KESÄKUUN KULLANKERÄT maaliskuussa

Mahtavaa maaliskuuta koko poppoolle, näin se aika vaan kuluu!!! Enää muutama kuukausi ja meilläkin on kääröt sylissä! Oltiin lauantaina mun ystävän tyttären ristiäisissä ja voi että se vaavi oli pieni ja suloinen...:heart: :heart: :heart: :heart: !

Kertokaas mulle höppänälle miten saatte lisättyä noita kuvia profiiliin tai viestiin - pitääkö siinä olla linkki jollekin sivulle jossa kuva on vai voiko sinne vaan laittaa ihan paikallisena olevan kuvatiedoston?

Raskaudesta kertomisesta: meillä oma esikoinen tahtoi itse kertoa vauvauutiset isovanhemmilleen, joten soitti porukan läpi ja kertoi asian. Ja isovanhemmat sitten hoiti tiedottamisen eteenpäin ihan pyytämättä, ehheh. Töissä ei ole enää mitään mahkuja pitää asiaa salassa kun maha pullottaa niin. Olen töissä insinööritalossa ja yllättävän paljon on miehillä tarvetta keskustella odottamisesta ja lasten saamisesta. Ukkomiehiähän näistä on varmaan suurin osa ja lapsiakin on yhdellä sun toisella mutta ehkä ne ei osaa miesporukassa jutella näistä asioista. Mulle on kerrottu keskenmenoista ja omien lasten syntymästä ja ties mistä - sellaisetkin kaverit tulee juttelemaan joiden kanssa ei ole koskaan joutunut työasioissa tekemisiin. Mutta naapurit ei vielä tiedä! Olen onnistunut aina olemaan just auton takana tai laukku masun edessä tms. sillä varmasti eivät olisi jättäneet sanomatta mitään jos olisivat huomanneet. Ja tietty näin talvella tulee nähtyä naapureita vähemmän verrattuna kesäaikaan kun notkutaan kaikki takapihoillamme ja vietetään aikaa yhdessä (asumme siis rivitalossa). Nyt meillä on jo ihan mennyt tämä överiksi kun koitamme venyttää viimeiseen asti ettei asia paljastuisi: en nouse autosta ennenkuin menevät sisään jne. Älytöntä sinänsä, meillä on tosi kivat naapurit kyllä!
 
:wave: Hyvää maaliskuuta kaikille :heart:

Sairaalassa oltu reilu viikko ja tänään pääsin kotiin. Supistuksia alko tulla liian tiheään ja kovina. Ei ne onneks mitään paikkoja ollu aukassu, mut neljä vrk:ta sain maata tipassa ja ravata oasaton ja synnärin väliä. Aluks ne jo meinas pistää Hesaan, mut onneks ei laittanu. Nyt sitte saikkuu äippälomaan asti.

Yritin tossa päällisin puolin lukea maaliskuun tekstejä, mut nyt täytyy kyllä lähtä pitkäkseen, kun ei toi vatta oikeen tykkä liiallisesta istumisesta.

Kaikille voimia flunssaan ja mahatautiin... yrittäkäähän jaksella :hug:

Venla ja Tauno 27+1
 
Hui kauhistus :eek: voimia Venlalle :hug: Nyt lepäät!!!!!!!!!!!!! Onneksi pääsit kotiin.

Mä oon kans alkanu miettiä että millonkahan jättäisi työt toisille. Päivän mittaan alkaa tuntua että vatsa alkaa painaa ja paineen tuntu tulee viimeistään puolen päivän jälkeen. Vatsa kovettuu myöskin jos joutuu vähänkin koventamaan äänenkäyttöä. Ja sitähän joutuu tekemään joka päivä. Olen siis luokaopettaja..
Kävin siellä sokerirasituksessa viime tiistaina. Arvot oli ok. Samalla otettiin sen kutinan takia maksa ja sappitestit. Nekin ok. Mistähän lie tää kutina sitten?
halit ursulaiselle, :hug: kun kamppailet sen hepatoosin kanssa. Täällä selvittiin toistaiseksi säikähdyksellä. Iho kutisee edelleen, joten voihan se olla tulossa meillekin vielä..

Meinaako muut olla töissä ihan loppuun saakka? Mä niin uskon etten mä jaksa olla vappuun asti :eek:

muuten kaikki ok, ja ruoka maistuu vaihteeksi ihan sairaan hyvältä!
-kylli ja vaavi 26+0-
 
Venla-05 - Hui kauhistus :eek: Hienoa että teitä hoidettiin varmuuden vuoksi noinkin kauan. Koti on aina koti :flower: Paljon jaksamista ja hyviä vointeja! :hug:
Juu, lähdenpä tästä ruuanlaittoon :headwall:

Elppa & Antsa 26+6
 
Kiitokset :heart:

Kyllähän tää tästä, kun saa vaan olla kotona. Ja kyllä se aika siellä sairaalassakin meni yllättävän kivuttomasti, kun vaan tolkutti ittelleen, minkä takia siellä ollaan. Taunon potkut on viime viikosta voimistunu ihan tajuttomasti. Varsinkin supistuksen jälkeen tuntuu tekevän tilaa ittelleen ja monottelee kun kostoks =)

ja ursulainen koettaa jaksaa hepatoosin kourissa. Onko siihen joku lääke, vai millä sitä saadaan hillityksi?
 
Heippa taas kaikille!

Täälläkin masussa on vilkasta liikuntaa! :D
Mua on vaan laknaut huolestuttaan masukin asento, joka on ollut koko ajan jalat alaspäin. Kertaakaan en ole tuntenut potkua ylemmäs, vaan aina tuonne aivan alas. :| Ja nyt sitten pelkään, että ei edes käänny oikeaan asentoon itekseen ennen syntymää. :/ Kuinkas pitkille viikoille odotetaan ja katsotaan sitä lopullista asentoa?

Tänään on huimannut kauheesti, särkenyt päätä ja väsyttänyt.
Saattaa johtua noista pissitulehduslääkkeistä tai sitten jostain muusta. :|
Monta kertaa meinas lähteä taju tänään töissäkin ja nyt on vielä kotonakin huimannut muutaman kerran tosi lujaa. :| Selkäkin on taas vähän vihotellut. :headwall:

Mutta pääasia, että vauvalla tuntuu ainakin kólevan asiat ihan kunnossa! =)

Tänään tuli postissa Kelalta päätös pakkauksen saamisesta. Toivotaan et tulis mahd. pian niin pääsis hypisteleen vaatteita. =) Vaikka onhan niitä tuolla jo, mitä hypistellä. Kauheella riemulla ne pesin ja nyt sit en tahdo kaappiin niitä saada millään. :D

Palataampas taas! :wave:

Rakkis ja masu 24+3
 
Moikka kesäkuulaiset :heart: Aika positiiviselta tuntuu porukka vaikka jos minkälaista tautia tuntuu olevaan liikkeellä :) Hyvähän se on jos vastoinkäymisistä huolimatta jaksaa arkea ahertaa.
(.)Mulla alkaa sairasloma huomisesta, en tiiä vielä miten pitkään, mutta ei luultavasti ihan lyhyttä määrätä. Lähinnä masentaa olla töissä kun joutuu pinnistelemään keskittymistään äärirajoille asti että pystyy normaalisti toimimaan ihmisten kanssa.
Nyt tässä taistelen mielialalääkityksen kanssa, kun annostusta on pienennetty raskauden vuoksi, niin siitä on tullut sivuvaikutuksia. Liekkö täällä muilla lääkityksiä jouduttu muuttamaan?Olenko ainoa mielialalääkitty :whistle:

Voimia kaikille kullankerille :heart:

Di 25
 
Venla05 :heart: :heart: :heart:
Varmasti ikävää olla sairaalassa monta päivää kun on lapsi kotona odottamassa! Ja mieskin tietenkin!! Voimia sulle supistusten kanssa ja koita malttaa levätä. Olis ihan kiva jos vauva vielä vähän aikaa malttaisi pysyä masussa...

Valmet 24+3
 
Koitan laittaa nämä linkit tähän, kun jouduin ne ite hakeen tuolta kaukaa, kaukaa viime kuulta...Näitä on kiva joskus katsella. :heart:

http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby2
 
Venla koitahan ottaa levon kannalta loppuaika.
Kipeenä oleville pikaisia toipumisia.
Hepatoosi odottajille jaksamisia.
Olipa lohdullista lukea et muillakin tuo lähipiiri suhtautuu nihkeästi vauva uutisiin.Meillä ei paljoa iloisia sukulaisia ole näkynyt.Mutta eipä tuo stoisaalta yllätys ollut,eivät ole kahdesta aikaisemmastakaan iloinneet.
Muuten odotus sujuu omalla painollaan.Neuvola ois parin viikon päästä,saan paprut ja pääsen äippäpakkausta ootteleen :)
kukikas ja masukki 24+1
 
Venla:Kyllähä hepatoosiin lääke on,mil ne arvot saadaan alas.Siin vaa se et miul ainakii ne tuppaa nousee sit taas ylös...arvot siis.
Äippäpoli käyntei tulee olemaan paljon ja jos vanhat merkit paikkasa pitää nii lääkkeet syödään sairaalahoidos...sen 10pvää kerral.

Joskoha tänää KOKSist kuulus jo jotai...tää odottamine tressaa ku tietää et arvot vaa nousee kokoaja.

AadaOlavi 25+4
 
Lepoa vaan Venlalle, olet jo muistaakseni pidemmällä kuin esikoisesi kanssa..? :)

Kyllä oli ankeaa palata lomilta töihin kun kyllä sitä mieluummin kotosalla olisi tytön kanssa. No eihän tässä ole enää kuin 43 työpäivää.. en minä laske.. ;)

Mahassa käy kova mylläys ja taitaa ola vielä hyvää tilaa tehdä kuperkeikkaa. Torstaina on sitten neuvola-lääkäri, kiva kuulla mikä on kohdunsuun tilanne kun välillä supistelee ja jomottaa.

Lumisen valkeaa päivän jatkoa!

äää & Vili 25+5
 
Sepramia syön 20 mg päivässä. Vanha tuttu lääke jo kahdeksan vuoden ajalta, jonka lopetin ennen raskautta. Viisi kuukautta kestin ilman, mutta sitten olin jo niin maassa ja itkuinen, että jatkoin lääkitystä entiseen malliin. Ennen synnytystä jätän se pois, mutta luultavasti heinäkuussa joudutaan etsimään sellainen lääke, joka ei kovasti imeytyisi äidinmaitoon. Kahdeksan vuotta sitten aloitin lääkityksen juuri synnytyksen jälkeiseen masennukseen.

lutuliini 25+1
 
Maaliskuuta!

Nyt ne liitoskivut sitten alkoivat minullakin. :headwall:

Häpyluun kohdalta joka askeleella kolottaa ja jomottaa Ja lisäksi lonkat kipeytyy. Onko muilla näitä lonkka kipuja? Kai nekin kuuluu raskauteen?? Selkä myös on kipeä ja supistelee. Huomenna kahden viikon saikun jälkeen täytyisi töihin lähteä. Kauhulla ootan miten selviän lasten nosteluista, pukemisista, ulkoiluista jne. (olen siis pph)

Ressiäkin pukkaa päälle ku on raksa hommat meneillään ja sielläkin haluaisin olla auttelemessa miestä mutta minkäs teet ku on niin invaliidi ettei kykene mihinkään ilman että paikat tulee kipeiksi. Muuttokin on vasta ehkä touko-kesäkuussa ja voi kauhistus mikä urakka siinä on!! Mää sit viimeisilläni joudun rehkimään siellä. Mies kyl sanoo että hän pakkaa, muuttaa jne, mutta ei kait hänkään nyt joka paikkaan repeä.

Mitä muuten ressi voi tehdä vauvalle?? Mulla ollut koko raskauden ajan välillä pienempi, välillä isompi ressi päällä ja vielä tuo äidin sairastuminen tuli tähän lisäksi. Masentaa ja ahistaa!

Ja onko teillä tietoa kuinka pitkälle buranaa saa syödä? Käsittääkseni alku ja loppu raskuden aikana sitä ei saa käyttää. Muut kipu lääkkeet (paratapsit yms.) ei auta mitään.

Vkoja nyt 23+5
 
ursulainen toivotaan, ettei ne arvot ois siitä kovin paljoo enää noussu :hug:

äitiäitiäiti tosiaan ollaan jo pidemmällä kun esikon kanssa. Ja tästä lähtien joka päivä onkin plussaa. Oli se jotenkin helpotus kun esikon syntymäviikko meni ohi ja myrkytysoireet on pysyny visusti poissa. Nyt kun vielä 7vko pysyy kasassa, niin sitte jo annetaan lupa tulla. Lääkärikin sano, että sitte saa lähteä vaikka jumpalle kun on viikkoja 34 kasassa B) Tosissaan tekee varmaan mieli hyppiä ja pomppia siinä vaiheessa, kun kaikki on nyt jo tukalaa...

Venla ja Tauno 27+2
 
Voi elämä mikä yö! |O

Antsa oli hereillä aika paljolti KOKO yön, potki ja vaihteli asentoa minkä kerkes. Sokeria en ollut illalla nauttinut yhtään enkä muutenkaan tiedä mistä moinen show, en vain saanut nukuttua lähestulkoon ollenkaan. Iskääkin potki selkään kun nukkumaan mentiin :kieh:

Parina viime yönä on muuten huomannut (tietty varsinkin kun on muutenkin nukkunut huonommin) että lonkat kipeytyy ja pitää nostaa polvia ylös ja väännellä ja käännellä, pelkkä kävely ei auta. Magnesium on onneksi auttanut, ei ole tullut enää suonenvetoja *huh*

Nyt odottelen soittoa tosta FIX- uimahallista, josko jonoon tulisi tilaa että pääsisi vesijumppaan. Sitä ennen siskon kanssa shoppailemaan (mitäköhän :D)

Elppa ja Antsa TÄYDET 27+0
 
Jipii! Äitiyspakkaus tuli! Nytkun viel ukko heräis, ni pääsis senkin postista hakemaan :heart:
Maleha Ilmeisesti stressi ja masennus voi aiheuttaa vauvalle jonkinsortin keskittymishäiriöitä ja ennen aikaisuutta. En kyllä pistäs päätäni pantiks noista tiedoista. Koitin itsekkin sitä täällä kysellä, eikä kukaan sillo tainnu vastata.

Missäköhän vaiheessa turvotuksesta pitää olla huolissaan? Miulla on etenkin jalat ihan turvoksissa varsinkin iltaisin. Pistelee ja niiden värikin muuttuu sekavaksi punavalko pilkulliseksi. Ei ole kyllä mitään muita tommosia oireita, jos raskausmyrkytystä ajattelee. Kai. Nyt alko jo kauhukuvat vilistä päässä :eek:

Menhit ja Ella(viljami) rv 27+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Pistelee ja niiden värikin muuttuu sekavaksi punavalko pilkulliseksi. Ei ole kyllä mitään muita tommosia oireita, jos raskausmyrkytystä ajattelee. Kai. Nyt alko jo kauhukuvat vilistä päässä :eek:
Hih, elä kauhistele! Mä kysyin ihan samaa neuvolasta kun sanoin että mun jalat näyttää nokkospoltoilta. Kuulemma pintaverenkierto hidastuu, kannattaa kuulemma laittaa jalat kattoon ja juoda lasi punaviiniä :snotty: (tämä siis neuvolasta :D). Ehkä se punaviinin juominen on ihan susta kiinni, mutta jalkoja vaan ylös niin pitäis kuulemma helpottaa. :flower:
 
heips pitkäsrtä aikaa!

valmet meillä hyviä kokemuksia jonathanin haalareista. Tosi hyviä! meillä eskarilaisella pojalla ollut semmonen haalari nyt 2v käytössä ja mistään ei kulunu vaikka poika suurinpiirtein asustaa ulkona ja aina on se päällä.

minulla ihan outo raskaus, muissa raskauksissa oon ollu töissä ootos aikana ja on aika "raskas" työ kaupassa (kodin osastolla) ja aina oon ollu ihan loppuun asti töissä ja ikään oo ollu mitään supisteluja tms.. mutt nyt ku oon kotona niin mulla oikeesti tuntu yks yö et kuolen ku olin nii kipeä (ei supistuksia, mut semmosta juilimista) tosin olin kyllä kolannu kahteen otteeseen pihalla ja luistelukentällä ja siivonnu.. meinas nla täti et kannattaa ottaa nyt rauhallisesti ainaki se muutama pvä.. tänään jo tuntuu et oon elämäni kunnossa, mut mies oli nii hermona ku oli kolannu sano etten saa enä kolata tälle kevättä ja minusta se on nii kivaa ku olla ja voi :'( pakko kai se on rauhottua!

minä en oo viel pessy tai laittanu vaaville mitään valmiiksi ku me ei olla kerrottu lapsille kumpi tulee nii nehän arvais sitte ku otan ne tietyt vaatteet siel kaapista :D ja pitää tehä kaappi järkkäilyjäki tai laittaa yhteen tankokaappiin hyllyt ku ei viiti vauvan vaatteita kumminkaan 7 ja 5v huoneeseen viiä.

hui :eek: ku alkaa jo hirvittää tuleva synnytys =) ei enää kauaa vaik onki viel pitkä aika ;)
 

Yhteistyössä