****Kesäkuun Kullanmurut 2011 - Lokakuussa***

KiaraIA :hug: olen todella pahoillani teidän puolesta, jaksamista tuleviin päiviin.

Täällä ei olo ole muuttunut miksikkään ja hämmästelen edelleenkin mitenkä onkin niin huono olo koko ajan kun kahdesta edellisestä on selvitty ilman huonoaoloa.
Väsymys on valtava, mutta öisin ei saa nukuttua kunnolla kun olo on mitä on ja pissalla saa juosta jatkuvast... lievästi sanoen veto pois totaalisesti.
Salille aattelin kuitenkin raahautua jos se sitten vaikka piristäis hiukan oloa.
Vatsaa vihloo myös, hieman olen miettinyt onko kaiki ok.
Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään lähisukulaiselle, saan nähdä koska puhutaan vai annetaanko ihmisten vaan huomata aikanansa.
Oletan että aikanaan kun saavat tietää niin miehen sisko ei tule pitämään ajatuksesta, mutta se onkin sitten hänen ongelma ei mun. Emme voi elää niin kuin hän haluaisi.

Kaikille jaksamista!!
 
KiaraIA jaksamisia :hug:

Amma ja myrskymaija harmi jos teille on tullut sellainen olo :( kyllä minäkin luen kaikkien jutut, ei vaan ole saanut aikaiseksi kommentoida nyt kenenkään viesteihin:(

Omaa napaa: tänää pääsin vihdoin lääkärin kanssa puhelimeen ei ollut huolissaan hormonitasosta, vaikkakin vasta muutos seuraavaan arvoon kertoo todellisuutta, nyt oli ollut 70 000. Korkea kyllä mut ei mahdoton normi raskauteen kuulemma. Ei kyllä yhtään ihmetellyt ympärivuorokautista pahoinvointia :D alkaa olla heikko olo kun ainut mitä saa syötyä on paahdettu leipä ilman mitään lisukkeita, edes margariinia:x
Yöllä kun herää vessaan niin pahoinvointi alkaa ja jatkuu aina siihen kun illalla hetkeksi nukahtaa. Eilinen kauppareissu aiheutti taas kipua ja niukkaa tuhnua eli 2 viikkoa nyt saikkua... jo pelkkä pahoinvointi lamauttaa täysin :(

Jaksamisia kaikille:flower:
 
Amma ja Myrskymaija sellasta se välillä on, et tuntuu ettei kuulu joukkoon, mut täällä ku on niin kauheasti kirjoittelijoita ni sitä vaan kaikki sulautuu joukkoon :) mäki aina luen kyllä kaikki. Kuitenki itestä tuntuu et vaikkei sillai juttelemalla juttele kenenkää kans, ni on kiva kuitenki purkaa omia ajatuksia tänne vaikkei kukaa vastaiskaa. Tänne voi päästää pahimmat raskauden aiheuttamat ilot ja surut ja ihmettelyt ni ei tartte miehelle kaikkea vuodattaa :D Mä ku olen sellanen et jos innostun jostain (niinku nyt luonnollisesti tästä jutusta) ni haluaisin papattaa sitä samaa asiaa sit koko ajan. Tänne oon sit purkanu sanani ni mies ei kärsi :D

sannikki onpa sulla hurja pahoinvointi :eek: Mut onneks olet saanu puhua lääkärin kans, ehkä nyt voit jo iloita varovasti :)

Mä oon miettiny tota pahoinvointia, et miks se yleensä sanotaan et on aamupahoinvointi? Miksi just aamu? (vaikka täällä näyttää usealla kyl olevan kokopäiväpahoinvointi)

Mua tos viikonloppuna väsytti ihan sairaasti, ku yöllä ei uni tullu ja päivällä ei sit voinu nukkua. Nyt tänään on ollu aivan ylienerginen päivä, ku yöllä ei tarvinnu ees yrittää nukkua ja sit töiden jälkeen nukuin 8-14.30 tosi hyvin. Oon täällä touhottanu menemään ja siivoillu ja kaikkee mitä yleensä en yötyön jälkeen jaksa :)

Mä sillon kerroin ku äiti oli nähny mun raskaustestin (vaikkei siitä mitäää sanonu ni on se sen nähny) jos joku muistaa. No tänään iskä sit kyseli et eikö sitä löytyis päivätyötä mulle ku on ne yötyöt niin rankkoja. Joo ei yhtää herätä epäilystä tollanen huolehtiminen... Äitihän sille on tietenki kertonu. Toivon vaan todella ettei kellekää muulle, saan kyl kunnon kohtauksen jos joltain kuulen raskaudestani. mun äiti on kyllä kiva, mut ihan toivoton hölösuu :/
 
Tänään oli eka neuvola. Ihan jees, tosi mukava terveydenhoitaja :)

Ja mikä parasta, ensi tiistaina on sit neuvolan puolesta alkuraskauden ultra, jee!! Silloin viikkoja 8+4.
Oon töissä joten en nyt kirjoittele enempää, toiste sitte!
 
Täällä kans on välillä tuntunu, et ei oikein sulaudu joukkoon, ku on yksinpuhelua, mut se on varmaan tuosta johtuvaa, niiku muut sano, et ku on nii paljon kirjottajia ni ei muista nimimerkkejä vielä :D.

Tervetuloa uusille :D!

Tein siis tänää viel testin ja testikohtaa alko heti tulla jo viiva, ku otin tikun pois virtsasta :D. Ja todella selkeä ja vahva viiva tuli, joten alan uskomaan vahvasti, et meille se pikkukolmonen olisi tulossa:heart:.
 
Minä mietin tänään vatsan kokoa. Itsellä se kauhea turvotus ehkä hieman laantunut, eli ei mene kipeäksi palloksi aina. Turpoaa toki iltaa kohden mutta ei tee enää niin pahaa. Aamuisin olen nyt alkanut huomata kun ei olet sitä isoa palloa, että alamasulla olisi pieni kumpu. Sitten kun makaan ihan tasalla mahallaan sängyllä, automaattisesti laitan jalan niin että en ole enää niin, se tuntuu jotenkin inhottavalta. Joogasin eilen ja aurinkotervehdyksessä kun on kobra eli masu ihan maata vasten hetken, tuntu alamasu erilail. Vaikka vedän mahan sisään, jää alamahalle pieni kumpu.

Mietin vielä aamulla että tokassa raskaudessa kait normaalia että jo kasvaa kohtu (eteenpäinkaallistunut eli siis se normaali kohdun muoto), mutta nyt kun luin palstoja niin tuntu et kaikki sanoo et ei ole muuta kuin turvotusta tai sit on kaksoset :O Mulla on nyt joku kaksosvimma, koska heitin sen aluksi vitsinä että kauheeta jos olisikin, haluaisin vain yhden. Ja sit se on useasti käyny mielessä ja eilen sanoin miehelle että kuvittelin päiväunena kuinka ultraajatäti näkee kaksi sikiötä ja olen ihmeissäni. Ekan kohdalla en edes miettiny, eihän se mun kohdalle osuisi :D

Onko teillä mitään tämmösiä "vaistoja" kaksosista, tytöistä, pojista, että jotain on pielessä yms? Ovatko pitäneet paikkansa esim aiemmissa raskauksissa? Olisi mielenkiintoista kuulla. Myös se olisi tosiaan kiva kuulla kuten joku kysyisikin, te jotka tiedätte odottavanne kaksosia tai joilla on jo maailmassa kaksoset, oliko oireet selvästi erilaiset tms?

Viikon päästä ultra, jännää!! oli kyllä kaameet eilen harkassa koulussa tuijotella että ei okseta, ei okseta...Naamaan vaan vähä väliä jotain namia tai keksinpalaa. Tänään taas paljon parempi päivä. Vaihtelee toi olo paljonkin, välil aamulla yrjöttää, välil päiväl ja välil illala, välil koko ajan :p

Näkyykö teillä vielä masuja? Mä joudun valkkaamaan vaatteet a) siks ettei kirista housut b) ettei paidasta näe masun muutosta. Ekassa raskaudessa ei tasan näkyny ennen 12 viikkoa yhtään, helppo oli pitää salassa ja omia vaatteita kuten ennenkin...
 
Tervehdys..

KiaraIA :hug:

Tervetuloa uusille plussanneille. :)

lumihiutale85 Meillä on suvussa kaksosia ja mulle on joskus joku tädeistäni sanonut että saan kaksoset joskus. Nyt mulle on tullut yhä useammin mieleen että jos sielä masussa onkin kaksi. Noh, täytyy odotella sinne ultraan asti että pääsee näkemään tilanteen. :D

Väsy on niin kova että en ole jaksanut kirjoitella, olen kyllä joka päivä käynyt lukemassa teidän kirjoituksia. Päiväunet on tullut kyllä tutuiks. :)

Tuosta pahoinvoinnista. Mulla on nyt paljon enemmän ollut pahoinvointia kun esikoisesta. Esikoisesta voin pahoin vain aamulla, nyt on pitkin päivää ollut huonoa oloa. Onneksi syöminen helpottaa hetkesti.

Me ollaan kerrottu mun vanhemmille ja siskolle. Miehen yksi ystävä tietää ja toinen arvas tuossa muutama päivä sitten. Muille ei olla kerrottu ja koitetaan vielä pitää salassa ultraan asti. Haluan olla varma että kaikki on kunnossa, ennenkuin juoruilaan kaikille. :D

Jasmi- ja masu 8+4
 
Pyyterin kanssako ollaan samanlaisia testailijoita :D Mä tein tänä aamuna testin ja ei paljoa ollu vahvempi kuin sunnuntaina. Sitten tein testin päiväpissasta, kun viime pissasta oli jotain alle tunti varmaan ja olin juonut kahvia ja vettä aika paljon, samanlainen viiva sillonki tuli. Kai nuo testit ei vaan anna sen vahvempaa viivaa oli miten raskaana tahansa. Eihän sen tarviikaan olla yhtä vahva kuin kontrolli? Tosi selvähän se kuitenkin on, ei haamu!
 
harmi jos joillekkin on tullu tunne että ei mahdu joukkoon tms koska meitä tosiaan on niin paljon et kaikkia nikkejä ei voi mitenkään muistaa ja varsinkaan nyt ku koko ajan tulee vielä uusia. ollaan kuitenki niin alussa vielä et ei o tullu nikit kunnolla tutuiks. mut eiköhän ne tossa toukokuussa oo jo aika tuttuja :whistle::D mäkin kyllä kaikkien jutut luen mut ajanpuutteen vuoksi kommentointi ja kirjottelu yleensäki jää vähiin ja ku kerkeen vasta illalla lueskelemaan ni tekstiä tullu niin paljo et ei muista puoliakaan mitä kirjoteltu.

pahoinvoinneista on ollu juttua enkä ihmettele koska tähän pinoon sitä on tuntunu siunaantuneen liianki kanssa :snotty: voimia vaan kaikille sen kourissa taisteleville :hug:
mulla oli ekassa raskaudessa aivan järkky pahoinvointi, oksentelin pitkin päivää, aamulla oli pahin, ties heti ku silmät sai auki et kohta mennään :x olin sillon vielä työharjottelussa ja piti aamulla kävellä bussille pari kilsaa ja kauheet hanget oli ni olipa kiva laatata heti tien vieressä ku autoja meni ihan läheltä ohi :rolleyes:
tokassa raskaudessa eu juurikaan oksennellu mut etova olo kesti loppuun asti. rankkaa oli. ekassa siis pahoinvointi loppu joskus vkolla 15. nyt mulla on vellovaa oloa ja väliilä olo on pahempi ja välillä parempi. töissä oon jaksanu suht ok. toivotaan et ei pahene koska sit käy rankaks.
oon kans huomannu et jotain pitäs olla koko ajan suussa, muuten tulee karsee maku suuhun ja alkaa velloa. ostin draculapillereitä huomiseks :p hampaat varmaan tippuu suusta ennen kesää...

mä muuten kysyin neukusta niistä sykkeistä, tätsy ei ollu kuullukkaa niistä mut kuukkeloimalla löys tietoa et lähinnä vkon 20 tjn pitäs ruveta sykkeitä vahtimaan ettei nouse yli sen 140-150 ainakaan pitkäks aikaa.

sannikki hyvä et oli jo vähän psitiivisempia uutisia :)

tervetuloa uusille!
 
Tervetuloa uusille!=)
Amma ja Myrskymaija mulla kans tulee tosi helpolla ulkopuolinen olo, ja sit helpolla tippuu joukosta pois. Esikoisen kohalla kans kirjottelin odottajissa, mutta sitten lopetin kirjottelun, kun tuntui niin just sellaselta yksin puhelulta. Mutta tottahan se on, että meitä kirjottelijoita on niin paljon, että ei millään ehdi kaikkia kommentoimaan. Mut jotenkin musta tuntuis niin kivalta kun pääsisi sisään tähän porukkaan!=)

Omaa napaa: täällä vähän vähentynyt pahoinvointi, huolettaa ettei ole tulossa keskenmenoa. Mutta toisaalta esikoisesta mulla ei kans ollut oikein mitään kauheen pahoja oireita, nyt ollut ehkä enempi huonoa oloa ja öllötystä. Oksentanut en esikon aikaan kertaakaan, saa nähä miten tässä käy. Neuvolaan en ole vielä minäkään saanut soitettua, loppuviikosta jos soittelisi tai sitten alkuviikosta. Viikkoja kuitenkin vieä niin vähän, että aikaa on. Mä en tiedä miks mulla on koko ajan sellanen huoli että kaikki ei ole kunnossa tän raskauden suhteen...:( jostain syystä huolettaa, en tiedä miksi. Toisaalta välillä tulee sellanen onnen tulvahdus, että ihanaa, mä olen raskaana ja luotto siihen että tämä kestää. Mutta sit tulee taas hetki kun huolettaa. Ehkä mulla vaan tunteet ailahtelee, ja onhan se keskemenon pelko ihan normaalia ja varmasti koskettaa meitä kaikkia.
Läheisille kertomisesta: esikoisen kohalla me kerrottiin ihan lähimmille heti, mutta tässä on nyt tuntunut että halutaan vielä ootella, ainakin muutama viikko. Ellei sitten tule hetkeä jolloin on niin malttamaton että sitten lipsauttaa :) omille vanhemmille ja anopille tekisi eniten mieli kertoa!:)

hensku rv5+0
 
Cik
RixutinMinkä merkkisellä testillä oot tehnyt?
Mä tosiaan oon testannu vaan kerran ja apteekin omalla. Sillon oli viikkoja 4+2 menkoista laskettuna.
Sekin oli päiväpissasta, en vaan malttanu odottaa ja pissahätä oli valtava reilun kolmen tunnin pidätyksen jälkeen. Viiva alko tosiaan muodostua heti kun testialue kastu ja viiva oli heti yhtä vahva kun kontrolliviiva.
Epäilenkin siis että ois viikkoja enemmän, tai ainakin päiviä, mutta sen näkee sitten siellä ultrassa parin viikon päästä.

Mulla on ollu ihan hillitöntä turvotusta ja masu oikeen pomppaa illalla esille!
Päivälläkin jo housun nappi kiristää, vaikka viikkoja on vasta 5+2., joten sekin saa epäilemään että tä raskaus ois jo vähän pidemmällä.
Sillon kun menin esikoisesta rakenneultraan rv 19+, niin utraaja tokas, että "katotaan nyt onko siellä edes ketään". Mulla kun oli normi housut jalassa ja vatsaa ei ollut nimeksikään.
Tässä raskaudessa varmaan tulee vauvamasu jo aikasemmin, ainaki toivon niin :)

Millä viikoilla muuten muut on aiksemmissa raskauksissa alkanut käyttämään äitiysvaateita?
Mulla tosiaan esikosta tais olla rv 20 eteenpäin mammapökät jalassa. Nyt varmaan saan kaivaa ne aikasemmin esille. Vaikka kyllä mä jo vähän niitä hiplailin, samalla ku siivosin vaatehuonetta. Samoin esikoisen vauvavaatteita, kun etittiin nukelle jotakin päällepantavaa :)
 
niin ja mulla on siis kaksi poikaa eli molempien odotuksessa on ollu pahoinvointia, eri tasosta kylläkin. saa nähä miten nyt käy koska nyt on myös mutta asteen lievempää. en usko että sukupuolella on mitään merkitystä tohon pahoinvointiin, jokainen raskaus kun on omanlaisensa.
 
mä en ekassa raskaudessa käyttäny ollenkaan äitiysvaatteita, pärjäsin omilla ku maha tuli vasta myöhään ja kevät-kesäaikaan ni pysty käyttää trikoita yms. tokassa maha pullahti heti esiin ja mammikset jouduin ottamaan syksyllä käyttöön (kesäkuun alussa plussasin) nyt turvottaa mut omat housut menee ihan hyvin vielä, vyötä oon vähä löysänny. toive olis et maha ei ihan heti tulis ku työhousuihin on aika vaikee keksiä lisää tilaa (raksahousut) mein lähellä asuu yks ompelija keltä meinasin kysyä jos osais jonku lisäosan tehä niihin.
 
Nyt tulee niin omanapanen viesti, että toivottavasti ette tykkää kyttyrää :D Mä oon ihan sika huonovointinen ollu pari päivää. Koko ajan etoo, yöllä, päivällä, aamulla. Mikä tähän auttaa :x Väsyttää kun en saa öisin nukuttua ja mitä vielä. Mutta ehkä se on sen merkki että siellä joku on! :)

Harmi jos jollekin on tullut sellainen olo, ettei kuulu joukkoon. No, ehkä itsellekin välillä, mut ei se mitään :D Mun viestit lukee joku jos lukee. :) Mutta ehkä se johtuu juurikin siitä että tulee koko ajan uutta porukkaa eikä muista mitä kukakin oli kirjoittanut ja mikä oli se nimimerkki etc. Nytkin kun alan tähän kommentoida muiden juttuja, niin en todellakaan voi muistaa kaikkea mitä muut kirjoitti, kun osa jutuista on jo edellisellä sivulla, vaikka kaikki kyllä luin. Mut ainakin:

KiaraIA: Paljon paljon haleja ja voimia teille:hug:

Sannikki: Mukava että sait lääkärin linjoille ja sait parempia uutisia :)

Muille kertomisesta: Mua ei muut "pelota" muutakuin oma äitini kommentti. Äitini on ehkä vähän, no, miten sen sanoisi, räväkkä luonteinen, ja sanoo kyllä mitä sylki suuhun tuo. Esikoisesta kerrottin niin hän sanoi arvaavansa ja kutakuinkin sanoi näin " Siinäpähän sitten olette kun on huutava koliikkikakara öisin huutamassa". Se tuntui pahalta. Mutta on kuitenkin aina rakastanut lapsenlastaan ja sanoikin minulle että heti vain uutta perään, niin menee samoilla valvomisilla.

Nyt nukkumaan. Mustikkajogurtti naamaan ja sitten sänkyyn. Jos sais nukuttua paremmin ku viime yönä. Toi mustikka jogurtti ja yleensäkkin mustikka on ollut mulla sellanen joka saa hetkeksi olon paremmaksi. Mutta ei sekään kauan auta. Huomiseen jos jaksan ja kykenen koneelle!

Hyvää yötä :)
 
Viimeksi muokattu:
Amma ja Myrskymaija, täälläkin vähän samoja fiiliksiä - etten kuulu joukkoon. Mutta musta tuntuu noin oikeassakin elämässä, ettei kuulu mihinkään. Ei ole oikein ystäviä. Tarkoitan tällä nimenomaan TOSIystäviä. Kaikki entisetkin ovat kaikonneet :( Heh, no, sori moinen tilitys :whistle:

Ja muutenkin tosiaan, kun tänne tulee niin paljon viestejä, on vaikea pysyä perässä. Mua harmittaa, kun Kaksplussalla kirjoitetaan niin paljon saman otsikon alle. Viestit eivät välttämättä enää liity alkuperäiseen otsikkoon. Siksi koen, että viesteihin on vaikea vastata. Joku voi olla, että kysyi jotain sivulla 10, mutta sitten tuli muutama sivu muita viestejä eteen jne.. Olen varmaan vähän tyhmä, kun en hahmota näin suurta kokonaisuutta. Aikoinaan kirjoittelin paljon eräällä palstalla, joka sittemmin lopetettiin, koska palstaa ylläpitänyt henkilö sai murhasyytteen. Tietänette mistä on kyse... Harmitti sinänsä palstan loppu, koska oli selkeä ja aina ajan tasalla ja helposti selattavissa. Kaksplussa on musta vaan liian iso viidakko.

Sitten yksinpuhelua lisää ;) Onko kellään tullu kaameaa turvotusta? Nestettä kertyy kroppaan, ilmavaivoja, kaamea pallomaha? Musta tuntuu vähän ahdistavalta tää turvonnut olo. Tosin myönnän kyllä syöneeni epäterveellisesti... Kellään vinkkejä vaivan hoitoon? Ruokavaliovinkkejä?
 
neito84 , sellastahan se just on, että on niin sairaasti tekstiä et voi kommentoida niitä viimeisiä vaan. Siks täällä pitääki roikkua IHAN KOKO AJAN ;) En mäkää juuri vastauksia saa viesteihin mut kuhan täällä jaksaa roikkua tonne kesäkuuhun asti, ni eiköhän sitä jo tunne toisensa :) Et ole yhtään ulkopuolisempi kuin kukaan muukaan. Mihin sun kaverit on kaikonnu? Mulle on käyny samoin, olen muuttanut muutaman kerran ja oli aika tehokas kaverinkarkottaja se.

Kyllä tänne kaksplussalle kotiutuu ku tarpeeks kauan käy :D Mäki oon palstaillu täällä vuodesta 2006 ja ihan selkeää jo kaikki ;) (jos joku kattoo profiiliin ja ihmettelee vähäistä viestimäärää, niin johtuu ihan siitä et tein uuden nikin ette kukaan tuttu tunnistais mua!)

Mulla on tota turvotustaki. Enkä tiiä et auttaako siihen mikää, toivottavasti joku muu tietää. Oon koittanu juua paljo ja käyny lenkillä ja koittanu syyä terveellisesti (tai oon koittanu lähinnä vältellä herkkuja, eli eikö sillon oo aika terveellistä ku normaaliruokavaliolla menee ilman herkkui :D )

Mua on alkanu pelottaa TAAS, ku tissikipu on loppunu ja mulla ei ole muuta oiretta oikeen ku turvotus :/ tilasin netistä raskaustestin ja foolihappoa ja toivon et ne tulis pian! Haluan testata sen KUNNOLLISEN viivan, ku ne mun viime viikon testit oli kaikki haamuja ja siks mua pelottaaki taas. Huoh.

Mä olen siitä onnellisessa asemassa, että tiedän kaikkien olevan vaan iloisia kunhan kuulevat vauvauutiset (jos kuulee eikä mee kesken). Mä tosin ite oon viimeset 3v julistanu isoon ääneen et meille ei sit muuten tule enää lapsia :D Mut niin se vaan mieli yllätti ja sain eka kärsiä kuumettani yksin kunnes mies yhtäkkiä oliki innokas.
 
Noni. Koko ajan olen pelänny et tulee keskenmeno ja äsken ku kävin vessassa ni kirkkaanpunaista limaista verta tuli. Mä oon töissä, miten voin aamulla reippaana pitää raporttia ja olla niinku ei mitää?? Itkettää vaan. Mä haluan kotiin miehen luo :'(
 
tuoli: yritä jaksaa.toivotaan ettei jatku ja oli vaan joku falskaus. Tiedän tuon tunteen ja siksi tämä raskaus kaikkine tuntemuksineen on ollut tosi riivaava. Haleja paljon!!

ja KiaraIAllekin paljon voimia.

Mä tein ison virheen tuossa eilen ja kävin lukemassa marraskuun pinoja. Porasin pitkään kun luin niiden epäonnea. Siellä oli syntynyt viikolla 25 ja yksi pienokainen (ilmeisesti syntynyt etuaikaan ja jostain päättelin ettei ollut kyse samasta 25 rv viikolla syntyneestä) kuollut n. 3 viikon iässä. Luoja teki pahaa lukea ja tietenkin kun miettii miltä se siellä kotona tuntuu.

On muutoinkin ollut itku herkässä. Eilisissä eläkkeelle siirtymisjuhlissa pidin suurta kiirettä ennättääkseni huoneeseeni jottei kukaan nää kuinka multa alko vedet valuu silmistä. Ei se eläkkeelle siirtyminen oo niin helppoa vaikkakin odotettu onkin. Perjantaina pitäisi niitä samoja juhlia sitten jatkaa ja siellä tulee ensimmäisen kerran tuo alkoholittoman maljan anominen. sitten ensi kuun puolissä välissä joudun kursseille, jossa iltaohjelmaan on aina kuulunut pientä drinksuilua. Viimeksi sain jotenkin tuurinkauppaa sukkuloitua siellä niin että luulen selvinneeni mutta nyt voi tehdä tiukkaa. Liian monta tuttua jälleen läsnä.

Tosin, perjantaina jo selviää onko tarvis millään tavalla rajoittaa itseään kun pitäisi alkuraskauden ultrassa käväistä. Toivon niin että syke löytyisi ja pikkuinen olisi oikeesti matkassa loppuun saakka.

Tsemppiä kaikille ja hyvää keskiviikkopäivää!

ainiin.... sairaala tulee olemaan tyks.
 
Tuoli ja HeMmiN, voi ei! Toivotaan nyt kovasti ettei meinaa sitä pahinta!! Ainahan on mahdollisuus, että se on sitä vaaratonta vuotoa, kuten mullakin oli esikoista odottaessa ja sekin oli ihan kirkasta vuotoa mulla! Jaksamisia ja voimia kovasti :hug: :hug:
 
Huomenta!!
Tuoli ja HeMmiN, toivottavasti vuoto vaaratonta ja lakkaa pian!

Jotkut pohtineet olevansa ulkopuolisia mikä varmaan ihan luonnollista kun tänne tulee varsinkin näin alkuun paljon tekstiä.Millään ei voi muistaa kaikkien juttja vaikka minäkin kaikki läpi luen,useasti käyn päivässä palstalla. Varmasti tästä rauhoittuu :)
Aikalailla samoja juttuja tässä kumminkin kirjotellaan ja samoja tuntemuksia kaikilla :)

Mahan kasvamisesta joku kyseli,turvonnut pallo tuo on,varsinkin illalla :D Niinkun joku mainitsi niin ilmavaivoja myös löytyy varsinkin yöllä! Sit ravaa jatkuvasti wc:ssä joka kans muistuttaa turvotuksesta.. Äippävaatteita joudun varmaan pian hankkimaan kun farkut kiristää jo. Edellisestä ei ole mtn jäljellä.

Aikamonelle ollaan kerrottu raskaudesta jo.Molempien vanhemmille,sisaruksille ystäville jne. Jos jotain tapahtuu niin tapahtuu.Toivon että on sitten ainakin tukea perheestä ja ystävistä :)

Sitten pientä kyselyä täältä suunnalta.. Alapääasiaa,onko kellään ollut minkäänlaisia tulehduksia?Musta tuntuu että nyt varsinkin kun hajuaisti herkempi niin valkovuoto todella pahan hajuaisti.Viime raskaudessa ei moista ollut ja mietin että mistä voisi johtua,riittääkö apteekista joku lääke vai pitääkö gynelle asti raahautua,papassa oon käyny 2v sitten ja kaikki oli ok.. Kiitoksia jos joku osaa jelppiä!!

Nyt neitiä viemään päiväkotiin ja itse jos pienen lenkin jaksaisi kävellä samalla. On muuten paljon parempi ollut eilen ja tänään kun aloitin sen Primperanin,tänään en oo vielä oksentanu ja se on ihme se!! tiedä sit johtuuko lääkkeistä vai mistä.. :)

Mukavaa päivää kaikille!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Hemmin, voimia :hug:

Mä jätän teidät nyt, vuoto yltyy vaan ja kivut alkoi myös. tässä nyt sit koitan särkylääkkeiden avulla nukkua, toivottavasti kipu pysyy aisoissa. osaako täällä joku sanoa et pitääkö täs vielä soittaa jonneki? Ku eikös tää nyt kuulosta siltä et ihan tulee kaikki eikä jää kesken ulos tulo? eihän km:n jälkeen kai tarvi tarkastuksia tms ku viikkoja kuitenki vaan jotai 5?

Onnea teille kaikille loppuraskauteen!
 
Cik
tuoli Sillon kun mulla oli km 6+? niin vuoto alkoi aamupäivällä kirkkaana ja melko runsaana ja alkuillasta tuli jo hyytymiä yms. Vuoto koesti n.5 päivää yhteensä. En siis mennyt lääkäriin, sillä kaikki tuli kuitenkin niin "reippaasti" ulos ja ei ollut kipuja. Joten ei kai sitä välttämättä tarvii mennä mihinkään tarkastuksiin, jos vaan itellä on hyvä olo ja kaikki tuntuu menevän ok.
Voimia ja jaksamista kovasti :hug: Toivotan onnea uuteen yritykseen!
 

Yhteistyössä