***KESÄKUUN KULLANKERÄT*** Toukokuussa

ikionnellinen
Voi ihanaa marleena :heart: !
Paljon onnea tuoreelle äidille ja koko perheelle. MIeluusti kuulemme synnytystarinasi kunhan jaksat/ehdit kirjoitella...

Omat neuvolakuulumiset tältä päivältä:
rv 38+1
paino +50g/vko eli hidasta nousua vain
turvotus +/-
pissa puhdas
RR 140/80
:heart: -äänet 130+
Sf 30,5-31cm kortissa luki eri kuin th sanoi, alakäyrillä kuitenkin mennään.
Liikkeet ++

Nyt sohvalle miehen viekkuun :heart:
Ikionnellinen 38+1
 
Kylläpäs on taas tullut tekstiä, vaikka on ollut näin hieno päivä. No enpä ole itsekään ehtinyt tuosta ilmasta juuri nauttia, kun on mennyt koko päivä sisähommissa. Tai no aamulla kävin neuvolassa, mutta muuten on riittänyt hommaa ihan kiitettävästi. Kävin hakee tänään kellarista vaavin kamat ja kasasin ne oikein työllä ja TUSKALLA. Ei meinannut pinniksen kokoamisesta tulla yhtään mitään, mutta päätin, että se olkoon mulle testi siitä oonko kelvollinen äidiksi. Et jos en saa lapselle yhtä sänkyä laitettua, niin miten voisin kyetä sellasen pikku nyytin äidiksikään. Eli jääräpäisesti käänsin ja väänsin ja tuolla se nyt seisoo makuuhuoneessa kaikkine tamineineen. Ihan vaan vissiin vähän on tuota blondin vikaa tässä mammassa, kun tuli pinniksen kokoamisesta oikein ruudin keksintää!! :LOL:

Tänään oli tosiaan neuvola, josta seuraavanlaisia mittoja:
-paino 71,1 kg (-100g viime viikosta) nyt yhteensä 6,7 kg, jos nyt osasin oikein laskea
- verenpaineet 116/72
-pissa puhdas
-sf 31, sama kuin viikko sitten. Eipä ollu kasvanu, kun tuo vaavi laskeutu viikonloppuna. Ihan alhaalla on kiinnittyneenä raivotarjonnassa
- syke 130+
-liikkeet ++

Terkalle kun kerroin, että eilen supisteli oikein kunnolla sellaset 1 1/2 h ihan viiden minuutin välein, niin totesi tuo siihen, että olisi hyvä jos nyt kuitenkin kesäkuun puolelle pääsis ennen kuin syntyy. Kun on maha-asukki vielä niin pieni. Ite en usko, että hän olisi syntymässä kuitenkaan ihan lähiaikoina. Supistuksia kun mulla on ollut jo niin pitkään ja olleet myös kivuliaita jo monta viikkoa, niin en usko, että nämä nyt asiaa sen kummemmaksi nytkään muuttaa. Odottelen kuitenkin sitä käynnistystä viel heinäkuussa ja paahdun kuumuuteen. :eek:

Noihin ajatuksiin synnytyksestä. Mulla oli alku raskaudesta aina jonnekin tonne keskivaiheille aika kovatkin pelot. Oon ollu varma, etten siitä selviä tai repeän niin pahasti ettei tosta alatoosasta saa enää tavaraa. Nyt oon kai sit vaan tottunu ajatukseen, et kyl lapsi sieltä vissiin tulee ja toivottavasti en nyt ihan kamalasti repeäis tai ainakin tajuttais leikata se väliliha hyvissä ajoin. Toisaalta en mä kyl mielelläni vieläkään sitä synnytystä kovin mielelläni kaikkinensa jää miettimään... kai se on vaan jatkine tälle kaikelle ja pakko kestää.

Niihin petipuuhiin vielä palatakseni. Niin meillä tuo mies on kovin vahvasti sitä mieltä, että maha-asukki ainakin tarraa häntä vehkeestä kiinni tai sit se kaveri kyttää häntä siellä kohdunsuulla "kuin ovisilmästä". Tai on tuo kysynyt multa, et oonko miettiny et jos joku hakkais meijän ovea, kun hän kerran pikku asukkia sillä tavalla häiritsisi. :kieh: Voihan se olla, että tuollasten ajatusten kanssa ei ole kovin helppoa alkaa hommailee tämän muijan kanssa. Harmi sinänsä. Mut itepä on ajatuksensa kehittäny, joten siinähän sit painii niiden kanssa!

Nyt jos menis vaik istustuskelee parvekkeelle hetkeksi.

Rebel 37+0
 
Lämpöiset onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille :heart:

Itse en oo ehtinyt/uhrannut aikaa tänne kirjoitteluun - ulkona on ollut niin kauniit ilmat viime viikkoina että ennemmin olen niistä nauttinut täysin siemauksin. Ja muutenkin käytän mieluusti kesällä aikani pihalla, kuin sisällä... enkä varsinkaan koneen ääressä istuskellen. Välillä oon aina yrittänyt käydä lukemassa kuulumisia, mutta tänne tulee nykyään niin tuhotonta vauhtia tekstiä, ettei millään pysy perässä. Johtuu varmaan alkaneista äitiyslomista...

Täällä ei minkään näköistä havaintoa, että vauva tahtoisi tulla tähän maailmaan. Vointi ja energiat touhuamiseen erinomaiset! Neuvolassa kaikki ollut aina kunnossa... Sielläkin jo kysyttiin olenko henkisesti valmistautunut siihen että vauva ei ole tulossa laskettuun aikaan, vaan saattaa hyvinkin mennä yli... KYLLÄ! Siihen olen valmistautunut, eikä tässä mitään. Olossa ei pienintäkään valittamista ja kärsivällisyyttäkin riittää, joten mikäs tässä ootellessa ja kauniista ilmoista nautiskellessa... Pihaa nätiksi laitellessa ja vauvatavaroita järjestellessä :) Kyllä on ollut kyllä mulle oikeesti ihanaa aikaa tämä raskaus!

NASU-masu 39+4

ps Meillä ei ole tietoa vauvan sukupuolesta, mutta viime viikkojen aikana mulle on tullut hyvin vahva tunne että se on poika :heart: Olemme saaneet paljon vaatteita sukulaisilta - tyttövaatteet on pakattuna kaappeihin, poikavaatteet on käyttövalmiina :) Olen kyllä 110% yllättynyt jos tyttö lopulta syntyy...

IHANAA LOPPUODOTUSTA KAIKILLE! Ja kaikille joilla se ei ole niin ihanaa, niin koi ttakaa jaksaa :hug:
 
Marleenalle vaaleanpunaiset onnittelut prinsessasta!

Mä annan kanssa vinkkinä esikoisen saaville,että unohtakaa täydellinen äiti=siisti koti,silitetyt vaatteet yms.Keskittykää vaan siihen vauvaan ja omaan hyvinvointiin.

Bamse 38+6
 
Ja taas uusi vauvautunut... Onnea marleena :flower: !!!! Ihanaa lukea näitä uutisia. Ei vissiin vieläkään Venlasta mitään? Jokohan sielläkin on vauva kainalossa? Ja Vivvi16 ta kaipailen myös. Ilmottauduhan, jos käyt täällä lueskelemassa... Meillä kun on tuon vivvin kanssa sama LA ja samaan sairaalaankin ollaan menossa, niin luonnollisesti kiinnostaa, missä vaiheessa toinen on menossa (vaik uskonkin et itsellä menee yli...), niinhän se menee, että jokainen vuorollaan! =)
 
Onnea jälleen vauvansa jo saaneille :heart: Venla on ihan varmasti sairaalassa ja varmaan sillä on jo vauvakin kainalossa :)

Tuosta rintojen kasvusta. Mulla on ollut enne raskautta 75C liivien koko ja tällä hetkellä se on 85D. Oon ostanut yhdet imetysliivit uutena ja tutulta sain kahdet. Ajattelin ostaa sitten vielä jotku kun maidon tulo tasaantuu. Ostin Oulusta taikapilvestä tälläiset liivit http://www.babyidea.fi/imetys/carriwell/stdropcup.html nuo oli ihanan pehmeät päällä ja joustavuutta löytyy jos rinnat vielä kauheesti kasvaa.

Mulle tehtiin eilen tosiaan se synnytystapa-arvio ja lääkäri toden totta työnsi nyrkin tuonne alapäähän ja kokeilin häntäluun puolen ja lantiom mitat ja yjms. Mulla tuli verta kyllä ihan kunnolla tutkimuksen jälkeen. Tänään vessassa käynnin yhteydessä on paperissa ollut havaittavissa verilimoja varmaan eilisestä siis edelleen ellei sitten limatulppaa, tuskinpa vain :LOL:

Joku kyseli edellisellä sivulla kestovaippailusta. Meillähän on tarkoitus kestovaippailla. Harsoilla ja villiksillä aion aloittaa mutta on mulla useampi itsetehty sisävaippakin Newborn kokoisena valmiina. Villahousut lanoloidaan ennen käyttöönottoa ja sitten tarvittaessa eli tuo ainehhan lisää villan kosteuskykyä. Täältä löytyy suloisia kestovaippoja http://igulee.fi/index.php?cPath=85 nuo cuddlebunsit ovat yhden koon vaippoja eli menevät 4,5 kg aina 16 kiloon asti. Lisäksi tuolta saa nyt uutena tuotteena nalle nöttösiä jotka menevät ihan vastasyntyneelle http://igulee.fi/product_info.php?cPath=102&products_id=102

Täältä löytyy villahousuihin monta monituista ohjetta http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=73643


Mutta nyt takaisin keittiön pariin. Meille on tulossa viikonloppuna vieraita kun miehellä on kerrankin vapaata ja minulla oli synttärit tässä muutama päivä sitten. Oon leiponut suolaisen piirakan, kinuskikakku odottaa kasaamista ja juustokakkua alan valmistella.

 
Suuret onnittelut Marleenalle tyttären johdosta!

Toivotaan että Venlalla on jo nyytti sylissä!

Täällä on kauheesti luettavaa, että en yksinkertaisesti ole kerennyt lukemaan. Siihen kyllä vaikuttaa, että oltiin tänään koko porukka retkellä naapurikaupungissa. Ei kyllä käyty kaupoissa kuin vessaa käytettiin. Me vain retkeilimme siellä ihanassa Koulupuistossa. Todella ihana päivä, näin rakennuksen keskellä. Samalla autoomme asennettiin vetokoukku ja se panikin meidän lähtemään sille reissulle.. Huvi ja hyöty samalla.

Minä en voi enää lähettää kipeitä supistuksia, mutta toivon teille kaikille niitä jotka niitä tarvitsee! Ja että kaikki menis kunkin kohdalla parhainpäin. Myös ne perätilassa olevat tajuais kääntyä! :heart:
 
Runsaasti onnea vauvautuneille!! :flower:

Tännehän on todellakin tullut paljon uutta postia, mukava lueskella =) . Hetimiten kysyisin teiltä Oulun seudun mutseilta, että onko täälläpäin ihan normaalia, ettei viimeisellä neuvolalääkärikäynnillä arvioida vauvan kokoa tai sitä, että mahtuuko tulemaan? Ilmeisesti kuitenkin muualla tätä tehdään ihan rutiinina. Oma viimeinen käyntini sattui harjoittelijalekurille, joka ei kyllä sanallakaan kertonut kyseisistä asioista..enkä minä hölmö edes älynnyt sitä kysyä. Nuori lääkärinalku vain hoki, että "kaikki hyvin, kaikki hyvin". Kai luottaminen on sitten tähän!? Ja nyt kun pääsin valittamisen alkuun, voin sitä jatkaa =) ...Olen pikkaisen tyrmistynyt ja ehkä hieman jo pelko persuksissakin siitä, että ihmiset tuolla neuvolassa ovat vaihtuneet ainakin minun kohdallani monta kertaa. Ilmeisesti lääkärien sankka joukko on ihan normaalia, mutta myös viisi (tai peräti kuusi) terveydenhoitajaa on ollut mukana kuvioissa :( . Ei kiva juttu...onko kohtalontovereita? Onneksi koko raskausaika on mennyt hyvin ja itse olen myös "alan ihminen", että jotakin pitäisi tietää (vaikka ei kyllä aina uskoisi =))..mutta kieltämättä vähän hirvittää, että onkohan kaikki asiat huomattu jne??

Onpas ollut kaunis ja ihan lämmin päivä tänään ja sama jatkuu, kiva kiva =). Olen tässä kanniskellut 50 litran multasäkkejä supistusten toivossa, mutta paskat..kun ei supistele, niin ei supistele :kieh: Tai kyllähän niitä ajottain tulee ja on menkkamaista vihlontaa, mutta ne mihinkään riitä, räääyhhhh. Jos jostain sais pöllittyä oksitosiinitipan, niin johan alkaisi tapahtua :LOL: ...mutta toisaalta nyt on vimoset hetket aikaa nauttia vauvan liikkeistä mahan sisäpuolella! Voisin kuvitella, että niitäkin tulee jossain vaiheessa ikävä, vai miten on :) ?

Illan jatkoja kaikille :flower:
 
Seksistä... Meilläkin asuu pihtari mies. Ei siltä normaalistikaan saa, kuin muutaman kerran kuukaudessa ja sekös mua riepoo! |O
Innostuisi edes kerran viikkoon, mutta ei, aina on joku "syy" on väsynyt tms.
Nyt raskauden aikana ei olla seksiä harrasteltu senkään vertaa, mulla on muka iso maha, joka on tiellä :kieh: ja homma nyt tuntuu kummastakin suunnilleen samalta, kuin mies huljuttelisi vehkeitään ämpärissä. :LOL:

Repesin aikalailla kakkosen synnytyksessä, ja tikkejä parannellessa meni ehkä kuukausi, ennekuin petipuuhiin uskaltauduttiin. Käytettiin kortsua juurikin tuon tulehdusriskin vuoksi, tosin arka alapää ja kumi ei ol kaikkein paras yhdistelmä... Onneksi äitiyspakkauksessa oli liukastetta mukana, helpotti kummasti "eka kerran" pelkoa.
(se olin muuten minä, jolla nuo Smart Balls -kuulat kopsahti lattialle, lohduttavaa kuulla, että muillakin on käynyt niin.)

Mulla on ollut tänään tosi pahasti hermot kireällä, ja olenkin vain saanut itkupotkuraivareita koko päivän.
Asiaa ei yhtään helpota se, että mun mies on idiootti. Kuvitelkaa nyt: Pyysin sitä eilen hakemaan kaupasta LEIPÄÄ. No, mies kävi kaupasta, mutta mitä se toi? hitto, JÄÄTELÖÄ!
Siis se ei voi olla aivan viisas. MIten voi sekoittaa leivän ja jäätelön? Muita ostoksia ei siis ollut.

Synnytys ja eritteet: Mulla todellakin tuli, vesiperäruiskeesta huolimatta, paskaa jo ennen ponnistusta, kun alkoi työnnättämään. Minkäpä sille teki, tunsin, kun sitä tuli, ja vaikken olisi tuntenutkaan, niin olin varma, että tulee silti. Kätilö vain pyyhki persusta puhtaaksi sitä mukaa ja käski keskittymään muihin asioihin, kun keskityin liikaa tuohon kakan tuloon. Käännyin vielä oikein niin, että olin kyljellään kasvot mieheen päin, ettei mies näe :LOL:

Toinen, vielä kakkaakin suurempi huoli mulla oli oksentaminen. Olen tosi oksennus kammoinen, ja pelkäsin kuollakseni, että oksenan, ja vieläpä kaikkien nähden. Puristinkin kaarimaljaa käden hikisenä, ja koko ajan keskityin vain siihen, missä se malja on, jos oksennan. No, en oksentanut, mutta tuo pahvisen kaarimaljan puristaminen ja oksentamisen välttämiseen keskittyminen vei kyllä tehokkaasti huomiota pois itse synnytyskivuista. -Mulla oli tosi kovat kivut, ja epiduraali oli melkein täysillä. (kipupumppu siis, tms)

Halusin vielä välttämättä tuon kaarimaljan mukaan osastollekin, jos vaikka matkalla alkaa tekemään pahaa :LOL: Kätilö kyllä moneen otteeseen koitti kiskoa sitä mlta kädestä pois, mutten suostunut luopumaan kiposta.

Peräruiskeesta Eli tuossa vesiperäruiskeessahan (oysissa ainakin on käytössä) lasketaan letkulla vettä suoleen. Itse en uskaltanut antaa laittaa kauheasti vettä, koska pelkäsin, etten ehdi vessaan., ja olihan se aika inhottavaa muutenkin. Kannattaa kuitenkin antaa laittaa vettä ihan kunnolla, jolloin suoli myös tyhjenee paremmin.

On se kumma, kuinka sitä ujostelee ja häpeilee, vaikka ne hoitajat ja kätilöt oikeasti tekevät vain työtään. Niille on jokapäiväistä sorkkia ihmisten alapäätä ja perärööriä, ei ne siitä ajattele yhtään mitään. Varmaan ihan potun kuorimiseen verrattavaa hommaa = rutiinia.
Itsekin eläinten parissa työskennelleenä en ajattele niitä paskoja ym. sen kummemmin, ne kuuluu asiaan, samoin kuin kaikki mahdolliset ällötyksen poikimisten ja sairaiden elukoiden hoidon yhteydessä.

Peräpukamista Mulle tuli kakkosta ulos änkätessä ihan hirveät pukamat. Kätilö ystävällisesti valisti minua, että hän tässä vähän avittaa ja työntää sormella noita pukamia takaisi. -Juu, sen juuri halusinkin tietää. :ashamed: Ja ne olioikeasti ihan hirveän isot (ja pitkään kipeät) pukamat, jotka nyt on alkaneet muistuttaa olemassa olostaan.

Oikeasti, tuossa synnyttäessä en niin hirveästi jaksanut kaikkia ällöttävyyksiä ajatella, tai välittää, ja onneksi olin niin hyvin puudutettu, etten tuntenut, kun kätilöllä oli käsi mun alapäässä venyttämässä, etten repeäisi niin pahoin, kun vauva oli tulossa maailmaan pää vinossa.
Mulla oli ihan älyttömän hyvä kätilö, harmikseni en hänen nimeä muista.
Varmaan kyllä tosi hohdokas ammatti, viettää nyt ilta käsi toisen tavarassa :LOL:
Mieskin oli tilanteesta aika järkyttynyt, tosin on kai jo toipunut, mutta kohtapa saa järkyttyä uudelleen :D
 
Huiskahännän stooria lukiessani tuli mieleen, kun alkuraskaudessa vielä seurasin faktalta niitä synnytysohjelmia... niin tuli välillä sellainen olo, et "okei, jos se näyttää tuolta, niin mun mies ei pääse enää mukaan synnärille!!!!!", mutta kaippa se sinne on tueksi vaan otettava...
 
Marleenalle sylintäydeltä onnea!! :flower: :heart: Hienoa että kaikki meni kaikin puolin mallilleen ja synnytyksestä jäi hyvä maku suuhun =)

Noista esikoisen kanssa tehdyistä "virheistä"... Mä stressasin ihan liian monesta jutusta :/ Toki äidiksi tulo tuo mukanaan tietynlaisen alituisen huolen ja murheen mutta helpommalla sitä pääsee itse kun koittaa ottaa mahdollisimman löysin rantein. Meidän tyllerö oli syntyessään keskimääräistä suurempi mutta pian syntymänsä jälkeen painokäyrä notkahti, siirtyi -10-käyrälle. Pituutta tuli kaiken aikaa hyvin. Mun äiti lisäsi aika tavalla mun stressiäni asiasta, epäili että mulla on tisseissä pelkkää kurria ja tuputti jatkuvasti korviketta. "Anna korviketta, ootko antanut korviketta, onko se syönyt korviketta..." :kieh: Hyväähän hää varmasti tarkoitti mutta näinhän se sanontakin menee, että eniten maailmassa ovat vahinkoa saaneet aikaan ne, jotka ovat luulleet tekevänsä hyvän teon :xmas:

Eli nyt tämän toisen kanssa aion luottaa itseeni ja siihen, että jos vauva on tyytyväinen ja kasvaa tasaisesti omalla käyrällään, ei ole syytä huoleen! Otan löysemmin rantein ja kuuntelen vaistojani, ne ovat yleensä oikeassa =) Jos musta tuntuu että vauvan on parasta nukkua mun kainalossani, nukkukoon siinä. Sanovat vanhan kansan kasvattajat mitä tahansa.

2 veen kanssa on tänänä otettu taas 1000 kertaa yhteen milloin mistäkin. Tässä se ihmisen kärsivällisyys punnitaan :xmas: Aurinko paistaa, hiostaa, maha kiristää ja mukula vääntää. Mä olen opetellut sellaista mielikuvaharjoittelua, kuvittelen olevani lehmä :D Sellainen Friisiläismansikki, joka makaa laitumella märehtien ja katsoo maassa kieriskelevää lasta suurin lempein silmin ja rauha sielussa, kysyy "Mikä hätänä?" :D Toimii...

Imetysliiveistä: Mulla on kahdet kuppikokoa suuremmat liivit tuolla vartoomassa. Niin tässä kuin ekassakin raskaudessa rinnat kasvoivat ja sitten maidon jysähdettyä tisseihin povi oli kuin betonia kainaloista asti, isommat liivit tulivat tarpeeseen. Sitten maidontuotannon tasaannuttua liivit eivät kuitenkaan muuttuneet liian väljiksi =) Mä liputan Triumphin Mamabel-liivien nimeen.

Nyt ei muista mitä kaikkea olikaan vielä kommentoitavaa... Palajan kun tulee taas mieleen.

Kylkiluu 37+3
 
Melodille näistä Oulun asioista... Esikoisen odotusaikana (v. 2006) mulla oli se kolme lääkärikäyntiä, ja viimeisellä kerralla lääkäri kokeili lantion tilavuuden, ja mielestäni hän runnoi nyrkin sisään, niin kipeää se teki ja multa pääsi huuto. Vauvan kokoa ei neuvolassa arvioitu kertaakaan, mutta ultrissa (Oysissa) sain painoarviot (kerron taas, että olin siis eräässä Oys:n tutkimuksessa mukana verrokkipotilaana, ja kuukausittain ultrattiin) . Mulla myös esikoisen aikaan vaihtui terveydenhoitaja tosi monesti, ja meidän asuinalue siirrettiin vielä toisen neuvolan piiriin eli senkin takia vaihtumisia tuli.
Tässä raskaudessa on ollut koko ajan sama terkka (kerran oli sijainen) mutta lääkäri oli eri molemmilla käynneillä. Nyt uudelleensynnyttäjänä mulla on siis ollut vain kaksi lääkärikäyntiä.

Huomenna olisikin sitten neuvola. Ehkä mä oon vähä tyhmä ja pinnallinen, mut mä oon tämän päivän ollut tosi vähällä ja kevyellä syönnillä... Erityisesti suolaa olen välttänyt. Mua niin jurppii kun paino on ainakin kotipuntarin mukaan noussut taas pienessä ajassa paljon. Jos huomiseksi edes vähä sais nesteitä pois.

Hassua, kun pari-kolme viikkoa sitten vielä pelkäsin, että vauva syntyy ihan ennen aikojaan, kun neuvolassakin ihmeteltiin miten alhaalla vauva oli jo niin aikaisin, mut hyvinpä on sisällä pysynyt, kun huomenna tulee 37 viikkoa täyteen. Oon jotenkin orientoitunut siihen, että ennen laskettua aikaa tämäkin vauveli syntyy, ja moni mulle on sanonutkin, että kun esikoinen tuli etuajassa ja suht nopeasti, niin tuskin tämänkään kanssa laskettuun aikaan pääsee. Kummasti alkaa näyttää tilanne toiselta... Kipeitä suppareita ei ole tullut, vaikka kaikenlaisia muita vihlontoja ja kipuja välillä kylläkin on. Ja kylläpä nuo kovettavat supistuksetkin välillä kipeää tekee, kun kylkiluut on jotenkin tosi ahtaalla, tuntuu että luut paukkuu! Mutta enpä tiennyt kipeistä suppareista viimeksikään mitään ennen kuin oli tosi kyseessä. :)

Ai niin ja onnea marleenalle!

Illan jatkoja, tipu 36+6
 
Kiitos Tipu vastauksestasi :)
Minun kohdallani ilm. on käynyt sitten niin, ettei lääkärinalku hoksannut tutkia lantion tilavuutta :( . Edellisellä kerralla tämä harjoittelija olikin kokeneen lääkärin seurassa, joka tarkasti neuvoi, mitä piti tehdä jne...tällä kertaa toimi yksin. Noh, kyselen maanantaina asiasta omalta terveydenhoitajalta (jos tämä nyt sattuu olemaan paikalla).

Ja et ole Tipu tyhmä tai pinnallinen, tai sitten meitä on täällä kaksi =) ..minäkin nimittäin olen aina edellisen päivän ja myös seuraavan aamun kevyellä syömisellä, ennen punnitusta :D . Välillä kyllä on sellainen olo itseä kohtaan, että hohhoijaa ja haloo :headwall: , mutta silti saman kaavan mukaan tulee joka kerta toimittua. Kai se tuo elopainon kertyminen naisihmisille on jotain niin kamalaa...järki sanoo, että näin sen pitää mennä, mutta kun puntarin viisarit hivuttautuu koko ajan isompiin lukemiin, niin samalla aivojen kapasiteetti laskee..näin ainakin minun kohdallani :). Mutta jospas se ei enää hirmu kauan kerkeäisi nousta..toivossa on hyvö elää :LOL:

Melodi ..öö..taitaapa olla tasan 38 =)
 
Meillä taitaakin olla Melodin kanssa paljon yhteistä. Eli Oulusta minäkin,"alan ihmisiä", terveydenhoitaja vaihtunut monta kertaa (kaakurin neuvola on meidän neuvola) ja esikoinen tulossa (eikös ollutkin sullakin eka?) Mulla oli tuo loppuraskauden lääkäritarkastus ja l''käri kyllä tutki lantion tilavuuden, harmi kun sinulla sattui sitten kokemattomampi lääkäri.
 
Marleenalle isot vauva onnittelut!



Tänään kävin taas neuvolassa kun tuo vauva on ollu niin liikkuvainen....... Edellisellä kerrallahan vauva oli poikittain ja sai painelemalla kääntymään pää alaspäin.

Nyt oli vauva raivotarjonnassa mutta ei ihan asettunu vielä "lähtökuoppaan" eli liikkuva oli vielä.
sydänäänet hyvät
ja pissi puhdas.
painon nousu oli nyt vain 200g/2vk.. jesssss.. jos sais pysymään alle 70kg.n :LOL:
Kohdunkaulan tilanteen tarkisti kun su-ma yönä supisteli kovemmin ja päälle parin tunnin ajan että oliko ne saanu mitään aikaiseksi.
Kohdunsuu oli sentin auki koko matkalta ja kaula oli pehmeä....siellä vaan tökki sormella vauvan päätä :LOL:
Sain uuden ajan 11.6 jos en ole vielä synnyttämässä niinku ite vähän ajattelin että jo olisin :D uhkas ronklia silleen että sitten ainakin lähtis tulemaan :kieh:
Onhan miulla vielä ä.polilla käytävä tässä välissä eli 6.6 olis aika.... saattaa olla että lääkäri ronklii niin kovasti että alkais jo lähteä tulemaan.... :eek: tai ainaki tulppaa jos ei muuta...

Tänään tuli lenkkiä tehtyä enemmältikkin. Käytiin kävelemässä metsässä meidän laavulle. Oli pienet mukana. Ilma oli mitä parhain. Sitten käytiin kattomassa kylän uimarannan kunto.... Oli tosi sotkuinen :$ oli roskis levitelty ja naapurin aita rikottu.... Siellä ne kylän kollit hilluu ja naapurikansa myös :( Pitää joku päivä käydä vähän siivoilemassa että ilkeää uimaankin joskus pieniä päästää...

Iltapalalle tästä vielä suunnistaen
:wave:

amati ja tahvo rv37+4
 
Huomenta =)

Marleenalle onnea nyytistä :flower:

Ei taas uni tullut niin 5 aikaa nousin ylös, rauhassa saanu juoda kahvit :) Kohta koululaiset ylös viimeisen kerran..IHANAA aamuherätykset ovat ohi syksyyn asti =) Paitsi mitä vauva sitten herättelee.

Supistuksia tulee ja menee väillä kipeitäkin mutta ei mitään sen kummempia
Jotenkin vaan ei jaksaisi enää yhtää odotella mutta onneksi tietää että ei tätä enää kauan kestä. Sokerit on onneksi pysynyt nyt kurissa tosi hyvin vaikka olen joskus vähän lipsahtanut syömään herkkuja :ashamed:

Nyt nauttimaan aurinkoisesta aamusta ja kotihommat kutsuu

:wave:

Kaalimaankakara 38+2
 
:flower: :flower: Marleenalle tuhannesti onnea pikku prinsessasta! :heart: :heart:
Ihanaa kuulla vauvauutisia.
Imetysliiveistä itse ostin kuppikokoa suuremmat liivit myyjän opastuksella. Merkki on Memo Anita. Itsellä ei ole tässä raskauden aikana rinnat kasvaneet oikeastaan ollenkaan, joten odottelen lähinnä kauhulla millaset vesimelonit tuolta sitten synnytyksen jälkeen rantautuu. Mulla kun tuo rintavarustus ei ole muutenkaan ihan pienimmästä päästä (c 85), niin en hirveästi mitään lisäriippareita enää kaipais. Mutta yhdet liivit tosiaan ostin, kun ei sit tosiaan tiedä kuinka paljon ne tuosta sit viel paisuu.

Oli taas yhtä turhan kanssa tuo viime yö. Vähän väliä hyppäsin vessassa. Tai sit heräsin muuten vaan puutumisiin, kolotuksiin tai kuumuuteen. Viiden jälkeen lopetin taas nukkumisyritykset ja päätin nousta ylös. No mies oli tyytyväinen, kun töihin lähti, että aamupala oli valmiina pöydässä ja niistä kuopista pääsi lähtemään töihin.

Huiskahännälle kuulostaa niin tutulta tuo miehen kuulo ja kaupassakäynti. Meillä tuo yleensä kehtaa sit vielä ihan kirkkain silmin ensin väittää, et ihan varmasti olen sanonut/pyytänyt ensin niin. Yleensä pitää sit käydä koko keskustelu uudestaan läpi ennen kuin myöntää, että niinhän sä sanoitkin. Mutta ymmärrän siis oikein hyvin, että raivostuttavalta tuntuu! :hug:

Rebel 37+1
 
Kylkiluu Mun täytyy kanssa kokeilla tuota mansikki-metodia meidän kohta 2-vuotiaaseen...Pinna tuntuu olevan kireellä heti aamusta sekä äidillä että pojalla :/

Huiskahäntä Mulla on myös julkinen oksennuskammo,eli inhoan oksentamista jos joku näkee...Mäkin keskityin viime synnytyksessä siihen etten vaan oksenna.No en onneksi oksentanut,mutta nieleskelin kyllä :x

Bamse 39+0
 
Onnittelut uusille vauvautuneille! :flower:

Juu, siivouksesta ei kannata murehtia pienen vauvan kanssa.. meillä kun tuo tyttö oli ns. helppo vauva, pidin sellaista dokkaria (nörtti mikä nörtti) jonka avulla seurasin meidän päivää ja tuli sen avulla hoksattua että nyt taitaa ollakin väsystä johtuvaa itkua jota ei siinä alussa osannut välttämättä tulkita. Aika pian päästiin sen avulla myös rytmiin, ollaan menty vieläkin aika lailla samoin kuin 2-3 kk ikäisestä, tosin enää nukkuu yhdet päikyt ja ruokailut on tietysti harventuneet. =)
Tätä pikkuherraa ei ole varmaan samalla lailla aikaa tuijotella, ihmetellä, kosketella tuntikaupalla kun esikoinen vaatii huomionsa ja täytyy yrittää olla aiheuttamatta liikaa mustasukkaisuutta eli nauttikaa niistä ensihetkistä ilman aikatauluja ja rajoituksia jolla esikoinen kyseessä.

Asuispa täälläkin pihi mies.. vaan ei. Itseäni ei ole koko raskausaikana oikein seksi kiinnostanut, syynä lienee alkuraskauden väsy ja sitten tämä maha jo pomppasikin tielle.. kai.. esikoista odottaessa oli joku hornympi vaihe mutta nyt ei.. juu, täällä toitotetaan että eihän ne paikat ole vielä auki eli voishan sitä.. mutta kommenttini on ollut jo tovin että palataan heinäkuussa asiaan.. tosin kaksi viikkoa meni esikoisen jälkeen.. =)

Melodi: esikoisen jälkeen tuli vauvamahaa ikävä mutta nyt kun tämän maha on ollut puolivälistä melkeinpä saman kokoinen kun nyt loppumetreillä, en usko että tätä kovin ikävä tulee.. :kieh:
Sen tiedän että vauvakuumetta pukkaa varmaan taas jossain vaiheessa joten täytyy vain muistella tätä mahan kokoa.. ;)
Meillä nimittäin lapsiluku on tässä (never say never) vaikka mies aina välillä kolmosesta höpiseekin.. :whistle:

Nyt voisi nämä viimeiset päivät mennnä vauhdilla, toisaalta taas ei kiire.. nyt on suht hyvä olla kun turvotus laski taas vaihteeksi ja painoakin kilo vähemmän kuin alkuviikosta. Johtunee myös siitä että tuli nukuttua viime yönä viikkoon kahdeksan tuntia putkeen.
Nyt täytyykin nauttia viimeisestä vkl:sta kolmihenkisenä perheenä. :D

Aurinkoista viikonloppua! B)

äää & Vili 38+1 :heart:
 

Yhteistyössä