**Kesäkuun kullanmurut 2011** HUHTIKUUSSA

Ehtoita! Täällä on nykyään aikas hiljaista...

Tein tuossa sitten viikonloppumatkan sairaalaan, kun pe aamulla alkoi runsas verinen vuoto. Jostain istukan reunoilta se nyt tuli ja veren hyytymistekijät olivat pe vähän huonot. Nyt tilanne rauhoittunut ja luojan kiitos olen päässyt kotiin lepäilemään. Olihan jo ikäväkin tuota 2-vuotiasta. Vauvan keuhkoja varten on nyt sitten varmuudeksi saatu kortisonit jos vaikka sattuisi syntymään ennen aikojaan. Supisteluja ollut aikalailla tänään kotiin paluun jälkeen, noh, mutta rauhassa yritetään ottaa.

Viikkoja vasta liian vähän, joten toivotaan, että pysyy kyydissä vielä edes pari viikkoa. Nyt nukkumaan!

haippa ja muru 31+5
 
haippa1 Hui, miten pelästytti varmaan.. Toivottavasti vauva pysyy masussa vielä ainakin hetken aikaa, vaikka kyllähän noilla viikoilla on varmasti jo ihan hyvän kokoinenkin. Sullahan oli joskus siitä etisestä istukasta huolta, vai muistanko väärin?
 
Täällä on kyllä kurjan hiljaista :( Mutta kiitti huolenpidostanne :)

Tosiaan aluksi oli etinen, sitten ei, ja taas kyllä ja nyt viimeksi eilen sanoi, ettei olisi etinen?! 5.5 lupasivat antaa sitten lopullisen tuomion tuosta synnytystavasta, joten sinne saakka nyt pitäisi ainakin päästä. Vähän tässä menee kyllä usko, että mistä ja miten päin tämä vauva saadaan ulos :D Mutta toivottavasti loppu hyvin kaikki hyvin.

Ja Jes huomenna taas uusi viikko käyntiin eli rv32!
 
Mulle ei maistu ruoka :( Viime yönä unta 3h, tänään ihan kamala 'kankkunen' sitten siitä. Yritin päivälläkin nukkua, mutta se oli sellasta on/off. Maha kurnii, mutta mitään en saa alas. Olo ei kuitenkaan ole sellainen että olisin kipeäksi tulossa. Outo juttu.

Täällä satoi tänään ihan lunta, mutta nyt on vaan harmaata. Lupasivathan ne pääsiäiselle lämmintä ja kaunista ilmaa - toivottavasti pitää paikkansa!

Griffski 30+3
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Kävin laittamassa kerhoon pyyntöä. En kyllä tiedä huolitaanko minua sinne kun en ole tänne vähään aikaan kirjoittanut :ashamed:.
On vaan ollut sen verran raskasta aikaa henkisesti että en ole jaksanut kirjoitella kuulumisia.

Paljon on näköjään tässä välissä tapahtunut.. surullisia asioita ja onnellisia asioita...

Täällä kaikki vauvan suhteen ok.. paino on hieman pudonnut, mutta se ei haittaa.. kiloja on tullut tähän menessä alle 10 ja yhtään en välitä että lisää tulisi.
Kaveri on kova liikkumaan ja pitää huolen että kukaan ei pääse unohtaman hänen olemassa oloaan =).

Calumet + :heart:
 
Pähkämö
Ihana, kun sai nukkua hiukan pidempään :) Esikoinen pääsi viimein hoitoon vatsataudin jäljiltä ja itse siis sain kerättyä univelkoja takaisin. Tänään jos kävisi pyörähtämässä kirpparilla katsomassa, josko löytyisi tulokkaalle jotakin ostettavaa. Eilen sain vihdoin haettua vintiltä pienet vaatteet ja pyöräytinkin valkoiset jo koneessa :)

Aamupäivisin on alkanut tulla "sukkapuikkokipuja", kipeitä vihlaisuja alapäässä aina liikkuessa. Samoin, kun nousee istumasta seisomaan, tuntuu alapäässä muutenkin kova paineen tunne, sellainen keilapallo jalkojen välissä-tunne. Ei kivoja tuntemuksia, mutta itsellä nostaa toiveita luonnollisesta synnytyksestä tai ainakin helpommin kuin täysin ei-kypsästä tilanteesta käynnistettävä synnytys =)

Pähkämö 32+4
 
Moikka!

Nythän täällä pysyy kärryilläkin, kun tekstiä tulee niin vähän :D
Täällä sellanen tilanne, että maanantaina kävin neuvolassa. Tilannetiedot:
*Painoa tullut tähän mennessä 12,4 kg, edellisestä neuvolasta +318g/vk
*Verenpaineet 97/63
*Pissi puhdas
*Hb:tä ei mitattu, kun ollut ok
*Sikiö raivotarjonnassa, liikkeet ja sykkeet ok

No eilen keskiviikkona kävin sitten aamulla lääkärissä, juuru tuollaisten Pähkämön mainitsemien tuntemusten vuoksi. Eli vihlaisuja, paineen tunnetta ja lisäksi supistelua kävellessä ja rasittuessa. Lääkäritäti kirjoittikin sitten sairaslomaa äitiyslomaan asti, eli se alkoi loma mulla sitten =)

Tänään oli siis eka aamu, kun ei tarvitse lähteä yhtään mihinkään. Silti heräsin siinä klo 7... Näin kamalia unia, enkä osannut nukkua. Esikoisen kanssa ollaan nyt sitten oltu kotosalla.
Jospa sitä pikkuhiljaa alkaisi laittaa kotia vauvalle valmiiksi :heart:

Mukavaa pääsiäisenaikaa kaikille! :wave:
neito84 + pikkunen 32+6
 
Täältä on siis ihmiset siirtynyt keskustelemaan kerhoon. Okei, no mä käyn niin harvoin etten halua liittyä sellaisiin. Kivaa että täälläkin välillä kuitenkin joku käy kertomassa kuulumisiaan :)

Aika menee niin nopeasti, mulla alkaa ens viikolla jo äitiysloma.. Huh. Mutta mukavaa kyllä, pitäis tosiaan alkaa jo laittamaan vauvan kamoja valmiiksi, kun eihän sitä koskaan tiedä millon se syntyy. Vähän jännittää lähteä vielä reissaamaan toiselle puolelle Suomea, mut ei sitä voi kotonakaan istua kuukausikaupalla ihan vaan oottamassa.

Tällä hetkellä on olo parempi kuin koko raskauden aikana. Ei oo tietoa enää pahoinvoinnista tai kauheasta väsymyksestä. Ootan vähän kauhulla et koska alkaa sit kaikki turvotukset tulemaan, kun vähän jo sormissa tuntuu sellasta. Nuit sukkapuikkokipuja on kyllä kans välillä, supistelee paljon ja välillä kramppii mahan toiminnan kanssa.. mut kaikenkaikkiaan on plussan puolella vielä olotila. Mäkin odotan mielenkiinnolla onko tällä kertaa edessä ihan perinteinen synnytys esikoisen sektion jälkeen, se synnytystapa-arvio kun on vasta reilusti toukokuun puolella.

Ihania ilmoja ulkona jo, täällä paistaa aurinko ja lämminkin on! sekin varmaan tekee olemisesta paljon helpompaa. Nyt vielä monen päivän lomakin. Hyvää pääsiäistä *

rv.33+6? kai.. :)
 
Täällä ollaan samoissa touhuissa kuin Pähkämö eli vauvan vaatteet yms. ovat pesussa. Tämä ei olekaan mikään yhden, kahden päivän operaatio, sillä tavaraa on PALJON. Kyllähän kone ne pesisi, mutta kuivatustila loppuu kesken :)

Neito84, hyvää lomaa!

Anje, olen myös suunnitellut reissua toiselle puolelle Suomea, mutta hieman hirvittää oma jaksaminen. Ja mitä jos vauva sattuisikin syntymään vieraalla paikkakunnalla?! Toisaalta taas tuntuu siltä, että pakko päästä vähän vielä reissuun, pää hajoaa kotona ollessa. Jos parin viikon päästä lähtis, niin viikkoja olisi sitten se 35+. Ehkä sitä vielä uskaltaisi?!

S + Aarre 32+5
 
Mä en enää uskalla lähtee reissaamaan, jotenkin arveluttaa. Mut mun reissukohde oiskin hesa ja matkaa täältä junalla 7 tuntia niin sekin jo vähä tökkii ajatuksena.. :/

Piti tulla tänne toivottelee hyvää pääsiäistä ja rauhallista semmosta.



Ite kävin tänään kaverilla taas nauttimassa mämmiä kera vaniljakastikkeen :p Vähä pääsiäisherkkuja.

Massuun koskee, ja on niin "painava" olo .. jospa yö toisi hieman helpotusta. Onneks tässä lähellä on koirapuisto niin sai tuon koirankin juoksutettua siinä lelun kanssa ku ei enää jaksanu lähtee tallustelee.

Huomenna vaihtuu taas viikotkin. tulee 33 eli lähtään jo 34:lle :) Ei oo sit enää kauaa.

Tinsku ja ReinoRakas 32+6
 
En viitsi tonne kerhon puolelle enää liittyä, sen verran vähälle jääny nyt palstailu :) katotaan sit uudestaan kunhan Eemeli pääsis kotiin, ja päästään alottaa normaali arki..jos sittenkään sitä aikaa ja jaksamista on :D

Ihanaa pääsiäistä kaikille!

Harhis ja Eemeli-pieni :heart:
 
Mahtava ilma! Piti oikeen laittaa tuuletin päälle makkariin, kun tuntuu että kämppään tukehtuu. Vaan nyt ei saa todellakaan valittaa - pitkän viime talven jälkeen saa olla kuuma! Toivottavasti tulee pitkä kesä!

Kauhia sutina oli taas kaupoilla, ihme homma tää aina kun ihmiset panikoi ylimääräsistä pyhistä - mä en vaan käsitä :D

anje, mullakin tuli esikoiset sektiolla, mutta mulla on vasta kesäkuussa se arvio. Tosin mun la:kin on vasta 27.6, mut silti. Olisin kyllä halunnut tietää ja puhua asiasta aikaisemmin kun vasta vkolla 37! Neuvolakin sitä ihmetteli, joten otetaan varmasti vielä uudelleen asia puheeksi.

Yäk kun inhottaa tää pallean oikealla puolella, rinnan alla oleva puutumisen tunne, todella ärsyttävä ja kipeäkin on! Yön jälkeen ihan ok, ja sitten se kipuilu alkaa.

Ihanaa pääsiäistä kaikille!

Griffski 30+4

Edit: Niin ja ihanaa Harhis että kaikki edelleen hyvin! :)
 
Viimeksi muokattu:
Pähkämö
Jahas, 34. viikko käynnistyi! 7 viikkoa enää laskettuun aikaa, huhhuh!

Tänne on iskenyt mummotauti! Siis oikeasti, miten voi olla jatkuvasti kuuma? Ja miten sitä pärjää sitten viimeisillään kesäkuussa :O Mies ihmettelee, kun auton ilmastointi puhaltaa aina jääkylmää ilmaa... =)

Autosta puheen ollen, lauantaina käytiin morjestamassa miun isää. Parin tunnin ajomatka suuntaansa. Autossa istuminen alkaa olla aika tukalaa, kun vaavi aloittaa autossa aina kauhean mylläämisen ja tunkee varpaitansa tuonne jonnekin kylkiluiden suuntaan. Ja autossa tulee aina tosi paljon harjoitussupistuksia, jotka ei kyllä ole kipeitä, mutta tekevät tukalan olon ja hengittäminen käy hankalaksi.

Ihana ilma tulossa taas. Nyt jo yli 7 astetta lämmintä varjossa eli pihalla vietetään taas tämä päivä. Haravointia ja kukkapenkkien kuopsutusta tiedossa =)
 
Heipä hei kaikille!!!

olen kyl lukenu ketjua silloin tällöin mutta en ole vaan saanu aikaseks kirjotella mitään. enkä oikeen nytkään keksi kirjottamisen aihetta..

vauvalle on ostettu melkeinpä jo kaikki vaunut, 2xkaukaloa, 2x hoitopöytää, riippukeinu, sitteri, hyppykiikku, syöttiskin tuli sit hankittua JO, vaatteet... vaipat puuttuu..

esikko on tainu alkaa "oireilee" mustasuutta tai jotain.. mutta eiköhän sekin ala nyt taas rauhottua... Viime torstaina olin Ä-polilla 2h kun oli keskiviikosta asti supistellu mikä nyt ei taas toisaalt ole uutta niitä jatkunee edelleen. 1-5kertaa tunnis tulee. kävely on tuskallista!!! ei ole auki tai on 1sormelle vauva on muuten lähtökupissa (ja taas supistaa) neukiskin kävin sit samal viikol ja sielkin tuli muutamat supistukset. eli nyt sit joudun rauhottumaan pariks viikkoa ja sit voi jatkaa normieloa joten lauantain talkoot sain vaan hidastaa tahtia enkä voinu oikeen tehdä mitään mieli teki kovasti että sais sielkin siis raksalla valmista..


eipä täs oikeen muuta ole kerrottavaa.. anteeks kun taas vaan omaa napaa :(

Minsku82 ja tärppi 35+0
 
Griffski niin, mullaki on sillon viikkoja joku 37, eli aika paljon, kun on se synnytystapa-arvio. edellinen oli tosiaan sektio perätilan vuoksi, niin ompa kiva jos nyt alkais syntyyn kun ei oo ees mitään täyttä varmuutta kummin päin lapsi on. ultrattomaan neuvolan arvioon en täysin luota, koska edellisessäkin raskaudessa ne taputteli sitä päätä pyllynä pitkälle asti.
onko sulle muuten puhuttu mitään synnyttämisestä? siis onko ollut jotain valmennuksia tai kerrottu mitään erityistä kun edellinen synnytys oli sektio?

reissuun pitäis tosiaan lähteä tänään, ja yksin. varasin sit oman mielenrauhan takia yksityiselle lääkärille ajan vielä tänään, koska haluan että joku sanoo mulle että lähe tai älä lähe :) ihan ku se jotain auttais, mut kuitenkin. eihän se nyt oikeasti todennäköistä ole että lapsi näillä viikoilla syntyis just seuraavina päivinä, mutta onhan se mahdollista ja mä oon saanu siitä mahdollisuudesta päähänpinttymän ja kuvittelen kaikenmaailman oireita täällä yksikseni..

harhis onnea, on se varmaan pikkuruinen vielä :)

minsku82 mulla kans supistelee tosi paljon, sellasia et kyllä ne nyt tuntuu, ja saattaa jatkua ihan päivän ympäri. mut niitä on ollut jo niin pitkään, niin ei ne taida mitään vaikuttaa. saako kysyä miksi teillä on kaksi kaukaloa ja hoitopöytää hankittuna?

meki on hankittu kohta kaikki, hoitolaukunki ostin suuremman emmaljungan kun edellinen on liian pieni kahden lapsen kamoille. (siis esikoisen ja tän vauvan). kyllä mä viimeksikin tykkäsin käyttää ihan oikeaa hoitolaukkua, vaikka eihän ne niitä kauneimpia ole. mut sama ku raskausvaatteissa, eipä niitä kovin kauaa tarvitse. vielä pitäis tuttipullojen päitä löytää oikeita, meillä mentiin viimeksikin osaksi pulloilla ja mä tykkään sen antamasta vapaudesta.

ihanaa kevät. :)
a 34+5
 
Lily-Jane mitäs sulle kuuluu? Onks kaikki menny hyvin.Sullakin viikkoja jo noin paljon ja vasta molemmat ollaan plussattu :D Mulla ainaki aika mennyt tosi nopeesti että ihan haikeeks vetää :O Mukavaa loppu odotusta :kiss:

Neliapina ja palli-petteri 39+5
 
Griffski niin, mullaki on sillon viikkoja joku 37, eli aika paljon, kun on se synnytystapa-arvio. edellinen oli tosiaan sektio perätilan vuoksi, niin ompa kiva jos nyt alkais syntyyn kun ei oo ees mitään täyttä varmuutta kummin päin lapsi on. ultrattomaan neuvolan arvioon en täysin luota, koska edellisessäkin raskaudessa ne taputteli sitä päätä pyllynä pitkälle asti.
onko sulle muuten puhuttu mitään synnyttämisestä? siis onko ollut jotain valmennuksia tai kerrottu mitään erityistä kun edellinen synnytys oli sektio?

reissuun pitäis tosiaan lähteä tänään, ja yksin. varasin sit oman mielenrauhan takia yksityiselle lääkärille ajan vielä tänään, koska haluan että joku sanoo mulle että lähe tai älä lähe :) ihan ku se jotain auttais, mut kuitenkin. eihän se nyt oikeasti todennäköistä ole että lapsi näillä viikoilla syntyis just seuraavina päivinä, mutta onhan se mahdollista ja mä oon saanu siitä mahdollisuudesta päähänpinttymän ja kuvittelen kaikenmaailman oireita täällä yksikseni..

harhis onnea, on se varmaan pikkuruinen vielä :)

minsku82 mulla kans supistelee tosi paljon, sellasia et kyllä ne nyt tuntuu, ja saattaa jatkua ihan päivän ympäri. mut niitä on ollut jo niin pitkään, niin ei ne taida mitään vaikuttaa. saako kysyä miksi teillä on kaksi kaukaloa ja hoitopöytää hankittuna?

meki on hankittu kohta kaikki, hoitolaukunki ostin suuremman emmaljungan kun edellinen on liian pieni kahden lapsen kamoille. (siis esikoisen ja tän vauvan). kyllä mä viimeksikin tykkäsin käyttää ihan oikeaa hoitolaukkua, vaikka eihän ne niitä kauneimpia ole. mut sama ku raskausvaatteissa, eipä niitä kovin kauaa tarvitse. vielä pitäis tuttipullojen päitä löytää oikeita, meillä mentiin viimeksikin osaksi pulloilla ja mä tykkään sen antamasta vapaudesta.

ihanaa kevät. :)
a 34+5
saat kysyy :D olin ostanu jo yhden kaukalon ja siihen telakan alku vuodesta. ja kun mä halusin noi vaunut just mitkä ostin ja olivat käytetyt ja siihen hintaan sisälty myös kaukalo joka on samaa sarjaa vaunujen kans joten siks kaks kaukaloo.. kaks hoitopöytää tuli kun ostin eka h-pöydän joka on puuta/vaeria ja siin on kolmelaatikkoa joka on meidän makkarissa ja sitten naapuri tarjos vannaa joka on sellasessa telineessä ja siihen on myös hoitotaso/pöytä niin se tulee sitten kylpyhuoneeseen/vessaan eli siin on sit hyvä vaihtaa myös vaipat koska toinen on yläkerras ja toinen on alakerrassa..
 

Yhteistyössä