** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Harhis onnea hienoista ultrakuulumisista ja ihanista näkymistä! Tosi suloinen tuo kuva :heart:

Mä leivoin eilen aikani kuluks, kun muut makas sairaana, pari kakkupohjaa. Toisesta tulee typykälle oma maidoton minikakku ihan vaan mansikka-"kerma"-täytteellä, mutta nyt en osaa päättää millasen tekisin isosta kakusta, ois kiva kokeilla jotain ihan uutta vaan kun en tiedä mitä, kun pää pursuilee ideoita.
Meillä ei siis ole mitkään juhlat tms. tulossa, mutta kun mä niin rakastan leipomista ja varsinkin täytekakkujen tekoa. Niiden tekeminen ja koristeiden ym. värkkääminen niihin on mun harrastus ja kyllä mä oon tehny jonkun verran tilauskakkujakin. Onneks on näitä lapsia useampi niin on synttäreitäkin vähän useammin ja sillon hyvä syy tehdä kakkuja, yleensä värkään aina 2 erillistä kakkua, toisen johon synttärisankari saa päättää itse minkä koristeen/kuvan teen ja toisen sit milloin millasenkin. Viimeks sain tehdä kakkuja tammikuussa ja seuraavat synttärit on vasta toukokuussa niin pakko tehdä nyt kakku ihan vaan huvikseen, kutsuin kyllä miehen porukat kahville huomenna niin ei omalla porukalla tarttee koko isoa kakkua tuhota :D
 
Hiphei ja mukavaa maaliskuuta! :) Kiitos uudesta ketjusta!

Mä niin ratkean kohta ilosta, kun kevät tulee ja ilmat alkaa lämmetä ja lumet sulaa! En yhtään tykkää tästä kylmyydestä. Toki, lasten kannalta on ihana että on 4 vuodenaikaa! Se on rikkaus. :) Ja tää aika menee ihan äärettömän nopsaa! Tänään poksuu taas viikot, 24+0 :)

mmilia: Et sä vanha oo ;) Mä olen samanikänen. Tammikuussa täytin 22!

Ruoka: Lounaaksi syötiin sitä eilisiltaista uuniohrapuuroa ja lounaaksi tonnikalakastiketta! Huomenna lounaaksi taas tonnikalakastiketta ja päivällisestä ei oo vielä tietoakaan!

Tintsu: Paljon teillä ikäeroa siis tulee lasten välille? Me nyt tosissaan mietitään tarvitaanko oikeesti noita sisarusrattaita. Ehkä ei. Mut kyllä me käydään katsomassa millaset ne on. Ainakin alkuun koitetaan tulla toimeen ilman. Mutta jos tuntuu ettei pärjätä, niin sitten hankitaan ne. Mitä luulet, miten ne kulkee lumessa??

Todella ihana pienokaisen kuva harhaanjohtajalla :) Ihana pikkuinen!

Mä olen jo maanantaista saakka himonnut laskiaispullia, mutta en oo vaan saanu vieläkään aikaseks tehdä :D Ehkä ihan hyvä, ei tuu sit turhaan herkuteltua. Jos tekasis vasta sunnuntaille :) Sunnuntaina on sit laskiaisriehakin, sinne suunnataan!

Täällä vain tytöllä lämpöily jatkuu. Ja yskii! Jospa se siitä, onneksi on kuitenkin ihan hyvä vointinen ja juo. Ruoka ei maistu,mutta eihän se itsellekään oikein maistu sairaana ollessa!

Nyt vielä ajattelin lähteä käymään happihyppelyllä ja tekemässä pienen iltalenkin, kun ei tytön kanssa olla nyt ulkoiltu kun reppana on sairaana.

CanWen ja mökö 24+0 pokspoks!
 
Iltaa! :)

Pyyter-2: Mulla käy monesti niin, että en muista/hoksaa kommentoida jotain mitä meinasin. Mie luen aina kaiken läpi, mut tiiän kyl sen tympeen fiiliksen joka tulee, kun tuntuu että just se mun kirjotus jää kaikilla noteeraamatta. Ja kun muutenki tulee itelläki käytyä aika harvoin täällä ja osa käy selvästi monia kertoja päivässä, niin tuntuu että tippuu jutuista helposti ulos. Mutta nenu vaan pystyyn ja jatka kirjottamista entiseen malliin :)

Bretagne:Mulla on nivuskivut aina uimahallilla käynnin jälkeen. Käyn siis vesijuoksemassa ja siinä kun jalkoja liikuttaa tosi laajalla liikeradalla, niin ai sentään kun tuntuu nivusissa aina kun sit iltasella bussilta kotiin käppäilen hallikäynnin jälkeen. Mut muuten ei ole nivuskipuja ollu, kuin ton vesijuoksurasituksen jälkeen.
Niin ja ei se sokerirasitus paha juttu ole, kyl sie selviät :) Jokainen tietty sen kokee omalla tavallaan, mut en aina ihan ymmärrä miksi siitä niin kauheesti kokemattomia pelotellaan. On tässä maailmassa paljon pahempiaki juttuja.

Harhaanjohtaja: Oi kun ihanan kuvan olette pienestä saaneet, niin selvästi jo näkee kasvotkin :heart: Oivoi :)

CanWen: Mie ostin kans tänään laskiaispulliin ainekset valmiiksi, mut mietin kans, et leivon vasta viikonloppuna ettei tule turhia popsittua etukäteen :D
Ja kertokaa, mikä ihmeen järki on siinä, että noita pulleroita on myyty jo kuukausitolkulla kaupoissa :D Miksei niitä voi myydä kun niiden aika OIKEESTI on :D (Samaa hommaa ihmettelen pääsiäis, joulu ym härpäkkeiden kanssa, ei voi ymmärtää)

Tetasha :heart: Kakkonen 24+5
 
nopee merkkaus ja sit aa-aa

pupeltaja miksei vihanneskastiketta sais syödä? sehän on kuitenki kunnolla kypsennetty yms. mä oon taas ahtanu itteni ihan täyteen, ei mitn rajaa tällä syömisellä :x

sunburned mä pyöräilin ekassa raskaudessa ihan loppuun asti, mulla oli kyllä mun äidin iänkaiken vanha fillari missä ajetaan selkä suorana ni ei maha haitannu. omalla fillarilla ei onnistunu, satulaki oli huono niin isolle arselle :whistle: :kieh:

harhis oon kyllä laittanu mahan päälle tavaraa, kiva kattoo ku hytkyy :D poikien pikkuautoja oon laittanu mut vielä ei oo niin paljo voimaa et sais ne alas mut lopussa kamat lentää :LOL: ihana kuva vauvasta :heart:

pyyter meitä on täällä niin paljon et vaikee kaikkien juttuja kommentoida ja välillä on kirjottelu aika aktiivista ni sit ei mitenkään ees kerkee kaikkeen kommentoida. ite skippaan välillä kaikki ja kirjotan vaan omaa napaa vaikka kaikki kyllä luen. aina ei vaan oikeesti oo kommentoitavaa. ja on aiheita mitkä aiheuttaa enempi keskustelua ja kommentoimista. ei kannata tuntee itteensä ulkopuoliseks vaan jatkaa vaan kirjottelua, kyllä ne sunki jutut luetaan ja noteerataan :)

haippa mä en hirveen helposti saikulle jää ja nyt ku sain töistä kenkää sairasloman takia ni kynnys kasvo entisestään :| mut raskaus on peruste saikulle jos olotila sitä vaatii, ite en ois ollu työkykynen sillon alussa mitenkään koska en meinannu ees jaloillaan kestää et oikeesti sen loman tarvin. sama se on kipujen kanssa, jos koskee ni ei pysty kyllä mitään tekemään ja turha vaarantaa itteä ja vauvaa turhan takia.

bretagne lauantaina sokerirasitus? missä teillä se tehdään? täällä ei labrat oo auki ku arkena.

minimamma meiltäki meni jotain roskiin mut noi kalliimmat jätin tai teema-astiat. meillä siis autot teemalla ja toy story teemalla astioita ja pojat haluu aina syödä niistä. vituttaa ku aina tulee jotain tällästä ylimäärästä huolta ja vatvottavaa :kieh:
maistuko peppivuoka? :whistle:

meillä oli tänään makrulaatikkoa ja porkkanaraastetta + kurkkua ja tomaattia. pullia leivoin myös esikoisen toiveesta. pojat osallistu myös, nuorempi lähinnä taikinan ja rusinoitten syömiseen :D
huomenna täytän osan pullista laskiaispulliks :p

jessi ja pikkuj 24+4
 
canwen meillä tuli poikien ikäeroks 2v5kk ja me pärjättiin seisomalaudalla mut toki tilanteet on erilaisia. bussilla aika paljon meki liikuttiin ja oltiin pitempiä aikoja reissussa ni jos päiväunia vielä nukutaan ni sitte toi seisomalauta ei ihan toimi jso retki venähtää mut muuten oli kätevä. esikoinen jätti päikkärit jo tosi aikasin pois. alkuunhan me ei kyllä paljon ulkoiltu ku talvi oli niin surkee ja koko ajan oli märkää ja loskaa yms mut kevään tullen lähettiin heti liikenteeseen.
 
harhaanjohtaja: Meiän poika leikkii mun mahan päällä pikkuautoillaan :LOL:
Ja kerran sattuki somasti, että auto pongahti lattialle ku pikkujäpä muksautti kunnolla:D
Esikko on tosi ihana, ku suuteloi jo nyt vauvaa ja silittelee ja jos vahingossa lyö kädellä, halaa mahaa ja sanoo "ank" (anteeksi) Niin muruja nuo minun pienet <3
 
4d ultra takana ja oli kyl ihana kokemus. Kaikki rakenteet kunnossa ja istukka takana ylhäällä. Painoarvio nyt 911g eli jättiläistä odotellaan :) Syntymäpainoarvio nyt 3800-3900g, jaiks. No katotaan nyt mille viikoille nyt päästään. Meinas et täytyy ottaa rauhallisesti että päästäs sinne yli 30 viikolle. Poikalupaus pitää edelleen paikkaansa. Kasvoista saatiin hyvää kuvaa vaikka poitsu tykkäskin huitoo käsillään koko ajan. Kosketteli nenäänsä ja maisteli sormiaan. Hintaa tuli 170e ja ihana paikka ja lääkäri.

Nyt sit kai vois ostaa sen ekan sinisen vaatteen :). Matkaa meillä oli reilu 80km tuonne ultraan ja menomatkalla 4 supistusta, ei kiva :O.

Jospa nyt aletaan kutsua poitsua Wiljamiks vaikka näyttää siltä että se on vaan ns, työnimi. Aluks oltiin ajateltu sitä nimeks mut nyt ollaan keksitty toinen etunimi pojalle. Wiljami tosin laitetaan ns, hätäkastenimeks silti.
 
Nepsus onnea teillekkin hyvistä ultrakuulumisista! :)

Jessi hyvin maistu, paitsi toiseks vanhimmalle pojalle, mut sillä nyt onkin joku ihmeen nirsoilukausi menossa.
Kirjotit aiemmin et lantionnostot on ainakin kielletty. Mitä tarkotat lantionnostoilla, sitäkö että ollaan selällään ja siitä nostellaan bebaa ja lantiota ylös lattiasta? Jos kyse tosiaan tosta liikkeestä niin miks ihmeessä se on kiellettyä? Mä oon tehny niitä ihan entiseen malliin ja kahdessa edellisessä raskaudessakin tein ihan loppuun asti aina iltasin jumpatessani.

Kakut on täytettynä jääkkärissä ja odottavat huomista päällystämistä. Kävin pitkästä aikaa ihan yksinäni saunassa ja kylläpä oli ihana löylytellä kunnolla ja rauhassa, sen jälkeen on kylläkin ollu veto ihan pois niin kattelin tossa eiliset täykkärit boxilta ja söin iltapalan ja pesin hampit samalla niin nyt pääsee nukkumaan.
 
Huomenet!

minimamma teillä kunnon sairastupa ollut,onneks helpottaa jo ja taisit sinä taudilta säästyä! Hyvä niin, ei oo kivaa ollenkaan :/ rupes niin tekee täytekakkua mieli kun kerroit niistä vaikken yleensä kakkuja syökään :) Varmasti herkullisia!

Hyvin nukuttu yö takana ja olo hiukan parempi. Isäntä vei neidin jo päiväkotiin että kohta vois vaikka unia jatkaa.Pakko oli nousta aamupalaa syömään kun niin hirvee nälkä. Eilen ei tullu juurikaan mitään syötyä huonon olon takia.

Onkos se laskiainen nyt viikonloppuna? Tarvii vissiin pullatarpeet hakea kaupasta kans. Mitäs ootte väliin laittanu,ihan kermavaahtoo ja hilloa vaan? Oliskohan täälläkin jokin laskiaistapahtuma..

Ihana ultrauutisia ja kuvia taas! Aikas poikavoittonen taitaa meijän pino olla :D

Perdy 26+6
 
harhaanjohtaja ihan superihana toi kuva :D nyt oikein odotan sitä huomista omaa 4D ultraa!! kun jos vaikka meki saatais tommone kuvatus :> phihi.

jessi siis kun en tiiä mitä kaikkee siin vihanneskastikkees on, esim inkivääriä tms. kun ne tekstit on mun mielestä kaikki japaniksi.. Mut pitää tarkistaa et lukisko siin jotenki suomeks tai kysyy myyjältä. mut siinä kyl lukee vegetable jotakii :D

Ruoka maistuu siis ois kokoajan nälkä, tai semmone olo et vois syyä jotaki. Oon nyt yrittäny vähä kattoo noit hiilareita perusruuas, lautasella aina vaan maks 30hiilaria ku napostelen sit karkkia tms ni aina jossai väleissä jonku verran. Nyt alkanu makeeki maistua..

aamupalana oon alkanu taas syyä vaan jälkiuunileipää 2 viipaletta, (kansi + pohja niis valmisleikatuis palois :> ) toises pääl maksista ja toises juustoo oli tänään ja sit toi kupponen teetä :) Muuten mulla on ruoka-aikaan ihan superkova nälkä ja syön liikaa sillon..
Eikä tee ees mieli vaaleeta leipää aamusin ainakaa..

Rasmus potki yöllä tosi paljon, aina ku heräsin ni jäin vaa kuulostelee ku tuli sellasta monotusta et huh :D:D

Tytöt nukku ihanasti kokoyön omis sängyissään, toi pienempi tottunu nyt kivasti jo tonne isojen sänkyyn :> ei tu sieltä iltasinkaa pois vaa käy nätisti nukkumaan :) ikää siis on pikkasemmalla 1v1kk joten vois olettaa jotai protestoimista..ehkä sit ku tutti lähtee..
Ja mä jopa heräsin ekana :) haha. Koht soittelen tolle kaverille et tuleekse tänää, mieli tekis lähtee vähä ostoksille ku sain mieheltä rahnua :> Jos vaik löytäs lapsille tai miehelle tai tulevalle vauvalle jotai, itelle en keksi mitää ostettavaa nyt kuitenkaa.

minimamma mäki tykkään tehä kakkuja :D ja kyl syyäki niitä, vaikkei siis ois juhlat. helposti kyllä keksin aihetta juhlaan ku juhlaan :D:D

Laskiaissunnuntai on nyt vissii sunnuntaina :D haha. ja tiistai sit tiistaina :)
Laskiaispullia tehään sit sunnuntaina, vaan korvapuusteja tekis mieli tehä tänää. jaksaisinkohan :D

Nivussäryt aamusin niin kovat, ettei saa sukkia jalkaan seisoen vaan pitää istuu.. sama housut, ku ei voi nostella jalkoja maasta.. -.-

huomena on kaikkee touhua, kunnon touhupäivä.. pitäsköhä tänää käyä ihan pitkästä aikaa vaunulenkillä kun on noin leuto sää. ois kyl kivampi jos aurinkoki tulis esiin o_O

pupeltaja & Rasmus 23+0 &#9829; jeeee!
 
minimamma meilläkin nirsoillaan peppivuoalle mut noi on kyllä supernirsoja, oikeen ärsyttää välillä :kieh: varsinki toi nuorempi on toivoton :headwall:
lantionnostolla tarkotin sitä alavatsalihasliikettä missä laitetaan jalat suht koukkuun mahan päälle ja nostetaan lantiota pienellä liikkeellä. aiheuttaa painetta kohtuun. mäki luulin eka et lantionnosto tarkottaa tota peppua ylös mut ohjaaja valas asiaa :D

perdy juu laskiaissunnuntai on nyt pyhällä ja ens ti laskiaistiistai :)

nyt töihin lomps, just soitti neuvolasta et lekuri peruuntu ku ykätauti jyllää :rolleyes: kahen vkon päästä sit vasta, huoh. ois se ollu kiva kohdunsuun tilanne tarkistaa ku vkl lähetään kylpylään mut eipä voi mitn.

jessi ja pikkuj 24+5
 
Aloitan ruuasta, kerta on koko ajan kova nälkä :D
Me syödään vielä tänäänkin tonnikala pastaa, se ei lopu vissihin ikinä ? x,D Tai lounaaksi ajattelin et tytsyn kanssa otetaan ja se mikä jää yli niin lähtee sitten koirille mun äitille/anoppilaan koska oon jotenkin huono syömään 3 päivää samaa ruokaa: Illalla teen sitten kasvis-kana keiton, nam ja ostin sinne sekaan lirautettavaksi kolmenjuuston ruokakermaa.. ;)
Näin eileen kaupassa AURAjuusto ruokakermaa ja kuola vain valui :D Mihinhän kastikkeeseen sitä vois käyttää? tai varmaan aika moneen päälyö vain tyhjää!

minimamma: ensin en tajua miks tää sun nikkis on niin vaikea muistaa päähän tulee aina joki mimmimami :D tms. kun alan kirjoittelemaan.. Mutta sitten pitää kiitellä, en oo tiennyt tosta ettei liike laskentaa suositella näillä viikoilla, saati muutenkaan joka päivä rv 28 jälkeen.. Ja lietson itseeni turhaa ressipaniikkia koko ajan.
Kerta vauva möyrii mahassa, välillä enemmän välillä vähemmän niin nyt koitan olla ressaamatta liikkeistä, ja toki päivä päivältä tämä meitin kaveri alkaa muistuttaa isosiskoansa, joka liikkui hyvin vähän oli niin rauhallinen maha asukas ja kun ekaa odotin silloin niin olin vähä väliä päivystyksessä.. :,D katsomassa vauvaa.. Nyt on kumminkin vähän rennompi olo ja tuon sun tekstin jälkeen vielä rennompi =)
Kaikki on hyvin mahassa. tiedän sen, vaikka välillä huolettaa! :)

CanWen: Me tehtiin maanantaina jo laskiaispullia, osa meni pakkaseen ja kyllä niitä on syötykkin :p namnam! :D

Ja oli vissihin vielä jollekin joitain, mutta ku en muista niin en muista :D

Meidän tyttö (2,8v ensiviikolla!) on alkanut vinkumaan omaa kissaan!! äääh, ja ku se on niin pieni se ei ymmärrä vastaukseksi sitä että olet vielä aivan pieni saamaan oikeaa kissaa.. yritin ehdottaa että haetaan pehmolelu kissa viikonloppuna, mutta ei kelpaa.. vastaukseksi tuli "haluan oikean kissan, haluan Pauliinan kissan" (meidän kaveri, jolla on kissa)
Noo, ehkä tämä menee ohi? :D

Mulla on "suuri" ongelma :D joka koskee tulevia lasten huoneita uuteen asuntoon.. kun ne tapetoidaan, niin laitanko kumpaankin huoneeseen muumitapetit (erinlaiset) siis kun on suunnitelmissa että 1 tehoste tapetti/huone ja ne muumitapetit on niiin ihania.. mutta onko se mautonta että on kaksi muumi huonetta? :O mies sanoi ettei vaivaa sillä päätänsä koska tuo sisustuspuoli on mun lastenhuoneisiin.. :F
Remontti alakaa ensikuussa.. huuui jänskää!!

IHANA NOLLA KELI, PIAN ULKOILEMAAN..
HUOMENNA POKSUU TAAS VIIKOT 26 :eek: OHHOH! =)

mmilia ja :heart: S 24+6
 
Huomenia!
CanWen meille tulee sama ikäero mikä Jessillä oli tossa, eli 2,5v. Mutta just niinkun Jessi sanoi, tilanteet on niin eri :) Me taas tarvitaan ehdottomasti tuplat, mut ei kuitenkaan niin pitkäksi aikaa että ois kantsinu hankkia ns. normituplia vaan just tommoset mistä saa sit sen sisarusistuimen myytyä kun esikko ei sitä enää käytä :)

Onnea kivoista ultrakuulumisista ja ihana kuvakin oltiin laitettu
 
Jessi: Juu lauantaina ja ihan labrassa :) Meil on labra auki myös lauantaisin ja kun oon talon henkilökuntaa niin lupasivat sit ottaa. Se on helpoin päivä mulle päästä.

Tänään ois vapari eli siivouspäivä. Petivaatteet on jo pihalla, pölyt pyyhitty ja imuroitu. Vielä moppaus jäljellä. Ja vessan pesu.

Eikun hommiin...

Bre ja pikkuinen kulta 24+
 
Heissan!

Piti tulla korkkaamaan tämä maaliskuun pino, menny nyt muutama päivä ohi kirjottelusta kun oon ollu töissä :) Kyllähän tuo meni neljän päivän työputki siinä ja siinä mut alkaa olla aika maksimi jaksamisen kannalta. Yhen 10-18 vuoron jälkeen oli aika tukalaa olla mut meni sit levolla ohi, sain nukuttua kunnon yöunet. Eli vain yhdesti heräsin yöllä pissahätään, se herättääkin nykyään aina aamuyöstä vessaan :D

Täällä on aivan mahtava sää nyt, kohta nollassa. Käytiin jo koiran kaa lenkki kiertää ja samalla kaupassa ostaa vähä ruokatarpeita tälle päivää. Ja jos sitten parit laskiaispullat tekis :p

Ruokana pihvifilee(semmonen lihaköntti) ja kermaperunat :p Nam. Jos sitä ennen sais siivoiltua ku ihan sikolätti tää kämppä. Mies ei tee mitään jos ei pyydä ku makaa vaan töittesä jälkeen tai harrastaa niin aattelin et enpä minäkään. No nyt on pakko ja tuo auringonpaiste saa niin hyvälle tuulelle :)

Eilinen ilta meni sitten ihan plörinäksi, töiden jälkeen lenkki ja sitten hirvee migreeni, olin jo valmis lähtee päivystykseen hakee jotain kunnon lääkettä mut en sit jaksanu :( Sain vähä syötyä, juotua ja sitten lisää panadolia ja unta niin yöllä heräsin ettei enää koskenu.

Huomenna mennään tutustuu synnytyssaliin, jänskää :)

Tinsku ja ReinoRakas 25+5
 
Aurinkoista keskiviikkoa! :)

Meillä alkaa porukka olla jo tervettä, esikolla vaan vähän lämpöä niin ei vielä kouluun menny. Mieskin ihan terve ja voimissaan jo, mutta pitäähän se olla kotona vielä 1 terve päivä ettei töissä sitten tartuta lapsia, jos ois jossain muualla töissä niin ois jo hyvin voinu mennä.

Mulla on ihan mielettömän hyvä fiilis, vissiin toi ihana auringonpaiste ja nollassa oleva keli piristää mieltä. Nyt pitäs siirtää kuvat kamerasta koneelle, sit vois imuroida pikasesti ja sen jälkeen keitän ison kupposen teetä ja meen juomaan sen rappusille ja imemään samalla aurinkoa itteeni. Sen jälkeen oiskin vuorossa sit kakkujen päällystys ja koristelu. Illemmalla tulee sit miehen äiti ja veli kylään ja kakkua tuhoamaan. Huomenna saadaan mun pikkusisko yökylään, sillä on talviloma niin on täällä käymässä. On majaillu tähän asti äitin luona, mut huomenna tulee sit tänne, ei oo aiemmin uskaltanu edes pikasesti käydä ettei vaan ois saanu tautia :)

Pupeltaja mäkin juu tykkäisin syödä noita kakkuja vaikka useamminkin :ashamed: Mikään ei oo niin hyvää, kun oikeen kunnolla maustuneet ja tekeytyneet kakunjämät siis sellaset mitkä on esim. synttäripäivältä jääny ja sit seuraavana aamuna saa alottaa päivän kunnolla tekeytyneellä kakulla ja kupposella kahvia :p Mulla ois muutenkin kamala hinku leipoa joka päivä jotain, mut pakko rajottaa, kun ite ei voi syödä kun kaameet hiilaripöhöt saisin ja eikähän se nyt ois hyväks muullekkaan perheelle joka päivä herkkuja syödä. Jos leiposin aina kun mieli tekee ja ite tuhottas kaikki niin oltas oikee possuperhe :D Oon kumminkin ollu tiukkana ja leiponu makeita vaan herkkupäiväksi ja muullon sit kaikkee suolasta, piirakoita, sämpylää, patonkia yms. ja laitellu aina vaan sekaan paljon leseitä, siemeniä, pinaattia, porkkanaa tms. ja käyttäny vain täysjyväjauhoja niin niistä tulee vielä terveellisiäkin. Niitä tekemällä säästää rahaakin, ei tarttee kaupasta ostaa, kun ruisleipä, sen tekoa kun en oo vielä opetellu.

Jessi juu, väärin siis ymmärsin sen liikkeen :D

mmilia hyvä jos pystyin helpottamaan sun ressiä :) Taitaa muillakin mennä sekasin mun nikki ja mimmimami, kun muutaman kerran on tainnu olla mulle suunnattu vastaus hänen nimimerkkinsä alla. Mut eipä tuo mitään :)
 
Nyt ois siivottu. Ja kaupassa käyty.
Kiva että minimamman perhe alkaa olla jo voiton puolella! Mahatauti on kyl inha tauti.

Ruokana meil on tänään sellasta spagetti-kinkkupaistosta jonka ohje on rakettispagetti pussissa. Oon tehny sitä joskus vuosia sitten edellisen kerran ja nyt alkoi tehdä ihan yllättäen sitä mieli.

Tinsku, mullakin on aina migreeniä, tosi pahojakin kohtauksia. Nyt mä saan ottaa niihin panacodia. Otan vaan siis äärimmäisessä hädässä, kun tuntuu että taju on lähdössä. Mulla siis kohtaukset on sellaisia, että alkaa pakottaa toista puolta päätä ja silmän takaa. Sit se kovenee pikkuhiljaa kunnes lopulta tuntuu että pyörryn ja se kipeä puoli halvaantuu(suu roikkuu ja silmä vuotaa). Silloin otan panacodin. Poitsulla on kans migreeni(lääkäri totesi sen jo 3v ), sen on otettava heti panadol/pronaxen-coctail kun koskee, muuten se oksentaa ja nukkuu vuorokauden. Onneks se osaa jo sanoa kun alkaa koskea vähänkin niin voi heti lääkitä.

Nirsoilusta, meidänki poika on nirso, ihan raivostuttavan nirso. Mut niin oon mäkin ollu kuulemma pienenä. Toivottavasti tästä tulisi parempi syöjä koska välillä tuntuu et hermo menee täysin tuon pojan ruokailujen takia. Mutta toisaalta, en jaksa enää stressata(joskus stressasin liikakkin) näyttäähän tuo kasvavan ja jaksavan tuollakin minkä syö niin olkoon. Mut kaikkea pitää kuitenkin maistaa mitä lautaselle laitetaan.

Raivasin aamulla kodinhoitohuoneen kaappiin jo tilaa vauvan vaatteille ja ne muutamat sinne jo laitoin. Meille ei siis tule hoitopöytää vaan ajattelin laittaa alusen tuohon khh:n tasolle ja siel on sit kaappeja joihin laittaa vaatteet ja vaipat jne..

Bre ja pikku
 
Bretagne!

Migreeni on viheliäinen, niin monet menot jääny sen takia. Se tuli ennen aina menkkojen aikaan, heti jos elämässä jotain poikkeavaa kuten matka johonkin, jäi syönnit välistä, söin esim chiliä, jännityksestä.. Niin moni asia vaikutti/vaikuttaa vissiin vieläkin.

7 vuotiaana todettiin, otettiin aivosähkökäyrää ja vissiin jotain tietokonekerroskuvia. Ku pois sulettiin epilepsia ja kasvain ku aika pieni olin tosiaan :(

On ollu vaikka mitä lääkkeitä, mut monista sivuoireita ja sitten paras mikä oli Migpriv jauhe niin lopetettiin. Ja nyt sitten kärvistellään panadolilla. PanaCODIA en uskalla ottaa ollenkaan, kerran määrättiin nielupaiseeseen niin lähti taju ja sain hallusinaatioita..mm.leijuin :D Jotenka sen voin unohtaa. :(

Nyt ruokaa pelastaa uunista :p
 
Oi että mikä ihana ilma! :)

Tuntuu että on kovasti piristynyt kun on hiukan jo lämpimämpää ja aurinko paistaa. Ei ollut yhtään niin väsy töiden jälkeen kuin aikaisemmin. Jalat vaan tuntuvat olevan ihan puhki poikki ja turvoksissa kun töissä aika lailla kävelyä ja seisomista. (rupee myös tuntumaan alaselässä tuo seisominen) No onneksi ei ole enää kuin kuukausi suurinpirtein ja sitten kotiolot alkavat.

Onko muilla töissäkäyvillä miten tuo kesäloma? Saatteko pitää kesälomaa äitiysloman jälkeen vai joudutteko niinkuin minäkin pitämään sen ennen äippälomaa? Itsellä alkaisi loma 8.4 perjantaina ja äippäloma sitten 11.5.

Kohta pääsee syömään :) Tein pitkästä aikaa siskonmakkarakeittoa ja tuolla se hellalla on tuloillaan. Teen aina keitot tuoreista vihanneksista ja juureksista kun ovat paljon maukkaampia kuin nuo pakastevihannekset/juurekset.

Eilen illalla Pirpana myllersi oikein kunnolla :) oli kaukosäädin vatsan päällä niin potkaisi niin kovaa, että kaukkari tippui :D kissatkin ihmettelivät kun kaukosäädin heilui kunnolla. Saas nähdä mitä kissat ovat mieltä vauvasta kun hää syntyy :)

Nyt tarkkailemaan keiton tilannetta.. Ihanan aurinkoista keskiviikon loppupuolta kaikille!

Hany+ Pirpana 24+5
 
Huutelisin taas kokeneempia apuun:

KYSYMYS: Kuinka paljon vauvan turvakaukaloa tulee otettua pois autosta? Voiko sitä säilyttää autossa koko ajan, vai pitääkö se säilyttää sisällä? (Eli siis toisin sanoen miten saan pätevästi perusteltua miehelle sen, että meidän on hankittava isofix-kaukalo kun se ei usko että sitä kaukaloa tarvitsee ikinä irrottaa ja mua ei se turvavyösavotta ihan kauheasti kiinnostaisi.)

Kiitos taasen avusta...ehkä saan vielä joku kerta ihan oikean postauksen aikaiseksi. :D

MJ & Salarakas 24+1
 
Mary Jane: mulla ei oo ikinä ollu esikoisen aikana kaukalo autossa muuten kun jos vauva on autossa kyytissä, koska vauvaa on paljon helpompi kuljettaa kaukalossa sisälle/ulos/kauppaan minne ikinä meneekin..
Eli aikalaista vyöt kiinni, vyöt auki ramppaamista se oli esikoisella kerta meillä ei ollut silloin isofixiä eikä telakkaa..
Tälle kakkoselle on nyt telakallinen istuin luojan kiitos :) turvavyöiden kanssa säätäminen on tylsää :D
 
Otokka
Tähän väliin vain nopeasti omaa napaa, myöhemmin kommentointia :): Lääkärineuvola taas takana. Kaikki muuten hyvin, mutta paino oli noussut... örhhmmm... useamman kilon :ashamed:. Toisaalta taas paino on ollut tähän asti laskusuuntainen. Kokonaisuutena painoa on tainnut kertyä lähtöpainoon noin kaksi kiloa. En ota siis stressiä, ehkä vähän voisi vähentää karkin syömistä...

Sokerirasitus oli ok, että sen puolesta ei tarvitse stressata :).

Kilpirauhasarvoista se toinen on minulla jostain syystä nyt raskausaikana hieman kohonnut, vaikkakin viitearvojen sisällä. Nyt sitten miettivät, aloittavatko minulle Thyroksiini-hoidon. Minullahan ei siis koskaan ole todettu kilpirauhasen vajaatoimintaa. Täällä on muistaakseni liikkunut kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiviä. Mitkä teidän arvot ovat ja mikä on teidän mielestänne liian korkea arvo (se alempi arvo, en muista nimeä)? Mistä oireista kärsitte ennen lääkitystä ja onko lääkkeistä ollut apua?

Otokka ja MunamiesPikkarainen 26+4
 
Täällä minimammaan sekoittuva mimmimami :saint:

Poksumaan tulin 24vk! Äippäpaperit laitin netin kautta ja palkanlaskennasta laittavat sinne perästä juttuja sitten. Palkanlaskentaan piti laittaa kopio raskaustodistuksesta. Näin siis asiat hoituvat täällä! Pidän kertyneet lomat ennen äippäloman alkua ja nyt olis päivälleen 6vk enää töitä! =) Tuo suunnitelma siis jos ei nyt taas ala supistelemaan tai muuta, silloinhan oon vaan saikulla ja lomat säästyy maksettavaksi ensi keväälle.

Me ostettiin vauvalle vaunut! Käytettyihin päädyttiin ja löyty halvat just sellaset kun isukki halus :) Odotellaan matkahuollosta pakettia et päästään lykkimään, hih!

Ajatus karkasi..

mimmimami ja vaikka vauveli tällä kertaa (ei ole tullut "kiinteetä" työnimee) 24vk
 
ostin tänään uudet kengät ku menin liian topatuissa kengissä kaupoille pyörii ni jalat hikos oli pakko ostaa :D MUTTA ostin sitte ihan tosi upeet kengät, joissa on kiilakorko, en normisti käytä korkokenkiä enkä oo varmaa viiteen kuukauteen käyttänyt ollenkaa, ni ku niissä sit siel käppäilin ni nyt on niin hirveet nivussäryt ettei oo tosikaan!!! -.-

ei siis ihan kauheesti huvita kirjotella mut aattelin nyt kuitenki jotai ilmottaa..

p & R 23+0..
 
Heippa, katoin tuosta alun listasta et mun laskettu aika olis tosiaan vasta 27.6 eikä 25.6 niinku aluks luulin :p!

tässä oon miettiny millasia systeemeitä ootte aatellu isommalle sisarukselle ku vauva vaunuissa? onko seisomalauta ainut vaihtoehto vaunuihin lisäosaksi!? joskus kun mä oon ollu pieni reilut 20 vuotta sitten, niin oli vissiin sellaisia lisäistuimia vaunujen päälle :D! Olis varmaan niin kätevä jossei jaksa isompi seistä koko aikaa...

Odotan kovasti neuvola lääkäriä parin viikon päästä, et onko edistytty mihinkään suuntaan tai suosittelisko saikulle jäämistä...ollu kuitenkin mahakipuja ja supistuksiakin ja aika raskas työ :O!
Ite en oikein osaa pyytää jossei oo "tarpeeks" kipeää oloa! Liian tunnollinen työntekijä :saint:...

Mitä oon muidenkin tekstejä lukenu, niin onpa täällä muillakin supistuksia ja koviakin kipuja...ite tuntuu et päässy vielä helpolla ja ettei sais turhia valittaa : /...

Memami ja masuasukki 23+2
 

Yhteistyössä