** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** HELMIKUUSSA

Moi mamit!!!
Luin kaikki juttunne läpi, niinkuin yleensäkin mulla on kädet täynnä hommaa joten itsekkäästi päivitän tämän navan kuulumiset vaan, forgive me :)

Esikoinen on nyt semmosessa vaiheessa, ettei varsinaisesti ole mahdoton mutta oon IHAN poikki iltasin kun hän höpöttää koko päivän tyyliin taukoamatta ja ihanaahan se on kun toinen opiskelee maailmaa ympärillään...vähän välillä vaan hermoja raastavaa :D Sit meillä on kauhee taistelu iltasin ku nukkumaan pitäs mennä. "Nallelle vettä, pissahätä, äitiiiiiii tulee kakka, äiti laulatko laulun..." ja eilen meni vissiin tunti ennenku nukahti o_O argh.
Ja on vielä nyt niin mustiskin äidistä, isi ei saa halata tai pussata äitiä jnejne... :D
Meneekin maaliskuulle ainakin nää miehen bändikeikkailut, täytyypi varmaan kohta nykästä mummia hihasta josko ottais vaikka yöksi tuon poitsun että saisin olla hetken rauhassa xD

Masu kasvaa ja kilot on onneksi toistaseksi ihan kurissa, alotin vielä vesijuoksun nyt että pysyis jonkinnäkönen järki tässä touhussa. :D
Vauvalle on vaatteita aika kivasti, ja ihania Kimperin-pipoja saatiin eilen. Semmosia ohkasia mitkä sopii hyvin alkukesälle :)

Ja yleisangstikommentti; Vois tää ...keleen talvi loppua NYT! x)

mukavaa loppuviikkoa!

-tintsu ja hevikumpu vol2 21+2
 
Heips!

Sairaalamaratoni taas katottu eli synnytyssairaala ja lastenteho-osasto faktalta ja vauvan tarina neloselta.
Aika jännä kun noita katsoo, niin lähes kaikki makaa sängyssä avautumisajan ja ponnistaa selällään :confused: Välillä tekee mieli huutaa niille et nouse pystyyn niin vauvakin vois laskeutuu!
Mä olen synnytyksissä ollut aika vähän sängyssä, enemmän kävelen, huojun, olen suihkussa/ammeessa tai jumppapallon päällä. Ekaa ponnistin puoli-istuvassa ja kyljellään 45min, toista puoli-istuvassa 11min ja kuopus tuli alta 3 minuutin jakkaralla. Joka kerta kätilö on lämpimällä pyyhkeellä/kääröllä painanut välilihaa ja oon selvinnyt muutamalla tikillä, viimeisimmässä ei tullut mitään tikattavaa.

Hiljainen synnyttäjä olen, keskityn silmät kiinni itseeni, hengitykseen ja leuan rentoutukseen :D Tällaset luin jostain ennen esikon syntymää ja on ainakin mulla toiminut! Jotenkin tuntuis et ponnistuksessakin voima karkais äänen mukana??

Epiduraalin meinaan pyytää taas, kun ei pärjää enää vedellä, jyväpusseilla ja ilokaasulla. Kohdunkaulanpuudute ei toimi mulla ollenkaan ja laittokin sattuu ihan pe*keleesti. Epiduraali ei mulla ainakaan vaikuta ponnistamiseen mitenkään ja ihan olen tippakärryn kanssa tepastellut pitkin osastoakin sen annon jälkeen, ei siis sido mitenkään.

Me ei oteta nyt hoitopöytää käyttöön, vaikka se varastossa onkin. Ei vaan tullut yhtään käytettyä kuopuksen kanssa, kun oleskellaan toisessa kerroksessa, kuin missä se olis. 2 ekan kanssa käytettiin paljon ja kauan, mutta silloin asuttiin 1 kerroksessa.

Höh.. Kokeiltiin parin viikon tauon jälkeen rauhallisesti lemmenleikkejä aamulla ja nyt jomottelee alaselkää ja -mahaa, sykekin tuntuu alaosastossa :| Eipä sitten niitäkään tarvii harrastella, vaikka sillä hetkellä tuntuuki erityisen hyvältä, ku on nyt jotenkin turpeena paikat :ashamed:

Näyttääkö tää mun teksti nyt hassulta, ku laittelin välejä eri asioille? Ajattelin et on helpompi lukea, kun pitkää pötköä, jossa mä ainakin tipahdan välillä oikealta riviltä.

mimmimami ja ? 22+1
 
Nepsus ja Lily-Jane: mulle puhuttiin siitä tukilangasta esikoisen syntymän jälkeen, sanotttiin että seuraavassa raskaudessa sellanen voitas laittaa. Tyttöä odottaessa siitä kysyin, mutta lääkäri sanoi että mun tapauksessa siitä ei varmaankaan hyötyä olisi. Eli se laitetaan yleensä niille odottajille, jotka kärsivät sellaisesta rakenteellisesta viasta kuin kohdunkaluan heikkous, eli se lähtee häviämään toisilla jo rv 12 jälkeen kun kohtu kasvaa, ja lyhenee lyhenemistään vissiin ihan ilman supistuksiakin. Eli tollanen systeemi mikä toisilla toimii, ei välttämättä toisilla estä synnytystä.
 
Kiitos kaikille parantelutoivotuksista! :hug:
Ei oo neiti aamun jälkeen oksennellu mut taitaa alkaa nyt toisesta päästä tulee.. Ihmeen virkee kumminki ja mehukeittoo juonu tuossa.Lapset kyl jaksaa.Itellä on veto täysin pois jo pienen kuumeen takia.

Soittelin sairaskassaan ja odotteelevat siellä vielä palkkatoimistosta tietoo että voivat mulle laittaa sit niitä rahajuttuja.Kelaan paprut menny että sieltä tiedon pitäs kans lähiaikoina tulla avustuksesta.. Sitä odotellessa :)

sannikille voimia raskaaseen päätökseen!

jessi löytykö shoppailureissulta mtn? :D

päivänjatkoja!!

toistaseks viä terveenä Perdy ja ylivilkas jätkä masussa :D
 
mimmimami: Joo, no kattelin huuto.net hintoja niin on se ihan edullinen kauppa postikuluineen, sielä pyydettiin ihan kamalia summia :eek:
Ja oli aika jännä että matkahuollon kautta olis tullut kalliimmaksi 31,60€.. huh huh.. että tuo reilu 20€ on siihen verrattuna pikkusumma.

Päätin siis ottaa sen kaukalon, enkä ostaa jotain merkkiä X halvalla :) koska luin ympäri nettiä vain hyvää Grocosta ja telakka tekee ison +. :)
 
sannikki kiitti faktatiedosta :). Tiiän kyl, et siun tarkotus ei ollu pelotella ym., mut ei miulle kovin hyvä mieli jääny ku luin nuo faktat siitä :(. Ja kiitti kuka se nyt olikaan vinkistä, et rasvaa välilihaa, mitä kyl oon tehny jo esikosta. Miulta ei ees kysytty Savonlinnassa tosta leikkauksesta ja miul on ainakin nopeuttanu pään tulemista. En sit tiiä. Nyt vaan arveluttaa, et jos repeän pahasti. Ja miul on aika vahva kipukynnys, joten uskon, et senkin kyl kestäisin. Ja nuo faktat mitä sannikin kopioimassa oli ni ei kyl miun tapauksessa pidä paikkansa. Ekasta teki kipeää istua sen viikon verran ja tokasta, mut ei vieny seksihaluja ja ei oo kyl mitään pahaa sanottavaa tosta epparista. Mut nyt kai meen sit omien tuntemusten mukaan ja jos siltä tuntuu ni sit kai leikkaavat. Mut toivottavasti ois paikat sen verran jo löystyny et ei tarviis leikata ja en repeäisi. On siinä se verenvuoto kuitenkin paljo isompi ja pitempi.

Jollakin tytär täytti vuosia, ONNEA :flower:!

Tänää kävin neuvolassa ja sain paperit Kelaan vietäväksi. Huomenna pitää viiä ne ku ei tänää ollu auki. Hb oli laskenu rajusti 118, joten alotin raudan, pissa puhdas ja verenpaine hyvä. Kiloja ei ollu tullu ku 1,5kg viimisestä käynnistä eli tosi vähän. Vauvalla oli just hikka ku kuunteli :heart: ja sydänäänet oli hyvät. Sf-mitta oli 23, yläkäyrän yläpuolella siis mennään. Ja kohtu oli hyvin kasvanu. Varattiin myös ällötysaika eli sokerirasitusaika :x, ÄÄK. En oo aikasemmin käyny, mut kaipa tuo menee, vähän arveluttaa ku joutuu oleen nii pitkän aikaa ravinnotta.

Ja neuvolantäti sano, et yritä varata illasta pieni hetki vauvalle, et kuunnella liikkeitä ja jutella vauvalle :heart:. Siitä jää ihana muisto miulle ja tulee hyvä mieli, ku vauva on syntyny :heart:. Nii aion nyt tehdä ja keskittyä tähän raskauteen ja vauvaan ees sen pienen hetken joka ilta :heart:.

Pyyter ja Otto 22+2
 
canwen alle yhen pitäs olla tsh raskausaikana, näin muistelen. mulla huitelee nyt aika alhaalla, viimeks oli 0,44 ja rytmärit kiusaa : / t4v taitaa mulla olla samoissa ku sullaki vaikka oon käsittäny et sen pitäs olla korkeempi. sehän korreloi tota tsh:ta et ku toinen laskee ni toinen nousee jne. millä annoksella meet nyt?

neito kiva kuulla muistaki koksilaisista :)

mimimamma tilanteen mukaan tietty päätökset tehdään, meillä jo tota ikää ni sikski toi piuhojen poikkasu ois hyvä ratkasu. ja ollaan ylihedelmällisiä ni vahingon mahdollisuus on iso eikä sitä haluta. mies vaatis aborttia enkä mä tiiä pystysinkö siihen : /
hirveet ruokasaarnat, mullehan tuli ihan huono omatunto :D

sannikki no hyvä ettei laitonta puuhaa ole mut musta tuntuu jotenki kurjalta :( ite oon ollu ell töissä ja näin useampia lopetuksia ja ihan nätisti ne meni. kamalaa katottavaa vaan :'( eläinlääkärin saa tarvittaessa myös kotiin lopettamaan, ainakin täällä.
en mäkään vieraalle antas koiraa kiertoon, pitäs olla joku tuttu et tietäs et koiralla kaikki hyvin. toivottavasti löydätte jonku sellasen. toi tilanne on kyllä kamala, mä en tiiä mitä tekisin jos mulla ois ollu koiruus vuosia ja sit mies tulis sille allergiseks ja pitäs luopua, kamala tilanne : / ku mulle se koira on perheenjäsen siinä missä ihmisetkin.

mimmimami just toi on oikee kirjotustyyli, kuuluukin jaksottaa lukemisen helpottamiseksi. ois kiva kun kaikki jaksottais :attn: pysyy paremmin tekstissä mukana :)

perdy toivottavasti säästyt taudilta. löytyhän sieltä shoppailtavaa :D itseasiassa tiesinki mitä käyn osatmassa eli uus syöttötuoli tarttu matkaan. tripp trapp mallinen emman syöttötuoli mikä menee nyt tolle juniorille jonkun aikaa kun ei kunnolla yletä normituolilta ja sit siirtyy vauvalle kun tarvii.

huono olo ollu tänään, rytmäreitä ja etovaa oloa ja väsymystä : / ulkoilu vähä autto mut nyt taas tök tök tökkii. mä NIIN ootan kevättä ja kesää :snotty:

pupeltaja mäki toisaalta haluisin et synnytys kuvattais mut sit taas toisaalta en. varmaan valokuvat riittää kuiteski. haluisin kyl siitä ulostulosta kuvaa sillee niin ku kuvailit eli vähän yläkantista mut en tiiä saanko isäntää sinne alapäähän :rolleyes:
 
Pyyter Ei ollut tarkoitus peloitella missään nimessä :ashamed: itsellä tosiaan oli niin pitkään kipeä että mieluummin hieman repeän kun otan sen kliinisen haavan... Mienaan todella vaatia että mitään varmuuden vuoksi epitsomiaa ei minulle tehdä... Mut kyllä ne helposti leikkaa kaikkialla jos tilanne vähänkään siltä näyttää ihan jo sen takia että niiden on helpompi tikata siisti viilto kuin vaikka pienempi epätasainen repeämä!!

mimmimami täällä ainakin mua kiellettiin tipan ja epiduraalin jälkeen liikkumasta huoneesta ulos:( oon nyt onneks miettin synnytystä etukäteen, haluan tiettyjä asioita, mut ymmärrän että eihän keikki mene aina niinkuin suunnittelen :D
 
Sannikki Voimia päätökseen koirasta luopumisessa! Mä oon kans miettiny et jos tuo hökäle ei sopeudu vauvaan niin en halua että se lähtee kenellekään kiertoon vaan pääsee autuaammille metsämaille juoksentelemaan vailla huolia!

Ihanaa oli tänään ku eilen illalla muhitin karjalanpaistii 4 tuntii uunissa ja tänään sit tarvi vaan lämmittää se uunis ja keittää potut niin olipa hyvee :p Nyt on nuita ruokiakin tullu laitettua enempi ku on aikaa kotona, mut eipä työviikkoilla paljoo jaksa eikä viiti. Eväät töissä vaan mukana.. Vähä meinaa pelottaa jo valmiiksi mikä rumba alkaa ens lauantaina ku ois töihin meno..siinä olis la ja su kumpikin 14-22 vuoroja ja jos on tämmönen pakkanen niin enhän mä voi mennä ku kävellen, ja sitten kun menen kävellen niin supistelut on ihan satavarmaa. Sillä päivähän alkaa koiran ulkoilutus(lenkki), kävely töihin 1,5 km, kävelyänosteluariuhtomista töissä 8 h, kävely kotiin 1,5 km ja koiran lenkki. Tuostahan se alunperin alkoikin ne ekat supistelutuntemukset viikkoja sitten. Mua niin huolettaa..Eikä kyse ole laiskuudesta todellakaan!

Tänään käppäilty tässä lähellä ja vähä muka jotain metsäpolkuja et ois ees tuolle raasulle nokka aktiviteettia ku ei himo lenkkiä jaksa tämmösellä pakkasella eikä muutenkaan mun voinnin takia.

Vielä ois perinteinen joka viikkoinen Prisma reissu eessä.. onneks on töys maha niin ei tee mieli mitään ylimääräsiä :D Vaikka saattaa sinne kärryyn jotain hyvää siltikin eksyä. Huomenna meen äiteen kanssa teatteriin illalla, ihan jees. Pitää vaan vielä sumplia vaatetta mitä sitä laittaa päälleen. Mammafarkut ainakin ku ei taida muista olla toivoakaan et mahtuis jalkaan. :D

Hyvää päivänjatkoo mammat :wave:

 
no taas päivitän, tilasin äske ne vaunut hobbarista. ABC pramy lux magic väriset.
oli tullu uudet värit sinne :) jee.
Hoitopöydän löysin käytettynä, 50euroo ku uutena 79euroo ja siihe sai päälle viel sen pehmusteen. tai saa, en ole viel noutanu tota hoitopöytää vaan enskuussa vasta.

noi rattaat nyt oli vähä sellane, ei nii pakolline ostos, kun kuitenki jos perheenä liikutaa ni alussa joutuu käyttää tuplia varmaa aika paljon vielä, mut sit taas jos ens talvenaki menee ni helpomi yksillä rattailla ja pulkalla mennä ja muutenki..emt. jotenki tuntu nyt vaa hyvältä tilata ne. ja jos mennää pitemmälle ni on sitten kaikille rataspaikka :)

aattelin ruveta vähä käymää läpi et minkämoista rompetta sille vauvalle on valmiina :) et josko tuola nyt jotaki vaatetta ois edes tai jotain..

oli muuten hyvää se tiikerikakku :>

pupeltaja & pilke 21+1
 
Ihana tuo Pyyterin neuvolantädiltä saama neuvo varata iltaisin vauvalle hetki omaa aikaa, että siitä tulee hyvä mieli ja jää ihana muisto. Tollasesta pystyy jo päättelemään et terkka pitää työstään ja on omistautunu sille, kun eihän sellaset töihinsä leipiintyneet kantturat tee muuta, kun ne pakolliset rutiinitarkastukset ja that's it, ei puhettakaan mistään tollasesta "ylimääräisestä".

Useammat hommanneet tai hommaamassa tuplarattaita. Meille ostettiin kakkosen syntyessä Brion twinetet ja hyvin ovat pelittäneet ja ovat edelleen aivan ehjät ja käyttökelpoiset. Väri on musta niin eivät ole edes päässeet pinttymään epäsiistiksi. Ei vaan oo nyt nelosen ja vitosen kans tullu niitä hirmu paljoa käytettyä, kun noilla on ikäeroa kumminkin 1v11kk ja vitoselle ja tälle kutoselle tulee himpun päälle 2v niin en usko että kovin kovassa käytössä ovat nytkään. Neljän ekan väleissä ikäerot on maksimissaan 1,5v niin silloin olivat kyllä kovassa käytössä ja kätevät.

Ylläolevasta tuli mieleen et millasia ikäeroja teillä on lapsilla ja millanen ero tulee tulokkaaseen? Tykkäättekö enemmän pienistä vai isoista ikäeroista?
Meillä esikon ja kakkosen välissä on 1v5kk, kakkosen ja kolmosen välissä 1v3kk, kolmosen ja nelosen 1v5kk, nelosen ja vitosen välissä 1v11kk ja jos tää suunnilleen laskettuna syntyy niin vitosen ja tän kuudennen väliin jää himpun yli 2v. Meillä pienet ikäerot on toimineet kivasti, lapsista on seuraa toisilleen ja noi meidän neljä ensimmäistä on aika tiivis porukka, kun ovat vielä kaikki poikia. Vauhtia ja vaarallisia tilanteitahan tällasen sakin kans riittää, mutta kiva vaan kun on elämää :) Vähän mua mietityttää se et miten tää kuudes pääsee mukaan hommiin, kun välissä on tuo typykkä ja ikäeroa toiseksi nuorimpaan poikaan tulee lähes päivälleen 4 vuotta. Toki tuo typykkä menee ja leikkii poikien mukana ihan täysillä, et kaipa tulee toimeen sitten pikkuveljenkin kanssa.

Jessi me kans ollaan miehen kans ihan liiankin helposti sikiävää sorttia, ei tarttee, kun pestä alusvaatteet samassa pesukoneessa niin johan oon heti pieniin päin :D Mun pitäs keksiä joku hyvä ehkäsy tän kutosen jälkeen, mut en vaan tiedä et mikä se vois olla, pillereitä kun en suostu popsimaan ja kierukkaa muhun ei tungeta ikuna. Ehkä sitä vois testata rengasta tai laastaria, en tiedä ja onneks tässä nyt on vielä aikaa miettiä.
Meillä on kolme kipaletta noita emman "tripp trappeja". Ihan hyvä hinta-laatusuhde niissä on, mutta voisivat kyllä kestävämpiäkin olla. Tosin meidän penkit on olleet jo monta vuotta ja aika kovassa käytössä niin ehkä mä vaan oon liian vaativa kuluttaja :D

Lenkille hyppään tästä seuraavaks, mut aion kyllä mennä ihan rauhallisesti enkä kovin pitkää lenkkiä, kun sen verran vielä mietityttää se eilinen kestosuppari.
 
Viimeksi muokattu:
Iltapäivitystä ja merkkausta viä..

Jessi meillä kans likalla (4v) toi triptrap ja toimii hyvin kun ei oikein viä normituolilta kunnolla yletä. Toistaseks ei omassa mahassa kierrä.. tyttö nukahti hetki sitten ja valitteli mahakipua,saas nähä mimmonen yö tiedossa.

Meillä siis esikoinen juur täyttäny 4v ja ikäeroks tulee 4.5v. Tämä vähän omasta ja luonnon tahdosta :) Tuntuu omasta mielestä tällä hetkellä hyvältä kun alkuun mua ahdisti myös vauvan tulo niinkuin muutamaa muutakin täällä.Tuli outoja oloja että kuinka tätä osaa yhtälailla rakastaa kun tyttö ollut ainoa pitemmän aikaa jolle antanut kaiken huomion jjne. mutta kun mietin että tyttö osaa syödä ite,pukea ite jne. niin on sit vaan yksi "vauva" siinä hoidettavana :)

Hankinnoista.. oon aatellu et ei pinnasänkyä viä hommata kun mökillä 100v. vanha kehto mikä meni tytölläkin pari ensimmäistä kk:tta. Ei tarvii pinnistä tilaa viemään. Että kun autoistuin on niin enää vaunut ja sitteri, isommat hankinnat siis. :)

Nyt telkkarin ääreen ja maate..

Hyvät yöt!!

Perdy edelleen 25+0
 
ikäeroista meillä poikien väli on 2v5kk ja mun mielestä aika hyvä, siis mulle ja mun jaksamiselle. pienempää ikäeroa tuskin oisin ees jaksanu eikä se ois ollu mahdollistakaan kun pojilla on eri isät. kakkonen meillä oli niin vaativa et aikoihin ei tullu kolmonen ees mieleen, raskaus ois ollu katastrofi, en ois millään jaksanu toista valvottajaa. tollaki ikäerolla noi leikkii hyvin keskenään, tää kolmonen väkisinki jää vähä ulkopuoliseks ku ikäeroa sen verran nuorimpaan, liki 3,5 vuotta. tosin ei sekään paha oo ja varmaan joukkoon mahtuu kuhan varttuu :) meille siis sopii vähän isommat ikäerot mut ei hirveen isot. pienet ikäerot on mun mielestä hyvä jos äiti jaksaa.

minimamma hyvä että noi nyt sit kuitenki kestää, emmasta vähän huonoja kokemuksia. ainaki ihan hyvännäkönen toi on kasattuna ja poikaki tykkää:)
ehkäsystä ni mulla toimi kierukka hyvin ja sen varmaan nytki laitatan ellei ukko kerkee piuhoja poikkasta.
 

Aijaa.com - 7527435.jpg tossa on sit linkki jos toi kuva ei halua tulla esiin :D

tässä hevikumpua vähäsen :)

Hany ihana massu!!! :)

ikäerosta esikoiselle ja tälle tulee 2v 5kk ikäeroa, ja uskon sen olevan ihan mahtava :) Minä ja mun veljet ollaan synnytty 2,5vuoden välein ja ainaskin meillä toimi hyvin. Itse en ois jaksanu aijemmin tehdä toista, mutta meillä olikin se sydänleikkaus jne esikon kanssa että se tietysti vei ajatuksetkin vauvanteosta ...
 
Viimeksi muokattu:
Ihania massuja täällä esillä, sieltä ne alkaa itse kelläkin pöllöttää jo oikeenki hyvin :)
Häätyis kai tuo itselläkin pyytää miestä kuvaamaan jo masua, onhan tuo jo kasvanu hyvinkin ja yhtään kuvaa ei vielä ole otettuna ja viikot vaan juoksee eteenpäin.

Meillä tulee esikoisen ja kakkosen ikäeroksi 1v6kk. Uskon ekasta vuodesta tulevan aika hässäkkävuoden, mut jospas sen hengissä selviäisi :) Onneksi on maailman ihanin mies, jonka kanssa on tosi hyvä ja turvallinen olla, ja hän on kyllä tosi osallistuva isi :heart:

Meiltä löytyy Lulu-niminen "kopio"syöttötuoli Triptrapista ja ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä. Oikeen jämäkkä ja hyvä tuoli.

Turvakaukalo on meillä myös tuo Graco Logico S, 2009 ostettu esikoiselle. MIELETTÖMÄN hyvä kaukalo, todella korkeat reunat ja tuntuu hyvin turvalliselta kyllä. Telakka on mahdottoman kätevä ja nopea lisä, suosittelen ehdottomasti tätä kaukaloa jotka vielä omaansa miettiipi :) Ja pakko sanoa, että mie neuvoisin kyllä miettimään tarkkaan kaukalon suhteen, se ei ehkä ole se jossa ensimmäisenä kannattaa vauvan hankinnoissa säästää. Hyvin tärkeä kapistus jos pienen kanssa autoilee, kuitenkin liikenteessä on kaikenmaailman suhareita eikä kolaritilanteet aina ole omista ajotaidoista ollenkaan riippuvaisia :/

Oli mulla vaikka mitä muutakin kommentoitavaa, mutta en mie enää muista muita...hmph.
Jokatapauksessa, huomenna alkaa viikonloppu, jippii, kivat viikonloput siis kaikille mammuskoille :)

Tetasha :heart: Kakkonen 23+0 POKS :heart:

Ohops ai niin, sepä vielä että rakenneultrassa käyty ja pienokaisella rakenteet normaalit ja kaikki hyvin :heart:
Ultraaja oli vaan niin...no suoraan sanottuna palveluhaluton pappara, että mulla jäi siitä vähän kökkö fiilis. Tuntu ettei noteerannu mitään mitä kysyin tai pyysin.
Sukupuolesta kun puhelin, niin tokaisi vaan että "tämä on niin perätilassa ettei tästä millään voi nähä" (eikä todella edes yrittäny kattoa) ja kun pyysin kuvaa mukaanvietäväksi niin siihenki sano, että "ei tästä saa otettua, ei tämä vissiin halua tulla kuvatuksi, no oon minä nähny että normaalit kasvonrakenteet sillä on"...?!

Onneksi ei ollu meidän ainoa ultra vaan käyn vielä varmaan useammassa, niin meinaan kyllä pyytää toista lääkäriä jos vain mahdollista.

Niin ja meidän pieni syntyy elektiivisella sektiolla kuten esikoinenkin. En selittele syytä tänne sen kummemmin, mutta mulla ei pelota eikä ahdista, ihan ok mulle kun ensimmäinenkin sektio meni paremmin kuin hyvin ja paranin SUPER nopeaa:)
 
Mimmimami Olen huomannut saman että esim tuossa synnytyssairaala ohjelmassa maataan vaan sängyllä ja ponnistetaan makuultaan.

Meillä myös tuo Lulu syöttötuoli ja ollaan oltu tyytyväisiä siihen. Tilasin tänään hobbarista sen kopan vaunuihin. Brion kova kantokassi vaikka on emmaljungan vaunut :)

Ikäerosta Ikäeroa tulee 2v9kk.

Flunssaa taitaa pukata tännekin vaikka vielä ei tosin muuta kun yskitä.

Käytiin iltasella pikaseen lidlissä ja mukaan tarttui ensimmäinen sininen juttu lapselle. 3 paria vauvansukkia=) . Lisäks ostin hoitolaukun joka oli mielestäni tosi hyvän olonen. Oli tummansinistä ja sit lilaa. Lila olis ollu just mun väri mut otin sinisen.

Nepsus + Hippu 23+5
 
Viimeksi muokattu:
minimamma: Ihanaa, että teillä syödään noin terveellisesti! Itse haluaisin enemmän paneutua meidän ruokavalioon, sillä mulla on vähän ylipainoa ja miehellä vähän enemmänkin. Lisäksi etenkin miehen suvussa kolesterolia ja verenpainetautia, ym. verisuonisairauksia. Olisko sulla mitään vinkkejä/nettilinkkejä, miten voisin ohjata perheemme ruokavaliota paremmille raiteille? Olisi ihanaa syödä terveellisemmin ja siten siltä osin ehkäistä sairauksia. Meillä ongelmana taitavat olla liian suuret annoskoot sekä liian vähäinen kasvisten/hedelmien syönti. Ihan perus kotiruokaa kyllä syödään. Ja mä tykkään kyllä salaateista ja hedelmistä, laitan aina kurkkua leivälle jne. Mutta mies on laiska käyttämään mitään tommosia, jollen asiasta huomauta. Tarttisin jotain hyviä vinkkejä, miten saisi enemmän jaksamista esim. salaattien tekoon. Voisiko jotain tehdä etukäteen esim. edellisenä iltana? Kaikki vinkit otetaan avosylin vastaan!

Ikäeroista: Meidän muksuille tulee nyt sitten n. 2v 10-11kk ikäeroa.

Ja sain aikaiseksi varattua sokerirasituksen, ja hilpaisenkin sinne heti huomenna. Saas nähdä miten menee... Pitänee ottaa lukemista mukaan, kun siellä se pari tuntia pitää viettää.

neito84 + pikkunen 23+6
 
täällä on supistellu illalla : / nyt mutustan karkkia, josko aijaliini alkais liikkumaan, hiukan huolettaa.. voihan se olla että se lepää nyt, ku on breikannu koko päivän :D

ikäeroksi muksuilla tulee 2v3kk
 

Yhteistyössä