oli ihan epätoivoissaan, kun oli saaneet kielteisen oleskelupäätöksen ja mies oli niin ihanasti eniten huolissaan lapsesta. Ja kun sitä pientä katseli, että mihin oloihin se on mahtanut joutua... No hormoonit hyrrää täällä ja mieskin saa siitä kyllä osansa välillä.
 
Perdy katoin kelan sivuilta, että mun hakemus saapunut 11.3, päätös äitiysavustuksesta (ei siis vielä mistään muusta!) tehty 3.3 ja maksetaan tilille 10.3. Kyllä siinä kestikin, tai ainakin siltä minusta tuntui :)

mmmilialle rentouttavaa risteilyä ja nauti laivan herkuista! Toivottavasti automatkat menee kivasti, vaikka onkin pitkät istumiset edessä..

Bretagne nam, laskiaispullia! Kävin ostamassa leipomosta itselleni yhden lauantai-illan seuraksi :) Täällä siis vietetään iltaa ihan yksin tv:n parissa ja odotellaan huomista työvuoroa.. Voi hurja miten mielenkiintoinen elämä mulla..

neljä+yksi kiva kuulla sinustakin! Hyvä, että oot lääkäriin menossa, ei oo kivaa supistella jonkin niinkin turhan kuin työnteon takia! Ihanaa muuten, että pääset sisustamaan ja laittamaan uutta kotia. Mulla on ainakin niin mahdoton pesänrakennusvietti ettei paremmasta tietoa. Tällä sisustaisi vaikka pienen kylän :D

kurkkunaamio onko se Kangaliina jotenkin erityinen? Olen saanut jonkinlaisen liinan, solmittavan, lahjoituksena. Ajattelin sitä opetella käyttämään heti alusta alkaen, koska tuntuisi tosi kätevältä saada vauva kulkemaan rinnalla mukana, jos puuhaa jotakin. Varsinkin jos vauva on sylinkipeä, voi kantoliina olla hyvä helpotus. Todellisuus on sitten eri asia.. Tykkääkö vauva liinasta, onko se liian kuuma jne. Mutta liinan sisälle vauvalle ei kai tarvitse laittaa muuta päälle kuin vaipat!

Sannikki pitkästä aikaa :) Mä en vielä niin muista kaikkia, että osaisin kiinnittää huomiota jonkun poissaoloon. Mutta nyt kun huomautit poissaolostasi, tajuan ettet ole hetkeen mitään kirjoitellut. Mikä sun mielen vetää alakuloiseksi?

Hei eikö vastasyntyneenkin iho kuulu suojata auringossa? En tietenkään ole viemässä vauvaa kesällä rannalle "ottamaan aurinkoa", mutta joskus saattaa käydä niin, että vauvakin saa auringosta osan. Mikä olisi hyvä aurinkorasva vauvalle? Entä pitäisikö noin pienellä olla aurinkolasit? En ainakaan ole löytänyt hattua, mikä suojaisi silmiä. Toisaalta kesävaatteet eivät vielä ole tulleet kunnolla edes myyntiin..

Mitähän mun piti vielä kysellä.. Jotain "tärkeää" piti vielä sanoa. No, se unohtui jo. Odotan jo maanantaita kuin kuuta nousevaa! Luvassa vapaapäivä (yksi, höh) ja pääsen 1,5 tunnin rentouttavaan kuumakivi hoitoon ja hierontaan :) Ihanaa!

Ai juu. Nauratti äsken, kun luin jonkun toisen pinon viimeisintä viestiä. Kirjoittaja oli nimimerkki Innukka ja mä luin Istukka. Ajattelin, että onpas asialleen omistautunut äiti.. :D Ai miten niin oon vähän väsynyt?!

Mukavaa lauantai-iltaa!
 
Sunburned en mä ole kokeillut muita liinoja, kuin sitä Kangaa, joten en voi oikein vertailla. Se oli kuitenkin kätevä. Ei tarvitse oppia mitään vaikeita solmimistapoja tms. ainakaan, vaikka senkin saa kyllä eri tavoilla laitettua. Tuossa linkki siihen, omani löytyi aiankin Stockmannilta. Kanga-reppu, kantoliina, Merona

Vauvoille ei kai suositella mitään aurinkovoiteita oikein, parempi olisi vain suojata vaatteilla. Mutta jos kuitenkin joutuu ihan pienillä lapsillakin voiteita käyttämään, niin pitäisi käyttää niitä sellaisia, missä ei ole kemiallista suojaa, eli sen näkee siitä, että iho jää vähän valkoiseksi sen rasvan jäljiltä. Apteekissa varmasti tietävät neuvoa. Mutta saattaapa sitä kesällä joutua vauvan kanssa paljon sisälläkin olemaan, jos kauhea helle taas tulee.
 
Iltoja!

Mää on ihan poikki, pääsin 3 töistä; käytin siskon koiraa ulkona, tulin kotiin; käytin omaa koiraa ulkona ja sitten paistettiin vaan pakastepizzaa ja unille. Kivaa herätä päikkäreiltä 7 jälkeen illalla. :( Nooh, keittelin tuossa iltapalaksi luumusoppaa, jospa se mahakin pelittäs jo huomenna. Saapi ottaa sitä evvääks töihin ku riisipuuro päivä niin nam :p Me saadaan syödä firman piikkiin aina aamupuuro töissä :) Ihan jees etuus :)

Menin tilaamaan itelle masutuubia niin se sitten unohtui ja tilasin tutin tekstillä isin pelikaveri ja ruokalapaun tekstillä meidän pieni poikanen ;) Siinä oli semmonen ankan kuva :D Noo, nyt oon jotain hömppää tilannu ku oon vaan "järki" ostoja tehny tähä asti :D Mies oli eilen tiskaamassa ku tulin töistä ja olis käyttäny koiraakin mut tuntu et itellä pakko päästä happihypylle 8 tunnin sisällä olon jälkeen. Nyt ois vielä koiran käyttö ja suihku ja sitte yöunet. 5 jälkeen saa taas herätä ja olla koomassa koko päivän ku ei jaksas yhtään :(

Tinsku ja Reino 26+1
 
ihan vaa nopee päivitys..

sannikki älä katoo tältä palstalta :D unohdan mun omat liveystävätki samantien ku ne painelee ovesta ulos, joten en kyllä ainaka minä muista jos joku puuttuu, olisin huomannu ehkä sitte lasketun ajan tienoilla tai jos joku ois muistuttanut .. :ashamed:

vauvan suojaamisesta auringolta eli meijän vauvat on kesällä niin pieniä, et ei saa mitään aurinkovoiteita niille laittaa, vaatteilla suojaamista suositellaan, mut mun mielestä kuumalla kesällä parhaiten suojaa päivänvarjo tai sateenvarjo, eli vauva viltille maahan esimerkiks rantsulla ja siihen sit lappeelleen sateenvarjo tai vastaava sillai et näkee et vauva on varjossa. toimii parhaiten eikä hiosta eikä myrkytä lasta. sateenvarjot menee myös superpieneen tilaan kuljettaessa.. SUOSITTELEN! koska jos on tosi kuuma niin vauvahan on sit melkei vaipalla tai alasti ja ei sitä oo kiva sisälläkä kökkiä ja ei sitä voi auringossa polttaa ku aurinkorasvat on tosiaa kielletty..

meillä nettiyhteys pätkii ja niin, vikailmotus tehty ja tänään tää on nyt eka kerta aamu kasin jälkee ku toimii, joten voin olla kans pimennossa välil mut palaan sit aina päivittelee ku pääsen!

pupeltaja ja rasmus.
 
Hellurei!
Ekaks, olipahan kiva eilinen :) Lähdin kotiinkin juuri oikeeseen aikaan, alkoi meininki olee niin nousuhumalainen ja mua sopivasti rupesi ramasemaan :)

sannikki :hug: toivottavasti alakuloisuus helpottaa ja jatkat kanssamme pölisemistä :)

pifffffff..sori, piti kauheesti kommentoida kaikkea, mut nyt tuli oikosulku päässä ja nukkumatti koputtelee olalla. :D Taidankin mennä nukkumaan että huomenna jaksaa laskiaismäessä pojan kanssa :) Hejdå!
 
Laskiaista!!

Sunburned mäkin oon sen äitiysavustuksen saanu mut huomenna kyllä soitan että missä viipyy se toinen päätös :) Mulle tulee se viä sairaskassasta eikä kelasta..

mmilia mul on vähä sama vaihe ettei raaskis tyttöö hoitoon antaa vaan ite olla koko ajan vaikka aina kaikki menny hyvin ja mielellään menee ja ottajiakin on :D ohimenevää toivottavasti mun osalta :D kiva kun läksitte kumminki risteilee ja nauttimaan vapaasta. :)

Vähän levoton yö taas takana ja supisteli kohtalaisesti,pari kertaa oikein kivuliaasti.. huoh,jos tää on tätä viä loppuviikot niin voimat pian vähissä.

Laskiaista olis tarkoitus viettää talviriehan merkeissä ja sitten eräille 2vee kemuille.Kunhan tästä heräilis ja pääsis taas päivä käyntiin :)

Perdy 27+3
 
Heipat kaikille ja hyvää laskiaissunnuntaita mammat :D!

En oo jaksanu kirjotella pitkään aikaan ja eilen kävin lukasemassa teiän jutut läpi, joten älä sannikki vaan lopeta jutustelua, et oo ainut kellä on vähän ulkopuolinen olo :D. Mut ei välitetä siitä vaan höpötetäänj vaikka iteksemme. Toivottavasti saat ittes taas iloiseksi ja masennuksen taakse :hug:.

kantoliinasta ei oo ollu aikasemmin käytössä ja tuskin hommaan tällekään sitä. En vaan jotenkin oo tuntenu sitä omaks jutuks.

Harhis ihana kuva :heart:! Ton kuvan kattomisen jälkeen halusin hirveest kans mennä 4d-ultraan, mut juteltiin miehen kans ja tultiin siihen lopputulokseen, et ei mennä. Pietään yllätyksenä minkänäkönen poika sieltä tulee :heart:. Et onko veljensä näkönen ym. On vähän rahastakin kyse, tääl päi maksais 249 euroa :O, joten se jää siitäkin kiinni. Miul on kuitenkin viel yks ultra jälellä ni pääsee vielä ihastelemaan vauvaa :heart:.

äitiysavustuksesta tuli meille torstaina ja samalla äippärahapäätös :D. Ihan hyvin saan, saman verran melkee ku viimeks. Ihan hyvä :D.

jessi onneks poikas selvis tostas oksennustaudista :hug:. Ja pääsitte käymään siellä kylpylässä. Aika rajuna oli toi poikas oksutauti :(, mut onneks ei kestäny pitkään.

vauvan vaatteiden pesusta oon pessy sikäli mitä oon ostanu. Ja isoveljen vaatteet on pesun jäliltä, joten ei oo esissä, ku vaatteiden järjesteleminen tohon hoitotason laatikkoon :D.

Muuten onks tääl muita, jotka on hurahtanu Me&i vaatteisiin :D?! Miul oli eilen vaatekutsut ja tuli taas ostettua niitä :D. Joku sanos, et liikaa, mut ostin pojalle ja tulevalle ja itellekin :D. Ne on todella hyvä laatusia vaik hinnakkaita ja niitä ei saa mistään kaupoista vaan myyjiltä, jotka myyvät niitä lähinnä kotikutsuilla. Suosittelen lämpimästi :D.

Torstaina oli sitten lääkäriultra :D. Kaikki oli hyvin pikkusella ja oli kasvanu hyvin :heart:. Oli 3 päivää isompi kooltaan ja paino 740g :heart:. Ja varmistu sit se viel, et vauva on poika :heart:. Ei tarvii enää käyä äippäpolilla lääkkeen takia, ei vaadi erityisseurantaa, ku ei oo ollu mitään aikasemmissakaan raskauksissa. Joten jos ei neuvolan kautta sit tarvii mennä ni nyt ei oo enää ku yks lääkäriultra :( ja se on rv 28-30 ja samal tehään eka sisätutkimus. Lääkäri oli todella pätevä, selitti kaiken mahollisen ja hyvin näky sydän, maha ym. Paljon selvemmin ku viimeks. Ja kaikki on kuulemma nii hyvin ku voi olla :heart:. Ihana oli taas nähä pikkunen ja levollinen olo tuli :heart:.

Täällä tosiaan vauva rupee potkiin ihan hirveesti, ku laulan sille :heart:. Ja fiilis on keväisen iloinen :D.

Pyyter ja Otto 24+5
 
Heippa mammat!

Onpahan ollut pari kuukautta kun olen viimeksi kirjoitellut - ihme sähläystä ollut taas koko elämä!

Mies on parasta aikaa Liverpoolissa Manchester United-pelissä, pikkupoika-asenteella ja diilasin sille salaa tän reissun että saisi mennä eikä meinata vielä kerran ennen synnytystä :)

Pari vko sitten oli Hämiksellä hätä, 24h aikana ei YHTÄÄN liikettä vaikka normaalisti vatsanahkaa viedään. Neuvolaan soitto, heti sydänäänten kuunteluun, hyvä pulssi mutta vauva oli PÖTKÖ. Otsa lukossa polvissa ja piti parin Panacodin ja ultran avulla täinen "irroittaa". Lääkärin mielestä seuraavana päivänä ei välttämättä olisi ollut enää jaloissa verenkiertoa :eek: Säikähdyksellä siis selvittiin!

Supistuksiakin ollut kun on tuo vajaa 3 veekin tuossa ja mies vuorotyössä - oma työ stressaa, ei siitä sen enempää (jos olisin liittoaktiivi, olisin barrikaadeilla!). Nyt on ke asti sairaslomaa, katsotaan sitten uudestaan :)

Lääkärineuvolakuulumiset rv 26+4:
SF 25 cm
Paino 72.8 kg (alkupainoa ei tiedossa joten joku 7 kg tullut - kiva olla vaa'alla villapaita ja farkut päällä :D)
Pissa puhdas.
RR 120/75
Liikkeet ++
Pulssi 140-150.
Painoarvio 940 g, käyrän mukainen syntymäpaino 3500 g, eli sama kuin esikoisella.

Palailen myöhemmin astialle, nyt ostamaan lakanoita esikoiselle - meillä alkaa vaipaatomien öiden harjoittelu, iiik!

Elppa & Hämis 27+1 (28 POX!)
 
meillä oksentaa nyt toinen poika :headwall: omaa yrjörumbaa siis odotellessa :rolleyes: kohta lähetään kotiin ajelemaan enneku se alkaa. voi kökkö en paremmin sano, ei millään jaksais :snotty:

vauvan suojaamisesta ni ei tosiaan mitään voiteita niin pienelle ja aurinkolasitki varmaan vähän isommille, siis ne babybanzit. ite meinasin pitää vauvan vaunuissa ja varjossa ja tarvittaessa viel harsoa eteen. hyttyssuoja tietenki kans mut sehän ei suojaa. vaatteilla tosiaan suositellaan vauva suojaamaan ja eiköhän noita hattuja vielä tuu missä lippaa. ainaki ite oon lytäny aika pienilleki sellasia.

sannikki kyl mä huomasin et olit pois mut en viittiny mitn huudella ku en tienny et onks jotain käyny. tuli kyl mieleen et saattaa netti olla poikki. piti kommentoida ku palasit mut unohin :ashamed: täällä saa aika aktiivisti kirjottaa et pysyy ajan tasalla ja muitten mielissä, totta vaan on et hyvin harvalla on siihen aikaa. ja hyvähän se niin on et on muutaki elämää :whistle::D ja nyt viittaan siis itteeni joka saatan notkua täällä useemmanki kerran päivässä.

elppa hui, aika pahan kuulonen juttu teillä :O en oo ees tienny et noin voi käydä, kamalaa! onneks selvisitte säikähdyksellä :hug: ja taas tuli yks asia lisää murehtimislistalle...

pyyter sä saat noita ultria ihan liikaa, epistä :snotty: täällä mitään kilppariultraa ole, hyvä jos lääkäriin pääsee :kieh: pitää toivoo et kohdunsuu tiiviisti kii ku tuolla kylpylän paskavesissa lillu. se oli meinaan ku nuijalla lyöty, ihan kun joku muurahaispesä ja sai varoo ettei kukaan vaan potkase mahaan tms :|
tosta äippärahasta, ni eiks sun pitäsi saada tasan sama ku viimeks? näin oon ainaki käsittäny et saa sen saman jos edellinen lapsi on alle 3 vee. ja vastahan sullaki on äitiysloma loppunu.

mut nyt pakkailemaan ja kotia kohti oottelemaan yrjöilyn alkamista ja pyykin pesuun. paluu arkeen on karu :rolleyes:

jessi ja pikkuj 25+2
 
Poika kömpi yöllä kainaloon ja oli tulikuuma. 38,8 näytti korvamittari, aamulla tosin oli vain 37,6 ja nyt hetki sitten ei enää edes lämpöä. Yskä on kyllä kamala ja sellainen laryngiittimainen..

Mä oon edelleen niin onnellinen niistä sokerirasitustuloksista että...pelkäsin sitä kuollakseni jos saan rd:n..

Jessi voi ei, oksennustauti siis edelleen jatkuu. Onnek ssaitte edes hetken nauttia kivasta lomasta :)

äippärahasta: en oo vielä vieny mitään kelalle. Pitäis kai ens viikolla. mut rahajutut menee palkanlaskijan kautta ja mä saan palkankin elokuuhun asti niin ei silleen oo kiire itselleni noilla rahajuttupäätöksillä. Mä oon nyt päätyny pakkaukseen ja sen takia pakko saada ens viikolla nuo asiat eteenpäin et sais sen pakkauksen pian :) ja rahakin tulee viimesten 6kk tulojen mukaan sit, on palkka noussu viimeisen vuoden aikana jonkun verran(lh:n palkasta sh:n palkkaan).

Bre ja pikku 25+0 (jee)
 
pakko tulla hehkuttaa
käytii äske laskiaisriehassa ja meijä koht 3vee uskals pienen yllyttämisen jälkeen ponin selkään, koko aamun siis odotti et pääsee ratsastaa muttei ois meinannukkaa sit uskaltaa ni piti vähä avustaa siinä uskaltamisessa :D mut sit kun meni niin sit halus vielä kahesti mennä uudestaa ja oli niillä kerroilla jo todella reipas, eka kerralla oli naama vakavana jännityksestä mut tokakerralla jo hymyili ja istu sielä sillai luontevasti ja kolmannella kerralla meni jo ihan superhyvin :D:D
HAUSKAA! Aletaa nyt käyä sit viikottain tuola lähikaupungissa vartin talutusratsastuksessa maksaa 5e kerta :) näin aluks sinne ku siel on noi pieni se aika ni jaksaa sitten olla ja saa tottua rauhassa. Mut kiva et se noin innostu ja uskalsi mennä kun on jo niin monta kuukautta vinkunu et pitäs päästä ratsastamaan ja tallille :>
Koht tulee mies kaupasta ja sit rupeen väkertää ruokaa, riisiä ja kananrintafileitä + curryananaskastiketta kookosmaitoon tehtynä+ fetasalaattia :)

tosi hurjan kuulonen toi Elpan juttu! siis oliko sillä jotenki pää jaloissa jumissa vai käsitinkö ihan väärin?? En oo koskaa ajatellu et niinki vois käydä!! hui! onneks selvisitte säikähdyksellä ja toivottavasti pysyis nyt vauvanen sielä "vapaana". ja meillä muillakin!

jessi voi kurja! :l hmh. menis nyt nopeesti jo tää talvi niin lakkais noi taudit jylläämästä!
Tänää ollu ainaki kivan aurinkoista tääläpäi niin ehkä se kevät sielt tulee ja ne terveet päivät sit kaikille!!

äitiysrahapäätös tuli ja saan siis sen minimin, mutta se onkin aika kivasti ku saan sit vielä tost toisesta hoitolisää ilmeisesti 115e ja 92 verojen jälkee? ja sitten viel ne lapsilisät kolmesta niin saan sit melkei samanverra ku jos oisin jossai pienipalkkasessa työpaikassa :D haha. Tosi hullua et voi saada sen verran rahaa, vaikkei tavallaan tee muuta ku elää omaa elämäänsä vaan niinku huvittaa.. siis onhan lastenhoito työtä, jos hoitaa jonkun toisen lapsia, mut omia ku hoitaa niin itehän ne on tehnytkin, joten ei siitä mun mielestä voi velvottaa ketään mitään maksamaan joten tommoset summat on ihan huippujuttu ihan vaan tosiaan siitä et mä vaan elän omaa elämää perheeni kanssa, USKOMATONTA!! :> eli tyytyväinen olen kyl.

nyt pakko mennä ku kone sammuu just!

pupeltaja & rasmus. viikot hukas.
 
kiitos kaikille jotka heittivät kommenttia :flower: Alakulo johtunee enimmäkseen kauheista lonkka/issiaskivuista, unettomista öistä, ja kyllä kun ukolla on jos jonkilaisia juhlia kevään mittaan, eikä itse pääse/jaksa selvanpäin katsella, niin tulee mieleen kuin helppoa olis olla olematta raskaana... Tulee kausittain sellanen mitä mie oon tehny olo, ja olen kuitenkin todella onnellinen vauvasta...

liikkeiden muuttumisesta oli joku puhellut, täällä ainakin viikon iskut on jääneet vähemmälle ja liikkeet on älytöntä kääntyilyä, puskemista ja möyryämistä :D jalka saatiin kiinni pohkeesta yks ilta, ja kyllä välillä niin kovasti puskee toukka että tuntuu läpi nahkan tulevan.

vaatteet ynnä muut vaatteita en ole pessy vielä, vaunujen osto ehkä lykkääntyy kun ukko sai 600€ ylimääräisiä laskuja, mie oon säästän suurimman osan mut vajaaksi jää vielä... No ehtiihän sitä mie vaan odotin sitä päivää :( täytyy katsoa kun rahat tulee, mut heikolta näyttää... 600 kirpaisee kuukauden tuloissa aika kivasti...

Neuvolalääkäri olis 14.3 ja on eri neukkutäti mittaamassa katsotaan kuinka sf-mitta muuttuu, meillähän se menee pilvissä...

Sokerirasitus oli meilla siis hyvä: 5.0/7.0/5.5

Nyt ulos ja aurinkoon :D
 
heipat!
Kiva laskiaispäivä takana. meilläkin neiti pääsi poniratsastukselle ja tykkäs kyllä :) Aikamoista rahastusta kyllä noi tapahtumat kans.. 5min ratsastus (jos sitäkään) 4e.. mutta mitäpä sitä ei tekis että pieni ois tyytyväinen :D siihen vielä makkarat ja vohvelit :p nyt taikina kohoomassa ja tarkotus iltapalaks väsätä pizzaa. Hyviä leffoja tulis illalla kans jos jaksaa valvoa :)

sannikki kiva että tulit kuulumisia kertomaan.Kyllä täällä äkkiä tuntuu olo "ulkopuoliselta" kun ei hetkeen kirjottele.Niin paljon tulee tekstiä päivittäin mut en mä ainakaan välitä,höpöttelen itestään jos ei muuta :D

ihana massu pupeltajalla :) mä en edelleen saa tota aijaata toimii,laitoin jo palautetta eikä kuvat oo liian isoja,tarkistin. Kai se tästä koneesta johtuu.Pitäs koittaa vaikka äitin koneella joku pvä.

Illan jatkoja!! :)

Perdy 27+3
 

Yhteistyössä