KESÄKUUN KULLANKERÄT maaliskuussa

Päivee :)

Äippälomalla oltu jo 1.1.2008 asti, tosin tammikuu oli vuosilomaa, ja 1.2. alkaen erityisäitiysloma joka jatkuu äitiyslomana 27.4. alkaen, eli kotona olen ollut ja tehnyt ns. hanttihommia entiseen työpaikkaan (pöydän alta). Tylsäähän tässä tuppaa olemaan, tosin olen saanut siskolle säästettyä muutaman sata euroa kun ehdotin seuraneidin tointa 4v. siskontytölle. Tarhapaikan sai pitää (pahin ruuhka-aika nyt kuulemma), vaikka on siellä 1-2 kertaa viikossa, loput mun seurana :) Toinen positiivinen puoli pikkulikassa on se, että pitää mut liikkeellä ja syön säännöllisemmin.

Mä aion olla kauhea varis ja irtisanoutua äitiysloman päätteeksi. Jos ei päätetä jatkaa lapsentekoa (tai yritystä) tmv. niin etsin uuden työn. Nykyinen työ on aivan liian alipalkattua, vuorot ja työolosuhteet ei-niin-sopivia ihmiselle, jolla on vuoden ikäinen lapsi.

Painonnoususta; ei voi tietää! Viimeisin punnitus oli reilut 6 viikkoa sitten, silloin painoa oli tullut 2,7kg (21+2 - alussa 168/65). Nyt painoa näyttäisi kaverin vaa'an mukaan olevan 71-72kg, eli painoa olisi tullut 6-7kg. En usko ennenkuin seuraavan kerran neuvolassa käyn, eli 20.3.

Tänään on suursiivouspäivä, eikun siivoamaan...

Elppa & Antsa 27+2
 
mun virallinen äitiyslomani alkais 5.5.08 mutta emmä nytkään muuten kuin
kotona tee töitä =) eli ns. mikään ei muutu.

Olin anopilla yön, oli ihana vaan lötköttää sohvalla :heart:
Kävin koeajamassa "ilmarin" tulevan serkun vaunut
oli ihanat nekin :)

Eipä tälle päivää mitään kuuta kummempaa..

Vivvi :heart: "Ilmari" 26+4
 
Meilläkin oli tänään neuvolalääkäri..

Paino: 450g/vko, yhteensä n. 7 kg alkumetreiltä
Verenpaine: 122/69
Pissa: puhdas
Sf: 29 eli alkaa onneksi tasoittumaan (viikolla 22 oli 31 cm)
Syke: 135
Kohdunsuu kiinni/kiinteä ja kaulaa jäljellä kuten ensisynnyttäjillä konsanaan (esikoinen sektiolla)

Äippäloma alkaa 8.5. ja nyt on ollut valitettavan ok olo että saas nähä pitääkö loppuun asti kärvistellä töissä vai pukkaisko edes pientä flunssaa päälle kun inspiraatio työntekoon on niin hukassa kuin olla ja voi.. :whistle: :D

äää & Vilkas Vili 26+0 :heart:
 
Onkohan meidän neuvolalääkäri jotenkin rajoittunut? :LOL: Ei tosiaan ottanut muutakuin painoarvion ultrasta, SF-mitan ja koitti kohdunkaulan pituuden ja kohdunsuun. Ei pissoja, ei verenpaineita, ei sykkeitä (katsoi kyllä kun näytti mulle), ei punnitusta.

(Tämä siis Helsingissä terveyskeskuksen neuvolalääkäri)
 
Moro!

Voihan kurjuus, nyt alkoi selkäsäryt :ashamed: Mä olen ollut niin kiukkunen tässä jo monta päivää. Niinkun mä olen nauttinut raskaana olosta ja esikosta ei ollut tämmöistä. Miksi nyt sitten piti tulla :kieh: :kieh: Raskaus tukivyön sain tehtyä miehen vanhaa vyötä kaventamalla. Auttaa jonkin verran siihen kun joutuu kumartelleen tai nosteleen lattian rajasta. Illasta selkä kuitenkin on kuin tulessa :( Tätäkö se on sitten vauvan syntymään asti?

Töissäkin tuntuvat olevan näreissään että miten jo nyt muka selkä kipee, kun viikkojakin näin vähän. Muistavat myös sen että olin edellisellä kerralla loppuun asti hyvässä kunnossa. Miksi nyt sitten oon niin raihnainen. Joo.. harrastin ennen esikoista kolme kertaa viikossa vähintään jotain liikuntaa, nytpä ei juuri ole tullut misssään käytä kun koti ja pieni lapsi vie sen ajan. Eikä viimeksi ollut 13 kg lasta nostelava joka paikasta pois. Levätä sai kun halusi ym. Ärsyttävää :kieh: Otan kohta kesäloman loppuun asti saikkua vaikka tää kipu hellittäski.

Tais poikakin lopulta nukahtaa päikkäreille.Jospa itsekin kävis hetkeksi makaaman.

Sori et nyt tuli vaan vali vali :ashamed: Olin ajatelllut vaikka mihin kommentoida, mut joku toinen kerta. Yrittää silti nauttia raskudesta..pikkuinen potkii aina välissä masussa niin se saa vähän hymyä huuliilekin :heart: Muistaa et tästä kärsimyksestä saa mitä ihanimman palkkion vielä :saint:

katbe 22+6
 
Täällä tuo 10 kilon raja ylitetty jo aikaa sitten.Saa nähhä mitä vaaka näyttää reilun viikon päästä neuvolassa.
Äippäloman alkua en oo älynny ees miettiä,kotona ku noitten kahen kanssa kuitenkin jo olen.
Miulla on lonkka sanomassa sopimustaan irti,illasta tosi kipee ja kävely tuskasta.Lieköhän ne niitä liitoskipuja?En tiiä ku kaks edellisa raskautta oli ns. vaivattomia.
Ei tänne kummempia.
 
Elppa:Olipas outo neuvolalääkärikäynti...Kyllä meillä on katottu ja mitattu kaikki painot,verenpaineet ym.

Katbe:Mulla ei ollut esikoisesta mitään vaivoja.Kävin vielä lenkillä edellisenä päivänä ennen synnytystä.Nyt tuntuu että oon saanut kaikki mahdolliset vaivat.Reippaat kävelylenkit saa unohtaa,heti alkaa supistelee ja liitokset vaan paukkuu.Ja sitten närästys :x
Selkä on nyt vielä hyvässä kunnossa *koputtaa lujaa puuta*
Tosin nyt on reilu 11 kiloinen esikoinen jota pitää nostella ja jonka kanssa pitää leikkiä ja touhuta vaikkei energiaa ja voimia hirveesti olisikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Elppa:Olipas outo neuvolalääkärikäynti...Kyllä meillä on katottu ja mitattu kaikki painot,verenpaineet ym.
Olen muutenkin vähän ihmeissäni lääkäristä. Hirmuisen mukava mies ja näyttää osaavan asiansa; ajoi esim. mun erityisäitiyslomaa vakavalla naamalla heti alusta lähtien oma-aloitteisesti. MUTTA - sillon 27.2. kerroin että ainut vaiva on silloin tällöin ylävatsalla esiintyvä särky, joka ei sinänsä immobilisoi tai millään tavalla SATU pahasti.. Kyseli että panadolia saa ottaa 3g/pvä ja sitten kysyi että kirjoittaako Panacod- reseptin varmuuden vuoksi?! Tuota en tajunnut, vaan naurahdin että enköhän mä soita sitten jos sattuu niin paljon... Outoa tuputtaa noinkin vahvaa kipulääkettä TURHAAN..

Vai?
 
mulla alkaa äp-loma 16.5....saas nähdä vaan et voinko olla niin kauan kassalla töis...jos tuo masu viel kasvaa niin aika ahdasta tekee...muuten kyllä haluan olla loppuun asti, kun oon ajatellu jäädä kotiin pitempään...eli toista lasta ollaan kumminki haluamas...Mulla kumminki 10v työ-uraptuki jo takanapäin, ni oli kiwa jos sais olla sit kotona lapsen kanss.
Ja voisin samalla sit etsiä uutta työpaikkaa...kumminki tuo 10v samassa firmassa alkaa tuntuu kuivalta...Mutta se on sen ajan murhe..

Mulla vasta 19.3 tuo sok.ras.koe Ja tuo neuv.lääk....ainaki mun oma puntari sanoo nyt tällä hetkellä että oli tullu yht. 7kg...eli nyt oli lukemat 169/97....mutta tarkemmat luvut saan vasta tuolloin,...

Taavi-Lotta rv24+6
 
ku en oo käyny meidän kämpillä vaan asustellaan mun vanhempien luona koiraa hoitamas ku ne thaimaassa lomalla...eli päivitän heti kun käyn kämpillä... =)

Tarkistakaa teitonne...

Eli tervetuloa tänne kesäkuisiin ja tosiaan kaikki uudet ja kaikki päivitystä tarvivat, mulle yv:nä...

On niin kiwaa ku tämä porukka suurenee!!! :heart:
Mun piti jo tehdä uusi toinen sivu että mahtuu....
Merkatkaa otsikkoon kumpaan listaan kuulutte, baby vai baby2...niin olis helpompaa... =)listat menee pvm kohtasesti, eka 1-15.6, toinen 16-31.6


http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2
 
Päivää pinoon, pitkästä aikaa!

Mullakin oli neuvolalääkäri eilen, ja kaikki näytti olevan kunnossa. Pikkuisen painoksi arvioitiin (25+5) 755 grammaa, mikä voipi johtaa 3,5 kg syntymäpainoon. Tiukasti keskikäyrillä siis mennään =)

Ihmettelin muuten aivan samaa kuin Elppa, ei multakaan nimittäin katsottu painoa, hemppaa tai verenpainetta (ja kyseessä myös tk-lääkäri Hgissä). Edellisen kerran noi on mitattu 8.2. ja seuraava neuvola on vasta 31.3., eli aika pitkä väli tulee. Varsinkin kun verenpaine on yleensä ollut korkeahko ja hb taas matalahko, niin olisi ollut ihan kiva tietää missä nyt mennään. Liekö täällä pääkaupungissa nyt jokin säästölinja meneillään?

Niin, ja painosta ei sitten ole tosiaan mitään varmoja tietoja :ashamed: Täällä kotona vaaka näyttää nyt 73 kg, mutta muistelen että se on aiemminkin antanut alhaisempia lukemia kuin neuvolan vehkeet. Joka tapauksessa raskauden aikana on yhteensä tullut ainakin 7 kg (alkumitat siis 178/66)... Mutta on se tosiaan jännää kun se kilomäärä ei näy muualla kuin keskivartalon alueella! Tosi hassua :)

Hankinnoista sen verran, että saatiin vaunut vihdoinkin ostettua viime viikolla. Meinasi jo ressiä pukata koko hommasta, kun tuntui että valinnanvaraa on aivan liikaa... Mutta vihdoin siis saatiin päätös tehtyä ja tulossa on 3-pyöräiset Teutoniat. Toivotaan, että osoittautuvat kelpo peleiksi - muuten varmaan menee hermo :kieh: Vaatteita on myös hankittu jonkin verran, ja odottelen nyt ä-pakkauksen saapumista ennen kuin ostan yhtään enempää. Pinnis löytyy myös (peritty suku"kalleus"), ja sitä pitäisi alkaa tuunailemaan ensi tilassa. Ja kaikenlaista muuta puuttuu vielä... Mutta on tämä pesänrakennus vaan aika ihanaa, vai mitä tytöt? :heart:

Tintti ja pikkuinen 25+6 :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Tajusin juuri, että mulla ei oo kuppikoko suurentunut yhtään, vaikka mennään jo rv 27. Voiko tämä olla merkki, etten ole kyvykäs imettämään???!!! APUA! Kokeneemmat!! :eek:
eipä tolla taida merkitystä olla... ei o mullakaan muuttunu koko.. tai siis turvonnu ovat mut "omat" rintsikat menee edelleen..
:)
 
Nyt on tiskattu, kaikki pinnat pyyhitty, vessa pesty, lattiat imuroitu ja pyykkiä pesty. Lattioita en jaksa samaan syssyyn pestä kun kaupassakin pitäis vielä jaksaa käydä. Taidan palkita itseni kiinalaisella noutoruualla :heart:

Tintti - ei ihme että kuulosti tutulta :LOL: Mä saan sun neuvolatädin seuraavalla kerralla kun oma mininatsi on pääsiäislomalla ;)

Antsa taitaa tykätä Disturbedista :eek: Kauhea jytääminen alkoi heti kun laitoin CD:n soittimeen.. Oletteko muut huomanneet tyypin reagoivan jo ääniin, musiikkiin jne.?

Elppa
 
Moikka!

Tänään tuli postin ilmoitus että äitiyspaketti olisi haettavissa :D Viinme kekiviikkona vein paperit kelaa ja tiistaina tuli päätös lappu....aika nopiaa toimintaa meillä päin,hih!

Huomenna pitäisi käydä paketti hakemassa kun mennään oman kunnan kauppaan ( posti kaupassa ),tänään käytiin toisessa kunnassa kaupalla niin en viel saanu pakettiani haettua :( Asutaan just kuntien rajalla että on yhtä pitkä matka kummankin kauppoihin... Tekis jo mieli hypistellä pieniä vaatteita :)

Pitihän sitä ostaa itelleen vähän mässyä, smash pussi. Onneksi en kerenny yksin sitä kokonaan syödä...
Painon nousua en vielä tiedä,vasta nla ensi viikolla. Mutta viimeksi ( 12.2 ) oli tullu 6kg alkupainoon...lähtöp. 54kg, eli ei pahemmin huolta herättävää ollu. Yleensä painoa on kertyny 12-16kg.

Eipä tuo miunkaan kuppikoko ole kasvanu nytten yhtään ( onneksi ) vähän on vaan täydentyneet.... on jo muutenkin vaikea löytää liivejä kaupasta, isosta koosta jouhtuen.

Leipomis innostus iskeny ihmeellisesti. Tänään piti jälkkäriksi tehdä suklaa muffinseja. Vielä olisi pakkasessa pussi korvapuusteja,nam!

Äippäloma alkaa miulla vavirallisesti 12.5 mutta kotona olen jo muutenkin niin eipä tuota tule huomioitua erityisemmin,muuta kuin rahallisesti voi vähän muuttua...


:wave:

amati ja tahvo 25+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja maleha:
HANDE: Miks jäät varhennetulle vaikka varmasti saisit saikkua (palkallista!?) jos et pysty olemaan töissä. Varhennettuna kun aloittaa niin se on toisesta päästä silloin pois.


Mä teen pätkätöitä ni en sais palkallisena välttämättä ku jokusen päivän jos saikulle jäisin koska sopimukset on lyhyitä...nyt taitaa olla menossa pisin sopimus, jopa 6vkoa...Sen jälkeen ei enää kuulemma tee pitkää sopimusta vaan on vaan lyhyempiä, ei kai uskalla ottaa riskiä että jäisin sairaslomalle.. tiä häntä.. Sen takia mä alotan sitte ton varhennetun ettei tarvi miettiä mistä rahaa kiskoa...
 
Hello taas!

Täällä on tehty kaiken makean suhteen lähes totaalikielto ja se on toiminut jo kaksi päivää! :D Jee! Paino nousee niin hurjaa vauhtia, että nyt loppu syöminen!

Täällä ei äpakkausta ole vieläkään kuulunut. Taitaa mennä ensi viikkoon sen tulo.
Tänään tosin tuli postista huutamani itkuhäly ja iki-ihana 56 cm välikausihaalari vaaville. =)

Mulla äippäloma alkaa 16.05.
Jos selkä kestää sinne saakka 8 tunnin istumista päivässä, niin sitten silloin jäädään pois. Edellistä odottaessa jouduin jäämään selkäkipujen vuoksi pois kuukautta ennen laskettu. :/ Saas nähdä, kuin käy tällä kertaa! Nyt selkä on ollut taas ihmeen hyvä, mutta lonkat sen sijaan hiukan kipiät.

Tänään jo luulin, että asukki vihdosta viimein kääntyis masussa jalat kohti taivasta, mutta eih...kunhan huvikseen mylläs vaan siellä. :/

Rakkis ja masu 24+6
 
Viipperä: Sait naurunpyrskähdyksiä aikaan, kiitos :LOL: Mahtava miten aitoja lapset osaa olla :D Toki se voi aikuiselle olla nolompi juttu :)

Ens maanantaina täytyy mennä äippäpolille tutkittavaks. On ollu jotenki outoja kipuja tuolla munasarjojen luona. Pitää olla aamulla neljä tuntia pissaamatta ennen sitä käyntiä! |O Voi ei! Rakko parka.

Di 25+2
 
Rintojen koosta: Kävin just tänään etsimässä mukavia rintsikoita, mutta vaikeeta oli löytää sopivia. Mulla on varmaan kilo tullut rintoihin, pari kuppikokoa suuremmat jo tässä vaiheessa. Ja maitoa tulee tipottain öisin, kääk mikä "lehmä"-olo jo nyt!

Onko teillä muilla vielä pahoinvointia? Mä oon taas kärsinyt siitä muutaman päivän ajan aamusta iltaan. Esikoinen kärsii ripulista ja on tosi herkkua vaihtaa ripulivaipat...Närästykseen löysin onneksi avun tänään Multitabsin raskaus-sarjan närästyslääkkeestä.

pupukana 24+5
 

Yhteistyössä